באוטובוס- אם מישהו (גבר) פוגע בי בצורה מילולית, מה אני אמורה לעשות? ולגבי הנהג- הוא צריך להוריד אותו מהאוטובוס? יש לו סמכות כלשהי לדרוש ממנו לרדת?
באוטובוס- אם מישהו (גבר) פוגע בי בצורה מילולית, מה אני אמורה לעשות? ולגבי הנהג- הוא צריך להוריד אותו מהאוטובוס? יש לו סמכות כלשהי לדרוש ממנו לרדת?
...
רעיה123
לך דומיה תהילההנהלים הם התשובה הכי מדויקת שאפשר לתת במסגרת הזאת.
היו אנשים שנתנו לי את המקום שלהם כדי שאוכל לשבת רחוק מאותו אדם.
הכי היה עוזר כמובן להוריד אותו, אבל נראה שזה לא באמת אפשרי אם לנהג אין את הסמכות לעשות זאת.
אפשר להחזיר לו במילים, אפשר להפחיד אותו קצת...(אניודע שהרבה יחשבו שזה לא נכון לעשות את זה אבל אני אישית יודע שזה יעיל-מוכח)
למנוע את זה
אני מעדיף לפגוע-ואפילו פיזית (פרופורציונלית) בבנאדם שפוגע במישו...
למה שאני אעדיף את המטומטם הזה מאשר מישו שהוא פוגע בו???!!!! יותר הגיוני שהוא יסבול לא??
כמו ששמעתי ממשהיא שמבינה בעניין כל...אדם שמטריד מישהוא או מישהיא (מילולית\פיזית)עובר על חוק ואת יכולה לדרוש מהנהג להוריד אותו מהאוטובוס ואפילו לקרוא למשטרה....
לרוב זה רק יעצבן אותם, אין בזה שום טעם.
ופגיעה מילולית לא חייבת להיות הטרדה, זה יכול להיות פשוט פגיעה מילולית-קללות ואיומים.
את יכולה להגיד בטון תקיף "אתה מטריד אותי, זה לא נעים לי ואם לא תפסיק אדווח למשטרה".
וזהו. זה מאד חשוב ופותר בעיות. (אפשר לתת גם מבט רצחני
)
וזה בדיוק הבעיה
אדם התחיל לדבר עם חברה שלי באוטובוס (אדם זר לחלוטין), ותוך כדי נשען אלי בצורה מאוד מאוד לא נעימה. לא חושבת שהוא היה מודע לזה שאני נמצאת שם בכלל. קרה לי כבר כמה פעמים לתרגל אסרטביות, ואמרתי לו: "אדוני בבקשה תזוז מאיתנו זה לא נעים לנו ואנו לא רוצות לדבר איתך". הוא התחרפן לגמרי!! הוא התחיל לצעוק ולקלל אותנו. הנהג האט ואמר לו להתיישב והוא
התחיל למלמל שהוא יורד בתחנה הבאה ושיעזבו אותו.
זה מה שקרה. אני לא יכולה לצעוק עליו, הוא עלול להרביץ לי. לאיים במשטרה- גם כן לא, אותו הדבר.

והוא גם בכלל לא ירד בה.
חוץ מזה שהיה ברור שיש לו כמה סעיפים נפשיים בתיק הרפואי- הוא לא היה נראה שפוי במיוחד. בגלל זה לא ניסיתי לקחת ממנו פרטים, את זה בררתי- אני יכולה לתבוע אותו על הטרדה. אבל בטח היו אומרים שהוא לא כשיר לעמוד לדין והבעיות נפשיות ולא היה יוצא מזה כלום.
שתי בנות התלוננו על נוסע ערבי שמטריד אותן..הנהג היה ממש נחמד אבל לא היה ניראה שהוא יודע מה לעשות..
אז הוא דיבר עם אותו נוסע..בסופו של דבר השתיים הזמינו משטרה ותתפלאו!!!
הם דיברו עם אותו ערבי שתי שניות ומיד אחרי זה פנו לנהג על זה שאיך הוא העז לשאול את אותו הנוסע הערבי שאלות!!!
בסופו של דבר הוא הוחזר לאוטובוס כולם פקחו עליו עיניים, בדקו שאין חפץ חשוד והנסיעה המשיכה..
יש לי עוד סיפור כזה שהתלוננו על נוסע, הזמינו משטרה, ובסופו של דבר המשטרה אמר שאם הוא עוד פעם מטריד אז הנהג יעצור(לא משנה איפה) ויוריד אותו..ובאותו מקרה מה שהנוסע ניסה לעשות זה להרביץ לנהג עם פטיש..
ניראה לי אם זה בקטע מילולי אז באמת לעבור מקום..ללכת לנהג להתלונן עליו..או להתעלם..(אני ניראה לי בחיים לא הייתי עושה את זה וזה הכי קשה לעשות) אבל אולי זה מה שישתיק אותו..?
לדווח לנהג, בעקרון אמורים לעצור אותו לחקירה,
אם הנהג ילד רע ולא עושה כלום לדווח בעצמך למשטרה.
ובעיקר- הכי הכי חשוב: להבהיר למטריד שהוא מטריד אותך. לצעוק עליו. לאיים עליו. הוא לא יתקרב שוב.
סתם ...צחקתי, מקווה שפתחתי לך את המחשבה
אגב הרעיונות שהציעו טובים(:מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...