שאלה שקרתה לי..יהודה פ.

הלכתי לעזור לסבא שלי יום שלם עם כסא גלגלים כי קשה לו ללכת..

זה היה קשה, לא כ"כ כיף והרבה שעות מתות שהשתעממתי כי היה רותח בחוץ ולא רציתי לצאת מהמזגן.

עכשיו, ביום הזה הפסדתי כ3 מפגשים עם חברים. נורא התבאסתי מזה.

וחשבתי, קיימתי את המצוה הזאת אבל בלי חשק. רק רציתי כבר ללכת משם ולסיים והייתי מבואס חצי יום על מה שהפסדתי.

אני קראתי לזה כמו מצוה הבאה בעבירה ודייקו לי שכדאי להגיד לפום צערא אגרא.

כאילו אני תוהה כמה שווה לקיים מצוה כשאני מצטער? בכלל לא רציתי לעשות אך לא היתה ברירה ואני זה שהייתי צריך לעשותה..

כמו שכתבת-לפום צערא אגראהמצב חסה

למרות שהוא רב משמעות, לפחות זה אולי יעודד אותך

אולי זה גורם צער אבל... זה לעזור לסבא!! זהרעיה123
מצווה ענקית, ועוד יותר, זה סבא!! זה לא איזה זקן ברחוב...
אנחנו צריכים לנצל את הזמן הזה שיש לנו עם המבוגרים והזקנים, לשמוע מהם וללמוד- זה לא ימשך לעוד הרבה שנים ... בעז"ה עד 120 לכולםאבל עדין
תסתכל על זה ככה זה יהיה לך יותר קל... בהצלחה
טוב... אולי לי קל להגיד את זה...רעיה123
ב"ה אני וסבתא וסבא שלי חברים אבל טכלס... זה שיא הנכון
אל תתחרט על המצווה שעשית,דוסית גאה!

זה יפחית לך מהשכר...

שווה ועוד איך שווהכפית
אולי ממבט ומנקודה ראשונית זה נראה לך מבאס אחרי כל מה שהפסדת, אך אני יכולה להבטיח לך שבעוד כמה זמן כשתסתכל לאחור תשמח במעשייך(: יתרה מכך על מצווה שאדם עושה עוד בלי חשק מקבל הוא שכר גדול משמיים שהרי התגבר על עצמו. תחייך! התעלית על עצמך ולא נכנעת עזרת לסבך למרות הפיתויים וההפסדים. כמובן שעדיף לעשות מצווה מתוך שמחה ואהבה אך אם כבר קרה במקרה שלך זהו מעשה דגול!! אשרייך ושכוייח(:
קודם כל-כל הכבוד!יעל...
זה ממש לא מצוה שבאה בעבירה, אלא מצוה שבאה בהתגברות ולכן היא ממש "לשמה"!
חוצמיזה שבמבט לטווח ארוך אתה מאד תשמח שעשית את זה!!
יהודה כל הכבודאורן י

יהודה שלום לך צדיק,

עשיץ מעשה נפלא ומרומם, המכוון שזה היה קשה לך השכר שלך גבוה לעין ערוך. לשמח אדם אחר זה חסד מאוד גדול, בכל מעשה שאנחנו עושים צריכים לראות את הנקודות הטובות. במקרה שלך יש לא נקודה אלא הרבה נקודות אור. בפעם הבאה שזה קורה לך בזמן הזה תחפש את נקודות האור במקום להשתעמם וכ"כ תביא איתך איזה ספר, תלמד משהו. בהצלחה רבה צדיק

לפום צערא אגרא ככל שהקושי לקיים מצווה גדול יותרלולית10

כך השכר על המצווה גדול יותר....

מבינה לגמרי אבל בכל זאת..אריאלניקית גאה

גם לי יש את ההתמודדות הזו- יש לנו חברה מבוגרת על כיסא גלגלים שבאה אלינו כל שבת ותמיד צריך ללכת להביא אותה,

וגם אני חשבתי ככה עד לא מזמן ואז אמרתי לעצמי שנכון שזה לא נעים תמיד ללוות אותה (היא צורחת ברחוב כשהיא מדברת)

אבל כמה נק' למחשבה:

1. כמה שזה נדוש וחופר זה פשוט אמיתי! אם זה הייתה אתה (ח"ו) איך זה היה משמח אותך שהנכד שלך בא ועוזר לך בשמחה למרות שהוא מפסיד מזה, לעומת איך שהייתה מרגיש אם הוא עושה את זה מתוך הכרח ובאסה... 

2. אולי בגלל שאנחנו כבר  רגילים כ"כ לשמוע את המשפט "לפום צערא איגרא" כבר לא חושבים על המשמעות!!!

תדמיין את הקב"ה יושב בשמיים ורואה את הבן שלו הולך עם סבא שלו בשמחה ועוזר לו, וכל זה למרות שבאותו זמן ממש הוא מפסיד את המפגש אם החברים שלו! וכל זה בשביל מה?-בשביל לכבד את סבא שלו!

כמה שמחה זה עושה בשמים!!!!!

כמה שפע זה מוריד לנכד הזה אם רק הינו רואים את הרעש שזה עושה בשמים לא היינו מפסיקים לעשות מצוות!

אשריך שזכית!!!!!!!קורץ

(כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם- מבוסס על פי דבריו של הרב שלום הרוש)

אשריך!!!ח"י
לא עובד אצלו. ..הורה עייף
אבל נראה לי שלפחות פי 100
יש משהו כמו פעם אחת בצער ממאה פעמים שלא בצער...

כל הכבוד לך!!!
בדיוק הפוך!אבישי הקטן

יהודה היקר,

כשעשית מצווה וזה גרם לך צער, ובכל זאת עשית אותה, זה לא מקטין מהמצווה אלא מגדיל אותה. כשאתה משתמש במושג "מצווה הבאה בעבירה" הכוונה למצווה שעשית אותה על ידי עבירה (למשל: גנבת לולב כדי לקיים נטילת לולב בסוכות) ואז באמת המצווה נהרסת. אבל פה זה בדיוק להיפך: אם היה לך קשה לקיים את המצווה, השכר עליה גדל פי מאה: "טוב לו לאדם (לקיים) דבר אחד (-מצווה אחת) בצער, ממאה ברווח" (-ממאה מצוות שמקיים בלי מאמץ) !!! (אבות דרבי נתן, פרק ה' אות ו'). כלומר, תחשוב שהפעם הזאת שעזרת לסבא שלך, נחשבת לך כאילו מאה פעמים באת לעזור לו (אם היית הולך אליו, נניח, פעם בשבועיים, היה לוקח לך ארבע שנים להגיע למצווה הזו, שהגעת אליה בפועל על ידי ביקור אחד אצל סבא!!!).

 

אגב, הרב דסלר כותב, שזה לא רק פי מאה, אלא כל דרגה נוספת של קושי מכפילה את השכר פי מאה (למשל: אדם הלך לבית כנסת להתפלל במזג אוויר נוח, יש לו שכר. הלך כשקצת קר - שכר פי מאה. כשמאוד קר - פי מאה מהשלב הקודם, כלומר פי 10,000. הלך כשממש יורדות טיפות של גשם - שוב מכפילים המאה, והגענו למיליון. גשם חזק - שוב פי מאה וכו').

בקיצור - במקום להתבאס, תחשוב על ההזדמנוצת: יש לך פה מכרה זהב של מצוות... 

אני תהיתי לעצמי כשקראתי את זה..סתמישוו
ואתה נשמע בחור רציני, מלומד..
אז.. אולי יהיה מותר לכתחילה להצטער יותר כדי לזכות ביותר שכר?!
גם כתוב בגמ' שעומשים להתפלל מתוך שמחה של מצווה.. כלומר, לכאורה המצב הכי טוב הוא המצב השמח. לעשות מצווב בשמחה, לי זה נשמע ערך גבוה יותר מלבוא ולעשות מצווה בתחושה של באסה. אולי תוכל לתרץ לי..
לא אין מטרה להצטער בקיום המצוות.א"י זה קשה

אנו מתפללים לה' אל תביאנו לידי ניסיון. הכוונה שאנו רוצים להתקרב אליו בדרך מישרים ולא מתוך קושי וגם הרבה פעמים כשקשה אנו נכשלים ויצא שכרנו בהפסדנו.

מצד שני כאשר בא לידינו מצווה שיהיה קשה לקיימה והתגברנו אז מבחינת הערך הפנימי של המצווה ( החינוך המוסרי שניתן לנו, הביטוי של התמסרותנו ועבדותנו לה' יתברך) וודאי שהערך יותר גדול ולכן פשוט שה"שכר" על מצווה זו יהיה גדול.

יצא אולי פלספני... אבל מה נעשה כיף לדבר פלסף..שטןמתפלפל

 

תחושתך טבעית ונורמלית לחלוטיןשלמה.מ
זה מבאס להפסיד כשאתה בצד של הטובים! לפעמים זה אפילו גורם לחשוב שוב אולי בחרתי בקבוצה הלא נכונה. אל תאמין למי שאומר לך שאתה בעצם ניצחת. כי כשמנצחים יודעים את זה.

מצד שני אנחנו לאט לאט מפתחים את החושים הנכונים לדעת אם ניצחנו או הפסדנו. אם זה מפגש חברתי סתמי עם הזמן תלמד להבחין בין עיקר לטפל ותבין שהמחיר שווה את ההפסד. ואם זה משהו מאוד חשוב שאתה מפסיד יהיו פעמים שתלמד להגיד- סליחה, יש לי משהו חשוב יותר לעשות.

באופן אישי אני חושב שצריכים להרגיש את האגרא הזה ולא רק לשנן לפום צערא אגרא. לראות איך הייסורים והדם שהקאת בנו אותך.

ולסיום אספר לך שחבר שלי שעובד כמורה הציל ברגע האחרון ילד שכמעט נפל במדרגות. ואז הטלפון החדש נפל שלוש קומות והתרסק. איך אתה חושב שהוא הרגיש? כנראה קצת כמוך...
לפום צערא אגרא, אבל ...נחמיה17אחרונה

צריך לקבל את הצער בשמחה.

עם זאת מתוך שלא לשמה בא לשמה וגם אם לא שמחים וקצת "מתחרטים" ח"ו, עדיין יש שכר עצום למצווה.

 

יישר כח.חיוך

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך