חשבתם פעם על המילים "שומר מצוות"?כישוף כושל

בס"ד

 

איך שומרים על מצוות?

שמים אותם בכספת מוגנת?

בדרך כלל דבר ששומרים עליו זה דבר חשוב אבל ניסתר מאוד

שמרחיקים מאחרים כדי שלא יעלם

איך אפשר לעשות דבר כזה?

 

שמעתי פעם 

שהמצוות שומרות עלינו

אבל אם ככה

למה אומרים שומר מצוות ולא מצוות שומרות אותו?

 

|מהורהר|

 

-סוף הירהור דבילי-

חח זה מעניין באמת..סתמישוו
אפשר להגיד את זה לדעתי מכמה כיוונים שונים (שהם דיי סותרים אחד את השני)

מצד אחד, כפשוטו. אני שומר על המצווה שה' נתן, ואיך אני שומר אותה ? ע"י עשיית המצווה. וכשאני שומר על המצווה ועושה אותה וכך גם את, וכל עמ"י זה גורם בעצם שהמצווה לא תשתכח.. כל אבא, ע"י דוגמה אישית בעשיית המצווה מלמד את בנו, ובכך גם בנו עושה את המצווה וזה לא משתכח ממנו.

מצד שני, כנראה.. לפי מה שכתבת, אפשר להגיד שאנחנו לא אלה ששומרים על המצוות .. שהרי ברור שאם אני לא אקיים את המצווה , המצווה לא תשתכח.. אלא כנראה בן אדם ששומר מצוות הוא בן אדם ששומר על ערך המצוות.. לא הופך את המצוות למשהו שולי ובזוי, אלא הוא עושה את המצוות בידיעה שזה ערך עליון.. וזה המהות שלו, הוא שומר מצוות. אדם כזה, כשהוא מגדיר את עצמו הוא בטוח שם באחת מהקטגוריות הראשונות את עצם היותו יהודי שומר מצוות.

אפשר גם להגיד שבן אדם ששומר מצוות זה אומר שהמצוות הן חשובות לו.. למשל, בן אדם ששומר על יהלום זה אומר שהיהלום חשוב לו. לכן, בן אדם ששומר על המצוות זה אומר שהמצוות חשובות לו. ואיפה שומרים הכי טוב? כשזה קרוב אליך!! כשאתה כל הזמן מסתכל על זה שלא יקרה לזה כלום. אתה שומר את המצוות קרוב אליך, "כי המצווה הזאת.. לא רחוקה היא לא בשמיים היא.. כי קרוב אליך הדבר מאוד בפיך ובלבבך לעשותו" הוא עושה את המצוות וזה כל כך קרוב אליו.. כ"כ קרוב אליו , הוא שומר עליהם כמו יהלום .. הוא שומר מצוות !
התשובה די פשוטה-שירוש16

התורה היא נצחית. היא תשרוד לעד. היא לעולם לא תעלם מעל פני העולם. אין כזה דבר. התורה הייתה עוד לפני בריאת העולם ותהיה גם אחרי. לעד ולעולמי עולמים. 

השאלה היא מי ישרוד איתה. מי יזכה לאחוז בה לעד.

כי התורה תשרוד.

המצוות לעולם יהיו.

השאלה היא מי יזכה לשרוד ולדבוק בהם.

אז שומר מצוות זה אדם שהחכים והבין שהתורה היא שם, נמצאת תמיד, אבל הוא רוצה אותה בחיכה. והוא לא רוצה שהיא תמשיך הלאה להתקיים מבלי שיש לו אחיזה איתנה בה.

האדם שומר שבת- למשל- אבל באמת, השבת שומרת עליו. אנחנו דואגים למלא את השבת בעונג ובמטעמים, אבל באמת היא זאת שמברכת את כל השבוע בשפע וברכה.

אנחנו דואגים להאחז במצוות.

והמצוות, בתמורה, שומרות עלינו.

אם כי הן שומרות עלינו הרבה יותר מאשר אי פעם נוכל לשמור אותם.

 

אהבתי את אותם אנשים, משכילים: הם דורשים משומרי תורה קצת 'להתגמש', 'לעקל פינות', 'לוותר פה ושם', כי א"א ככה ומה זאת ההתעקשות הבלתי מתפשרת על המצוות? מה כבר יקרה? קצת תוותרו... קצת תתגמשו...למה לא? הם גם מתגמשים פה ושם. חוקים משתנים, ממשלות קמות ונופלות ואיתן חוקים חדשים לבקרים. אז מה הבעיה שהתורה קצת תתגמש?

והם פשוט לא מבינים-

התורה לא נוצרה על ידינו. ע"י בשר ודם שטועים וטועים ולשם שינוי ולשם גיוון השגרה- שוב טועים. 

התורה נוצרה ע"י מלך מלכי המלכים. וברואיו הם ללא פגם. אז גם התורה. היא מושלמת. לא צריך להתאים אותה או לשנות או להשמיט. כי היא מושלמת. ואנחנו, עמ"י, זכינו במעמד הר סיני לקבל את האפשרות ללמוד ולקיים את אותה תורה מושלמת ולקבל ספר הוראות לחיינו. זכינו ועודנו זוכים להאחז באותה תורה מיוחדת.

יש לנו זכות להיות שומרי אותה תורה שהיא אחת ויחידה.

והקב"ה, כגמול, הכניס לשמירת המצוות גם שכר ושמירה ללומדי תורתו ושומרי מצוותיה.

 

מקווה שהצלחתי להסביר. בהצלחה! 

מחילה ..אבל לא הבנתי אותך. בלי להעליב, לא הבנתי מה הקשר..סתמישוו
דבר ראשון זה ממש לא הירהור דבילי עכשיו לדעתירעיה123
כשאתה רוצה לשמור על משהו אתה לוקח אותו אליך, תמיד, ( קיבלת שרשרת שעברה בדורות מסבתא רבא את תענדי אותה תמיד שלא תעבד, בן אדם קונה איזה אקדח אז הוא אצלו תמיד כדי שהוא תמיד יראה מה עם זה ושלא לקחו לו) אז איך אנחנו שומרים על המצוות?? על ידי העשייה...
על ידי זה שהם תמיד איתנו אנחנו שומרים עליהם...

לי זה נראה ככה ולא קראתי מה אחרים כתבו אז לא יודעת אבל... זה דעתי ויכול ליהיות שהיא אולי לא נכונה...
בפרשה הקרובה יש הסבר לעניין>ה.ת.אחרונה

"אשר יעשה אותם האדם וחי בהם"

כאשר נפגשים עם מקור החיים אנו מקבלים חיים.ואם זה לא כך, צריך לבדוק היטב איפה הבעי'ה.
כשמבינים את העיקרון הזה, שמירת המצוות מקבלת משמעות שונה לחלוטין.
לא מדובר רק במעשים טכניים שנצטווינו לעשות כדי לצאת ידי חובה, אלא בחיבור עוצמתי יותר למקור החיים.
ה'שפת אמת' מלמד בהקשר הזה עיקרון חשוב:
אנחנו מכנים אדם דתי במילים 'שומר מצוות', כלומר, מי שמקיים את המעשים שבהם ציוונו ד'.
אך המילה 'שמירה' בלשון התנ"ך מובנה גם 'המתנה'.

'שומר מצוות' במובן הזה הוא מי שממתין ומצפה לקיים את רצון ד' יתברך.
זאת אומרת, מי שממתין לפגישה הבאה עם ד'.
זהו חיבור גם של עשייה וגם של תוכן. כדי שהפגישה לא תהיה חצי פגישה..

 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך