מסע לפולין..מיצ'ל
טוב אז ככה,
אני מתלבטת אם לצאת למסע לפולין או לא..
יש כמה סיבות..
למה כן? כי זה משהו שמעניין אותי ( מגיל קטן קראתי ספרים על השואה ראיתי סרטים וכו.. ), אני יודעת שאם אני לא יצא עכשיו מתישהוא אני ירצה לעשות את זה.. זאת תקופה בחיים שלי שאני ממש לומדת על הנושא וכו.. ויש לי הזדמנות לעשות את זה עם חברות טובות ותמיכה.. מעבר לזה שיש למסע הזה ערך משמעותי מוסרי וערכי..
למה לא? אין לי עדיין את כל הכסף, ההורים שלי לא ממש בעד, אני פוחדת שאני רוצה את זה מחשש שאני יפסיד משהו..
סבתא רבה שלי הייתה ניצולת שואה( נפטרה לפני כמה שנים) והיא אמרה לא לחזור לשם ( לגרמניה וכו).
בקיצור אני לא יודעת מה לעשות!
אני צריכה להחליט עד סוף שבוע מה אני עושה ואין לי מושג!!!!
אשמח לעצות ורעיונות..
ואם אפשר שזה יהיה ברצינות.. כי זה באמת חשוב לי..
תודה מראש!
סליחה על האורך
חח זה שאלת השאלות!! גמאני תוהה אם כדאי לי למרות שיש לי עודסתמישוו
קצת זמן..
אז בעיקרון הבנתי שהרב אבינר נגד זה (נראליי שיש גם כאלה שבעד). כתוב בגמ' שאפשר לצאת מהארץ בשביל 7 דברים: להקביל פני רבו, למצוא אישה, לימוד תורה וכו'. הנסיעה לפולין ככל הנראה לא נמצאת שמה. הוא אומר כמדומני שעדיף ללמוד את זה ברצינות פה בארץ וככה זה גם נשאר להרבה זמן (כי אתה לומד ברצינות !) וגם כי במסע זה אולי משמעותי אבל רק לזמן מסוים, אח"כ כבר דיי שוכחים.
דוד שלי מוציא מסעות לפולין .. והוא נגד היציאה של הנוער (למבוגרים אולי כן, לא זוכר). וסבתא שלי שהייתה בשואה גם אומרת לנו לא. ויש ת'קטע של לשלם לפולנים שזה בעייתי.
אבל מצד שני, מלא מהמשפחה שלי נסעו לפולין.. וגמאניי רוצה את זה.

אני גם עוד לא החלטתי, אני נוטה יותר בשכל להגיד שלא , אבל אני עוד לא יודע ..
מקווה שעזרתי אייכשהו..
יש גם דעה, אולי של הרב אבינר ממש לא בטוח אבלרעיה123
שלא הולכים לשם כי האדמה שם מלאה בדם יהודי שנשפך ואתה הולך ודורך על גופות אבל מצד שני שמעתי מאנשים שנסעו שזה כ"כ נותן לך את ההבנה זה כ"כ מאחד פעם שמעתי ממישהו שרק בפולין כל אחד הסכים לעצמו לבכות ליד חבר שלו בלי לצאת גבר... רק שם באמת כולם בכו ואף אחד לא צחק על השני, כי רק שם אפשר באמת באמת להתחבר...
זה שאלה אם לנסוע או לא, זה גם ממש תלוי בבן אדם, במה שהנפש שלו מסוגלת להחזיק ....
בהצלחה!!
בשביל לבכות אין צורך לטוס לפוליןדי"מ
בשביל זה יש את פורים.
פורים האחרון (דמוקפין) זה היה מה זה כיף עמדתי שעה עם כוס יין הראשונה (אחרי ששעות התלבטתי האם להשתכר) ובכיתי ובכיתי ואמרתי לחבר שדבר אחד טוב שאפשר לבכות חופשי וכולם חושבים שזה כי אתה שיכור..
כששיכורים מוצאים את כל הסודות ובוכים עם זה ובמסע לפוליןרעיה123
בוכים ביחד, באמת כי מתחברים, כי חוזרים חזרה, וכן, זה קשה!! וצריך להתאים את לנפש, לא כל אחד מסוגל לעמוד בזה...
אני אישית חושבת שחשוב לנסוע במיוחד כי כבר הדור של הניצולי שואה הולך ונגמר וחשוב שנראה מה היה שם ומה קרה. ....
אבל... אני עדין בלי בירור ובלי לימוד אמיתי ראשוני אז... זו רק דעתי
למה חשוב לדעת מה היה שם?די"מ
מה שבעיקר חשוב זה מה יהיה.
למה היה יש השפעה על מה יהיה אך לא חשיבות עצמית
לדעתי יש חשיבות גדולה לדעת מה היה בשביל לבנות את מה שיהיהרעיה123
אנחנו עכשיו בתור עם בתור דור בונים פה דור חדש, אנחנו חייבים (!!) לדעת מה היה בשביל לדעת איך להתקדם ואיך לבנות את הדור העתידי בעז"ה...
בעייני, יש לידיעת העבר של העם חשיבות ממש גדולה...

קצת מילים גבוהות אבל...
כן,די"מ
רק שהגזימו עם ה"מה היה"
ולא במקרה ההצדקה היחידה של הציונות (החילונית) היא השןאה ולכן הם מטפחים את זה כל כך
אתה סותר... מצד אחד כן מצד שני "הגזימו עם ההצדקה..."רעיה123
התכוונתי שיש חשיבותדי"מ
לא "גדולה"
בבחינת "זכור את אשר עשה לך עמלק"יאירוש


עמלק זה מקרה מיוחד ולכן גם ציווי מיוחדדי"מ
זה בכל זאת בעל קווי דמיון משותפים רביםיאירוש

בכ"מ כתבתי 'בבחינת'.

דברי עם מולדו..היא יצאה בתחילת שנהחפרנית גאה=)
אני אגיד לך מה.אור השחר..
אם זה לא קשור לסוגיית היציאה מהארץ, אז אני יכולה לנסות לשכנע אותך. (אם זה כן קשור אז לא, כי אני לא החלטית בעניין הזה)
אז הייתי שם.
לי לא כ"כ הייתה התלבטות. זה היה די ברור מאליו שאני טסה. אפילו המימון לא נפל עלי (חצי סבא וסבתא וחצי ההורים שלי..) סבא וסבתא שלי שהם ניצולי שואה היו מאוד בעד, וחשוב להם שכנכדים נטוס לשם.
גדלנו על סיפורי השואה אבל ח"ו לא ממקום שלילי ששוקע בזה וכו', אלא מתוך מקום חיובי ומצמיח..
גדלתי על סיפור ספר התורה המשפחתי שלנו, גדלתי על ניסים של הצלה מופלאת, וגדלתי גם על מוות של רבים מהמשפחה.
על האדמה הזאת סבתא שלי נולדה (סבא נולד במדינה אחרת..)
על האדמה הזאת סבא רבא שלי נרצח.
על האדמה הזאת זכינו להבין, שהמקום שלנו הוא רק בארץ ישראל.
וההבנה הזאת צמחה דווקא מתוך הרצח והמוות והחורבן והכאב שמהלכים שם.
ולכן היה לי חשוב להיות שם, כדי להבין עד כמה זכינו. ועד כמה יש עוד מה לשפר ולתקן.
אני זכיתי להשתנות מאוד בעקבות המסע הזה. זכיתי להבין שצריך לחיות את החיים יותר בגדלות. שצריך יותר לפעול ולעשות ולממש את האידיאלים שנמצאים בגדר המחשבה. אז נכון. אפשר להבין את זה גם פה. אבל אני הייתי צריכה את הטלטלה הזאת כדי להבין.
לפני שטסתי, מישהי פלטה לי איזה משהו שזה לא מה שה' רוצה ממני. לוידת. אני מקווה שאחרי 120 הוא יגיד לי שהייתי בסדר. השתדלתי.
אבל באמת שזה מרגיש לי כ"כ לא נכון, כי אני הרגשתי את ה' בצורה מאוד עוצמתית.
ה' היה איתי כשהלכתי בין 17,000 האבנים בטרבלינקה (לזכר 17,000 קהילות שהושמדו שם) אמרתי פסוק בפסוק את שיר המעלות ממעמקים, וכשחתמתי במילים האחרונות ופתחתי את העיניים ראיתי מולי את האבן של הקהילה של סבתא שלי. וזאת אבן קטנה מאוד יחסית.
ה' היה איתי כששרנו אשת חיל בחדר האיקסים, שבו ככל הנראה חוללו גופות של נשים.
ה' היה איתי בריקודים ובשירים ובשמחה אצל רבי אלימלך מליז'נסק.
ה' היה איתי כשהנחתי אבן בפעם הראשונה והאחרונה בחיי על קברו של סבא רבא שלי - על אדמת אושוויץ. (ולא סתם אבן. אבל מארץ ישראל)
ה' היה איתי לאורך כל הדרך.

זה מסע לא פשוט - עצוב ושמח וקשה וטוב ומטלטל ומחבר ומכאיב ופשוט הכל!
אבל הוא לא מתאים לכולם.
ויש דברים, שמי שלא היה שם פשוט לא יבין. במחילה.

אני רואה שחפרתי המון, בכל אופן את מוזמנת לפרטי בשמחה..
נראה לי זה תלוי איך מגיעים לשםדי"מ
אני מכיר אנשים שהלכו וזה לא השפיע עליהם.
או לפחות לא השפיע עליהם כמו אצלך
ברור!אור השחר..
ולכן אמרתי שזה לא מתאים לכולם.
כי מי שלא בא כדי לשמוע ולקבל ולהרגיש ולהתחזק - לא ירגיש כלום.
אם עושים את זה אז צריך לעשות את זה בגדול. אחרת זה סתם בזבוז זמן וכסף..
לא רק בגלל זה.די"מ
יש הבדל בין מישהי שגדלה על זה (כמוך) לבין סתם אחת שזה לא היה משהו דומננטי אצלה.
אני יכול להגיד שרוב מי שאני מכיר שטס (שזה לא כזה הרבה אבל כן כמה) זה לא השפיע עליהם מאד.
לא נכון.אור השחר..
במשלחת שלי היו כ"כ הרבה בנות שלא היו קשורות לזה בשום קשר, אין אפילו ניצוץ אשכנזי במשפחה. אבל זה השפיע עליהן בצורה מדהימה והם שמחו מאוד שהם יצאו.
להכליל זה אף פעם לא טוב.
אבל נכון, לי היה קשר רגשי ולכן מקומות ספציפיים היו לי הרבה יותר משמעותיים כמו טרבלינקה, שתכלס אין שם כלום לראות אבל שם הושמדה כל המשפחה הענפה של סבתא שלי. אז חויתי את זה במורה יותר חזקה.
אני אומרת שזה פשוט תלוי בגישה שאיתה באים. ומאיפה נובע הרצון לטוס..
אולי אצל בנים זה שונהדי"מ
הפסד שלכם..אור השחר..
הייתי לפני בערך כחודש ואני יכול להעיד בבירוראיש_בנימין

שאצל בנים במשלחת שלי וגם במשלחות אחרות שראיתי. זה משפיע חזק מאוד וכולם מתחברים ונשפכים בדמעות.גם אם לא גדלו על מוטיב השואה...

זה שזה משפיע חזק זה ברור..סתמישוו
זה שמלא יבכו שם זה גם ברור ..
השאלה זה אם זה נשאר לאורך זמן. אם זה באמת משפיע עליך לאורך זמן.
נגיד שהחלטת להשתפר באיזה משהו אז שההתלהבות הזאת לא תרד אחרי רגע. אם אחרי איזה חודשיים כבר לא תזכור כלום..
אם באמת זה לא משפיע לאורך זמן, אולי עדיף ללמוד על זה בארץ?! לא יודע..
זה משהו שנשאר.אור השחר..
אולי האורות הראשוניים באמת ייעלמו אחרי כמה זמן. אבל החותם בלב - נשאר ויישאר תמיד. זה לא משהו שאפשר לשכוח.
ודווקא אצלי - בהתחלה זה כביכול לא השפיע, לא התעסקתי בזה וניתקתי את עצמי. ההשפעה חילחלה לאט לאט, וזה משפיע עלי בכל דבר מהותי שקורה לי עכשיו..
למה זה כזה ברור לך?די"מ
אצלך זה היה כל,
לא מכורח שאצל אחרים זה כך.
חבר מאד קרוב שלי אמר לי שזה לא השפיע עליו אז כנראה שזה לא נכון להשליך מאדם לאדם
כבר אמרתי את זה.אור השחר..
שבסופו של דבר הכל תלוי בבנאדם.
ואם היא תבחר שזה ישפיע עליה - אני מאמינה שזה ישפיע.
"הכל תלוי בבן אדם"סתמישוו
זה נראליי קצת מצחיק להגיד, כי הבן אדם יודע אם זה נשאר לאורך זמן ומשפיע עליו רק אחרי שהוא יוצא..
נכון ולא נכון,אור השחר..
זה גם תלוי בגישה שאיתה באים. ובאופי של האדם עצמו. והוא מכיר את עתמו.
איך אפשר להכיר את עצמך במצב הזה?!סתמישוו
זה לא כמו שאתה הולך לסרט ואתה יודע שלא תבכה כי אתה חזק נפשית .. את החוויה הזאת של לנסוע לפולין אפח'ד לא עבר לפני זה .. זה בסדר גודל שונה ממה שאנחנו מכירים
היית בפולין?אור השחר..
האמת שכבר אין לי כוחות להסביר.
לא .. אני עוד מתלבט אם לצאתסתמישוו
אני לא שואלת אם כדאי כי אני יבכה שם..מיצ'ל
אני יבכה בכל מצב.. גם ביום השואה אני בוכה.. זאת לא הנקודה..
הנקודה היא האם כדאי לעשות את זה, כי אני לא בטוחה וגם יש לי לזה יתרונות וחסרונות ואני לא יודעת אם אני לא יפסיד מזה.. בקטע שחבל שנסעתי או חבל שלא..
זה שבכו שם לא אומר שזה השפיע כל כך לטווח הרחוקדי"מ
זה שזה השאיר עליהם רושם חזק זה לא הופך אותו לחיוביהמצב חסה


יש הרבה בעד ויש הרבה נגדשירוש16

אני אישית מאוד בעד.

ועזבי את הקטע שזה היה משהו היסטורי, קדום ועזבי ערך ומוסר. המסעות לפולין נועדו אלף כל לחבר את הדור הצעיר לשולשלת שלו- לעבר שלו. ולדעתי- גם ללמד אותו פרק או שניים במציאות עם ישראל.  זה שיעור חי בנושא: "והיא שעמדה" ומאוד מתאימה לתקופה הזאת.

ובכל זאת- ממש לא ממולץ ללכת ללא תמיכה של מבוגר/ים. ובכלל- לא לפני גיל 18.

אני מתכננת בעז"ה לצאת עם קבוצה מודרכת שקונה את כל האוכל והציוד בישראל, ככה אין את הבעיה של לקנות מפולנים.

זה בעידוד ועצת הרבה רבנים גדולים ולא צריך לחשוש. מקסימום תשאלי את הרב שלך אם הוא בעד או נגד.

קיצר-

מאוד ממליצה. כמובן שתשאלי את ההורים קודם ואם הם לא בעד, כמו שאמרת, אז כנראה שיש לזה סיבה. אולי כדאי שתדברי איתם בגלוי כמה את רוצה ומהם ההתלבטויות שלך. הם ההורים שלך ובסך הכל רוצים בטובתך.

בהצלחה!

כל הקטע של לא לקנות מפולנים -אור השחר..
אני ממש לא אומרת את זה בזלזול, שלא ישתמע מדברי ח"ו!
אבל אני מסכימה לעניין הזה של לא לפרנס אותם רק אם מקפידים גם בארץ לא לקנות מוצרים מתוצרת גרמניה/פולין. כי אם לא מקפידים על זה אז זה סתם תירוץ.
(אנחנו למשל כן מקפידים. אבל כן טסים לפולין)
^^^^די"מ
ויותר מזה,
עדיף להקפיד בארץ על עבודה עברית מאשר לא לקנות מפולנים בפולין
הגבת אלי אז אני מגיבהשירוש16

אני לא זלזלתי ח"ו!

הסכמתי שזה בעיה.

והפתרון הוא לקנות את הכל בארץ

שאת זה הקבוצה שלי עושה.

ואנחנו לא מקפידים במיוחד לא לקנות תוצרת גרמנית כי זה בקטנה.

אבל לקנות אוכל במאות דולרים כדי לממן טיול שלם לקבוצה גדולה של בנות- זה נושא אחר.

לא חשבתי שזלזלת-אור השחר..
אמרתי את זה לגבי דברי.
אנחנו קנינו אוכל מיהודים תושבי פולין. וחלק הבאנו מהארץ.
נכון שזה מפרנס אותם.
אתם אומרים עיפרון קטן, אבל זה לא נגמר בזה - זה שואב אבק ומכונת כביסה ומקרר ועוד המון מכשירי חשמל ויכול להיות גם שבתעשיית המכונות, זה גם סכומים גדולים שמתגלגלים. הכסף שאני באופן אישי משלמת למסע הוא אותו סכום כמו מקרר תוצרת גרמניה. ככה שאין הבדל.
ולגבי האנטישמיות - גם טורקיה אנטישמית. ובכל זאת אנחנו קונים מוצרים שלהם.
אז זאת בעיה שהשורש שלה הוא יותר עמוק. ולצאת לפולין זה לא מתחיל ונגמר שם.
אי-אפשר בכלל להשוות בין קנייה קטנה בחנותלך דומיה תהילה

לבין המיליונים שמתגלגלים בפולין. הפולנים הם אוכלוסיה מאוד אנטישמית (לא סתם נלווית

אבטחה כל-כך כבדה). בשבילם המסעות האלה הם תעשיית כסף ולא יותר והם מתפרנסים

מזה יפה מאוד...

 

אז אם אני קונה עיפרון תוצרת גרמניה זה עדיין לא בקנה מידה של עשרות משלחות רשמיות.

אחרי המלחמה כשכבר היינו בארץ הגרמנים רצו להביא כספיסתמישוו
תשלומין, יענוו כסף על מה שקרה וזה .. (לא זוכר בדיוק מה זה היה אבל זה בערך כמו שאמרתי).. בקיצור, הרבה יהודים לא רצו לקבל את הכסף הזה אפילו שזה יכול לעזור להם מאוד.. כי הם רק עלו לארץ, אין להם כסף והם צריכים להשתקם. ובכל זאת הרבה לא לקחו כי לא רצו לקבל כסף מהאויב.. כי הכסף לא יפצה על שום דבר. אז נראליי זה דיי מסובך העניין עם הכסף.. סבא וסבתא שלנו לא רצו את זה כשהם היו ממש צריכים ואנחנו משלמים להם?!
בעניין התירוץ ההלכתי זה קצת םחות בעייתי כמדומני.. כי לא תחנם זה לא לפרנס אותם בארץ כדי שלא ייתישבו פה.. גם בחו"ל זה בעייצי אבל פחות
גם בהתלבטות עכשודוסית
אשמח גם לעזרה בנושא
א. שמות של רבנים שבעד המסע?
ב. איך אפשר לדעת אם אני חזקה מספיק? שאני לא אשבר לאלפי רסיסים?
את מכירה את עצמך.אור השחר..
וזה תלוי לגמרי בך -
אם תבחרי לשקוע בזה - את תשקעי ותשברי.
ואם תבחרי להתגדל ולהתעצם מזה - זה יהיה מדהים.
חשוב להפריט את זה לנקודות - ממה את חוששת שתשברי? מה מפחיד אותך? דברים ספציפיים יותר.
אפילו מקומות,
כי נגיד מבית קברות באיזה עיירה/בית כנסת לא נראלי שתשברי..
לא מאמין שיש רבנים בעד...ואם כן תבדקי אם הם מגדולי ישראלספרדי גאה


מי קובע מי הם "גדולי ישראל"?די"מ
אתה?
גדולי ישראל ללא עורריןספרדי גאה

חכם שלום כהן הרב יצחק יוסף שליט"א לספרדים לאשכנזים הרב קנייבסקי והרב שטיינמן שליט"א ואולי עוד אבל אני לא בקיא ברבנים של אשכנזים...וכן אתה רואה את הכבוד וההוד שה' נותן עליהם

מי קובע שהם גדולי הדור?די"מ
אולי לדוגמא מי שקורא לפגוע ביהודים ומגדף יהודים לדוגמא הוא לא "גדול הדור"?
איזה כבוד ה' נותן? שפינו כביש בצרפת לרש כהן נכון?בחורצ'יקאחרונה
ראיתיבצרפת כתבה באחד מאתרי האשפה של החרדים שם רואים פקק מפלצתי בצרפת בזמן שלר'ש כהן פינן את הדרך כבוד השמור לאישים בכירים ביותר נאמר שם,העילגים שם קשקשו על הכבוד שה רוחש וכ'ו אבל זה פשוט כאשר מרגל הולך להגיד ליהודי צרפת לא לעלות לארץ בטח שממשלת צרפת תכבד אותו.
לכן ידידי הספרדי,לא כל אחיזת עיניים ומשחקי כבוד זה מעיד על גדלות כלשהי.
אז תאמין שוב.חוצפן.איש_בנימין


אתה חצוף שאתה מראה דעתך מול גדולי ישראל!!ספרדי גאה
הוא לא אמר שלחלוטין אסור.אור השחר..
הוא מיין בפירוש שיש מתירים..
לא אומר שלא...אבל הם מגדולי ישראל?ספרדי גאה


מה הקריטריון לגדול ישראל?*בננית*

ומי קובע אותו?

יש רבנים גדולים שמתירים.

 

בכ"מ, אני באופן אישי לא יוצאת (מהסיבות שציין לך דומיה תהילה).

גדולי ישראלספרדי גאה

אנחנו לא טיפשים ידוע לכולנו מי חכמי הדור ומה דעתם על רבנים מסויימים מי הם מוראי הדרךשל העם היהודי...ומי שמחפש פשרות לא חסר דעות של הרב עובדיהזצוק"ל וכן עוד רבנים על כול מיני רבנים...ו...לא לשכוח שהרב יצחק יוסף זה בנו של מרן הרב הראשי לישראל וחכם שלום כהן שליט"א שמרן אמר עליו פה קדוש ובנו של מרן הרב דוד יוסף שליט"א המליך אותו למרן

אתה מכיר את הרב דרוקמן? שמעת עליו?*בננית*

הוא גדול ישראל והוא מתיר.

לא שמעתי עליו וכן רבים....במיוחד מהציבור החרדיספרדי גאה


רגע, לשיטתך רבני הציבור הדתי-לאומי הם סוג ב'?*בננית*

כי משתמע מדבריך שרב שאינו נמנה על הציבור החרדי לא נחשב כגדול ישראל.

 

אני מקווה מאוד שהבנתי אותך באופן מוטעה.

יש רבנים ציונים דתיים שהם חכמים גדוליםספרדי גאה

אבל לא כולם וכול חכמי הדורות ראשנים אחרנים אחרוני אחרונים זוהי דרכם של גדולי ישראל וכן גדולי ישראל אלו מהציבור החרדי

ואל תתקפו כי אני היתי כמוכם גדלתי בבני עקיבא וחזרתי בתושבה ראיתי שזה לא הדרך

קיצר, אתה חרדי?אור השחר..
א. אני חולקת על מסקנתך האחרונה*בננית*

ב. אתה מייחס ערך לפסיקתם, או שמבחינתך הם לא יכולים להיות גדולי ישראל מפני שאינם משתייכים למגזר ה"נכון"?

אני חולקת כבוד רב לגדולי התורה מהציבור החרדי,

ועם זאת גם רבנים אחרים שאינם חרדים הם גדולי תורה עצומים.

 

ההנחה שרב חרדי גדול מרב ציוני דתי, היא הנחה מוטעית מהיסוד.

מנסיוןספרדי גאה

אני אומר לך ראיתי את זה שני הצדדים היתי בשניהם ואני רואה את האמת

או שכן או שלא. אין לי עניין להתחיל לדון בכך.*בננית*

בכל מקרה, עצה קטנה -

המשפט "אני רואה את האמת", על אף שהוא יכול להיות נכון בחלק מהמקרים, יכול להביא את האדם לראייה מאוד חלקית של המציאות, וההפסד כולו של אותו אדם.

 

הצלחה רבה.

אני מבין שאתה היחיד והכי חכם שעבר בין המגזרים?איש_בנימין


גם אני.ולציונוצ הדתית יש רבנים גדולים יותר.בחורצ'יק
ופחות יחצ.זה נכון.
אין להם שורה של עבדים שירוצו בעודם מחזיקים שפלות שמלותיהם.רבני הציונות הדתית צנועים יותר
פחחחחחדי"מ
איך היייתה בבני עקיבא ואתה לא שמעת על הרב דרוקמן?בחורצ'יק
עבר עריכה על ידי בחורצ'יק בתאריך כ"ה בניסן תשע"ה 00:22
ראש התנועה?
עם הרב שלום כהן זה פה קדוש אז,מה זה פה לא קדוש???די"מ
וזה שהוא בנו לא אומר כלום
עם הרב שלום כהן זה פה קדוש אז,מה זה פה לא קדוש???די"מ
וזה שהוא בנו לא אומר כלום
אני לא חושב שדעתו של הרב עובדיה הייתה שגדולי הדור הם רק...אדם כל שהוא

מהמגזר החרדי.

הוא החשיב מאוד את הרב קוק, את הרב עוזיאל, הרב הרצוג ועוד. ומבני דורו את הרב שפירא והרב ישראלי.

[את יחסו אליהם, אפשר לראות בספריו, ובקטעי וידאו שנמצאים באינטרנט].

לא הבנתי,אור השחר..
אתה מנסה להחליט לי על פי מי לפסוק הלכה?

בוא נשאל את זה ככה -
אתה סומך על מכירת חמץ?
מה שאני באה להגיד זה,אור השחר..
שזה לא שאני מקילה בהכל ומחפפת ממש לא.
דוגמת מכירת חמץ - אצלנו בבית לא סומכים על זה.
אתה סומך? תפדאל. לא הערתי לך ואתה אל תעיר לי.
בעיה שלכם כוול הפוסקים של דורנו סמכו על זהספרדי גאה


לא רואה בזה בעיה,אור השחר..
אמא שלי אופה מצוין..
שמחה בשבילךאור השחר..
אז הם חצופים שהלכו נגד הגר"א!די"מ
למה על הגר"א (שבהחלט היה אחד מגאוני הדורות) מותר לחלוק ועל איזה רב שמישהו החליט לתת לו את התואר מרן (מה שלא נכון מרן זה "מאה רבנים נסמך" זה תואר של רבי יוסף קראו) אסור?
הרב שלום כהן והרב יצחק יוסף גדולים מהגר"א?
לא מצאתי שום קישור לפסק גדול,חוץ מאותו רב הכותבאיש_בנימין

שאותו אינני מכיר וגם שמו כלל לא כתוב... גם הראש ישיבה שלי וגם הר"מ מתירים יציאה למסע הזה.לי זה מספיק.

 

ואני תלמיד של חכם שלום....ספרדי גאה


אותו רב שקרא לנו עמלק?איש_בנימין


הרב קרא למי שהוא נגד עולם התורה והישבותספרדי גאה


תרוץ גרוע.די"מ
אם אתה תלמיד שלו תתמודד עם הטענות בתרוץ יותר רציני.
הוא אמר "יד על כס יה מלחמה להשם בעמלק" כ"ס=כיפה סרוגה. לאו דווקא מי שנלחם בישיבות..
אבל מה זה קשור לענייננו? הוא פסק משהו בנושא הזה?אדם כל שהוא


יש לי גישה לרב אז אני ישאל....וכמו שאני מכיר את הרב הוא אוסרספרדי גאה


מה אתה רוצה להראות מהתשובה הזאת?אדם כל שהוא

אתה מראה תשובה של רב אחד [הרב רביד], שדעתו היא כפי שיש שם באחת התשובות המקושרות - "יש מחלוקת גדולה בנושא, יש מי שסובר שאסור לצאת לחו"ל למעט שלושה תנאים לשאת אשה להתפרנס או ללמוד תורה (ויש מי שאומר אפילו לרפואה) אבל במקרה הזה לא, ויש מי שאומר שמותר לצאת לפולין כדי להבין את הצער בו היו שרויים היהודים בגולה ובשואה. אני אישית חושב שכדאי לשאול רב פוסק בנושא לכל אחד יש את הרב שלו ועליו לעשות מה שהרב שלו יאמר לו. (אני אישית חושב שאם הכל מתבצע בצניעות ולא עוברים על ההלכה אין עם זה בעיה) בהצלחה".

וגם אם הוא היה אוסר, האם רק לגדולי ישראל מותר לחלוק עליו? האם מי שחולק עליו, חולק על גדולי ישראל?

בדיעבד, לא הייתי יוצא.לך דומיה תהילה

מילא אם היו חסרים ספרים, סרטים ומקורות מידע חלופיים - אבל יש כאלה בטונות.

 

מניסיון, עיקר המסע הוא אינפורמציה על-ידי המדריך. בשביל זה לא צריך לטוס רחוק.

אפשר ליצור חלופות ראויות ויש כאלה גם בארץ באותן עוצמות.

 

התוספת היחידה בלהיות שם היא פשוט להיות שם... זאת אומרת, הכל בראש. אין

ממש הכרח להיות באותם מקומות ובוודאות (!) לדרוך על גופות*. האמת היא שלרוב

התלמידים החוויה עוברת אחרי חודש בארץ. אולי יותר, אולי פחות.

 

באמת, מי שייקח כמה ספרים ויראה כמה סרטים יפנים פחות או יותר אותו דבר ואפילו יותר

טוב ממי שרק יצא למסע. במסע יש פשוט יותר סיפורים ויותר נתונים, אבל שוב - חו"ל זה לא

מעכב.

 

ועוד לא דיברנו על הכסף שנשפך אצל הגויים. אמר הרב אבינר, אם באמת אכפת לך מהשואה

עד שאתה מוכן להוציא  על זה כסף - תרום אותו לניצולי שואה שחיים בחרפה פה בארץ. אבל לבושתנו

אנחנו מעדיפים את החוויה הדמיונית מאשר את הפעולה הממשית...

 

אני לא אגיד שאין יתרונות בכלל למסע הזה. יש ערך לקליטה גם דרך הרגש, אבל בעיניי היתרון לא

עולה על שאר הטיעונים שהבאתי. (וגם אלה שלא הבאתי, כמו יציאה מן הארץ).

 

*)אגב, לכהנים שקוראים את זה ושוקלים לצאת, חבל. אין לכם מה לעשות שם... פרקטית, כמעט אין.

 

זה מאוד מאוד תלוי במדריך.אור השחר..
מה מאוד תלוי במדריך?לך דומיה תהילה

אני חושב שמה שכתבתי מכליל בצורה די מסכמת, חוץ מהנתונים שאינם משתנים ואינם הכללה.

 

(אני בכוונה מכליל, כי לכל כלל יש יוצא מן הכלל - אבל אי-אפשר לדון פה במציאות היפוטטית. הולכים אחר הרוב).

 

אם המדריך כל-כך טוב, הוא יעביר את המסרים והתחושות גם בארץ.

פגשתי כאלה.

זה נשמע כאילו המדריך הוא מדריך במוזיאוןאור השחר..
אם הוא מדריך טוב אז זה מעבר לזה.
(ולא, לא הייתה לי מדריכה טובה. אבל דווקא בגלל זה יצרנו בעצמנו את ה"מעבר")
ברור שהוא יוצר חוויה ומעורר רגש.לך דומיה תהילה

אבל התפקיד שלו הוא בעיקר להנגיש מידע.

המדריכים לפולין משתמשים בעיקר במתודות רגשיות, אבל בל נשכח את העיקר.

 

אבל שוב, גם בארץ אפשר לעשות את כל זה.

מסע לפוליןח"י
אני חושבת שכדאי שתעשי מה שסבתא שלך אמרה
זה כמו צוואה מה שהבנתי...
ואת יכולה לראות את המסע בסרט
אני האמת מתכוננת לעשות את זה אבל יותר מאוחר
וזה נשמע מרתק...
אני לא הייתי נוסעת (במקומך) כי יש תמונות וסרטונים
ואני מאחלת לך הרבה הצלחה ובחירה נכונה בעז״ה
ההלכהספרדי גאה

אישית אני לא ממליץ...אחותי הייתה שם ואני לא אומר את זה בגלל שאני ספרדי פשוט מעתי אנשים שהיו שם ואמרו שזה לא הכי מתאים...וגם שכול מה שמותר לצאת מחוץ לארץ זה רק לשם תורה אבל לשם טיול שורשים השולחן ערוך אוסר! לצאת מהארץ...אז לפי ההלכה ידוע לי שאסור..

לפי ההלכה??ח"י

אני לא חושבת שיש בעיה עם ההלכה בלצאת מהארץ אולי זה לא טוב או לא כדאי אבל בהלכה??

יש בעייה ביציאה מהארץ. יש שמתירים, אבל זה לא כ"כ פשוט.*בננית*


אני יודעתח"י

שמותר לצאת לעניני שידוכים בריאות ופרנסה

אבל יש לי קרובות משפחה חרדיות שיוצאות מהארץ ולא לשם אחד מהדברים האלו...

אז הם לא חרדים כי זהשולחן ערוך מפורשספרדי גאה


הי היח"י

הם חרדים לגמרי!!!

ואני בטוחה שזה לא בעיה כ"כ של הלכה של היציאה מהארץ

יכול להיות שיש רבנים שמתירים?

אין שום רב שמתירספרדי גאה

סיפור....הרב עובדיה טס עם בנו לעצרת חיזוק בחו"ל פתאום שאל הרב את בנו הרב יצחק יוסף שניתלווה אליו מה אתה עושה כאן אתה תמסור שיעור?!...אמר לרב לא אני עוד צעיר...אמר הרב עוסדיה...אני קובע לך שתמסור שיעור אתה לא תעבור על דברי שולחן ערוך!

אפשר הוכחה?ח"י

אתה יכול להביא לי מקור לזה?

אני מקווה שאין כי בניתי על יציאה קטנה...

יש ספר שזה מופיע שם...ספרדי גאה


אפשר את השם של הספר?ח"י


מטעמים לשולן שבתספרדי גאה


הרב שלי מתיר.די"מ
לצורך חשוב גם אם הוא לא משלושת הדברים.

למדת את הסןגיא בעיון או שרק קראת את השו"ע?
אהבתי את ההכללות... למה אתה פוסק?שירוש16

אתה מכיר את כל הרבנים? אישית אני לא מאמינה אבל יכול להיות כך שאני לא פוסלת.

בכל אופן- כדאי לברר טוב טוב לפני שקובעים כזו קביעה נמרצת. זה לא כ"כ פשוט.

יש מספיק רבנים שמתירים ויש עוד הרבה היתרים ליציאה מהארץ חוץ מפרנסה, שידוך ותורה. (כדוגמת כיבוד הורים ,פדיון שבויים ועוד).

 

וחוץ מזה-

לכל אחד יש רב וכל אחד שואל את הרב שלו.

כך שאין מה להגיד שזה איסור מוחלט.

יש בזה בעיה הלכתית ויש הרבה שמתירים. אבל לא איסור מוחלט.

זה לא פעם ראשונה שאני שומע נשפטים מסוג זה (לא ממך)סתמישוו
ופשוט קשה וכואב לי לראות אותם. במחילה, אולי זה יהיה קצת קשה לשמוע.. אבל מי שמך לאיש שר ושופט?! אתה קובע מיהו חרדי? כל החרדים מקיימים את כל השולחן ערוך? אתה מקיים הכל? (בתקווה שכן, אני יכול להעיד על עצמי שיש לי עוד הרבה מאוד להתקדם כדי לקיים את הכל.. וזה מהסיבה הפשוטה שלא למדתי את הכל משמע שיש הרבה דברים שאני לא יודע) ..
פשוט אני לא יכול לראות משפטים כאלה ..
איך אתה נוטל ידיים לסעןדה?די"מ
מה דעתך על מי שכמו שפוסק השו"ע אוכל תפו"א ממרק בשרי ואחרי זה אוכל גבינה?
איך אתה נוטל ידיים לסעןדה?די"מ
מה דעתך על מי שכמו שפוסק השו"ע אוכל תפו"א ממרק בשרי ואחרי זה אוכל גבינה?
יכול להיות שלקרובות שלך יש היתר מיוחד*בננית*

שנובע מצורך חשוב דיו כדי להתיר.

את יודעת מה?ח"י

יכול להיות

אבל אם אני רוצה לעשות את המסע לפולין אפילו שאני לא אשכנזיה וכו' והסבים היו שם...

אסור לי לצאת מהארץ??

יש במסע לפולין ספציפית היתרים של רבנים גדולים,*בננית*

ויותר מכך - חלקם אף מעודדים ומובילים את המסעות הללו.

 

בקיצור יש לך על מי לסמוך.

אה, מגניב!!ח"י


למה סתם להגיד מאיפה לך מי הרב שלה?ספרדי גאה


זה לא הרב שלי, כפי שציינתי אינני יוצאת לפולין*בננית*

הרבנים שזכורים לי כרגע שמתירים ומעודדים יציאה לפולין:

הרב ישראל מאיר לאו

הרב חיים דרוקמן

הרב אריה הנדלר

ברוך ה' שאת לא יוצאת..ספרדי גאה

נכון וגם דעת מרן הרב עובדיה לאסור

ועם זאת, צריך לדעת שיש דעות שמתירות*בננית*

ולא ניתן לבטלן בהינף יד.

 

עם הכבוד הגדול לרב עובדיה, יש רבנים אחרים, שחולקים על פסיקתו.

ביהדות לגיטימי לחלוטין שיש מחלוקת, ולכל צד יש על מי לסמוך.

הרב עובדיה אוסר????רעיה123
כן...ןהרב עובדיה ידוע שעולה על כולם...ספרדי גאה


למה אוסר? זה ההיסטוריה שלנוו...קיפודה


כמדומני שגם הרב שמואל אליהו אוסר..סתמישוו
אני לא יודע מה בדיוק הסיבות של הרב עובדיה אבל יש סיבות לאסור, לא יוצאים מהארץ (חוץ מ-7 דברים), ירידה רוחנית כשאתה בחו"ל, מפרנסים את הפולנים, אפשר לשמור ת'כסף כדי לעזור לניצולי שואה בארץ וכו'. וגם שסבא וסבתא שלנו כל כך רצו לבוא לארץ אחרי כל מה שקרה להם, אז אנחנו לא צריכים לרדת ממנה ..
אבל יש גם דעות שמתירות..
איזה 7 דברים? אני מכיר רק 3המצב חסה


אני לא זוכר בדיוק זה מהגמראסתמישוו
אפשר לבדוק את זה..
בין היתר יש לימוד תורה, פרנסה, לחפש אישה, להקביל פני רבו
להקביל פני רבו?המצב חסה

"אסור לצאת מארץ ישראל לחוצה לארץ לעולם--אלא ללמוד תורה, או לישא אישה, או להציל מיד הגויים, ויחזור לארץ; וכן יוצא הוא לסחורה.  אבל לשכון בחוצה לארץ, אסור--אלא אם כן חזק שם הרעב, עד שנעשה שווה דינר חיטין בשני דינרין.במה דברים אמורים, בשהיו המעות מצויות והפירות ביוקר.  אבל אם היו הפירות בזול, ולא ימצא מעות ולא במה ישתכר, ואבדה פרוטה מן הכיס--ייצא לכל מקום שימצא בו ריוח.  ואף על פי שמותר לצאת, אינה מידת חסידות:  שהרי מחלון וכליון שני גדולי הדור היו, מפני צרה גדולה יצאו, ונתחייבו כליה למקום."

(משנה תורה לרמב"ם הלכות מלכים ומלחמותיהם פרק ה הלכה ט')

 

הוא מביא פה גם את פיקוח נפש, אבל זה ברור מאליו..

כבר מפה אתה רואה שזה 4 ולא 3.סתמישוו
עכשיו.. אם כבר הלכת להלכה, אז הש"ע אומר שאין איסור לצאת. הרממ"א אומר שמותר לצאת לרווח וכדי לראות פני חברו. המשנה ברורה כותב שמותר גם כדי להקביל פני רבו. ויש שאומרים שאתה בדעתך לחזור לארץ אז מותר לצאת
למה 4?המצב חסה

כתבתי- יש 3 דברים.

 ופיקוח נפש שדוחה את ישוב הארץ ממילא, ככה שזה לא קשור..

 

(השולחן ערוך הוא בדיוק כמו הרמב"ם בנושא הזה)

 

זה רק לפי הרמב"ם, יש חולקים על זה ..סתמישוו
ולפי מה שכתבת זה לשא אישה, ללמוד תורה, להציל מיד גוים ולסחורה
לישא אישה ללמוד תורה, לסחורה אם המצב קשההמצב חסה

ולהציל מהגוים זה מובן מאליו.

 

(ד"א- על לימוד תורה זה מותר אבל לא עדיף, אם תלמד את הסוגייא על זה בגמרא..)

חח אז זה 4.סתמישוו
אבל אם אי אפשר ללמוד בארץ אז נוסעים ללמוד בחו"ל.. זה ברור. וכבר אמרתי, יש עוד פוסקים חוץ מהרמב"ם שאומרים קצת שונה
אתה מסתלבט?המצב חסה


מה? לא..סתמישוו
זה כמו שתגיד שמותר להדליק אש בשבתהמצב חסה

אם חולה חייב להגיע לבית חולים

אתה אומר את זה בהקשר למה? על איזה משפט שאמרתי?סתמישוו
כמדומני שזה לא מדוייק..אדם כל שהוא

במיוחד ביחס לדברי השולחן ערוך.

קישור למאמר בנושא, למי שיש כח להשקיע ולקרוא... [אפשר להתמקד בפרק השלישי].

 

שכוייח.. אני אשמור את זה, אולי אקרא מתיישהוסתמישוו
בכל אופן, דיי כתבתי למעלה את דעת השולחן ערוך.. וזה לא מדויק, כמו שאמרת
אבא שלי כל שנה שם.. כאילו הוא מורה וכל שנה הוא יוצא למסע..קיפודה


יש לו על מי לסמוך..סתמישוו
גם דוד שלי מדריך במסע הזה והוא יוצא הרבה.. והר"מ שלי גם יוצא.. ויש עוד הרבה אנשים גדולים וצדיקים
אז למה אוסרים את זה?!קיפודה


חח כתבתי את זה בערך 6 הודעות למעלהסתמישוו
ויש עוד פעם , יותר למעלה שזה יותר מפורט.
חוץ מזה, כתוב בתורה "ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה תמיד מראשית שנה ועד אחרית שנה".. ואנחנו רוצים לדבוק בו, אז לא נהיה במקום הזה?! גם הכוזרי והרמב"ן מדברים על הקשר הגדול בין העם לארץ, ועצם היותנו בארץ מקדמת אותנו יותר.. ויש גם את הסיבות שכתבתי למעלה..
כן. אבל זה לא לעזוב את הארץ.. זה ללכת ללמוד ולחזור..קיפודה


יש שאוסרים גם רק יציאהענבל
זה שאסור לעזוב את הארץ ולגור בחול באופן תמידי זה ברור שאסורסתמישוו
כי כל הדר בחוצה לארץ כאילו אין לו אלוה. הבעיה זה על טיול זמני..פה יש מחלוקת
זה לא קשור אבל כשאתה יוצא לשליחות שלא ברור לך מתי תחזור זה מקיפודה

מותר?

אבל אתה יודע מתי תחזור..סתמישוו
זה מסע של שבוע וחצי.
עצם היציאה מהארץ אסורהספרדי גאה


לגמריי?קיפודה


טוב אז בואו נספור את החטאים שלי בעיניין זה...קיפודה

יותר מ13!!!!!!!!!!!! אומייגאאדד!~!

תגידו שזה לא נכון!! שאתם משקרים!! ישלי מספיק חטאים!!קיפודה


ספרדי, זה לא מדויק מה שאתה אומר!!!!סתמישוו
זה לא אסור לגמרי וזה לא אסור תמיד !!
תראה שולחן ערוךספרדי גאה


חחח דווקא מכולם הבאת את השולחן ערוך..סתמישוו
כי הש"ע כותב שאין איסור לצאת מארץ ישראל
סימן שלא למדת הלכות שבתספרדי גאה


אחי תבדוק לפני שאתה כותב.המצב חסה

השו"ע כותב בדיוק כמו הרמב"ם

תלמד הלכות שבתספרדי גאה


אחי הייתי עכשיו בבית כנסת כתוב בהלכות שבת שאפשר לצאתהמצב חסה
עבר עריכה על ידי המצב חסה בתאריך כ"ג בניסן תשע"ה 18:36

ערב שבת מצור לצידון שזה ערים בתוך ארץ ישראל .

 

לעומת זאת כתוב שאכן אסור לצאת מהארץ. 

הרמ"א כותב דברים אחרים אבל הרמ"א זה לא השו"ע

 

כן, הוא מסייג את עצמו..סתמישוו
אבל אני צריך לעיין שוב
איפה הוא כותב כזה דבר?אדם כל שהוא

מה שראיתי, שממה השו"ע כותב בהלכות חול המועד, או"ח תקלא ד, מוכח שהוא פוסק כדעה שאסור לצאת לחו"ל לטיול. [ולא מפורש לגבי מטרות אחרות], ויש מטרות מסוימות שהוא פוסק שמותר אפילו לכהן, יו"ד שע"ב א.

יכול להיות שטעיתי.סתמישוו
ומי שמתיר ליציאה על מנת לחזור זה התוספות
לסיכוםספרדי גאה

ידוע שהרב עובדיה זצוק"ל אוסר לצאת מנסיבה כזאת...אז זוהי דעתי...וידוע שמרן היה ענק שבענקים

סבבה , אבל כל אחד עושה לו רב משל עצמוסתמישוו
ויש רבנים שמתירים.. ויש רבנים שלא
לא מדויק..סתמישוו
אני ברמת העיקרון מסכים עם זה, אבל יש הרבה סייגים וכבר כתבתי את חלקם למעלה
לא קשור. אמרתם שלצאת מהארץ זה לא טוב. חוץ מזה כשיוצאים מהארץקיפודה

בדרכ יוצאים לראות דברים יפים וסהכ זה מה שהקב"ה ברא לנו. שנהנה מזה. לא שנדע שזה קיים ולא נוכל לראות את זה.

את הדעה הזאת, להתבונן בבריאהסתמישוו
מביא הרב וואזנר זצ"ל
כל האיסור זה סתם יציאהדי"מ
לצאת בשביל להשתקע בחו"ל אסור בכל מקרה
כי יש גם צדדים לאסור.ענבל
בס"ד

יציאה מהארץ, פרנסת גויים וכל מיני כאלה.

אישית יצאתי ולא אתנגד לעשות זאת שוב..
אישית יצאתי ואני לא יעשה זאת שוב כי זה נוגד את ההלכהספרדי גאה


אתה החלטת. המילה "ידוע" לא הופכת את זה לאמת.*בננית*


אתה בהחלט נשמע גאוותן כמוו הניק שלךדי"מ
במקרה פתחו כמקביל שירשור על אותו נושא בארץ מולדתרעיה123
ושמו אותו בדף הראשי והייתי בטוחה שזה שלך
מאד ממליצה לךלא נולדתי

אין לי כ"כ זמן לפרט אז בקיצור...

אני גם התלבטתי מלא האם לנסוע או לא. בטח כבר חפרו פה את הסיבות-

איסור יציאה מהארץ, פרנסת גויים פולנים, קושי נפשי, סבתא לא רוצה וכו' וכו'

בסוף החלטתי לנסוע ואני לא מתחרטת על רגע

זה היה מסע עוצמתי. מאד. מאד

עם המון מסקנות, המון ראיית הטוב, גם קושי אבל בקושי.

אז טענות נגד לחסרונות:

איסור יציאה מהארץ- יש היתרים, אם את מחפשת. אני אישית יוצאת מהארץ גם למטרות פחותות יותר כמו חתונה או ברמצווה של משפחה קרובה. אז זה היה שיקול אבל פחות

פרנסת גויים פולנים- אצלנו המדריכים היו יהודים כולם כמובן, וגם הקייטרינג. בתכל'ס משלמים לפולנים על: מלונות שהם ממילא משמשים גם לתיירים בפולין (ולא רק הנוסעים לפולין מחזיקים אותם...), אוטובוסים, וטיסה שזה ממילא לחברה בינלאומית ולא לאיזה פולני טיפש שאולי הוריו היו מעורבים במה שקרה. זה בדיוק כמו לקנות נוטלה (שמיוצרת בפולין)

אמשיך בע"ה

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך