מפחיד אותי לצאת מ"החממה" ולגלות שאנלא כזה חזקה#מיכל#

שנה הבאה בעזרת ה' אני יוצאת לשירות לאומי,

יש את האמירה הזאת(הנכונה) שהרבה בנות יורדות ברמה הרוחנית שלהן בשירות..

פתאום כל אחת יוצאת מהסביבה התורנית והעוטפת שלה ונחשפת לסגנונות שונים בעם

ולדרך חיים של אנשים שחיים בשונה ממנו ובכל זאת טוב להם והם מאמינים בדרך הזאת..

קיצור ממש מפחיד אותי..בה אני חזקה בדעותי והם ברורות לי אבל אני מפחדת

שפתאום אני יגלה שאני לא כזה חזקה ומאמינה בדרך שלי..

במיוחד שאני עומדת להתנדב בשנה הזאת עם נערות בסיכון..

אני ממש אשמח אם ישלכם מה לאמר בעניין..

יומטוב

לא חושבת שזה נכון- מנסיון. החכמה היא לחיות את חייך כרגיל-נפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ"ג בניסן תשע"ה 18:37

כן לתגבר את הקודש ואת הטוב שבך כל הזמן.
וממילא הוא מוקרן החוצה וזה מתחזק והולך...
ביותר לשים לב שאת ממשיכה בדברים הטובים שהתחלת בהם
שיש לך דמות תורנית מלווה, רבנית או רב- שאת מתייעצת איתו/ה [אם צריך]

תזכרי- אמונה זה כמו שריר
לא משנה מתי ואיפה- בשביל להתפתח צריך להתאמן- לחזק אותו.
אם לא מתחזקים
יכולים להיחלש.

יותר מזה- 
כיון שאת תעבדי בע"ה עם נערות במצב לא כמו שלך-
[ולא כדאי לכנות אותן בכינוי כזה -כדי לא לקבע את התדמית ה "מסכנה" שיש להן...]
תהיה לך הזדמנות נהדרת לבסס אצלך נקודות- דווקא מתוך שיחה איתן- ומענה לשאלותיהן.

ומה שלא יודעים- הולכים , פותחים ספר- ולומדים יחד.

אל תדאגי. נשמע שאת במצב מעולה...!

אם את צריכה- אני באישי.

בהצלחה רבה! בשמחה!


 

את מדברת ברמה האמונית בה' או ברמה המעשית?סתמישוו
או גם וגם?!
נראלי גם וגם אבל נראלי שזה דבר שיכול להישתנותרעיה123
ומשתנה בכל שלב שיוצאים לחיים חדשים, כביכול, כי מדרך הטבע שומעים עוד דעות ומשמיעים את הדעות, אם את חזקה בדעה שלך הסיכוי שתשתני. מאוד קלוש אבל כן, ברגע שאתה יוצא לחיים יש שינו...
את צריכה לדעת שאת הולכת להיחשףחצילה
לדברים ולנושאים שעוד לא ניפגשת איתם בחיים עד כה.
ואת צריכה לדעת שייעלו לך שאלות, אבל אל תתמודדי איתן לבד, תבררי מה התשובה שלהן עם האנשים שאת סומכת עליהם והם מבחינתך יודעים מה נכון ומה הדרך הנכונה.
אני מאמינה שמתוך החשיפה לאנשים שונים ממך, את יכולה לברר יותר את דרך החיים שלך ואת האמונה שלך, וכך זה באמת מחזק לך את הדרך, יותר מאשר לחיות בחברה שכולם פחות או יותר כמוך.
מניסיון אישי שלי,
אז שהיה לך בהצלחה :-*
נראלי מאוד מאוד חשובאור השחר..
לעטוף את עצמנו במעגלים של אנשי תורה, אנשי אמונה, שבכל מקום שלא תהיי - גם אם זה מקום של חילונים גמורים, יהיה לך את האדם הזה שהוא נק' אור, שמזכיר לך מאין באת ולאן את הולכת.
(מהסיבה הזאת לי היה חשוב לסגור שירות במקום תורני..)
ובכללי, במקביל לנתינה - למלא את עצמך כל הזמן, אם עד עכשיו דאגו לך לזה (אולפנא וכאלה) עכשיו זה נטו התפקיד שלך (ואורייתא פעם בשבוע/שבועיים זה ממש לא תמיד מספק)
נק' שחשוב לשים אליה לב, שיש נטייה של בנות אחרי שנתיים שירות ללכת למדרשה כי הם מרגישות שהן החסירו משהו בשירות. וזה בעייתי מאוד. כי מה שחשוב בנתינה זה שתתני אבל לא תחסירי מעצמך כלום, ואם את מחסירה - כנראה שיש פה משהו פגום..
ותזכרי שה' תמיד איתך ויעזור לך
החשש מוצדק .כמו שכתבו פה ,תקבעי לעצמך שיעורים עם רבניותירושליםםםם

שמחזקות אותך . וגם לכתוב כללים ברורים של ההלכה שעליהם את שומרת ,

( מרחק מבנים , כדי לקבוע סייגים רצינייים בנושא הזה , כי יש בנות שנפלו בזה . חצאית ארוכה , לא לדבר לשון הרע וכו') .

אם את רואה שאת יורדת רוחנית במקום הזה , אסור לך להשאר שם.

תבואי בכיוון להשפיע , ולא להיות מושפעת . יש כלל הלכתי בכשרות , שבשר שפולט , באותו זמן הוא לא בולע . אם תשדרי אמונה ויראת שמים , זה יעזור בע"ה.   צריך לשדר להם מההתחלה שאת צדיקה , וככה הן יתפסו אותך.

בהצלחה!

את מקסימה! עוד עצהסוש

בס"ד

 

חייבת להגיד לך כמה את מקסימה נשיקה

 

ענו יפה לפני, תמצאי דרכים למלאות את עצמך..  הצעה ממש מעולה: תמצאי חברה טובה ותקבעי איתה שתלמדו משהו קצר כל יום משני ספרים: אחד ספר השקפה והשני הלכה, זה יכול להיות קצרצר, אבל משהו שמחזק, דוקא בנושאים שאת דואגת מפניהם. 

 

חברה שלי בקשה ממני פעם ועשינו את זה ככה: יום אחד היא התקשרה אלי (ואם לא עניתי התקשרה שוב -אותו יום אחריותה שנלמד) ויום הבא אני התקשרתי אליה, זה היה שיחה לשם הלימוד לכן הקפדנו לא לפטפט, התפלאתי ממש כי חשבתי שזה יחזיק רק כמה שבועות אבל התמדנו וזה החזיק כמה שנים טובות היו הפסקות של כמה זמן ואז מישהי מביננו התקשרה להתחיל שוב, שינינו ספרים, היה ממש כיף! הלכות למדנו כל מיני, שמירת הלשון, צניעות, כשרות, ואחרים.. השקפה- יש ספרים שפשוט חבל לא ללמוד, בזכות זה גם שמרנו על קשר..

 

חפשי ספר טוב שיש גם לך וגם לה, שאפשר לקרוא אותו בקטעים קצרים, בקשי מחברה שלך לחזק אותך ולא לוותר גם אם יוצא שפספסתם יום יומיים, להרים את הטלפון ולהמשיך  

 

אני לא יכולה להגיד לך כמה זה שווה, יצר לי קשר מיוחד עם חברה יקרה שבלי זה לא היה לי קשר איתה היום.. וזה מחזק כלכך! גם כשלומדים משהו ש"ברור" שיודעים (כשרות? למדנו מגיל אפס..!?!)

 

מאד ממליצה להתחיל עם הלימוד היומי של שמירת הלשון, לרוב העולם יש אותו בבית והוא מחולק להלכה+קטע לימוד בצורה מעולה, משם צאו יחד למצוא ספר, ב"ה לא חסר

 

 

בלי קשר לשירות - את יוצאת לחיים, תשקיעי ו.. תצליחי! 

 

 

אני חושב שכאשר אנשים נפתחים למקום או דרך מסויימת השונה מהם..נהנה ברווקות

הם מגלים את מי שהם באמת...

 

כאשר הם ראו כל חייהם דתיות בצורה מאוד הומוגנית ללא שינויים גדולים - אזי הם הורגלו לחשיבה מסויימת...

וראוי שהפתיחות תיעשה בשלבים שבהם את יותר בנויה מבחינה פנימית ואישיותית, ואת יכולה להחליט מה את לוקחת מהעולם השני, ומה את לא משנה מהעולם שלך...

 

בהצלחה רבה!!

תהני...

 

והעיקר - לא להיות בפחד!!!

כי, הפחד גורם לך לעשות מעשים טיפשיים שלעולם לא תדעי איך לצאת מהם באמת!!!

זה כמו בצבא..ראבק!!!

הרבה חרדים אומרים שבצבא מדרדרים..

אבל אני מאמין שבחור שבנה את עצמו באמת יכול רק לעלות.

מה זה אומר לבנות את עצמך באמת?

וואלה אני לא בטוח.. כל אחד והתשובה שלו

אני מקווה שזה נכון גם למקרה שלך..

זו תקופה משמעותית מאד בחיים,ליאורה 613
לפני שאת מקימה בית בישראל את צריכה לבנות את עצמך ולכן מאד חשוב שתשמרי על עצמך שתיהיה לך איזושהיא מסגרת אולי תלכי באופן קבוע לשיעורים של רבניות או שתלמדי עם קבוצת חברות פעם בשבוע מאיזה ספר מחזק וברגע שתיהיה לך איזשהיא מסגרת אני בטוחה שתצליחי לעלות ולהשמרמבחינה רוחנית!
זה גיל שמאד צריך להשמרליאורה 613
תשמרי על עצמך תעשי לך מסגרת קבועה שבה תלמדי ספר מחזק שיעורים עם רבניות או קבוצת לימוד שתקימי ואני מאחלת לך שתצליחי לשמור על עצמך מבחינה רוחנית!
את חייבת למצוא לעצמך מסגרת בתוך שנת השירותשירה מ.

זה הדבר היחידי שייתן לך "מזון רוחני" בזמן שהסביבה מקלקלת, וגם אם היא לא הייתה מקלקלת- היית יורדת ברוחניות בגלל שאיך לך מקור שדואג לחבר אותך ליהדות. לכן אני מציעה שתלכי באופן קבוע למדרשה, אל תוותרי על זה! או שתפני לך זמן מיוחד לשמוע שיעורי תורה/הרצאות מחזקות..

כמובן שאת צריכה להציב גבולות ברורים לעצמך שאותם את לא עוברת, ותשתדלי להתפלל תפילת שחרית כל בוקר- זה קשה אבל זה חשוב מאד..

שיהיה בהצלחה!!

..טל אורות

אין לי עצות אבל רוצה להאיר  נקודה יפה ששמעתי-

מה שעוזר מאוד להתחזק ולא להיות מושפעים לרעה זה הידיעה שאתה בשליחות . אני באתי לכאן כדי לתת . לזכור בשביל  מה באת ומה התפקיד שלך כאן.

תחושת שליחות זה דבר ששומר עליך את לא תתני לשום השפעה לא טובה להשפיע עליך . רק צריך להיות מחוברים לזה כל הזמן וזה הקושי כי זה ממש יכול להשחק עם הזמן.

 

ואני מסכימה עם מה שכבר כתבו, שנת שירות זה שנה של נתינה אבל אסור לשכוח את עצמך. כי בס"ה זה השנים שאת בונה את עצמך וכן, חלק מהבנייה זה לצאת להיות עצמאים ולתת לאחרים שזה הדבר הכי בונה בעולם. אבל תכלס המטרה שלנו הכללית צריכה להיות בשנים הקרובות להקים בית קדוש וטהור ולהמשיך בנתינה גם לכל החיים. ולכן צריך לשים לב כדי שהשנה הזאת לא בטעות תהרוס יותר ממה שתבנה. 

 וזה שאת חושבת על זה וזה מעסיק אותך זה מעולה!! ככה את מכינה את עצמך לשנה הזאת. בהצלחה כן

אני לא מביןצבי אור

אם הרבה יורדות מהדרך אז למה עושים את זה  ?

כאילו יש משהו יותר חשוב מהקירוב שלנו לה' ?

אני ישמח אם מישהי תענה על זה באמת

יש כלל ויש יוצאות מן הכלל.סתמישוו
אפשר לשאול.. אז למה ללכת לצבא אם יש שם בעיות? אז למה לצאת לרחוב אם יש שם תמונות לא צנועות? ועוד הרבה שאלות כאלה..

שירות לאומי זה מטרה חשובה, אבל גם שם לא הכל טוב ויפה.. יש קושי וצריך להתגבר עליו, זה לא אומר שבגלל הבעיה הזאת לא הולכים לעשות שנת שירות..
היית אמור לשאול למה הרבה בנות יורדות מהדרך שמה? ואז צריך לתקן את זה .. לא לשאול הפוך.
אולי באמת ?צבי אור

לא עונים על שאלה עם שאלה ?

אם אין לך בצבא מסגרת שיכולה לשמור עליך ב-100% אז אולי באמת לא כדאי ללכת שמה

צריך להבהיר לעצמנו מה סדר העדיפיות שלנו האם אנו באמת שמים את ה' במקום הראשון

או לא זה כל השאלה שאני חושב שמותר לשאול אותה בקול כאילו מה הגבול

והתשובה שלצאת לרחוב באמת שלא צריך לא יוצאים וגם שיוצאים אפשר להוריד את העינים 

למיטב זכרוני הרב חרל"פ זצ"ל תלמידו המובהק של הראי"ה סיפרו עליו שלא ראה עשרות שנים צורת אישה

ככה שיש אפשרות

לא ככה

תחדד את השאלה שלך...ממייששההוו
אתה שואל שאלה של גבול, כלומר עד כמה לקחת סיכון (רוחני) בשביל מטרות חשובות? או שאלה בעצם לקיחת הסיכון כלומר, למה לעשות דברים חשובים כשיש בהם סיכון?
יפהצבי אור

יפה לראות את החידוד

ואני חושב קודם כמו האפשרות השניה וכי למה לעשות דברים כשיש בהם סיכון רוחני

אני חושב שהגמרא בשבת כבר כותבת שאין אומרים לאדם חטוא כדי שיזכה חברך

זאת אומרת שעם כל החשיבות במטרות לאומיות אבל זה לא מתיר חטאים 

ואם כן אז ההיתר ללכת לצבא או לשירות לאומי

בפשטותממייששההוו
החיים מלאי סיכונים ונסיונות, אי אפשר להמנע מהם. כתבת קודם שאפשר ללכת ברחוב עם עניים למטה, אבל גם זה סיכון, כי אולי תרים את העניים לרגע ותסתכל באישה... זה גם סיכון, זה אמנם חשש של חשש, אבל זה סיכון.
מה שיוצא מזה זה שהשאלה היא תמיד שאלה של גבול, כלומר, תמיד יהיה סיכון מסויים, אפילו אם הוא מאוד קטן, השאלה היא עד כמה צריך להגביל את עצמנו כדי להמנע מסיכון.
ומה התשובה ?צבי אור

אז מה התשובה לדעתך ?

זה מורכבממייששההוו
עבר עריכה על ידי ממייששההוו בתאריך כ"ה בניסן תשע"ה 18:10
מכיון שהשאלה כאן היא על הגבול זה נהיה מורכב, אפשר להקל בזה ואפשר להחמיר...
דעתי היא, שהקב"ה הביא אותנו למציאות לא בשביל שננסה לברוח ממנה אלא כדי שננסה לפעול בתוכה, כלומר, עלינו לחיות חיים נורמליים, וכדי לא ליפול, יש לנו את הלכה שמכוונת אותנו בתוך החיים. ולכן אני מוכן לקחת כל סיכון בשלשה תנאים- 1. יש אפשרות (תאורטית) לעבור את הסיכון הזה בלי לחרוג מגבולות ההלכה.
2. יש משמעות אמיתית למטרה שבשבילה אני לוקח סיכון.
3. יש בי את היכולת לעבור את הסיכון הזה בלי נפילה מוחלטת.
כמובן שהיחס בין התנאים משתנה בהתאם לרמת הסיכון...
אני בטוח שיהיה מי שיחלוק על התנאים האלה, אבל זאת דעתי...
מורכב מאודצבי אור

מה זה הקב"ה הביא אותנו למציאות לא בשביל שננסה לברוח ממנה ?

הגמרא כותבת שאם בן אדם הולך במקום שיש מראות אסורות אז אפילו שהוא עוצם עינים הוא רשע

ואנו מתפללים כל יום לא לידי ניסיון

עכשיו מה זה חיים נורמליים יהודי שנפל (חילוני) יגיד לך מה החוכמה להוריד את העינים תרים אותם ותתגבר

זה כבר דבר שאסור בוודאי לפי כל הפוסקים

סתם מעניין אותי האם היית נכנס לאיזה כביש שברור ששלושים או ארבעים אחוז מהנוסעים בו וודאי יתרסקו

אז למה שמגיע לריחוק מד' אז אנו מקילים......

בקיצור האם זה אידאולוגיה או סתם קרירות ביראת ד' 

מה אתה אומר ?

לא לברוח, להתמודד!!סתמישוו
אנחנו לא רוצים ניסיון , אבל יש כשהוא בא אנחנו צריכים להתמודד. ולפעמים, לענ"ד, כשצריך לעשות מעשה חשוב אנחנו עושים אותו ולא מפחדים מהבעיה שתיווצר אלא מנסים להתמודד איתה!!
אני יכול לדבר על זה בהקשר של הצבא. אנחנו מחויבים ללכת לצבא, זה מצווה גדולה. הרב סבתו אומר שלעבוד את ה' זה לא רק בבית המדרש זה בכל מקום , כולל הצבא. הרי אנחנו מחכים מתי תבוא לידינו מצווה ואקיימנה. הרי ברור שלא נגיד שאדם שחייב ללכת ולהעיד עדות בבי"ד (סתם לצורך הדוגמה) לא יכול להגיד שהוא לא ילך בגלל חשש שמא יראה אישה בדרך.
שירות לאומי זה דבר גדול.. צריך ללכת לשם עם הכנה רוחנית גדולה ולהתמודד עם הקשיים. הרי על זה העולם עומד, בין היתר, על התורה , על העבודה ועל גמילות חסדים!!
אז אם אני רוצה ללכת וללמוד תורה בבית כנסת או ללכת ולהקריב קורבן בביהמ"ק אני לא אלך כי אולי אראה תמונה לא צנועה?!

אסביר יותר טוב בדוגמה, כתוב בגמרא שכשאדם הולך ליד נהר ורואה שם אישה שטובעת והיא ערומה הוא חייב ללכת ולהציל אותה, בלי לחשוב פעמיים !! בלי לעשות חשבונות ולראות אם שווה לו.. למרות שגם כשהוא עושה את זה הוא צריך להתמודד.

אבל בכל זאת, יש הבדל בין להציל ממוות ולעשות שירות לאומי.. אבל לדעתי אפשר ללמוד מפה. גמילות חסדים זה ערך גדול מאוד!!

השאלה , איפה עובר התפר.. עד כמה זה גדול.. אני חושב שצריך לעשות את זה, זה דיי ברור לי.
אם זה רלוונטי....מאמוש

 לא קראתי את כל התגובות (עייפה..) אבל אני ממליצה לך לשדר כלפי חוץ שאת חזקה באמונה, תנסי אפילו לחבר אותן לאמונה ואפילו אם זה לא בידיוק ככה תראי שטוב לך בזכות האמונה!! עוזר מניסיון.... לא ניסחתי משו בכלל אשמח להסביר נורמאלי בהזדמנות..

מה זה לברוח ?צבי אור

ציטטת נכון את הגמרא לגבי אשה טובעת אבל ללכת לכתחילה בחוף הים שאולי פתאום מישהיא תטבע זה אסור באיסור גמור בשו"ע וציטטתי כבר קודם שגם בעצימת עינים אסור

אז שאתה הולך שם זה לא שונה מללכת בכל מקום שיש בו פריצות באופן וודאי שזה בגדר רשע 

לא ככה ?

זה עניתי לך.. אתה כתבת לפני זה 'לברוח'סתמישוו
בכל מקרה, אתה צודק.. אני הסתייגתי מקודם, ואני אסתייג גם עכשיו.
אבל בכל זאת יש הבדל בין ללכת לכתחילה בחוף הים ללכת ולעשות שירות לאומי, לא ככה?!


וסתם הערת אגב, נראליי שהנהר שהגמ' מדברת עליו זה לא החוף ים של היום.. אולי כן, אני לא יודע. וגם אם כן, גם אז צריך להציל
לא בטוחצבי אור

אני לא בטוח כמה הבדל יש

אם אנו מדברים על אחוזים גדולים שוודאי נופלים אז זה לא זונה מכל מקום שיש בו וודאי איסורים שעל זה נפסק לאסור

ככה נראה לי אולי אני טועה 

סליחהצבי אור

סליחה 

כתבתי לא זונה במקום לא שונה

אם הבנתי אותך נכון..סתמישוו
כמה אחוזים נופלים בשירות לאומי? אני לא יודע.. אבל אני מתאר לעצמי שהם לא הרוב.
ו.. אשמח אם תראה לי איפה כתוב שנפסק לאסור במקום שבטוח יש איסורים
התקדמנוצבי אור

לגבי הנפילות מיכל כתבה בהודעה הראשונה שזה נכון שהרבה נופלות ולא נצטט פה בדיקות שעשו כי זה מן המפורסמות ואין צריכין ראיה

לגבי איפה נכתב אין לי פה שו"ע אבל הגמרא הזאת נפסקה להלכה שאם יש דרך אחרת אסור ללכת במקום שיש בוודאי איסורים ושם מודגש גם אם יעצום עינים נקרא רשע

א"כ נשארנו בשאלה שלי

מהי הדרך האחרת פה?!סתמישוו
ברור שאם יש דרך אחרת אז הולכים בה, אבל השאלה היא מהי הדרך?!
כלומר, אם אפשר ללכת ל-2 מקומות לעשות שירות באחד מהם יש בעיות וסביר להניח שאפשר ליפול ובאחד מהם אין בעיה כזאת אז ברור שעדיף ללכת למקום בלי הבעיות ..
למה חייבים ?צבי אור


לא הבנתיצבי אור

אתה מחליט שחייבים ואם כן זה כבר בגדר אין ברירה ואם כן כבר מותר ללכת מתוך ידיעה שאחוזים גדולים לפחות מיעוט המצוי נופלים

אבל למה זה בכלל חובה אתה אומר שזה חסד או קי אבל יש מספיק חסדים בלי המסגרת הזאת אז מאיפה ההיתר לבחור בזה מתוך ידיעה שנופלים ?

זה מה שאמרתי! אם יש עוד דרך יותר טובהסתמישוו
אז צריך ללכת אליה..
אבל פה זה מסגרת. זה מחייב אותך.. אם תעשה גמילות חסדים קבוע כמו בשירות זה יחזיק לאורך שנתיים?! מי ירצה את זה? כולם ירצו להתחיל ת'חיים שלהם.. חייב לעשות מסגרת
אתה מפספס משהומגדלור באפלה

שזה לא ספציפית שירות.

זה פשוט שבדר"כ בשירות באמת נפגשים עם שאר העולם- חילונים, דתיים יותר ופחות, שמאלנים ועוד- מה לעשות ששירות בא אחרי שמינית.

אי אפשר להשאר בחממה עד סוף החיים.

למה ?צבי אוראחרונה

למה אי אפשר להשאר בחממה

אדרבא הרמב"ם כותב שטבע האדם להיות נמשך אחרי הסביבה שלו ולכן בן אדם צריך לגור במקום טוב

וכבר הובא במשנה איני גר אלא במקום תורה

אז אם אנו מאמינים בתורה ובהמשכיות שלה (ולא רפורמים רח"ל) אז זה שייך גם היום ההוראות האלו

ואם כן אפשר וצריך להישאר בחממה

 

בפשטות. השאלה היא למה את דתייהישי .א.
האם זה בגלל שגדלת לזה (כמו הרבה אנשים) או שאת פשוט מאמינה בזה.
ילד קטן דתי כי ככה גידלו אותו. הוא לא חקר בדק ובירר. תפקידך הוא לחקור ולברר ולקבל כלים מתאימים כדי להתמודד עם השאלות האלו. עם עשית את זה כמו שצריך. אז חברה פחות דתית יכולה אפילו לחזק אותך. את תצטרכי לתת לעצמך ולהם תשובות שידרשו ממך המון דברים
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך