אפשר למצוא פתרון לבעיה מתוך הבעיה עצמה?!כוספת לציון
לאחרונה קרה לי מקרה שהעלה בי שאלה..
הייתה לי בעיה עם מישהו, והוא אמר לי שאני ארחיב וביחד ננסה למצוא את הפיתרון..
על המקרה שלי יהיה קשה להסביר כי הוא מסובך ואני לא מעוניינת לפתוח אותו.
אבל אני אתן דוגמא-
נערה רואה סרטים לא צנועים, היא רוצה להפסיק אבל היא לא מצליחה. היא יודעת על סרט לא צנוע שאם היא תראה אותו יש סיכוי שהוא יעזור לה להפסיק.
שייך שהיא תראה את הסרט?

אשמח לתשובות מפורטות.
תודה רבה.
בוודאי. קוראים לזה חוויה מתקנת..המצב חסה

מומלץ לשקול את זה פעמים רבות לפני..

לאלאלא. ממש לא חוויה מתקנת.כוספת לציון
זה אחד הדברים הכי לא נכונים במקרה הזה..

הכוונה שלי הייתה להגיע למצב של 'גמילה' [אין לי מילה אחרת ] ממשהו, ע"י המשהו..
מתוך הדבר שאני כבולה אליו, להשתחרר ממנו..
בלתי אפשרי.המצב חסה

מה שכן אפשר- למצוא משהו דומה לו, רק בלי הבעיה עצמה.

 

אשמח להבין בש"א במה מדובר וככה תהיה גם את היכולת לנסות לעזור..

בדוגמא שהבאתי, איך אפשר למצוא משהו דומה?כוספת לציון
נראה לי הוא התכווןיאירוש
לראות סרט צנוע שיעזור.
לענ"ד אפשר, אבל לא את אותו הדבר בדיוקהמצב חסה

זאת אומרת דבר שמתאר את אותו הדבר, אבל ללא גוף האיסור עצמו

זה קצת תלוי במה מדובריאירוש
אבל במקרה דנן בהחלט אפשר ל"היגמל" ע"י ראיית הסרט הלא צנוע אם זה בוודאי יעזור לה בהמשך.
נראליי שכל מקרה לגופוסתמישוו
אבל אולי "חלל עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה"? כלומר, אולי מותר לעשות את העבירה פעם אחת כדי להישמר ממנה פעמים הרבה..
אבל אין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חברך, אז אולי על אותו רעיון אפדר להגיד שאנחנו לא נחטא כדי שאנחנו נזכה בעתיד ?!
ו.. מותר לעבור על איסור קל כדי לא לעבור על איסור חמור.. אבל אני לא יודע מה בדיוק המקרה וזה כנראה לא מתאים, כי פה את מדברת על אותו מקרה .. אבל זה יותר פעמים.. אז ..(?!)

עכשיו, את בטוחה שתצאי מהחטא אחרי שתהיי בו פעם אחת? כי היצר ככל שהתאווה גדולה ככה הוא מתגבר, "משביעו רעב מרעיבו שבע".. ובאמת עדיף לנסות לתקן את זה בשאר הדברים האחרים שהם לא בעייתים..
אא.. תשובה אין לי בדיוק אבל הייתי ממליץ לך, אפילו מאוד ממליץ לשאול רב (אפשר אפילו באינטרנט באופן אנונימי) כי אני לפחות לא רוצה לקחת אחריות כל שאלה כזאת ולהגיד שמותר ויכול להיות שלא..
הדוגמא שהבאת זה על מחלל שבת שבסכנת חיםהמצב חסה


כן, נכון.. לכן אני לא בטוח אם זה מתאיםסתמישוו
בכל מקרה, כמדומני שהגמרא פחות נותנת ערך ל'חיים' במקרה הזה, אלא מה שיותר חשוב זה שישמור שבתות הרבה. כלומר, לכאורה אם אתה בטוח שלא ישמור אז לא צריך להציל (זה רק לכאורה .. ברור שזה לא נפסק להלכה, צריך להציל את כולם.. בין היתר כי אולי הוא ישנה את דעתו)
סתמישו, אני מעריצה את הידע שלך!(הערת אגב)בת אדם


חח ממש לא.. כשאני מתווכח פה עם אחרים אני בד"כ נשברסתמישוו
אחרי כמה דקות, יש פה כאלה שבקיאים במלא דברים.. אני לא יודע כלום לעומתם.
חוץ מזה, שמתוך 3 הציטוטים שהבאתי היה אחד שלא ידעתי בדיוק ובדקתי את זה, לא רוצה להגיד סתם..
בכל מקרה, חח תודה
לא. מה פתאום?מישהי=)

זה כמו שאני מאתרי, היום ני רוצה ללמוד

אבל בגלל זה אני לא אלמד ומחר יהיה לי חשק

עזר?

לא.

 

ממש ממש לא.

2 הדוגמאות שונות.. אם הבנתי אותך נכון.סתמישוו
במקרה שלך זה באמת לא יעזור. במקרה שלה, שאני לא יודע מהו זה יעזור (לפחות ככה היא אמרה)
לא הבנתי איך הדוגמא שלך מתקשרת..?כוספת לציון
איפה הפתרון מתוך הבעיה במקרה שהבאת?

דרך אגב, מה זה מאתרי ? סליחה על הבורות
אגב, יש בגמרא סיפור על ה'פיתרון לבעיה מתוך הבעיה'סתמישוו
מסופר על אדם אחד שנתן עיניו באישה ונהיה חולה בעקבות זה. ורצו לפתור לו ת'בעיה מתוך הבעיה עצמה. (מי שרוצה ללמוד את הסיפור קצת יותר ממה שאני כותב מוזמן ללמוד על זה..כי אני כותב את זה בקצרה, מאוד בקצרה).. אז דנו בזה אם אי אפשר או לא ..

(בסוף לא התירו לו , אבל זה היה מסיבות אחרות)

אז אין פה בדיוק תשובה אבל זה סיפור שקשור, אולי אפשר ללמוד ממנו
הלכה מפורשת שאסורהמצב חסה

(רמב"ם הלכות אישות\איסורי ביאה. לא זוכר בדיוק איזה פרק.

זכור לי שככה כתוב, אני לא מדייק- 
'מי שחלה ונטה למות ואמרו לו הרופאים שאם יתן עניו באישה פלונית

אפילו ימות אם לא יראה אין מראים לו שלא יתירו עריות.')

 

וואו. שכוייח!!סתמישוו
וזה נכון. הסיבה זה כדי שלא יתירו עריות. ולא רציתי לפרט בדיוק את כל הסיפור.. אבל זה הסיבה. לכן אמרתי שזה סיבות שונות .. שהחשש שיתירו עריות כמדומני לא תופס לגבי המקרה שהיא מדברת עליו (בהנחה שאנחנו לא כ"כ יודעים מה המקרה שלה).

כתוב שתלמיד חכם זה אחד שיכולים לשאול אותו שאלות בפוסקים ובש"ס ויידע להשיב.. נראליי שאתה כבר שמה. ואם לא, אז ממש לא רחוק משם.
אתה מתכוון למקרה בסנהדריןיאירוש

עה.?

כמדומני שכן.. זה סנהדרין.. משוו שמה באיזורסתמישוו
אההיאירוש

בקשר לשאלה, ראיתי היום שהרב דב ליאור בשו"ת דבר חברון חלק ג מתייחס לנושא, אשתדל להסתכל שם מחר.

איזה שאלה?!סתמישוו
ושכוייח על הבקיאות..
אה, הגבת לי .. היית צריך להגיב לפותחת השירשןרסתמישוו
של פותחת השירשור...יאירוש


יצא לי באותהיאירוש

תגובה עם ה"אאה"

אשתדל פעם הבאה בעז"ה.

המשך ערב טוב, ולא לשכוח ספירת העומר

 

נוו, שויין. אז .. לא יהיה לך על זה שירשור היום?! חח חבל.סתמישוו
אז לא יהיה לנו שירשור להשתלטת עליו אז.. נישן מוקדם, נקום מוקרעיה123
דם רעיון
את זה לא אמרתיסתמישוו
אני אמרתי רעיה123
וזה מספיק ... לא?! סתםם
משתקליד רעיה123
כל האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעם.. סתמישוו
בשם אומרו?!גאולה אנחנו מנסים להביא אבל בשם אומרו?! ו...רעיה123
מאיפה כל המשפטים האלה?!?!
ממומו הפרה או יויו?! הייתי חייבת רעיה123
אבל...סתםם... באמת מאיפה?!
מביא גאולה לעולם*סתמישוו
זה ממסכת אבות נראליי
זה לא הילך על מביאה?!רעיה123
הלך... יעבוד...רעיה123
לא הבנתי מילה.. חח תסבירי ת'עצמךסתמישוו
חזרת שוב על ה* מביא גאולה לעולםרעיה123
כאילו זה רק בזכר אז שאלתי אם זה לא ילך בנקבה...
לא כ"כ מסובך!!!
חחחח
אה , אההה .... !!סתמישוו
אולי לא.. who knows?!
יא' אשכנזי אמרקאי רעיה123
חח מ-2 מילים באנגלית נהפכתי לאמריקאי?!סתמישוו
כי תגובה הבאה אני אכתוב אנאעארףף .. ואני אהיה ערבי
בכל תגובה2 מילים ת' אמת... גם בכל תגובה יש ענאארף חחחחרעיה123
אשכנזי ערבי אמרקאי... הגיוני
זה מתחיל פה .. בסוף תגידי שאני מחבל .. ל"ע !סתמישוו
מי יודע מי עומד מאוחרי המסך?רעיה123
חחח לכי תדעיסתמישוו
סתםם חס וחלילה!! יהודי אשכנזי אמרקאישיודע להביארעיה123
מקורות מיויו ומומו הפרה ולהבדיל אלף אלפי הבדלות מהגמרא, תורה, תנך, משנה וכו
אני לא אמריקאי !!!!סתמישוו
אני עדיין לא מאמינה לך...רעיה123
סתםם... אם אתה אומר
לא צריך סתמישוו
סתם.. אם את שומעת
רואה רואה...רעיה123
קורא קורא..סתמישוו
מזל מזלרעיה123
טוב טוב !סתמישוו
איזה סריטות ישלנו!! יאללה... לימודים מחר... בי לילה טורעיה123
ב
לילה טוב ! סתמישוו
אהבת ת' סמיילי הוא במקור מהורר רעיה123
מהורר זה יכול להיות 2 דברים או שזה מהורהר או שזה מקוררסתמישוו
היא צריכה לאט לאט להפסיק לא במכה..ספרדי גאה


חכה חכה... זה יגיע רעיה123
בקוצר רוח סתמישוו
עכשיו אני קלטתי את זה [פטיש]רעיה123
ואי... איזה שיעמוםםם עד כמה לימודים יכול ליהיות דבר חופר?רעיה123
??? חחחח
רק חופר..הלוואי שזה היה רק חופר סתמישוו
חחחחח זהו עכשיו נכנסים לשיחה רעיה123
חח אני צריך ללכת עוד מעטסתמישוו
מישהו אמר לך לא ללכת?! בי רעיה123
חח יא פלורוסנט..סתמישוו
יענוו הדיליי
מה?! היום אין וואי פאי.. אז נלך לישון מוקדם...רעיה123
יאללה בי לילה טוב רעיה123
זה תלוי אם אין לה אפשרות אחרת אז שתראה...פיצה


שתספר את זה לקב"הshindov

אם היא בטוחה שהוא ישתכנע. מי יכול לעמוד מולה...

זה בצחוק או ברצינות?סתמישוואחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך