שאלה.....תמר949

כולם מקירים את המשפט הזה שאומר שהקב"ה מדקדק לצדיקים כחוט השערה וככל שאתה יותר צדיק ויותר חזק (מבחינה רוחנית) אז הקב"ה מנסה אותך בנסיונות יותר קשים ...

אז למה לי לנסות להיות טובה ???

אני לא רוצה להיות חזקה !!! אני מה ברגע שאני יהיה חזקה אז הקב"ה יתחיל לענות לי נסיונות קשים יותר ??? אין לי כוח להתמודד אז למה פשוט אני לא משיקע וזהו ואני לא ינסה להיות צדיקה כי לא שווה לי כי ככה ה' ישים לב לכל פיפס שאני עושה וידקדק איתי כחוט השיערה .....? מה אני צריכה נסיונות קשים ????

 אז אני לא ישקיעה ואז לא יהיו לי נסינות קשים ....

זה מה שהדבר הזה בא ללמד אותנו ???????

תודה תמר.....

אנסה לענותכישוף כושל

בס"ד

 

הנסיונות שאת מקבלת תמיד קשים ביחס ליכולת שלך

זה כמו שתתני לתינוק להרים שקית עם2 מלפפונים וזה יהיה כבד לו

ולילד בן 10 2 ארגזי קולה ולו זה יהיה כבד

 

 

ככל שהרמה הרוחנית שלך גבוה יותר את מסוגלת לנסיונות קשים יותר

אבל בשבילך הרמת קושי אחידה כשאת באותו שלב

(אתגר בספר מתמטיקה בכיתה ב' קשה לך כמו אתגר במתמטיקה בכיתה ה')

 

 

בכל מקרה

את לא צדיקה כדי שיהיה לך נחמד בחיים (למרות שזה היה יכול להיות בונוס נפלא)

את דבקה בה' מאהבה

(להבדיל אלפי הבדלות

כמו שמתאהבים מבן מהסניף ומנסים להתקרב אליו 

ברור שאם את יוצרת איתו קשר הוא יותר יסתכל עליך

אבל את רוצה שהוא יסתכל

הרי את אוהבת אותו)

 

בנוסף ה' שם לב לכל מעשה שאת עושה בכל מקרה

העניין לדעתי (הענייה בהחלט) הוא כמה משקל הוא נותן לזה ביחס לדברים אחרים

ושוב אני חוזרת לתינוק אם תינוק לא יצליח להרים מלפפון זה יהיה מוזר

אם הוא לא יצליח לקלוע כדור לסל זה לא יהיה נורא

אבל שחקן כדורסל אמור להצליח

ככה זה ככל שאת טובה יותר הצפיות ממך גדלות

את רוצה שהציפיות ממך יהיו נמוכות?

 

אני מניחה שיש לי עוד הרבה לכתוב בנושא אבל אפסיק פה בינתים

בכל אופן תודה על השאלה המעניינת 

נראלי שזה באמת הכוונה היא כמו שתיראת (ב ת של הקב"הרעיה123
ברגע שאדם ברמה גבוהה יותר הניסיונות שלו יהיו ברמה גבוהה יותר כי הוא גם מסוגל לרמה גבוהה יותר...
אנסה לענות..סתמישוו
כשראיתי את זה הייתי חייב להביא לפה את המסילת ישרים.. כמה שזה מתאים.. זה מתוק מדבש הפיסקה הזאת. הייתי מעתיק יותר אבל לא רצייתי שזה יהיה יותר מדי ארוך , אז..

"יסוד החסידות ושרש העבודה התמימה הוא שיתברר ויתאמת אצל האדם מה חובתו בעולמו ולמה צריך שישים מבטו ומגמתו בכל אשר הוא עמל כל ימי חייו. והנה מה שהורונו חכמינו זכרונם לברכה הוא, שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא. ומקום העידון הזה באמת הוא העולם הבא, כי הוא הנברא בהכנה המצטרכת לדבר הזה. אך הדרך כדי להגיע אל מחוז חפצנו זה, הוא זה העולם. והוא מה שאמרו זכרונם לברכה (אבות ד): העולם הזה דומה לפרוזדור בפני העולם הבא. והאמצעים המגיעים את האדם לתכלית הזה, הם המצוות אשר צונו עליהן האל יתברך שמו. ומקום עשיית המצוות הוא רק העולם הזה. על כן הושם האדם בזה העולם בתחלה כדי שעל ידי האמצעים האלה המזדמנים לו כאן יוכל להגיע אל המקום אשר הוכן לו, שהוא העולם הבא, לרוות שם בטוב אשר קנה לו על ידי אמצעים אלה. והוא מה שאמרו, זכרונם לברכה (עירובין כב א): היום לעשותם ומחר לקבל שכרם.
וכשתסתכל בדבר תראה כי השלמות האמיתי הוא רק הדביקות בו יתברך, והוא מה שהיה דוד המלך אומר (תהלים עג): ואני קרבת אלקים לי טוב. ואומר (שם כז): אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש שבתי בבית ה' כל ימי חיי וגו', כי רק זה הוא הטוב. וכל זולת זה שיחשבוהו בני האדם לטוב, אינו אלא הבל ושוא נתעה. אמנם לכשיזכה האדם לטובה הזאת, ראוי שיעמול ראשונה וישתדל ביגיעו לקנותה, והיינו שישתדל לידבק בו יתברך בכח מעשים שתולדתם זה הענין והם הם המצות."

כלומר, מטרתנו היא להתדבק בה', לעשות מצוות, במילים שלך זה נקרא לשאוף להיות צדיק. כלומר, זה מה שאנחנו צריכים לעשות .. בן אדם שמגיע לדרגה הגדולה הזאת, הצדיק רק צריך לשמוח.. ובן אדם בלי מטרות הוא נחשב כמת. תמיד חייב לשאוף ולהתקדם..
זה שה' בודק אותם בקפדנות יותר מהשאר זה רק מחמאה !! והרי כתוב שאין מביאים לאדם ניסיון שהוא לא יכול לעמוד בו, כלומר , כגודל הניסיון גודל האדם. אדם גדול מקבל ניסיונות גדולים.. ואז האדם הצדיק מתגבר עליהם.

למשל, זה ברור שאם את רוצה להתקדם בחיים שלך את צריכה ללכת ולעשות תואר ראשון.. אז תגידי לעצמך שאת לא רוצה להגיע למדרכה הזאת כי זה קשה?! ברור שלא!! תמיד שואפים קדימה, אפילו אם זה קשה.. ואם לא נשאף קדימה ולא נלך לעשות את התואר מה יצא מאיתנו?!
בהצלחה !!
נראה לי שהתשובה פשוטהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כי את לא מנסה להינות, אלא לעשות מה שהקב"ה רוצה

^^סתמישוו
דוד המלך כותב:"ואני קרבת אלוקים לי טוב" כלומר, שעצם הקירבה לה' זה הטוב שאני מחפש.. יכול להיות שלי לכאורה אולי זה ייראה כרע , אבל הקירבה עצמה היא הטוב האמיתי.. אנחנו בהבנה הגשמית שלנו חושבים מה באמת טוב לנו, ומה לא טוב.. אבל אנחנו טועים לפעמים.. כי לא תמיד מה שאנחנו חושבים שהוא טוב לנו הוא באמת טוב לנו! אז מי יודע?! מי שאמר והיה העולם!! ועל זה כתוב בתורה מה שאמרתי, שהקירבה לה' היא הטוב האמיתי, ולכן אנחנו רוצים להיות שמה, להיות קרובים לה'.
ישעיהו ליבוביץ' כותב על זה (בטח כולם יקפצו עכשיו.. תקשיבו קודם. זה סתם משפט אחד שהוא אמר, זה לא שאני דוגל בשיטתו) שיכול להיות שיהיה לי רע או טוב (לכאורה) , אפח'ד לא הבטיח שיהיה טוב, יש צדיק ורע לו.

אבל אח"כ , בעוה"ב נקבל שכר על זה ..

הרי זה מטרתנו, זה מה שאנחנו רוצים!! "שבתי בבית ה' כל ימי חיי לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו" אנחנו רוצים להתעלה ולהתקרב אליו!!
פתח....תמר949

אבל אני כאילו מפחדת להיות צדיקה ועם אמונה רבה, כי ככה ה' ינסה אותי דברים קשים.....

וכן... זה פחד כי אני למשל לא רוצה להגיע למקומות שאני יוכלה להתמודד עם משהו מאוד קשה (נגיד מוות של מישהו קרוב ח"ו) מבחינה התמדדות עם משבר בלב, אז אני אומרת כאילו יאללה מה זה משנה אני לא ישקיע בהתמודדת הרוחנית שלי ואז  ואז ה' לא ינסה אותי בדברים כאלה מפחדים (ואני מפחדת מהדבר הזה  מאוד ......  

וגם מה לא מגיע לבנאדם צדיק ממש ממש ממש ש שיהו לו חיים קצת בשקט ???

 למשל בפרשה האחרונה בני אהרון חטאו בחטא שוואלה הכל מכוונה טוב. אז אומרים לי (סליחה שזה ככה, זה לא בא מתוך זלזול) שהם היו צדיקים אז כאילו מה ??? הם אכלו אותה על זה שהם צדיקים ???

אז אני לא רוצה להיות צדיקה כי ככה אני ....

אבל בכל מקרה ממש תודה על התשובות באמת כיף ששאולים ויש תשובות רציניות... ועוד לא יודעים מי אתה אז בכלל.... חחח... סתםקורץ 

תודה תמר....

רק אחרי ששלחתי ראיתי תהודעה שלפני...תמר949


שווה להכנס. לדעתי.מוטי113

האם אנחנו מפחדים מ"קשה"?

 

קשה פרושו להזיע,להתאמץ.

אם תשאלי את ההורים שלך / כל אדם אחר - תגלי שבעבודה שלו הוא מתאמץ כדי להרוויח.

בעולם שלנו אנחנו אמורים להיות שואפים להיות הכי טובים והכי מתוקנים.

 

ברגע שנכנסים משברים והייאוש גובר מתעוררות שאלות כמו שלך- למה לי להיות טובה בכלל? 

 

נניח שתעמידי במבחן שני אנשים:

אחד אדם שהתאמץ בחיים שלו, סבל קשיים, גדל בשכונת עוני, ראה את המוות כמה פעמים בעיניים, גורש ממקום העבודה, ובכל זאת הצליח לפתוח עסק מצליח ולהתפרנס בכבוד, להתחתן וללדת ילדים.

השני - אדם שגדל רגיל.. קיבל כל מה שרצה ובלי להתאמץ קיבל 100 תמיד בלימודים. כל מה שרצה ההורים קנו לו. 

 

האדם הראשון, ברגע המבחן, המטלה/קושי שיפגוש לא יגרמו לו להתייאש כי הוא התמודד כבר, הוא בנה את עצמו, גם את הקושי הזה הוא יעבור.

האדם השני - שלא עמד במבחן, שלא היה לו קשה, שלא התאמץ - ברגע שיפגוש מטלה שהוא לא רגיל אליה, יצטרך המון כוחות ולעתים יתייאש מהר יותר.

 

מה אנחנו לומדים?
לכאורה - שכדאי לקבל כמה שיותר ניסיונות! לבקש מהקב"ה שיזרוק עלינו את כל הייסורים בעולם כדי שנתקדם!

 

אבל לא. 

עצם קיום אדם כלשהו בעולם הופך אותו ליצור שעומד במבחנים.

התפקיד שלנו הוא להיות רגישים למבחנים הללו ולברר כמה באמת אנחנו רוצים לעבור אותם.

 

 

בקיצור - שתי נקודות:

החשיבות בלהתקדם - חשוב לרצות להתקדם ולברר את הרצון להיות טוב יותר.

החשיבות באתגרים - חשוב לנצל את הקשיים שלנו ואת המטלות שלנו כדי להפוך טובים יותר..

 

אם תרצי אוכל להרחיב.

ואי יפה... זה ממש נכון רעיה123
סחטן.תודההה)תמר949

קורץ

ניסתי לענותאריאלניקית גאה

זה כמו ילד קטן (לא שאני מזלזלת חס ושלום!)

שלומד אחד ועוד אחד וקל לו, הוא מבין הכל.

עד שיום אחד הוא שומע שכשהוא יגדל

הוא  יצטרך ללמוד דברים מסובכים וקשים, שצריך להשקיע המון. 

ואז הוא מחליט שאם ככה אז עדיף לא ללמוד!

 

הבנת?קורץ ברור שאם אדם עומד בניסיון שהקב"ה נתן לו אז הרמה תעלה!

זהו...

 

 

זה שהקדוש ברוך מדקדק עם צדיקים כחוט השערה,אני77

זה כדי לנקות את הנפש שלהם מכל בדל חטא.

 

לעומת אנשים אחרים שהקדוש ברוך הוא פחות טורח לנקות אותם מהחטאים שלהם כבר בעולם הזה.

 

הקדוש ברוך מדקדק עם צדיקים כחוט השערה, זה אומר שעל הצדיקים יש השגחה פרטית שאין על אחרים.

וכשעל מישהו יש השגחה, זה לטוב ולרע. כי הקדוש ברוך הוא לא מנהיג אותו רק בדרך הטבע, אלא לפי מעשיו. אם ידקדק כראוי-יצליח, ואם לא-ייענש.

משפט שראיתי ואמרתי שאני חייבת להביא לפה-רעיה123
הקב"ה לא עושה לך רע, הוא פשוט נותן את הקרבות הכי קשיים לחיילים הכי טובים שיש לו!!

משפט ממש ממחיש...
חח בזמן האחרון המשפטים שלך נהיים על רמה !סתמישוו
מה קרה? עברת מיויו למומו הפרה?!
חח סתם סתם.. אחלה של משפט
סליחה?! מה זה?! סתםםם מה?! זה לא יפה?! רעיה123
אני באמת משתדל לקרוא את זה ביחד עם הסמייליםסתמישוו
אבל אחרי 2 אותיות את משנה בין בוכה לצוחקת.. חח תהיי החלטית
אני לגמרי החלטית!! אני מפנימה ואז אני אומרתרעיה123
מה אני יקח מאיזה סתם מישהו אז זה כאילו מצחיק...
אתה הורס לי את המשפטים היפים
שום דבראברימלה...אחרונה

לא בהחלטתנו!!!!

אנחנו שואפים להיות טובים וה' לא הולך לפי הרצונות שלנו, כשה' מנסה מישהו זה כי הוא מסוגל והוא יכוול, אנחנו שואפים להיות טובים כי אנחנו רוצים למצות את הכוחות שלנו גם אם אנחנו מקבלים סטירות פה ושם.

 

 

"התקן עצמך לפרוזדור בכדי שתכנס לטרקלין " 

 

 

(פרקי אבות)

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך