יום השואה.Tal.
מחר בערב יום השואה.
וכל שנה חוזרת לי שאלה ,
אבל ממש לא נעים לי לשאול אותה כי אני יודעת שהיתנפלו עלי ולא יבינו מאיפה באתי..
ובגלל שפה לא יכולים לעשות אתזה אז אני ישאל פעם אחת ולתמיד.

למה דווקה היטלר? מה היטלר חטא שעליו צריך לבוא האבון הזה של לרצוח 6 מיליון יהודים שלא עשו כלום. הרי היטלר היה כמו כולם בבטן , בא מלאך וגם לימד אותו תורה בדיוק כמו כולם,למה דווקה הוא?
וגם אומרים שה' נתן לבני אדם בחירה , אבל עד כמה אפשר 6 מיליון?!? זה לא נתפס!!
למה ה' נתן לזה בכלל לקרות הרי אומרים שאנחנו הבנים שלו,אז למה הוא רצח אותנו?
יש פה כמה שאלות..סתמישוו
למה היטלר?
זה היה יכול להיות כל אחד אחר. עלינו כתוב בגמ' שהכל בידי שמיים חוץ מיראת שמיים.. כלומר, יש דברים שהם קבועים מלמעלה. אבל להיות צדיק או רשע זה רק הבן אדם יכול להחליט. והיטלר החליט להיות רשע, להחליט על פיתרון סופי ליהודים. וזה אשמתו. לא מבין את פשר השאלה?! הוא גרם לזה! הוא עלה לשילטון והנהיג את כולם. הוא היה השליט ולכן הוא האחראי והוא גם זה שהתחיל עם ה'פיתרון' הזה.

השאלה היותר מסובכת היא למה ה' נתן לזה לקרות.
אז אני אמשיל את השאלה לספר הכוזרי. בהתחלה החבר היהודי מלמד את הכוזרי על הדברים הבסיסיים, הנהגת ה' בעולם, יציאת מצרים וכו'.. אח"כ הכוזרי שואל שאלות יותר פרטיות. אחת מהשאלות היא יש רע כזה בעולם? הרי ה' הוא אינסופי. או, למשל, הוא שואל על חז"ל כי יש משהו שהוא לא הבין. אז החבר עונה לו תשובות, אבל לפני זה הוא מזכיר לו יסוד חשוב. יסוד הנקרא צידוק הדין. הוא מזכיר לו שהוא כבר לימד אותו על זה שה' הוא השולט וכו' וכו' ואז הוא אומר לו שאנחנו צריכים להגיד לעצמנו קודם כל שהבעייה זה אצלנו שאנחנו לא מבינים אותו וה' עושה את הכל כמו שצריך. מתוך גישה כזאת, אנחנו נוכל באמת ללמוד!! וכבר אמר ר' מנחם מנדל מקוצק שהאלוקים שהוא רוצה זה לא אלוקים שכל טיפה סרוחה יכולה להבין אותו.
בעניין ה'רע' יש גישה שאומרת שהרי ה' הוא אינסופי והוא מקור הטוב, אז איך יש רע?! ואומרים שהרע הוא משמש לטוב. כלומר, אנחנו לכאורה אחראים לרע במעשינו. (זה שנוי במחלוקת) והרע בא כדי לקדם אותנו לטוב.. כדי שנוכל לבחון ת'עניינים רגע ולהתקדם.
אני אומר את זה על רע בכללי ולא על הרע הספציפי הזה כי אני לא יכול באמת להסביר למה זה קרה.. לא נראליי שיש מישהו שיכול. יש כאלה שאומרים שזה בגלל הציונים שרצו לעלות לארץ, לדחוק את הקץ. יש כאלה שאומרים הפוך, שזה בגלל מי שלא אמר לעלות. מישהו סיפר לי על מכתב של הרבי מגור שכתב משהו על שאנשים דיברו בשעת התפילה (לא זוכר בדיוק וגם לא יודע את זה כ"כ.. צריך לבדוק).

חוץ מזה, הרבה באים בהתרסה (לא את!!!) ושואלים למה זה קרה?! אז אני אומר.. צודקים, זה באמת בעיה. אבל ה' מחייה כל יום מיליוני בני אדם.. על זה הם אומרים משהו, מכירים טוב?! אם לא, אז שלא יבואו בטרוניה.

אא זה היה קצת ארוך.. בעצם, מאוד ארוך. אבל מקווה שעזרתי !
בקשר לתשובה הראשונהTal.
למה ה' הפיל אתזה דווקה על היטלר? מה הוא עשה?
ה' לא הפיל. הוא בחר בזה..א"י זה קשה

ואפשר בהחלט להבין מאיפה זה בא. חלק רחב מאוד מהתרבות והפילוסופיה ששלטה אז בגרמניה התנגדה עקרונית למושג של "מוסר". בעצם התרבות הגרמנית לא הכירה בדבר אחד חשוב- מדרגת האדם והיותו נזר הבריאה, מבחינה אידאולוגית הם האמינו שהאדם הוא בסך הכל חיה מפותחת ואם הדבר כך אז חוקי הג'ונגל יכולים לשלוט ואין טעם להיות מוסריים והעיקרון של ברירה טבעית ומלחמת גזעים חלה גם על האנושות.שטן

אז היטלר היה תסמין של התרבות בה הוא ושל כל מערכת הערכים המעוותת הזאת. והרשע הזה בחר לעשות ולבצע את הפשעים הנוראים האלה.

סתמישוו וא"י זה קשה הסבירו מצויין.*בננית*אחרונה

אני רוצה להוסיף - 

ישנם שני מישורים שונים במציאות.

המישור האחד הוא המישור הטבעי, שבו לכל מאורע יש סיבה ומסובב (כלומר גורם) טבעיים. במישור הזה, יש לאדם בחירה חופשית, והוא יכול לבחור האם לבצע מעשה מסויים או לא.

המישור השני הוא המישור של הראייה האלוקית, שבה יש תוכנית ויעד שאליו העולם מתכוונן ומתקדם באופן מופלא ומושלם.

 

מהבחינה הטבעית, אכן היטלר בחר בצורה חופשית לחלוטין האם לרצוח או לא. האחריות עליו. היו לו מניעים טבעיים לחלוטין.

מצד שני, לקב"ה הייתה מטרה בכך (גם אם זה קשה וכואב לנו מאוד לשמוע את זה), והוא נתן לזה וכיוון את זה לקרות.

 

איכשהו שני הצדדים האלה מתקיימים ופועלים מבלי להפריע אחד לשני.

זו אכן שאלה כבדת משקל.

סוגיית הבחירה החופשית היא סוגייה שגדולי ישראל רבים שברו את הראש בכדי למצוא לה פתרון.

אפשר להעמיק ולהבין קצת יותר, אבל בסופו של דבר להבנה מוחלטת לא נצליח להגיע בנושא, כי זה פרדוקס שמובנה במציאות.

זה כ"כ צודק...פעם היה לנו ממש על זה שיעור... מחר בעז"הרעיה123
נראלי סיכמתי את השיעור הזה (אני מקווה) אני יבדוק ונכתוב
אבל... תשובות יפות...
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך