שאלה...רעיה123
אני ינסה לנסח קצר ככה יהיה יותר קל לקרוא
אז ככה ....
מה עניין החשיבות בתפילה בציבור??
אני לפעמים מפספסת איזה פסוק 2 מתוך שירה של התפילה ואני לא ממש חוזרת כי זה כזה שירה ביחד כולם, לעומת זאת, כשאני מתפללת לבד אני לא יפסיק שום פסוק!! אני אומרת הכל לבד אז אני יגיד הכל...

קיצר... אני מקווה שזה ברור... תודה
את מתפללת בציבור??ג'ינג'י


לא בקטע של ציבור ציבור!! אוף לא ניסחתי טוב...רעיה123
עבר עריכה על ידי רעיה123 בתאריך כ"ח בניסן תשע"ה 00:08
אבל תמיד אמרו לי שאני מתפללת בתור כיתה, אולפנא וזה אז זה חשיבות התפילה בציבור...
לא במניין... הלוואי והייתי מצליחה ומספיקה וממש ממש רוצה
חשוב, חשוב מאוד..סתמישוו
קודם כל צריך להגיד שעניין התפילה בציבור לבת שונה בהרבה מעניין תפילה בציבור לבן. אישה אינה צריכה להתפלל במניין ובביהכנ"ס שהרי כל עניין התפילה בביהכנ"ס תלוי בזמן ונשים פטורות ממצוות עשה שהזמן גרמן. ובכל זאת יש מעלה גדוחה וזכות לנשים להתפלל בביהכנ"ס, במקום ששורה בו שכינה.
אני אדבר יותר בעניין על הבנים כי אני פחות בקיא איך זה אצל בנות, וכבר כתבתי שאצל בנות אין בזה חובה..



ומסופר במדרש:" מעשה באשה אחת שהזקינה מאוד, עד שקצה בחייה. באה לפני רבי יוסי בן חלפתא ואמרה לו: רבי, זקנתי יותר מדאי, ומעכשיו חיים של ניוול הם, שאיני טועמת לא מאכל ולא משתה, ואני מבקשת להיפטר מן העולם. אמר לה: באיזו מצווה את רגילה להקפיד בכל יום? אמרה לו: רגילה אני, שאפילו יש לי דבר חביב, אני מניחה אותו ומשכמת לבית הכנסת בכל יום. אמר לה: מנעי עצמך מבית הכנסת שלושה ימים זה אחר זה. הלכה ועשתה כך, וביום השלישי חלתה ומתה. למדנו מכאן שהשקידה לבוא לבית כנסת בכל יום גורמת לאריכות ימים, וגם נשים שייכות למעלה זו". גם כתוב בגמ' שר' יוחנן ותלמידיו דיברו ביניהם. ר' יוחנן התפלא שהאנשים בבבל מאריכים ימים , שהרי כתוב "למען ירבו ימיכם וימי בניכם על האדמה אשר נשבע.." כשסיפרו לו תלמידיו שהם מקדימים בבוקר לביהכנ"ס ומאחרים לצאת בערב הוא הבין שזה כנראה בזכות זה ..



הטור באורח חיים כותב:"לא יתפלל אדם אלא בב"ה עם הצבור, דא"ר יוחנן אין תפלתו של אדם נשמעת אלא בב"ה - פירוש עם הצבור. ואמר רב נחמן אסור לו לאדם שיקדים תפלתו לתפלת הצבור, ובצבור שנו. ואפילו הוא אנוס שאינו יכול לילך לב"ה טוב לו לכוין השעה שהצבור מתפללין בה, דכתיב: ואני תפלתי לך ה' עת רצון, ודרשינן: אימתי הוא עת רצון? בשעה שהצבור מתפללין. ואמר ר"ל כל מי שיש לו ב"ה בעירו ואינו נכנס לתוכה להתפלל נקרא שכן רע, ולא עוד אלא שגורם לו ולבניו גלות."


חוץ מזה, כתוב "לעולם לישתף איניש בהדי ציבורא" לפי הפשט זה מדבר על תפילה בציבור ולפי הדרש זה מדבר על לכלול את הכלל בתפילה , כלומר לא להתפלל רק עליך אלא על כל עמ"י (שתוליכנו לשלום, רפאנו, חננו, שמע קולנו = ברבים). וכתוב לעולם אל יוציא אדם עצמו מן הכלל..

עוד אפשר לומר, שכתוב בגמרא "ונקדשתי בתוך בנ"י" מכאן אומרת הגמרא שכל דבר שבקדושה לא יהא פחות מעשרה, כלומר, קדושה חייב בעשרה , קדיש, ברכו וכו' (מכאן נובע שאת לא אומרת הכל..) לומדים את זה מגזירה שווה (פה צריך להתרכז טיפה..) מהמילה "תוך" . פה כתוב תוך וגם אצל קורח כתוב "היבדלו מתוך העדה הרעה הזאת".. ואיך יודעים ש'עדה' הם עשרה?! שכתוב "עד מתי לעדה הרעה הזאת" אצל המרגלים .. שהיו עשרה (לא כולל כלב ויהושוע)

ו.. "ברוב עם הדרת מלך" ..

בעניין ההגותי אפשר לומר ככה:
כשאדם אחד מתפלל , אז ה' לכאורה מסתכל עליו, רואה את החטאים שלו, את העוונות ומנגד גם את הזכויות .. עכשיו, אנחמו לא תופסים מעצמנו צדיקים גדולים , ואומרים שכנראה לבד ה' אולי לא 'יקבל' את התפילה בגלל כמות החטאים.. (לכאורה כמובן). לעומת זאת, כשאנחנו יחד, מי יכול עלינו?! חח יענוו שכשאנחנו ביחד, בעשרה זה פחות מורגש.. והזכויות שלנו מתאגדות ביחד עם כולם ואז ה' יענה..


אפשר עוד להגיד , לדמות את העניין למישהו שדופק בדלת ורוצה להיכנס.. אם זה אחד שדופק אז יכול להיות שבעל הבית לא יהיה לו כוח לפתוח לו או שלא ירצה וכו' אבל אם באים עשרה אנשים ודופקים בדלת בטוח שיפתחו להם ת'דלת!! איך אפשר שלא?!



טוב, אז.. חח היה ארוך.. כתבתי גם בעניין של התפילה בבית הכנסת כי תיארתי לעצמי שתפילה ביחיד היא כנראה לא תהיה בבית הכנסת ..
מקווה שהייתי מובן

הכוזרי מדבר על זה..סתמישוו
זה נמצא במאמר שלישי , פרקים יח-יט.
והוא מסביר וגם מביא משל.. ואינלי כוח לכתוב את מה שהוא כותב.. תסתכלו לבד
נפתח בעז"ה... אני מתלבטת עד כמה כיתה אולפנא וכדו זה נקרא ציברעיה123
ור
ציבור של נשים?!סתמישוו
זה מזכיר לי את התפילות שהיינו עושים בכיתה ב'..
לא יודעת... אבל אמרו לי שיש ערך חזק יותר בלהיתפללרעיה123
עם כל האולפנא מאשר בבודד מהבחינה הזאת...
גם לכם זה נראה קצת מוזר?!
יש בזה משהו, כן..סתמישוואחרונה
ישמצב שדעת הכוזרי תסכים עם זה..
מצד שני, אין הבדל בין תפילה עם כל האולפנא לתפילה לבד מהבחינה של "כל דבר שבקדושה לא יהא פחות מעשרה" , כלומר שגם שמה אין קדיש וקדושה, חזרת הש"ץ..
אבל יש עניין לציבור כציבור.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך