חבר'האברימלה...

מה עושים עם כל מה שקורה בירושלים כל רגע??

היום אנחנו בוכים שהיו מזלזלים בחיים של הסבים והסבתות שלנו, ומה עם החיים שלנו?? כל ערבי שמתחשק לו פשוט עושה "פנייה בטעות" וגודע חיים של יהודים מאיתנו.

 

 

מה עושיםם??

אין לי כותרתההוא גברא

צריך לפעול, לא לזכור. לנקום!!

מי קבע שרק ערבים עושים בטעות פנייה עם הרכב ודורסים יהודים?

המצב יכול להיות הפוך!

אם גם אנחנו 'נאבד שליטה' על הרכב ו'בטעות' נשלח כמה בני דודים לגן עדן אז הם יבינו שעל טעויות משלמים!!!!!

סליחה אבל לא מצאתי את ה<צ> בסוף התגובה אז אני מוסיפה..שירוש16

תגיד לי- אתה צוחק? להרוג סתם כך ערבים נראה לך הגיוני? נורמאלי? שפוי? הלכתי?

עזוב דקה את השפיות דעת-

ההלכה אוסרת!

"לא תרצח" נאמר לגבי כולם וגם לגבי הערבים ימ"ש.

הבא להורגך השכם להורגו- אבל אחד שלא בא להורגך מיניין תיקח את הרשות ואת הזכות ליטול את נפשו? מה- הוא לא נברא בצלם?...

הם, הערבים, אוטוטו יבינו שעל טעויות משלמים. הקב"ה לא ישתוק ואני מאמינה שגם הממשלה תעשה משהו בנידון.

אבל מכאן ועד "אנחנו 'נאבד שליטה' על הרכב ו'בטעות' נשלח כמה בני דודים לגן עדן...."

הדרך עוד ארוכה....

חוץ מזה ,אני מאמינה -מקווה לפחות- שהם לא יגיעו למקום הזה. מעדיפה שישארו בגיהנום.חושף שיניים

 

ובקשר למצב עצמו-

מזעזע, מחריד, מפחיד, שה' ישמור עלינו...

בתור אחת שגרה באיזור הקטנצ'יק הזה ששמו במקרה "ירושלים", אני יכולה להגיד שזה לא פשוט בכלל לשמוע על הדברים הללו. שלא נאמר מפחיד.

אני מאמינה שרוב האנשים שהנוסעים ברכבת חושבים פעמיים לפני שהם עולים, ולא בגלל שהם שכחו את הרב-קו בבית ומקווים שלא יתפסו. ממש לא.

ואוי לנו שבעיר הקודש שלנו יהודים מפחדים להסתובב. זה עצוב.

ההלכה אומרת אחרת..המצב חסה

יד וכיצד הן מצווין על הדינים:  חייבין להושיב דיינין ושופטים בכל פלך ופלך לדון בשש מצוות אלו, ולהזהיר את העם; ובן נוח שעבר על אחת משבע מצוות אלו, ייהרג בסיף. כיצד, אחד העובד עבודה זרה, או שבירך את השם, או ששפך דם, או שבעל אחת משש עריות שלהם, או שגזל אפילו פחות משווה פרוטה, או שאכל כל שהוא מאבר מן החי או בשר מן החי, או שראה אחד שעבר על אחת מאלו ולא דנו והרגו הרי זה ייהרג בסיף ומפני זה נתחייבו כל בעלי שכם הריגה שהרי שכם גזל, והם ראו, וידעו, ולא דנוהו.  ובן נוח נהרג בעד אחד, ובדיין אחד, בלא התראה, ועל פי קרובים אבל לא בעדות אישה, ולא תדון אישה להם. 

(משנה תורה לרמב"ם הלכות מלכים ומלחמות פרק ט הלכה י"ד)

 

ואת ההלכה בענין שעל גוי אין את האיסור הזה

כל הורג נפש אדם מישראל עובר בלא תעשה, שנאמר "לא תרצח" 

" אחד ההורג את ישראל, או ההורג עבד כנעני--הרי זה נהרג עליו; ואם הרג בשגגה, גולה.  [יא] ישראל שהרג גר תושב--אינו נהרג עליו בבית דין, שנאמר "וכי יזיד איש על ריעהו" (שמות כא,יד); ואין צריך לומר שאינו נהרג על הגוי.  ואחד ההורג את עבד אחרים או ההורג עבדו--הרי זה נהרג עליו, שהעבד כבר קיבל עליו מצוות ונוסף על נחלת ה'."

(משנה תורה לרמב"ם הלכות רוצח ושמירת הנפש פרק ב' הלכה י)

יפה מאד שהרמב"ם מביא את זה,יאירוש

מי אמר שכך ההלכה?

 

הגמרא במסכת סנהדרין פוסקת להלכה לכל הדעות.המצב חסה

ואל תזלזל ברמב"ם, להזכירך הוא פוסק

לשיטת הרמב"ם הולכים בעיקר התימניםלפרוש כנפיים


ממש לא.המצב חסה

יותר מזה- 

השולחן ערוך יותר מחצי מההלכות שלו זה העתק-הדבק מהרמב"ם, 

ושליש מהמחלוקות.

 

לא פוסקים הלכה מהגמרא,יאירוש

והרמב"ם היה ראשון, אני באופן אישי פוסק ע"פ השו"ע \ רמ"א.

 

ועל פי מי פוסק השו"ע?המצב חסה

מהרמב"ם, רי"ף ורא"ש.

ממי הם פוסקים?

כל אחד ושיטתו לפי הגמרא.

ולכן כתבתי 'לכל הדעות'

בכל מקרה,יאירוש

היום המציאות שונה.

לכן יש לנו את פוסקי דורנו.

בודאי שפוסקים מהגמרא!די"מ
דרך הגאונים הראשנים ןכלה באחרונים
מדברי הרב כהנאההוא גברא

בספר 'אור הרעיון' מביא הרב כהנא אינספור מקורות לכך שנקמה זה הדבר הכי יהודי בעולם!!

היום אם מישהו רוצה נקמה אז ישר הוא נתקל בתגובות "אנחנו לא רוצחים כמוהם" או "לא מוסרי"  "נקמה זה לא מעשה יהודי" וכדו'

הרב כהנא מבדיל בין נקמה אישית לנקמה לאומית.

אם מישהו ייתן לי כאפה בגלל שאני 'ההוא גברא' אז אני צריך לוותר על הנקמה.

אבל אם הוא ייתן לי כאפה כי אני 'יהודי'... אסור, אסור, אסור, לוותר על הנקמה!!!!

כשמישהו פוגע בי, הוא פגע בסתם אדם. אם הוא פוגע בעם ישראל, הוא פגע בכבודו של ה'!!!

אם פגעו בך, תמחל. אבל מי הסמיך אותך למחול על כבוד שמיים?????????

ואל תגידו לי ש'זה לא יהודי לנקום'

זה לא יהודי לוותר על כבוד ה'!!

 

מי שלא מקבל את הרב כהנא, מוזמן לפתוח את הספרים שהוא מביא בנושא, ואני מניח שגם מי שלא מקבל את הרב כהנא, כן יקבל את המדרשים והגמרות.

שה' ינקום שהמדינה תנקום לנו אסור לנקום!!!לפרוש כנפיים


מאיפה החילוק שלמדינה מותר ולי לא?יהודי!!


''''''''''ההוא גברא

אם אתה תנקום לבד זה פשוט לא יהיה יעיל... 3 אנשים מול מדינה שמאלנית ומיליון ערבים.. קורץ 

צריך שהמדינה כולה תצא למבצע נקמה

ככה נצליח לעמוד מולם ולהחזיר את כבוד ה' והכבוד של עם ישראל.

בנתיים זה עדיף מה"נקמות" של המדינהדי"מ
בעייני פינצ'ור של רכב בידי יהודי פרטי שעושה מה שהוא יכול ומסתכן בלהעצר ולשבת בכלא עדיף בהרבה על חיבול 1,000 מחבלים של המדינה שצריך לחסל בלי קשר.
להיפךההוא גברא

אם תנקום לבד אתה רק תגרום למדינה לגנות את זה ולהתנצל ולשדר עוד יותר חולשה

ואם לא היא תנקום בעצמה?המצב חסה

הנקמות הפרטיות באו בגלל שהנקמות של המדינה הפסיקו ולא להיפך

/////////////////////////ההוא גברא

מעיקר הדין צריך שהמדינה תנקום.

אבל אם היא לא רוצה לנקום ואתה נוקם לבד אז אתה רק גורם לה לרדת על הברכיים ולהתנצל שוב ושוב.

כך שאם נקמת לבד רק הזקת.

חוץ מזה, אותן פעולות נקם שעושים היום, זה כלום. אם כיסחת ג'יפ לא עשית כלום. הנקמה צריכה להראות להם שיש דין ויש דיין, ככה מחזירים את הכבוד של עם ישראל. את זה עושים על ידי נקמה גדולה שכווווולם רואים, מה שנקרא 'פיגוע ראווה', מסגד אחד שרוף לא עושה את זה.

אתה מוזמן להיות הברוך גולדשטיין הבאהמצב חסה

עם ישראל יודה לך מקרב לבו

לאההוא גברא

עם ישראל לא יודה לי אלא רק ירד על הברכיים ויתנצל וישפיל את עצמו עוד יותר, לכן מי שעושה את זה רק מזיק.

ברגע שעם ישראל לא יגנה דברים כאלה אלא יתמוך, זה יועיל.

צודק.המצב חסה

תיקון: העם היהודי יודה לך מאוד.

חולשה שלה זה בעיה שלהדי"מ
הנקמה היא כלפי שמיא זה לא משנה איך מסתכלים על זה א
לא נכוןההוא גברא
נקמה זה כלפי שמיא.
נקמה זה להראות שיש דין ויש דיין, בקיצור, להחזיר את הכבוד לעם.
אתה לא יכול לגרום לעם להשפיל את עצמו ולהגיד שזה בעיה שלו, כי ככה הנקמה לא משיגה את התוצאה הרצויה וגם כלפי שמיא לא עשינו כלום.
תחליט- שמיא או העם?המצב חסה


זה הולך ביחדההוא גברא

כשהגויים משפילים את עם ישראל, הבנים של ה', אז זה פגיעה בכבוד האבא, ריבונו של עולם.

אנחנו העם שלו, מי שפוגע בנו, ח"ו 'פוגע' בו (בבחינת "נגעת בו-נגעת בי")

אם רוצים למחות על כבוד ה' צריכים להעלות את הכבוד של העם, להראות שיש דין ויש דיין, על ידי זה מחזירים את הכבוד של ה' שכביכול נפגע.

 נ.ב.

כמובן שהמטרה היא לשם שמיים. אנחנו לא הורגים אנשים רק בשביל הכבוד האישי שלנו.

אבל בשביל כבוד ה' נהרוג כמה שנצטרך.

אתה סותר את עצמך בכח?המצב חסה


למה אני סותר את עצמי?ההוא גברא


תקראהמצב חסה

"אם רוצים למחות על כבוד ה' צריכים להעלות את הכבוד של העם,

להראות שיש דין ויש דיין, על ידי זה מחזירים את הכבוד של ה' שכביכול נפגע"

 

כשהממשלה לא עושה ולא נראה שתעשה את זה בשנים הקרובות, 

מי אתה מצפה שיעשה? ה'?

יש לנו שתי אפשרויותההוא גברא

אתה אומר שבגלל שהמדינה לא עושה כלום אז נעשה לבד, לא נכון.

 

 

יש שלש מצבים אפשריים:

1- אם לא ננקום - המצב יישאר כמו שהוא, מאד מאד ירוד.

2- אם ננקום לבד - זה ישיג תוצאה הפוכה, לגרום לעם להשפיל את עצמו.

3- אם כל העם ינקום - זה המצב היחידי שיחזיר את הכבוד של עם ישראל.

 

 

אפשרות 1 זה לא בשליטתך, בשביל זה צריך לחכות כמה שנים עד שעם ישראל ינטה קצת יותר ימינה.

אפשרות 2 זה המצב שיש עכשיו.

אפשרות 3 אתה יכול לעשות את זה, אבל זה יזיק.

 

אם אתה רוצה להועיל, צריך לבחור באפשרות 1, זה הדבר היחיד שיעזור.

זה יקח זמן עד שזה יקרה, עכשיו זה יהיה מאד קשה להתאפק ולא לנקום, אבל אל תדאג, עוד יבא יום שעם ישראל יצא בהמוניו בנשקים שלופים לכפרים הערבים ויחזיר את הכבוד האבוד.

אה?המצב חסה

עוד לא הבנתי מאיפה הגעת לנקודת הנחה שבגלל שבודדים נוקמים זה משפיל את העם

 

מקבלת את המדרשים והמקורות (לא מכירה אותם אבל מאמינה בתנ"ך.)שירוש16

אבל גם כת': "לא תיקום".

ועכשיו הרבה יקומו ויגידו: "צריך להתנקם כשפוגעים בכבוד שמיים".

וזה נכון וצודק. אסור למחול כשפוגעים בכבוד ה', בכבוד של אבא שלנו. מסכימה עם זה.

אבל השאלה היא-

איך. איך להתנקם.

כי מצד אחד אסור למחול על חילול כבוד ה' ומצד שני כת': "קל נקמות ה'". הקב"ה הוא זה שנלחם לנו ונוקם את נקמותינו.

אז חוץ מתפילה שהם ימותו בקרוב אמן סלה, אפשר להתנקם.

אבל בדרך ההלכה.

הדרך שעמ"י רגיל להתנקם בגויים.

הדרך של עמ"י להתנקם בגויים זה ע"י הצד הטוב שבנו.

הם הורגים וטובחים ורוצחים ופוגעים-

ואנחנו מנגד נותנים ותורמים לעמ"י, בונים בתי כנסת, מיישבים את הארץ, מחנכים את ילדינו לאהבה ולנתינה ולתורה.

זו דרכינו.

הם הורגים שש מיליון יהודים

ואנחנו- קמים מהעפר: עולים לא"י, מקימים מדינה משלנו (פחות או יותר...), מביאים חיים חדשים לעולם ומחנכים את הדור הבא לתורה וליר"ש לנתינה ולאהבת עמ"י. 

זו הנקמה הכי מתוקה שיכולה להיות.

תחשוב מה זה-

היטלר ניסה להרוג אותנו, הערבים ניסו, האירנים, הירדנים, הלבנונים, הסורים ואפילו המצריים- לא אלו שלפני אלפי שנה, האלו שבמלחמת ששת הימים קמו עלינו וניסו למחוק אותנו לפני שבכלל הצלחנו להקים מדינה...

ואנחנו- במקום להתנוון ולהימחק, אנחנו חוזרים וקמים- ובגדול!

זו הנקמה שלנו באומות העולם.

להרוג עוד גויים- זה רק משחית את הנפש, מרחיק את ה', מביא אנטישמיות ולא עוזר בכלום. באמת.

אז במקום לחלום על נקמה סתמית אידיאלית ולא מציאותית. ניתן להתנקם בגויים כבר עכשיו, היום. 

לא רק כשתקום פה מדינה יהודית על תקן ההלכה.

תגובה קצרההמצב חסה

כתוה בפסוק ככה:

"לא תקום ולא תטור את בני עמך ואהבת לרעך כמוך ויראת מא'להיך אני ה'"

 

לא גוים ולא גר תושב, את בני עמך.

נכון. צודק.שירוש16

אבל יש גם את הפס' השני: "קל נקמות ה'".

אסור לנקום ביהודי, ולגבי הגויים, אומר לנו הקב"ה: אל תדאגו, אני אתנקם בהם.

למה נקמות זה קל?די"מ
הפסוק הוא אל נקמות השם אל נקמות הופיע וזה מה שמראה כמה גדולה נקמה.
ובפועל רואים שיהודים צדיקים כמו דוד נקמו
ח"ו. דוד המלך לא נקם. אף פעם. הוא אפילו הזהיר את אנשיו שלאשירוש16

להתנקם במקלליו.

כתבתי "קל" במקום שם ה' בכוונה. משתדלת לא לרשום שם ה' זה בעייתי אח"כ למחוק אותו.

אבל לנושא עצמו-

דוד המלך מעולם לא התנקם באויביו, להפך, הוא סמל הוויתור והכניעה וה"לא תיקום".

דוד המלך יכל בכיף להתנקם באלו שרדפו אחריו מייד אחרי שהומלך למלך- אבל הוא לא עשה כן.

הוא סלח לרודפיו, מקלליו ואפילו לבנו שלו שרדף אחריו.

אז במי דוד המלך התנקם?

אני מדבר על גויים לא יהודיםדי"מ
ודרך אגב גם היהודים הוא פשוט השאיר את העבודה לשלמה.
ואם את חושבת שאסור למחוק את שם השם אז גם אסור לך להזיז את המסך שעליו כתוב שם השם אין בעצם הבדל...
בקשר לכתיבת שם ה'-שירוש16

יש מחלוקת האם דבר שכותבים אותו על מסך הוא נקרא "קיים" או לא.

 ולכן להלכה- מותר. גם לכתוב וגם למחוק.

ויש מחמירים שלא אלא לשם הוצאת ספרי קודש.

כל אחד ודרכו שלו- סבבה?

אין בזה שום כתיבה.די"מ
אין הבדל בין למחוק לבין להזיז את המסך
במסך יש מחיקה כך כתב הרב אלישיב ועוד פוסקים לגבי איסור שבתספרדי גאה


אז מה ההבדל בין זה לבין להזיז את המסך?די"מ
הרי בהזזה אתה כביכול "מוחק" ואז "כותב" שוב..
מה הכוונה הזזה??ספרדי גאה

באיסורי שבת זה לגבי לעבור מול מצלמה שקולטת אותך ברגע שאתה עובר המצלמה רושמת כול מיני דברים לא מבין מה בם...אבל זה כתיבה בשבת ואסור ולכן רק במקום של סכנת נפשות מותר כמו הכותל העיר העתיקה

עזוב שבת,די"מ
כשאתה כותב את שם השם ואז,מזיז אותו קדימה אין הבדל בין זה לבין למחוק
מה זה קדימה מה זה אחורה?..ידועה הגמרא מה נחשב מוחק ומה לאספרדי גאה


נגיד אני כותב ואז עןשה רווח זה מזיז את זהדי"מ
קדימהט
אם אני זוכר נכון..אדם כל שהוא

לפי הרב אלישיב - אה"נ.

דעתו מופיעה בספר קדושת השבת של הרב הררי.

גם החזון עובדיה אוסרספרדי גאה


סבבה.די"מ
אתה מכיר מישהו שאם אני יכתוב לו שם השם על המחשב הוא ידאג שזה לא יכבה ולא ישתמש במחשב לעולם?
לדאוג שזה לא יכבה - אני לא חושב שהוא צריך גם לשיטת...אדם כל שהוא

הרב אלישיב.

לא להשתמש במחשב במצב כזה, עד שיקרה משהו ושם ה' לא יופיע על המסך - לא יודע על מישהו כזה, [אבל יש אנשים שאני יכול לחשוד בהם שיתכן וינהגו כך].

הוא נקם.ההוא גברא

כשיהודי קילל אותו הוא הזהיר את אנשיו לא לנקום בו (ובכל זאת כששלמה עלה למלוך הוא ציווה אותו "והורדת את שיבתו בדם שאול")

אבל כשהמואבים (או העמונים, אני לא זוכר) פגעו בכמה יהודים, הוא השיב על זה במסע הרג!!

כי ככה עושים נקמה.

 

 

שנזכה לראות ישועות ונקמות.

הרג אכזרי לא סתם "הרג"די"מ
'/////////////////////ההוא גברא

מזה אפשר לראות שכשנוקמים אז עושים את זה עם כל ההידורים!!!!!!!

לא כמו האומרים 'זה משחית את הנפש' וכדו'

אם זה בא מצד הקדושה אז אין סיבה שזה ישחית לך את הנפש.

ה' מבטיח שבמלחמה "ונתן לך רחמים"

כשצריך להלחם בשביל עם ישראל, ה' ישמור עלינו שנשאר רחמנים, ה' שומר שלא תיהרס לנו הנפש מכל ההרוגים והדם שנראה (ונוציא..)

שוב- כשנגיע לדרגתו של דוד הלך ונוכל להעיד על עצמנו ששירוש16

אנחנו עושים את הכל לשם שמים ולא בגלל צער אישי שלנו- אז נוכל להתנקם.

עד אז אפשר לחלום על נקמה אלימה אבל זה רק בדימיון...

כשהקב"ה יפנה אליך בנבואה כמו בימי דוד או שלמה ויגיד לך לנקום- תנקום.

 עד אז שב ואל תעשה עדיף.

דוד המלך עשה מה שצריך בדיוק כמו שאנחנו צריכים לעשות דבריםהמצב חסה

שצריך.

זה רק אני או שאתם סתם מתווכחים הרי אף אחד לא ישמע לשני..ספרדי גאה


להחכים ולחדד את דבריהמצב חסה


חחחחח גם אני יש לי דברים לומר לכם אבל זה ויכוח ארוךךספרדי גאה


אנחנו מגלים כמה אנחנו צודקים...די"מ
וזה ממש כיף.
אני יחזור בתשובה רק כשאני יהיה בדרגתו של דוד המלך.די"מ
מה הקשר דרגות?
//////////////////////ההוא גברא

ציטוט מתוך דברייך:

"כשנגיע לדרגתו של דוד המלך ונוכל להעיד על עצמינו שהכל לשם שמיים... אז נוכל להתנקם..."

 

ואני הקטן אומר,

כשנגיע לדרגה שנוכל להבליג אפילו על הדברים הכי נוראים שיעשו לנו, כשנוכל למחול על כל שביב קטן של פגיעה בנו, כשנוציא מהלב לגמרי את מידת הנקימה והנטירה.. אז נמחל על חילול ה' ועל כבוד שמיים.

אבל אם אנחנו לא מוותרים על הכבוד האישי שלנו..

איך נמחל על כבוד ה'??????????????????

הוא השביע את שלמה בנו שיתנקם בהם.המצב חסה

@שירוש16

ולגבי אויביו הגוים- 

זה התחיל ב200 פלישתים שהרג להנאתו במקום 100,

המשיך בזה שהוא שרף את האדומיים כשהם חיים בגיא מלח,

וסיים בזה שהוא לקח את הילדים שלהם וניפץ אותם על צוק 

(בנחל דוד אם אני זוכר נכון)

 

חס ושלוםההוא גברא

חס ושלום לומר שהוא הרג אותם 'להנאתו'

הכל כדי לנקום על כבוד ה'!!

את הפלשתים?המצב חסה

בשביל להשיג אישה זה בדיוק להנאתו

 

אתה צריך ללמוד איך לומדים תנךבחורצ'יק

אחרת תיפול לפרשנויות מפוקפקות,כפרניות,שעושות מ'סיפורי' התנך דרמות וטרגדיות הוליוודיות.

מה הקשר. יש עובדות ויש פרשנויותהמצב חסה

העובדה היא שהוא הרג 200 פלישתים במקום מאה בשביל להשיג אישה.

 

האם זה להנאתו או לא את זה צריך לעיין בין הפרשנים השונים

 

/////////////////ההוא גברא

גויים לוקחים אשה 'להנאתם'

דוד המלך נשא אשה לשם שמיים

זה לא קשור לזה שהוא רצח עוד 100 סתםהמצב חסה


//////////////////////////ההוא גברא

זה לא סתם, זה נקמה שהיא דבר גדול

הוא לא נקם על כלוםהמצב חסה

תלמד מה היה הסיפור

לשונם של עבדי שאול שם - "להנקם באויבי המלך".אדם כל שהוא


לאאאא!!!!!!!!ההוא גברא
עבר עריכה על ידי ההוא גברא בתאריך כ"ז בניסן תשע"ה 19:20

בדיוק על זה הרב כהנא מדבר (סליחה שאני לא מביא מקור, הספר לא אצלי עכשיו ואני לא יכול לראות באיזה פרק זה)
זה נושא מאד ארוך ואי אפשר לכתוב עליו פה.
אבל בערך מה שהולך שם זה שהרב כהנא מביא הלכות ומדרשים שלפיהם אנחנו צריכים לנקום בעצמינו.
בעצמינו!!!!!
דוגמא אחת היא מהמידיינים, ה' לא הביא עליהם איזה אסון בתור נקמה, אלא ציווה עלינו לנקום בעצמינו
"צרור את המדיינים כי צוררים הם לכם בנכליהם..."
אם כבר אפשר להתווכח על 'מי צריך לנקום' המדינה או כל מי שבא לו.
אבל על זה שהנקמה צריכה להיות מעשה ידי אדם אין עוררין.

הבאת מקור מהמידניים?- אין בעיה!שירוש16

ברגע שנגיע לדרגה שהקב"ה בכבודו ובעצמו יגיד לנו לנקום- אנחנו נתנקם בעצמינו. בדרך שהוא יורה לנו.

בינתיים לא קיבלנו שום ציווי מגבוה. כשנקבל אודיע לך...

עד אז- נלך על פי התורה שמצווה אותנו להתנקם בדרך התורה בלי אלימות.

נתנקם- אבל בדרך שלנו. לא בדרך של הגויים.

העם היחיד שמצווה עלינו להרוג זה העם העמלקי. ועד שיבוא תשבי אין הוכחה ברורה מיהו חלק מהעם העמלקי ומי לא. במיוחד שקיום כל העמים מעורבבים זה בזה.

 

///////////////////////ההוא גברא

כבר אמרתי, זה נושא ארוך מדי כדי להביא אותו כאן, תקרא את כל המקורות של הרב כהנא ואז תתווכח

(אם אתה רוצה, זה בספר אור הרעיון פרק י"ב נקמה. יש אתר זיכרון לרב כהנא ואפשר לקרוא שם את הספר, תחפש בגוגל 'אור הרעיון')

 

ב- לפי הרמב"ם עמלק זה כל מי ששונא את עם ישראל וממילא יש לערבים דין עמלק

אוקי.שירוש16

ויש מצב, קלוש, קטן שאולי לא שמת לב...

אני בת

ולא בן....

////////////////////ההוא גברא

אולי 'שירוש' זה בת, אבל אני התייחסתי ל'16'

16 זה לשון זכר (נראה לי.. אני לא כזה אלוף בלשון)

מספרים שלא מתייחסים לתואר או ש"ת - כלומר מספרים סתמייםשירוש16
עבר עריכה על ידי שירוש16 בתאריך כ"ח בניסן תשע"ה 00:50

הן לשון נקבה.חושף שיניים

כל הערבים שונאים את עמ"י?!סתמישוו
כל הערבים רוצים להרוג אותנו? רק לפני שיוצאים למסעות הרג בואו נשאל אותם ונבדוק אם הם באמת כאלה, שלא יהיו בעיות..

מה נסגר?! אני לא שמאלני ח"ו אבל בואו ניכנס לפרופורציות..
אנחנו נלך לרצוח?! איפה כתוב שמותר? לא שמותר, שצריך
//////////////////////////////ההוא גברא

גם אם ערבי אחד עשה משהו "כל הערבים ערבים זה לזה..."

קורץקורץקורץקורץקורץ

סתם.. בצחוק...

 

 

אבל כשיש לנו עם אויב בתוכינו, אי אפשר להתחיל 'לסנן' חפים מפשע.

זאת מלחמה, חייבים לפעול מהר, אם תתחיל לסנן אותם  כמו שצה"ל עשה בצוק איתן אז אתה רק משדר חולשה.

ובנקמה שהמטרה שלה זה להחזיר את הכבוד לעם ישראל אסור לשדר חולשה

חחח יפה, יפה..סתמישוו
אני מסכים. אבל הרג זה לא הפיתרון. צריך להרוג את המחבלים, את כל השאר צריך לגרש מהארץ. זו דעתי..
////////////////////////ההוא גברא

מדין 'גוי בארץ ישראל' צריך לגרש את מי שלא שומר 7 מצוות (ויש דעות שהוא צריך לקבל את זה על עצמו בבית דין של סמוכין, והיום אין לנו סמוכין אז אי אפשר להשאיר אף גוי)

אבל צריך גם נקמה.

נקמה צריכה להיות משהו גדול שישאיר רושם ויחזיר את הכבוד לעם ישראל.

////////////////סתמישוו
העניין הוא כזה: גר תושב מקבלים בזמן שהיובל נוהג. היובל נוהג בזמן שהשמיטה נוהגת. השמיטה נוהגת בזמן שרוב עמ"י נמצא בארצו.
כיום, לא רוב עמ"י בארץ, היובל לא נוהג ולא מקבלים גרי צדק. השאלה זה מה יקרה כשעוד כמה שנים רוב עמ"י יהיה בארצו ?! אני לא יודע..
ולכן, לכאורה כיום צריך לגרש.
אבל כמדומני שהרב מרדכי אליהו כתב שאם יש היום ערבי שמקבל עליו את מרות השילטון ומתנהג כאזרח רגיל צריך להשאירו בארץ (אני לא בטוח.. צריך לבדוק שוב מה הרב אמר).

וברור שמי שלא שומר 7 מצוות צריך לגרשו.

ו.. גירוש זה לא נקמה?!
למדתי את הסוגייה העיוןההוא גברא

יכול להיות שיהיו אי אלו טעויות כי למדתי את זה לפני הרבה זמן

 

לפי רש"י - מי שלא עובד עבודה זרה יכול להישאר פה (ומותר להשאיר את הערבים אלמלא הם היו קמים עלינו לכלותינו...)

לפי -------- כדי להישאר בארץ, הגוי צריך לשמור 7 מצוות.

לפי הרמב"ם - הוא צריך לקבל על עצמו 7 מצוות בפני בית דין סמוכים

זאת סמיכה שעברה מדור לדור ממשה רבינו. לפני 2000 שנה הסמיכה התבטלה, היום אין סמוכים ולכן אי אפשר להשאיר פה אף גוי.

אוקייסתמישוו
אני גם חושב ככה, אבל צריך לבדוק לגבי מה שאמרתי על הרב מרדכי אליהו
לא תרצח ממש לא מדבר על כולם.די"מ
זה מדבר רק על יהודים האיסור להרוג גוי נלמד מסברא ("ליכא מידי לישראל שרי ולגוי אסור") ואסמכתא מהפסוק "שופך דם האדם באדם דמו ישפך"
בפעם האחרונה שיהודים נקמו בערבים, (אירועי אבו חדיר) זהבת אדם

גרר כמעט -אינתיפאדה, התפרעויות ערביות אלימות, גינויים בינ"ל, ובפועל, תג מחיר לא הרתיע ולא ירתיע ערבים. להפך, הכבוד הערבי לא ייתן להם לשתוק. מנסיון מר.

חוץ מזה, למה שיהודי ינמיך עצמו לרמה של שפלות ואכזריות ערבית?!

דוד המלך לא בנה את ביהמק- כי היה לו דם על הידיים. דם של רוצחים, שונאי יהודים, הוא הגן על העם, בציווי ה',אבל אחרי הכל-את ביהמק הוא לא יכל לבנות.  

/////////////////ההוא גברא

שם הבעיה הייתה שאנשים פעלו באופן עצמאי ולא המדינה עשתה את זה.

אם המדינה תינקום כמו שצריך הערבים לא יעזו להתקומם. אחרי שהרגו את אבו חדיר זה עורר את הערבים כי רק שלשה יהודים שניסו לנקום זה לא יעיל והערבים רק מקבלים אומץ. אם תהיה מולם מדינה שלמה שנוקמת זה יהיה יעיל.

 

ב -  אין כזה דבר 'למה שיהודי ינמיך את עצמו לרמה כזאת' וכו'.

אם אתה נוקם על כבודך האישי, אז באמת זה דוחה לרדת לכזאת רמה, אבל אם גויים פוגעים בעם ישראל זה חילול ה', אף אחד לא נתן לך את הזכות לוותר על כבוד ה'.

לכל מידה יש צד טוב וצד רע, האדם יכול לנתב אותה לפה או לשם. גם מידת הנקמה יכולה לנטות לצד הקדושה,אם עושים אותה על פי התורה (אם אתה רוצה לראות מה זה נקמה על פי התורה תסתכל בספר אור הרעיון פרק י"ב. וכן, נקמה זה גם על ידי רצח)

"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב..."יהודי!!


מה רע באינתפדה?די"מ
בפעם האחרונה שיהודים נקמו בערביםהמצב חסה

@בת אדם לעניין

הפעם האחרונה היתה אחרי ארוע הטבח בהר נוף

שהיה לא מעט דקירות של ערבים, 

שלאחריהם היה סקר בו 60 אחוז ערבים פוחדים להסתובב בשכונות יהודיות.

 

דבר שני לגבי אבו חדיר-

אם המשטרה לא היתה מפרסת בכל התקשורת שהיא מגנה בתוקף את אירועי אבו חדיר, 

וזה לגיטימי שהערבים יתקוממו אחרי דבר כזה, 

שום אירוע אח"כ לא היה קורה.

מזעזע... בעיר בירתנו :'(שונמית
"ועשית ככול אשר יורוך"ספרדי גאה

אני לא מבין בכלל על מה הוויכוח...התורה נתנה את כול ההחלטיות ביד חכמי ישראל מה שהם אומרים לנו עושים ודעת גדולי ישראל בנשוא הזה ברורה שלא מתערבים בזה לא מתחילים איתם...גם אני בחור צעיר במיוחד עם חברים שלי שאנחנו נמצאים בעיר העתיקה יותר מכולם פה ביחד

אבל הראש ישיבה שלנו תמיד אומר לנו אל תלכו למקומות שלהם וכן המשגיח...דעת גדולי ישראל שצריך להשאיר את זה לה' יתברך שידאג לעמו אז כול מה שנשאר לנו זה לשים מבטחנו בה' יתרך שיטפל בהם

וידוע הגמרא בסנהדרין שהקב"ה נתן בידם את יצר הרע של עבודה זרה ושל עריות אבל מכיוון שהעולם לא יכול להתקיים בלי יצר הרע דעריות רק סימו את עיניו זהוי מעלת חכמי ישראל שאנחנו צריכים להודות לה' שיש לנו כאלה צדיקים בדור

כן רק יהיו פה רק כמה שיגידו שהמדינה היא לא מדינת הלכהלפרוש כנפיים

והרבנים הם לא סנהדרין ועוד ועוד

 

מי בדיוק יגיד??ספרדי גאה


אנידי"מ
ה' ירחם עליךךך ה' ישמורספרדי גאה


אמן!די"מ
למה הפעם?
למה המדינה מדינת הלכה?
הרבנים הם סנהדרין?
אנחנו צריכים לעשות מה שהרבנים אומרים..ספרדי גאה

הם לא סנהדרין...אבל הם בגדר של סנהדרין בדורנו הם הסנהדרין היום

ממש לא.די"מ
זה דעת יחיד.
וגם "ככל אשר יורוך" זה עם הסתייגיות
אתם צריכים דחוף לימוד בהשקפה...אם ת"ח כזה ככה אתה אומר?!ספרדי גאה


מה אתה רוצה?די"מ
שלא תגיד שדעתו של הרב יצחק זה דעת יחיד זה ביזיון!ספרדי גאה


זה ש"ככל אשר יורוך" לא מדבר רק על הסנהדריןדי"מ
זה דעת יחיד של המנחת חינוך,זה המציאות,תתמודד עם זה.

וגם אני לא מבין מה רע בדעת יחיד?
לא הבנתי מה קשורה הפסקה האחרונה?בחורצ'יק

ב' אם רבותיך מורים לך לא להסתובב "במקומות שלהם" (וואלה יופי,המקומות שלהם..) למה אתה מסתובב שם? ותגיד להם אגב שירושלים העתיקה של הערבים בדיוק כמו ירושלים החדשה ובני ברק (ולא צריך לומר אם במקרה [ואני לא מאמין] אתה לומד במקום שאתה נוהג להזכיר את ראשו מפעם לפעם שתאמר לו שהערבים לא רואים הבדל בין אל אקצא לכותל,למדרגות ההן,ולמבנה שם..ממש לא! מצידם הכל שלהם,כולל המבנה שם,שיהיה ברור,כן [אגב,מה עם סמיילי של חיוך ציני-אני מרגיש שאני זקוק לזה יותר מתמיד] ) התייחסתי רק לחלק מהדברים שכתבת,כן? יש עוד כמה נקודות שצריכות 'בירור'..

לאברימלה.. (ההוא שפתח את השירשור)ההוא גברא

בטח התבאסת שפתחת שירשור ואף אחד לא טרח להסתכל עליו המון זמן.

הוא כבר נדחק אי שם בתחתית הפורום, ואז...

תראה איזה וויכוח ענק נפתח מהשירשור שלך..

זה מה שקורה כשכותבים משהו על נקמה.. :  =)

מתפללים שיבוא המשיח, מתחזקים!!!!בת 500


ה' שומר עלינואוריאל7

גם אחותי הייתה שם שקרה פיגוע הדריסה ובה" ה' שמר עליה... לפעמים אנחנו לא יודעים חשבונות שמים

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך