ממ אתם,תגידו.אם אתם אולי יודעים..שִׁירָה

נכון הבית השני נחרב בגלל שנאת חינם? וגם כתוב שלא תשנא את אחיך בלבבך,ואפילו יש הלכה שאסור לך להראות למישהו כאילו אתה חבר שלו אם אתה לא באמת.זתומרת,אסור להראות בפנים משהו אחד ובלב משהו אחר.

 

אז..לשנוא יהודי לא בחינם מותר? (אני לא מתכוונת לאנשים שאולי ממילא מותר לשנוא אותם, אלא מישהי רגילה שאפילו מקיימת מצוות) ואם אני שונאת אותה אז אני יכולה גם להראות לה אתזה? כמו לא להתנהג אליה הכי יפה וזה..?

 

אופ אבל..ככה אפשר גם נגיד לדבר לשון הרע ולהלבין פנים..טוב,נגיד שלא. נגיד שרק אני שונאת אותה,זה בסדר או אסור?

 

מקוה שתהיה איזה תשובה טובה..סליחה על הבילבולים P: תודה..

שאלת האם מותר לשנוא מישהו בגלוי?יאירוש

 לא הבנתי את השאלה

בתקווה שהבנתי את מה ששאלת, כי גמאניי הסתכבתי בשאלה..סתמישוו
השאלה זה האם מותר לשנוא יהודי כשזה לא לחינם, כלומר כשזה באמת מגיע לו?! ואם את שונאת אותה, אז האם צריך להיות צבועה?


אז, בפשטות .. התשובה היא לא!! אסור! "לא תשנא את אחיך בלבבך". מפה יש שמדייקים שאת אחיך אסור לשנוא אבל כל שאר האנשים מותר. אבל, אנחנו יודעים שכולנו ערבים זה לזה ו'אחינו כל בית ישראל' ולכן אסור לשנוא כל יהודי.

לכל כלל יש יוצא מן הכלל , והיוצא מן הכלל פה הוא שיש מצווה לשנוא את הרשעים !!
יש דיונים ארוכים מזה רשע. ככלל, אפשר להגיד שבמצוות שבין אדם למקום רשע הוא מי שעובר עבירה להכעיס ובבין אדם לחבירו הוא אחד שבאופן יקרוני ושיטתי פוגע באנשים, לא מדובר על אחד שבטעות פגע .. אבל גם את הרשע הזה שאנחנו מצווים לשנוא, אנחנו לא מצווים לשנוא אותו אלא את מעשיו הרעים, ואת הפנימיות שלו אנחנו מצווים לאהוב כי ישראל שחטא ישראל הוא וחביבין ישראל שנקראו בנים למקום ואנחנו ערבים אחד לשני .. אלא ששונאים את הקליפות החיצוניות ההופכות אותו לרשע. ( מעובד מהרב מלמד)

מכאן אפשר להבין שבעצם אסור לשנוא אף אחד, כל יהודי! אבל .. איננו מושלמים. לפעמים גם לנו יש בעיות כאלה של לשנוא וזה..
אז אני ממליץ ככה, אנחנו צריכים לתקן את המידות שלנו, ובאמת לנסות לאהוב את השני, לכן אני חושב שאפשר להיות 'צבוע' בעניין הזה .. כי אחרי המעשים נמשכים הלבבות. (ו"קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים" כלומר, קודם כל נתקן את עצמינו ואח"כ אחרים)
גם כתוב בתורה: " כי תראה חמור שונאך רובץ תחת משאו ..." מדייקים מהמילה שונאך שאם יש מולך 2 אנשים עם בעיה כזאת , אחד הוא אוהבך ואחד שונאך , למי נעזור?! לכאורה.. לחבר שלי. אז אומרת התורה, לא! קודם כל לשונאך. זה נקרא צביעות ? ממש לא. אולי ע"י כך הוא כבר לא יהיה שונא אותו (?) וחוץ מזה, כמו שאמרתי, אחרי המעשים נמשכים הלבבות.

עכשיו, אם את רואה שבאמת זה סתם מעיק וחסר טעם כל העניין הזה של איך להתייחס אליה ואת באמת מרגישה 'צבועה' אז באמת עדיף פשוט לא להתקרב אליה..





בעניין השאלה שנראליי ששאלת אותה. כתוב "לא תשנא את אחיך בלבבך" אז בגלוי מותר?
אז לכאורה , התשובה היא כן. מותר לשנוא. אבל ...
קודם כל , כנראה שגם אם נשנא את השני בגלוי יהיה פה גם שינאה שבלב, לא ככה?!
חוץ מזה, יש בעיה של לא תקום ולא תטור ומצוות ואהבת לרעך כמוך .



שנזכה לאהוב את כל עמ"י, כדי להגיע לגאולה שלימה ואמיתית. "ויהי בישורון מלך בהתאסף ראשי עם" מתי יגיע המלך? בהתאסף ראשי עם.. כשאנחנו נתאחד.
"ויחן שם ישראל נגד ההר" - כאיש אחד בלב אחד, בעז"ה.

א'-יש מצוה לאהוב. "ואהבת לרעך כמוך".אני77

 

ב'-אני חושב שאפשר לאהוב מישהו בלי להיות חבר שלו.

 

ג'-אם יש שנאה כלפי מישהו-אז אסור לשמור אותה בלב, אלא צריך לומר לאותו אחד-"לא תשנא את אחיך בלבבך"- בלב אסור בפה מותר. ומלבד זאת, צריך לשמור על שאר הל' בן אדם לחבירו כרגיל (לא לצער אותו, לא לספר לה"ר, לא לנקום ולא לנטור.)

מחלוקתההוא גברא

הבהרה:

אני לא ראיתי איפה מה שאני אומר כאן כתוב, הר"מ שלי אמר את זה בשם הרמב"ם.

 

לפי הרמב"ם כל האיסור זה רק אם אתה שונא אותו בלב "לא תשנא את אחיך בלבבך"

מותר לשנוא אותו אם אתה אומר לו את זה (נשמע לי די פדיחות לבא לבן אדם ולומר לו "אני שונא אותך..")

ויש אוסרים גם את זה (לא זוכר מי זה האוסרים, נראה לי שזה כל הפוסקים חוץ מהרמב"ם)

זה הרמב"ם בהלכות דעות כותבסתמישוו
שאסור לשנוא בלב ואם הוא ראוי (!!) לשינאה אז ישנאהו בגלוי.

לפי איך שאני מבין, ראוי לשינאה זה רשע. הוא היחיד שמצווה לשנוא אותו. אפשר לפרש מזה רשע כמו שאמר הרב מלמד, אפשר גם להגיד שהיום אין בעמ"י רשעים (הרב קוק אומר את זה? אני לא בטוח..)
זה הרמב"ם בהלכות דעות כותבסתמישוואחרונה
שאסור לשנוא בלב ואם הוא ראוי (!!) לשינאה אז ישנאהו בגלוי.

לפי איך שאני מבין, ראוי לשינאה זה רשע. הוא היחיד שמצווה לשנוא אותו. אפשר לפרש מזה רשע כמו שאמר הרב מלמד, אפשר גם להגיד שהיום אין בעמ"י רשעים (הרב קוק אומר את זה? אני לא בטוח..)
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך