עלו לי מליון עירורים בגלל היום...רעיה123
אז כן, מי ששם לב שהיה שקט זה כי עכשיו, כן עכשיו חזרתי... מהבוקר טקסים וסיפורים וכו ובגלל זה עלו לי מלא עירורים....
כל הצפירה ניסיתי לחשוב בטכלס, מה ה' רצה ממנו?! למה?? ואז חשבתי על הדור הזה של השואה, כמה קידוש ה' כמה עוצמה!! כל תמונה של ילד , תינוק שבר אותי!! צבט בלב!! אתה עושה העתק הדבק לאחים, אחיינים וכד'ו...
ובאמת אמרתי, הדור הזה היה כ"כ חזק במצבים הכי קשים אז למה הדור שלנו שכביכול הכל סבבה לו קצת מתפקשש, וזה מחליט להוריד את הכיפה וזאת לקצר את החצאית?? למה??
עוד משהו שממש ממש חשבתי עליו, כחד הדברים שהבליטו לי היום זה את כל הרצון של הדור של השואה להמשיך לחיות ולמלאות את החיים שלהם בתוכן, בטוב, למה אנחנו יושבים רגל על רגל ולא זזים!? ( אני מדברת בעיקר אל הנוער, ולכן זה פה ) ( וכן, יש כאלה שעושים ויש כאלה שעושים הרבה וכן, אני ממש משתדלת וב"ה כן פועלת אבל... למה זה לא בחוזקה?! למה זה לא רצון כ"כ למלאות את החיים בערכים , אנחנו חיים ב"ה חיים בסכ"ה יפים למה ????

לגבי הלמה ה' עשה את השואה שמעתי הסבר ממש יפה של הרב צבי יהודה שהוא אומר שזה כמו ניתוח, ה' רצה להציל את העם שלו ולעלות אןתו לארץ ולפעמים בשביל להציל צריך לעשות איזה ניתוח ולקרוט כמה איברים....

סליחה על האורך והבלאגן... הייתי חייבת לשתף
אלה התובנות הנכונות! ישלך במקרה את המקור של הדברים של הרבסתמישוו
צבי יהודה?! אשמח לדעת..
תובנות נכונות, למה לא עושים עם זה משהו???????רעיה123
זה ממש מחרפן... למה?!
המקור... אני ינסה לחפש... אין לי ממש פה... אני יחפש מחר בעז"ה זה ההסבר שהכי המחיש לי את כל השאלה העצומה הזאת (שאין לה תשובה!! )
אם לא היית אומרת שזה פירוש של הרב צבי יהודהסתמישוו
הייתי מעיר פה כמה הערות, שאני חושב שאולי יש צד לחלוק על זה. כשאמרת שזה הרצי"ה אני מעדיף לשתוק וקודם כל לקרוא את זה מהמקור..

למה לא עושים עם זה משהו? בעיה באמת..
ננסה למצור את המקור ומותר לחלוק בכבוד גדול לרב עצום!!רעיה123
אני קטונתי..סתמישוו
וחוץ מזה, יכול להיות שהרב כתב את זה כדי להעלות את רוח החיים?! שנתעודד שאפילו שהייתה שואה, אנחנו בארץ כרגע?
בכללי דיברתי אבל, דווקא זה אחד הפירושים שהכי המחישרעיה123
לי את זה כי זה שאלה שממש ניסיתי למצוא לה תשובה...
כבר שמעתי את הפירוש הזה, לא בשם הרב צבי יהודה..סתמישוו
זה פירוש יפה, כן ..
קיצר, תבדקי לי
אני ישתדל אוףףף... אבל ממש מפריע לי כל שאר הדברים...רעיה123
דור של מפונקים סתמישוו
זה ממש הבעיה שלנו!!רעיה123
הרב אבינר מביא את זה בספרו "משיב הרוח"יאירוש

עמ' 174:

"רבנו הרב צבי יהודה קוק השתמש במשל הבא: ילד קטן נמצא ביער. אימו הכינה לו בית חם מלא כל טוב וקוראת לו, אך הוא אינו בא. עוד מעט השמש שוקעת וחיות טרף עלולות להרגו. היא קוראת לו והוא אינו בא. אז היא ניגשת אליו, מושכת אותו בכח, הוא נתקל בסלעים ובקוצים, מגיע לבית שותת דם וחבול, אך הוא בבית, הוא חי."

הרב אבינר לא מביא מקור אבל הוא היה אחד מתלמידי הרב צבי יהודה, זה גם משהו...

יפה שמצאת... זה אותו פירוש שאני התכוונתי??רעיה123
בעז"ה יום ראשון אני יברר את המקור ממי שאמר לי את זה
זה מה שהרב צבי יהודה...יאירוש


טוב... תודה על המקור רעיה123
שכוייח..סתמישוו
אני כבר לא יכולה לערוך... הכוונה היא :הירורים רעיה123
עוד משהו שעכשיו נזכרתי רעיה123
היום, כששרתי "אני מאמין" ממש התחברתי לזה והבנתי את זה במובן הכי פשוט,
אנחנו מחכים תמיד לך!! משיח!! אנחנו לא יודעים מתי זה יקרה ומצפים בכל יום ויום...
יפה חזק ביתור!ספרדי גאה

את צודקת לגמרי גם אני לפעמים שואל את עצמי את השאלות האלו...באמת זה מעורר במיוחד שהמשגיח שלי סיפר לנו מה הוא עבר שם ובכול זאת יש לו יראת שמיים כזאת חזקה!!...באמת רק ללמוד מהרב

אבל עם הרוב ממש מסכימים עם זה , למה לא עושים עם זה משהו?????רעיה123
זה שזה נכון זה הרבע צעד הראשון, למה לא עושים משהן???
אני אישית לאט לאט מנסה להתחזק יותר בזה...מן הסתם גם אתספרדי גאה


"אלמלא מקרא כתוב אי היה אפשר לאומרו"סתמישוו
אני לא הייתי כותב את זה פה, אבל זה דעתי .. וכשראיתי השבת ת'עלון "באהבה ובאמונה" ראיתי את זה וכ"כ הזדהתי.. מסוג הדברים שאתה קורא ואתה מהנהנן כל רגע, כ"כ נכון!! אני מדבר על הקטעים של הרב שרקי והרב אייל ורד בעלון (תקראו, תקראו.. כולם!!).
הרב שרקי כותב שמה ככה:" השואה היא הרע בהתגלמותו ואי אפשר להסבירה. היום יש אופנה של הסברת השואה. יש דתיים שרוצים לפטור כביכול את ה' מאחריות ומנסים לתת סיבות לשואה. למשל, בגלל המשכילים, בגלל שלא לארץ, או בגלל שלא עלו לארץ... כל ההסברים על השואה מקטינים את מי שאמר והיה העולם (אם היה אפשר לכתוב בגדול מהפלאפון הייתי כותב ככה)!!! וכו' וכו'
והרב אייל ורד, אבל זה ארוך מידי כדי לכתוב את זה פה.. כמה שזה נכון!!

יש משפט של הרבי מקוצק שאני אוהב להגיד, זה הולך ככה:"האלוקים שאני רוצה זה לא אלוקים שכל טיפה סרוחה יכולה להבין אותו"
ואי....זה נכון כ"כ יפה ...רעיה123אחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך