היי לכווולםםם ישלי שאלה חשובההההההההההה( לכן ניכנסתי)Coollit
עבר עריכה על ידי Coollit בתאריך כ"ח בניסן תשע"ה 17:01
עבר עריכה על ידי Coollit בתאריך כ"ח בניסן תשע"ה 16:54
תקשיבו,
בנוגע לשירים בספירת העומר!!!
אני שמעתי שמותר לישמוע בזמן הזה של העומר רק שירים שקטיים ו....זה מה שאני עושה ו...היום לאחר וויכוח מסוים עם חברות שחלקםם טוענות כמוני וחלקםם טוענות שאסור ו....אנילא מבינה למה??? והרי שירים שקטים אינם משמחים כלל את האדםם אז מה הבעיה פה ו....עכשיו אני מתלבטת מה לעשות אמממ..אני זוכרת שרב מסוים ( לא זוכרת את שמו) התיר לגבי השירים השקטיםם ו....עם יש פה מישהוא ששמע את ההתר הזה אני ישמח לישמוע עם זה באמת נכון ו....את שמו של אותו רב!!!!!!!! תודהההההההה
אממממ.....אני לא יכולה בלי שיריים אני מממשתגעתתתתתתתת ........אז לפחות
שירישקטיםםם לא?? אני לפחותשקטיםםלא???????
אני שמעתי על היתר זה..ספרדי גאה

הרב זה הרב אליעזר מלמד...אבל צריך לנהוג אבלות אז עדיף להימנע נפטרו 720 תנאים ביום אחד!! ומאחר שגדולי ישראל מחמירים מהיות טוב אל תהי רע

תיקון קטן*בננית*

הרב אליעזר מלמד לא התיר, אלא הביא עובדה שיש דעות רבות שמתירות. (כלומר, הוא סיכם את דעות הפוסקים בנושא, ועם זאת ציין שיש שמחמירים)

וההיתר הוא לשמיעת שירים שקטים/עצובים/רגילים דרך מכשיר חשמלי.

שיר שמח או בכלי נגינה ישיר זה קצת יותר מורכב, אבל גם את זה יש שמתירים בנסיבות מסויימות.

אישית לא היתי אומר שדבר זה מותר מאחר שגם המשנ"ב אוסרספרדי גאה


איפה המשנ"ב אוסר?ג'ינג'י

אבל בבקשה הפניה מדויקת

סימן רצ"ג סעיף א' וכן בסעיף ג'ספרדי גאה


זה לא נכון.*בננית*

הנה מקור:

 

(ג) שפיר דמי - שמא יקדמנו אחר. ומותר לעשות ג"כ סעודת אירוסין ועכשיו שאין מקדשין אלא בשעת נשואין מ"מ מותר לעשות שידוכין ולעשות סעודה אבל לעשות ריקודין ומחולות נהגו איסור וכ"ש בשאר ריקודין ומחולות של רשות בודאי יש ליזהר: [משנה ברורה תצ"ג סעיף ג]

 

המשנ"ב אסר ריקודים ומחולות (בהקשר של שמחת נישואין).

שירים שקטים ורגילים לא מביאים לידי ריקודים ומחולות, ולכן מותר.

 

הוצאת את זה מההקשר המקורי. המשנ"ב אפילו מקל במידת מה. אע"פ שלא נהגו לערוך שמחת שידוכין/אירוסין, המשנ"ב מתיר זאת ובלבד שלא יערכו ריקודים ומחולות.

 

בכלל, כל האיסור של שירים הוא רק בהקשר של שמחת נישואין, ולכן השירים שאינם שמחים שנאסרו ע"י אחרוני דורנו הם בגדר חומרה.

תראי את סעיף ג' ואת שער הציון למטהספרדי גאה


בגלל שאתה לא רב ובטח לא פוסקבחורצ'יקאחרונה
אבל ב"ה יש לנו רבנים פוסקים
אין לי מה לתרום כתשובהמגדלור באפלה
אבל בכללי- נראה לי שאם תנסחי את עצמך יותר רהוט ולא עם מלא אותיות וסימני פיסוק יהיה יותר קל להבין את השאלה ולענות עליה.
סבבה מה לאאאאאאאאא מובןןן???????אממ .Coollit
שאלתי לגבי השירים,עם זה נכון שיש רב כזה שמתיר לישמיוע שירים שקטים כי...קשה לי בלי שיריםםםםםם
זה לא "רב כזה". זה דעות רבות בהלכה.*בננית*

שירים שקטים או עצובים מותר דרך מכשיר חשמלי (אם כי יש שמחמירים)

מהזאת אומרת מכשיר חשמלי????Coollit
פלאפון, רדיו, מחשב וכו'*בננית*


אז ככהסתמישוו
אני אכתוב בקצרה כי גם לי יש דברים לעשות לפני שבת ..
ברמת העיקרון, הרב מלמד כותב שאפשר לשמוע שירים עצובים, אבל לא לשמוע בקול רם כי זה יוצר חגיגיות מסוימת.

אבל , יש עניין אבלות בספירת העומר.. 24,000 תלמידי ר' עקיבא מתו, נכון וראוי להאריך בעניין האבלות הזו.. ועקב כך אולי תגיעי למסקנה שבכלל באבל כזה, מי ירצה לשמוע שירים?!
אבל יש כל מיני שיטות מקילות, יש כאלה שאומרים שהמנהגי אבילות זה סתם כי התבלבלו עם שלושת השבועות, יש שמתירים לשמוע שירים אבל ריקודים אסורים, יש שאומרים לא לשמוע בכלל רק במקרים מסוימים (למשל, נהג כדי שלא יירדם בנסיעה)
אמלה'ה איזה רב אומר שמותר לשמוע שירים שקטים???בת 500


יש יש רב כזה למזלי!!Coollit
מה שנקרא- צאי מהשוק אני שמעתי כמה רבנים שמתיריםרעיה123
את זה... אני יכולה לבדוק בדיוק מי אבל לא עכשיו
אם אני לא טועה כל הדין שאסור לשמוע שירים הוא רקאוריאל7

בשלושת השבועות

אם אני הבנתי נכון האיסור הוא בשלושת השבועות ובספירתרעיה123
העומר, כשמתו 24000(!!) תלמידים של ר' עקיבא אנחנו נוהגים בדיני אבלות, לא מסתפרים וכל מיני... ולגבי השמיעת שירים זה כחלק מעניין האבלות... וכמובן שיש כאלה שיחמירו יותר ויגידו לא לשמוע בכלל ויש כאלה שפחות שרק שירים עם מנגינות שקטות /עצובות וכ'ו...
לפי הרב אליהו והרב עובדיה אסורנשוי שמח
קצו"ע ילקוט יוסף סימן תצ"ג סעיף ח'
מאמר מרדכי על מועדים בדיני ספירת העומר
לא שמעתי על רב שהתיר
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך