חומר למחשבה.המצב חסה
ואז מה?אני77
רוצה שנקים מועדון לשונאי הרצל ומשמיציו?
או שאתה חושב שיש בזה ענין דתי, ולכן מעדיף שנעשה את זה בבית הכנסת?
גם אם נניח שמבחינה הלכתית יש לך תירוצים ומה שאתה עושה פה זה לא לשון הרע, זה מריח ומסריח בדיוק כמו לשון הרע. (אם לא הוצאת שם רע. לא עקרוני כרגע.)
ראית הכל?המצב חסה
ראיתי בדילוגים.אני77
ומאוד לא אהבתי את ההתחלה המשמיצה וחסרת הפואנטה.
ההמשך פחות נורא.
הרי גם מה שאתה רוצה זה לא שנשב ונתלונן. נפיץ את השנאה לאנשים הנכונים, נשנא אותם יחד בכל ליבנו, וכך נביא את הגאולה.
אתה בסך הכל מיואש מלנסות להסביר לנו מה אתה רוצה ולמה זה טוב, ולכן אתה מנסה לזעזע אותנו בדרכים אחרות.
אני לא מעוניין. תסביר מה אתה רוצה, ואיך אתה רוצה לעשות את זה. אל תנסה לזעזע אותנו בשביל זה. ואם כושר ההסברה שלך חלש, אז תלמד להשתמש בו.
אז תראה את הכל ואז תשמיץ בעצמך.המצב חסה
ד"א כתבתי מראש שזה חומר למחשבה לאו דווקא למסקנה
ובמחשבה שניה, באמת הייתי תוקפני מדי. מצטער.אני77
אבל בכל מקרה, אני מציע שתגיד ברור יותר מה אתה רוצה.
ואני חושב שהסרט היה נעים יותר לצפיה אם היו מורידים את קטעי ההשמצה.
למשל הקטע בסוף הוא די נחמד.
אין ענין להשמיץ שם,המצב חסה
אלא ההשמצה מודגשת כדי להבין מה היתה הכוונה והמטרה של מי שהקים את המדינה.
וברוך מי שהקים, ולא כ"כ מי שקיים אח"כ.
לראות את הסרט במלואו לטעמי נותן פרספקטיבה נוספת על הציונות החילונית
אני חושב שהניסיון לחקור את מניעיו של מישהו,אני77
הוא ניסיון דל וחסר סיכוי.
התמונה לעולם תהיה התמונה שאתה יצרת, ולא התמונה האמיתית.
לכן אי אפשר לחקור את זה כראוי.
והסבה שאין לי עניין לחקור את זה-
יש את הסיפור המפורסם על הגוי שבא להלל ורצה להתגייר ולקבל רק תורה שבכתב. הגר אמר לו "תורה שבכתב אני מאמינך תורה שבע"פ איני מאמינך". הרב קוק תולה את הטעות שלו בזה שהאמונה שלו לא היתה בדבר עצמו אלא בהלל, מוסר התורה. להלל, הוא יכול להאמין רק על תורה שבכתב, שהיא דבר אובייקטיבי.
אני לא רואה ערך בציונות או במדינה בגלל מנהיגים ציוניים כאלה ואחרים, ואני גם לא רואה בהם סמכות כלשהי ביחס ליהדות, בין אם הם היו מושחתים ובין אם לא. אבל הדבר שעומד מאחוריהם, ראוי ליחס מצד עצמו בלי קשר אליהם. אני מעוניין בדוקא שהדיון יהיה סביב המעשים ולא סביב המנהיגים, שאין להם ערך בדיון.
תראההמצב חסה
ברגע שאתה עוסק במשנת רבים בנושא מסוים אתה לא יכול שלא לחקור את המניע
אני יכול במקום זה לחקור את המניע שלי.אני77
האם לי יש מניע להיות ציוני או לא?
אני מברר האם לי יש מניע לתמוך במגמות כלשהן.
אם אתה לא סגור על המטרות שלךהמצב חסה
זה כבר ענין אחר,
אבל ברגע שאתה סגור על המטרות שלך אתה צריך לראות מה משותף להם ומה מנצל אותם נגדך
ראיתי מעט מהסרט בעבר..אדם כל שהוא
לא אביע דיעה ספציפית על הסרט [שאת רובו הגדול לא ראיתי], אציין שנתקלתי בעבר בציטוטים מדבריו של הרצל, שהוצאו מהקשרם כדי להשמיץ אותו.
דוגמא חריפה - "רעיון מצוין עולה בליבי למשוך אנטישמים ישרים ולעשותם מחסלי הרכוש היהודי“"
המשפט עם קצת יותר הקשר - [בתרגום אחר, כי זה מה שהיה לי] - "זה יכול להיות רעיון מצויין לצרף אנטישמים הגונים ומורשים אל מפרקי הנכסים. הם יכולים לערוב לנו כלפי העם שאין בכוונתנו לגרום להתרוששות של הארצות שאנו עוזבים" (עניין היהודים כרך א' עמ' 116).
מזכירו האישי או משהו כזה פרסם את היומן שלוהמצב חסה
ששם הציטוט הראשון אכן מובא
לא אמרתי שלא מופיע, אמרתי מוצא מהקשרו..אדם כל שהוא
שני המשפטים תרגומים של אותו משפט מתוך היומן, שנכתב בגרמנית [הרצל לא ידע עברית, את הפסוק "אם אשכחך ירושלים.." הוא קרא בקונגרס הציוני מתוך פתק באותיות לטיניות], רק שהציטוט הראשון נחתך מהקשרו.
רעיון מצויין = רעיון מצוין
אנטישמים הגונים ומורשים= אנטישמים ישרים
מפרקי הנכסים = מחסלי הרכוש היהודי
אתה לא יכול לדעת מה כתוב במילות המקור,המצב חסה
ואתה בהחלט לא יכול לדעת מי זייף
אני לא חושב שמישהו מהמתרגמים זייף..אדם כל שהוא
אם למישהו יש את התרגום הישן של יומני הרצל, הוא מוזמן לראות את המשפט בניסוח שצוטט בהקשרו [ציינו ליומן א, עמ' 68, אני חושב שהמהדורה הישנה נקראת "ספר הימים"], ולהעתיק אותו כאן.
אני משוכנע שהמשמעות אותה משמעות [אולי בהבדלים מזעריים].
המשמעות שונה לחלוטיןהמצב חסה
לשון הרע!בחורצ'יק
לוקחים חלקים מהיומן ומתעלמים מהבאים.אם אדם חזר בו ממה שכתב,ומזכירים לו את זה גם יותר ממאה שנה אחרי זה נקרא להזכיר לבעל תשובה עוונות ראשונים.לכן ע"פ הלכות לשוה"ר צריך לברוח משרשור זה הנקרא 'מושב לצים' ולהציל את עורנו.
הוא כבת מת יא מפגרהמצב חסה
ואת הבן שלו הוא לא מל בכלל והוא היה משומד אז יותר טוב שתשתוק/
רוגע אנשים...רייצ'ל=)
ועדיין יש לו יותר זכויות ממך...מאיר.
ניבול פה ליהודי
והפיכת יהודי לגוי
תתבגר לא מקבלים כסף על וויכוחים
מה אתה לא מקבל כסף?המצב חסה
מה הקשר זה שהוא מת? מותר לדבר עליך לשוהר אחרי שתמות?בחורצ'יק
היה מצוה כשהוא היה חי, אבל מה לעשות וזכיתי רק אחרי..המצב חסה
מצווה לדבריך לדבר לשון הרע?בחורצ'יק
תלוי על מיהמצב חסה
איו מצווה על לשון הרע.מגדלור באפלה
אם דיבור הוא לתועלת הוא לא לשון הרע.
ואיזו תועלת בדיוק תצמח מלומר דברי גנאי על אדם מת?
לשון הרע על רשעים זה מצווההמצב חסה
מקור?מגדלור באפלה
לא מצאתי מקור כרגע כי אני עייף. מחר בעז"ה.המצב חסה
אל תמציא על תריגבחורצ'יק
מוציא לעז זה חמור מאוד
על סמך מה אתה קובע שהוא לא רשע?המצב חסה
על סמך מה אתה קובע שהוא כן?מגדלור באפלה
ניסה להעביר על הדת את יהודי אוסטריההמצב חסה
לא מל את בנו
יש לי סמךבחורצ'יק
שיכבדו. זה כבר בעיה שלהם לא שליהמצב חסה
לי יש כבוד לאלוהים
אתה ילד שחושב שיודע יותר טוב מחכמי הדור,שלמדו 'קצת' יותר ממךבחורצ'יק
רמבם ולא רק אלא גם תנך שס בבלי ירושלמי עם ראשונים ואחרונים,פוסקים-ואחר כך הם אומרים מה שהם אומרים ופוסקים בהלכות ציבור.ואתה מה? ילד,ששורץ בפורומים ומשמיץ את כל העולם.
לא, אני יודע הלכה פשוטההמצב חסהאחרונה
"במקום שיש חילול ה' אין חולקים כבוד לתלמיד חכם".
עם כל הידע שלו, עם כל התורה שבו, עם כל ההרבצת תורה שבו,
עם כל החכמה שלו-
אם הוא לא אומר את האמת בעיני בדבר הזה הוא לא מכבד את בורא עולם.
חפץ חיים כלל ד הלכה דדי"מ
כמדומני שהוא כותב רק על מומר להכעיס.יאירוש
סרט שטחי, משמיץ וחסר פואנטה אמיתית שמקדמת את העולםמוטי113
המון הוצאות מן ההקשר. אני חושב שיותר נכון ללמוד לעומק מה הרב קוק אומר על כל הציונות החילונית מאשר למצוא סרט טפשי שיצרו אנשים בעלי אינטרסים מרושעים. בטח לא להפיץ את סדרת ההשמצות הגרועה הזו.
בואו נתעסק בדברים שיותר מקדמים אותנו, אוקיי?
על סמך מה אתה אומר את זה?המצב חסה
ויש לו מטרה מאוד ברורה אולי אתה לא מודע אליה
על סמךמוטי113
שנים של חינוך, על סמך שנים של עצמאות, על סמך זה שכבר ציטטו לך פה כמה פעמים עיוותים שהסרט שלך עושה, אבל אתה בשלך.
לא ציטטו בשום עובדה על זיוף.המצב חסה
אתה מוזמן להיות הראשון.
ואולי יש לך שנים של עצמאות וחינוך, זה לא הופך את זה לנכון אלא לחינוך מוצלח
אבל צריך לדעת את האמת , גם אם היא כואבת!!!בת 500
לא ראיתי את זה, אבל הסתכלתי מי העלה ומה עוד הוא העלהקמנו ונתעודד
בס"ד
והספיק לי...
לא הבנתי מה ראית במה שהוא העלה..המצב חסה
סה"כ כמה שיעורים של רבנים.
אם זה היה איזה ערוץ 2 שהיה מעלה את זה היית מאמין??
איך שאני אוהב היתממויות..קמנו ונתעודד
בס"ד
"סה"כ כמה שיעורים של רבנים"... איזה "שיעורים"? ואיזה רבנים?
אבל אתה צודק, גם על ערוץ 2 אני לא סומך יותר מדי. יותר מעל הליצנים ההם, אבל לא הרבה יותר
מה אתה רוצה?המצב חסה
דווקא הרב אמנון יצחר והרב השני לא איזה חרדים מהזן של נטורי קרתא..
(למטב הבנתי)
מה הבעיה שלך איתם?
הלוואיקמנו ונתעודד
בס"ד
לנטורי קרטא יש שכל.
לפחות אפשר להתווכח איתם איכשהו
לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד,המצב חסה
שהרב אמנון יצחק והשני הם זוג חרטטנים ולכן הסרטון הזה הוא חרטא?
ד"א, אתה מוזמן ללמד אותי מה הטענות של נטורי קרטא
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






