חברה תגידו מה אתם חושביםאוריאל7

ההלכה של אסור לשמוע מוסיקה היא לשלושת השבועות בכלל איך לקחו את זה לספירת העומר אני לא יןדע ... אם אני לא טועה 

בספירת העומר רק אסור להיתגלח ולקנות בגדים חדשים

יש משהו שבספירת העומר כחלק מכל הענייני האבלותרעיה123
אז יש כאלה שנוהגים רק עצובים יש כאלה שבכלל לא שומעים כל אחד ומנהגיו...
זה פחות עסקי
את בטוחה? נראה לי זה רק לשלושת השבועות זה ההלכה המקוריתאוריאל7


נס שמותר להתקלח...בת אדם


אצלנו אסור... רעיה123
בספירת העומר?!בת אדם


כל השנה... רק בט' באב מותר...רעיה123
אמרתי, יש משהו... לא ביררתי מקור כי זה לא הקטע שלי מוזיקה רעיה123
אבל... אפשר לברר
חח הייתי מת אם היה אסור להתקלחאוריאל7


ואתה אומר את זה בתור בן... חחחח רעיה123
מה לעשות חודש לא להתקלח לא יקרהאוריאל7


אתה מדבר על חודש?? מחנה שבוע ביום הראשון אתה מת רעיה123
את עוד מתלוננת? תגידי את זה לחברה בצבא הם יעשו עלייך אמבושאוריאל7


חיילים!! אין על חיילים!! העם הכי חמוד בעולם אוהבים את צה"לרעיה123
גם אין על הסדרניקים...אוריאל7


ובעיברית רעיה123
לא בטוח שהבנתי מה אמרת אבל בג'יבריש זה ככה..אוריאל7

פטישטלפוןישןמחשב

עכשיו הבנתי...רעיה123
אפשר הסבר?! רעיה123
לא הבנתי את התגובה ובעיבריתאוריאל7


אה... האלה מישיבות ההסדראוריאל7


רעיה את מנהלת תפורום כי את כותבת פה הרבהאוריאל7


ברור!! סתם לא...רעיה123
מה קרה פה?שירוש16

אף אחד לא יודע פה על מה האבל הגדול בין פסח לל"ג בעומר?

אני בהלםםם...

24,000 תלמידי חכמים, ענקי הדור, תלמידי ר' עקיבא שכל אחד מהם היה מספיק כדי להעביר לדור הבא את התורה בשלימותה. והם, הצדיקים, נפטרו בזמן שבין פסח לל"ג בעומר.

בל"ג בעומר נפסקה התמותה הנוראית ולכן זה יום חג. בנוסף לכך מת רשב"י וביום הזה נגלו כל סודות הזוהר הקדוש לעמ"י ולכן קבעו אותו ליום שמחה יהודי ולא ליום אבל ח"ו. כפי שיש בשאר מיתות צדיקים.

ועל כן, אנחנו נוהגים בימים אלו בקצת ממנהגי אבלות. להתאבל על הצדיקים שמתו בזמן הזה וכן בכדי לעורר אותנו למתן תורה.

שלושת השבועות הם גם ימים של צער ואבל ולכן גם בימים אלו נוהגים במנהגי אבלות.

לכן אסור לשמוע מוזיקה, ואסור להתגלח ואסור לקנות בגדים חדשים ואסור להסתפר וכו' וכו'...

כל אלו מנהגי אבלות שנוהגים בגלל מיתתם של 24,000 תלמידי ר' עקיבא שמתו בזמן הזה.

כן אבל השאלה היא האם גם מוסיקה אסורה או רק להסתפר ולרנות בגדאוריאל7


כל מנהגי אבלות חלים בימים אלו- מה לא ברור?שירוש16


על ל"ג בעומר ייעני??רעיה123
*עד...שירוש16

ויש אומרים שגם ביום ל"ג בעומר מתו תלמידי ר' עקיבא אז גם ביום הזה יש מנהגי אבלות. אבל אח"כ לא שמעתי על בעיה בלשמוע מוזיקה וכו'

שאר הלכות אבלות לא בדקתי.

לא נכון רק בשלושת השבועותאוריאל7


מסתבר שלא רעיה123
יש מחלוקת על שמיעת מוזיקה כל השנהטוביה2
ורוב חשובי הפוסקים אוסרים אם כי המנהג להקל. מזה נוצר כלאיים של איסור בספירת העומר כי ימי צער. נראה לי שאין ןזה מקור בהלכה
כתוב בפרושנשוי שמח
קיצור שולחן ערוך ילקוט יוסף חלק או"ח סימן תצ"ג סעיף ט בעיקר
וכן במאמר מרדכי על מועדים של הרב אליהו
ההלכות האלו נולדו לפני 500 שנה אין להם שום איזכורהמצב חסה

לא בגמרא ולא באף מקום קדמון יותר מ550 שנה (לערך)

 

זה מופיע בגאונים (להסתפר ולהימנע מלכנוס ארוסה)די"מ
הרב אליהו נראה לי היחיד שמחמיר בשמיעת מוסיקה בספירת העומראוריאל7


יש לך טעותנשוי שמח
תסתכל איפה שאמרתי ותראה שכתוב במפורש-
'גם הנוהגים להקל בכל ימות השנה לשמוע שירי קודש המלווים בכלי נגינה, דרך הרדיו והרשם קול, נכון שיחמירו בימי הספירה שלא לשמוע בהם שירים המלווים עם כלי נגינה, או שמיעת כלי שיר מטייפ. ומכל מקום שירה בפה וכו' וכו'
קצו"ע ילקוט יוסף סימן תצ"ג סעיף ח'
אצל איזה גאון זה מופיע?המצב חסה


רב נרטואני גאוןדי"מ
מי זה? בחיים לא שמעתי עליוהמצב חסה


הוא ידוע..נשוי שמח
השאלה מה המקור?
איפה? איזה ספרים הוא כתב?המצב חסה


קודם כל זה נטרונאינשוי שמח

רב נטרונאי גאון

 
 

רב נטרונאי בר רב הילאי היה אחד מגאוני סורא בשנים ד'תרי"א - ד'תרט"ז בלוח העברי (853-858).

בנו של הגאון רב הילאי בר רב מארי. חמישים ושש שנה לאחר מות אביו הגיע לגאונות, רק לאחר ששמונה גאונים אחרים ישבו על כיסאו של אביו בזה אחר זה. הגיע לגאונות בגיל זקנה מופלג ובכל זאת הוא הגאון הפורה ביותר עד ימיו. היה קשור עם יהודי התפוצות, בעיקר עם יהודי ספרד. הוא היטיב להכיר את אורח חייהם. הוא שלח לקהילת אליסאנו (לוסינה) שבספרד סדר מאה ברכות שאדם חייב לברך בכל יום, ובזאת התווה את היסוד לסידור התפילה שחיבר לאחר מכן רב עמרם גאון. תשובות רבות שלו עסקו בענייני תפילה, ברכות וקריאת התורה. עשרות מתשובותיו בנושאים אלו אף נכנסו לסידורו של רב עמרם גאון.

הוא הקפיד לעקור מנהגים החשודים בקראות, אך יחד עם זאת לא כפה על שואליו לנהוג כמנהגו. יחסו למינים שחזרו בתשובה היה מקרב, אך את צאצאיהם הורה לרחק במקום חשש ממזרות. חיבר פירושים למסכתות שונות, ולעתים אף היו כתוצאה מתשובות שהשיב למבקשים פירוש למסכתפלונית. יוחס לו קובץ הלכות, על אף שחלק מהתשובות בקובץ זה שייכות לגאון פומבדיתא הקדמון, רב נטרונאי בר רב נחמיה.

תשובות הגאון קובצו בידי ירחמיאל ברודי ויצאו לאור במהדורה ביקורתית.

ואיפה הוא כתב על זה?המצב חסה


זה אני גם שואל.נשוי שמחאחרונה

יש לו שו"ת

אין לזה יזכורנשוי שמח
כי משחרב בית המקדש הפסיקו לשמוע מוסיקה.
לאחרונה חזרו לזה אז זה מופיע באחרוני האחרונים
לא נכון אם כדברך אז לא היתה על זה מחלוקתטוביה2
רמב''ם והגאונים על פירוש הגמרא.
ואם אין שום אזכור??נשוי שמח


אז אין טעםהמצב חסה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך