לכל אלה שלא חוגגים את יום העצמאות:slashface

אמנם גם אני סובר כמוכם אבל תחשבו, עם-ישראל  שכל הזמן נמצא במלחמות, רדוף מכל כיוון ואין רגע של שקט, אז מה קרה אם יהיה יום או יומיים בשנה שבהם יש חופש?, כולם הולכים לפארקים ועושים על האש. יום משפחתי וכייפי! 

אתם לא חוגגים? (כמוני).

תשבו בבית עם ההחלטה שלכם בשקט ואל תלכו לכל מקום לומר בקול רעש גדול שאתם לא חוגגים.

בטח שחוגגים, הולכים לעשות מנגלמישהי=)


לא הולכים לשום מקום.די"מ
אז לשמור את המחשבות בפנים, ושמי שחוגג ישמח.slashface


למה?די"מ
למה לא?עוד אחת!
כי אני חושב שלא נכון לחגוג את היום הזה,די"מ
אז למה שלא אומר את דעתי?
לא אמרו לך לא להגיד את דעתך רק אל תפריע לאחרים לחגוגעוד אחת!
זה לא חייב להפריע לך נשמה. מותר לכל אחד להתבטא..דורשת קרבתך
ובקשר למה שהכותב אמר אני דפקא מסכימה.
לשבת להתבשל בבית ברחמיים עצמיים ובשנאה זה באסה. מנגל יותר שווה.
מזה??Tal.

בנדם עם כל הכבוד..

היום הזה זה היום הכי חשוב שנה ..

מזה לא לחגוג מה נראה?

אלוהים נתן לך מדינה נתן לך צבא ואתה לא חוגג ואומר לו תודה?

מזה הכפיות תודה הזאת?

אה באמת? היום זה היום הכי חשוב לך בשנה??דורשת קרבתך
וואו אחותי.
נתן *לי* מדינה?נתן *לי* צבא?וואלה?די"מ
מה???עוד אחת!
אז מי כן נתן לך את זה?

אם הוא לא היה אז לא הייתה לנו מדינה וצבא!!

אני אפעם לא אבין אותכם..
*לנו*?!די"מ
אז למי?עוד אחת!
לכם...יהודי!!


לאזרחי המדינה יהודים וגויים כאחד.די"מ
אף אחד לא יושב בבית עם רחמים עצמיים ובאסה,אל דאגהדי"מ
דיברתי על עצמי...דורשת קרבתך
מי הפריע?די"מ
כע הו נתן לך מה היית עושה אם לא היה צבא?Tal.

וכע זה בשבילי היום הכי חשוב בשנה

מקים צבא יהודידי"מ
ואז כובש את כל ארץ ישראליאירוש
ע"פ הרב ישראל אריאל...
ועכשיו ברצינות, למה אתה חושב שהצבא הזה לא יהודי?
הרס בתי יהודיםטוביה2
מארבים ליהודים. סגירת ישיבות. צווים מנהלים. האשמת חיילים יהודים בריגול
הגזמת!slashface


הוספת סימן קריאה לא הופכת אותך לצודק.יהודי!!

אם יש לך טענות עניניות תכתוב אותם...

תשובותיאירוש

1. הרס בתי יהודים? יש חוקים במדינתנו הקדושה.

2. מארבים ליהודים? מאיפה הבאת את זה?

3. סגירת ישיבות? חשבת שצה"ל יאמר תודה למי שפנצ'ר את הרכב של המח"ט?

4. צווים מנהליים? מה נעשה שיש חוקים במדינתנו הקדושה? זה רק טבעי שמי שעובר על החוק יקבל הרחקה.

5. האשמת חיילים יהודים בריגול? מה, זה לא נכון?

תגובה לתשובות...יהודי!!

1. מה לעשות שהחוקים של התורה קודמים לחוקי "מדינתינו הקדושה".

2. ע"ע מעלה שלמה ליד כוכב השחר שבוע שעבר, וחוות הר-סיני,חוות גלעד, רמת מגרון, בת עין, יצהר, גבעת רונן וכמעט גם בעדי עד.

3. לא אכפת לי מה צהל יגיד על מי שפינצ'ר את הרכב של המח"ט, תפיסת גזילת הישיבה אסורה לפי התורה.

4. מה לעשות שהחוקים של התורה קודמים לחוקי "מדינתינו הקדושה".

 הצווי הרחקה זה בדיוק ההוכחה שהם לא עברו על החוק, אם הם היו עוברים על החוק הם היו נשפטים.

5. ריגול זה נגד אוייבים, העברת מידע ליהודים זה לא ריגול א"א הם מוגדרים אוייב.

תשובות לתגובה...יאירוש

1.מי אמר שזה חוקי התורה?

2.הבאת מקרה אחד, אתה לא יכול להכליל ממנו, במיוחד שזה מסופר מנקודת המבט של חננו ככה שכל הסיפור תלוי בספק.

3. זה חלק מהדעות, האלה לא רבניי.

4.מי אמר שזה חוקי התורה?

5. ע"פ ויקיפדיה ריגול-"ריגול הוא איסוף מידע בסתר על נושא מסוים.". בענינים כאלה- אזלינן בתר ויקיפדיה.

???יהודי!!

1. אתה חולק על זה שא"י שייכת לעם ישראל?

2.תקרה את כל מה שכתבתי, יש שם שבע מקרים.

3. רבניך סוברים שגזילת הישיבה ביצהר אינה מעשה אסור?

אני שתפנה אותי לרבנים שחושבים שזה בסדר.

4. לא עניתה לי, הם לא עברו על החוק.

5. תקרה את המשך הערך בוויקיפדיה, ריגול הוא תמיד נגד הצד השני, או אוייב או מתחרה.

!!!יאירוש
1. ודאי ששייכת לעם ישראל ולכן שייכת למלכות ישראל, ולה הזכות על ארצנו הקדושה.
2. יש שם שבע מקרים שברובם אין מקור עניני. (למעשה בכולם).
3.רבניי סוברים שאסור לפנצ'ר את גלגלי רכבו של מפקד בצבא עמנו הקדוש.
4.בודאי שעברו, אם לא כן - למה הורחקו?
5.הנידון דנן אכן ריגל נגד הצד השני (צבא ההגנה לישראל) והעביר מידע נגדו.
1.א.מלכות ישראל?יהודי!!

ב. הארץ שיכת לקב"ה, לא למלכות ששולטת פה.

2. אני לא חייב להביא מקור לכל דוגמא, הבאתי לך לשתי דוגמאות.

למה לא עיניני?

אתה טוען שמקרים אלו לא קרו מעולם?

3. לא שאלתי על הפינצור, גם רבנים שמתנגדים לפינצור רכבים צבאיים אומרים שאסור לגזול ישיבות.

4. אתה קורא את מה שאני כותב? למה נראה לך שהם קיבלו צווים מנהליים ולא נשפטו?

אם היו עוברים על החוק הם היו נשפטים.

5. אז אתה כן מודה שהחייל שריגל הוא מהצד השני?

בדרך כלל הצד השני שווה אוייב.

ובנוסףטוביה2

אין דבר כזה בעהדות להוציא ממון בכח כי הרב שלי אומר כך - יש ביהדות כללי הלכה ותשאל את רבך אם הוא מכיר כלל של קים לי

בלבולי מוחטוביה2

1צבא שלכם לא הורס רק כי אמרו לו יש המון יוזמה פרטית (ע''ע הגבעה הסרוגה) 

2על כוכב השחר שמעתה

3 4 קודם תוכיח שעשו כמובן שנראה לך אז אתה פעל - בהתאם לשיטתך כרגע דנתי אותך למוות על רצח ארלוזרוב

5ריגול זה לטובת אויב. אני לא מכחיש שזה ריגול רק שמה שזה אומר זה שהיהודים הם אויב

חחחיאירוש

1. וזה מאיפה?

2. מכיון שחננו דיווחו לי על זה, זה תלוי בספק גדול.

3.לא הייתי חי בזמנו. אבל לא צריך להיות חכם גדול בשביל לדעת שעשו.

4. כנ"ל.

5.לצערי מבחינת אותם אנשים צבא ההגנה לישראל הוא אויב.

שאלה אחת יש לי אליך.המצב חסה

אתה יכול להצביע בוודאות על מי פינצ'ר את הרכב של המח"ט?

 

אם לא אז מאיפה אתה קובע שזה אשמתם?

ממש לא.יאירוש

אתה יכול להוכיח שאתה קיים?

 

בכל מקרה, זה ממש שקוף מי עשה את זה.

?????די"מ
מאיפה אתה יודע שאתה קיים?יאירוש


איך זה קשור למה שהוא אמר?די"מ
נניח ומישהו מתלמידי הישיבה פינצ'ר.
למה זה סיבה לגזול את המבנה של הישחבה?
זה מישהו אחד.
ואפילו אם כולם ביחד החזיקו בסכין ביחד ופינצ'רו גזילת הישיבה ללמעלה משנה זה לא פורפוצנאלי לפיצ'ור ג'יפ.
איפה המד פרופורציות שלך?יאירוש

זה מעשה נוראי לפנצ'ר את רכבו של מפקד קדוש בצבא הקודש של מדינתנו הקדושה.

לכתוב מלא פעמים את השורש ק.ד.שדי"מ
לא הופך אותך ליותר צודק.
מותר לגזול?
מילא זה היה שווה ערך למה שגזלו מהם אבל לגזול את הנבנה למעלה משנה זה לא פורפצנאלי
בוודאי שכן,יאירוש

אם הייתי כותב רק על אחד מהדברים קודש היה אפשר להסיק שהשאר הם לא קדושים. אז כתבתי על הכל.

אני חוזר על השאלה, איפה המד פרופורציות שלך? אי אפשר להבין בכלל את גודל חומרת המעשה הנוראי הזה.

 

כי זה לא מיסטידי"מ
השווי של גלגל ידוע.
ולסגור בית מדרש קדוש, שלומדים בו יהודים קדושים..אדם כל שהוא

תורה קדושה בארצנו הקדושה?

באיזה מקרה?slashface


בישיבה ביצהרהמצב חסה


דיברתי על המקרה של עוד יוסף חי..אדם כל שהוא

שעליו התווכחו די"ם ויאירוש.

זה הסיפור:הם רצו לסגור אותה כבר לפני זה, ולא הייתה להם סיבה!slashface


אז שילד ביצהר פינצ'ר גלגל זה היה סיבה?המצב חסה

אתה מבין לאיזה רמה של שפל המדרגה אתה מוריד את עצמך?

 

וחוץ מזה- ממתי אתה הדובר של אלוף פקמ"ז?

 

התכוונתי הפוך! שהם(!) רצו לסגור להם אותה!!!slashface


לא שהישיבה רצתה מצד עצמה להיסגר!! אלא מצידם!slashface


זה בדיוק מה שכתבתיהמצב חסה


זה רק סיפור כיסוי, זוהי כוונתי..slashface


אז הצבא הקדוש שלך הוא אחד הצבאות הכי מושפלים שיש..המצב חסה


די, חלאס!רייצ'ל=)
האמת כואבת? מה קרה?המצב חסה


פסדר אבל נחת קצת..רייצ'ל=)
להמצב חסה: א"כ מהי הסיבה לסגירת הישיבה?slashface


מה הבעיה? אסור להתווכח? זה לא שאנחנו רבים...slashface


אתה צודק שאולי זו ההצדקה, אבל הצבא שם השפיל את עצמו..המצב חסה


ע"ז מסכים!slashfaceאחרונה


מה כן יהודי בו?די"מ
למה אתה קרה צבא יהודי? הצבא ביהדות זו הבעיה ה(כמעט) אחרונה.slashface


זה צבא שמתחשב ביהודים,לא צבא יהודי.די"מ
המוסר לחימה שלו ממש לא מוסרי ובוודאי שלא מוסר יהודי
לא הכל טוב במדינהתודה!!
אבל היא משתפרת.
קום תהיה רמטכ"ל ראש ממשלה תחנך את היךדים שלך להיות בראש החנית. לשנות מבפנין. להיות חלק מהמדינה ולהגיד אני לא אומר עליה תודה זאת כפיות טובה וטיפשות. מי חחם שיהיה שר התיישבות כמו אורי אריאל?? והנה זה קרה!! ועוד יקרה שיהיה ראש ממשלה ירא שמיפ!! ולא עוד הרבה זמן.
צריך להיות המשנים המנהיגים לא לעמוד כמו פרשני כדורגל ולצפצף כמה המדינה לא טובה
אני לא יכול להיות רמטכ"ל.די"מ
כי לצבא "לא מתאים" אנשיפ כמוני ולכן הם נתנו לי פטור.
אני גם לא מבןאס מזה גם אני לא רציתי להיות חלק מהצבא הזה.
בעז"ה אני בהחלט יחנך הילדים שלי לשנות אבל מבחוץ לא מבפנים,מבפנים פשוט נבלעים בתוך המערכת ןאם המערכת תראה שאתה איום אמיתי יזרקו אותך החוצה כמו שעשו לרב כהנא.
אני אומר תודה,על הכל צריך להגיד תודה אבל זה לא העניין.
מה כבר מועיל זה שאורי אריאל שר? הוא הגשים את חלומו להיות שר וכבר לא מועיל יותר חוץ מלדאוג שהוא ימשיך להיות שר..
כל עוד לא יהיה שינוי שורשי לא יהיה ראש ממשלה ירא שמים.

צריך לחשוב איך משנים,עם פסילת הרב כהנא הוכח שמבפנים זה לא הדרך.
יכול להיותמוטי113

שעם פסילת הרב כהנא היה אפשר להסיק שהדרך שלו קיצונית מדי?

 

שמהתנהגותו הטפשית של אורי אריאל אפשר להסיק שעדיף שהוא לא יהיה ח"כ?

 

קיצונית מידי למי?יהודי!!


אכן.הרב כהנא היה קיצוני מדי.די"מ
מישהו הזוי שהולך לפי התורה גם כשלבג"ץ זה לא ממש נראה.

הפסילה שלו זה לא הוכחה לזה..אדם כל שהוא

ייתכן שהרב כהנא היה קיצוני מדי, אבל לא הייתי מסתמך על דעתם של ועדת הבחירות המרכזית ובג"ץ בשאלה זו.

נראה לייאירוש

שזה שהוא הכח הביטחוני הגדול ביותר של המדינה היהודית.

 

אתה מניח הנחה שהרבה פה חולקים עליהיהודי!!

ומזה מוכיח שהצבא יהודי.

נכון.יאירוש

זה חלק מהרעיון של הפורום, להניח הנחות על סמך דעתי. 

ד"א, זה לא הרבה.

נכון, אבל אתה לא יכול לקבוע עובדות על בסיס ההנחות שלך.יהודי!!


בוודאי שכן.יאירוש

בדיוק כמו מה שהרגע עשית... בזה שכתבת את מה שכתבת קבעת עובדה על בסיס הנחה שלך.

חוץ מזה, כל אחד בפורום כותב עובדות על בסיס הנחות שלו.

פה יש מה שהרצ"יה אמר- לעיונכם. [בשנת הי"ט למדינה]נפש חיה.
וזה לא קשור לשירשור... לא נורא אבל...נפש חיה.


מי היה מצטרף?אדם כל שהוא

כמה זמן היה לך לארגן צבא כזה, פה במזרח התיכון, כשאין צבא אחר ששומר עליך?

 

ככלל אני חושב שאם רוב גדול של העם היה איתך, אז המדינה לא הייתה מפריעה, כי היה רוב בכנסת.

וגם מול בג"ץ וכו' היה אפשר להתמודד במצב כזה, אם היו מספיק נחושים.

 

ובלי העם, אתה לא יכול לפעול גם אם המדינה לא הייתה מפריעה.

איפה כתוב שרצון השם תלוי ברוב העם?יהודי!!

אם זה מה שהוא חושב שנכון לעשות, לא קשור רוב העם.

היהודים לא רוב בעולם...

המכבים לא היו רוב בעמ"י...

 

אם אתה בונה על זה שיקרה הנס שאתה רוצה..אדם כל שהוא

אז אני יכול לבנות על נס שירד בית מקדש משמיים, [בעיתו ובזמנו, קמעא קמעא], ולחכות בלי השתדלות מעשית.

אפשר גם לבנות על נס כמו בימי חזקיהו, שמלאך יכה במחנה האוייב.

 

אני חושב שצריך לשקול גם שיקולים של העולם הזה, ובשיקולים כאלה, גם אם תצליח לאגד את כל נוער הגבעות ביחד [ולהתגבר על כל הבדלי ההשקפה הפנימיים] אין לך מספיק כח מול כל הערבים והמוסלמים. 

אפילו אם תהיה בטוח שאתם ראויים להבטחת התורה "ומאה מכם רבבה ירדופו" עדיין נוער הגבעות וחבריו לא מספיקים למלחמה כזו..

את אומרת שהמכבים לא היו בסדר שיצאו למלחמה מעטים מול רבים?יהודי!!

הפוך, אני חושב שצריך לבנות את בית המקדש בידיים.

אבל מי אמר שצריך בשביל זה את רוב עמ"י.

 

סיבות שמצדיקות מלחמה מעטים מול רבים-אדם כל שהוא

א. אצל המכבים היה גזירות כאלה שהייתה חובה למסור את הנפש, גם בלי מלחמה, אז עדיף כבר לנסות להלחם.

ב. היו מצבים שהייתה נבואה, או רמז משמיים לצאת למלחמה מעטים מול רבים.

ג. היו מצבים שזה היה סיכון מחושב גם בדרך הטבע.

 

[היו גם מלחמות מעטים מול רבים שהיה אסור להכנס אליהם - יאשיהו בפרעה נכה, צדקיהו בנבוכנאצר]

 

לגבי בית המקדש, לא טענתי שאתה מחכה לבית מקדש שירד משמיים.

הטענה שלי, שאתה חושב שיקרו הניסים שאתה מעוניין בהם, ובונה על זה.

אני אומר, שאם אפשר להזמין ניסים ולבנות על זה, אני יכול כבר להזמין ניסים אחרים.

יהודי! בקשר לבניין בית המקדשslashface

אסור לנו לבנות אותו:

 א. כולנו טמאי מתים.

ב. אנו לא יודעים ב100% אחוז מי כהן ומי לא.

ג. אפילו את מיקום בית המקדש אנחנו לא יודעים, שיש על זה בלי סוף מחלוקות.

 

קיצר אנחנו לא יכולים ואפילו אסור לנו לבנות את בית המקדש.

והרמבם מזכיר בלשון הזו:"ירד בנוי ומשוכלל מן השמים".

???יהודי!!

קודם כל יש לנו מצווה מפורשת "ועשו לי מקדש" ועשו זה לא שירד מהשמים!

ואפילו שמעתי את הרב ישראל אריאל אומר שאם בית המקדש ירד מהשמים הוא לא כשר כמו שציצית שתיפול מהשמים לא כשרה כי כתוב "ועשו להם ציצית".

אז לא רק שמותר לנו לבנות את בית המקדש, מצווה עליינטו לבנות את בית המקדש.

 

א. טומאה דחויה בציבור.

ב. מי אמר שצריך כהנים לבנות אאת בית המקדש?

ג. אם השלטון ה"יהודי" לא היה מפריע היה אפשר לעשות חפירות ולראות ולדעת איפה בית המקדש היה.

ככה בדיוק ידעו איפה לבנות את הית המקדש השני.

 

נראה לך שהרמב"ם סתם כתב את הלכות בית הבחירה, והוא סובר שבית המקדש יפול מהשמים?

ומה בדיוק תעשה בבית המקדש?! כתבה בעיתון?slashface

אנו לא יודעים איפה המקום של המזבח ושל ארון הברית! ואיך תעשה מנורת זה 7 קנים אלכסוניים (שבדרך הטבע זה נופל). ועוד מלא דברים אחריםץץ

עניתי לך על זהיהודי!!

בהודעה הקודמת ב-ג.

המנורה של מוכן המקדש כשרה לשימוש בבית המקדש.

אתה טועה ובגדול כי...slashface

כי במכון המקדש 

א. המנורה עגולה, ןלא כמו שפוסקים רשי והרמבם ואין חולק עליהם.

ב. היא לא יצוקה כולה זהב וגם אם כן צריך להיות מקשה אחת.

ג. מי יהיה כהן גדול? מי יהיו הסהנדרין? אתה רציני? תבין שזה ממש לא פשוט ויש עוד מלא דינים שבגללם אי- אפשר לבנות את המקדש.

 

המנורה כן מקשה אחת יצוקהאיש_בנימין


המנורה שם יצוקה מקשה אחת, וכשרה.יהודי!!

אני לא זוכר את כול הדיון ההלכתי לגבי המנורה, כשאני יהיה בישיבה אני יסתכל.

זה שיש מלא דינים לא אומר שאי אפשר לבנות את בית המקדש, זה אומר שאנחנו צריכים להתכיל ללמוד...

בקשר למנורה-די"מ
אני מסכים איתך אבל זה בכלל לא לעיכבוא אם המנורה לא מזהב אפשר שהיא לא תהיה מקשה אחת והצורה לא משנה כמו שהחשמונאים הדליקו בשיפודי ברזל אז תמיד אפשר לקמבן מנורה אחרת זה לא לוקח הרבה זמן.
את אולי לא יודעת את מקום המזבח.אנחנו כן.די"מ
צורת המנורה לא מעכבת.
וגם ארון הברית.
בבית שני חא ביה ארון הברית.
באיזה רמת דיוק אתה יודע את מקום המזבח?אדם כל שהוא

ועל סמך מה?

 

הבעיות לגבי המנורה באמת לא נראות לי בעייתיות כ"כ, כי אפשר גם לעשות מנורה כמו שעשו החשמנואים בהתחלה. [שלא הייתה מזהב].

וארון הברית באמת לא היה גם בבית שני.

המזבח מספיק גדול ככה שזה יהיה במקום הנכון.די"מ
וגם הבעייה המרכזית שלי עם התרוץ הזה היא שקודם נתחיל בכיבוש ההר וההכנתו לבניין המקדש ואז נראה אולח יזכנו השם בנביא.
אבל להשתמש באי ידיעת מקום המזבח כתרוץ לאי בניית המקדש זה גורם בעצמו שהמקדש אכן בחיים לא יבנה.
זה בכלל מחלוקת.. ובגלל שיש מחלוקת ואין פוסק מקובל כל כולם אזslashface

אין להכריע!

 

(ויקיפדיה).

על פי תפיסה עממית רווחת, בית המקדש השלישי ירד מן השמיים. לתפיסה זו מקורות מסוימים בכתבי הראשונים, שפירשו על פיה סוגיה בתלמוד, הדנה באפשרות שהמקדש ייבנה באופן פתאומי ומהיר, ובניגוד לכללים המקובלים בהלכה‏[22]. גם במקורות אגדיים שונים מתואר המקדש השלישי כנעשה בידי הקב"ה‏[23][24], ויש שהבינו מהם שהכוונה לעשייה בדרך ניסית ופלאית, ולא באמצעות בני אדם‏[25]. לעומת זאת, הרמב"ם‏[26] מתאר את המקדש השלישי כמקדש בנוי בידי אדם. לדעתו‏[27]מסכת מידות נכתבה במשנה כדי שבוני המקדש השלישי ידעו כיצד לעשותו. תפיסה זו נסמכת על פשוטם של פסוקי המקרא‏[28], וכמה מקורות בדברי חז"ל‏[29].

ישנם רבים (בהם גם חסידות חב"ד), המשלבים את שתי הדעות הללו, ואומרים שחלקו ירד משמים באופן נסי וחלקו יבנה על ידי המשיח. לפי דעת המהרש"א בחידושי-אגדות עלמסכת מגילה, יחברו לבית המקדש השלישי כל בתי הכנסת בעולם, שבאופן נסי יתאספו למקום אחד ויצטרפו לבית המקדש שירד בנוי ומשוכלל מן השמים.

הרמח"ל בספרו משכני עליון אומר שבית המקדש השלישי אמור היה להבנות כעליית מדרגה מיד לאחר הבית הראשון, ואם היינו זוכים, לא היה צורך בחורבן אלא כעין מעבר משן חלב לשן בשר, היו עוברים מבית ראשון שנבנה בספירת החכמה לבית שלישי בספירת הכתר. נראה מדבריו כי הוא מיישב את שתי השיטות באומרו שבית המקדש החיצוני ייבנה בחומר וביהמ"ק הפנימי יירד מן השמיים.

הדעה המקובלת בספרות התורנית היא, שאין להסתמך על ירידת המקדש משמיים כנימוק המשחרר את בני האדם מן האחריות לבנותו‏[30]. לפיכך רבים (כגון הרב שלמה גורן, הרבנחום רבינוביץ', והרב ישראל אריאל ועוד) סבורים שאין להבנתו של רש"י את המציאות העתידית (שייתכן שהיא אפשרית אך לא מחויבת המציאות) כוח לשלול את חובת הבנייה ולעקור את המצווה. לדעתם, מינוי מלך לא עיכב אלא את בניית "בית הבחירה", המקדש שסימן את בחירת "המקום אשר יבחר ה'". 

 

"ועיקר הדברים, ככה הן: שהתורה הזאת אין חוקיה ומשפטיה משתנים לעולם, ולעולמי עולמים, ואין מוסיפין עליהן, ולא גורעין מהן; וכל המוסיף או גורע, או שגילה פנים בתורה והוציא הדברים של מצוות מפשוטן--הרי זה בוודאי רשע ואפיקורוס."

מאיפה הבאת את זה?די"מ
בגלל שזה מחלוקת אסור להכריע?
כי מי יפסוק בדיוק?slashface


הנה למשל מכתב מהרב אליהו: (ארוך)..slashface
כ"ו תשרי תדש"ן
לכבוד איש רב הפעלים לתורה ולתעודה,
מגדולי המחנכים בדור,
ר' אברהם רון הי"ו
השלום והברכה.
ראשית עליי לציין את דבריך הנאים והיפים ואת היקף תוכנם. נכון, אמת ויציב שאמרתי שבית המקדש השלישי ירד בנוי ומשוכלל משמים, כדברי רש"י והתוספות בר"ה דף ל'., ובסוכה מ"א., וכן בשבועות דף ט"ו: תוספות ד"ה אין בנין בית המקדש בלילה וכו'.
ומה שהכריח את רש"י - וכן הסכימו עמו התוספות - לפרש כן, מפני שכך משמע ממהלך הגמרא, שרבן יוחנן בן זכאי חשש שמא ייבנה בית המקדש ויאמרו "אשתקד" וכו'. Documents\My%20Documents\Moshe\MyBuisnes\MySites\%D7%90%D7%9C%20%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%93%D7%A9\%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%95%D7%A8%20%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%9F%20%D7%91%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%A9\maalin\maalin.chm::/02/08michtav.html#_ftn2" name="_ftnref2" style="color: rgb(0, 51, 204);">[2] גם אם נפסוק כחולקים ונאמר שפשט הפסוק לא כדברי רש"י על המשנה יהיה קשה, כי רש"י על המשנה פירש שבזמן שבית המקדש קיים - "עד הביאכם" (ויקרא כ"ג, יד), ומשחרב בית המקדש מותר מן התורה משהאיר המזרח. ולמעשה רש"י הסתמך על מסכת מנחות דף ס"ח., ששם מפרשת הגמרא כן את הפסוקים, ולא שאסור לאכול כל יום ט"ז בחורבן הבית.
וכן לשון המשנה "התקין ר' יוחנן" משמע תקנה שלו. אף על פי שהגמרא הסבירה אליבא דרב נחמן בר יצחק, והגמרא מקשה "והא התקין קאמר", היינו תקנה של רבן יוחנן בן זכאי ולא שאסור מהתורה, והגמרא מתרצת "מאי התקין - דרש והתקין" - היינו שלדעתו "עד עצם היום הזה" היינו עד סוף היום ולא משהאיר המזרח ו"עד - ועד בכלל", וכל מה שעשה רבן יוחנן בן זכאי הוא לא התקין תקנות, כמו שהתקין שייטלו לולב כל שבעה בכל העולם אף על פי שמהתורה אין חיוב רק ביום הראשון, ושבעת ימים רק בבית המקדש, וכאן הוא לא הוסיף דין או תקנה אלא אמר להם שהוא סובר כסברת ר' יהודה (עיין רש"י, שהיה מתלמידי תלמידיו) שיום הנף כולו אסור מהתורה, והוא חיזק את ההלכה ולא תיקן תקנה חדשה, כנראה שלרש"י ולתוספות הוקשה, כי כל התקנות של רבן יוחנן בן זכאי היו תקנות חדשות, לא מהתורה, ואילו בעניין "יום הנף כולו אסור" יהא יוצא דופן - לא תקנה אלא חיזוק.
נכון הוא שלפי פשט הרמב"ם פי"א מהלכות מלכים ה"א וה"ד משמע שמלך המשיח יבנה את בית המקדש השלישי, ולאורו הלך מנחת חינוך, וכן מפרשים אחרים שהזכרת. עם כל זה ייתכן ואם נדקדק בדברי הרמב"ם פי"ב ה"ב, הוא השאיר כל עניין סדרי ביאת המשיח וכן הוויות הדברים ודקדוקם עד שיבוא המשיח ונראה כיצד יסודרו הדברים, וכן תירץ הרדב"ז שם בה"א את קושיית הראב"ד, שכל הפסוקים "בימי המשיח יודע למה הם רומזים". ואפשר לכלול בזה גם תפקידי המשיח הכוללים בניין בית המקדש מה הוא כולל, ועיין לפירושיו של האדמו"ר מחב"ד על הלכות בית הבחירה, Documents\My%20Documents\Moshe\MyBuisnes\MySites\%D7%90%D7%9C%20%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%93%D7%A9\%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%95%D7%A8%20%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%9F%20%D7%91%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%A9\maalin\maalin.chm::/02/08michtav.html#_ftn3" name="_ftnref3" style="color: rgb(0, 51, 204);">[3] כיצד הוא מנסה להלביש את דברי הרמב"ם ופירוש רש"י שלא יהיו חלוקים.
ובאשר לתמיהתך מדוע זה הנחתי את דברי הרמב"ם ואני סובר כדעת רש"י ותוספות. ראשית משום שיותר נוח לנו לחיות עם סברת רש"י ולא נמתין זמן רב עד שייבנה, כי לשלמה לבנות בית קטן בזמנו לקח זמן רב, וכן בבית שני, ואנו מצפים שייבנה במהרה, ואי אפשר שייבנה מהר ממש רק על ידי שירד מוכן.
בנוסף לכך, כבודו הביא מדרשים נוספים שמסבירים כדעת רש"י, וכן עיין לאלשיך הקדוש שפירש לפי שיטת רש"י את הפסוק "מקדש אדני כוננו ידיך" (שמות ט"ו, יז) - עיי"ש.
ובזוהר הקדוש כתוב בצורה מפורשת במספר מקומות:
בזוהר בראשית כ"ח ע"א:
ובגין דא בטורא דא אתבני בי מקדשא על ידא דקודשא בריך הוא יהא קיימא לדרי דרין. ועליה אתמר (חגי ב', ט) 'גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון', דקדמאה אתבני על ידא דבר נש והאי על ידא דקודשא בריך הוא, ובגין דא (תהילים קכ"ז, א) 'אם ה' לא יבנה בית שוא עמלו בוניו בו'.
[ועל כן בהר הזה, שייבנה בו בית המקדש על ידי הקדוש ברוך הוא, יהיה קיים לדורי דורות, ועליו נאמר 'גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון', כי בית הראשון נבנה על ידי בן אדם, ובית זה האחרון נבנה על ידי הקדוש ברוך הוא, ועל כן 'אם ה' לא יבנה בית שוא עמלו בוניו בו'.] Documents\My%20Documents\Moshe\MyBuisnes\MySites\%D7%90%D7%9C%20%D7%94%D7%9E%D7%A7%D7%93%D7%A9\%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%95%D7%A8%20%D7%9E%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%9F%20%D7%91%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%A9\maalin\maalin.chm::/02/08michtav.html#_ftn4" name="_ftnref4" style="color: rgb(0, 51, 204);">[4]
יוצא אפוא שלדעת הזוהר בניין שלישי, שייבנה על ידי הקדוש ברוך הוא, יהא קיים לדורי דורות.
וכן מובא בזוהר שמות פרשת בשלח דף נ"ט ע"א משמו של רבי שמעון בר יוחאי:
אמר ר' שמעון: תא חזי: בקדמיתא, כד אתבני בי מקדשא לתתא, לא אתבני אלא בדינא ורוגזא, כמה דכתיב (ירמיהו ל"ב, לא) 'כי על אפי ועל חמתי' וגו', בגין דבאתר דדינא שריא. לזמנא דאתי, זמין קודשא בריך הוא למבני ליה, ולאתקנא ליה בדרגא אחרא עלאה דאקרי צדקה, דכתיב (ישעיהו נ"ד, א) 'בצדקה תכונני'. בגין כך אתקיים ...
[אמר רבי שמעון: בוא וראה: בתחילה, כשנבנה בית המקדש למטה, לא נבנה אלא בדין ורוגז, כמו שכתוב 'כי על אפי ועל חמתי', משום שהוא במקום שהדין שורה. לעתיד לבוא, עתיד הקדוש ברוך הוא לבנות אותו, ולתקנו במדרגה אחרת עליונה, הנקראת צדקה, שכתוב 'בצדקה תכונני', משום זה יתקיים ... ]
הרי שלדעת רבי שמעון בר יוחאי לא ניחא ליה לקדוש ברוך הוא שייבנה בית המקדש השלישי אלא על ידו, ובחסד וצדקה שעושה עמנו שלא יחרב לעולם.
וכן מובא בפרשת משפטים דף ק"ח ע"א:
(תהילים נ"א, כ) 'היטיבה ברצונך את ציון תבנה חומות ירושלם' - מאי 'היטיבה'? אתחזי דהא טיבו אית בה, והשתא 'היטיבה' על ההוא טיבו? ודאי הכי הוא, דהא מן יומא דקודשא בריך הוא אשתדל בבנין בי מקדשא לעילא עד כען, ההוא הטבה דרצון לא שרייא על ההוא בנין, ועל דא לא אשתכלל. דהא בשעתא דרצון דלעילא יתער, ייטיב וידליק נהורין דההוא בנין, וההוא עבידתא, דאפילו מלאכין   דלעילא לא ייכלון לאסתכלא בההוא בי מקדשא, ולאו בההוא בנין. וכדין בי מקדשא, וכל עובדא אשתכלל.
'תבנה חומות ירושלם' - וכי מן יומא דאשתדל בבנין בי מקדשא עד כען לא בנה לון? אי חומות ירושלם עד כען לא בנה, בי מקדשא על   אחת כמה וכמה? אלא קודשא בריך הוא, כל עובדוי לאו כעובדי דבני נשא. בני נשא כד בנו בי מקדשא לתתא, בקדמיתא עבדו שורי קרתא ולבסוף עבדו בי מקדשא: שורי קרתא בקדמיתא בגין לאגנא עלייהו, ולבתר בנינא דביתא. קודשא בריך הוא לאו הכי, אלא בני בי מקדשא בקדמיתא, ולבסוף, כד יחית ליה משמיא ויותיב ליה על אתריה, כדין יבנה חומות ירושלם דאנון שורין דקרתא. ועל דא אמר דוד עליו השלום: 'היטיבה ברצונך את ציון' - בקדמיתא, ולבתר 'תבנה חומות ירושלם'.
[מהו 'היטיבה'? הלוא נראה שיש בה טוב, ועתה למה צריך להתפלל 'היטיבה' על הטוב ההוא? ודאי כן הוא, כי מיום שהקב"ה השתדל בבניין בית המקדש למעלה עד עתה, לא שרתה ההטבה של הרצון על הבניין ההוא, ועל כן לא הושלם. כי בשעה שהרצון של מעלה יתעורר, ייטיב וידליק האורות של הבניין ההוא ומעשה ההוא, עד שאפילו המלאכים של מעלה לא יוכלו להסתכל בבית המקדש ההוא ולא בבניין ההוא. ואז יושלם בית המקדש וכל מלאכתו.
'תבנה חומות ירושלם' - וכי מן היום שהשתדל בבניין בית המקדש ועד עתה לא בנה אותן? ואם חומות ירושלים לא בנה עד עתה, בית המקדש על אחת כמה וכמה? אלא הקב"ה, כל מעשיו אינם כמעשה בני אדם. בני אדם, כשבונים בית המקדש למטה, בתחילה עושים חומות העיר ולבסוף עושים את בית המקדש: חומות העיר בתחילה כדי להגן עליהם, ואחר כך בניין הבית. הקב"ה אינו כן, אלא בונה בית המקדש בתחילה, ולבסוף, כאשר יורידו מן השמים ויושיבו על מקומו, אז יבנה חומות ירושלים, שהן חומות העיר. ועל זה אמר דוד עליו השלום: 'היטיבה ברצונך את ציון' - בתחילה, ואחר כך 'תבנה חומות ירושלם'.]
וכן מובא בזוהר במדבר פרשת פנחס דף רכ"א ע"א:
דכד נפקו ישראל ממצרים בעא קודשא בריך הוא למעבד לון בארעא כמלאכין קדישין לעילא, ובעא למבני לון ביתא קדישא, ולנחתא ליה מגו שמי רקיעין, ולנטעא לון לישראל נציבא קדישא, כגוונא דדיוקנא דלעילא. הדא הוא דכתיב (שמות ט"ו, יז) 'תבִאמו ותטעמו בהר נחלתך'. באן אתר? ב'מכון לשבתך פעלת ה'', בההוא דפעלת אנת ה' ולא אחרא. 'מכון לשבתך פעלת ה'' - דא בית ראשון. 'מקדש אדני כוננו ידיך' - דא בית שני. ותרווייהו אומנותא דקודשא בריך הוא אינון.
ומדארגיזו קמיה במדברא מיתו, ואכנס לון קודשא בריך הוא לבנייהו בארעא. וביתא אתבני על ידא דבר נש, ובגין כך לא אתקיים. ושלמה הוה ידע דבגין דהאי עובדא דבר נש לא יתקיים, ועל דא אמר (תהילים קכ"ז, א) 'אם ה' לא יבנה בית שוא עמלו בוניו בו', דהא לית ליה ביה קיומא. ביומוי דעזרא גרם חטאה, ואצטרכון אינון למבני, ולא הוה ביה קיומא. ולזמנא דאתי כתיב (שם קמ"ז) 'בונה ירושלם ה'' - איהו ולא אחרא. ובניינא דא אנן מחכאן, ולא בניינא דבר נש, דלית ביה קיומא כלל.
בית ראשון ובית שני יחית לון קודשא בריך הוא כחדא מלעילא, בית ראשון באיתכסיא ובית שני באתגליא. ההוא בית להוי באתגליא, דאתקרי בית שני, דיתחזי לכל עלמא אומנותא דקודשא בריך הוא, חדוה שלים, ורעותא דלבא בכל קיומא. ההוא בית ראשון באתכסיא, אסתלק לעילא על גבוי דההוא דאתגליא. וכל עלמא יחמון ענני יקר דסחרן על גבי דההוא דאתגלייא, ובגו דאינון עננין הוי בית ראשון בעובדא טמירא דסליק עד רום יקר שמייא, ובניינא דא אנן מחכאן.
ועד כען לא הוה בעלמא, דאפילו קרתא דירושלם לא ליהוי אומנותא דבר נש, דהא כתיב (זכריה ב', ט) 'ואני אהיה לה נאֻם ה' חומת אש סביב' וגו'. אי לקרתא כתיב הכי, כל שכן ביתא, דאיהו דיורא דיליה. ועובדא דא הוי אתחזי למהוי ברישא, כד נפקו ישראל ממצרים, ואסתלק עד לסוף יומין, בפורקנא בתראה.
[שכשיצאו ישראל ממצרים, רצה הקב"ה לעשותם כמלאכים הקדושים למעלה, ורצה לבנות להם בית קדוש, ולהורידו משמי השמים, ולנטוע את ישראל נטע קדוש, כעין הצורה שלמעלה. זהו שכתוב 'תבאמו ותטעמו בהר נחלתך'. באיזה מקום? ב'מכון לשבתך פעלת ה'', באותו מקום שפעלת אותו אתה ה' ולא אחר. 'מכון לשבתך פעלת ה'' - זה בית ראשון. 'מקדש אדני כוננו ידיך' - זה בית שני. ושניהם מעשה הקב"ה הם.
ומשהכעיסו לפניו במדבר מתו, והכניס הקב"ה את בניהם בארץ. והבית נבנה על ידי אדם, ועל כן לא התקיים. ושלמה היה יודע שמשום שהוא מעשה אדם לא יתקיים, ועל זה אמר 'אם ה' לא יבנה בית שוא עמלו בוניו בו', שהרי אין לו קיום. בימיו של עזרא גרם החטא, והצטרכו הם לבנות, ולא היה בו קיום. ועד עתה לא היה בעולם הבניין הראשון של הקב"ה. ולעתיד לבוא כתוב 'בונה ירושלם ה'' - הוא ולא אחר. ולבניין זה אנו מחכים, ולא לבניין של בן אדם, שאין בו קיום כלל.
בית ראשון ובית שני, יורידם הקב"ה כאחד מן השמים, בית ראשון במכוסה, ובית שני בגלוי. הבית ההוא - שנקרא בית שני - יהיה בגלוי, כדי שתיראה לכל העולם אומנותו של הקב"ה. ואז תהיה שמחה שלמה, ורצון הלב בכל קיומו. הבית הראשון ההוא במכוסה, עולה למעלה על גביו של ההוא שנתגלה. וכל העולם יראו ענני כבוד המקיפים על גבי ההוא שנתגלה, ובתוך העננים האלו יהיה הבית הראשון בפעולה נסתרת, העולה עד רום יקר השמים, ולבניין זה אנו מחכים.
ועד עתה לא היה דבר זה בעולם, שאפילו העיר ירושלים לא תהיה אומנותו של בן אדם, כי כתוב 'ואני אהיה לה נאֻם ה' חומת אש סביב' וגו'. אם לעיר כתוב כך, כל שכן הבית, שהוא משכן שלו. ופעולה זו הייתה צריכה להיות בתחילה, כשיצאו ישראל ממצרים, ונתעכבה עד לאחרית הימים, בגאולה האחרונה.]
עד כאן לשון הזוהר הקדוש. ואם כך מובא מפורשות בזוהר הקדוש, במספר מקומות, הרי שמזה למדו רש"י ותוספות לפרש את הפסוקים כמובא במדרש.
ויהי רצון שיראו עינינו וישמח לבנו במהרה בימינו אמן!
מרדכי אליהו
הראשון לציון
הרב הראשי לישראל לשעבר
הרמב"ם לדוגמאהמצב חסה

(הלכות בית הבחירה פרק א הלכה א)

 "מצות עשה לעשות בית לה', מוכן להיות מקריבים בו הקרבנות, וחוגגין אליו שלוש פעמים בשנה--שנאמר "ועשו לי, מקדש" (שמות כה,ח); וכבר נתפרש בתורה משכן שעשה משה רבנו, והיה לפי שעה--שנאמר "כי לא באתם, עד עתה . . ." (דברים יב,ט).

מי יקריב קרבנות?slashface


חוצמזה שטמאי מתים אסורים מלהכנס לבית המקדש וק"ו לעזרה..slashface


לצורך קרבנות ציבור מותראדם כל שהוא


הכהנים.די"מ
לא צריך כהן מיוחס.
לא כ"כ פשוט, אבל גם לא כ"כ פשוט שלא.אדם כל שהוא

א  כל הכוהנים שבזמן הזה--בחזקה הם כוהנים, ואינן אוכלין אלא בקודשי הגבול:  והוא, שתהיה תרומה של דבריהם; אבל תרומה של תורה, וחלה של תורה--אין אוכל אותה אלא כוהן מיוחס.

ב  איזה הוא כוהן מיוחס--זה שהעידו לו שני עדים שהוא כוהן בן פלוני הכוהן, ופלוני בן פלוני עד איש פלוני, והוא, הכוהן ששימש על גבי המזבח:  שאילו לא בדקו בית דין הגדול אחריו, לא היו מניחין אותו לעבוד.

[רמב"ם איסורי ביאה כ]

 

אבל גם לא פשוט שלא. נראה לי שיש אחרונים שסוברים שמדאורייתא סומכים על חזקה, ואם אין כהן מיוחס חוזרים לדין דאורייתא.

אני מוכן לשחוטהמצב חסה


חסרים רבנים?די"מ
אבל לא יודעים בבירור על כהנים. וגם אנחנו טמאים.slashface

ושאלתי שאלה ולא ענית, צריך להיות בבית המקדש סנהדרין שיחליטו.

וגם אין לך משטר יהודי שיהרגו כל מי שמחלל שבת עם שני עדים והתראה.

וזה שאמרת שצריך ללמוד, אתה מודק במאה אחוז. הרבי מליובאוויטש ועוד מלא רבנים עשו זמין מיוחדים שבהם צריך ללמוד ענייני בית הבחירה כמו למשל שלושת השבועות...

 

אין צורך בכהן מיוחס וטומאה הותרה/דחויה בציבורדי"מ
בעקרון סנהדרין לא מעכב אבל את צודקת שזה יהיה מסובך בלי סנהדרין.
אבל עדיין זה לא לעיכבוא
אני בן!!! נראה לך שבנות יודעות כאלה דינים?!?!?!?!slashface


אבל שוב, מה תעשה עם שאר הדעות שלא חושבות כמוך?slashface

היום אין פוסק שמקובל על כולם! 

פעם ניסו שהרמבם יהיה ולא עבד!

היום אין פוסק יהודי אחד, שיגיש פסק שכל הדעות יקבלו.

 

אני יעשה מה שאני חושב שנכוןדי"מ
אבל יש רבנים שחולקים! וגם..slashface

שסוברים שמתי שמשיח בא תבוא הגאולה.

לבנות את בית המקדש עכשיו עם כל הטומאה בלי סנהדרין ובכלל המקום ש(לא רשמית) לא שייך לנו, זה סיבוך ובלתי אפשרי.

ואיך אתה יכול לחלוק על רבנים שסוברים אחרת? וכשיש מחלוקת בין רבנים בלי פסק משותף, מחכים שיבוא אליהו.

 

וגם מתי שלא יודעים מה דין במקרה מסוים בגמרא יש תיקו:

ת-תשבי י-יתרץ ק-קושיות ו-בעיות. שזה גם מסוג של בית המקדש השלישי.

ולפי הסברא שלך למה התנאים והאמוראים לא בנו את בית המקדש כבר אז?

 

וגם מה עם מקום המזבח? יש 3 דעות לגביו!slashface


עובדתית את טועהדי"מ
כשניתנה לעם ישראל הזדמנות בעת שלטונו של אנדריאנוס "הכופר" הוא החל בבנית הבית השלישי
אוקיי אז מה בקשר לטענותיי הקודמות? תגובה לפני.slashface

חוצמזה שאני בן!!!!!!

 

 

סליחה.די"מ
וכן.
יש בנות שיודעות לא מעט
כל מילה בסלעהמצב חסה


לגבי מה?slashface


המנגלים של פסח לא הספיקו לך?יוני

חוה"מ, ימים של חופש כנ"ל. 

דתיים, חרדים, חילונים.. כולם נמצאים בפארקים בחוה"מ פסח! 

אתה קצת סותר את עצמך...יהודי!!

אתה אומר למי שלא חוגג לא להגיד את זה בקול ואתה אומר את זה ע"ג הפורום.

אני רק אומר לא שלא צריך להצהיר שלא חוגגים!slashface

אני אישית לא חוגג, ראית על זה שרשור?

 

לא רלוונטיא"י
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך