מהי מטרת חיינו בעולם הזה?בחסדי ה'!

מהי בעיניכם מטרת חיינו?

בעיני המטרה, או השליחות התמידית שלנו היא לעשות טוב. כמה שיותר טוב- יותר טוב קורץ

לגמול חסדים, לחפש בכל דבר את הטוב ולעזור לאחרים! להימנע מהלבנת פנים וכיוב'...

כמובן שיש שליחויות אישיות, מעבר לזה.. אבל איך אנחנו נדע מה שליחותינו?

 

קראתי סיפור שר' שלמה קרליבך סיפר על חסיד שנסע לבעש"ט במז'יבוז' ביום כיפור, ובדרך היו לו כל מיני תקלות בכרכרה, שרק חיזקו את רצונו להגיע לבעש"ט. 20 דקות לפני כניסת יוה"כ, הוא נתקע ליד איזשהו כפר, ובאו לקראתו 9 יהודים, ואמרו לו "תשלים לנו מניין..." - בכל זאת, יום כיפור... ויש דברים שבקדושה שאי אפשר לאומרם בפחות ממניין...

החסיד סירב, והמשיך בנסיעה. הוא הגיע לבעש"ט, וכל פעם שהבעש"ט בירך את תלמידיו שבאו להיות איתו ביום הקדוש, הוא דילג על החסיד הזה. במוצאי יום כיפור, החסיד ניגש לבעש"ט ושאל אותו מדוע דילג עליו כל פעם? הבעש"ט ענה שנשמתו של החסיד ירדה לעולם כדי להשלים מניין באותו כפר... והוא פספס את ההזדמנות היחידה, שבשבילה הגיע לעולם.

 

הסיפור הזה חזק מאוד בעיני. וקצת הפחיד אותי. יכול להיות שבכל פסיעה ופסיעה שלי בעולם הזה אני מפספסת הזדמנות שבשבילה נשמתי ירדה לעולם? זה גרם לי לפקוח את העיניים ולהסתכל במה אני יכולה לתרום, לעזור, לגמול. אבל עדיין, עם כל ההשתדלות עדיין אני לא שמה לב להכל. 

 

מה אתם חושבים?

"כי מה שהאדם חי, הוא כדי לשבור את המידה שלא שבר עד הנה,בת אדם

ולכן צריך תמיד להתחזק. ואם לא יתחזק-למה לו חיים?!" (הגר"א,משלי ד',י"יג

יש לנו הרבה תפקידים וסיבות בחיים שבדלליהם באנו לעולםאוריאל7

ובגלל זה למרות שהבעל שם טוב אמר לאותו יהודי שהוא פיספס את סיבת ביאתו לעולם זה לא שהו פיספס את הסיבה היחידה שביגללה בא לעולם כי אם כן ה' היה לוקח אותו כי לא היה צריך אותו יותר בעולם ... אלא הוא התכוון שאותו אדם פיספס את אחד מן התפקידים שהו בא לעולם

 

כעקרון זה לעשות מצוותshira cohen
ולעשות את רצון ה', העולם הזה הוא רק פרוזדור לעוה"ב, ובכדי להגיע לעוה"ב צריכים לעבוד את ה' ביראה ובאהבה‎
נכון וצריך גם לדעת שה' ברא אותנו בישביל להנות מהעולם הבאאוריאל7

כי דרך הטוב שזה ה' להיטיב לאחרים

אבל לא בגלל זה הגענו לעולם..talya levi
אני לא יודע אם ככה צריך להסתכל על זה.סתמישוו
שנעשה מצוות רק כדי להגיע לעולם הבא.. כי אנחנו רוצים לעבוד את ה' שלא על מנת לקבל פרס.
מה שכתוב זה "ואני קרבת אלוקים לי טוב" ו"אחת שאלתי מאת ה' אותה אבקש שבתי בבית ה' כל ימי חיי" (לקוח מהחתימה שלי, סתם..) כלומר, שעצם הטוב האמיתי הוא הקירבה לה' , הדבקות בו.. ונכון שבעולם הבא כמדומני אנחנו נהיה יותר קרובים לה'.
טוב , אני לא כ"כ בקיא בנושא.. אולי אני טועה
האמת שלי לבד קצת קשה להגיע לתשובהסתמישוו
לכן נעזרתי באנשים הרבה יותר גדולים ממני.
המהר"ל אומר שהמטרה שלנו זה להוציא את הפוטנציאל הרוחני שלנו החוצה, מהכוח אל הפועל.
הרמח"ל אומר להתענג על ה' ולהנות נזיו שכינתו.
ויש עוד דעות, לקדש את שם ה' בעולם.
וכתוב בתורה: "ועתה ישראל מה ה' אלוקיך שואל מעימך כי אם ליראה את ה' אלוקיך ללכת בכל דרכיו ולאהבה אותו ולעבוד את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך, לשמור את מצוות ה' ואת חוקותיו.."
קוהלת בהתחלה כותב "הבל הבלים אמר קוהלת , הבל הבלים כי הכל הבל".. משמע שטין מטרה, וכנראה שנוח לו לאדם שלא נברא משנברא. אבל בסוף קוהלת מסתייג ואומר:"סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם" ..
האמת שלי לבד קצת קשה להגיע לתשובהסתמישוו
לכן נעזרתי באנשים הרבה יותר גדולים ממני.
המהר"ל אומר שהמטרה שלנו זה להוציא את הפוטנציאל הרוחני שלנו החוצה, מהכוח אל הפועל.
הרמח"ל אומר להתענג על ה' ולהנות נזיו שכינתו.
ויש עוד דעות, לקדש את שם ה' בעולם.
וכתוב בתורה: "ועתה ישראל מה ה' אלוקיך שואל מעימך כי אם ליראה את ה' אלוקיך ללכת בכל דרכיו ולאהבה אותו ולעבוד את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך, לשמור את מצוות ה' ואת חוקותיו.."
קוהלת בהתחלה כותב "הבל הבלים אמר קוהלת , הבל הבלים כי הכל הבל".. משמע שטין מטרה, וכנראה שנוח לו לאדם שלא נברא משנברא. אבל בסוף קוהלת מסתייג ואומר:"סוף דבר הכל נשמע את האלוקים ירא ואת מצוותיו שמור כי זה כל האדם" ..
גרמת לי לחשוב על זה גם...רייצ'ל=)
ירדנו לעולם עם איזשהי שליחות.. אין לנו מושג מהי..
אולי צריך לנסות להשתדל להיות הבנאדם הכי טוב שאפשר ומתוך זה להגיע לביצוע השלייחות...
הבעיה היא שאפילו אין לנו כיוון.. וזה שאלה מתסכלת,
גם אין לי מקורות שעולות לי עכשיו שאפשר להסתמך עליהם.. אבל בטח זה מסוג השיעורים שאפשר לשמוע מפי הרבה רבנים(ואפשר למצוא באינטרנט..)
זה סיפור של חסידים. לא צריך להתרגשקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אבל באמת, התפקיד של האדם בעולם הוא להתאמץ ולהילחם כל רגע ורגע ע"מ להביא את העולם לשלמות. איך אפשר לומר שכל הסיבה שנשמה מסויימת הגיעה לעולם היא כדי להשלים מניין פעם אחת?

הבעש"ט היה אדם גדולבחסדי ה'!
ואני בטוחה שהייתה לן סיבה לומר את מה שאמר, והוא ידע מה שאמר..
לא אמרתי כלום על הבעש"טקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אני לא מכיר אותו.

 

אבל:

  • אין שום ראיה שאכן הסיפור הזה אמיתי.
  • גם אם כן, הכוונה היא בהקצנה, שהיה עדיף אם הוא היה נשאר שם ומשלים מניין (שאגב, זה דבר ברור, ולפני שהתחיל השגעון הזה של החסידות, שאפשר לעבוד את ה' רק דרך הצדיק, לא היה לאף אחד שום ספק בנושא).
  • ובכל אופן, אפילו אנשים גדולים לא יכולים לפסוק למה אדם זה או אחר ירד לעולם.

 

הבאתי את הסיפור כדוגמה למקרה שבו אדם מפספס את תכלית חייו.בחסדי ה'!
ובשרשור רציתי לשאול איך נדע מה מטרתנו בעולם? לפי דעתי זה להרבות טוב ולהפיץ אורה של תורה, אבל לכל אחד יש שליחות אישית, פרטית. ואיך אנחנו יכולים לדעת מהי שליחותינו? ויכול להיות שההזדמנות שלי לממש את השליחות עוברת לידי בלי ששמתי לב?
וזה נראה לך הגיוני?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

שלאדם יש תפקיד מסויים? מעשה אחד מיוחד שהוא צריך לעשות?

טוב, אז לעניות דעתי-כן!בחסדי ה'!
לפי דעתי לכולנו יש שליחות תמידית-שעושים אותה בחיי היומיום, ויש לכל אחד מאיתנו שליחות שמתאימה רק לו. הכוונה שלי בשליחות זה גם התגברות על קושי וניסיון.
אז החיים שלך באמת קצת עצוביםקמנו ונתעודד

בס"ד

 

מי אמר לך שלא פיספסת כבר את התפקיד הזה שלך בעולם?

החיים שלי ב"ה נהדרים.בחסדי ה'!
הנסיונות והקשיים חוזרים ונשנים ועם כל התמודדות אני מרגישה תחושת שליחות כלשהי. בנוסף כמו שאמרתי אני משתדלת לפקוח עיניים ולראות איפה אוכל לעזור ולתרום, להרבות טוב ולשמח. וב"ה אני מרגישה שאני חיה חיים משמעותיים
דיבורים כמו 'החיים שלך עצובים' הם עצובים.
כי אם הוא עשה את התפקיד שנועד לו בעולם הוא לא היה פהעוד אחת!
ח"ו
למלא את תפקידינו בשלמותtalya levi
סיפור בעייתי שמבטא גישה חסידית קיצונית.א"י זה קשהאחרונה

בגישה היהודית הקלאסית ממש לא שייך לדבר שליחות אישית במובן כזה. לא יכול להיות ששליחות יהיה מעשה לא כ"כ חשוב שהוא לא מצווה ולא דורש הקרבה כלל. וגם שליחות מתחילה כשנולדים ונגמרת כשמתים, אין עצירות.  

זה בלי לדבר על מלא דברים שאפשר לתקוף את הסיפור:

למה שאדם יענש (מתוך נקודת מוצא שלבזבז את שליחות החיים זה עונש וחטא) על דבר שהוא לא רע? האם הוא היה חייב להישאר שם?

 למה לדלג על בן אדם שבזבז את שליחותו ולפגוע בו? מה העניין להפלות אותו באופן מעליב? מה ההיתר להונות ככה יהודי?

למה הבעש"ט סובר שבמעשה מסויים שאין שום מצווה מתבטאת שליחותו של יהודי?

למה הוא גילה לו שהוא בזבז את חייו? מה הוא רצה שהוא יעשה עם זה? יתאבד?

קיצור סיפור מאוד בעייתי לדעתי.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך