בזמן האחרון יותר ויותר אנשים מהציבור הדתי לאומי שומעים שירת נשים. אני לא יודע אם יש בעיה הלכתית חמורה אך אני יודע שיש רבנים שאוסרים.
מה אתם חושבים? שומעים או לא?
אני אישית לא שומע אבל אשמח לשמוע את דעתכם.
ואם אפשר מקור ל"קול אישה ערווה", תודה.
בזמן האחרון יותר ויותר אנשים מהציבור הדתי לאומי שומעים שירת נשים. אני לא יודע אם יש בעיה הלכתית חמורה אך אני יודע שיש רבנים שאוסרים.
מה אתם חושבים? שומעים או לא?
אני אישית לא שומע אבל אשמח לשמוע את דעתכם.
ואם אפשר מקור ל"קול אישה ערווה", תודה.
את השיר, או לפחות זאת!
חכמינו אמרו "קול באישה ערווה"(ברכות כד.). נחלקו הראשונים בהבנת משמעותה של הלכה זו האוסרת שמיעת קול זמר של אישה, אם היא דווקא בזמן קריאת שמע, או שהיא נאמרה באופן גורף. להלכה נפסק כאפשרות השנייה שאיסור שמיעת הזמר הוא כללי, אף שיש שצמצמו איסור זה לשמיעת שירי עגבים בלבד.
טעמה של הלכה זו שנוי במחלוקת, אם הוא משום חשש שמא יבוא להסתכל באישה השרה ויבוא להרהורי עברה, או שבעצם שמיעת קול האישה יש משום איסור הנאה מערווה.
זמרת פנויה - לדעת רוב הפוסקים איסור שמיעת הזמר נוהג דווקא באישה שאסורה על השומע כערווה, כגון אשת איש. עם זאת, הפוסקים כתבו שלעניין זה גם נידה נחשבת כערווה, וממילא בימינו, כשנשים פנויות אינן טובלות, האיסור נוהג בכל בת שהגיעה לבגרות ביולוגית (בסביבות גיל שתים-עשרה).
זמרת גויה - אסור לשמוע כיון שנחשבת כערווה, אף שאינה אסורה באיסור כרת.
קול אישה ברדיו - הפוסקים נחלקו האם מותר לשמוע קול אישה בתקליט או ברדיו. יש שכתבו כי כל האיסור חל דווקא בשומע את קולה של הזמרת ממש ולא דרך כלי עזר. כמו כן יש שכתבו שבשירת נשים ברדיו ניתן לסמוך על הדעות שאיסור קול אישה הוא דווקא באישה שהאדם מכיר אותה אותה מראה. יש שחילקו בין שידור חי ברדיו או דרך מיקרופון שאסורה, ובין שמיעה לא ישירה, כגון מדיסק שמותרת, ויש שלא חילקו ואסרו לגמרי. נראה שלמעשה יש להקל בכך כאשר השירה אינה גורמת להרהור עברה. מכל מקום ודאי שיש להחמיר בזמר אישה בטלוויזיה.
מקהלת נשים - יש מהפוסקים שלא חילקו בין אישה אחת השרה ובין מקהלת נשים השרה. יש שאף אסרו על שמיעת גברים ונשים השרים יחדיו. אולם אחרים חלקו וטענן כי אין חשש של הנאת ערווה בשירת כמה נשים, ולכן יהיה מותר לשומען.
נראה שיש להקל בכך במקום שבו הגברים והנשים שרים בבית כנסת או בפעילות חברתית כאשר קול הגברים חזק יותר ואין אפשרות לשמוע את הנשים לבדן. עם זאת, בקבוצות מצומצמות (אירוח משפחות בשבת וכדומה) ראוי שהבנות ישירו באופן של יחייב אחרים לשומען בבירור.
מותר לבנות לשיר במסגרת פעילויותיהן השונות וגברים העוברים שם צריכים להסיח דעתם משירה זו.
מי שנקלע שלא מרצונו למעמד שבו אישה שרה ויציאתו משם עלולה לפגוע בו או באחרים, יכול להישאר במקום ולהשתדל שלא לראות את האישה ששרה ולהסיח דעתו מן השירה.
(ע"פ הספר 'בין הזמנים' של הרב דוד סתיו)
א אני לא יודע מי זה רוב הראשונים, אבל גדול הראשונים אומר שמגיל 3. (משנה תורה הלכות איסורקי ביאה והלכות אישות.)
אותו דבר גם גדול האחרונים- השו"ע.
ב קול אישה ברדיו- חוץ מהרב עובדיה מי עוד התיר?
ג מקהלת נשים- אני שמעתי שהיה רק איזה רב אחד באירופה שהתיר את זה בעוד שהרוב אסרו
ד מעניין מה המקורות שלו. בכל אופן בגמרא נאסר לשמוע שירה והרמב"ם (הלכות תעניות) והשו"ע (לא זוכר סעיף מדוייק)
אסרו באופן גורף לשמוע מוזיקה, אז להתיר בכזאת קלות שירת נשים? אני לא הייתי ממהר..
ומאיפה המסקנה שלך הגיעה?
כי לנשים לשמוע גברים זה לא יצר הרע באותו מובן של הגברים
גם אם זה פחות וגם אם הרבה פחות עדיין יש מקום לומר שאסור, אז לכאורהלמה לא אסרו זאת? (גם אם לא ברמה כמו שלגבר אסור לשמוע אישה אלא הפוך).
ועדיין אין לי תשובה למה יש הרבה דת"ל ששומעים בלי בעיה בטענה שיש היתר, אז מה ההיתר?
מילה במילה מהספר של הרב סתיו. אם אתה רוצה עיין שם (בין הזמנים 186-188)
א.איפה כתוב רוב הראשונים? אולי התכוונת "רוב הפוסקים"? לא הבנתי.
ב. שו"ת יד חנוך, סימן ג. שו"ת בית שערים, אורח חיים, סימן לג. אפרקסתא דעניא, חלק ב, סימן יא-יב. מערכי לב, סימן ה.
ג.הרוב שאסרו זה "הר צבי, אבן העזר, חלק א, סימן עא." וכן מי שאסר שמיעת גברים ונשים השרים יחדיו זה: " שו"ת חת"ם סופר, חלק ה, סימן קצ בהשמטות. שו"ת ציץ אליעזר, חלק יד, סימן ז. שו"ת במראה הבזק, חלק ב, סימן יג. לעומת מי שהתיר שירת כמה נשים: " שו"ת שרדי אש, חלק א, סימן עז, בשם הרב הילדסהיימר והרב הירש.
ד. אני מבין שאתה לא היית מתיר כ"כ מהר, כי אתה בן שבע עשרה וחצי, אבל לרב סתיו יש סמכויות כאלה. בכל מקרה, אם אתה רוצה לראות מקורות תסתכל בספר.
איזה מסקנה?
מורידות את הכיסוי ראש, מה אתם אומרים - טוב או לא?
בזמן האחרון יותר ויותר בני הציונות הדתית עוזבים את הדת, מה אתם אומרים טוב או לא?
לצערנו יש הרבה רעל שאנשים שלמדו כמה שנים בישיבה ואחרי זה כמה שנים באוניברסטיה שמתקראים רבנים, ממציאים מהפופיק שלהם, ואחרי זה אנחנו היהדות צריכה להתפלמס בדבריהם?
וכבר ידוע מה רב אברום ענה לתלמיד שביקש ממנו לכתוב קונטרס נגד חברה מעורבת...
כתוב את הסיפור למי שלא יודע (אני לדוגמא)
אם אמצא אשלח לך בע"ה...
אחד התלמידים באה אליו עם החוברת של הרב שרלו, והזדעק על כך. אמר לרב אברום שצריך לכתוב משהו כנגד זה שהציבור ידע מה דעת תורה.
רב אברום אמר - מה אנחנו צריכים לדאוג לכתוב תשובה לכל איזה משיגנע שכותב שטויות?
על אותו עיקרון, הרב שפירא דיבר על רבנים שכתבו נגד סירוב פקודה, מי אלו השועלים המחבלים בכרמים (כדברי הרמב"ם על תלמידי חכמים קטנים...)
משהו בסגנון. שמעתי את זה פעם נראה לי באיזה שיעור של מרכזניק אבל אני לא בטוח.
אנשים כאלה מנפנפים גם את תורת החיים...
או את מי שרוצה לשים תכלת/לעלות להר/דברים חדשניים אחרים.
אני מעדיף לדון כל דבר לגופו, ולא לפסול על הסף בזלזול (אף שזה לא זלזול במובן הרע, אלא לא להחשיב מספיק כדי להתיחס).
אף על פי שהזלזול הזה מוצדק והגיוני, ואי אפשר לתת לכל אחד את הכבוד, הן מבחינה מוסרית והן מבחינת משאבים, ובכל זאת, הוא לא נאה ואף מזיק.
אנשים שלמדו כמה שנים בישיבה ואז כמה שנים באוניברסיטה שמתקראים רבנים
איפה אתה חי נתנו להם תעודה הם למדו הרבה שנים
הרב ליכטנשטיין נקרא אצלך??הוא היה דוקטור ולמד באוניברסיטה...
הרמב"ם שלמד להיות רופא נקרא אצלך?
|
וגבר תקדם הביטוי מהפופיק שלך כבר לא קיים
בס"ד
הוא לא אמר שכל מי שלמד באוניברסיטה הוא לא רב. הוא אמר שיש מי שלמדו באוניברסיטה (לא יודע מה הקשר, אבל נעזוב את זה) והם רבנים מזוייפים.
בכל אופן, @צעיר רענן, ראיתי שחצי שעה אחרי שנתת מונופול מוחלט על היהדות לרב שפירא, הטלת ספק בצדקת דבריו של הרב קוק.
מעניין אותי איך הדברים האלה מסתדרים לך ביחד בראש...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...