עושים מדורה בל"ג בעומר או לא?שנצ
ברור מצוות היום!איזדרכת

קורץ.

בוודאי, למה לא?בת 500


כן הכי כיףרייצ'ל=)
איזה שאלה ? פשיטא.. למרות שהשנה חשבתי לנסוע למירון, אז אוליסתמישוו
בסוף לא..
לא כתוב בשום מקום שצריך לעשות מדורה!!,שנצ
ושנצ כתוב איפשהוא?איזדרכת


זה מנהג!!!בת 500


שונאת מדורותמוזיקה? מוזיקה
אבל אוהבת תפוא של מדורות
אז כן
ברור שכן!!! גפן המתוקה

בעצם- למה לא?

ברור!!! מה!? זה הל"ג בעומר!!רעיה123
בשביל מה התחלנו לאסוף קרשים מסוכות?! יחחחחח
אבל לא כתוב השום מקום שצריך לעשות מדורה!שנצ
אז מה? גם אם זה נכון מה זה משנה?א"י זה קשה


זה מסורת.. לא זוכרת למה פעם אמרו לנומוזיקה? מוזיקה
באמת לא יודעת את הסיבה?שירוש16

הסיבה היא מכיוון שביום זה נפטר רשב"י. בעיקרון יום זה צריך להיות יום אבל כמו בצום גדליה.

אך רשב"י ביקש שיום זה יהיה מלא אורה ושמחה כי ביום פטירתו התגלה לעמ"י ספר הזוהר.

ולכן מדליקים מדורות שמסמלות את אור התורה שהתגלה ביום זה לכלל ישראל. ולא מדליקים נר נשמה קטן כמו שמדליקים בד"כ ביום פטירת צדיק.

סיבה נוספת- ביום זה הפסיקו למות תלמידי ר' עקביא ולכן זה יום שמחה ומלא אור.

אבל מה אכפת לך שעושים?אווזה.

גם בשום מקום לא כתום שצריך למרוח גבינה עם סכין. ובכלזאת ככה אנשים עושים.

 

מפריע לך שהם עושים את זה?

הם נהנים, תן להם להנות..

גם לא כתוב בשום מקום שצריך לחטט באףדי"מ
ובכל זאת אנשים עושים את זה.
אני לא.קול דממה
כן, עם החניכים עד 12 בלילה ואח"כ עם החב"בחסר כינוי


שיהיה אורה הכוונה היא שהלימוד שילמדו באותו לילה יהיה לאורשנצ
ולשמחה
ברוררררפריאל14
למה לא?עוד אחת!

מי שלא עושה מוזר!

 

אפילו אלה שאינם שומרי תורה ומצוות עושים

למה כן?די"מ
מדורה זה פיכסה
לעעע מדורה זה כיף!עוד אחת!

מה הקטע של ל"ג בעומר בלי מדורה?!

 

תגידו מה נסגר איתכם?? כל חג כיף הפכתם אותו למעפן וחסר טעם !

זה לא חג.די"מ
המדורה עצמה לא כיפית.
אבל אני לא אתנגד אף לעל האש.
אה אוקי חשבתי שזה עוד פעם איזה יציאה שמה הקטעעוד אחת!

ואין טעם וכל מה שאתם נהנים להגיד על ימים מיוחדים....

זה באמת אחת מכל הפעמים האלה...שנצ
לא. אסמטית יושבת בבית כבכל ערב רגילחפרנית גאה=)
זה לא מה שצריך לעשות...שנצ
אצל הרשב"י כל שנהאריאלניקית גאה


מה המטרה?ההוא גברא

אף פעם לא הבנתי את האלה שפותחים סטלנייה ורובצים שם כל הלילה..  מי שרוצה שיעשה את זה, אבל שלא יקשר את זה לל"ג בעומר. נו באמת, מי עושה מנגל לכבוד רבי שמעון..?

אצלנו בישיבה עושים 'הדלקה' לכבוד רשבי, יש דברי תורה.. פיוטים על רשבי (בר יוחאי וכדו') אבל מה קשור המנגל והסטלה לעומק הלילה???

מדורה בקטנה וזה...google

אף אחד לא חייב להסכים איתי ואתם יכולים להרוג אותי אבל באמת יש אנשים שהפכו את זה לע"ז!!כן כן ע"ז!!!מה זה??הולכים לקבר שלו עושים לו מדורה גדולה ומתפללים אליו...אליו! לא לה' בזכותו...אל ר שמעון בר יוחאי...אם זה לא ע"ז אז מה זה ע"ז? 

 

אכן, לצערנו יש אנשים שעוברים את הגבול הדק הזה.די"מ
זה לא קשור דווקא לרבי שמעון בר יוחאי.סתמישוו
אומרים את זה על כמעט כל דבר .. ויש בזה מן האמת.
על החסידים והאדמו"ר..וכאלה שהולכים לקברי צדיקים וכו' ..
"אחר כוונת הלב הן הן הדברים" הכל תלוי בזה.ואין פסול בללכת לקבר של הרשב"י, העניין הוא שצריך לדעת שמתפללים לה' ולא לרשב"י ..
אבל זה לאו דווקא קשור לל"ג בעומר.
רק שבל"ג בעומר זה קורה הרבה.די"מ
נכון זה קורה גם בנתיבות אצל הבבא סאלי ובשכם בקבר יוסף ובאומן אצל רבי נחמן.
רק שבל"ג בעומר במירון זה קורה הרבה.
יכול להיות .. אני לא באמת יודע מה כל אחד חושב לעצמוסתמישוו
כשהוא נמצא בקבר של הרשב"י..
יכול להיות שבגלל שיש שם הרבה אנשים אז זה קורה הרבה ..
זה בעיה בהרבה קברי צדיקים...רעיה123
אנשים שנוסעים לאומן לדוגמא, הרבה פעמיים שוכחים שר' נחמן הוא רק שליח עצום מה' יתברך...
שוכחים שמתפללים לה' ושהצדיק יעטיר ו"יביא את התפילה לפני כיסא הכבוד" זה לאדווקא אצל הרשב"י...
נכון.די"מ
מעניין אותי מה המקור של "החג" הזה...google

חוץ מהזוהר...מעניין אותי אם זה מוזכר בעוד מקום...

הרשב"י אמר שביום שהוא ניפטר הוא רוצה שישמחו ולא יתאבלורעיה123
עד כמה שאני יודעת
זה לא מצדיק ממדורהשנצ
x
ומה המקור לזה שהוא נפטר ביום הזה?די"מ

זה בכלל לא כזה ברור.

מוזכר כיום שמח ברמ"א, ולפניו במהרי"ל-אדם כל שהוא

[מסימן תצג, מועתק מויקיטקסט]-

נוהגים שלא להסתפר עד ל"ג לעומר, שאומרים שאז פסקו מלמות, ואין להסתפר עד יום ל"ד בבקר אלא א"כ חל יום ל"ג ערב שבת שאז מסתפרין בו מפני כבוד השבת.

הגה: ובמדינות אלו אין נוהגין כדבריו, אלא מסתפרין ביום ל"ג ומרבים בו קצת שמחה ואין אומרים בו תחנון (מהרי"ל ומנהגים). ואין להסתפר עד ל"ג בעצמו ולא מבערב (מהרי"ל)]
חחח אלו מקורות מאוחרים בהרבה מהזוהר...די"מ


א. אתה יודע האם הוא באמת מוזכר בזוהר?אדם כל שהוא

הוא ודאי מוזכר בכתבי האר"י, אבל איני יודע אם בזוהר.

 

ב. בשאלה לא נאמר מקורות קדומים יותר, אם כי הגיוני להבין אותה כך.

 

 

א.אין לי מושגדי"מ

ב. נכון שלא נאמר ככה אבל זה נראה לי די פשוט. זה כמו שאני יביא את השו"ע ויבקש עוד מקורות ותביא לי את הרב עובדיה שמצטט את השו"ע..

זה שונה מהדוגמא בשאלה עד כמה המקור המאוחר תלוי במוקדם..אדם כל שהואאחרונה

אם השולחן ערוך פוסק משהו, כמעט תמיד הרב עובדיה יפסוק כמותו.

בדרך כלל, מנהגי אשכנז שברמ"א ושבקודמים לו אין מקורם בזוהר.

 

 

לא! מירון בעז"ה אביגיל.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך