תהיתי לעצמי .. אולי תוכלו לענותסתמישוו
אתחיל באיזה דבר תורה קצר.. בסוף הפרשה מדובר על לחם הפנים.
ידוע שכל אחד היה מקבל כפול או כזית מהלחם. כלומר, דבר מועט.
כתוב שהרוצה להעשיר יצפין .. וזה למה? כי לחם הפנים בצפון.
לכאורה, הדבר תמוה.. דווקא לחם הפנים שממנו כל אחד מקבל כפול או כזית , דווקא ממנו נהיים עשירים?!
אלא מאי, העושר הגודל הוא להסתפק במועט. ("איזהו עשיר השמח בחלקו.."
אומר הנצי"ב בהעמק דבר שתלמיד שרוצה לקבל (לקבל תורה) צריך 2 דברים. שכשהוא לומד שיהיה פנוי מעסק הפרנסה, ושיהיה מסתפק במועט.
וכתוב על חז"ל שהיו מסתפקים במועט. ובזמנו, דרך העולם היה שהתענוג הוא לאכול מאכלי חלב, והם לא היו אוכלים. והוא כותב, שתלמיד חכם ראוי לגמול אותו מחלב (כי פעם זה היה נחשב התענוג).
ומי שרוצה להסתפק במועט, ישתדל וה' יעזור לו והוא יצליח.

עכשיו, אני שואל ככה.. למה צריך להסתפק במועט?!
מה רע שמישהו יקנה לעצמו מותרות? אם בן אדם רוצה איזה מרצדס באלפי שקלים, למה שיהיה אסור לו?! מה הטעם להסתפק במועט?! נכון שהעשיר הוא השמח בחלקו, וזה מובן כי אז הוא לא רודף אחרי תאוותיו הגשמיים, לקנות כל פעם משהו חדש..
והאם זה מעלה גדולה יותר? שחכמים לא אכלו מאכלי חלב? צריך לשאוף לשם (חלב בתור דוגמה, כי היום כנראה שלא מדובר על חלב).
ואני לא מדבר על יותר מדי , אלא קצת.. כי לקנות יותר מדי זה ברור שאסור כי "אין ארי נוהם מתוך קופה של תבן אלא מתוך קופה של בשר" כדי שלא נגיע למצב של ורם לבבך ושכחת את ה' אלוקיך, וישמן ישורון ויבעט וכו' כי ה' הודה למשה שאמר לו שבגלל כסף וזהב שה' הרבה להם הם חטאו בעגל.
לא יותר נוח לחיות עם תנאים קצת יותר טובים מהסתפקות במועט?!
זה תשובה נראלי שפחות רצית לשמוע אבל נקודה שצריך להוסיף...רעיה123
כשאדם לא מסתפק במועט, תמיד הכל יהיה מועט עבורו!!
כל שלב ומדרגה שהוא "יעלה בעושר" הזה הוא רק ירצה לעלות עוד ועוד...
בן אדם שלא מסתפק באיזה אוטו של שנת 2004 ויקנה מהר מאוד אוטו של2015 בעוד שנתיים ירוץ לקנות רכב 2017...

וחוצמזה שאם הוא כל הזמן ירצה עוד ועוד אלו יהיו העיסוקים שלו כל החיים ו...
לא בשביל זה באנו לעולם...

עד כאן דעתי בנידון
לכל מטבע יש 2 צדדיםסתמישוו
ברור שאת צודקת , ואני לא מדבר כל אנשים כאלה שרק רוצים יותר כל הזמן.
אבל בן אדם בלי שאיפות זה בן אדם בלי חיים (אולי גם במובן הגשמי?) מה רע כל כמה שנים לשאוף לנעליים חדשות?
בן אדם שיסתפק במועט יותר מדי יכול בסופו של דבר גם להגיע למצב בעייתי. למשל, בן אדם שתורם צדקה הרבה יכול להגיע לידי מסכנות. ולכן חכמים אמרו שבן אדם צריך לתרום צדקה לא יותר מחמישית מכספו. ובן אם שאין לו לעצמו שלא יתרום לאחרים..
הסתפקות במועטעזרי אל

יש לנו מטרה בעולם. ככה לפחות אני מאמין.

ומהי בדיוק אותה המטרה? בגדול - לעבוד את ה'.

אפשר להיות בעל נכסים רבים ולהנות מהחיים ובכל זאת להסתדר לפי חוקי ההלכה היבשים.

 

אבל כל מטרת היהדות היא אידאה - לתקן עולם במלכות שדי!

וכדי לחיות חיים של אידיאל צריך להסתפק במועט. כמו בדוגמא ההכי בנאלית - חייל בצבא שמסתפק במועט.

 

אז ברור שאפשר לחיות חיים נורמליים, אבל צריך כל זמן לזכור שיש לנו מטרה ושכל מה שאנחנו עושים אמור לשרת אותה, ובדרך כלל מותרות לא משרתות אותה.

למה שמותרות לא ישרתו את האידאל?! לפעמים (ברור שלא תמיד)סתמישוו
זה כן עוזר..
וחוץ מזה, מה רע שכשהבן אדם רוצה הוא ישתמש (קצת!!) במותרות.
הרי הכוזרי אומר שהאיש החסיד זה לא האיש הפרוש, שחי במדבר, לא מדבר עם אפחד.. זה זה שחי עם כולם, לא פרוש.
ואולי להסתפק במועט זה גובל בלהזניח את עצמך (?)
אדם שלא מסתפק במה שיש לורייצ'ל=)
גם יהפוך להיות בן אדם ממורמר כי כל דבר שיש לו זה לא מספיק הוא צריך יותר..כל החיים רק יתעסק בזה,יחפש רק מה חסר לו, והנה לו יש יותר ממני, לו יש פחות, הוא יותר שווה אני פחות..
יכול להפוך לחיי שחיתות..
אבל לא דיברתי על קיצוניות כזאת ..סתמישוו
אף פעם לא רצית לקנות איזה נעל חדשה?! אפילו שהנעל שלך מתפקדת טוב? מה הפסול בזה? לא מדבר על אובססיה כזאת.. כאלה שכל יומיים ורבע הולכים לחנות
בסדר...פעם ב- זה לא נורארייצ'ל=)
אבל אמרו את זה כדי שזה לא יהפוך להרגל.. גם כל דבר כזה מתחיל מהדברים הכי קטנים.. זה ידוע
גם חז"ל לא התכוונו לכאלה דברים (למיטב ידיעתי... נראלי)רעיה123
לא נראלי שהבעיה פה זה לקנות איזה משהו שמדברך הוא דבר שלא נחוץ מאוד לאדם...
אם ככה, שכל האנשים יחיו בעוני גמור יאכלו לחם וישתו מים...
למה לא להסתפק במים?? למה אנשים צריכים יין??

זה מה שנראלי
אתה מצייר הסתפקות במועט בצורה כזו,אני77

שהאדם רוצה שיהיה לו מעט ולא מחפש שיהיה לו הרבה, מתוך פרישות. אבל זו לא הסתפקות במועט של השמח בחלקו.

 

הסתפקות במועט, זה שהוא לא רואה ענין ברדיפה אחרי עושר גדול יותר. המעט מספק אותו, מספק אותו באמת, והוא שמח בזה שמחה שלמה, כמו שהעשיר שמח במרצדס שלו.

 

ובאמת מי שלא יכול להסתפק במועט, אבל אם יהיה לו קצת יותר דברים הוא יהיה שמח בחלקו, הוא לא חייב לצמצם את עצמו באתכפיא. אלא שיעבוד וירויח וישמח בחלקו. אמנם, אם גם זה לא יספק אותו באמת והוא תמיד יהיה נתון במרדף אחר העושר, אז אין טעם שיכנס לזה, וצריך לעצור את זה כבר בהתחלה.

נראה לעניות דעתי שצריך לחלק ל-2 מקריםלא נולדתי

א. רוב בנ"א- שהם רגילים, לומדים תורה ועולים מעלה מעלה לאט, יכולים להשתמש בתענוגות העולם במידה הבינונית, יעני דרך האמצע, כמו שכותב הרמב"ם. (מצד אחד הוא כותב להתרחק מדברים מזיקים, וכן להתרחק מתענוגות מיותרים, ומצד שני הוא אומר שיש להנות מהעולם והמייסר עצמו יקבל על כך דין- לא זוכרת מקור...)

ב. כמו שכותב הרמב"ן על "קדושים תהיו"- שהמצוות של התורה הן המינימום הנדרש מבני אדם. ומעבר לכך ובהדרגתיות יש לפרוש מחלק מתענוגות העולם, כדי לקיים את מטרת התורה להיות טוב.

לעניות דעתי מדובר כאן על 2 מקרים. רוב העולם, אם יתענג אך לא בצורה מוגזמת- זה מעולה ונפלא ("חכם" בלשון רמב"ם). אך אנשים גדולים, כמו תלמידי חכמים, ראוי שינהגו יותר לכיוון של מיעוט בעינוגים. כמובן זה תלוי כל אחד בדרגתו, כאשר השאיפה של כולם בע"ה היא אכן להיות "חסיד" כדעת הרמב"ם, כלומר נוטה מעט מדרך האמצע לכיוון של המנעות מתאוות ומעינוגים.

כמו כן יש להזכיר את מה שהחטיא את שלמה המלך- הרבה בכסף ובזהב, בנשים ובסוסים, ולמרות שהיה החכם מכל אדם נפל מכך. לכן יש ללכת בדרך האמצע, והשאיפה היא אפילו קצת לנטות מדרך האמצע להמנעות מסויימת מתענוגות. (בכל מקרה אין מקום ביהדות להיות שטוף ומלא בתענוגות ובתאוות).

עד כאן דעותי חיוך מקווה שעזרתי

הרמב"ם כותב בהקדמה למשנה ש"חורבן הנפש בתיקון הגוף" ולהיפךקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אמנם יש דעות נוספות ויש סיוגים כאלו ואחרים, אבל יש סברה כזו.

שכוייח. תודה לכם..סתמישוו
"אין השכינה שורה אלא על חכם גיבור ועשיר כמשה"טנגענס
יש מצווה להיות עשיר
פיי .. זה קצת סותר את כל התגובות הקודמותסתמישוו
איך אתה מתרץ ת'עניין של הסתפקות במועט?!
ואני גם מתאר לעצמי שעשיר כמשה לא הכוונה בלהיות עשיר לצורך תאוות חומריות
ח''ו. רק לש''שטנגענס
ומה עם אבותינו הקדושים שהיו עשירים מאד?
ורבי הגמרא אומרת שלא פסק משולחנו צנון וחזרת
סימן לעשירות גדולה בימהם.
אני חושב שהחילוק הוא
שבעיקר בגלות היינו זקוקים להסתפקות במועט
כי לא היינו מסוגלים להתעשר בקדושה
אבל בא''י מותר ואף ראוי.
אמנם עושר שמור לבעליו לרעתו
כלומר העושר הוא נסיון, אפשר ליפול בו ואפשר לצלוח אותו
שום דבר אינו בטוח.

מסופר גם על הרבי מליבוביץ' ששאל בהתוועדות אחת: מי רוצה להיות עשיר?
כמובן רוב החסידים התביישו לומר שהם רוצים כסף
אבל היו שניים שהרימו את ידם. והיום הם לב לבייב וגוטניק
אפשר גם להיות עשיר וגם להיות צדיק ובעל חסד
ולגבי לימוד התורה יש גמרא כזוטנגענס
עשיר אומרים לו מפני מה לא עסקת בתורה אם אומר עשיר הייתי וטרוד הייתי בנכסי אומרים לו כלום עשיר היית יותר מרבי אלעזר אמרו עליו על רבי אלעזר בן חרסום שהניח לו אביו אלף עיירות ביבשה וכנגדן אלף ספינות בים ובכל יום ויום נוטל נאד של קמח על כתיפו ומהלך מעיר לעיר וממדינה למדינה ללמוד תורה פעם אחת מצאוהו עבדיו ועשו בו אנגריא אמר להן בבקשה מכם הניחוני ואלך ללמוד תורה אמרו לו חיי רבי אלעזר בן חרסום שאין מניחין אותך ומימיו לא הלך וראה אותן אלא יושב ועוסק בתורה כל היום וכל הלילה
מזה ש"ש?!סתמישוו
אתה מכיר את העניין לא הערוד ממית אלא החטא ממית?! כנראה שגם פה .. לא הכסף הוא הבעייתי אלא החטא, התאווה, עצם זה שאתה נמשך אחרי זה ..
וקשה לעמוד בניסיון, ולכן כתוב על בנ"י ש"על כסף וזהב שהרבית להם הם חטאו בעגל"
יכול להיות שכדי להרשות לעצמך להחזיק הרבה כסף צריך להיות בן אדם מאוד חזק שיכול להתמודד עם זה (למרות שגם זה נראליי קצת תמוה)
אדרבה אתה מחזק את דברייטנגענס
תתפל לה' שתהיה עשיר וירא שמים ביחד
בתור אידואלוגיה אולי באמת עדיף , אבל..סתמישוו
בפועל זה קצת בעייתי. כי אני (לפחות אני) קצת קשה לי להגיד על עצמי שאני ירא שמיים ברמה כזאת שאני יכול להרשות לעצמי "להיות עשיר"..
ואנחנו קואים את עצמנו כבינוניים..
אני גם ככה לא ירא שמייםדי"מ
אז אין בעייה שאני יהיה עשיר
רבי היה עשיר, אבל לא נהנה מעושרו אפילו באצבע קטנהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

וככה צריך

יש לי בעיה עם המושג הזה....נופל וקם

הסתפקות - במועט זה מושג שסופו סותר את ראשיתו.

אם באמת מסתפקים, זה לא מועט.

לכן, אני מעדיף להשתמש במושג "הסתפקות", הסתפקות במה שיש, אם רב אם מעט, זה לא אמור לשנות.

אם זה מה שיש לי, זה כנראה רצון האלוהים, ואם זה רצון האלוהים, אני אמור להיות מרוצה...

זאת הגישה?! כאילו, זה נכון.אבל מצד שני זה יכול לגרוםסתמישוו
לך לחיות בלי שאיפות .. כשאתה מקבל במבחן 20 אתה אומר לעצמך שזה כנראה מה שאנור להיות?! לא.. צריך ללמוד.
מצד שני, כן צריך לשמוח ולהגיד תודה על כל מה שיש כי גם זה לא מובן מאליו
בקצרהאוריה,
לדעתי אדם צריך להרגיל את עצמו לרמת חיים כזאת שיוכל גם לשים כסף ביטחון בצד לעתיד, לילדים וכדו'.
הוי אומר להסתפק במועט- במעט מהכנסותיך.
לדעתי-מוריוש

התורה לא מתכוונת שתנסה להיות עני. יש גם הרבה מצוות שדווקא קשורות להנאות הגשמיות- קידוש על יין, סעודות מצווה ועוד.

אבל בנאדם שהוא באמת צדיק- באופן אוטומטי הוא מתאווה רק להנאות רוחניות- לימוד תורה וקיום מצוות והתאוות הגשמיות כבר לא מעניינות אותו. זאת לא צריכה להיות השאיפה- זו תוצאה טבעית מהשאיפה להיות עבד ה' וירא שמיים.

רק כדי לנסות לדייק בדברייך..סתמישוו
מה את אומרת על השאלה הזאת ..
נגיד ובן אדם רוצה להשתפר ומנסה להיות עבד ה' יותר טוב .. האם הוא כן צריך לשאוף להגביל את ההנאות החומריות?!
לכאורה , לפי מה שאת אומרת לו .. כי אין קשר ביניהם במובן הזה.. אלא שמעצם היותו עבד ה' גדול יותר כך תפחת התעניינותו בהנאות הגשמיות.. אז אולי הפוך (?) אולי מעצם זה שהוא יפחית בהנאות הגשמיות הוא יתייחס יותר להנאות הרוחניות?!
אני חושבתמוריוש

שבנאדם שינסה להגביל את עצמו בהנאות גשמיות הן רק יעניינו אותו יותר והוא יותר יתאווה לגשמיות וירגיש חנוק. זה כמו שדיאטה לא מפחיתה את התיאבון- מניסיון עם כל יום שעובר רוצים בורקס יותר גדול..

חח ובכל זאת אנשים עושים דיאטה , אפילו שזה מעלה את התיאבוןסתמישוו
זה כל העניין של הדיאטה, זה יותר קשה.. אבל צריך לעשות את זה. זה לא אותו דבר?! זה קשה להגביל את ההנאות, אבל יש עניין בזה..

בן אדם שצריך ללמוד למבחן, ככל שהוא ילמד יותר זה יגביר לו את החשק ללכת ולשחק במחשב. יש צד לחשוב שזה לא טוב ללמוד כי זה יגביר לו את התאווה הגשמית הזאת של ללכת למחשב?! לפעמים צריך להרגיש חנוק בשביל מטרה גבוהה, לא ככה?
ברור שצריך להרגיש חנוקמוריוש

אבל במידה- בלי הגבלות בכלל זה מאוד מסוכן אבל יותר מידי יכול להביא לפיצוץ..

שאלה יפה.. נראלי יש לי תשובהמי נהר!
מידת ענוה. כדי לפתח כישורי חיים, כדי לדעת להסתדר עם מסגרות וכללים, אדם צריך להיות ענו. אם אדם חושב שהוא מסוגל לקבל הכל בחיים, סימן שיש לו פגם בענווה. כמובן זה לא אומר שאם אני עשירה אני לא יכולה לקנות לקנות לעצמי קצת יותר, זה אומר שאדם צריך להכיר בכוחות שלו ובדברים שלו ולא כל הזמן לרצות עוד ועוד. מקוה שפירטתי מספיק, אם צריך אני יכולה לנסות להסביר יותר;)
ישלך הגדרה למילה ענווה?סתמישוו
נראלי מצב שכשמגיעים אליו אפשר להגיד ומי נהר!
אפשר לעמוד בצד לפעמים ולומר 'ואלה לא חשבתי על זה ככה', להביע דעה בלי לסתור מישו ולהכנס למשחקים של כוח..נראלי..;)
נראלי מצב שכשמגיעים אליו אפשר להגיד ומי נהר!
אפשר לעמוד בצד לפעמים ולומר 'ואלה לא חשבתי על זה ככה', להביע דעה בלי לסתור מישו ולהכנס למשחקים של כוח..נראלי..;) כשמגיעים למצב כזה אז אפשר להבין שלא הכל ממני ולא הכל מגיע לי..
כשאני שולחת מהפלאפון אז הוא שולח פעמיים. סליחהמי נהר!
לא הבנתי אותך..סתמישוו
איזה קטע בהסבר לא הבנת?מי נהר!


אם הייתי יודע להסביר מה לא הבנתי כנראה שכבר הייתי מבין את זהסתמישוו
טוב אז באסה נתקענו..;)מי נהר!
אם זה ממש חשוב אז אני יכולה לנסות שוב;)
ההגדרה לענווה..סתמישוו
זה יסביר גם את מה שכתבת לפני זה..
לפרט הכל מההתחלה? כאילו למה צריך להסתפק במועט?מי נהר!


את אמרת .. תקני אותי אם אני טועהסתמישוו
שבן אדם צריך לא לרצות כל הזמן עוד ועוד, ומצד שני מותר לו קצת..
ובן אדם שרוצה עוד ועוד אז זה אחד שיש לו פגם בענווה.
אז בן אדם עניו זה בן אדם שמסתפק במה שיש לו?
יואו התבלבלתי טוב אז ככה בערך:מי נהר!

בנאדם עניו זה בנאדם שיודע ששום דבר זה לא ממנו, לכן הוא לא כל הזמן רוצה עוד ועוד, כי הוא גם יודע שזה לא הדבר הכי חשוב בחיים..

גם אמרתי שהסתפקות במועט זה לא אומר שאדם שיש לו לא יכול לקנות כלום מעבר לצרכים, אלא הוא יכול לקנות אבל הוא צריך להיות עניו ולדעת ששום דבר בעולם זה לא ממנו ושהדברים שהוא קונה זה לא הדברים הכי חשובים בחיים- אם הוא יודע את הדברים האאלה אז אין לא כל כך צורך בלקנות כל כך הרבה דברים, כי הוא מסופק במה שיש לו...

מקוה שזה מספיק ברור

אז בוא נגיד, רק לצורך הדוגמה..סתמישוו
שיש בן אדם והוא ממש עניו, בדרגה גבוהה, ויודע שהכל בעולם זה לא ממנו.
אז מותר לו לא להסתפק במועט?!
אני חושבת שיש הבדל ביןמי נהר!אחרונה

סתם לקנות דברים מתוך מקום של 'וואו תראו כמה כסף יש לי' לבין לקנות כי מותר לפעמים להתפנק קצת...בנאדם עניו יודע להשתמש בתבונה במתנה שהוא קיבל

אבל אז צריך להזהר שהבנאדם לא יתיאשמוריוש

מעצמו ברוחניות.. שלא יסתפק באיך שהוא ולא יתקדם

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך