יש לי שאלה...רעיה123
עבר עריכה על ידי רעיה123 בתאריך י"ז באייר תשע"ה 18:37
למה דווקא ארץ ישראל?? למה לא להתנחל על איזה אי באמצע האוקינוס?? לחיות חיים שקטים בלי פיגועים וערבים, בלי תלות בעמים אחרים??
אוקי... תגידו ארץ הבחירה, ה' הבטיח לאברהם אבינו...
למה?! למה ה' אמר דווקא את ישראל?? למה ה' ציוו אותנו ליהיות כביכול, ממש אכזרים, וללכת לאיזה ארץ, בשם ישראל ולהרוג, לגרש 7(!!) עמים?? גירגשי, יבוסי, כנעני...
מה?! מה הם עשו לנו?? למה ה' אומר דווקא את "שטח האדמה" הזאתי??
למה את כל הקדושה של ביהמ"ק ו"עייני ה' אלוקיך בא מראשית השנה ועד אחרית" (ציטוט לא מדויק)ה' לא שם במקום אחר??
סליחה על הבלאגן.... תהיתי לעצמי...
ואם ה' היה בוחר בארץ אחרת, אז היית שואלת את אותה שאלהסתמישוו
טוב, בטוח מישהו פה יביא את הרש"י הראשון על הצורה אז אני יקדים אותו..
"אמר רבי יצחק: לא היה צריך להתחיל [את] התורה אלא (שמות יב ב) מהחודש הזה לכם, שהיא מצווה ראשונה שנצטוו [בה] ישראל, ומה טעם פתח בבראשית, משום (תהילים קיא ו) כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים, שאם יאמרו אומות העולם לישראל לסטים אתם, שכבשתם ארצות שבעה גויים, הם אומרים להם כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו:"

הארץ הזאת לא הייתה שייכת לאף אחד מאותם עמים שגירשנו.. היא שייכת לנו (!!) .. איך אמר פעם בנט לאחמד טיבי "אנחנו כאן עוד כשאתם (הערבים) טיפסתם על עצים"..

עכשיו מה העניין של כל הכיבוש הזה ולמה הקדושה דווקא פה.. קודם כל צריך לדעת שגם אם זה היה ארץ אחרת גם שמה לא היינו נחים על זרי הדפנה.. גם כל העניין של הכיבוש והמקדש זה תהליך אלוקי .. אולי זה קשור ל"וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך" (?!)

חח ודווקא עליהם את אומרת מה הם עשו לנו, ולמה אנחנו אכזרים.. אז קודם כל, הסימן לזרע אברהם זה רחמנים, בישניים וגומלי חסדים.. ולא חסר מקרים כדי להראות על אכזריות הגויים

והםסוק זה "עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה"
ואי... יפה חלילה... אני ממש לא חושבת שאנחנו אכזריםרעיה123
ואני גם ממש לא חושבת שהם לא עשו לנו כלום...
ואי... אני לא מצליחה לנסח
חח ציפיתי ממך שלא תחשבי ככה ..סתמישוו
אבל אמרת שאנחנו כביכול נורא אכזרים.. ומה הם עשו לנו?!
לתהות זה טוב אבל..,מי נהר!
לפעמים אין תשובה! ככה ה רצה ואם הוא רצה ככה אז כנראה זה טוב! אבל אם בכל זאת את רוצה קצת חוות דעת אז ככה:;) לפי דעתי אם ה הביא אותנו לפה סימן שזה שלנו ושיש לנו תפקיד ומסר להעביר פה! אולי שאלוקים הוא ה אחד ויחיד, שהם יראו את גדולת ה דרך כל הניסים שקורים פה, אולי בשבילנו שנתמודד קצת, אולי כדי שקצת נלחם על הזכות שלנו ונבין שלא הכל מובן מאליו- שיש לנו בכלל ארץ ומטרה להלחם עליה!
אין מה לעשותמדרון

עזבי עכשיו את הרב קוק ואת זה שא"י היא סגולית ועמ"י הוא מיוחד וכו'

בראש ובראשונה אנחנו עושים את זה כי ה' ציווה! למה הוא ציווה? זה חשבונות שמיים ואנחנו בדרגתנו לא יכולים להתעסק בזה...

אח"כ באים כל הרבנים מכל הדורות ומנסים לפרש ולהסביר אבל כל זה נמצא בתור פירושים והסברים וקשה לי להאמין שיש מישהו שבאמת ידע את הכוונה האלוהית המדויקת... 

, באותה מידה אפשר לשאול למה יש רצח בעולם? ולמה אנשים צדיקים פתאום נפטרים? ולמה תינוקות פתאום מתים "מוות עריסה"? ולמה האחד ניצל והשני לא? עוד כהנה וכהנה שאלות שאין לנו תשובות עליהם ונכללות בעיקרון של "חשבונות שמיים"

 

סליחה שאני לא באמת עונה לעניין על השאלה אבל זו דעתי... אולי תשאלי בפורום "למען שמו באהבה"

אז בסכ"ה אתה אומר שה"קדושה" שיש בארץ ישראל היארעיה123
חשבון שמים שאנחנו לא מבינים??הדוגמאות שנתת אנחנו מנסים לתרץ בזה ש"הוא סיים את התפקיד"" אולי היה אמור לבוא עלינו משהו נורא ןבזה שהצדיק נפטר זה מתכפר" אז אני מנסה להבין באותה "תירוץ" למה דווקא הארץ הזאת..
בטוח בטוח יש פה משהו זה לא שהקב"ה עשה אנדנדינו () אז מה?! מה יש בארץ הזאתי שהיא באמת קדושה??
זה שאין צונאמי ורעידות אדמה וכל מיני כאלה זה לדעתי לגמרי לגרי בגלל שאנחנו פה וה' שומר עלינו ...

אני מקווה שהבנתם כי ממש הסתבכתי לנסח
תכל'סמדרון
כן, הקב"ה כשהוא ברא את העולם הוא החליט שא"י תקבל את הקדושה שלה ע"י הנסיבות שיתרחשו - עוד פעם יש פירושים שונים ואלו ואלו דברי אלוקים חיים אבל בראש ובראשונה זאת הסיבה
מסכיהמ מאוד!נטלילה!

רעיה שאלה שאלות יפות וזה תמיד טוב לתהות ולהיות אפילו ביקורתי אבל אי אפשר להבין למה דווקא האדמה פה היא קדושה ולא באוגנדה.. זה כמו שננסה להסביר במילים חכמות לג'וק למה מקומו בגינה ולא בתוך הבית - הוא לא יבין לעולם וצריך פשוט להוציא אותו לשם

אחי האהוב, אני חולק עליך ממש.ראבק!!!
כתבת שאלו חשבונות שמים ואנחנו בקטנותנו לא יכולים להתעסק בזה.
אז אני חושב שזאץ טעות תפיסתית.
יותר מזה שאנחנו יכולים להתעסק בזה, אנחנו מחויבים. ע"י ההתעסקות והשאלות אנחנו מבססים את עצמנו באמונה, ומי שלא שואל נשאר באמונה של ילדים בגן= למה? כי הגננת אמרה. ואח"כ מתחילים לעלות ספקות ומפחדים לשאול, ובעצם זה החוסר אמונה הכי גדולה.
האמונה האמיתית היא לשאול ולהטיל ספק מתוך ידיעה שיש פה דבר גדול שאני אפפעם לא אבין עד הסוף, אלא עד הרמה השכלית שלי. = הגננת אמרה, למה?

אז כל הכבוד על השאלה- חיזקו ואימצו
^^^ צודק!סתמישוו
הדרך שאני התחנכתי בה .. ואני דיי בטוח שגם רוב חברי הפורום פה זה לא שיטת ר' נחמן בדרך להגיע לאמונה..
צריך לחקור ולבדוק בהנחה שאם נביא, מה טוב.. ואם לא, אז כנראה שהשגתנו לא יכולה לתפוס את זה
וכבר אמר הרבי מקוצק שהאלוקים שהוא רוצה זה לא אלוקים שכל טיפה סרוחה יכולה להבין אותו (אבל גם לא צריך להבין את זה לקיצוניות השנייה, שלא צריך להבין אותו בכלל)
כאן הטעות שלךמדרון
כי אני לא אמרתי לא להתעסק בזה בכלל
אני אמרתי שאפשר ללמוד ולנסות להבין אבל בתכלס אף אחד לא יכול לדעת למה כי זה חשבונות שמיים ואין שום בן אדם שיכול להבין אותם - מציאות כזאת פשוט לא קיימת!
אז אני לא אומר שצריך להגיד" כי ככה ה' אמר "ולהסתפק בזה. אני אומר שבראש ובראשונה הסיבה היא כי ה' החליט! אח"כ אפשר ללמוד ולנסות להבין,למה ומה מיוחד וכו'... אבל זה לא בהכרח אומר שנגיע לתשובה.

אגב ומה שהר' מקוצק אמר רק מחזק את דבריי..
אני לא חולק עלייך, אני אומר כמוך.סתמישוו
חוץ מזה, שבעניין הזה יש מחלוקת בין הרמב"ם לר' נחמן לריה"ל .. ככה שאין פה אמת מוחלטת.
יסטלןמדרון
תסתכל שאני הגבתי לראבק לא לך (:
המחלוקת ידועה אבל היא לא קשורה ישירות לתשובה שלי (בעקיפין כן)
אה, חח פשוט זה היה כתוב מתחתי..סתמישוו
מסכים איתך ב90 אחוז ראבק!!!
אני חושב שלפני שאומרים שהכל מה' ושיש פה חשבונות שמיים וכו' צריך לשאול ולהסתפק. רק שנכון שהשאלות צריכות לבוא מתוך ענוה, אבל יש טועים לחשוב שענווה הכוונה שאני לא יכול כלום, אני לא חשוב ואני טמבל, אז לא. צריך להכיר את הערך שלנו ואת היכולת שלנו ךהבין דברים, וככל שאני יותר מבין כך אני יותר מחובר. ברור שאני לא מבין הכל ואפילו לא חלק קטן מהחכמה האלוקית, אבל יש רובד שאני כן מבין ואני חייב להבין, כי אני לא רוצה לעשות דברים כמו רובוט.

ההבנה שלכל דבר יש מחשבה קדומה ומשמעות של אינסוף מביאה שלווה ושמחה. אך אני צריך לשאוף להגיע לכמה שיותר הבנה בדברים.
אחימדרון
תקרא שוב את מה שאמרתי, אתה חוזר על זה.
כי אין על הארץ הזאתארץ ישראל שלנו
בכל הארצות בעולם יש דפקות כמו רעידות אדמה, צונאמי,חיות טורפות,חרקים,נחשים מסוכנים, באוסטרלייה יש כרישים לבנים(הזן המסוכן ביותר) בחופי ים רגילים,ואפילו בארצות הברית יש דובי גריזלי,נחשים, עכבישי טרנטולה ארסיים ועוד..
בקיצור באמת שאין על הארץ..
לא מסכיםיאירוש

אני חושב שאין את כל הדברים האלה זה בגלל שאנחנו פה. אם נניח היינו בארה"ב זה היה גם שם.

לדוג': יש את הסיפורים שהערבים לא הצליחו לגדל שום דבר בגוש קטיף ואז כשבאנו הכל פרח .

אני מסכימה איתך זה בטוח בגלל זה... בגלל העם שלנו!! רעיה123
זה לא היה גם שם אם יהודים היו מגדלים. רק פה.דבש חריף
אבטיח ועוד מלא פירות שגודלים בארצות הברית יהיה להם טעם טפל גם אם יגדלו אותם הצדיקים שביהודי ארצות הברית.
זה בדיוק הנקודה!יאירוש
הארץ הנבחרת+העם הנבחר=התוצאה המובחרת.
אין קשר בין הארץ לעם.דבש חריף
הארץ היתה מובחרת גם בלי "העם המובחר"
והשאלה היתה למה היא מובחרת מה מיוחד בה..
יש לי שאלה,יאירוש
למי הארץ ניתנה?
ועניתי למי שאמר שאין פה בעיות...
יש לי שאלה..דבש חריף
אם יהיה עם אחר על הארץ אז היא לא תקרא ארץ זבת חלב ודבש?!
אין קשר בין עם ישראל למובחריותה של הארץ.
ואני הוכחתי שכן,יאירוש

כל הסיפורים שברגע שהתחילו לעלות לארץ הארץ החלה לתת פירותיה.

יש קשר!מוריוש

וזה בדיוק ההבדל בינינו לבין מצרים- בישראל אין מקורות מים אז אנחנו צריכים להתפלל וכל השפע בארץ תלוי במעשים ובתפילות שלנו!! (לא כמו מצרים שיש להם את הנילוס)

שוב, אני חוזר להסביר יותר את מה שכתבתי..דבש חריף
זה נכון שפרשת בחוקותי אומרת לנו על המדיניות והשפע הכלכלי והרווחה המדינית אם נשמור מצוות. ואם לא אז ההיפך. אבל אותה מדיניות כלפי עם ישראל שייכת בכל מקום בעולם. לא רק בארץ ישראל. הפסוק "ונתתי את עריכם חרבה והשימותי את מקדשיכם ולא אריח בריח ניחחכם.." מעיד ששממת הארץ וגלות העם מארצו הם כתוצאה מאי שמירת מצוות, כמו "שוניתתם ביד אוייב" זה כתוצאה מאי שמירת מצוות.
זה קשור לשכר ועונש, שיהיה לכם גלות בגלל מעשיכם. אין לארץ עצמה משהו שקשור לעם. זה פשוט עונש גלות כמו כל דבר. ככה גם שעץ השדה לא יתן פריו והאדמה לא תצמיח יבול זה עונש בגלל מעשיהם של ישראל. וככה גם הפוך כמו שהיה גם בקום המדינה ונתנה הארץ יבולה וכו'

אבל עדיין הארץ לא זבת חלב ומשובחת בגלל עם ישראל, עם ישראל מקבל שגשוג כלכלי או עונש כלכלי דרך הארץ. אבל הארץ עצמה היא זבת חלב מצד עצמה.

יש עוד מדינות שאין להם אוצרות מים והם במצב יותר קשה מישראל.
א"י נבראה בהתאם לתכונות עמ"י והתורה משל-חומרה ותוכנה.חכחעחילםכ


אין לי כח לענותחכחעחילםכ
בגלל שארץ כנען היא הכי נחותה!חיה רוז

אז ככה-בשורש שורש הדברים הקב"ה בחר בה וזה מהווה את שיא הקדושה. זו הארץ הכי קדושה שה' אוהב. זהו.

אבל בהשתלשלות הדברים נוצר מצב הפכי.
יש כלל שאומר- כל הגבוה גבוה ביותר נופל מטה מטה ביותר. (דמייני למשל חומה שקורסת. איזו אבן תיפול הכי רחוק?)

כך נוצר מצב שארץ כנען הייתה מלאה במידות רעות מהגרועות ביותר ותושביה ארורים. 7 עמים כנגד 7 מידות רעות.

עד כדי שאברהם משביע את אליעזר ויצחק את יעקב- כל אישה. רק לא מכנען.

קח ממשפחת עובדי עבודה זרה. אחות של גנב. בת של גנב. רק לא כנענית!!!

ופה נכנסת הנקודה העיקרית- יש כמה שיטות ביהדות מהי הסיבה לבריאת העולם. אחת מהם היא "kהיות kו יתברך דירה בתחתונים". כלומר - העולם וכל התורה והמצוות נועדו כדי להפוך את החושך לאור. לקחת את הכי תחתון ולהפוך אותו לעליון על ידי תורה ומצוות.

וככל שהמצב יותר תחתון כך שם נמצאת יותר מטרת הבריאה.
לכן מלכתחילה עניין התורה ומצוות הוא בארץ. להפוך את החושך לאור. את ארץ כנען לארץ ישראל.

השאלה היא שאלה טובה ועמוקההמימוני
היא כזאת היא קשורה, כמו שהזכירו כבר, לשאלת היותר כללית של הרע. למה יש בכלל רוע בעולם ולמה העולם שלנו נברא כך שהטוב צריך להיאבק ברע ללא הרף על כל צעד ושעל כדי להתגלות? למה תמיד יצר הרע מופיע קודם, מייד עם הלידה, ויצר הטוב רק מתחיל להתנוצץ בגיל 13, וגם אז צריך עבודה מתמדת לאורך שנים כדי לחשוף ולהאיר אותו בשלמות?
על השאלה הזו אני יכול רק לומר שכך רצה הבורא בחוכמתו. יכול להיות שזה קשור לבחירת האדם ולאור הבא מתוך החושך וכו', אבל מה שאנו יודעים שהעולם הוא עולם שממתחיל מחושך ותוהו ובוהו ורק לאחר מכן מגיע האור. עולם שיש עשרה דורות מאדם ועד נח ועשרה דורות אחריו של עובדי ע"ז ורק לאחר מכן מגיע אברהם. עולם של אמת מרץ תצמח, קמעה קמעה עד שתברר ותגרש את השקר.
חשוב לזכור שאותם 7 עממים לא היו ע"פ התורה עמים צדיקים אלא הפך הגמור. בפרשת קדושים אחרי פרשיית עריות כתוב שאותם העמים נטמאו בכל התועבות האלו בנוסף למה שהיה אצלם ע"ז וקורבנות אדם ושמפני רשעת הגוייםצהאלו ה' מורישם מפנינו ועם כל זה מספרים חז"ל שיהושע פתח להם לשלום ומי שרצה להשלים השלים.

למה ההיסטוריה שלנו מתחילה ובמאבק ומלחמת חורמה בעממים עובדי ע"ז? אולי כדי שלא נשכח שהעולם שלנו הוא עולם כזה, של מאבקים. שבלי שנהיה מוכנים להלחם בשקר וברוע אמת וצדק לא יקומו. אולי דוקא בגלל שה בחר ה' לשים אותנו פה בדיוק באמצע העולם, באמצע כל המאבקים והמתחים בין מזרח למערב, כדי שלא נוכל לברוח מהיעוד שלנו, לשכוח ממנו ולהפנות עורף לעולם, כמו שהיה יכול בקלות לקרות לו חיינו באיזה אי באמצע האוקינוס.

אני מתנצל על ההתפייטות ואני לא מתיימר שדברי הם תשובה לעניין העמוק הזה שבהחלט ראוי למחשבה מרובה אבל רציתי לחלוק את המחשבות שלי בעניין הזה ואולי יראה מי שיראה וזה יעזור לנו קצת להתקרב להבין למה אנחנו פה.
למה...דבש חריף
עבר עריכה על ידי דבש חריף בתאריך י"ח באייר תשע"ה 01:36
כי ארץ ישראל היא ארץ זבת חלב ודבש.. יש לה את האקלים הכי נוח (טעמת מלפפון או אבטיח של אמריקה מי שטעם יכול לומר שאין לזה טעם בכלל). וירושלים מרכז הארץ (בארץ השלמה) וזה נוח שמתקהלים מכל הקצוות בריחוק שווה. בקיצור אם הרצון האלוקי בחר בארץ הזאת כנראה שזאת הארץ הכי הכי שיש..
והרגנו 7 עממים כי הם היו עובדי עבודה זרה. אם היו שם חוזרים בתשובה ומקבלי 7 מצוות הינו משאירים אותם.
אגב לא 7 אלא 6 . הגרגשים ברחו לאפריקהחכחעחילםכ


והיה עוד אחד שברח.שירוש16


כדי להבין מדוע דווקא א"ישירוש16

מדוע והאיך יש לנו את המוסריות ללכת ולהרוג אלפי בנ"א בשביל חתיכת אדמה. מה כ"כ מיוחד בא"י שהופך אותו למקום כ"כ רצוי (לכל הדתות- לא רק ליהודים. שימי לב למוסלמים ולנוצרים.). 

בשביל זה צריך לחזור אחורה. לרש"י הראשון על הפס' הראשון בחומש הראשון שמתאר את בריאת העולם. על ההתחלה היינו מצפים שרש"י ברוח קודשו היה מספר לנו בידיוק למה ומדוע הקב"ה החליט לברוא את העולם. וכך הוא כותב על המילה "בראשית":

"אמר ר' יצחק לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מהחודש הזה לכם שהיא המצווה הראשונה שנצטוו בה ישראל ומה הטעם פתח בבראשית משום כוח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים. שאם יאמרו אומות העולם לישראל 'לסטים (גנבים-רוצחים) אתם שכבשתם ארצות שבעה גויים'. הם (עמ"י) אומרים להם (לאומות העולם):' כל הארץ של הקב"ה היא הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו ברצונו נתנה להם (לאומות) וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו".

ז"א- 

על ההתחלה רוצה רש"י להבהיר לנו דבר מאוד חשוב שתקף לגבי כולם ולכל הבריאה: "לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מהחודש הזה לכם"- הרי כל התורה נכתבה לשם העברת המצוות לעמ"י. זה בעצם התורה. ולכן לכאורה היו צריכים להתחיל מהמצווה הראשונה שבחומש והיא "החודש הזה לכם ראש חודשים" שנצטוו עמ"י במצריים. אך למרות זאת הקב"ה התחיל את התורה בבריאת העולם כדי ללמדינו-

כל העולם, כולל א"י, נברא לשם מטרה אחת: קיום התורה.(בעיקרון ריבוי כבוד שמיים בעולם שזה נעשה ע"י קיום המצוות). זו הסיבה היחידה לבריאת העולם. ולכן נבראו הכוכבים והשמש והחיות והאדמה- הכל כדי לשרת את עמ"י בעבודתו את ה' יתברך.

ולכן-

כלולה בכך גם א"י. א"י היא המקום שבו החליט הקב"ה שהוא המקום המיוחד מכל העולם והוא המקום האידיאלי לקיום המצוות. ולכן באה התורה ומזכירה לכולם- הבריאה נבראה לשם עמ"י. והקב"ה הוא זה שיחליט מי יקבל מה. הגויים קבלו את א"י עד כניסת עמ"י לארץ. ומאז הקב"ה החליט להעביר את השלטון לעמ"י. העמים לא היו צריכים למות- הם קיבלו אופציה די נוחה- הם יכלו לקיים 7 מצוות בני נוח ולא לעבוד ע"ז ואז יכלו להישאר. אבל אף אומה מ7 העמים לא הסכים. ולכן הושמדו.

היה גם את ה'טרנספר' הידוע. 2 עמים תפסו ת'רגלים וברחו ברגע ששמעו על הניסים שנעשו לעמ"י בקריעת ים סוף. והם ניצלו.

 

ולמה היו צריכים להרוג אותם?

שוב חוזרים לאותה נקודה.

הכל נוצר- לעמ"י. כדי שיוכלו לקיים את התורה.

העמים היו צריכים להיות בארץ כדי לפתח אותה וכדי שלא תהיה מדבר מלאה חיות כשעמ"י יגיעו.

הגיע הזמן שעמ"י יכנסו לארץ אז צריך לסלק את העמים בארץ שהיו מלאים בע"ז וזימה.

הקב"ה לא רצה שעמ"י ילמדו ממעשיהם. ולכן היה צורך להשמיד אותם.

 

סליחה על האריכות. מקווה שהבנת את דברי.

בהצלחה!

 

נ.ב. 

מקור: פס' א' חומש בראשית על המילה "בראשית". פרשנים: רש"י, ש"ח והרמב"ן.

ישר כח חכחעחילםכ


רק הארה קטנה על הסוף-מוריוש

כל עם לאורך התנ"ך חטא עד שמילא מכסה מסוימת של חטאים ואז ה' העניש אותו. ככה עובד העולם. (נינווה, מצרים, וגם עם ישראל...)

כנראה ש7 העמים חטאו והם היו צריכים להענש על כך. אז למה להטריח את הבבלים להגיע? עמ"י הגיע ורק נתן להם מה שנגזר עליהם.

תודה רבה!! רק הערה.....רעיה123
שאף אחד לא יחשוב חלילה שאני חושבת שאנחנו היינו האכזריים וש"מה הם עשו לנו" ממש לא...
ניסיתי להבין בתוך זה...
תודה ...
קודם לדעת שאנחנו לא יודעיםמוטי113

מכאן אפשר לשבת וללמוד את שאמר הרב קוק על הארץ... ארץ ישראל איננה קניין חיצוני לאומה וכו... עוסק בזה הרבה.

תשאלי את אלוקים...צופצוש

זה חשבונות שלו עם שיקולים שלו.. אם היינו מבינים פשוט היינו הואקורץ

מה שבטוח שאיפה ש(לא )נהיה יצאו נגדינו... והקבה מצילנו מידם.. 

זה כמו לשאול למה יש יצר הרע..צופצוש


מקום מיוחד...רייצ'ל=)
הערבים היו מגיעים איתך לשם, עניין הפיגועיםמישהי=)

הוא לא ארץ ישראל.

זכינו. הובטחה לנו הארץ הזו.מיטל 770
לנו ולבנינו. היא הובטחה ועלינו למלא את רצון ה' בה
כי ככה ה' ציווההחיים דבש!
בשיא הרצינות, אנחנו לא חושבים למה, אלא קודם כל עושים מה שה' אמר בצורה הכי טובה!
חייבים לשאול למה..דבש חריף
בשונה מפעולות האדם שלהרבה מהן אין משמעות..
פעולות אלוקיות חייבות להיות עם משמעות. פעולה סתמית שייכת רק לבני אדם. ולכן שאנחנו מחפשים את ההגיון במצווה אנחנו מחפשים את המשמעות ואת החכמה בציווי.

ההבדל בין לעשות מצוות כשאתה מבין בהגיון לבין לעשות סתם כי ככה.. זה הבדל עצום ותהומי.
אני רוצה לנסות להציע תאוריה כלשהי,אני77

אבל קודם לסקור ולהתבונן בכמה עניינים.

והשאלה שלך מחולקת לשתים-למה דוקא הארץ הזאת? למה הארץ של עם אחר?

אני אענה קודם לשאלה השניה ומתוכה לשאלה הראשונה.

 

דבר ראשון, כמעט אין מציאות של עם בלי ארץ.

לבני ישמעאל אין ארץ, וזה מקרה נדיר מאוד.

(אע"פ שהדת הישמעאלית התפשטה בארצות רבות, במקורות התורניים ישמעאל הוא יושב מדבריות, וכך כנראה אכן נהגו הישמעאלים בעבר.)

 

יש שתי ארצות, שאיכשהו חולקו ל3 קבוצות. ארץ מצרים וארץ ישראל, הן מקום מושבם של המצרים, ישראל, ועמי כנען.

יש שתי אפשרויות איך דבר כזה יכול להיות- א'-ישראל עבדים במצרים. ב'-כנען עבדים לישראל (אא"כ הם יסרבו ונצטרך להשתמש בשיטות פחות נעימות).

והקדוש ברוך הוא תיקן את המציאות והביא את ישראל מארץ מצרים לארץ כנען.

 

ז"א, הקב"ה קבע שמישהו צריך להיות משועבד, והוא קבע שאלו הכנענים.

עכשיו, שימי לב ששאלתך היא לא על הארץ, אלא למה ארור כנען ועבד עבדים יהיה לאחיו?

ועוד- זה שאנחנו שולטים פה, וכנען אינם אדוני הארץ, זאת המציאות הטבעית וההוגנת.

עכשיו השאלה היא לא עלינו, אלא למה הקדוש ברוך הוא הביא אותם לפה?

 

התשובה לשאלה הראשונה היא שנח קילל את כנען מכיון שנהג שלא כהוגן, ונח ראה שטבעו של כנען חומרי מאוד, ולכן טוב לו ולעולם שיהיה עבד. כי לחומר יש פחות יכולת להנהיג משהו שלם וטוב, הן מבחינה מוסרית והן מבחינה טכנית, הוא חסר גבולות, ולכן טוב לו שיהיה תחת מרות כלשהי.

ונראה לי שאפשר לענות לשאלה השניה, שהקב"ה שם את הכנענים בארץ ישראל, דוקא מכיון שיש בה סגולה של חיבור שמים וארץ, והיא מאפשרת לאדם ללכת ע"פ השכל והטבע בו זמנית, לכן כנען שהטבע שלו חזק מאוד, לעומת ישראל שמונהגים ע"פ היושר השכלי, מקומם הוא דוקא כאן, במקום שהעוצמה של הכח האחד אינה עומדת בסתירה לכח השני.

כאן אנחנו מגיעים לזה שזו גם הארץ המתאימה ביותר לישראל, שצריכים לאחוז במידת הרוחניות, ובו בזמן להיות מחוברים לטבע. (ויתכן שלכן אנו גם הראויים לתקן את עמי כנען, מכיון שאנחנו מסוגלים ליישר את הטבע החומרי ע"פ השכל.)

 

אפשר גם להוסיף את המקור הבא-

"מנין שלא היתה אומה מקולקלים דרכיהם יותר מן הכנענים תלמוד לומר "וכמעשה ארץ כנען אשר אני מביא אתכם שמה לא תעשו" ומנין שהמקום שבאו שם ישראל מקולקלים ביותר מכולם תלמוד לומר "אשר אני מביא אתכם לא תעשו", ומניין שביאתן של ישראל גרמה להם את כל מעשיהם האלו תלמוד לומר "אשר אני מביא אתכם לא תעשו", רבי שמעון אמר "מי פעל ועשה קורא הדורות מראש" ראה את הדור חייב שיבואו ישראל ויפרע מהם ".

ז"א, שהקב"ה יודע באיזה שלב יגיע הזמן שבו כנען לא יהיו ראויים עוד להיות עצמאיים בארץ, וסידר שאז ישראל יבואו.

מא"י התחיל העולם והאדםסוג'וק


צריך להקדים ולשאול למה עמ"י ולמה יצחק ולא ישמאלעמיחיאחרונה
ועוד ועוד בחירות של הקב"ה שבחר בנו כ"עם סגולה" ובארצנו כ"ארץ אשר עיני אלוקיך בה" ובאברהם "לך אתן את הארץ הזאת"
אפשר להסביר ולמצוא הרבה פרושים לכל אחת מהבחירות הללו,

אבל בסופו של דבר צריך להבין שהקב"ה מלך מלכי המלכים ברא את העולם ביעוד ומטרה מסויימת, ולאותו יעוד יצר עם שממלא את אותו יעוד, ולאותו עם נתן תורה שעפ"י יבוצע אותו יעוד, והוסיף הקב"ה טובה על טובותיו והנחיל לעמ"י ארץ שבה ודוקא בה ואך ורק בה יתמלא אותו יעוד ואותה הארץ אינה כשאר הארצות שמתנהחות עפ"י הטבע "לא כארץ מצרים היא... והשקית ברגלך כגן הירק" אלא היא "ארץ אשר עיני אלוקיך בה מראשית שנה ועד אחריתה"! וכל שאר העולם (אומות העולם, חיות, וצמחים) הוא בגדר סיוע לאותו יעוד.

את ההסבר האמיתי והסופי של זה לא ניתן להבין וזה מה שמכונה "כבשי דרחמנא" זאת אומרת בחירות של הקב"ה שאין לנו הבנה בהם.

יש ציטוטים שונים(מהמקרא, מהנביאים, תכובים, וגמרות) שמוכיחים מזוויות שונות את מה שאמרתי יש כרגע שניים שאני זוכר אבל ישנם עוד רבים.
"כל העולם כולו לא נברא אלא בשבילי"
ו"כי בך בחר ה' להיות לו לעם סגולה"
"ואתם תהיו לי ממלכת כהנחם וגוי קדוש"
"לך אתן את הארץ הזאת ולזרעך עד עולם"


אשריינו שזכינו להיות יהודים ובנים לעם קדוש שזכה לארץ קדושה!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך