שאלה, אם הייתם מגלים שאתם גויים האם0808

הייתם מתגיירים ישר או עוזבים את הדת? 

ומה זה אומר על הקשר שלנו עם ריבונו של עולם.

אשמח לתגובות במיוחד להסבר מה עומד מאחורי ההחלטה. 

הקשר שלנו לדת הוא מיראה או מאהבה? 

הייתי מתגיירת בטוח!!רייצ'ל=)
מיראה הופך לאהבה..
בסופו של דבר הייתי מתגיירתאביגיל.
מתגיירת!!עינגניסטית גאה
כי אם הרי את באמת מאמינה ויודעת שיש אלוקים, אז למה פתאום שתגלי שאת גויה את כבר לא תאמיני. זה לא משתנה בשנייה.
וכמו התגובה נראשונה- מיראה לאהבה.
מה הקשר?די"מ
אפשר להישאר גוי ולשמור 7 מצוות בני נוח
אפשר להאמין בשי"ת ולא לרצות להיות יהודיאביגיל.
זה לא סותר
היה מישהו שגדל בבית חרדייעל

וכשהוא הגיע לגיל קצת יותר גדול (סביבות 18) הוא גילה שהוא מאומץ ושהוא גוי, והפך לגוי גמור...

 

קשה לדעת.

סיפור מוכר. אמיתי לחלוטין.שירוש16


נולאית
בס"ד

אני חושבת שהבעיה היא שאנשים לוקחים את החיים שלי כמובן מאליו ובזרימה,
אה לפה הגעתי? טוב.. נזרום.. כי ככה אני רגיל.

אנשים צריכים לבחור! בחיים שלהם, האם הם מאמינים מבחירה או שהם ככה רגילים אז נזרום?
מי שנולד למשפחה דתית בהתחלה זה מתוך הרגל אבל צריך להיות שלב בחיים שזה מתוך בחירה מודעת, כך בכל דבר, אני בוחרת להיות דתית? אני בוחרת להאמין בה'? אני בוחרת בערכים שההורים שלי והמקום שלמדתי בו לימדו אותי? או זורמת בחיים? השאלה הזאת מזכירה לנו לענ"ד שאת כל הערכים שגדלנו עליהם, אנחנו גם צריכים לבחור מחדש ולא רק לזרום איתם מתוך הרגל.

יכול להיות שהאיש הזה פשוט 'זרם' עם החיים שלו ולא באמת בחר בשום דבר, יכול להיות שאם הוא לא היה יודע הוא היה ממשיך 'לזרום' עם זה כל החיים שלו.
קודם כל הייתי מקריב קרבןדי"מ
אחרי זה נראה
קצת רצינותעינגניסטית גאה
אי אפשר לדעת....יעלוש בית אל


שיא הרציני.די"מ
זה המצוה היחידה שאפשר כיום לעשות רק בתור גוי
תאמת הייתי חוקרת את כל הדתות ואז מתגיירת לא הייתי אומרתעוד אחת!

בנחרצות.

 

מזל שאני יהודיה ואין לי את ההתמודדות הזו..

מה ההבדל?די"מ
גויים לא מחויבים במצוות (אמנם רק 7 אבל הם לא אמורים להיות שייכים לדת אחרת)
כי זה דרך להתקרב לה'טוביה2

דרך שאין לנו שום 'הרגש' ואפילו ה'גס' ביותר בה

והרצון לחוות דבר כזה הוא מובן אפילו שכגוי זה יותר נמוך מיהודי הרי שלאחר הגרות ניתן להמשיך עם זה ולמשוך את זה למקום מאוד גבוה

בלי שום כוונה לזלזלג'ינג'י

נראלי שיש הרבה דברים שאנחנו יכולים לעשות כדי להתקרב... וגם אם כרגע אסור לנו להקריב אני מעדיף להיות יהודי שלא מקריב מהסיבה הפשוטה שאני מעדיף להיות אדם גרוע ולא חתול קדוש

ואז?די"מ

אולי גם הייתי מתגייר שנייה אחרי אבל קודם כל הייתי מנצל את הזדמנות להקריב קרבן.

חבל על השניה הזוחיה רוז
ממש לא.די"מ
ראית את מה שכתבתי??טוביה2
עיקר היתרון שבקרבת קורבן זה שזה נותן לך 'הרגש' על דברים שאחרת אי אפשר להשיג. אם אתה לא חושב כמונו שזה יקדם אותך אחרי הגיור אז א. צר לי עליך. חבל שאתה לא מנסה בכלל להתיחס ליהדות כמיכלול ולנסות להבין אותו אלה כמקבץ של דברים לא קשורים.
וב.אם זה מצבך אז תתגייר בלי להקריב קודם
שאלה מעוררת מחשבהיאירוש

דבר ראשון הייתי עושה כמה דברים שיהודים לא יכולים לעשות. וכנראה שאז מתגייר.

בקשר לשאלה השנייה, נראה לי שכל אחד לפי דרגתו.

את האמת?ח"י

זה ממש קשה להיות יהודי- כשזה לא מחייב אותך

למה שתרצה לקיים תרי"ג מצוות אם אתה לא חייב? למה לא פשוט לעשות חיים קלים?

אבל את האמת? כשיש לך מסגרת אתה מרגיש מוגן!!!

לגויים אין למי לפנות בשעה קשה, לנו יש את ה' וכשרע לך או עצוב אתה פשוט מרים עיניים ואומר לו: "אבא, אני מרגיש רע... תעזור לי" (וכו') ומנסיון... זה עובד!!! תמיד הרגשתי הקלה אח"כ שיש מישהו ששומע אותי שמקשיב ושיכול הכל!!!

והם? להם אין מישהו כזה!!! מישהו שאפשר להישען עליו בכל מצב!!!

ובקשר למצוות:

הם מנסים לחקות אותנו... הם עושים שבת ביום ראשון, והערבים- ביום שישי...

הם עושים חגים... "חג הפסחא" - לא נשמע מוכר...?

בקיצור -התורה שווה יותר מאלפי זהב וכסף!!!!!

 

 

אשמח אם למישהו יש הערות...

וואי, בנות הרבה יותר מחוברות אל ה' מי בנים.0808


יכול להיות...ח"י


...אביגיל.
לא מחוברות יותר לה', רק מחוברות יותר לרגש.
אני מניחה שגבר שיעבוד על העניין של להרגיש ולהקשיב לפנימיות שלו יהיה מחובר לה' באותה מידה
וגם יותר קל במעשהטוביה2
שרשרת אלי?אביגיל.
למה יותר קל במעשה??? בכללי למה ייותר קל??רייצ'ל=)
פחות מצוותטוביה2
וגם אלו שיש הן יותר 'שגרתיות'.
זה כמובן לא אומר הכל אבל המצוות לגברים הם יותר 'מכבידות' ביום יום ולכן זה יותר קשה.

כמובן שזה מאוד חלקי ושנשים באופן כללי יותר 'מרגישות' מגברים אבל חלק מ'היותר מחוברות' זה שזה פחות התעסקות ב'בפועל'

(נגיד מצוות לימוד תורה יכולה להיות מאוד מכבידה - וגם כשזה בה בכיף נורא קשה להנות מזה תוך כדי התענגות על ה'. זו עבודה קשה מאוד שבנות מעצם זה שלא מגיעות מהנקודה הזו לעבודת ה' - יותר קל להן להתחבר.

נ.ב. כמובן שלכל אחד יש את החיוב שלו ושזה לא גורע ממעלתו אבל טענת 'מחוברות לה' '. קצת לא במקום כאן.
הפוך- בגלל שלבנות יותר קל להתחברמוריוש

יש להן פחות מצוות.

(שעשני כרצונו- פירוש מס' 2)

זה לא משנהטוביה2
זה אולי שאלת הביצה והתרנגולת אבל בכול אופן הדרך בה בנים 'חווים' את הדת היא הרבה פחות ריגשית והרבה יותר מאומצת
כך שגם בן ש'יצליח' להגיע לאותם מקומות רגשיים כמו בת עדין ההתלבטות הזו תהיה קימת לו כי רוב עבודתו היא לא ברגש
מאיפה אתן מביאות את זה שבנות~מישי~
יותר מחוברות לה'? אם אני מסתכלת על האנשים שאני מכירה יש בכל מגדר יותר ופחות מחוברים לה'. הסיבה שאנחנו לא מקיימות מצוות שהזמן גרמן (ולדעתי זו גם הסיבה שאיננו מחויבןת בתלמוד תורה) היא שאנחנו יולדות ומגדלות ילדים..
בכלל מי שיותר מדי ברור לו שהוא מחובר לה' יהיה לו קשה לעשות התקדמות בתחום זה. לכל אדם יש כ"כ הרבה מקום להתקדם בתחום והלוואי שנצליח אפילו קצת להתקרב למעלת גדולים וצדיקים כמו הרב אהרן לכטנשטיין זצ"ל.
כמו שכתבתיטוביה2

היות ואצל בנות החיבור לה' הוא על ידי עבודת הלב (כמעט לחלוטין) ואילו אצל בנים יש הרבה יותר מאמץ של להכניס את זה במציאות 

(לדוגמה מצוות שהזמן גרמן זה ממש להכניס את ה'סיבה' לתוך ה'מסובב' ובלימוד תורה זה איך להבין בשכל מה ה' רוצה בכול מציאות למעשה חובת לימוד התורה היא לא כדי לדעת מב לפסוק אלה יש מצווה לדעת שאפילו אם לא יבוא המקרה לפננו לעולם שאם יטעון שמעון כך וראובן כך יהיה הדין כך וכך)

נכון שהעיקר זה מ'אהבה' (רגש) אבל תכלס עיקר העבודה הוא ב'יראה' 

ולוואי שנזכה כולנו לעבוד מאהבה

לא מסכימה איתך~מישי~
אני לא חושבת שיכול להיות חיבור אמיתי וחזק ללא מחויבות ומאמץ. אמנם מאמץ מקשה על זה בהתחלה אך הוא הדרך היחידה להשיג את זה באמת. אני חושבת שבקלות מדי אנחנו אומרות על עצמנו שיש בנו אהבת ה'. אהבת ה' זה הרבה יותר מריקודים ושמחה כלשהי בעבודת ה'.
ברור שצריך את שני הדברים.טוביה2
השאלה היא מה יותר דומיננטי
שמעתי ווארט מאוד מעניין בנושא של אהבה ויראה-שירוש16

אנו בחיי היום יום עובדים את ה' מאהבה. (לא משנה מה היה בדורות הקודמים כי זה לא רלוונטי לגבינו.)

וכשמגיע לנו ניסיון של כן לעבור עבירה או לא, כשיותר נוח לנו לעבור עליה, אז מגיעה היראה ועוצרת אותנו ואומרת "סטופ" עד פה.

ז"א-

אנו מקיימים מצוות מתוך אהבת ה'. ונמנעים מעבירות מתוך יראת ה'.

הסיבה שכתבת על מצוות שהזמן גרמן היא ברובד הפשט.יש גם סיבות עירושליםםםם

עמוקות יותר

תמיד יש סיבות נוספותטוביה2
אבל מה לעשות שלא זכינו והרגשול שלנו עדיין ברובד הנמוך יותר
טעות זה ל0808טוביה2
למה גויים לא יכולים לפנות אל השם?די"מ
ולהיות גוי זה לא אומר להיות נוצרי או מוסלמי או כל דת אחרת.
שמעתם על בני נוח?
תראה, הם כן פונים...ח"י


יש נוצרים שבאים לכתל...ח"י


גוי יכול לפנות את ה' אבלשירוש16

יהיה לו הרבה יותר קשה וחוץ מזה- הוא לעולם לא יוכל להרגיש את מה שכל יהודי יכול להרגיש כשהוא פונה אל ה'. וזה השגחה פ ר ט י ת.

כשאני ואתה וההוא מתפללים. אנו לא מרגישים שהקב"ה מקשיב לכולם ואנחנו סה"כ עוד אחד. אלא כל אחד ואחד בתפילתו מרגיש כאילו ה' מקשיב לו ורק לו. כאילו אין עוד מישהו כאילו אין להקב"ה עוד בנים. זה רק אני וזהו.

את זה גוי לא יכול לתפוס.

כי מבחינתו- 

הקב"ה הוא כמו מלך, שמקבל אלפי בקשות כל יום ויום שעה שעה. והוא מקשיב כמו אחד שיש לו אלפי בקשות- ז"א- פה ושם.

אבל לא כך עמ"י. כל יהודי מרגיש שה' מקשיב לו באופן ייחודי.

 

זה כמו שתגיד למישהו: הלכתי לבית של אובמה ביקשתי ממנו משהו והוא הביא לי מייד...

במקרה הטוב- יעקמו את האף. במקרה הפחות טוב- יאשפזו אותך במחלקה סגורה.

אבל אם תגיד לחבר שלך: אחי, אמרתי היום בתחנה פרק תהילים שהאוטובוס יגיע ואיך שגמרתי את הפרק האוטובוס הגיע.

הוא לא יעקם את האף ודי יבין אותך. כי גם לו זה קורה גם הוא פונה למלך מלכי המלכים ונענה (לעיתים) מייד. למרות שאין בזה טיפת היגיון.

עכשיו לך תסביר לגוי את ההרגשה הזאת....

אם באמת הייתי מגלה שאני גויה (ח"ו)שירוש16

לא נראה לי שהייתי מתגיירת.

כי בתכלס- 

גוי, כל עוד שהוא לא יהודי, הוא אינו יכול להרגיש באמת את קרבת ה' ואת אהבת ה'. לא משנה מה יעשה ובאיזה ישיבה הוא ילמד או באיזה בית הוא יגדל- הוא יישאר אותו גוי חסר רגש יהודי.

ולכן- גוי גם לא יכול לבחור להיות יהודי על פי הרגש. רק על פי השכל. (יש גויים מיוחדים שמתגיירים ואומרים עליהם שיש בהם חלק מנשמה יהודית ולכן בסוף הם באמת מתגיירים.)

ועל פי השכל- לשמור על 316 כללים ותוספת של אלפי סייגים וחוקים- זה נורא קשה עד בלתי אפשרי. כמובן שאין בזה שום היגיון. בנ"א עם קצת שכל היה מבין עד כמה קשים חיים אלה הוא היה עושה שיקול חכם ולא מצטרף לעם הזה. (ואם לא הקרבת ה' והשכר שאנו חשים בכל מצווה- היינו ממזמן זונחים את דרך התורה.)

אנו עובדים את ה' מאהבה ויראה בייחד. 

אבל לגוי אין לא את האהבה ולא את היראה. וגוי שגדל בבית יהודי כל חייו ולאחר מיכן נודע לו שהוא גוי- לא קיים מצוות מתוך אהבה או יראה, מקסימום הוא קיים מתוך פחד או הרגל. אבל לא מתוך רצון וקשר פנימי לה' יתברך. 

וגםשירוש16

הייתי מקיימת 7 מצוות בני נוח ומקריבה קורבנות ועוזרת ליהודים.

ובתור יהודיה- שמחה עד הגג שאני כזאת.

אשרינו!

ת א מ תצופצוש

שימצב שהייתי שמחה  קורץ אבל  ברור שאין על עם ישראללללללל!!! רק המצוות זה קצת בעאסה...קורץ

למה בעאסה? זו הדרך לתקן את העולם ,להיות מחוברים לקב"הירושליםםםם

זה צריך להיות דבר מאד משמח

..צופצוש

אבל בתכלס כשעושים זה קשה..  אפשר להיתחבר גם בלי  כוווווולן...

כל מצווה היא כנגד איבר רוחני של האדם, שמחיה את האבר הגשמי,ירושליםםםם

בלי כ-ל המצוות , היינו מחוסרי אברים ( כמבואר בשערי קדושה, והקדמת המ"ב על שבת )

מתגיירת!אריאלניקית גאה

אחרת בשביל מה לקום בבוקר? אין מטרה לחייםבוכה

 

 

נראה לי שהייתי לא שומרת שבת חודשמגדלור באפלה

ובודקת מה קורה- איך אני מרגישה אחרי חודש, בהשוואה לאיך הרגשתי כששמרתי. מעניין אותי לדעת עד כמה ההבדלים.

הייתי מתגיירת מיד בעז"ה! לא רואה את עצמי לא יהודייה.נולאית


או מתאבדת או מתגיירת...בת גילו
אז נראה לי היה עדיף לך להתגייר.. רייצ'ל=)
גם לגויים אסור להתאבדדי"מ
אמ..האמת שנראלי שהייתי עוזבת את הדת ואזמי נהר!
מתרחקת קצת, עושה חושבים..ו..אין לי מושג מה הייתי עושה..כאילו טוב לי עכשיו ברוך ה בדת אבל...
וואי עכשיו כשאני מסתכלת בשאר התגובות..מי נהר!
אני מרגישה גויה! תרתי משמע;) סתם אל תראו אותי ככה אבל באמת נראלי שכולם פה חיים בסרט! אתם אומרים אתזה רק בגלל שאתם עכשיו בסיטואציה...אם הייתם מגלים משו מטלטל כזה על החיים שלכם הייתם בטוח עושים קצת חושבים לפני שמחליטים צעדים כאלה דרסטים!
הרצון היה נשארטוביה2

הבעיה העיקרית היא שלכולנו יש נפילות ואוי רצון 'לרדת' לרמת חיוב יותר נמוכה וקלה (נניח גר תושב) 

 

נ.ב. אני אישית מאמין שהייתי מתגייר מיד (אולי מקריב קודם קורבן) אבל למרבה הצער אני בהחלט פחות החלטי מהאחרים כאן

...עוד אחת!

למה שנרצה להתגייר?

 

בשביל מה יש גויים בעולם ? אם ה' ברא אותך גוי הוא לא רוצה שתהפוך ליהודי!

 

עדיין יש אפשרות להתגיירנולאית
בס"ד

וישראל מוזהרים להתנהג בהם יפה
ברור שיש אפשרות אבל לא הייתי רצה להיתגיירעוד אחת!

הייתי קודם כל רואה את הצד של הגויים ואז אולי חוזרת ומתגיירת 

ה' ברה את האדםטוביה2

כך שהוא שואף להתעלות מעלה

והרמה מעל המדבר היא יהודי כך שאם אתה מאמין אתה רוצה להאמין שתלך על זה עד הסוף אבל מה לעשות שלא לכולם יש כח לזה

טוב נכון..עוד אחת!

אבל! אני לא אקפוץ כמו כולם על להתגייר ישר

הייתי בודקתמוריוש

קודם כל הרבה על היהדות..

ויש הרבה סיכוי שבסוף מתגיירת

מה את מרגישה, להיות יהודי זה מחייב.מיטל 770
להיות יהודי זה משהו שמרגישים בנשמה. אם את מרגישה שאת חייבת להיות יהודיה ושזה בוער בך ושאת מוכנה לקבל על עצמך תורה ומצוות אז להתגייר. אם לא, אז לא. יהדות זה לא אזרחות זה משהו שקורה לנשמה וזה מחייב. זה משהו שבד"כ בוער בתוכך. במציאות החדשה שבה יש הרבה יהודים בישראל שאינם שומרי תורה ומצוות הכל מתבלבל..
תתפלאי אבל, יש אנשים שפחות החלטיים בענין הזהמי נהר!
תתפלאי אבל, יש אנשים שפחות החלטיים בענין הזהמי נהר!
כן- אני אומרת עכשיו משו שבטוח כולם חושבים אבל לא אומרים- קשה להיות יהודי! אני חושבת שזה אחלה וזה נותן לי המון אבל זה קשה..
גם יראה וגם אהבה.מיטל 770
תחשבי על דמות שהכרת שאהבת כל כך והערכת כל כך עד כדי כך שחששת לגשת אליה. כמו אל מלך שאתה נפעם מלראות גדולתו ומבין את כוחו (יראה). ואוהב אותו על מה שהוא ועל איך שהוא אוהב את נתיניו ואותך
שאלה נוספת על השאלה אם הייתם מתגייריםנולאית
בס"ד

האם אתם עכשיו בתור יהודיים מאמינים בתורה ושה' נתן אותה לעם ישראל במתן תורה בהר סיני?

ועכשיו, האם הייתם מגלים שאתם לא יהודיים, עדיין הייתם מאמינים 'בתורת ישראל ושה' נתן אותה לעם ישראל במתן תורה בהר סיני?'
ואם לא, איך זה יכול להיות? ואיך זה משנה את האמונה הזאת עכשיו? כי האמונה הזאת(שיש ה' ושהתורה ניתנה לעם ישראל) אמורה להיות ברורה אצלכם גם בתור יהודיים.

ואם היא ברורה לכם בתור יהודיים אז גם אם תגלו שאתם לא יהודיים האמונה הזאת עדיין צריכה להיות קיימת ולא להשתנות, כך שהנקודת מוצא צריכה להיות אני מאמינה שיש אלוקים, אלוקי ישראל,

והאם אני רוצה להיות חלק מהעם שלו או לא?
וגם בתור יהודי/ה צריך לשאול את עצמנו, למה אנחנו רוצים להיות יהודים, אנחנו רוצים להיות יהודים? גם אם בכל מקרה נשאר יהודים.

דיון יפה ואאל"ט לפני כמה זמן היה כאן בפורום שירשור דומה.
היות ואני כיהודי מאמיןטוביה2

שגם הגוי חייב באמונה זו אז אני חושב שהייתי מאמין - האמונה לא משתנה רקחיוב המצוות. שינוי האמונה מעיד על חוסר אמונה נוכחי 

 

השאלה השניה היא שאלת הגרות

קודם כל צריך להגיד שאף אחד כנראה שלא באמת יודע מה הוא יעשה..סתמישוו
אולי כולם אומרים שיתגיירו , אבל הם לא חוו את ההרגשה הזאת באמת, של להבין איך זה כשפתאום אתה מגלה שאתה גוי..
חח וזה לא שאני מכיר ת'הרגשה, ב"ה גם אני לא חוויתי את זה (שלא יהיה לכם איזה הוה אמינא)
אני מקווה שבאמת אני יעשה את מה שאני חושב כיום, בתקווה שזה בכלל לא יקרה ...

על סמך הידע שיש לי כיום, והרמת אמונה שלי .. נראליי שהייתי מתגייר.. כי הייתי ככה מקודם ואני ארגיש חיסרון אם לא אקיים מצוות, והרמב"ם כותב שכשהמשיח יבוא ויגלו (וזה כנראה יקרה) שיש יהודים שהם בעצם גויים..אז מי שנטמע, נטמע.. והוא רק יצטרך לעבור גיור, לא לצאת מהדת.

אבל ברמת העיקרון, בעצם.. למה להתגייר? יהודי מגיע לתכלית שלו ע"י קיום התורה והמצוות (יש הרבה דעות בעניין, אבל בגדול זה קיום מצוות ה' וכו) והגוי מגיע לתכלית השלמות שלו ע"י קיום 7 מצוות בני נוח, ומצוות אהבת ה' ולהאמין בו וכו'.
למה שהחייל הפשוט עם פרופיל לא קרבי יהיה חייל קרבי?! למה שגוי יהיה יהודי?! האם גוי שמגיע לתכלית שהוא יכול להגיע אליה הוא פחות מיהודי שהגיע לתכלית השלמות שלו (אם יש תשובה למישהו, אשמח!)
הגמ' אומרת שהגרים קשים לישראל כספחת. וכשגר בא להתגייר בי"ד מנסים להראות לו קודם כל למה לא להיות יהודי..
יש דעה שאומרת שהגרים הם פשוט אנשים בעלי נשמה יהודית שהיו במעמד הר סיני ופשוט סטו מן המסלול.. אז אם זה גוי כזה.. הוא צריך להתגייר ולחזור לעצמו.

אבל כבר אמרתי .. שאני ארגיש חסר בלי המצוות, ארגיש ביזבוז, חסר טעם לחיים.. אני רוצה להיות בסיירת המובחרת! אני אתגייר.
מתגייר.דבש חריף
אין יותר טוב מלהבין כמה זה טוב ונכון להתגייר.
עוזבת את הדת. לפרק זמן מסויםשעועית ירוקה

ורואה איך זה ואם לא הייתי מרגישה טוב עם זה הייתי מתגיירת..

 

כלומר השאלה היא בעצם איך ארגיש~מישי~
עם כל אחת מהאפשרויות? לדעתי מה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו זה מה יותר נכון, מה יותר טוב לעשות.... התורה לא באה כדי שנרגיש טוב עם עצמנו אלא כדי שנעבוד את ה'.
אני חושב..דבש חריף
שמי שאמר/ה שהוא/היא נשאר/ת גוי/ה יש לו/ה חסרון בסיסי ביותר בלהבין את הטוב של היהדות, ושהוא/היא תופסת את המצוות (או את מה שקוראים לזה "דת") בצורה של נטל שאין לו משמעות ורק סבל..

יש עוד מישהו/הי שחושב/ת ככה?
מסכימה~מישי~
ונדמה לי גם ששמים את האדם במרכז ולא את הקב"ה.(השאלה האם לי זה יותר נטל או יותר דבר הנותן שמחה ואור=שימת עצמי במרכז). עצוב מאוד.
לא חושב שזה בגלל ששמים את האדם במרכז.דבש חריף
אפשר לראות שאפילו בבית מדרשו של הלל התפיסה היתה שהאדם במרכז וזה התבטא בצורת הפסיקה (לדוגמא ברכות נג: ) ובתפיסה ההגותית של יוצאי בית המדרשו של בית הלל.
אני חושב שהסיבה לכך טמונה בזה שהרצון לקיים מצוות הוא כי אדם רוצה בגלל שלא נעים לו ובגלל שככה חינכו אותו. לא בגלל שהוא רוצה מצד עצמו והוא מבוסס בדרך שלו וחושב שזה אמת.
אני מבין מה שאת אומרת אבל זה לא מדויק.. !!סתמישוו
אם עכשיו היה בן אדם שהיה חוזר בשאלה .. אז באמת היה אפשר להגיד שהוא תופס את המצוות בתור נטל.

אבל בן שהוא גוי אין עליו חובה להתגייר.. ולא רק זה, הוא לא צריך שיתגייר.. בשביל מה?! הגמ' אומרת שקשים הגרים לישראך כספחת. אין טעם.

גוי צריך לשאוף להיות יהודי?! לא! (לפחות ככה נראליי) הוא צריך לשאוף להיות בן אדם טוב, בעל מוסר אנושי, שומר על 7 מצוות בני נח.

בן אדם שהוא אמר שהוא לא יתגייר (אני אמרתי שכן, אבל אלה שלא) בטח לא התכוונו להגיד שהיהדות זה נטל ועול..

אבל אני מבין את זה שאת אומרת שכאילו זה נראה כמו עול, כי הוא כבר כאילו לא רוצה את היהדות..
אבל זה לא שהוא בחר כבר לא להיות יהודי, זה נפל עליו במקרה.
לא אמרתי מה צריך לעשות. אמרתי~מישי~
מה משתמע מהתגובות, כגון חודש לא אשמור מצוות ואראה מה אני מרגישה..
לא יודע.. אנחנו נדון לכף זכות..סתמישוו
כי גוי שלמד תורה חייב מיתה ואסור לו לעשות מצוות , רק מה שמחויב בהן.. אז למה שיעשה?!
אבל בתור יהודי אסור לעשות פסק זמן בשביל זה..
זה מאוד נזיל האיסור ללמד תורהטוביה2
יש יותר מידי דברים שמותר. (תוס' על שבור מלכה בסוף ע''ז)
לא הבנתי .. מזה נזיל?סתמישוו
ומה אתה רוצה להגיד בזה?!
מחילה , לא הצלחתי להבין אותך..
נזיל הכוונה שמותר ללמד יותר ממה שרב הפוסקים יודעיםטוביה2
והתכוונתי שלא זה הסיבה לכאן או לכאן
שאלה לא פחות קשה היא מה נעשה אם נגלה שהיהדות לא נכונה...דתי
ב"ה- אף פעם לא נצטרך לעסוק בשאלה זו.שירוש16


עצם השאלה סותרת את עצמה..סתמישוו
ואני לא צריך להסביר למה .. זה ברור!
אין עניין לשאלה של מה נעשה במצב שלא יקרה..
אני אישית..דבש חריף
אני אישית חושב שיש ענין. זה עוזר לך להבין מה היחס שלך כלפי מה שאתה עושה..
אבל לא זו הגישה לראות מה היחס שלנו כלפי היהדות..סתמישוו
צריך לחקור כמו שרבותינו הורו, וקיימים מספיק ספרים על זה. (מהר"ל, הרב קוק, רמב"ם, כוזרי ועוד)

לא אומרים מה הייתי עושה אם הייתי מגלה שהיהדות היא לא נכונה.. זה לא גישה נכונה, לא ככה חוקרים את הדברים.
לא אם היהדות לא נכונה. אם אני לא יהודי.דבש חריף
לא אם היהדות לא נכונה. אם אני לא יהודי.דבש חריף
לא יודע אם יש מישהו יכול "לגלות" שהיהדות לא נכונה. מקסימום "לטעון".
קצת מצחיק (או אולי קצת עצוב) לשמוע שאתה אומרסתמישוו
שאתה לא יודע אם יש מישהו שיכול לגלות שהיהדות לא נכונה.
אני יודע. התשובה היא לא. אין אדם כזה שיכול לגלות (כאילו.. לגלות באמת, לא סתם להגיד) שהיהדות לא נכונה

אבל אני יודע שלא התכוונת שזה יצא מה שחשבתי, זה בסדר..
כתבתי לא יודע בצורה של תיקון. לא שיש לי ספק בזהדבש חריף
אתה צודק שמתי לב שטעיתי בתגובה. אתה הגבת למישהו אחר.דבש חריף
אה, אוקייסתמישוו
אולי הייתי טועם לובסטר קודםאריק מהדרום
אומרים שזה מעדן.
הייתי מקריב קורבן קודם לה'חליל הרועים
לפי ההלכה גוי רשאי להקריב היום מחוץ למקדש
איזה קורבן גוי יכול להקריב?!סתמישוו
אם אתה אוהב את היהדות ,אור בישראל

רוצה להמשיך את סוג החיים הזה , רוצה להרגיש שייך- תתגייר.  אבל זה עניין מאוד אישי. ואתה צריך לברר עם עצמך מה אתה מרגיש \רוצה. בהצלחה עם כל החלטה !

עולת נדבהחליל הרועים
בדיוק מה שהוא יכול להקריב בזמן המקדש.די"מ

הבמות לא נאסרו על הגויים.

ממש לא בטוח שהייתי מתגיירהחיים דבש!
הכי גרוע זה להתגייר כי ככה אתה רגיל.. הייתי בודק וחוקר באמת, ואם הייתי מגיע למסקנה שצריך להתגייר אז הייתי עושה את זה, אבל ממש לא מתגייר אוטומטית..
אבל כבר כשאתה יהודי אתה אמור חחקור ולגלות שהיהדותסתמישוו
היא הכי נכונה ושהיא הדרך האמיתית וכו'.
שאלה קשהשם פנוי???
קודם כל הייתי מתבאסת ממש ממש ממש.
זה היה לי ממש עצוב. ומשבר. ומה לא?! ולא הייתי רוצה שזה יקרה בחיים!!
אבל מצד שני, אם אני גויה אז זה מה שאני. זו מהותי. ולא כל כך ברור שרצים להתגייר.
"ברוך שלא עשני גויה"!
זכות גדולה להשתייך לעם ישראל.
למרותשם פנוי???
שאני אוהבת את דרך החיים הזו ולא הייתי רוצה לותר עליה ואני מאמינה בה ואולי דוקא בגלל זה-
לא בטוח שהייתי מתגיירת ישר.
ולא מחשש שהיהדות אולי אינה האמת אלא מתוך הכרה שזו האמת.
הרי לפי היהדות אין עניין מיוחד שהגויים יתגיירו ויש להם התפקיד שלהם.
נכון, התפקיד של עמ"י מרכזי ומשמעותי יותר אבל לגלות שאתה גוי זה אומר לקבל בענווה עצומה את גזירת הקב"ה ואת איך שהוא בחר לברוא אותך. לא יודעת אם זה אפשרי, זה קשה מאוד!
בדיוק חשבתי על זהחסויה55
אני חושבת שרכשתי כלכך הרבה אהבה לדת שהייתי מתגיירת
אותי לימדו שגרים זה לא דבר טוב.הכל מבחוץ

עוזב מיד.
אם ה' ברא אותי גוי כנראה זה מה התפקיד שלי בעולם.
ואם הדת עושה משהו זה לאו דווקא מקרבת...

גרים זה דבר טוב!עוד אחת!
אמנם אסור לשכנע או לרצות שיתגיירו אבל אחרי שהתגיירו הם רצויים ואנו מחויבים להתנהג אליהם יפה..
ברור! אבל למה נראה לך אסור לשכנע?הכל מבחוץ

כי לכתחילה אנחנו לא רוצים גרים, הם לא קהל ה'!
וכן, אנחנו גזענים בקטע הזה, כי "בנו בחרת ואותנו קידשת" (מתנות קטנות, שם שם)
וזהו. 
אבל אם הם כן התגיירו אז אנחנו נשמח בהם כמו כל יהודי.

נו נכון אבל אמרת שגרים זה לא טוב..עוד אחת!
היעוד של העולם שהגויים יתגירו מרצונם.דבש חריף
ממש ממש לאשם פנוי???
היעוד הוא שהגויים ישמרו 7 מצוות בני נח
ממש כןדבש חריף
החובה שיקימו 7 מצוות. היעוד הוא שיתגירו מעצמם..
ממש לאסתמישוו
הגמ' אומרת שקשים הגרים לישראל כספחת .. וכשבא גוי הבי"ד מנסה להראות לו את כל הדרכים למה לא כדאי לו להתגייר..
אנחנו מעדיפים שהם לא יתגיירו.
לא דיברתי מצידינו.דבש חריף
דיברתי שהאידיאל הוא שהם יתגירו מעצמם. לא שאנחנו נגייר אותם.

רמב"ם משנה תורה הלכות תשובה פרק ט הלכה ב.

"והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים ונשא מגבעות, ונהרו אליו כל הגוים". (ישעיה ב,ב)
ונהרו אליו כל ה*גויים*קייטי

ולא כל הגרים שהיו פעם גויים.

האידאל הוא שכל הגויים יכירו במציאות ד' ויאמינו בו, אבל לא שיהפכו ליהודים.

יש דרגות בבריאה, שתמיד היו ותמיד יהיו. זה כמו להגיד שבביאת המשיח כל היהודים יהפכו לכוהנים.

אתה כנראה לא הבנת את הרמב"ם הזה.סתמישוו
הם ינהרו להר בית ה' ... לא יתגיירו.
אין מקור כזה שאומר שהם יתגיירו.
זה נכון שאין מקור עם מילים מפורשות שהם יתגירו..דבש חריף
וגם אין הבטחה כזאת בשום מקום, וגם אי אפשר להבטיח דבר כזה כי זה בחירה חופשית. ואנחנו לא מצפים לזה שהגויים יתגירו כמו שאנחנו מצפים לדברים אחרים.

אבל מלך המשיח יבוא וילמד את עם ישראל את דרך ה' שזה תורה והדרכה מעשית. (בשונה מלדעת את ה' שזה אוניברסלי וזה חכמה.) והגויים יבואו לשמוע.
(זה מה שהרמב"ם אומר שהגויים יבואו לשמוע את ההדרכה שלו לעם ישראל.)

ואני חושב שגוי מתגייר מעצמו זה אידיאל שהאידיאל הזה לא אידיאל של עם ישראל, מבחינתינו אין לנו אידיאל כזה, זה אידיאל של אותו גוי. כי התורה לא שייכת למישהו.

אני מודה שזה אבסורד לומר שכולם יתגירו, אבל זה לא אבסורד לומר שיהיו אחוזים של גויים שיתגירו, (לא חסר סיפורים על קבוצות שלימות של גויים שהתגירו) כי הם יהיו חכמים גדולים והחכמה תביא אותם לידי כך.
כתוב שבעתיד הגויים יקבלו עליהם את הדיניםסתמישוו
מפי המלך המשיח .. (או משוו כזה)
זה לא אומר שהם יתגיירו.. ואם יהיו בודדים שיתגיירו, אז בסדר.. אבל זה לא מה שיקרה באופן כללי.
החי ישאר חי, הצומח יהיה צומח, הגויים ישארו גוים והיהודים יישארו יהודים.
ומי גילה לך איך הגויים יהיו?דבש חריף
כמו שאין לי אפשרות להוכיח כמה ומי יתגירו.. אין לך אפשרות להוכיח גם. כי להתגייר שום נביא לא יכול לנבאות זה בחירה חופשית.
יש הסתברות שיהיה אחוזים לא רעים בכלל. כי אם הם יהיו חכמים וכתוב הבטחה "ונהרו אליו כל הגויים" והרמב"ם כותב שישמעו את ההדרכות שלו לעם ישראל. (למרות שיש פרשנים שאומרים שהוא חזר בו מזה) אז ההסתברות שיתגירו באופן כללי היא גבוהה. וזה היעוד שלהם מצד עצמם.

אני יצטט פה הלכה של הרמב"ם בהלכות מלכים..
ד4 אבל מחשבות בורא העולם - אין כוח באדם להשיגם, כי לא דרכינו דרכיו ולא מחשבותינו מחשבותיו; וכל הדברים האלו, שלישוע הנצרי ושלזה הישמעאלי שעמד אחריו - אינן אלא לישר דרך למלך המשיח ולתקן העולם כולו לעבוד את יי ביחד, שנאמר: "כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה, לקרא כולם בשם יי, לעבדו שכם אחד" (צפניה ג,ט).
ד5 כיצד? כבר נתמלא העולם כולו מדברי המשיח ומדברי התורה ומדברי המצוות, ופשטו דברים אלו באיים רחוקים ובעמים רבים ערלי לב, והם נושאים ונותנים בדברים אלו ובמצוות התורה; אלו אומרים 'מצוות אלו אמת היו, וכבר בטלו בזמן הזה, ולא היו נוהגות לדורות', ואלו אומרים 'דברים נסתרות יש בהן, ואינן כפשוטן, וכבר בא משיח וגלה נסתריהם'.
ד6 וכשיעמוד המלך המשיח באמת, ויצליח וירום וינשא - מיד הם כולם חוזרים, ויודעים ששקר נחלו אבותיהם, ושנביאיהם ואבותיהם הטעום."

והרמב"ם אומר שהמציאות הגשמית לא תשתנה. אבל המציאות הרוחנית של כל אנשי העולם תשתנה בגלל עם ישראל.
אתה עוד פעם לא מבין נכון.סתמישוו
גם הכוזרי אומר שהדתות של הנצרות והאיסלאם הם סוג של צינורות בדרך לאמונה בגאולה.. כי הם כבר מאמינים שיש בורא לעולם.. ואז יבינו שהבורא הוא האלוקים שלנו.
מי אמר שכולם יתגיירו?! זה לא נכון?
וכן.. נהרו כל הגויים להר בית ה'.
ויש גם פירוש שאומר שעמ"י יאמין רק בה' והגויים יאמינו גם בה' וגם באליליהם (אבל יש עוד םירושים שיאמינו רק בה')
לא אמרתי אף פעם שהם יתגירו.דבש חריף
אין לאף אחד יכולת לומר את זה. הרמב"ם לא אומר צינורות, הוא אומר יותר מזה. אנחנו לא צריכים אותם כדי להאמין במשהו. והם יעבדו. לא יאמינו.

אמרתי שזה האידיאל של הגוי. להתגייר. לא אמרתי שהוא התגייר ולא חייבתי מציאות שהוא יתגייר.
אבל זה לא נכון!!סתמישוואחרונה
האידיאל של היהודי הוא להגיע לתכלית שהוא יכול להגיע לה, לקיים מצוות וכו'.
והאידיאל של הגוי הוא לשמור על מה שהוא מצווה, על 7 מצוות.

לא צריך שהיהיה להם אידיאל שהוא לא בשבילם. כל אחד והאידיאולוגיה שלו.
אנחנו נבחרנו להיות עם סגולה. אין עניין שהגוים יצטרפו להיות חלק מהעם סגולה.
בוא נגיד שאנחנו ה'סיירת'. אז המטרה של הג'ובניק זה לא להיות גם בסיירת, אלא לעשות את הכי טוב שלו בתור ג'ובניק.. אין עניין ואף אחד גם לא רוצה שהג'ובניק יהפוך להיות קרבי.
מאיפה הבאת את זה?קייטי

מסכימה עם סתמישו.

יעל

מתנות קטנות.

אני יודעת שזה היה בצחוק (כן?) אבל עצוב שחלק מהאנשים מכירים את זה רק משם.

עצוב גם שחלק מהאנשים לא יודעיםהכל מבחוץ

מי זה אברהם אבינו

נו ב'מתיעל


הייתי מתגייר מידלשם שבו ואחלמה
אחרי שלמדתי על מעלתו של עם ישראל וקרבת ה' המיוחדת שלו, איך אפשר שלא?!
ברור מתגיירת!!!נשואה-טריה-


מתגיירת ברווור!נשואה-טריה-


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך