שאלה בעקבות מקרה שקרה, מופנה לבנים ובנות כאחדחפרנית גאה=)
אני באמת אשמח לשמוע את שני הצדדים..
כשבן "מתחיל" איתי.. אני "אשמה" בזה? כאילו, אני מתלבשת בצניעות, ומשתדלת גם להתנהג בצניעות, ולא לדבר יותר מידי עם בנים, אבל אם מישו התחיל איתי, אז אני "גרמתי" לזה?? אולי לא שידרתי מספיק "אל תתקרבו אליי??" מבינים?? אולי "משכתי אש"
אשמח לתשובות..
אוחח.. מכירה.. לא יודעת אבל זה מעצבןרייצ'ל=)
אני לא חושבתריעות

יש מקרים שבנות מזמינות את זה, אבל אם לא- למה שזה יהיה אשמתך? יש שני צדדים בעניין (אגב- אני גם לא חושבת שזו אשמתו, אבל זה כבר משהו אחר)

לא ניראלי ש"אשמים" זאת המילה הנכונה. .מיצ'ל
דבר ראשון זה שבן מתחיל איתך זה לא אומר שלא שידרת שאת לא בעניין או משהו, אנחנו מינים שונים והרבה פעמים תגובה מסוימת או אמירה כל שהיא מתפרשת אצל המין השני באופן אחר.
דבר שני, בגיל שלנו פחות או יותר זהו גיל של התבגרות שבו חלק מהאנשים מפתחים ביטחון עצמי, מעריכים את עצמם וכו ואז זה מביא אותם לעשות דברים.. אני לא רואה בכך אשמה ניראלי זה יותר מי גרם לדברים לקרות ומי שפנה ו"התחיל" הוא הגורם ואחראי לדברים ולצד השני לרוב אין עניין וחלק בדבר. .
חחח חד משמעית לא אשמתךchai
אם את חושבת שרק אם תתנהגי שלא בהתאם אז יתחילו איתך את ממש טועה
ממש לא.פיתה פיתה
זה לא בעיה שלך בכלל
אם באמת את צנועה בפנים ובחוץ (כמידה ולא רק בלבוש!)..נערת טבע

אז זה נטו משהו בו ש'נמשך' אלייך ולא משהו שאת עושה לא בסדר.

אולי הוא אוהב את הצניעות שראה בך?חצי חיוך

תודה בינתיים לעונים אשמח לעוד תשובות..חפרנית גאה=)
זה תלוי באיזה סיטואציה זה היה...חסוי2


^^^^^^^^יאירוש


ברור שזה לא קשור אלייךקייטי

גם אם את לבושה בצניעות וגם אם בחוסר צניעות, כשבן מתחיל אתך זאת בחירה שלו, ושלו בלבד. 

איך שאת מתלבשת ומתנהגת זאת בחירה שלך, והעסק שלך. אין שום קשר בין השניים.

 

לא מקטרג.אבל אחת שמשדרת כולה צניעות ותוםבחורצ'יק

לא יתחילו איתה,לפחות לא בקטע גס.

זה לא היה בקטע גס בכללחפרנית גאה=)
ואני לא יודעת להגדיר אם זה ממש "התחיל".. אבל זה הפריע לי, וזה גרם לי לחשוב אם יש לי צד בעניין..
מה פתאוםמדרון
דווקא הפוך - אולי בגלל שהיא משדרת צניעות ותום היא נתפסת בעיני הבן שהתחיל איתה בתור אחת עם מידות טובות והוא אהב את זה וזה למה הוא התחיל איתה
לא מסכימה בכלל.מקום בעולם
מכירה מספיק מקרים של בנות צנועות שהתחילו איתן וגם מעבר .
אתה יודע כמה פעמים התחילו עם חברה שלי?Slow motion

ילדה-טובה-מאחד-המקומות-הדוסים, צדיקה באמת, ורואים עליה- גם בהתנהגות ובדיבור וגם בלבוש.

היא בחורה יפה, ולחלק מהבנים זה נראה אתגר לנסות להתחיל איתה.

(למרות שאולי אנחנו לא מדברים על אותם בנים. ועדיין..)

לא נכון. בתור בת, צנועה. חד משמעית לא נכון.פ.ע.ח


תגדירי 'אשמה'?טוביה2
אם את באמת הלכת כמו שצריך אז מה הבעיה כלומר מה את רוצה להתאבד כדי שזה לא יקרה?
כדאי שתבררי שבאמת זה לא את אלה הוא אבל אם זה הוא אז זה אשמתו
אתה צוחק אבל יש דעה כזוקמנו ונתעודד

בס"ד

 

הגמרא (תענית כד.) מספרת על ר' יוסי דמן יוקרת ש"הויא ליה ברתא בעלת יופי. יומא חד חזיא לההוא גברא דהויא כריא בהוצא וקא חזי לה. אמר לו מאי האי? אמר ליה רבי אם ללוקחה לא זכיתי, לראותה לא אזכה?! אמר לה בתי קא מצערת להו לברייתא, שובי לעפריך ואל יכשלו ביך בני אדם" (פירוש: היתה לו בת יפה, יום אחד ראה אדם אחד שהסתכל עליה דרך גדר. שאל אותו מה העניין והוא ענה לו, שאין סיכוי שיזכה לשאת אותה לאשה, ולכן הוא רוצה לפחות לראות אותה. אמר (ר' יוסי) לבתו- את מצערת את הבריות ביופייך, שובי לעפרך (תמותי) כדי שאנשים לא יכשלו בהסתכלות בך)

מזה תמותי כדי שלא תכשילי?מישו טישו?!
סליחה אני אני מזועזעת!
אני יודעת שקטונתי...אבל אשמתה שהיא יפה?
בוודאי. לא אמרתי שזה כך, גם הגמרא שם לא מקבלת את השיטה הזוקמנו ונתעודד

בס"ד

 

רק אמרתי שהיא קיימת. ואם היא קיימת, אנחנו צריכים להבין מה נק' האמת שבה.

ניבהלתי!!חחחחמישו טישו?!
נבהלת?קמנו ונתעודד

בס"ד

 

לא יכולת לפתוח את הגמרא ולגלות את זה בכוחות עצמך?

אבל אתה רואהטוביה2
שזה היה דעתו ולא מה שמצפים כי באמת זה לא יתכן שאנשים יחיו ככה
הנקודה במדרש הזהאיל ב.

להבנתי הדלה, היא, הבעת הרצון הפנימי שלנו להיות כלי אל הטוב והקודש. והצער והכאב אם חלילה אנו גורמים להפך מזה - להמעטת הקדושה שבעולם. האמירה היא, שאם אני גורם להרבות עון בעולם וחלילה להמעיט את הקדושה, אז כביכול, למה לי חיים, כדאי כאילו לא נוצרתי.

בדומה לדברי רחל ליעקב "הבה לי בנים, ואם אין מתה אנכי" - כי הרגישה שהיא מחמיצה את ייעודה.

לא מדובר בדבר העובר לעשייתן, אלא בהבעת הנקודה הכואבת הזאת והרצון להיות כלי שמרבה את הקדושה בעולם.

ויהי רצון שנזכה כולנו למלא את ייעודנו, אכי"ר.

הגמרא מחדדת לנו את החומרא שבהכשלת אחרים בחוסר צניעותירושליםםםם

לדעת אחד התנאים הקדושים ( ולא ברור שיש חולקים עליו ) עדיף לה למות , מאשר לחיות ולהכשיל את הבנים .  זה מוסר השכל חשוב , במיוחד בדורנו שלא מהדר ( בלשון המעטה ) בצניעות . (כמובן שיש לו מעלות אחרות ).

לא ברור שיש חולקים עליו???מי יודע

תראו באיזה הקשר מופיע הסיפור:

 

תלמוד בבלי תענית כ"ג, ב - כ"ד, א
רבי יוסי בר אבין הוה שכיח קמיה דרבי יוסי דמן יוקרת, שבקיה ואתא לקמיה דרב אשי...

אמר ליה: ולאו קמיה דרבי יוסי דמן יוקרת הוה שכיח מר? - אמר ליה: הן. - אמר ליה: ומאי טעמא שבקיה מר ואתא הכא? - אמר ליה: גברא דעל בריה ועל ברתיה לא חס - עלי דידי היכי חייס?

 

דהיינו: רבי יוסי בר אבין למד את רבי יוסי דמן יוקרת, ועזב אותו ובא ללמוד אצל רב אשי. רב אשי שאל אותו מדוע הוא עזב את הרב הקודם, והתשובה היא "אדם שעל בנו ועל בתו לא חס - איך יחוס עלי?". ואז מביאים את הסיפור הזה (וסיפור נוסף לגבי בנו).

דהיינו שההקשר של הסיפור הוא שזה לא דבר תקין. נכון שזה בא מתוך מדרגה עליונה, אבל חכמים אחרים ראו זאת באופן ביקורתי.  

אחי!יאירוש

הזוהר מקלל את מי שמפרש את אגדות חז"ל ע"פ הפשט! יש לאגדות רבדים עמוקים הרבה יותר מהפשט! צריך לנסות להבין מה המסר שמאחורי הסיפור.

 

וואלה?די"מ

כי האר"י סובר שכל אגדות רבה בר בר חנה קרו כפשוטן.

 

וזה נכון שיש גם עומק,אבל יש גם מה ללמוד מהפשט.

וואלה?יאירוש

זה מעניין. בכל מקרה יש מלא דברים הזויים בגמרא.

כמו אגדות רבה בר בר חנה.די"מ

למרות שברגע שמבינים שהמדע בכלל לא יודע הכל מבינים שבהחלט זה ייתכן.

שלוש כיתות לרמב"םנפתלי הדג
אל תתווכח רק לשם הויכוח
הוא דיבר על קבלה לא על רמבםדי"מ

חוץ מזה שהיום זה ייתכן שזה הגיוני.

 

אלכסנדר מוקדון כותב על כל מיני יצורים ענקיים ומזרים שדומים קצת למה שרבה בר בר חנה מזכיר ויש התייחסות מכל מיני מקומות שונים בעולם שלא היה קשר בינהם אז קצת קשה לומר שהכל זה המצאות.

חשוב לדעת שהמדע לא יודע הכל.

המדע כנראה יודע יותר מאלכסנדר מוקדוןנפתלי הדג
(היו לו כתבים?)

בתרבות של פעם כל סערה הייתה אל וכל לטאה דרקון, קשה לי להאמין בזה.
אבל אבל אבלטוביה2
גם ה'מדע' לא חף מפשע בנושאים האלו
אכןנפתלי הדג
אבל אני לא חושב שיש לו אינטרס להעלים תופעות ביולוגיות. אם כבר, ההפך הוא הנכון.

ברור שלא הכל ידוע, ויש סיכוי שחלקים מהאגדות מתבססות על אמיתות שעדיין לא גילינו, אבל להכיל את זה על כל אגדות רבב"ח זו סכלות בעיני, ויסלחו לי האנשים הטובים פה
יש מספיקטוביה2
שנים לא תואמות. שאלה על אמינות בדיקות פחמן 14. התרבות מהירה מידי וכו'
פחות משהיינו רוצים להאמיןנפתלי הדג
ואם היו קיימים יצורים כאלה היו לנו יותר עדויות מהימנות בנושא.
לעומת ה'ראיות' של המדע. כלומרטוביה2
נכון שהיו לפני x זמן חיות מסויימות שנכחדו. למעשה זה ברור ממש כפי שברור שעדיין לא כל החיות האלה מוכרות למדע.
מה שכן ברור שלהאמין באבולוצ . זה אמונה טהורה כי מדעית זה לא מוכח הרביה יותר מסיפור הבריאה
מסכים שלא כל החיות מוכרותנפתלי הדג
זה ברור.

לא מסכים בנוגע לאבולוציה, אבל זה כבר ניצלוש מוגזם.
אני אשתדל לקצרטוביה2
בעוד שהתורה מורה לנו להאמין בהוצרות 'חד פעמית' של החיים' הרי שהמדע מתייחס לזה כאל סיבה ותוצאה ובשני האפשרויות אין 'הוכחה' או אפילו תאוריה מדעית (מנוסחת היטב ולא מקרית) המסבירה את הווצרות החיים. ההבדל העיקרי בניהם שלפי המדע על כל זן (כמעט) שאתה מוצא צריכים להיות בכרך עוד 10. לא סביר ועוד יותר מוזר כי אין כל כך כאלו שהם אחד אחרי השני בלי הפסק מה שלא מסתדר סטטיסתית

כל זה בלי להכנס לשאלת 'אחידות' המוטציות (גם שלא באופן של ברירה טיבעית
או לקיומם של בעלי חיים המנוגדים לעקרונות האבולוציה כדוגמת הטווס וחלק ממני הצבאים
טענות טובותנפתלי הדג
לא לשרשור הזה.
(זאת לא התחמקות, פשוט נצלוש לא יפה..)
ברור שלא מדי פעם מוצאים צפרדעחנטריש


אלכסנדר מוקדון נחשב מקור אמיןדי"מ

וכמו שכתבתי זה לא רק הוא תרבויות שונות ממקומות שונים בעולם מתארים יצורים מאוד דומים כולם ביחד התרגדו להמציא אותם?

לא נראה לי.

 

ידעת שיש היום לא מעט חוקרים שטוענים שהדינזוארים ממש לא נכחדו לפני מיליוני שנים?

(הרב שלי טוען שזה הכוונה בתהילים ל"התנינים הגדולים" והוא אחד שבודק דברים עם פרופסורים למינהם ולא סתם ממציא..)

לא נשמע לי כזה הזוינפתלי הדג
והחיוץ המיתולוגיות לא כאלה דומות, אבל כן, בסופו של דבר רוב המפלצות המיתולוגיות הן פשוט הלחמים של חיות... לא דורש המון דמיון...

לא מאט חוקרים.. אתה מגזים. אלו אמנם חוקרים שאוהבים להדגיש בכל מיני מחוזות של דוסים (ובספרי פסודו מדע כמו המהפך), הם זניחים היום.

(זה די מוזר, תניני ענק היו ביאור עוד בימי יציאת מצרים, לא צריך להדחק לדינוזאורים)
אני לא בקיא עד כדי כך.די"מ

אני בשונה ממך מכיר את הרב שלי ויודע שהוא לא מהסוג "הדוסים" שדיברת עליהם.

אני יודע שהוא בודק כל דבר במציאות ומחפש הוכחות ולא סתם איזה מישהו להיתלות בו.

 

בקשר לתנינים בתהילים ברור שהכוונה למשהו גנדריוזי מאוד.

נסחפת ........אל תחיה בעולם דמיוניחנטריש


אתה רוצה לזלזל באר"י תהנה לך עם זהדי"מ
למה התכוונת "אל תחיה בעולם דמיוני"?די"מ
זה לא רק הרמב"ם..אדם כל שהוא

הרבה מחכמי ישראל, ולא רק מהפילוסופים, נקטו שחלק מאגדות חז"ל אינן כפשוטן.

 

למשל הרשב"א (בעין יעקב בברכות פרק הרואה לגבי עוג מלך הבשן, ובשו"ת), המהר"ל, הרמח"ל במאמר על האגדות.

יש הרבה מה לדון על זה אגדות יש מקום לומר את זה, וכנראה שבשאלה הזו יש גישות שונות בין חכמי ישראל.

במקרה כזה, אני מוכן להסתכן בקללה של הזוהרקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אם יש משמעות לפשט גמרא, שאף אחד לא יבלבל את המוח על "הנשמה של הנשמה של התורה"

אני מקווה שהרמב"ם ישכנע אותך...נפתלי הדג
הראשונה והוא רוב מה שראיתי, ואשר ראיתי חיבוריו ומה ששמעתי עליו -
הם מאמינים אותם על פשטם, ואין סוברין בהם פירוש נסתר בשום פנים. והנמנעות כולם הם אצלם מחויבות המציאות.

ואמנם עושים כן, לפי שלא הבינו החוכמה והם רחוקים מן התבונות, ואין בהם מן השלמות כדי שיתעוררו מאליהם, ולא מצאו מעורר שיעורר אותם. סוברין שלא כוונו החכמים ז"ל בכל דבריהם הישרים והמתוקנים, אלא מה שהבינו לפי דעתם מהם, ושהם על פשטם. ואע"פ שהנראה מקצת דבריהם יש בהם מן הדיבה והריחוק מן השכל, עד שאילו סופר על פשוטו לעמי הארץ - כל שכן לחכמים - היו תמהים בהתבוננתם בהם, והם אומרים היאך יתכן שיהיה בעולם אדם שיחשוב בזה או שיאמין שהיא אמונה נכונה, ק"ו שייטיב בעיניו.

וזו הכת עניי הדעת, יש להצטער עליהם לסכלותם, לפי שהם מכבדין ומנשאין החכמים כפי דעתם, והם משפילים אותם בתכלית השפלות, והם אינם מבינין זה. וחי השם יתברך כי הכת הזה מאבדים הדרת התורה ומאפילים זהרה, ומשימים תורת ה' בהיפך המכוון בה. לפי שהשם יתברך אמר בתורה התמימה "אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה", והכת הזאת מספרים משפטי דברי החכמים ז"ל מה שכששומעים אותו שאר האומות, אומרים "רק עם סכל ונבל הגוי הקטן הזה".

ורוב מה שעושים זה הדרשנים שהם מפרשים ומודיעים להמון העם מה שאינם יודעים. ומי יתן אחר שלא ידעו ולא הבינו שיהיו שותקים. כמו שאמר "מי יתן החרש תחרישון ותהי להם לחכמה". או שיהיו אומרים אין אנו מבינים כוונת החכמים בזה המאמר ולא היאך יתפרש. אבל הם מחשבים שהם מבינים אותו ומשתדלים להודיעו לפרש לעם מה שהבינו הם עצמם, כפי דעתם החלושה, לא מה שאמרו חכמים, ודורשים בראשי העם דרשות ממסכת ברכות ופרק חלק וזולתם על פשטם מלה במלה.
דעת הרמבם ידועה.די"מ

ועיין מה שהגבתי לך שגם לפי הרמבם זה לא מוכרח ובהחלט ייתכן שזה כן אמיתי למרות מה שהרמבם אומר.היום אנחנו יודעים יותר ממה שהרמב"ם ידע.

 

בכל מקרה זה בכלל לא קשור לעניינו כי פה זה לא איזה אגדה הזויה אלא סיפור על אמורא (שאמנאם כמו שקמנו כתב חלקו עליו אך אסור להתעלם מזה שיש שיטה כזאת וכנראה יש בזה משהו)

 

 

השאלה היא, במקרה הזה,נפתלי הדג
האם מבינים כפשט של 'מעשה רב', לי זה מאוד קשה. ובכ"מ ברור שדיני הצניעות של חז"ל שונים לחלוטין מאלו שלנו.
למה לא?די"מ

ובכל מקרה מה הקשר לרמב"ם?

בדיוק כמו שאמרת היום בוואטצפ לפעמים אנשים קוראים איך שנוח להם את הטקסט, זה לא מה שאתה עושה עכשיו?

 

בקשר לסוף כבר דנו על זה בעבר.

לא שכנעת אותי.

טיעון מוצלח נפתלי הדג
זה שונה בגלל שאני מאמין שיש רמה של מוסריות בסיסית שמנחה את היהדות, ערכי מוסר עקרוניים שקודמים כמעט לכל דבר, ובראשם - ערך החיים.
הבנה של סיפור כזה כפשוטו היא הפרה של הערך היסודי הזה, ולכן מושחתת.
הרמב"ם מסביר שלפעמים עלינו 'להגדיל ראש' ולקרוא דברים שלא כפשוטם כי אנחנו יודעים שהיו דברים שהנחו את אבותינו.

איפה הגבול? שאלה טובה וקשה. איני יודע.

(זה קשור גם לגישה המדעית לגמרא ולתנ"ך בגובה העיניים)
רק שאתה כל כך בטוח שאתה יודע מה הוא המוסר הזה..די"מ

ולדעתי לא הבנת את הרמבם.

הרמבם דיבר על דברים שלא מתיישבים על שכל בריא ולא על הלב.

על הלב שלך תעבוד ותעשה הכנעה.

אבל להגיד דברים שבשכל כל כך קשים נגד זה הרמבם יצא.

אני בטוח באמונה שלינפתלי הדג
פחות או יותר, זה שלילי?
זה לא רגש פופוליסטי, זה שכל, וזו הצורה שאני רואה בה את היהדות.
כן זה שלילי.די"מ

זה תלוי באיזה מובן אתה בטוח.

אתה בטוח מה המוסר ואחרי זה מלביש עליו את התורה ולא הפוך.

 

 

זה ממש לא שכל.

לגמרי רגש.

הרמבם ודאי לא דיבר על זה.

אני יודע שאתה לא קוקניק, אבל...נפתלי הדג
דבר מוכרח הוא שיסגל האדם לעצמו את המוסר הטבעי
הפשוט, בכל רחבו ועמקו, ואת יראת ד', ותמצית הטהור של
האמונה הפשוטה, וכל מדותיה ברוחב ובעומק, ועל גבי
שתי הסגולות הללו יבנה את כל מעלות רוחו העליונות.
אסור ליראת שמים שתדחק את המוסר הטבעי של
האדם, כי אז אינה עוד יראת שמים טהורה. סימן ליראת שמים
טהורה הוא כשהמוסר הטבעי, הנטוע בטבע הישר של האדם,
הולך ועולה על פיה במעלות יותר גבוהות ממה שהוא עומד מבלעדה.
אבל אם תצוייר יראת שמים בתכונה כזאת שבלא השפעתה על
החיים היו החיים יותר נוטים לפעול טוב, ולהוציא אל הפועל דברים
מועילים לפרט ולכלל, ועל פי השפעתה מתמעט כח הפועל ההוא,
יראת שמים כזאת היא יראה פסולה.

(אוה"ק)
מסכים לגמרי.די"מ
אבל מוסר זה לא מתמטיקה.
יש הרבה מקום לדון מהו "המוסר הטבעי".
אז כיוון שזה לא מוכרח בכלל קשה לי שכופים את מה שנראה לך כמוסר הטבעי כשהפשט ממש סותר זאת.

ואני עדיין איתן בדעתי שודאי שלא לזה התכוון הרמב"ם
ודאי שזה לא מתמטיקה, זה משתנהנפתלי הדג
ברמה מסוימת.

מה אני אגיד לך? החיים קשים. ואם תתיר לי לחטוא בקלישאות, אמונת חכמים זה להאמין קודם כל שחז"ל היו חכמים. וד"ל.

לגיטימי
אני חושב שמכיוון שהתוצאה בפשט היא אותה התוצאה שדיבר עליה הרמב"ם, ודאי שהמקרים דומים.
אבל אתה קובע ואז מסדר שזה יתאים לך!די"מ
הרי בתרבויות אחרת זה בהחלט ככה.
אז בגלל שבתרבות המערב זה נשמע הזוי זה הופך את זה לבאמת הזוי?
אתה ממש מראה עד כמה הסטיגמה שאתם מושפעים מתרבות המערב נכונה..

שוב,אני ממש לא מסכים.
הרמב"ם דיבר על מי שאומר דברים שרחוקים מהשכל הישר וכל מיני הוקוס פוקסים למינהם.
פה מדובר על שאלה מוסרית ובהחלט יש תרבויות שזה נחשב מוסרי אפילו היום.
חבל להתבטל לתרבות המערב באופן כל כך מוחלט ולברוח מדיון וברור אמיתי מה חז"ל הדריכו אותנו.
זה בדיוק מה שהרב קוק אומר נפתלי הדג
א. תרבויות אחרות שאת תוצאותיהן אפשר לראות כיום בסוריה ועירק.

ב. ההגדרה 'תרבות המערב' היא הגדרה שופעת בורות, אם תסלח לי. אפשר ואשמח לדון בהזדמנות לגבי דעתי על 'חכמה הגויים', על מה היא 'תרבות המערב' (כותרת שמשתמשים בה כל כך הרבה בכדי לתקוף דבר עלום חוסר פשר, לרוב מתוך פחדנות) ומה דעתי עליה.
אני לא מקבל שום דבר בצורה עיוורת, וודאי שאני מושפע מ תרבויות אחרות, אני אפילו חושב שזה דבר חיובי
הכפייה של הצורה בה אתה רואה את העולם ושל אמות המידה שלך על הדרך בה אני רואה את העולם ועל אמות המידה שלי לא מאפשרת לך להבין את דברי, אלאמרק לוותר אותם המושפעים ורגשיים. כשתבין שנקודות עקרוניות אצלנו שונות, ולא תנסה להגדיר אותי דרך הצורה בה אתה רואה את העולם, תוכל להבין שאני אומר דברים ש(בעיני לפחות) נובעים ישירות מתוך היהדות, גם אם לא מתביישים ללמוד ממקומות אחרים.

חוסר הקשבה אינו רק דמגוגיה, הוא גם חוסר נתינת מקום לרמות המידה השונות של הצד השני.

ג. הרמב"ם הציב עקרון שנכון בעיקר לסיפורים, וגם לעקרונות מוסריים.

ד. אתה מניח שאני רואה סתירה בין הדברים, וגם זה חבל.
אני מחכהנפתלי הדג
תאלץ לחכות עוד..די"מ
זה משהו שדורש מחשבה ותגובה מהראש ולא מהבטן.
אני לא במצב לתת אחת כזאת כרגע.
אבל זה עןד יקרה מתישהוא בעז"ה
איזה כיף זה לשפוט את האמוראים הקדושים על פי מה שנראה לנוקמנו ונתעודד

בס"ד

 

היום היא היתה עוזבת את הבית בדיוק מאותה הסיבה שבגללה את מעזה לכתוב כאלו שטויות. כי היום יש לאנשים חוצפה ועזות, אפילו כלפי מי שנסמך בשרשרת ישירה ממשה רבנו!

את מציבה את החצוניות והנאות במרכז,אבל רבי יוסי ידע שתכליתירושליםםםם

הנשמה היא לתקן , ואם היא מכשילה אחרים , זה פוגם בתיקון הרוחני שלהם , שרק בשביל זה הם הגיעו לעולם.

בקיצור- את שבויית תרבות בעולם החילוני , החיצוני , שאין לו מושג למה נשמה מגיעה לעולם, ולכן כל מערכת הערכים שלו מעוותת.

כדאי לראות בתגובתי לעיל, הבאתי את הגמרא בהקשרהמי יודע


אתה מציב את עצמך במרכזנפתלי הדג
וכל דבר אחר, גם הרגשות של ילדה מבולבלת - בגלל אנשים כמוך - זניחה להתעלות הרוחנית שלו.

תחשוב רגע מה אתה אומר.
והקב"ה שברא אותה יפה לא ידע על זה שתכלית הנשמה לתקן??נקודה

בס"ד

 

סליחה על הפלישה...

אני לא מתיימרת להבין את הגמרא הזו.

יש דברים נשגבים מבנתי וזה אחד מהם.

לעומת זאת צניעות זה דבר שנדרש מכל בת ישראל.

ולענייננו-

אנחנו צריכות להיות צנועות לא כי חוסר צניעות מחטיא גברים,

(כי אז הייתה יכולה להיות מחשבה שמותר להיות לא צנועה ליד גוי למשל ח"ו)

 אלא צריך להיות צנועות כי כך כתוב בתורה.

ואגב-צניעות היא לא רק ליד גברים.

זה גם כשאת לבד בבית...

(נכון שאז יש הקלות, אך מעיקר העניין גם לבד בבית צריך הקפדה על צניעות מסוימת)

צניעות זו מידה בנפש שמתבטאת ביון השאר גם בלבוש.

ולנו כבנות ישראל יש את ההדרכה התורנית המלאה איך בדיוק המידה הזאת בנפש נראית כלפי חוץ.

(ואחרי המעשים נמשכים הלבבות,- ומתגלה הצניעות הפנימית שקיימת בכל בת ישראל)

לכן המדד לצניעותך הוא לא אם בן "התחיל" איתך או לא,
אלא אם את עומדת בכללי ההלכה, ורוח ההלכה.

 

מעשית, כשדבר כזה קורה (בן מתחיל איתך) את צריכה להסתכל במראה, לבחון את עצמך, האם חרגת במשהו מצניעותך? מההלכה? האם היית מוכנה לעמוד כך בבית המקדש השלישי במהרה ייבנה? 

אם כן, אין "להתחלה" שלו עימך שום קשר להתנהגותך,

ואף אם יש מה לתקן- זו עדיין לא אשמתך שהוא התחיל איתך- כי כל אחד אחראי למעשיו,
אבל אולי זו דרכו של הבורא לאותת לך שיש מה לשפר בתחום.

 

בהצלחה!!!


האם יש לך בגד גבולי? 

אם לא תתיימרי באמת לא תביני ......צריך לבדוק לחקור לפשפשחנטריש

תכלית הידיעה שלא נדע זה אחרי שלומדים הכל מהבעש"ט כמדומני

 

צודק, הייתי צריכה לכתוב שעדיין אני לא מבינהנקודה

בס"ד

 

עוד לא הגעתי לסוף חיי, ואולי יום אחד אבין...
אבל גם אם לא מבינה מדרש כזה או אחר, זה לא אומר שמשהו במדרש לא הגיוני,

אלא שהשכל שלי לא זכה (עדיין) לרדת לעומקם של דברים- וזו הייתה כוונתי.
שאם משהו ממקרותינו הקדושים לא מובן לנו, לא מתיישב לנו על הלב, כנראה
יש עומק שעוד לא גילינו, או שעדיין לא הזדככנו מספיק להבין את הדברים.

 

מעשית אני עומדת מאחורי המילים שלי, צניעות נמדדת על פי כללי ההלכה,
ורוח ההלכה, ולא לפי תגובות של בחורים. 
מכירה גם צעירות לא צנועות בכלל שאף אחד לא מתחיל איתן, מה זה אומר שהן צנועות?

ללכת לפי ההלכה, לעשות מידי פעם בדק בית שאכן אנו עומדות בכללים שנדרשים מאיתנו, ולהמשיך הלאה.

נו באמת תרגעו יש צדק בדבריהחנטריש


להביא את האגדתא הזאת בשרשור כזה...נפתלי הדג
קצת טאקט, אחי, יש הזדמנויות יותר טובות להפגין בקיאות...
להביא את האגדתא הזוהלוי מא
ולהטיח אותה בבנות ימינו ולהאשימן זו רשעות גמורה
אם את מתנהגת בצניעות אז למה זה באשמתך?אמבא
למטבע יש ני צדדים, ואם ה'אשמה' היא לא מהצד שלך..
אם הלכת נורמלי והתנהגת בסדר למה את צריכה להיות אשמה??עוד אחת!
במה? בזה שלבנים יש יצר?
בזה שהיה נראלו שאת מתאימה לו??
במה??
^^^ ממש כך! אם את עובדת ע"פ ההלכה, איפה פה האשמה?נערת טבע

זה שיש ציבור שלם שהתרגל להאשים את ציבור הנשים בכל תחלואי המין הגברי זה בעייה קשה בעיניי!

לא חושבת שתמיד כשבן מתחיל עם בתזו אניי

זה בגלל שהוא חושב שהיא מתאימה להיות אישתוחצי חיוך

את ממש לא אשמהמונה
מי שהתחיל איתך התנהג בחוסר צניעות. אנחנו צריכות להתלבש צנוע אבל אפילו אם התלבשת פחות צנוע זה לא מתיר לו להתחיל איתך.
ברור שלא התכוונת, ואת בכלל לא אשמהימד
עבר עריכה על ידי ימד בתאריך כ"א באייר תשע"ה 20:05
בכל אופן נראה לי שמדת חסידות גם להתפלל על זה שח"ו אחרים לא יכשלו-
אמר רבי יוחנן למדנו יראת חטא מבתולה וקיבול שכר מאלמנה יראת חטא מבתולה דר' יוחנן שמעה לההיא בתולה דנפלה אאפה וקאמרה רבש"ע בראת גן עדן ובראת גיהנם בראת צדיקים ובראת רשעים יהי רצון מלפניך שלא יכשלו בי בני אדם.) סוטה כב, א)
בהצלחה!
גם אם תלבשי בורקה יהיה מי שיתחיל איתךהמימוני

בכלליות זה באמת עוזר שמתלבשים צנוע כי זה משדר לאיזה ציבור את שייכת ומה יהיה מקובל ומה לא מקובל מבחינתך, אבל תמיד יהיה מישהו שיתעלם מכל הסימנים. זה בהחלט עצוב ומעצבן אבל זו המציאות ואני אומר לך את זה בתור גבר שכן מכבד כשמשדרים לו שלא מעוניינים בקשר איתו, אבל אני בהחלט מודע לזה שיש  גברים שמתוך גסות רוח, חוסר התחשבות ולפעמים באמת בגלל שהאהבה מקלקלת להם את השורה, לא יתחשבו ברצונות של הצד השני. אם באמת לא עשית שום צעד מבחינתך, את לא צריכה להאשים את עצמך, ולדעת שאלה הם פני הדברים, כי היצר חזק מאד בנושא הזה, לא להבהל ולהלחץ אלא פשוט להפגין גישה עניינית ויבשה ולהתעקש לא לשדר שום דבר אחר ורוב האנשים יקלטו את המסר, ואם לא זו באמת בעיה שכבר צריכה התייחסות מיוחדת.

אני חייב להוסיף שדיני צניעות הם לא רק בשביל לא להפריע לגברים, כי הרי גם לגברים יש דיני צניעות (מכנסיים ושרוולים ארוכים, לבוש לא מנקר עיניים וכדו'), והם לא מתבטאים רק בלבוש. זהו אורח חיים שמקיף את כל ההתנהגות שלנו ובא כדי להרגיל אותנו לא לחיות חיים מוחצנים אלא חיים שהפנימיות היא העיקר. ולכן גם אם כולנו היינו צדיקים גמורים היה עניין להתנהל בצניעות.

 

את רדיו? אז למה "לשדר"?חליל הרועים
תחיי את חייך!
מתלבשים צנוע לפי ההלכה וזהו.
כל השאר זה לא ענינך ומי שמתחיל זאת בעיה שלו
ואם כבר מטריד יש דרכים לטפל בזה
זה לא אשמתך!!מתוקה אמיתית

אם בן מתחיל איתך זה לא אשמתך!!!!!!!!!

לבנים יש יצר שונה, וזה לא אשמת אף אחד. ואם בן מתחיל איתך- זה לא אשמתך בכלל!!!

בהצלחה!!!!!!כאילו מוציא לשון

לבנים יצר שונה ?....חנטריש


אשמה זה על דבר רעלשם שבו ואחלמה
ולהתחיל איתך זה לא פסול
אלא אם זה סתם לכיף.
את בכל מקרה לא אשמה אם את צנועה
למה "אשמה" בכלל?כנרית על הגג=)

בן ש"מתחיל" עם מישהי אולי זה לא שייך, אבל זה לא דבר אסור.

"הטריד" אותי זה משהו אחד. אבל "התחיל"? זה לא משהו נורא.

תסבירי שלא מתאים לך ושלום.

ואם לא שלום- זה כבר סיפור אחר.

נראה לי שאלה הגיונית, מתפלאת שאף אחד עדיין לא שאלמגדלור באפלה
בת כמה את?
שביעיסטית, אבל מה זה משנה??חפרנית גאה=)
יש קשר למה שמשדריםמתגברת

לפי דעתי יש קשר ישיר למה שמשדרים כלפי המין השני

בדוק!

ותמיד יש סטיות מן הכלל

צודקיםהמלכות של
זה לא אשמתך בכלל
חז"ל קבעו שלדינה הייתה אשמה מסויימת במעשה "שכם " כי היא יצאהירושליםםםם

מהבית . מי שלא מסתובבת כל כך , זה כנראה לא יקרה לה.   אבל עם ציבור שלא ברמה הרוחנית הזאת , קשה לדבר על הצניעות שחז"ל כיוונו אליה

באמת נורא שנשים יוצאות מהבית.נפתלי הדג
עבר עריכה על ידי נפתלי הדג בתאריך כ"א באייר תשע"ה 23:39
<צ>

די להאשים נשים בחולשה של עצמך.
הגברים בימנו הרבה יותר פרוצים מהנשים, והם גם אלו שמכתיבים את האופנה הפרוצה.
קשוט את הראש שממנו יוצאים דברים כאלה.
אתם מדברים מחוסר ניסיון וידעהיא
נתחיל מזה שאנחנו בעידן הפמניסתי שהבת יוצאת מהבית כמו הגבר. וגםאם האישה התלבשה פרוץמספיק להאשים אותה! שהגבר ישלוט ביצרים שלו!
מי אמר שהעידן הפימנסטי הוא טוב?די"מ
יש בו מלא צדדים טוביםהיא
שים לב אני בת!!! איתי לא כדי להתווכח על זה. זה כמו להתווכח איתך למה השובניזם גרוע
??? חסר בנות שובנסטיות? או בנים פמינסטים?די"מ
לא חסרהיא
במיוחד בנות פמניסטיות הן מחזירות לעצמן את הכבוד שאבד להן
בטח שהוא טוב נקבה תסובב גבר שתהיה מעליוחנטריש


וככה צריך להיות הנשים חכמות יותרהיא
קיראו את הסיפורים הבאים ותחליטו בעצמכם:חכמת ישישים

גבר ראה מכונית. חדשה, יפה, מבריקה. גם מרווחת. היא פשוט הזמינה אותו לנסות אותה... הוא נכנס למגרש שבו חנתה ואמר למוכר שהמכונית הזאת באמת מוצאת חן בעיניו, ואם אפשר, הוא היה רוצה לנסות אותה. המוכר נתן לו את המפתחות כדי שינסה את המכונית. הוא לקח אותה לסיבוב קצר...אומנם, למרבה הצער, לא היה לו כסף לקנות אותה, אבל הוא אמר לעצמו שזה לא נורא אם הוא רק יקח אותה לסיבוב קצר. הוא התרווח במושב הנהג, ויצא לדרך. הנסיעה היתה כל כך חלקה ונעימה! שום חריקה, שום רעש. הוא פשוט המשיך לנסוע, ונסע, ונסע עד שהדלק אזל... כשהשופט שאל אותו למה הוא עשה מה שעשה, הוא אמר שהמכונית פשוט הזמינה אותו. היא כל כך משכה את ליבו עד שהוא לא יכול היה להתנגד... עכשיו, בבית הכלא, הוא כועס על המכונית המכושפת הזאת. היא אשמה, היא הפילה אותי בפח !

חברו של אותו גבר, ראה בחלון הראווה של מעדניה כל מיני דגים במרינדה כזאת ובמרינדה אחרת וגם נקניקים טעימים מסודרים להפליא בתוך לחמניות טריות. הסנדוויצ'ים הללו פשוט "דיברו " אליו ו"קרצו" לו. הוא נכנס פנימה ולקח כמה דגים בכלי ולחמניה טריה וריחנית עם נקניק. כשעמד לצאת מהחנות, תפס אותו הזבן ושאל אותו מה עם התשלום. "אני מצטער", הוא אמר. המעדנים שלכם פיתו אותי.

בשום מקרה, לא היו אלה המוצרים שפיתו את הבחורים. על הבחורים היה להתמודד עם יצרם, זה הכל. הוא הדין בבחורה. היא אפילו ציינה שהיא מתלבשת בצניעות ומתנהגת בצניעות, אבל, כנראה, עדיין מואשמת בהתנהגותם של הבחורים כלפיה. זה כמו להאשים את היהודים בזה שרצחו אותם.

 

הלו להרגע. הוא לא אנס אותה.טוביה2
עבר עריכה על ידי טוביה2 בתאריך כ"א באייר תשע"ה 23:13
ברור ש'להתחיל' עם בחורה שלא מתנהגת כאחת שאצלה זה נורמה פסולה - והיום מי שלא לפי ההלכה בעצם אומרת שהיא לפי הנורמות המערביות שבהם זה לגיטימי - זה לא מעשה בעייתי (מצד הלהביך אותה -לא מצד שמירת העיניים)
כמובן על פי הסיפור זה לא המצב כך שאין הצדקה להטריד - אבל הפנימיזם החזירי שאומר אנו נלך איך שבא לנו ותתמודדו עם זה הוא פשוט הרעה שממנה מתחילות הרבה פגיעות.
נ.ב. אני לא חושב שזה המקום לפתוח את הדיון הזה אבל היצר שלו הוא לראות ושלה (בעיקר) להראות. כך שבעצם את מטיפה לנשים להתגרות כי זה כיף וקל ומצפה מגברים לשמור על נורמות לא סבירות במצב כזה -פשוט דוחה.
(אני לא מכחיש שכמעט תמיד זו אשמתו הכמעט בלעדית של הגבר, אני רק טוען שזה כמו 'נסיבות מקלות'. כמו שאסור לגנוב גם אם אתה רעב ועדיין זה שונה מלגנוב בשביל הכיף)
לא קשור לעצם הדיון.(על האונס)נערת טבע

הדיון פה, לדעתי, הוא מי בסופו של דבר אשם באונס.

שורה תחתונה- הבחור או הבחורה?

 

נכון שיש בנות ש"צועקות" במעשה או בלבוש שהן 'זולות' ולכאורה כל הרוצה ייטלן כרצונו,

אבל עדיין, על הגבר החובה לשלוט ביצרו.

 

האם אנחנו מחנכים את ילדותינו שהגברים הם מפלצות איומות ונוראות שיש להישמר מפניה בימים ובטח שבלילות,

או

שהם אנשים ככל איש, שיש להם יצר מיוחד וניסיון שונה מלנו, הנשים, והם עובדים ע"מ לנתבו לכיוון בריא וחיובי?

 

לזה אני מסכים וזה גם מה שכתבתיטוביה2
אבל חוכמת ישישים כתבה כאילו הוא גנב או עשה משהו אסור גם ברמה המוסרית. ואת זה היא לא התנתה בשאלה של המוסריות שלה. על זה כתבתי שזה דוחה. נכון רב האשמה עליו אבל - אם בחורה מתנהגת בצורה ש'מזמינה' שיתחילו איתה אז שלא תתפלה אם זה גם קורה.
ושוב כמו שכתבתי פותחת השירשור מציירת מקרה אחר וחמור יותר אבל את תגובתי כתבתי לשטויות של 'חוכמת ישישים'
מה חמור כלכך במקרה של פותחת השרשור???danielkporak

בס"ד

 

לא הגזמתם? 

 

בסך הכל בחור שמאוד רוצה לצאת איתה ולכן הוא מחזר אחריה. וכמו כל גבר מחזר, הוא לא מפרש אמירות מהתחום האפור בסגנון "אני לא מדברת עם בנים בפרטי" כ "אתה בחור נחמד אבל אני לא מעוניינת כרגע".

 

 

 

הפואנטה היאחפרנית גאה=)
שהוא לא רוצה לצאת איתי. הוא אמר לי ראני יודע שלא יצא מזה כלום אבל באלי לדבר איתך.. ומבחינתי, זו עוד יותר גרוע
טוב נו הוא לא דוס אבל גם לא נאצי אייטם הבא חנטריש


אויי נו באמת..מיצ'ל
היא כל כך משכה את תשומת ליבו שהוא לא יכל שלא להתחיל איתה זה נשמע כזה פתתי..
זה כמו שיהיה לו ממש רצון לעמוד באמצע הכביש ולראות אם ידרסו אותו..
זה לא משחק ילדים הוא יכל לשלוט ביצר שלו.. אבל הוא לא עשה את זה בעיניי זה אשמתו בלבד!
אבל למה לא לאנשים אם יש אפשרות הרי הבנות תמיד הם אלה שמחטיאות את הבנים.. אולי אתם תשמרו על העיניים שלכם.. ו תפסיקו לאשים אותנו..
ובמיוחד את הבנות הדתיות שלרוב הולכות בצניעות.. קחו אחריות למעשים שלכם!!
הוא כלכך לא רצה לא להתחיל איתה אז הוא התחיל איתהחנטריש


ולבחור המקסים שכתב את המכתב שהתפרסם פה לא מזמן...נפתלי הדג
הרי שלך לפניך.
לא, את בסדר גמור.הלוי
אם בן מתחיל איתך, אז זה בגלל שמצאת חן בעיניו. אין פה מקום להאשים אותך בזה.
דרך העולם שהבן מחזר אחר הבתהלוי מא
הכל בסדר אל קחי את זה למקום לא טוב את בסדר גמור היינו אתמול בחתונה ואיזה מלצר טמבל התחיל עם אשתי עם כיסוי ראש זה אומר שהיא לא בסדר? זה אומר שהוא טמבלון
בת שנאנסההיא
היא אשמה בזה? לא! חד משמעית! זה לא התפקיד שלך לשדר אל תתקרבו אלי ואם מישו מתחיל איתך זו בעיה שלו חוץ מזה שלא תמיד זה רע בקיצור תוציאי את השטויות האלה מהראש שלך את לא אשמה במיוחד כשאת נשתדלת
זה תלוי בהרבה דבריםנשוי שמח
זה תלוי בגיל שלך. אם זה גיל שלגבר מתאים להתחתן בו אז זה לא אשמתך ויפה לו על האומץ.
וגם תלוי איך הוא התחיל איתך, אם הוא אמר שהוא 'רוצה להכיר אותך' ואת ענית לו שאת לא רוצה ובזה נגמר הסיפור אז זה בסדר גמור.
אם הוא עדין ואחד שנחשב דוס, באמת יכול להיותשהוא התחיל כי הוא רואה בךצדיקה ומידות טובות.
בקיצור זה תלוי בנסיבות
מה שאתה כותב, נוגע לשאלה האם יש כאן בכלל אשמה..אדם כל שהוא

אבל גם אם יש כאן אשמה, יכול להיות שהאשמה רק שלו.

[לא סביר שהאשמה רק שלה].

אם הבת לבושה 100% בצניעות, ומתנהגת 100% בצניעות היא לא אשמה.

ברור שאת לא אשמהריאליסט

את מתלבשת בצניעות ועליו להתגבר על עצמו (אלא אם כן הוא באמת רוצה להכיר ולפתח קשר רציני).

לא יכול להיות אחרת כי אם כך לעולם אדם לא ייענש על מה שהוא עושה כי תמיד יש ויהיה משהו או מישהו אחר ש"גרם" לו לעבור עבירה...

נקודה למחשבה

 

חסר כאן הרבה מידע משלים כדי להבין את הסיטואציה ואי אפשר כך לyehiel

כך אי אפשר לשפוט. גם לא ברור, מה הפרוש "אם מישהו התחיל אתי",  נראה לכאורה שאת שחררת סוגיה תיאורטית ולא מקרה אמיתי שקשור אליך.

מכל מקום, אם את רוצה לשדר "אל תתקרבו אלי", אז במקום לכתוב כאן שטויות, אולי תשימי על עצמך שני שלטים, האחד מקדימה והשני מאחור ובהם תכתבי "אל תתקרבו אלי", או "אל תתחילו אתי"..

מה קשור אשמה ? להתחיל עם בת זה דבר רע ???אלי6

את לא רוצה שיתחילו איתך ? שיהיה לך לבריאות. תגידי  לפונה שאת לא מעוניינת ותמשיכי בחייך.

לא רואה שום דבר רע בלהתחיל עם בנות, זו דרך בריאה יותר מדייטים לדעתי לצורך הכרות,  אבל אם את מעונינת לא לדבר עם בנים משום מה אז זו זכותך, אך עדיין לא הופך את העניין לדבר רע. עד כמה שידוע לי כל בני האדם נוצרו ממפגש של בן ובת..

ילדתיזקנת השבט

זה קרה לך כי את בת והוא בן . יכולת ללבוש גם בורקה ...השאלה החשובה היא - מה עושים עם זה ? תלוי בת כמה את . אם את מעל 18 ,ואם הוא נחמד , אפשר לחשוב על איך מכירים באופן יותר מסודר . אם לא - ברגע שאת סגורה בתוך עצמך , שזה לא מתאים לך - אז את משדרת ואומרת "לא מתאים ", ולרוב בזה זה מסתיים. 

 

אני חילונית , מקווה שעזרתי. 

בת כמה את? האם את לומדת? באיזה כתה?yehiel


משום מה יש לי הרגשה שמדובר בילדה בת 10-12 ?!yehiel


יותר בכיוון של 17..חפרנית גאה=)
מכיוון שהרבה פה תהו מה בדיוק הייתה הסיטואציהחפרנית גאה=)
אני קצת אפרט.קודם כל אני לא יודעת להגדיר אם זה "התחיל"..אנ נמצאת איתו באיזושהיא תוכנית, ואי לכך גם בקבוצת וואצפ.. בתחילת השנה כשהוא פנה אליי בפרטי, ישר כתבתי לו שאני לא מדברת עם בנים בפרטי. בקיצור כל השנה הוא מצא סיבות לדבר בפרטי וכל פעם מחדש הזכרתי לו את עמדתי בעניין..עד שביום שישי הוא כתב לי בפרטי שממש כיף לו לדבר איתי, ושאני מוצאת חן בעיניו מאד.. הסיפור נגמר בזה שיצאתי מהקבוצה ושלחתי לו הודעה שמבהירה שזה ממש לא מתאים ושיפסיק לדבר איתי.
אבל כל הזמן מציקה לי התחושה שאולי אני כן אשמה בזה. שאולי לא הייתי בסדר בכלל שהייתי בקבוצה הזאת.. מקווה שעכשיו זה יותר מובן ..
ממה שכתבת זה ממש לא נשמע שאת אשמה אפילו טיפונת.די"מ
לגבי ההמיצאות בקבוצה זה שאלה בפני עצמה.
אני אישית חושב שאם זה למטרה מסוימת ולא סתם קבוצה חברתית אין בזה בעייה.
כמובן שאם מישהו מרגיש שזה מזיק לו שלא יהיה גם בקבוצה כזאת.
תגובה מעודדת תודה!!חפרנית גאה=)
את צוחקת עלינו?הלוי מא
להודעת ווטסאפ תמימה את קוראת התחיל?
בת כמה את גיל לנישואין?
אויש נו, זאת לא הודעת ווצאפ תמימה.אור השחר..
אולי יש חברות שזה מקובל אצלם.
אצל דוסים - לא; אא"כ עומד משו מאחורי זה..
טוב דוסים עם ווצאפ זה אחרת כל אחד והפרמטר שלוחנטריש


השאלה הייתה בעקבות מקרה שקרהחפרנית גאה=)
לא על מקרה שקרה.. אבל בכל מקרה, אני מצטערת אם זה נשמע לך מוזר, בשבילי זאת לא הודעה "תמימה"..
אוי הוא הגזים וזה ממש לא לעניין,ימד
עשית בשכל, ופעם הבאה פשוט לחסום ישר
נכוןהיא
אולי בהודעה הראשונה זה לא היה נחשב אבל כשבנדם אומר לך לא מתאים אז זה פשוט לא מתאים! ואם הוא מציק זו הטרדה
עוד שאלה קטנהdanielkporak

בס"ד

 

בכל אותן הפעמים שהוא מצא סיבה להתכתב איתך בפרטי, את נענית להתכתבות או שרק דחית אותו והזכרת לו שאת לא מדברת עם בנים בווטסאפ?

איזה אידיוט אל תשמרי נגיעה תביאי לו כאפה ובעיטהחנטריש


לפי התיאור הנוכחי זה כבר יכול להחשב כהטרדה מיניתshir20

לאחר שכתבת לו במפורש שאת לא מתכתבת עם בנים בפרטי, כל כתיבה שיש בה איזה שהוא הקשר מיני, הצעת חברות וכדומה עשויה להחשב כהטרדה מינית גם אם זה נעשה בלשון חיובית כמו "את מוצאת חן בעיני"

אם תראי שהוא מנסה שוב ליצור איתך קשר, רצוי לערב את הורייך שיתקשרו אליו יזהירו אותו שאם ניסיונותיו יימשכו הם יגישו נגדו תלונה במשטרה על הטרדה מינית.

מצטער אבל אני לא רואה שום בעיה בזה...danielkporak

בס"ד

 

נתחיל בווידוי שלא קראתי את כל הדיון לפני כן...

 

 

תראי... אני מכיר חברים מהישיבה שקצת התעקשו לצאת עם מי שלעתיד הפכו להיות נשותיהם. חיזורים של הגבר זה לא רק מהסרטים, זה מופיע כבר בגמרא. אני מכיר אחרים/ות שהכירו סתם כך בתחנה מרכזית, דרך פייסבוק או במסגרת טיולי של"ח.

 

אמנם אני אישית הכרתי את אשתי אחרי שחבר מאורס הציע לי לצאת עם חברה של ארוסתו, אבל אני לא חושב שיש שום פסול בזה שבחור שמכיר מישהי מנסה ליזום איתה קשר (כל עוד מדובר במטרה רצינית, גילאים מתאימים ושמירה על כבודה ורצונה) ולא משנה באיזה אופן.

 

זה ש"התחיל איתך מישהו", כלומר פתח בגישושים להיכרות יותר עמוקה ולקשר יותר עמוק, זה לא דבר פסול. מן הסתם זיהה בך משהו חיובי שמשך את תשומת ליבו, ואין פה שום דבר פסול בעיניי. אם בעינייך זה פסול - אז אולי תמנעי את עצמך מכל מסגרת שיש בה בנים? (יש גם שמחלקים גם את האוטובוס לשני אזורים וגם את המדרכות ברחוב...)

 

יש פה נקודה שכל בחורה צריכה להיות אמיתית עם עצמה: ישנן בנות שגם בלבוש צנוע ומוקפד נוסח מאה שערים, המראה החיצוני שלהן באמת מושך. אז כמובן שאני לא קורא להן ללבוש גלביה, אלא להיות מודעות לזה שבחור יכול להסתנוור מזה בקלות ולשכוח מהאדם שנמצא מולו. אז אם מישהי לא רוצה להתחיל לצאת עם מישהו שסתם נדלק על המראה החיצוני שלה כדאי לה לשים לב לנקודה הזאת.

 

 

מהצד השני, בחורה צריכה לקלוט לאן הבחור חותר ואם היא לא בעניין אז להבהיר לו את זה בצורה חד משמעית, מכבדת ושלא תפגע בו.

 

אם הסתפקת בלציין את זה שכעיקרון את מתנגדת, אין פה שום הבהרה חותכת. רק מה שעשית בסוף. אגב, יש אפשרות לחסום הודעות ממישהו בווטסאפ.

 

טיפ כללי: אם הוא נעשה נודניק, תבהירי לו שכרגע את לא בעניין, יש לך את המספר שלו ואת תצרי קשר אם וכאשר זה יתאים לך. כך תעבירי את הכדור לידיים שלך ותשאירי אותו שם...   משלב זה, אם הוא ממשיך אז שיהיה ברור לך שזו חציית גבול וזה כבר נחשב הטרדה (אפשר להבהיר לו את זה, אולי דרך גורם שלישי).

 

 

זה נוג"ה פה לא לנ"ודי"מ
לא הבנתי...danielkporak


הפורום הזה מיועד לנוער וגיל ההתבגרותדי"מ
נכון שיש פה כמוני כאלה שקצת עברו את הגיל אבל לא להם הוא מיועד.
יש פורום אחר "לקראת נישואין וזוגיות"שעוסק בשידוכים ןכד'.
אם היא כתבה כאן אז ההןדעה שלך לא קשורה.
חחחהיא
יש פה אנשים גזורים!!!
תאמין לי הבנדם לא טיפשהיא
וכשאומרים למידו אל תדבר איתי בפרטי והוא ממשיך בכל זאת אז הוא הטומטם!!
אמת, ואם קורה ש"מעז יצא מתוק " זו ממש לא תירוץ לדרך חייםימד
אני בת 17 ועוד לא חושבת על חתונה כרגעחפרנית גאה=)
וגם אם הייתי חושבת על חתונה הוא לא היה הבחור שהייתי מחפשת..
אז מה קשור אשמה לפה עדיין לא הבנתי ?אלי6

את לא רוצה שיתחילו איתך ?

מתחילים איתך כי את בת, ככה עובד העולם, זה לא דבר רע, ולכן לא קשורה אשמה פה .

למה את חושבת שזה דבר רע ?

וגם אם נניח שזה רע, למה את חושבת שאת 'אשמה' ? את הדבר 'הרע' הזה עושים בנים לבנות, כמו שאומרת הגמרא 'דרכו של איש לחזר אחרי אבידתו'

 

אבל היא אמרה לא מתאים אז שירד ממנההיא
לזרוק מילה מה יקרהאורח***

אני לא חושב שהמילה הנכונה היא אשמים יותר לדעתי זה הגישה בד"כ הבנים תמיד מנסים את "מזל" שלהם ואם יתפוס יתפוס ואם לא לא קרה כלום "לדעתם" לדעתי זה תלוי גם בגישה ובדרך שאנו משדרים להם אם מראים שממש לא מעוניינים מן הסתם זה יגמר מהר ויהיה קצר..אבל אם מדברים בשפה שלהם ויותר עדינים הם לא מבינים הם ימשכו לנסות גם אם תראי בעינהם הכי דוסית היום הגברים מתחילם גם אם נשים עם כיסוי ראש והם אומרים לא ידענו שאת נשואה..

לקחתם את זה קיצוני מדי כולה רצה לדבר איתהעוד אחת!
אזשתגיד לו בי יפה ונגמר הסיפור...
שירשור פלצת תנו לו לגווע בכבודהלוי מא


גם אני שאלתי את אותה שאלה...ח"יאחרונה
ואמרו לי שאם בחורה הולכת לפי כל כללי הצניעות וזה לא אומר שהיא צריכה להראות מוזנח או לא יפה כי אנחנו בנות מלכים... וצריכות להראות טוב!!!
וככה עשינו אבל בן התחיל... זה ממש לא אשמתך כי אם את היית צנועה ולא הייתה סיבה מיוחדת שבגללה הוא הסתכל עלייך זו אשמתו בלבד!!!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך