שאלהלהבה

ע"פ תורה,מותר לערבים/גויים לגור בארץ?

כן. תלוי מתי ואיך.סתמישוו
יש 2 סוגי גרים. גר צדק וגר תושב.
גר צדק זה הגר המוכר.. הוא מתגייר, טובל, עושה ברית מילה ונהיה יהודי לכל דבר ועניין (חוץ מעניין הנבואה,שזה מחלוקת בין הרמב"ם לריה"ל אם גר יכול לקבל נבואה או לא, כיום, גם יהודים לא יכולים לקבל נבואה מה שאומר שגר צדק הוא ממש כמו יהודי!
הסוג השני זה גר תושב, גר תושב זה גוי שמקיים עליו 7 מצוות בני נוח ואם הוא מקבל את מרות השילטון היהודי בעמ"י מותר לו לשבת פה בארץ.

מפה זה כבר ברור שגוי שלא מקיים את 7 מצוות אסור לו להיות פה .

גם בגר תושב יש תנאים , מתי זה קורה ומתי לא.
אז ככה, המושג גר תושב נוהג כשהיובל נוהג ("וקידשתם את שנת היובל...") , היובל נוהג כשהשמיטה נוהגת. (דאורייתא). השמיטה נוהגת דאורייתא רק כשרוב עם ישראל נמצא בארצו.
משמע שאם רוב עמ"י לא נמצא בארצו (כמו היום) אפיחו גר תושב לא יכול לשבת פה, ק"ו כל גוי אחר.


אבל ראיתי (פה אני לא בטוח במה שאני אומר, צריך לבדוק אתזה!!) שהרב מרדכי אליהו כתב שאם יש פה גוי שלא עושה בעיות ומקבל את מרות השילטון עליו אז אפשר להשאיר אותו.. לא יודע בדיוק מה הסיבות.. צריך לבדוק את מה שהוא אמר.. כאילו, לא אם הרב צודק או לא. אם הוא אמר את זה אז ברור שהוא צודק.. אבל אני לא בטוח שהרב אמר את זה, לא שמעתי על זה ממקור מוסמך כמו לראות את זה אצלו בספרים.
אז בעצםלהבה

עם אלה ששומרים 7 מצוות בני נוח לא אמור להיות לנו בעיה והם יכולים להשאר פה ולקבל תנאים כמו כולם? כולל אם הם ערבים?(אם יש כאלה שמקיימים בכלל...)

כן, נכון..סתמישוו
הבעיה שלנו היא לא עם ערבים.. כאילו, לא צריך ת'הכללות האלה, שכל הערבים הם כאלה.
נגיד ויש ערבי שמקבל עליו 7 מצוות ולא עושה פה בעיות, מה ההבדל בינו לבין איזה גוי שוודי שחי פה וגם הוא לא עושה בעיות?! ברמת העיקרון, לדעתי, הם אותו דבר.

ואני חושב שיש ערבים שמקיימים 7 מצוות.. מעטים שבהם.
(נראליי שזה לא נחשב אם הם עושים את זה על דעת עצמם ולא על דעת שה' ציווה.. כלומר שלפי דעתם אסור לרצוח ואסןר לאכול אבר מן החי וצריך דינים וכו')

אז , כן.. הם יכולים לגור פה. אבל כיום, התשובה היא לא.. כי לא רוב עמ"י נמצא בארצו!
אזלהבה

מה מותר למדינה לעשות כדי להוציא אותם מהארץ? הרי יש שיגידו שיש בזה סיכון גדול לקיום המדינה ואז הם לא עושים כלום,חוץ מלהתפלל שילכו מעצמםאפאטי התורה מאשרת לנו להתעלם מהתגובות הנוראיות שיגיב עלינו העולם אחרי שנוציא אותם מפה אבל העיקר שנקיים את הציווי הזה? בנוסף יש שיגידו בלי קשר לתורה,שאנחנו צריכים להיות זהירים בהתנהגות שלנו כי כביכול אנחנו צריכים להוקיר תודה לעולם שעזר לנו להקים פה מדינה (בכך שרוב האום תמך בהקמתה..)

אשמח אם תסבירי את עצמך שוב!סתמישוו
ו.. מה שהבנתי , אז ככה
השאלה ששאלת זה כבר שאלה שהיא גם מדינית צבאית..

ותמיד צריך לזכור שלא האו"ם הוא זה שהקים לנו ת'מדינה וגם לא כוחי ועוצם ידי הוא שעשה לנו את החיל הזה.. זה אותו אחד שמנהיג את העולם.
עזוב ת'שארלהבה

אתה יודע אם התורה אומרת שעלינו לפעול בכל מצב כדי לקיים את מצוותיה? זתומרת אם באמת יהיה לנו את האומץ ונעיף את הערבים (ע"פ ציווי התורה),יהיה סיכון גדול להמשך קיום המדינה...אז מבחינה הלכתית עדיף שנקיים את הציווי בלי לחשוב מה העולם יעשה לנו?

חח זאת שאלה מורכבת. אני לא בטוח שאני יכול לענות עליה..סתמישוו
ואני בטוח שעסקו בה גדולים ממני..

ברמת העיקרון, לפי דעתי (!!) כן צריך לעשות את זה..
אבל, אין סומכין על הנס.. כלומר, לא יודע אם זה טוב עכשיו לשבור ת'כלים ולהתחיל במבצע גירוש הערבים מהארץ.

ואם את שואלת מבחינה הלכתית.. אני מתאר לעצמי שיש הרבה מאוד גישות שונות של רבנים בנושא.. ככה שאין פה איזה אמת מוחלטת של רב אחד, כי יש מחלוקות בזה
לא יודעת שאלה טובהרייצ'ל=)
לא.די"מ
רק לגר תושב
גוי ששומר 7 מצוות בני נוח ועוזר ליהודים. מותר לו לגור בארץ.שירוש16


לא נכון.יש עוד גדריםדי"מ
אתה יכול לכתוב באילו תנאים בדיוק גויים יכולים לגור כאן?ריעות.


קודם כל גר תושב נוהג רק כשהיובל נוהגדי"מ

(שזה כשכל ישראל יושבים על ארצם מחולקים לנחלות)

 

מעבר לזה שהם חייבים לקבל את 7 מצוות בני נוח

הכלל החשוב ביותר שבגללו הערבים ובעצם כל גויט שהוא "דתי" של דת כל שהיא אינו גר תושב זה בגלל זה-

 כְּלָלוֹ שֶׁלַּדָּבָר:  אֵין מַנִּיחִין אוֹתָן לְחַדַּשׁ דָּת, וְלַעֲשׂוֹת מִצְווֹת לְעַצְמָן מִדַּעְתָּן, אֵלָא אוֹ יִהְיֶה גֵּר צֶדֶק וִיקַבַּל כָּל הַמִּצְווֹת, אוֹ יַעֲמֹד בְּתוֹרָתוֹ וְלֹא יוֹסִיף וְלֹא יִגְרַע.  וְאִם עָסַק בַּתּוֹרָה, אוֹ שָׁבַת, אוֹ חִדַּשׁ דָּבָר--מַכִּין אוֹתוֹ וְעוֹנְשִׁין אוֹתוֹ, וּמוֹדִיעִין אוֹתוֹ שְׁהוּא חַיָּב מִיתָה עַל זֶה; אֲבָל אֵינוּ נֶהְרָג.

(הלכות מלכים ומלחמות פרק י הלכה  יב)

 

זכור לי גם שיש עוד כללים כגון שאסור להם לגור בירושלים ועוד שאני לא זוכר.

אולי @הדרכה יזכור

(כשאני יכול עלתייג אני מתעלל בך כהוגןשטן)

כמדומני שהראב"ד לא מסכים עם הרמב"ם בקטע של היובל.יאירוש


אכן יש שיטות מקלות יותר(או מחמירות יותר תלוי מאיזה זווית..)די"מ

שאומרים שזה כשרוב ישראל בארצו.

גם זה עדיין לא קרה.

כן, הוא נקרא גר תושב.הלוי
הוא חייב לקבל על עצמו את שבע מצוות בני נוח, ולקבל על עצמו את שלטון עם ישראל בארץ.
וזה רק בזמן שהיובל נוהג=די"מ

לא בימינו.

זה נוהג בכל זמן שעם ישראל שולט בארצו.הלוי
לא נכוןדי"מ


כן נכון.הלוי
תביא מקורדי"מאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך