אתם חושבים שהקשר עם הקב"ה צריך להיות אישי?שוברת גלים

מצד אחד, צריך להודות ולפרסם ניסים. לדוגמא: הקב"ה עשה לי כך וכך, ברכת הגומל וכולי..

אבל אתן דוגמא אחרת:

פעם ביקרתי במדרשה מסויימת והבנות שם היו בשיח כזה כל הזמן:

"אני יוצאת להתבודד"

"וואי הקב"ה מה זה אוהב אותי"

"אז דיברתי אתמול עם אבאלה ואמרתי לו כך וכך וכך"

 

ומשפטים בסגנון שגרמו לי בזמנו ממש להתעצבן. כי הרגשתי שהן משתפות במשהו שהוא אישי.

כמו שהן יבואו ויגידו לי שהבחור שלהן ממש אוהב אותן או כל דבר שחופף לקשר זוגי והוא בעיני אישי.

 

אבל מצד שני, זה לא קשר זוגי. זה אבא ואנחנו כולנו אותו הדבר מולו.. בנים ובנות

 

אז קצת הסתבכתי עם עצמי.

 

מה אומרים על זה?

 

 

אבינו מלכנו נולאית
אני אישיתשרה שרה שיר
חושבת שלדבר על הקשר עם ריבונו של עולם יותר מדי יוצר מן אווירה "חפיפניקית" או קצת מזלזלת (מקווה שאני מתנסחת טוב...)

אפשר לזרוק הערה שקשורה אליו מדי פעם ("אבא!בקשה תביא לי טרמפ!"/"אבא,קר לי!" וכד'...) אבל כשזה ממש חלק מהשיח היומי עם חברות-לא לטעמי...
למה חפיפניקיות ולא אמונה חזקה?שוברת גלים
ולמה נניח אצל סבתות מבוגרות שמכניסות את הקב"ה בכל משפט שני זה מעורר הערכה?
הגזימו..ד.

וזה לא קשור לפרסום הנס או להודאה על משהו טוב שקרה.

אבל למה זו הגזמה?שוברת גלים
גם לי לא הרגיש נח אבל למה?
נראהד.

יותר מידי מלאכותי ומוחצן.

 

ומסגנון מסוים ואילך - גם קצת "הגשמה"..

^^מ(ל)כת אסתר
זה צריך להיות אישי יותר
דיבור כזה לפעמים נשמע לי מאולץ ומלאכותי
אולי גם לא כ"כ מכבד..
ואם אני אומרת לכם שזה היה הכי אמיתי שלהןשוברת גלים
לא מוחצן ומלאכותי?

(יש ויש כמובן אבל היו שם בנות ספציפיות
שזה היה ממקום פנימי)

אבל מתחברת לעניין ההגשמה, יכול להיות שזה נעוץ שם
אם זה אמיתימ(ל)כת אסתר
אז אני קצת מקנאה בחיבור שלהן.. וכנראה אני לא אוהב לשמוע את זה רק בגלל הדבר הירוק הזה

עדיין לא יזיק להן לשמור את המידע לעצמן

גם אני אומרת לפעמים "ה׳ אוהב אותי" או "אבאלה תעזור לי"את פניך אבקש
והאמת אפילו להתבודד ממש ולבקש ולדבר כל כך הרבה קשה לי יותר.

יש בעיה עם מה שאני אומרת שם בכותרת?
לא חושב שיש בעיה,ד.

אם את אומרת בכנות.

 

אבל את לא בדיוק מוסרת "פירוט שיחות" באותו סגנון שאת פונה אישית...

לא, זה בעיני מעיד על קשר טוב עם הקדוש ברוך הואשוברת גלים
אבל הפירוט הזה של הלכתי להתבודד או שיתוף בדברים שבינהן לבינו היה לי קשה ואני תוהה עם זו פאשלה שלי או שזה הגיוני שלא להרגיש נח עם זה
נראלי שאם באמת אצא להתבודד וישאלו אותיאת פניך אבקש
אז אגיד שיצאתי להתבודד..
אבל לא אספר מה היה שם. לא שמתי לב למשפט הזה שכתבת ששמעת שסיפרו על ההתבודדות אז בגלל זה לא הבנתי מה הבעיה.. עכשיו הכל מובן
המממ...תולעת השני
הקב״ה הוא אינסופי.

אינסופיותו באה לידי ביטוי (בין השאר) ביחסים השונים שיש בינו לבין ברואיו.

ה׳ הוא אבא, ומלך, וא-ל, וחתן ועוד ועוד עד אינסוף.

מצד אחד, כשאנחנו חווים אותו כא-ל שגמל לנו טוב, יש לנו ציווי להודות לו ברבים. מצד שני, כשאנחנו חווים אותו כאבא או כחתן, יש עניין לשמור את החוויה האישית ככזו בדיוק - אישית.

כמו שלא צריך לספר על כל שיחה שהתנהלה בין ילדים להוריהם או בין בני זוג, כך לא צריך לספר על כל שיחה אישית עם ה׳.

(לא שזה בהכרח רע לשתף, זה פשוט אישי.)
יפה! תודה אחותשוברת גלים
אבל זה כן רע לשתף אם זה אישי, לא?
לא יהיה לך נח לשמוע מחברה על האהבה העצומה שחבר שלה מרעיף עליה.. נכון?
בשמחה! תולעת השני
הקב״ה הוא טוב. טוב מוחלט. אז אין לי דרך להכריע אם שיתוף של משהו שקרה בינו לבין ילדיו הוא רע או טוב.

אבל אני מאד מסכימה שלא יהיה לי נוח לשמוע בפירוט על החיים הזוגיים של חברותי.

כמו במצבים אחרים בחיים בהם אנשים נוטים לפעמים לפירוט יתר, אפשר לבקש מאנשים לשמור את חוויותיהם האישיות לעצמם.

כמו שאפשר לומר לחברה ״פוס! עצור! אני לא רוצה לשמוע על כל מילה ומבט שעוברים בינך לבין חתנך״, כך אפשר לומר להן גם על הקשר שלהן עם הקב״ה.
יש לי דעה אבל זה לא הזמן לפרוסשמש אא
אז בקצרה ולילה טוב - ברור שלפני הקב"ה שהוא כל יכול גם למצוא לי כפתור בחולצה וגם לבנות את בית המקדש זה לא 'קשה'. אבל העניין הוא אני, האם אני מתייחס לבקשה וממילא לשאר הקשר שלי עם רבשע כדבר מכובד או כדבר זול.

יש למשל שתי גמרות סותרות באחת כתוב שלא משנה לקב"ה אם מקריבים שה או עוף כי לפניו יתברך זה לא באמת משנה ובגמרא אחרת כתוב שהקב"ה רוצה שנקריב דווקא את השם המיוחד ביותר. אז מסביר הרשבא כמו שאמרנו שבאמת לקב"ה לא אכפת אבל הוא רוצה את ההשקעה שלנו ושאנחנו נתייחס אליו בכבוד כי זה העיקר.

לכן אני סולד מדיבור רחובי כלפי הקב"ה ומתפילות קלילות על דברים של מה בכך בגלל שזה גורם לנו להתייחס לחייס לקב"ה כדבר זול חלילה
עניתי באופן כללי לאו דווקא על השאלה הספציפיתשמש אא
זה יפה מה שאתה אומרשוברת גלים
אבל צריך להתפלל גם על הדברים הקטנים ביותר
זה לא זול בכלל. הכי מכבד ומדויק שיש
אני לא מסכים עם הנקודה הזאתשמש אא
אם אני מתפלל למצוא את הכפתור שנפל לי מהחולצה זה נראה לי זול
וואי הכי לא בעולםשוברת גלים
זה הכי לזלזל בקדוש ברוך הוא. הוא אינסופי ולא טוב רק לדברים הגדולים אלא להכל, ממש הכל.

האמונה הבטחון והתפילה מתחילים מהדברים הקטנים
ממש לא זול.די"מ
זה הבנה שהוא נמצא בכל דבר ןדבר ומנהל את עןלם כולו מהפרט הכי קטן ןשטותי לדבר הכי גדול ונשגב.
זה אולי נקודת המחלוקת האם הצמצום כפשוטו או לא.
ואם @נפתלי הדג אמר שבציבור שלנו הרוב חסידים במובן כזה או אחר אז זה לא נכון.
כמעט כל היהדות (חוץ מבודדי בודדים) היום הם חסידים בנוגע לצמצום שהוא לא כפשוטו.
וברגע שמבינים שהקב"ה נמצא ושייך בכל דבר מתפללים על כל דבר.
מספרים שכשבתו של רבי נחמן התלוננה על המשרתת שלה שעושה לה בעיות רבי נחמן שאל אותה למה היא לא התפללה על זה בחופה שלה,ורבי נתן אמר שמשם למדנו להתפלל על כל דבר על פרט קטן.
כן גם על למצוא את הכפתור של החולצה כי בלי השם אתה לעולם לא תמצא אותו.
תודה!די"מ
לא כ"כ הבנתי למאי נפק"מנפתלי הדג
בכל מקרה, לי יש חילוק גדול בין המח ללב בנושא הזה. האינסטינקט שלי הוא צדקה, תהילים ואמר רבי בנימין כשנאבד משהו / צריך טרמפ / לחץ. השכל שלי מאוד לא אוהב את זה.

(תודה, נקודה )
נפק"מ האם להתפלל על כל דבר גם הכי קטן.די"מ
למה השכל שלך לא אוהב את זה?
למאי נפק"מ אם זה הציבור שלנו או כולם...נפתלי הדג
הקב"ה הוא לא כספומט, ואני לא מאמין כל כך בהשגחה פרטית ברמה כזאת, על כל השלכותיה.
לא נפק"מ סתם ציינתי את זה.די"מ
ובכן אני כן.
זה הצמצום לא כפשוטו לא?
פחות בקיא במושגיםנפתלי הדג
אבל סוד הצמצום תופס מקום משמעותי מאוד באמונה שלי.
איפה הקב"ה נמצא?די"מ


אני לא יודע.נפתלי הדג
אני חושב שבכל מקום. האם זה אומר שהוא משגיח על כל דבר ושלכל דבר יש משמעות דתית? בעיני לא, ואני יודע שזה לא מסתדר.
אם אתה מבין שזה לא מסתדר למה אתה חושב ככה?די"מ

ומה זה אומר "משמעות דתית"?

כאילו בעיניך השגחה פרטית זה רק בדברים הגדולים?שוברת גלים
מכאן נראה לי מגיעות בעיות באמונה של הדור הזה
כי אף פעם לא חינכו אותנו לבקש גם על הדברים הקטנים, כמו לא לפספס את האוטובוס, כמו למצוא את הכפתור..
כאילו הקב"ה עוסק מידי בשביל זוטות כאלו
ואז מי מודה על הדברים האלו בכלל אם זה לא מושגח??


אז מצאתי מה שחיפשתי בדרך הטבע או בזכות זה שחיפשתי ולא כי הייתה לי סייעתא דישמייא בנושא?

קצת חופף לגאווה..
הכנעה והתבטלות מול הקב"ה בעיני זה לדעת שהוא אחראי על הכל כולל הכל
ולעמוד בפניו בתפילה כלפי הדברים הקטנים ביותר!

אין שום קשר בין זה לבין כספומט
כמו שהוא לא חייב לתת לי את בעלי ברגע זה כך גם הוא לא חייב לי שאמצא את הכפתור שאבד
(שני אבידות )
ופה יש לימוד, ופה יש לימוד.
ועל זה צריך להתפלל, וגם על זה.

ואני רואה שכשתופסים את הקב"ה ממקום רחוק כזה שאחראי על גאולות וישועות גדולות ולא על הדברים הקטנים זה יוצר בעיות באמונה כי שם הדברים מתעכבים הרבה פעמים. וגם: מה קורה כשהישועה כבר מגיעה?
מודים לו וזהו הלאה?

כשאתה נותן לקב"ה בהרגשה שלך להיות חלק מכל דבר ודבר בחיים (או לפחות להשתדל, כי זה קשה..) שם נוצרת אמונה אמיתית, יסודית, חזקה ויציבה.


(וכל מה שכתבתי לא נגדך אלא נגד תפיסה)
שרשרי נכון!די"מ
אם בן אדם מבקש..דבש חריף
שהעגבניה תהיה טעימה או שהאבטיח יהיה טעים זה לא נכון.
אדם צריך לבקש על מה שהוא זקוק מבחינה גשמית שתעזור לו בצורה הרוחנית. ולבקש בכל מה שקשור לרוחניות הכל.

(זה מזכיר לי שחקני כדורגל שמבקשים שיהיה גול.. ועוד יותר שהם מכניסים גול הם אומרים "יש אלוקים".. באמת!?)
סליחה, אבל זאת התנשאות די מעצבנתנפתלי הדג
הגישה הזאת היא לא גישה שאני המצאתי,לתלות את כל בעיות 'הדור הזה' בזה שאני חושב שהשתדלות יותר רצויה ע"י הקב"ה מתפילה בהרבה סיטואציות, זו פשוט אטימות.

אני אהיה יותר חריף מזה. ברור לי שיש הרבה יותר שהאמינו שאם הם יעשו טקסים וקסמים על כל פרט קטן הם יוושעו, התאכזבו ועזבו את הכל מאשר המצב שאת הצגת.

מה גם שאין קשר בין בקשה להודעה.

ביססת את הדעה הזאת כבר לפני ששאלת?
איפה מצאת התנשאות?שוברת גלים
ולא הבנתי כלום
אוי..זה לא קשור.די"מ

תפילה זה לא במקום השתדלות.

השתדלות אמתית היא עצמה תפילה- מלשון התופל כלי חרסנקודהאחרונה

בס"ד

 

כתבתי על זה כאן פעם, אבל זה משהו ששווה לחזור עליו.

"בכל דרכך דעהו"- אומר (בין השאר) שגם כאשר אני הולכת לעבוד,
אני בנפש לא פונה אל המעסיק שמשלם לי משכורת,
אלא רואה בו צינור שמעביר דרכו את השפע האלוקי.
 המקום בו אני עובדת זה מקום שליחותי- לעשות את המקסימום באותו מקום.

גם בתחום העבודה וגם מעבר. וכמו שיש תפילה מילולית, יש תפילה מעשית.

כך למשל יהודי שזורע- הוא בעצם אומר לקב"ה שהוא צריך פרנסה.

כאשר יהודי הולך לרופא הוא אומר לקב"ה שהוא זקוק לרפואה.

כאשר יהודי פונה לשדכן הוא מבקש מהקב"ה את זיווגו.

אבל מצד שני לא מגביל את זה שרק דרך הכלי הגשמי שלי זה יבוא.

אני עושה את שלי וסומך על ה' שיעשה את שלו.

אין סתירה בין השתדלות תפילה, ולהפך. בראייה אמתית זה מתחבר לדבר אחד.

זה עדיין ןא מבורר אצלי לחלוטיןנפתלי הדג
אז תכתוב מחשבות לא מבוררותדי"מ

לא מתים מזה.

מנסיון,אני עושה את זה מלא.

קשה לי לכתוב משהו לא מבוררנפתלי הדג
בע"פ יותר קל לי.
נראה..
אבל אולי זה יעזור לך לברר.די"מ


למה זול?נקודה טובה
כי יש בעיות שנראות יותר גדולות ולהתפלל על משו כזה קטן זה נראה התקטננות? מעניין אותי למה אתה חושב שזה זול..

גדלותו של הבורא לא מגבילה אותו "להתעסק" רק בדברים גדוליםנקודה


בס"ד

 

לעניות דעתי הדיון על כפתור או לא כפתור,
נובע מתפיסה שמתעלמת מגדלותו של הבורא באמת.
כי למעשה כל העניינים שאנו כבני אדם מתעסקים בהם הם קטנים ביחס לקב"ה.
 ישנו מושג "שווה ומשווה קטן וגדול"., לעומת אינסוף ב"ה, אין הבדל בין כפתור שאבד, לבין צ'ק על מליון דולר (עם כיסוי..) שאבד. אבל  הקב"ה מקיים ומהווה בכל רגע כל פרט ופרט בבריאה,
כמו שאנו אומרים בתפילה "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית". בכל יום הבריאה מתחדשת ונבראת מחדש על ידי הבורא, ותמיד- בכל רגע.
ואם הקב"ה מקיים כל פרט ופרט בכל רגע, סימן שזה חשוב, שכך רצונו של הבורא.
מכאן  וודאי שגם אני יכולה להתפלל ולבקש על כל פרט.
מה שכן, לזכור שעיקר התפילה היא הקשר עם הקב"ה, ולא רק בקשות למילוי חסרים ומשאלות.
ואולי כאן יכולה להיות נקודת הסכנה לזילות
אם אני פונה אל ה' מתוך רגש של בטחון ואהבת ה', זה אחרת,
ואם אני רק עושה סגולות ומבקשת מתוך לחץ בתקווה ללחוץ על הכפתור בשמיים שיביא לי את מה שאני כל כך צריכה -
אז זה באת לא המקום האמתי שממנו ראוי להתפלל.


ולעניין השיתוף-

אני פחות נוטה לשתף מה אמרתי לבורא, ומה הוא ענה לי, אבל נהנית לשמוע אחרים מדברים על זה.
זה מרגיש לי מתוק, ופשוט גורם לי להתמלא באהבה למי שמספר. לא יודעת למה.  

לא חלילה כדבר זול. אלא כאבא.את פניך אבקש
לגבי המשפט האחרוןריבוזום

נכון שהקשר יכול להיות מתואר כקשר עם אב, אבל גם קשר עם אבא יכול להכיל מרכיבים אישיים שלא צריך לשתף עם כל האחים. בכלל, גם קשרים עם אנשים (ולאו דווקא זוגיים), מחשבות, רגשות, בכל מיני תחומים - יש מהם שהם אישיים והצניעות יפה להם. ואם ישותפו - ראוי שזה יהיה במתינות, בפרטיות ולא לכל אחד. נראה לי שהיום יש עודף שיתוף בכלליות, ולא רק בנושא שנגעת בו.

(קשה לי להסביר למה יותר מדיי חשיפה אינה טובה.)

יש סוגי קשרים רעיה אב אדון וכוחנטריש


יותר בקטע של דודחנטריש


ודאי שאישי.נפתלי הדג
אבל אישי זה לא רק אבא'לה המתוק, זה גם (בעיקר?) פחד ממשי מ'ממלא כל עלמין'.
התפילות הכי טובות שלי הברכיים שלי פכו מרוב פחד,מילולית.

וזה לא פחד שסותר אהבה, ההפך הגמור.

לך תסביר את מערכת היחסים שלך עם הקב"ה

מה שרק מוכיח עד כמה זה אישי
אבל למה זה מרתיע אותך שאומרים אבאלה המתוק?שוברת גלים
זילותא כלפי שמיאefraim37

צריך לזכור שאנחנו עומדים מול מלכו של עולם. וחז"ל תקנו איך צריך לעמוד מול מלכו של עולם. (ועיינו הלכות תפילה לרמב"ם)

עכשיו יש שיטענו נגדי שזה מדבר רק על תפילה שתקנו חז"ל!

אך הדעת (שלי) נותנת שאם חז"ל ראו לנכון לתקן את צורת התפילה הרי שיש לנו לקבל את הדברים בכל למפגש עם מלכו של עולם. ואפשר גם לבאר עפ"י הרמב"ם שמעקבי התפילה וצורת התפילה לכתחילה(פ"ד-ה' מהל' תפילה) הם לא תקנות של חז"ל לגבי תפילות החובה, אלא כך היא הדרך לעמוד לפני הקב"ה!

ועוד משהו כדי להעשיר את הדיון הגמ' בשבת (י ע"א) מתארת את האמוראים שצורת תפילתם היתה מושפעת מכל מיני גורמים חיצוניים-איכא צערא בעלמא; איכא שלמא בעלמא.

אגב, מתי פעם אחרונה אמרת כך לאבא שלך?

אני אישי אף פעם.

כי אני לא תופס אותו כך נפתלי הדג
אין לי בעיה עם מי שכן, לפעמים אני אפילו מקנא בו
מה שכן, אני חושב שצריך שיהיה חיבור לשני הפנים.

דברים עמוקים באמת, אי אפשר לחלוק עם הזולת.
אישי.די"מ

אבל גם דברים אישיים משתפים עם חברים לפעמים.בעיקר כשיש בעיות.

כמו בזוגיות.

(ובהתחשב בזה שברוב המקרים לא מקבלים תושבה ברורה מהצד השני אז בכלל..)

חייב להיות אישיאביגיל.
היה לי פעם רב שהיה מדגיש שהתבודדות היא לא שיחה או התייעצות או רצף תחינות, היא פשוט המצב הקרוב והחשוף ביותר ביננו ובין השי"ת. ובדיוק כמו במערכת יחסים בין בעל ואישה, לומר 'אני יוצא להתבודד' או 'אתמול התבודדתי והיה כך וכך' זה פשוט לא ראוי. ואפילו קצת לא צנוע..

אפשר לראות אצל הרבה זוגות צעירים (תיכון בד"כ) שקשה להם מאוד לעבור חוויה ביחד בלי לשתף אותה עם אחרים. אין עוד בשלות מספיקה לאינטימיות זוגית ולכן הם מנסים כל הזמן להרחיב את מעגל ה"חווים".
לעומת זאת אצל זוגות נשואים ובוגרים, שכבר מסוגלים להכיל זוגיות, אפשר לראות שהחוויות העמוקות והרציניות נשארות פרטיות. הם מסוגלים לעבד אותן בינהם..
ואני מניחה שההקבלה לעבודת ה' ברורה
מקסיםשוברת גלים
וואי תודה לכולכם

ולהודות להשם בפומבי זה בסדר נכון?
אני לא צריכה להחביא אותו חח כן?
ברור שלא. להיפך להסתיר זה כפיות טובהשמש אא
ברור שלאאביגיל.
כמו שלא תחביאי את בעלך
רק צריך לשים לב מה כללי ובסדר לשתף ומה כבר בתחום האישי שלכם
מה הבעיה להגיד אני יוצאת להתבודד? זהו. לא מוסיפים עוד.את פניך אבקש
אני לא חושבת שזה לא ראוישוברת גלים
פשוט כמו שלא תפרסמי שאת יוצאת לדייט ברבים?
אז משהו כזה אולי
מממרב.
אני בהחלט אספר שאני יוצאת לדייט אם יהיה לי משו לספר לגבי הדייט הזה או אם באלי לשתף חברה בזה שאני יוצאת.
אז במקרה של ה' ואני זה לא יהיה להעלות תמונה לפייסבוק ולכתוב "אין ערב יותר טוב מזה #התבודדות_תשעה_ביער_ירושלים" אבל בהחלט אפגוש חברה ואגיד לה "וואי תקשיבי עשיתי התבודדות מקודם והיה מדהים!"
בעיקר אם היה מדהים ויצאו לי מזה תובנות והצלחתי להתקדם בזכות זה.
לא להגזים..ד.

א. "התבודדות" זו לא הלכה. צריך להיזהר מלהפוך דבר שהוא גם דרך בעבודת ה' למי שזה מתאים לו (לפי המס"י ההתבודדות היא בכלל על חשבון נפשו, המידות וקיום המצוות), למשהו שהוא כאילו יותר מתפילה. ועיקרה של תפילה זה בציבור..

אמירות מופרזות, הופכות את היחס לקב"ה למשהו מאד מוגשם. כמו שצריך להיזהר מ"להרחיקו" מהימצאות בכל פרט מחיינו - כך גם צריך להיזהר מלהגשימו.

 

ב. "זוג צעיר" - זה דווקא נשואים. וזו וודאי הלכה מפורשת, הרבה יותר מהתבודדות..

א. זו דעתי האישיתאביגיל.
אתה יכול לא להסכים, אבל אני לא מבינה למה לקרוא לזה הגזמה..
שים לב שההתבודדות שהרמח"ל מדבר עליה שונה מאוד מההתבודדות שרבי נחמן מדבר עליה.
חוץ מזה, הדגשתי כבר בהתחלה שלפי התפיסה שלי התבודדות רחוקה מאוד מתפילה (בטח מזו שמתקיימת בציבור).
אולי לא כל אחד מתחבר לזה, אבל אני לא חושבת שהאמירות האלו מופרזות, לפחות לא יותר משיר השירים.

ב. הדגשתי בסוגריים.
ה"הגזמה",ד.

לא היתה על דעתך - אלא על מה שאותו הרב אמר.

 

ב. אכן, זה מה שאמרתי, שההתבודדות אינה דבר שהוא "מעצם הדין" ושגם מה שהרמח"ל מזכיר - הוא אחר.

 

ג. והדגשתי, שתפילה היא יותר. וקודמת הן בזמן והן בחשיבות (ערכי עבודת ה' נקבעים עפ"י הדרכת תורה, חז"ל, לא רק לפי הרגשה-אישית של כל אחד), על אף ההרגשה המרוממת למי שדרך זו מתאימה לו/ה.

 

ד. שיר השירים חיבר שלמה המלך ברה"ק. ובאמת חשבו לגנזו עד שבא רע"ק ואמר: כל הכתובים קודש ושה"ש קו"ק. כלומר: שכאשר זה לא בא ממקור כזה, אז אכן עלול להיגנז..

 

ה. הערתי שעצם הביטוי, אינו נכון לגבי "גיל תיכון" או כד'. זה דבר שיש בו איסור.

 

 

ככלל, כנראה שמשהו לא הובן: אני לא באתי לכתוב "כנגד דברייך", אלא כי ראיתי ממהלך השרשור, למרבית ההפתעה, שנתפס כבר כאילו "התבודדות" זה משהו שהוא בבסיס היהדות, ושמתגלגל מזה גם דיבור שעלול להיות בו צד של הגשמה והקטנה כלפי שמיא, על אף שהכוונה טובה. אז הערתי "לאזן".

התבודדות זה בהחלט משהו בסיסי ביהדות.די"מ
זה שהיום אנחנו מתפללים 19 ברכות קבועות זה רק בגלל שאנשים לא עשו התבודדות בעצמם כמו שצריך.
אחרי שאנשי כנסת הגדולהד.

קבעו תפילה, עם כוונות עליונות ומדוקדקות - עי' ספר נפש החיים - ואחרי שהלכותיה נקבעו בתלמוד ובספרי ההלכה -

 

אי אפשר לומר דבר כזה. 

 

זה לא כי "לא עשו התבודדות", אלא ראו שכבר אי אפשר שכל אחד יחבר תפילה מכוונת כראוי.

 

אז לחשוב כאילו כעת "התבודדות" תהיה דבר בסיסי, על משקל תפילת שמונה עשרה, זה עיוות לגמרי. לא בכל דבר "מדלגים בקלילות" אחורה על כל דורות ישראל ופסיקתם..

 

 

כמובן, כנ"ל, בלי לזלזל בענין זה במקומו הנכון, למי שמתאים.

לא הבנת את כוונתידי"מ
כמובן שזו לא חובה.
אך זה בהחלט משהו בסיסי וחשוב ביהדות.
נראה לי הויכוח הוא קצת מיותר כי אתה בטוח קם הכנסת הגדולה תיקנו תפילת 18 (שהיום היא 19) אז זה כנרטה אידאלי.
אני לא מסכים עם זה.
כמובן שאין לשנות,אך חז"ל בקבעם את הברכות קבעו את המינמום אך זה לא שאפזה האידאלי והכי מושלם.
גם פרוזבל אף אחד לא יגיד שזה לא תופס,אך הלל נאלץ להתקין פרוזבל כי המצב היה לא מתוקן.
כך גם עם התפילה,האדיאל הןא שכל אחד יתפלל בעצמו ומלבו עם האיזונים הנכונים של שבח בקשה ןהןדאה פרט ןכלל ועןד,לצערנו זה לא קרה אז חז"ל תיקנו לנו.
כמובן שאנחנו מחובים לזה ואסור לשנות אך הם קבעו את המינימום ועליו אפשר רצוי וכדאי מאוד מאוד להוסיף.
להוסיף -ד.

אין בעיה, ב"תפילה אישית".

 

אבל צריך לדעת סדרי עדיפויות.

 

חז"ל כשקבעו תפילת עמידה, לא קבעו "מינימום", אלא משהו שכולל דברים שהיום איש לא יכול להגיע אליהם ב"תפילה אישית". כך מסביר ה"נפש החיים", שמבין בכך מה שאנחנו לא. אחרי שקבעו - זה כבר לא "דיעבד", אלא יצירה עילאית. ומי שיחשוב ש"אישית" יפעל יותר ממנה - הרי הוא משלה את עצמו.

 

זה לא דומה לפרוזבול. מישור אחר.

 

כנ"ל, לא סותר שאפשר לבקש גם "אישית". לשפוך שיח לפני ה'. טוב ה' לכל.

 

אני לא מסכים.די"מ

לא מכיר את נפש החיים ייתכן שזה מחלוקת.

 

אני מסכים שזה לא לגמרי מקביל למקרה של פרזובול אבל זה כן דומה.

מסופר על הרב שג"רנפתלי הדג
שפעם בפאנל כלשהו המנחה שלו ביקש ממנו לתאר לו את היחס בינו לבין הקב"ה, אז הוא ביקש מהמנחה לתאר לו את היחס בינו לבין אשתו...
אני כזאתמרב.
(כשאני מדברת איתו איכשהו זה החליק לי מהידיים וכואב לי הגב להתכופף להרים אז כשאני ממש צריכה אני צועקת)

אבל בגדול.
אני מספרת על התבודדויות, אומרת "אבא אוהב אותי", מספרת שאני "כועסת עליו כי..."
לא מתוך זלזול ולא בגלל שאני יותר קרובה אליו ממך (ההפך נראלי),
פשוט כי רק ככה הצלחתי להיות איתו ולדבר איתו ולהתפלל ולהרגיש את הקשר. כשזה נשאר ברמת "הקדוש ברוך הוא", "ה'", "אלוקים"--- זה רחוק ממני. זה מרגיש לי כמו לדבר אל אל אחר. זה לא מרגיש כמו חלק ממני (לצערי, כן?)
וכשאני מדברת על 'אבא', ומספרת על מה עשיתי לחברות/לבעלי זה הופך אותו לחלק ממשי מהחיים שלי. לחלק בלתי נפרד. כמו שאבא שלי הוא בלתי נפרד.

(וזה שאני משתפת... טוב, אני משתפת את כולם בהכל. רוב האנשים בעולם הזה יודעים עלי כמעט הכל. בעלי יודע הכל. אז מה, אנלא אשתף אותו בדבר חשוב לי כ"כ?)
אם כבר התבודדות ......לא מתחבר לדבר הזה אפפם לא זרם ליחנטריש


על זה אני מדברת ^^שוברת גלים
חלק מתחברת ומבינה וחלק לא נח לי עם זה
לבעלך הגיוני ולגטימי לספר. לחברות? לאנשים סביבך? זה כמו שתפרטי על שיחות עם בעלך
זה תלוי אופי כנראה..

ולא קשור למי קרוב יותר..


תלוי איזה שיחותמרב.
ומה אני מפרטת..
זה שצריך קשר אישי- ברורתית

אבל זה כל כך אישי שלדעתי ולהרגשתי הדיבור סביב זה וההתעסקות בזה "ברשות הרבים", מקטינה ומוזילה את העוצמות של זה...

לא זו השאלהשוברת גלים
ברור שחייב קשר אישי השאלה האם הוא צריך להיות פומבי וכמה או צנוע וחבוי?
נראה לי שזה מאד אינדבדואליתית

אפשר לשתף בטיב הקשר עם הקב"ה, ודיבורי אמונה זה בכלל טוב ומועיל. אבל את הטרנד הזה שכל אחד מפרסם את חוויית ההתבודדות שלו, אני לא סובלת וממש חושבת שזה מוריד את הערך.

יש כלל שככל שדבר הוא יותר יקר, הוא מוצנע יותר. וזו גם הרגשתי לגבי העניין הזה.

צריך להיות אישי מתוך כלליות..~א.ל

אישי לבד מוזיל מערכו של הקב"ה

יש חסידים בקהל?שוברת גלים
מעניין וחשוב לשמוע את דעתכם!
אני.תית

ואת דעתי כבר הבעתי.

היום, בציבור שלנו,נפתלי הדג
כמעט כולם חסידים ברמה זו או אחרת.
אם היה אפשר להיות בפורום הזה אנונימי.. ואאיי מה היתי כותב.דבש חריף
היית כותב ממש חריף. הא? שמן פשתן

למה? אתה מתבייש במה שיש לך להגיד?

ממש סיקרנת!

כי כשאני אנונימי אפשר לזרוק את הפצצה ולברוח בלי עקבות דבש חריף
זו פחדנותשוברת גלים
תהיה נאמן למה שאתה מאמין בו
תנסה לעדן מה שבא לך לומר ואישית אשמח ממש לשמוע
חחחח זה לא פחדנות, פשוט אני יודע איך זה יעבוד..דבש חריף
אני יאמר את מה שאני חושב.
אתם/ן תרימו גבות.
ואז תכתבו את אותם תגובות שחוזרות על עצמן.
ואז אני יהיה מחוייב להסביר את עצמי בצורה ממש עמוקה שאין לה מקום בפורום.

לכן אני לא יאמר. ואתם/ן לא תרימו גבות.
הרמת גבות זה כל הסיפור?שוברת גלים
חחחנקודה טובה
הוא לא רוצה שהמחשבה שלנו לגבי זה תתערער ונצטרף אליו
זה קטע של ניסוח..דבש חריף
אם אני יכתוב את מה שיש לי לומר אתם תשאלו שאלה מתבקשת.. (או שלא) ולי לא תהיה יכולת לנסח את התשובה גם אם אני מאוד רוצה, כי זאת תשובה מאוד מורכבת..
אז שאני אנונימי אף אחד לא יודע מי סינן...
למה באמת א,"א לא הגיע הזמן ?...סתם חבל אנשים פותחים ניקיםחנטריש

על ימין ושמאל בשביל לכתוב עדיף שיהיה אפשרות לכל א לא להזדהות

מעשה ש-ה' עשה לנו, צריך לפרסם. מעשה שעשינו לכבוד ה'חסדי הים
צריך להצניע.
נפתלי הדג
אא"כ זה יעזור לנו או לחברה להמשיך ולהתגדל באופן קריטי.
לא מדובר על מעשיםשוברת גלים
לדוגמא לומר לחברות
אני מרגישה שהקב"ה ממש איתי
עוזר לי ושומע לתפילות וממש אוהב אותי

או לחילופין...


איך השיח הזה נשמע לכם?
תני לי להחזיר לך בשאלהנפתלי הדג
למה האדם שאומר את זה אומר את זה? מהי מהות הרצון/צורך לחלוק?
איך אדם יכול לדעת את מצבו ומדרגתו הכללית אצל ה'?חסדי הים
אפשר להגיד באופן פרטני ש-ה' ענה לתפילותיי במקרה מסויים, או עשה לי נס במקרה מסויים.
הרגשהשוברת גלים
מעולם לא שמעתי בנים משוחחים ככה, את האמת
אבל בנות: בשפע!
כנראה הצורך הגדול שלנו לשתף.. ולשתף ברגשות..
אני מסכים שאצל בנות זה מודגש יותר, אבל אני חושבחסדי הים
שזאת נטייה פסיכולוגית כללית שאדם רוצה לדעת מה המצב שלו בכל המערכת יחסים שלו.

אני חושב שהמערכת יחסים שלנו עם ה', על אף שיש רצון חזק לדעת מה מצבינו, ומנסים לחקור ברגשותינו מה המצב, לפענ"ד באמת אי אפשר לדעת, כי כל כך קשה לשפוט דבר כללי ורחב כזה. נדע רק בעולם הבא.

[אולי אני טועה, ואשמח לראות מקורות תורניים שמראים הפך דעתי או תומכים. חשבתי על כמה מקורות, אבל אין בהם הוכחה ממשית לאחד הצדדים.]
אני חושבתנקודה טובה
שיש הבדל בין פרסום נס לדיבור של האדם על קשר בינו לבין הקב"ה.

ואני חושבת שזה באמת אישי, אבל לא חושבת שיש מה להתעצבן..זה לא קשר זוגי בין איש ואישה, שלא בריא לפתוח אותו מול כולם. זה קשר עם ה' יתברך, שהוא הרבה יותר עמוק והרבה יותר...הוא אחר. אז אם השיח שם הוא כל הזמן על ה' יתברך ועל הקשר ואיך לבנות אותו לא כזה מוזר שהם מדברות על כך בחופשיות. לא יודעת אם זה טוב או לא. זה אישי.

אני אישית לא הייתי פותחת את זה עם מישהו, זה מרגיש לי אישי מידייי, אבל זה שריטה חסרת תקנה אצלי
יש את הפס' המפורסם באיכה:תית

"כל רואיה הזילוה כי ראו ערוותה". שם מדובר על כך שנבוכדנצאר הוציא את ארון ד' מבית קודשי הקדשים, ותמוה למה על ארון ד' מתבטא הכתוב בלש' ערווה. ידוע כי על הכפורת היו מונחים הכרובים בדמות של תינוק ותינוקת המעורים זה בזה. סמל לקרבה הכי גדולה, בין עם ישראל לקב"ה כל עוד זה מוצנע, בבית קודשי הקדשים זה סמל לדבר הכי קדוש בעולם

אבל ברגע שזה יוצא החוצה לעיני כל העולם, זה מושא לזילות ונהיה בגדר ערווה.  וד"ל...

 

קראתי פעםהדסדס

באיזשהו מקור תורני ,שקשר בין אדם לרבי שלו או לרבו הרוחני המובהק צריך מימד של הסתרה (לא כ"כ זוכרת את ההנמקה אבל הרעיון נראה לי הוא: כל דבר -הגם שיהיה אמיתי ככל שיהיה,ברגע שהוא עובר החצנה משהו שלילי נדבק בו-זה כבר פחות 100% לשם שמים,יש שליטה לחיצוניות (ולחיצוניים) עליו.

קראתי פעם משהו יפה שמשהי כתבה, והוא ש"ככל שמוציאים-ככה נשאר פחות מבפנים).

ויכולה להעיד גם על עצמי שגם בפעמים שזה התחיל אצלי הכי אמיתי ולשם שמים,ברגע שהחצנתי/סיפרתי/גליתי-משהו מהטהרה שבזה אבד-גם אם לא מיד,ויש פעמים שממש הרגשתי על עצמי את ההנמכה שזה עבר. החצנה לאורך זמן חייב בהכרח שתתגרה ביצה"ר האיום הזה שנקרא "יישות" ו"אגו" וגאווה"-גם אם בדקות. אנחנו לא מבינים עד כמה אנחנו נגועים בזה.

 

עוד מאותו עניין:לוחות הראשונים נשתברו משום ששלטה בהם עין הרע, משום שהיו גלויים לעיני כל ונתקנאו בהם.

יש דבר שיותר מעורר קנאה מקשר של האדם עם א-לקיו? ראי רדיפת העמים אותנו כל הדורות-הר סיני- שממנו ירדה שנאה לעולם. וכמו שכתב אחד מגדולי הדורות:"אין קנאה כקנאת הנפשות".

 

יפה. תודהשוברת גלים
ילדה שיוצאת מלא פעמים בלילה ממיטת מעבר, מותשים.עינב66

אשמח לשמוע מנסיונכם כשילדה בת שנתיים ותשע עברה למיטת מעבר (כי למדה לצאת מהמיטת תינוק), מה הכי עזר לכן שתשאר במיטה שלה במהלך הלילה ולא תבוא אליכם חמש פעמים?

רוצים להתחיל איתה מהלך אבל מנסים להבין מה יגרום לה להישאר במיטה שלה ולא לבוא אלינו כי היא יכולה וזה מפתה לצאת ולהיות עצמאית.


מבחינת שפה היא מבינה אבל לא הכי מדברת עדיין.

תכתבי בפורוםרקאני

הריון ולידה

פה זה פחות רלוונטי

בפועלנפשי תערוגאחרונה

מה שיעזור זה להחזיר כל פעם

כל פעם


אבל זה מתיש ומנסיון אישי באיזה שלב באמצע הלילה נשברים כי רוצים לישון

עם הזמן זה עובר.


ואתם כהורים.

אל תרגישו שנכשלתם אם היא בכל זאת מגיעה למיטה 

אנשים שמבינים בכסף השקעות וכוניק זמניק
אני אשמח לשמוע אותכם שם בשאלה קטנה שאלה על חסכון קטן - חיסכון השקעה וצריכה
פורום תורני דתי לאומירוצה להשתחרר

מכירים את פורום אוצר החכמה? לתורה? ועוד כמה קצת פחות מוצלחים?

יש הרבה פורומים תורניים חרדיים. הראשונים שהזכרתי מוצלחים מאוד בהרבה מובנים, פעילים, ואפשר למצוא בהם דברים מעניינים גם לאחר זמן.

האם יקום פורום תורני דתי לאומי? שיהיה ברמה, פעיל, לגופו של עניין (בדרך כלל כמובן), ומעניין?

תגיד אוצר החוכמההפי

תגיד לי אלפי ספרים תורניים ב"ה שעזרו לי שנים

באיזה הקשר זה פורום? 

תחפשי בגוגל 'פורום אוצר החכמה'רוצה להשתחרר

ותגלי מקום מעניין מאוד. זה לא 'אוצר החכמה' עצמו - ספריית הספרים הענקית, אם כי יש ביניהם קשר כמובן.

זה פורום תורני, רובו חרדי אך לא כולו. חלק מהכותבים מוכרים (הרב איתם הנקין ז"ל, יבל"א הרב יוסף בדיחי, הרב יואל קטן, ועוד מן הסתם), אם כי כולם משתמשים בשמות אנונימיים כמו כאן.

זה קצת מצחיק אבלנקדימון

מי ששם בפורומים אלה מי שנחלשו רוחנית והתדרדרו לפורומים. אצלנו, החזקים לא משוטטים בדברים כאלה באינטרנט וממילא לא תראה מקבילה.

 

זו פרשנות בלבד.

לא חושב שזה נכוןרוצה להשתחרר

כלומר, מן הסתם יש שם רבים כאלה, אבל ודאי לא כולם. יש שם אנשים גדולים, ידענים ומעניינים, יראי שמיים בהחלט.

חלקם גם רבנים מוכרים, כפי שכתבתי להפי.

בסוף השימוש בכלים כאלה מועיל לפיתוח של שיח תורני, לפתרון שאלות, ועוד.

אה, ואני מכיר חברה חזקים מאוד אצלנו שמכירים את הפורומים האלה. כל מי שמחפש באינטרנט מדי פעם תשובות לשאלות תורניות עיוניות (לא הלכתיות פשוטות), כמעט בטוח נפגש בזה. דווקא חברה ברמה גבוהה לדעתי. אז אמנם הצדיקים הנ"ל אינם משוטטים יומם ולילה באינטרנט, אבל יוצא לפעמים להיכנס.

בינינו, קשה ברשת להישאר בדיונים מעמיקים כל הזמןמתוך סקרנות
להבנתי, סוד ההצלחה של הפורומים שהזכרת הוא שרוב גולשיו עם חסימה חזקה מאוד לרשת, ככה שאין לה באמת "רשת" שמושכת אותם לכל מיני מקומות ומפריעה לריכוז...
יש סיפור מעניין עם אוצר החכמה והפורום שלהםמשה

לעצם העניין. כנראה בעולם הדתי לאומי יש לא מעט פעילות כאן (פחות משהייתי רוצה) ולא מעט גדולי תורה צעירים כותבים דווקא בפייסבוק.

יש קבוצת פייסבוק/ווטסאפ של רבנים לדעתיארץ השוקולדאחרונה
אבל לא יודע אם היא סגורה, רק שמעתי עליה מרב שאני מכיר
ממש מושך אותי כל הנושא הזה של בניה ויצירהרק נשמה

עכשיו יש לי אפס ניסיון אבל אני ממש רוצה לדעת לעבוד עם חומרים לעשות חריטות בעץ לבנות רהיטים וכאלה לא בקטע של מקצוע סתם כתחביב אבל אין לי מושג איך מתחילים וגם איך משלבים הכל עם לימודי תואר

יש למישהו רעיונות לקורסים או סדנאות או ליודעת מה?

פשוט להתחיל, בכל דרך, להשקיעזיויק
מהאינטרנט בשלב א', ואחר כך תתקדמי לדברים ממשיים יותר
יש ביוטיוב כמויות של חומר בחינםמשהאחרונה

משם אפשר להתחיל. אחר כך להתקדם...

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

קצת דיוקיםגירגירמיאחרונה

כל מה שכתבת גם מכשיר ב-1000₪ יכול לתת, חוץ מסים וירטואלי שזה שמור למכשרים יקרים.

כמו שכתבת בעצמך, המכשירים הפשוטים היום הם הכי טובים שהיו לפני 5 שנים.

 

ההבדלים בעיקר הם "הפרמיום", ועל זה משלמים הרבה מאוד.

לדוגמא, אם המכשיר מפלסתיק או מאלומיניום מוסיף עלויות ייצור של בערך 30$, האם זה משנה? כנראה שלא, עוד לא הכרתי מישהו שלא משתמש בקייס (חוץ ממני). 

כנ"ל לגבי מסך אם הוא LCD או OLED מדובר על הפרשים של 100$ לפחות עבור היצרן, אני אישית לא רואה הבדל בצבעים או בבהירות גם באור שמש.

כנ"ל לגבי המצלמה, אם אתה מצלם צילומים קלים (ללא תנועה, אור טוב) ולא אכפת לך ש-AI ישפר את הצילומים, לא תוכל להבדיל בין תמונה שצולמה למכשיר יקר או זול.

כנ"ל לגבי איטום למים, כל המכשירים שראיתי מבפנים היו חסינים למים, זה בסה"כ אטמי גומי פשוטים יחסית, אבל לזה שאין תקן אומר שהיצרן לא לוקח אחריות ולא משלם תמלוגים עבור ההסמכה.

יש עוד הרבה הבדלים כאלו, היצרנים יודעים את זה ולכן המכשירים הזולים פשוט חותכים את על הפינות האלה.

כל האמור לעיל לא מנע ממני לקנות את מכשיר יקר מאוד מאוד.

 

אגב, סים וירטואלי לא יותר זול מסים רגיל מחברה מקומית או סים רגיל גלובלי שתזמין מאליאקספרס, הוא רק יותר נוח,  זה יותר זול רק עבור סים עם חבילת גלישה בלי מספר. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פ

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

מה הצורך?משה

מכשירי ביניים (1500+) מספיקים לדעתי לרוב השימושים. אני עצמי מסתפק במכשיר ביניים שקניתי בפסח של 2021 ועבר מאז קצת שדרוגי תוכנה קצת יותר מורכבם (כן, בניתי לו רום !). הוא אחלה ומשרת אותי יפה לבינתיים.

קנית בסוף גלאקסי כלשהו אבל אל תשאלומתיעצת28

נמחקה לי כל היסטורית הצטאים בווצאפ במכשיר *הישן* .. ואחרי דו שיח ארוך עם הצאט GPT/גמיני נראה שאין לי שום גיבוי... מצד שני אם להיות רציונלית מה כבר איבדתי? הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. נראלי נחיה.. 

תתחדשי🤗 ומעכשיו את מקפידה לגבות את הדברים בסלולריפ.א.

שלך באופן שוטף 

תתחדשי! נשמע לא קריטי בכללזיויק
"הודעה ממשהי מהעבודה שמארה לי כמה אני מיוחדת.. "יוני.ו.
נשמע די מבאס לאבד חחח
ווטסאפ זה צרה צרורהמשה

וגיבוי שלו (באמצעי חיצוני, כלומר קובץ טקסט) בעיניי זה די קריטי.

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

אי אפשר לשבור הרגליםצדיק יסוד עלום
אפשר לשבור הרגלים, זה לוקח זמן אבל קורהקעלעברימבאראחרונה
דייטיםאבוד
בנות תעזרו לי, אני לא מבין אני לוחם משוחרר נראה באמת טוב, אבל בנות פוסלות אותי סתם, מה קטע?
הפורום הלא נכוןארץ השוקולד

יש פורום לנו שנועד לזה.

לגופו של עניין, יש מגוון סיבות להחליט שכן או לפסול, לא הייתי מניח שהמראה היה הסיבה.

מוזמן לשאול בפורום לקראת נישואין וזוגיותפשוט אני..אחרונה
עבר עריכה על ידי פשוט אני.. בתאריך א' בטבת תשפ"ו 22:03

ו...

בנות הן לא בנים, תחליף דיסקט 🤭

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוג

תלוי איזה סגנון אוהבים

מה עם הישנים והטובים?אוריןאחרונה

סבלנות, מונופול, דמקה, רמי קוביות, המשחק עם הרכבת מילים - שכחתי את שמו ועוד

אולי יעניין אותך