אני לא מבין את האנשים כאן (עצבים)חסוי2
האנשים האלה יודעים לעשות את ההפרדה בין מדינה לארץ,אביגיל.
וואלה לא נכון,אני חושב שמי שלא אוהב את הארץ שלו-רק מפלגחסוי2
"האהבה הגדולה, שאנחנו אוהבים את אומתנו,אביגיל.
ושוב, תדייק.
אוהבים את הארץ, לא את המדינה.
אמממנולאית
יש הבדל בין לבקר את המדינה ואת האנשים שמאמינים בה, לבין ציטוטים מסויימים שמועלים כאן בחתימות או בדיבור ונותנים לי לחשוב שזה לא מדויק בלשון המעטה, אוהבים את עם ישראל? כלומר לא הממלכתי? אז חבל, כי רוב רובו של עמ"י הוא ממלכתי/ציוני...
יפה מאד אם אתה אוהב את עמ"י אתה צריך לאהוב מה שהאהובחנטריש
אוהב קרי גם המדינה ..אם זה לא נגד התורה עכשיו הוויכוח עד כמה זה חטא כל המדינה הזאתי
אם אני אוהבת את אח שליאביגיל.
אני צריכה לאהוב אותה? לאהוב את הקשר בינהם?!
אני לא סגור על זה לגמרי אבל כבר כתבתי ......אם זה נגד התורהחנטריש
את צכה לעצור את עצמך לא לתת לאהבה להמשי ך לשים קו .........
אהבת ישראל בכלליות ובפרט, אינה תלויה בדבר..יוני
מחילה, לא הצלחתי להבין אותךאביגיל.
מה הקשר?נולאית
רק ציינתי עובדה, שקשה לי לראות את אהבת עם ישראל של 'הלא ציונים' לאחיהם היהודים, בגלל כל ההתבטאויות נגד יהודים ממלכתיים ציונים שהם *כן* הרוב!(כולל אלה שבחו"ל) קליפת עמלק וכ' זה לא תיאור שמראה על אהבה גדולה לאחיהם שרק מביאים להם ביקורת אלא על התנתקות רגשית מאותם אנשים, כאילו הם לא חלק 'מאיתנו'.
ואני חושב שמי שמוכן למכור את הארץ הוא הפלגןטוביה2
אין לאף אחד בעיה ח''ו עם זה שהרב אבינר לומד תורה. יש בעיה כשבשם התורה הזו הוא אומר לאנשים לא להגיע לדיון בבית דין. ורב שכך מתנהג לגיטי בעיני ליפסול אותו. (הבהרה אני מעולם לא הלכתי אילו בנושאים של טהרת המשפחה -שבהם רבנים חשובים פסלו אותו- ואישית אני חושב שאותו חייל היה פטור בדין תורה. אבל היחס הלא הלכתי שלו -אכן גורר תגובות
אני גר בא''י ואין סיבה שאוותר על זה רק כדי לעשות נחת רוח לשלטון שמושל כאן. איני חייב לו כלום ואשתדל ככול יכולתי שלא לתת לא כלום. אבל בשביל זה לוותר על הבית שלי ועל הארץ שלי?! אם יש לך בעיה - אתה יכול ללכת
^^^^^^ כדאמרי אינשי-אני77
לא הכל שחור לבן. צריך לדעת להכיל מורכבות.
|משועשע ביותר|
בואנה את חצוף וחוצפן!יוני
ויותר מזה, ראה רש"י הראשון בתורה..
מה מדינת ישראל עושה כאן?! שתילך לאוגנדה!
האמת שרציתי אבל יש איזה הלכה שתוקעת אותי פה..די"מ
כמו שכבר כתבו מעליי אין קשר בין הארץ למדינה.
היית אומר זאת גם ללח"י אצ"ל והגנה? שאם לא מתאים להם שלטון המנגדט אז שיעזבו???
יש הבדל עצום בין שלטון יהודי לשלטון גוילא נולדתי
גם אם השלטון היהודי לא מתנהג כיהודי. (ואצלנו הוא לא מושלם אבל ב"ה- למדינת ישראל יש סממנים יהודים)
אני גם חושבת שהטענה שאם אתה לא אוהב את המדינה אז לך לחו"ל לא קשורה. אבל גם ההשוואה שלך לא קשורה
א.אני לא חושב שהשלטון יהודידי"מ
אני טענתי שאין קשר בין התנגדות לשלטון לבין להיות בארץ.
א. הסכמתי עם הטענה אבל לא עם הדוגמהלא נולדתי
ב. הגדרה שלך. אצלי זה כן שלטון בידי העם היהודי
דוגמה זה לא שהכל בדיוק אותו דברדי"מ
מוכן לפרט על מי אתה מדבר?שירוש16
כי רובם פה יסכימו שהמדינה היא חטא אבל האנשים פה סבבה.
אז על מי אתה מדבר פה?- על הקיצוניים שבכלל לא מבקרים פה....?- מה הקטע. הם ממילא לא יקראו את מה שכתבת.
המדינה- דהיינו השלטון טועה ומטעה.
אבל מה זה קשור לא"י?...
א"י היא ירושת אבותינו. גם כששלטו פה ערבים אבות אבותינו ישבו פה.
אז הישיבה בארץ לא קשורה לשלטון. וכן- אם השלטון פה יכריח אותנו לעבור על עבירות וימנע ממנו מלקיים מצוות- אין זה שלטון יהודי אמיתי ואין מצווה להתגורר בארץ כאשר זה "מצווה הבאה בעבירה".
אבל מדינת ישראל הקדושה היא "יסוד כסא ה' בעולם"!יאירוש
איך אפשר להתייחס אליה כמו אל שלטון ערבי??
אתה מניח את זה כעובדה.די"מ
אבל על זה יש מחלוקת.
מזכיר לי את ימי בית שנילא נולדתי
לכו לקרוא עזרא, נחמיה, חגי וכו'...
זה מאד מבהיר את הדברים
זאת היתה המלצה רצינית! ![]()
מוזמנת לפרט למה את מתכוונת.די"מ
יש הרבה דוגמות ואתן מעטלא נולדתי
הצהרת כורש- כהצהרת בלפור
התנגדות הגויים בארץ לבניית ביהמ"ק וכינון העם בארץ- כמו הערבים בימנו
העם מחלל שבת בנחמיה ה', התבוללות וכו'- גם כיום יש את הבעיות הנ"ל
העם שוכח מביהמ"ק ולא ממשיך לבנות את ביהמ"ק (נבואת חגי: "שימו לבבכם על דרכיכם") ולכן אין הצלחה כלכלית- גם היום חלק מהעם קצת שכח את ביהמ"ק
העם בוכה כשנבנים יסודות המקדש כי זה לא "מושלם" כמו שהם חשבו שזה יהיה- מזכיר לי כמה אנשים ולפעמים גם אותי..
ובכל זאת על אף כל הבעיות והקשיים שהיו בתקופה זו- זו עדיין היתה תקופת שיבת ציון! וצריך לזכור זאת גם בגאולה בימנו.
מה את משווה בין ביהמ"ק השני שהיה אפילו פחות מושלם מביהמ"קשירוש16
הראשון.( לא היתה בו שכינה כבראשונה. ארון ברית ה' היה חסר וכו'.)
לביהמ"ק השלישי שאמור להיות המקדש המושלם ביותר שלא יחרב לעולם?
את רוצה להשוות את בתי המקדש הקודמים לאחרון שעתיד להיבנה?- סבבה. רק אל תשכחי ששאר הבינינים גם נחרבו...
מסקנה- א"א להשוות בין ביהמ"ק הראשון והשני לשלישי. כי הם לא אותו דבר.
ההשואות דלות מאודטוביה2
אכן מצבנו היום טוב ובעז"ה אנחנו מתקרבים לגאולה.די"מ
אבל גם אז לא חגגו והבינו שיש עוד הרבה מה לקדם.
עזרא גם יצא נגד העם על הנשים הנכריות שלהם.
מי אמר את המשפט הזה? חז"ל או הרצל?שירוש16
מדינת ישראל מלאה בעבירות כרימון. לא יתואר על כמה הלכות ואיסורי דאורייתא הם עוברים על תקן יומיומי.
כזה שלטון שמורד בכבוד שמיים וכופר בעיקר בהכרזה- כזה שלטון הוא "יסוד כסא ה' בעולם"???
איזה בושות שאנחנו, בני העם הנבחר, לא יכולים להקים ממשלה בבית בחירתו של ה' (א"י) על פי ההלכה. זה עצוב.
וכן- עדיף שערבי יורה על חילול שבת בירושלים מאשר שיהודי יבוא בהצהרה על כך. בושות שאנו בניו וככה אנו מתנהגים כלפי בורא עולם לאחר שנתן לנו ריבונות ושליטה בארץ הקודש. זו כפיות טובה בל יתואר.
האמת שחז"ל,יאירוש
הרב קוק. אולי השם הזה אומר לך משהו, אולי לא.
ובקשר לכמות העבירות של המדינה, שמעת פעם על המושג לשה"ר? אולי כן, אולי לא, העיקר בהטפה את מעולה.
הרב קוק ןא אמר את זה על המדינהטוביה2
פרט שולי ב. הוא התנגד לתנועה הציונית
הוא כתב את זה על מדינת היהודים האידאלית.
חזל התבטאו כך על מדינת ישראל או על א"י?שירוש16
ובבקשה אל תעני מדינת ישראל כי זה פשוט לא הגיוני.... מדינת ישראל לא הוקמה אז.
ז"א- חזל מעולם לא אמרו על מדינת ישראל הכפרנית שהיא "יסוד כסא ה' בעולם"....
וד"א-
אני רואה שלמדת יפה את הלכות לשוה"ר.
רק שאלה קטנה- למדת את הסעיף שמדבר על מי אסור לומר לשוה"ר ועל מי מצווה לומר לשוה"ר?
אז אני אפרט כמה הלכות לטובת הציבור:
הלכות לשון הרע, כלל ח', סעיף ה' ו
איסור לשון הרע הוא דווקא על איש שעל פי דין תורה הוא בכלל "עמיתך" – שאיתך בתורה ומצוות. אבל אותם אנשים שמכירים בהם שיש אפיקורסות, מצוה לגנותם ולבזותם, בין בפניהם בין שלא בפניהם. בין במה שרואה עליהם, ובין במה ששומע עליהם. כי כתוב "לא תונו איש את עמיתו", "לא תלך רכיל בעמך", והם אינם בכלל "עמיתך" "בעמך". ונאמר "הלא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט" וכו'. ואפיקורס נקרא הכופר בתורה ובנבואה בישראל, בין בתורה שבכתב, ובין בתורה שבעל פה. ואפילו הוא אומר כל התורה מן השמים חוץ מפסוק אחד או קל וחומר אחד, גם הוא נחשב אפיקורס.
ודווקא אם שמע מהם בעצמו דברי אפיקורסות, אבל אם אחרים אמרו לו, אסור לסמוך על זה לגנותם, בין בפניהם בין שלא בפניהם, וגם אין להחליט בלב שדבר זה נכון, רק צריך לעת עתה לחוש ולהזהיר אחרים בסתר שלא יתחברו איתו לעת עתה עד שיתברר הדבר. וכל זה דווקא בשמיעה סתם, אבל אם מוחזקין בעיר לאפיקורסים, דינם כאילו מכירם בעצמו.
הלכות לשון הרע, כלל ח', סעיף ז'
ודע עוד, שאם מוחזק בעיר לרשע בגלל עבירות שמותר לגנותו, גם הדין כך שצריך לשמוע בעצמו על העבירות. ואיזהו מוחזק לעובר עבירות? כל שהוסכם בעיני אנשי העיר לרשע , עד שאין ספק בגלל השמועות הרעות שיוצאות עליו תמיד. אבל אם רק יצא קול פעם אחת, אסור לסמוך על זה לגנותו. ואפילו להחליט בלב אסור.
קיצר- כל הקטע של "אסור לספר כי זה לשוה"ר"... זה פשוט לא נכון. זה מעוות. ההלכה לא אומרת כך.
תעשי לי טובה- יש לנו מספיק אנשים טובים שצריכים להפסיק לדבר בגנותם (כגון החרדים כדוגמת לעיל) לפני שאנחנו מתחילים ל"הגן" על אותם אנשים שהפקירו את הדת בארץ והכריחו יהודים בכוח לעזוב את דתם. (כדוגמת ילדי תימן, מרבד הקסמים, עלית ילדי צפון אפריקה ודוגמאות נוספות).
מי אמר שהיא יסוד כסא ה' בעולם?אני77
"אין המדינה האושר העליון של האדם. זה ניתן להאמר במדינה רגילה, שאינה עולה לערך יותר גדול מחברת אחריות גדולה, שנשארו המוני האידיאות, שהן עטרת החיים של האנושיות, מרחפים ממעל לה, ואינם נוגעים בה. מה שאין כן מדינה שהיא ביסודה אידיאלית, שחקוק בהויתה תוכן האידיאלי היותר עליון שהוא באמת האושר היותר גדול של היחיד. מדינה זו היא באמת היותר עליונה בסולם האושר, ומדינה זו היא מדינתנו, מדינת ישראל, יסוד כסא ד' בעולם, שכל חפצה הוא שיהיה ד' אחד ושמו אחד, שזהו באמת האושר היותר עליון. אמת, שאושר נשגב זה צריך הוא לביאור ארוך כדי להעלות אורו בימי חושך, אבל לא מפני זה יחדל מלהיות האושר היותר גדול."
לתשומת לבך, הפיסקה נכתבה לפני הקמת המדינה, כך שאינה מתייחסת ישירות אליה.
כאן מגיעה השאלה האם תיאור המדינה בפסקה מתאים למדינתנו, מדינת ישראל.
האם היא אכן יותר מחברת אחריות גדולה? האם לא נשארו המוני האידאות, שהן עטרת החיים של האנושיות מרחפים ממעל לה? האם כל חפצה הוא שיהיה ד' אחד ושמו אחד?
מתוך השאלות הללו, נראה לי שאפשר להסיק שהפיסקה מדברת על מדינת ישראל האידאלית, ולא הקיימת כיום.
ואפשר להסיק יותר מזה, אם הרב קוק מכנה את המדינה שהוא מתאר בתור מדינת ישראל, והמדינה הקיימת כיום אינה תואמת לתיאור, אז אולי היא אינה ראויה לתואר "מדינת ישראל"?
(וגם אם תטען שיש במדינה ניצוץ פנימי עמוק וחזק מאותה המדינה המתוארת בפיסקה, ניצוץ פנימי זה לא מספיק בשביל סימן קריאה. ודו"ק.)
אני אלך לכיוון הפוך ואומריאירוש
שאם הרב זצ"ל ראה ברוח קודשו שיקראו למדינת היהודים מדינת ישראל, הוא בוודאי ראה עוד דברים אחדים. ואע"פ זה הוא כתב את דבריו.
אין לי כח להמשיך עכשיו אז אולי בעז"ה מחר. ליל"ט!
אם תלך בכיוון הזה,אני77
אתה מתבסס על תיאוריה בלי ראיות. ובמילה אחת-מנחש.
מנין לך מה הרב קוק ראה ברוח קודשו???
הרבה יותר קל לומר שהוא דיבר על מדינת ישראל תאורטית. כי לדבר על מדינת ישראל תאורטית כל ת"ח יכול. בניגוד לראיית העתיד.
וכדאי שתראה את הסוגריים שהוספתי בסוף דברי. והם רלוונטיים גם לגבי התאוריה שהעלת כאן.
ע"פ הפשטיאירוש
הרב זצ"ל דיבר על "מדינת ישראל". וכן, הוא ידע טוב מאד מי יקים את המדינה ולמרות זאת כתב את דבריו.
הוא נפטר 13 שנה לפני שהמדינה קמה!!אני77
מאיפה אתה מביא את זה שהוא ידע טוב מאוד מי יקים את המדינה??
"ראה ברוח קודשו"?! אתה רציני?
"מדינת ישראל", פירוש מילולי - מדינה ישראלית.
הוא דיבר על תאוריה. אתה לא יכול להשליך מזה על המציאות!
סתם כי הוא שמע משהו על בן גוריון,יאירוש
ועל עוד כמה טיפוסים כמוהו. אתה חושב שהוא היה מנותק? הוא חשב שהמזרחי יקימו את המדינה?! שאגודה תקים את המדינה?! זה היה ברור שכל החבר'ה של בן גוריון והמפא"י יקימו את המדינה. הוא דיבר על מציאות, לא על תאוריה.
לא נכוןטוביה2
13 שנה לפני?אני77
יש לך מושג עד כמה השתנה המצב בארץ במהלך הזמן הזה?
ודוקא מאוד הגיוני שהוא חשב שכשתקום מדינה זה יהיה על ידי אגודה/המזרחי. ותזכור שהיו אז עוד קרוב ל6 מיליון דתיים בעולם. והחלוצים עוד לא הגיעו לשיא תפארתם. וזה כשהוא נפטר. לך תדע מתי הוא כתב את הפסקה הזו..
אז בכלל אתה יודע מה הוא היה אומר היוםטוביה2
על המדינה והצבא האנטישמים שלכם
תפסיק להיות כל כך תוקפני וקנטרני.אני77
אם יש לך טענות, תסביר אותם יפה. אם אין לך טענות-תשתוק.
ואתה לא יכל לדעת מה הוא היה אומר היום, ואני משער שלא דברים חריפים מדי.
לאור משהו שאתה עצמך אמרת-"נכון שהיתה לו אהבת ישראל מאוד גדולה אז הוא לא בעט באנשים ".
הגיע הזמן להרבות קצת באהבת ישראל.
מה אתה רוצהטוביה2
נכון שהרב קוק אולי היה משנה את דעתו עם השנים. אבל אל תשכח שלאור העובדה שניתוח המצב שלו הוכח כנכון זה לא סביר. יותר סביר שהרצי''ה היהמשנה את דעתו לאור המדיניות האנטישמית של המדינה. (כבר הארכתי בשרשורים אחרים על זה)
לא אמרתי שלא הסברת.אני77
אמרתי "תסביר יפה".
דעתו של הרב קוק היתה שצריך לנהוג עם אנשים בדרכי שלום ובאהבה. וזה בהחלט נכון גם בדורנו.
האם יצא לך פעם לשבת עם ראש השב"כ על כוס קפה ועוגה, ולנסות להבין את תפיסת עולמו? לא.
אז תבין שחסר לך הרבה מאוד מרכיבים שתוכל לדון אותו. מה שהרב קוק הבין, וגרם לו לחקור לעומק את תפיסות העולם החדשניות הרבות שצצו בזמנו.
ולכן???טוביה2אחרונה
אה הרב ליכטנשטיין כתב שראיית ההיסטוריה של הרב קוק לא קולעתחנטריש
ולא לשכוחטוביה2
הרב קוק לא דיבר על שותפות עם הציונים ויש לזה מקורות מפורשים בדבריו. לכן לטעון שזה על המדינה זה סילוף ואני מקווה שהוא מתוך בורות ולא רשעות
איזה מקורות? אפשר כמה?אני77
שרשרתי בטעות אלי אז תסתכל מתחתטוביה2
כתבתי כבר ביום אידםטוביה2
אגרות הראיה חלק ג עמוד קצא והלאה. ''להביא את הכלל ישראל כולו לעבודתנו הקדושה של תחיית האומה ובניין הארץ, ביחוד אותו הכלל ישראל האמיתי, דהיינו החלק הכשר, היותר עמוק ולבבי של אומתנו, אותו החלק שהוא חי, חושב, מרגיש, ומאמין,ביהדות מחוורה, אשר לפי האמת הינה הוא ורק הוא הינו הערובה הנאמנה על קיומה האמיתי של אומתנו בצביונה הברור ובאופי העצמי הטהור שלה. ...
(ובהמשך קצב על להשפיע מבפנים). אומנם זה אפשר להיות באופן תיאורי, אבל בדרך מעשי יודעים אנחנו שזהו אי אפשר,... רגשי אי אמון כאלה אשר אין אנחנו מרוכשים עדיין כח כזה שיהיה יכול עכ''פ להקל אותם, ומי ימלל להסיר אותם לגמרי. אנחנו צריכים להכין עצמנו עם כח הסתדרותי כשר, ....(ובקצג) אינה יכולה להתבטה כי אם על ידי ההסתדרות העמית הכללית של כל עולמנו הישראלי הכשר, שהיא תוכר לא בתור איזה חלק נגרר מאיזה כח אחר, .... העולם הכשר כשעמד מרחוק ולא רצה להכיר את התנועה הציונית, הלו זה רק בשביל שהוא מבקש את הגילוי של רוח הקודש הישראלי בתוך תחיית האומה. .... (קצד) אבל מי זה אשר יגלה את התוכן האמיתי של התחיותינו החדשה, מי הוא זה שיכיר אותה לקדושה ואלוהית, אם לא עולמנו הישראלי הכשר בכל מלא תמותו, בהמוניו הרבים, בכוחותיוצהנפלאים האלקיים הנפלאים הקדושים, שהוא רק אז דבר אפשרי להיות מופע כשהו מסודר, וההסתדרות הזו היא השאיפה של דגן ירושלים. ....
ובאיגרת תתצד ''הלו זהו כל היסוד של ההסתדרות שלנו, שנהיה מתארגנים באגודה עומדת לבד.''
ובתתצז 'להבין את מטרת האגודהלאחד את כל הכוחות של יראי ה' ושומרי התורה והמצווה שיהיו מוכנים ליתן את ידם לבניין ארצנו הקדושה ע''פ התורה והמצווה, מבלי להיות זקוקים להכנע לשום כח אחר שאינו פונה לעיניני הקודש'
יש עוד פשוט כבר מאוחר ואין לי כח לחפש אבל אתה יכול להסתכל שם
תודה. אעיין בע"ה.אני77
אם כי מה שאני רואה פה זה לא שלילה מוחלטת של השותפות, אלא רצון להיפטר מהצורך בה, כדי להיפטר ממנה.
אבל לא רצון להיפטר ממנה לפני שיש אלטרנטיבה.
ממש לאטוביה2
נ.ב. היות ומדובר בשאלה טכנית האם יש אפשרות ללכת איתם ולהצליח ולא על משהוא רעיוני עמוק על האם זה מותר - לכן אין לי שום קושיה על הרציה שסבר שכן אפשרי ללכת ולהצליח, אני רק אומר שכאשר זה כל כך לא פשוט וכאשר עיננו הרואות כיצד מתקימים דברי הרב קוק -די קשה ליטעון שהוא עצמוהיה נותן תוקף כלשהו למדינה ולכן הטענה ש'המדינה היא יסוד כיסא ה' בעולם' היא חסרת מקור בדיברי הרב זצ''ל. וגם אני רוצה ליטעון שהיות והרצי''ה עצמו הלך על המדינה רק כי 'גדול קידוש ה' מחילול ה' '. אבל סבר שלא ניתן להגיד על המדינה אפילו לא שרובה טוב - אני אישית מאוד מסופק מה היה אומר אילו היה חי היום
אם כבר הרציה הוא טען שגדול קידוש ה' מחילול האומנם זה המצב ?חנטריש
זה מה שכתבתיטוביה2
לא הבנתי באיזו נקודה זה ממש לא מה שאמרתי.אני77
אלא אם כן אתה מתכוון לזה שאמרתי שהוא רצה להיפטר מהצורך בארגונים חילוניים, ואתה רוצה להגיד שהוא לא ראה בחרות מהם צורך מהותי, רק צורך טכני. (מה שאני לא מבין למה שתגיד, מה גם שיש ראיות נגד טענה משונה כזו.)
לא ולאטוביה2
אני מנחש שלא קראת בפנים אבל הוא מדבר קודם כל על כך שצריך להקים בנפרד ואז על זה שאל תגיד השפע מבפנים כי זה לא יעבוד לעולם. בזה הרצי''ה לא סבר כמותו אבל ליטעון שמה שהוא כתב זה על המדינה הציונית זה נכון בערך כמו הטענה המשיחיסטית שמותו של הרבי לא סותר את משיחיותו כי כדי שזה יסתור צריך שהוא ירצח כמו שכותב הרמב''ם על בר כוזיבה 'כיוון שנהרג'
נראה לי שלא מספיק הבנתי אותך.אני77
או שאתה לא מספיק הבנת אותי.
אתה מתווכח איתי, ואני לא מבין על מה.
ואכן עוד לא קראתי בפנים, כי אין איתי את הספרים כעת.אני77
בהזדמנות, אעיין. (סוכ"ס, אני זה שביקש את המקורות...)
המטרה של דגל ירושלים לא הייתה להתנתק..אדם כל שהוא
אגרות הראיה / כרך ג / תתפא
לריוח גדול אני חושב את הבעת הרצון שלו להתאגדות הזאת, אשר אולי יקרה הדבר שאיזה נכבדים מהמזרחיים יזדמנו עמו, ויוכל להרגיע את לבבם ולהסיר מהם את פחדם, בחשבם שדגל ירושלים, שהוא קורא להתאגדות שלמי אמונים בישראל, הוא כדוחק את רגלי המזרחי, מה שבאמת הוא רק מבצר את מעמדו עוד יותר, וסולל בעדו מסילה למשאות נפש יותר רחבות. ואם באיזה רגעי הפנאי יאבה כת"ר לכתוב את השקפתו על הצורך של ההתאגדות הזאת, והבנתו הברורה, ביחושה הטוב אפילו אל התנועה הלאומית בכלליותה, וק"ו להמזרחי שתוכן הקודש סוף כל סוף הוא מובע בה,
אגרות הראיה / כרך ג / תתפב
אבל לא יחשוב כתר"ה, שמתוך כל אלה ההבדלים שיש בין הציוניות הכללית להמטרות של ד"י, האחרונה היא דבר העומד מחוץ להציוניות, לא כן, אדרבא רק ע"י הופעת הסתדרות כללית ברוח אדיר וקדוש כזה עלולה היא הציוניות להתעלות, והתעלותה תגיע עד לידי מדה זו של הכרת מהותה הפנימית והחזרת עטרת ציון ליושנה.
אני חושב שלא הבנת את דברי הרב זצ''לטוביה2
ובאיגרת השניה זה בכלל ברור שהוא מדבר ש'זה לא נפרד' במובן של אותו יעוד כלומר את יעודה האמיתי של הציונות אפשר לקיים רק באמצאות ד''י. ''רק ע''י הופעת הסתדרות כללית ברוח אדיר וקדוש כזהעלולה היא הציונות להתעלות'' (עלולה כלומר אולי תצליח - אבל בלי שאנחנו נלך על דגל ירושלים אולי נצליח להציל את הציונות) וברור שאין דגל ירושלים זהה להמזרחי שפעל בפנים
*בית הכסא
חנטריש
צודק ב100% !מישו טישו?!
בגלל זה אנחנו שונאים את המדיה בגלל שיש אנשים שלצערי -חנטריש
נופלים לרשת של א"י=מדינת ישראל ...ממש לא
למה לא?מישהי=)
הם אוהבים את ארץ ישראל.
ארץ ישראל זו לא מדינת ישראל.
ארץ ישראל זו ארץ ליהודים.
לגבי ביזוי רבנים, אני מסכימה איתך
זה אסור
רבנים יכולים לבקר רבנים אחרים, לא אנחנו

למה לא אנחנוטוביה2
כי אני לא חושבת שלבזות רבנים או לבקר אותםמישהי=)
זה יכולת שיפוט שלנו.
אם הייתי לומדת המון תורה כמוהו אולי
ואם הייתי יודעת להתייחס לפניות ציבור כמוהו אולי
ואם הייתי רב אולי
צריך ממש להיזהר בזה.
אז עדיף פשוט לא להגיד וזהו.
תלוי.די"מ
לא יודעת, אני לא מרגישה שאני יכולה לפסוק דבר כזהמישהי=)
אם במקרה ה' מחשיב אותו, ויש ציבור שמחשיב אותו כרב
זה עברה חמורה.
אבל תעשו מה שאתם חושבים
אני בסה"כ את דעתי הבעתי
את אולי לא.די"מ
הם רבנים שהתירו לנו, בתור אלו שאינם רבנים לבקר ולבזות?מישהי=)
לא הם "התירו" הלכה פשוטה שמצוה לבזות ולפרסם מעשיהם הרעיםדי"מ
הם אכן בעקבןת עדויות רבות קבעו שהוא החטיא את הרבים.
אתה צריך רב שיתיר לך דבר כזהמישהי=)
שיתיר לי מה?די"מ
אם מישהו מחטיא את הרבים מצוה לבזותו ולספר עליו לשון הרע.
השאלה האם הןא כזה.
ואם הוא מתיר דברים שלדעתו מותרים כיוון שזה בענייניםמישהי=)
שכל מקרה לגופו?
אז זהו שלא.די"מ
מה שטוביה2
מה זה משנהטוביה2
כך גם כאן לא משנה לי מה הוא חושב מספיק גדולי עולם הכריעו שהוא לא יודע ולא יכול לפסוק והוא ממשיך אז מה הבעיה לבזותו?
רק להזכירכם:שירוש16
כת' "לא תלך רכיל בעמך" ז"א- כל מי שנכלל בכלל "עמיתך" אסור לבזותו ולדבר עליו לשוה"ר וכו'. (הלכות שמירת הלשון ח"ח)
החוטא ומחטיא את הרבים אין לו חלק לעוה"ב ויצא מכלל "עמיתך".
(מקור- חז"ל על ירבעם מלך ישראל שחטא והחטיא את הרבים וחז"ל אמרו עליו שיצא מכלל ישראל ואין לו חלק לעוה"ב.)
התכונת שמותר או אסור?טוביה2
מותר לדבר לשוה"ר על כל אחד שיצא מכלל "עמיתך".שירוש16
ובמקומות מסוימים זה אף מצווה.
איפה ההגדרה הזאת מופיעה?יאירוש
ההלכות:שירוש16
הלכות לשון הרע, כלל ח', סעיף ה' ו
איסור לשון הרע הוא דווקא על איש שעל פי דין תורה הוא בכלל "עמיתך" – שאיתך בתורה ומצוות. אבל אותם אנשים שמכירים בהם שיש אפיקורסות, מצוה לגנותם ולבזותם, בין בפניהם בין שלא בפניהם. בין במה שרואה עליהם, ובין במה ששומע עליהם. כי כתוב "לא תונו איש את עמיתו", "לא תלך רכיל בעמך", והם אינם בכלל "עמיתך" "בעמך". ונאמר "הלא משנאיך ה' אשנא ובתקוממיך אתקוטט" וכו'. ואפיקורס נקרא הכופר בתורה ובנבואה בישראל, בין בתורה שבכתב, ובין בתורה שבעל פה. ואפילו הוא אומר כל התורה מן השמים חוץ מפסוק אחד או קל וחומר אחד, גם הוא נחשב אפיקורס.
ודווקא אם שמע מהם בעצמו דברי אפיקורסות, אבל אם אחרים אמרו לו, אסור לסמוך על זה לגנותם, בין בפניהם בין שלא בפניהם, וגם אין להחליט בלב שדבר זה נכון, רק צריך לעת עתה לחוש ולהזהיר אחרים בסתר שלא יתחברו איתו לעת עתה עד שיתברר הדבר. וכל זה דווקא בשמיעה סתם, אבל אם מוחזקין בעיר לאפיקורסים, דינם כאילו מכירם בעצמו.
הלכות לשון הרע, כלל ח', סעיף ז'
ודע עוד, שאם מוחזק בעיר לרשע בגלל עבירות שמותר לגנותו, גם הדין כך שצריך לשמוע בעצמו על העבירות. ואיזהו מוחזק לעובר עבירות? כל שהוסכם בעיני אנשי העיר לרשע , עד שאין ספק בגלל השמועות הרעות שיוצאות עליו תמיד. אבל אם רק יצא קול פעם אחת, אסור לסמוך על זה לגנותו. ואפילו להחליט בלב אסור.
הרב המדובר לא כפר בשום פסוק מהתורה.יאירוש
והוא גם לא אפיקורוס ח"ו. ככה ש2 הפיסקאות הראשונות לא קשורות.
לגבי השלישית, "אנשי עירו" ממש לא מחזיקים ממנו רשע. זה מחלוקת גדולה מאד שלא הוכרעה.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






