מותר לדבר אל מישהו שנפטר?גפן המתוקה

האם מותר לי לדבר אל מישהו שכבר נפטר?

סתם דוגמא-

סבתא שלי נפטרה, אז מותר לי נגיד אחרי שאני חוזרת מהלימודים סתם ככה לספר לה מה העיניינים פה,

לדבר איתה קצת (כמובן שהיא לא תענה לי... שיחה חד צדדית..)

ולבקש ממנה שתבקש מה' בשבילי דברים, שזכותה תגן עליי..?

האם יש בעיה אם הנפטר הוא לא בן משפחתי?

האם יש בזה משום כפירה ח"ו?

אני חושבת שאין בזה שום בעיה..ח"י
את פוסקת שאת אומרת את זה בכזאת פשיטות?די"מ

יכול להיות שמותר אני לא יודע אבל יכול להיות מאוד שזה בכלול באיסור של "דורש אל המתים".

לא פסקתי!!!ח"י
אמרתי שאני חושבת שאין בזה שום בעיה כי אני מכירה הרבה שמדברים אל נפטרים כמו אל (ח"ו) אל הורים שלא נדע...
אני מכיר גם אנשים שמספרים לשון הרע.די"מ

זה שאנשים עושים את זה לא הופל את זה למותר.

שמעת פעם על איסור "דורש אל המתים"

היא לא דורשת!!!ח"י
היא בסך הכל רוצה לדבר עם סבתא שלה!!
אתה יודע מה? אם זה היה אסור לדבר אל מישהו שנפטר אז זה היה מחרפן!!!!
תחשוב שנער/בחור איבד לא עלינו הורה.... מה הוא מרגיש? חשבת על זה פעם?
ובסך הכל מה הוא רצה? לספר לה איך עבר עליו היום!!!
לא נשמע לי הגיוני שאסור לדבר... אולי לבקש כן אבל לדבר... לא נראה לי...
^^^^^^^^^^מישהי=)


אומרים שבשנה הראשונהshira cohen
אסור לבקש שיגן עבורך משום שהוא פועל בשבילך מהשמים ויורדים מהזכויות שלו...משו כזה, כי גם סבא שלי נפטר ובשלושים רציתי לבקש שיעזור לי במשו שהיה ממש דחוף לי ואבא שלי אמר שאסור וכו...
אם את רוצה לדעת ממש את הענין אז תפני לאישי ואני ישאל את אבא שלי שיסביר לי שוב ‎
אולי אסור לבקש...ח"י
אבל לדבר אתו?
בזה לא נראה לי שיש בעיה..shira cohen
גם אסור.לך דומיה תהילה
אבל יש לזה תנאים שונים ולכן צריך לשאול רב האם מה שאת עושה נכנס בגדר זה.
למה???shira cohen
אני רק מדברת, זה לא שהוא שומע (או שכן) אבל זה לא משנה, כי תמיד שהולכים לקבר של מישו מדברים איתו, לא?
כשהולכים לקבר של צדיק מתפללים לה'ה' תמיד איתנו
אם את מתפללת לצדיק אז את עובדת עבודה זרה!
אבל אפשר לדבר איתו לא להתפלל אליו .....צדיק נמצא בסביבות היאחנטרישאחרונה

רצייט בציון ואפשר לבקש ש"יתפלל  עליך"

תתייעצי עם פוסק.לך דומיה תהילה
ברוך ה' נתברכנו ברבים כאלה והם זמינים לכל אדם.
צמר גפן,shira cohen
לא הבנתי למה את חושבת שזה כפירה???
כל מי שמעלה פה ספקות, מה זה הדיבור בגוף ראשוןשלומי20104
בלוויות, באזכרות?

מה הקשר לדרישה אל המתים, זה מדבר על סוג של העלאה באוב, רצון שהוא יענה לנו (החינוך נותן דוגמאות שעשן ליד הקברים שהמתים יתגלו לו) יתפלל בשבילנו, כל דבר שאני "דורש"מהמתים, פה אני מספר להם.

אני חושב שזה קצת טבעי גם הרצון של לספר לאנשים הקרובים אליך מה עובר עליך גם אם הם לא פה, לדעתי להפך זו הודאה בחיים לאחר המוות וההבנה שהם נוכחים בצורה כזו או אחרת ביש המוחלט גם אם לא פה בעולם ושומעים אותנו.
משיח לפי תומו מה הבעיה?
למה שיהיה אסור לדבר?
אוב זה איסור אחר מדורש אל המתים.די"מ

מי אמר שזה בסדר מה שעושים בהלוויות?

אני להבדיל ממך(אישית מהכרותי הדלה) לא מהפכן,שלומי20104
ומניח שאם כל הרבנים ככה מספידים זה מותר.
גם החברה קדעשא מבקשים סליחה מהמנוח, וכתוב בהלכה שאם מישהו לווה ממנו צריך לבקש ממנו סליחה על הקבר.
צודק 100% !!!!!ח"י
אני לא שמעתי רב מספיד בגוף ראשון.די"מ

ואני באמת כותב מחוסר ידיעה.

ייתכן שאין שום בעיה.

אבל לכתוב בפשיטות שאין בעיה בלי לתת מקור או סיבה זה לא בסדר הגבתי ל@זמינה את זה.

צריך להביא סברא לאסור לא להתיר.שלומי20104
לא אסרתי.די"מ

כתבתי שזה לא ברור.

וייתכן שיש פה בעיה.

@די"מ היקר!!!ח"י
אני לא אמרתי ולא פסקתי שאין בעיה...!!!
אני אתן לך דוג' : הבנים של הרב עובדיה הספידו אותו... והם אמרו אבא סליחה ש... והיית... אני חושבת שהם יודעים מה מותר ומה אסור משום שהם גדולים יותר משנינו... וזה דוגמא אחת...
נתייג בשבילךעוד אחת!
אוקי..גפן המתוקה

ונגיד הנפטרת היא לא מהמשפחה שלי,

ואני בקושי הכרתי אותה מקודם אבל ממש התחברתי אליה,

והיא היתה ממש כמו אחות בשבילי- אז עדיין מותר?

והאם היא שומעת אותי?

שומעת? כן הם שומעים...מותר? אני מפחדת להגיד לךח"י
כי די"מ...לא מסכים עם זה...
אסור לדבר אל מת. למשל בקברים של האבותמישהי=)

צריך להתפלל אל ה'

ולא לומר שרה לכי תתפללי

כי זה דורש אל המתים

 

בהספד זה עניין שונה, צריך לבקש סליחה ממת

לפני שקוברים אותו

או על קברו עם 10 אנשים

נכון... לא אמרנו שמותר לבקש...ח"י
רק אמרנו שמותר לדבר איתם...
אסוווווררררררדבש חריף
שתבקש מה' דברים בשבילך?!
זה עבודה זרה גמורה. את מתפללת למת.
תתפללי לה' וזהו. כולם לא נחשבים. גם לא לבקש שזכותה תגן עליך כי 1.את מבקשת ממת. 2. זכותה זו זכותה וזכותך זו זכותך. גם אם נניח כלומר נעלה על הדעת שיש דבר כזה שזכותה תגן עליך תבקשי את זה מהקב"ה כי הוא מחליט על זה לא היא. וזה רק אם נניח שזה נכון.
וזה שמספידים זה לא דוגמא להיתר להתפלל למת. ואם מישהו ולא משנה כמה גדול הוא בתורה עשה את זה אז הוא עשה טעות. (למרות שאני לא בטוח שיש מישהו כזה.)
אתם ממש מעצבנים אתם יודעים?????ח"י
אף אחד לא אמר שמותר לבקש ממתים או להתפלל אליהם רק אמרנו שמותר לדבר איתם ואפשר גם לספר להם בלי לחכות לעזרה או תשובה מהם...
וזהו!!!!!

היא דיברה גם על לבקש שהיא תתפלל, אבל גם זה..אדם כל שהוא

יש רבים שמתירים. [כי זה לא לייחס למת יכולת אלוהית, אלא לפנות אליו שיתפלל לפני הקב"ה, כפי שבוודאי מותר לבקש מאדם חי].

 

 

אסור לפנות לאף אחד ולעשותו שליח בינינו ובין הבורא.דבש חריף
לא מלאכים ולא מתים. והיא דיברה על לבקש ממנה.
וזה לא קשור לליחס למת יכולת אלוהית. גם אם היא יודעת שהיא ללא יכולת אלוהית ומבקשת ממנה שהיא תהיה שליחה שלה. זה אססססוווורר.

מי אומר שמותר?
"מלאכי רחמים, משרתי עליון, חלו נא פני קל"...בת אדם


על אמירת הפיוט הזה היתה באמת מחלוקת..אדם כל שהוא

כנראה המחלוקת הזו די מקבילה למחלוקת על לבקש ממתים שיתפללו.

בספר שמואל מסופר על עלי שחשד בחנה בשכרות,בת אדם

היא התפללה ישירות, ובזמנם היו נוהגים לבקש מהמלאכים להעביר את המסר.(לכן בקול). ז"א, שאין איסור לבקש מאדם או מלאך להתפלל בשבילינו.

יש תפילות בתנ"ך, לא מוכרת לי בתנ"ך אף תפילה שמבקשת ממלאכים..אדם כל שהוא

גם אם החשד בחנה היה מפני שקולה לא נשמע [כפי שעל פניו נראה מהפסוקים, אבל גם זה לא לגמרי מוכרח], זה לא אומר שאלה שהתפללו בקול ביקשו ממלאכים.

זה תפילה שחיברו אותה לפני מקסימום 400 שנה..דבש חריף
זה לא חכם חיבר אותה. זה פיטן.
לגבי לבקש מאדם חי שיתפלל..אדם כל שהוא

מופיע בתנ"ך שביקשו מנביאים להתפלל, והם התפללו.

[במדבר כא ז, שמואל א יב יט-כג, ועוד].

הם לא התפללו לנביאים...דבש חריף
נכון.אדם כל שהוא

אסור לפנות לאחד מן הברואים באופן של תפילה, שהיא נתינת יחס אלוהי.

מותר לפנות לאדם חי, ולבקש ממנו שיתפלל.

לחלק מהדעות, מותר לפנות לאדם שנפטר, ולבקש ממנו שיתפלל.

יוסף הצדיק... כשהישמעלים לקחו אותו למצרים...ח"י
בדרך הוא עצר בקבר של אמא שלו וביקש ממנה שתתפלל עליו וכו'...!!!!!!
אחד מהיסודות של היהדות..דבש חריף
לא לעשות שום דבר סרסור (שליח) בינינו ובין הבורא. (פירוש המשניות לרמב"ם פרק חלק, היסוד החמישי)
את יכולה לבקש מ-ה' בעצמו בלי תיווך!בת 500


אז נניח אסור לבקש מה' שיהווה שליח בינינו לבין הקב"הגפן המתוקה

אבל מותר סתם ככה לדבר?

האם המת מקשיב לנו?

האם זה מפריע לו?

אם את מוצאת בזה פורקן...דבש חריף
אז בסדר. אבל מבחינה מציאותית אין לזה משמעות כמו שאין משמעות לדבר לקיר. ואם את מוצאת בזה פורקן אז תדברי...
אממ ביארצייט למשל הנשמה נמצת בקברחנטריש


ראית אותה??דבש חריף
אזכרה זה ללא מקור יהודי. זה התחיל באירופה לפני מקסימום 400 שנה..
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך