פאות/ זקן/ אורך חצאית ועוד... *באמת* מעידים על האישיות?את פניך אבקש
אפשר לענות על השוני שיש בין בנות לבנים, אם יש..
כבר סיימת את הפרויקט שיש לך זמן לסקרים? א"י
מעיד בטוח לא. אבל כן מלמד משהו..
אה??! ככה אתה זורה מלח על הפצעים??את פניך אבקש
עדיין לא סיימתי. יום חמישי בע"ה תשאל איך היה...
לא יודעת אם ללכת לישון ולקום מחר מוקדם? או לעבוד על זה עוד עכשייו, ולקום מחר מוקדם......
לדעתי.. אם את כבר עובדת תמשיכיא"י
אם לא, עדיף לך לישון ומחר לתת רבאק.
בהצלחה
תודה. ואכן אני לא עןבדת.. אולי אלך לישון באמתאת פניך אבקש
מהרגעין האלה שמרגישים ששינה היא בזבוז זמן....
ואז לא הולכים לישון ומבזבזים עוד יותר ת'זמן..א"י
^^ כרגע מחפשת עוד קצת תמונות. ונעזרת בכם עכשיו..את פניך אבקש
בנותאורה2x
אורך החצאית לא מעיד, יום זה יכול להיות כך ויום אחרת.
בכלל עדיף להכיר קצת את הבחורה לפני ששופטים לפי הבגדים..

לגבי בנים, לא יודעת לומר.. אולי גודל הכיפה מעיד?
חח יש מזרוחניקים עם פאות וכו...חנטרישש
אולי הכלל לגבי בנות רלוונטי גם אצל בנים?א"י
יום יש פאות וזקן ויום אין?!חכחעחילםכ
חחח לא. שכדאי להכיר את הבחור/ה לפני ששופטיםאת פניך אבקש
למה אורך החצאית לא מעיד?מי שעוברת על ההלכה ברשות הרביםירושליםםםם

מצפצפת על הקב"ה , זה לא מעיד על רמה רוחנית, ומדרג אדיפויות בחיים?

אבל למה אמחנו מדברות בעצם רק על החצאית?את פניך אבקש
כיפה- לא באמת אומרת משהו?
כיפה גם אומרת.הוד קדומים
בהחלט מעידים.יזהר

השאלה היא מה הם מעידים.

הם יכולים להעיד על רמת מחויבות הלכתית. הם יכולים להעיד על רמת קומפורמיות וכניעה ללחץ חברתי. על רצון להשתייכות חברתית מסויימת וכן על דברים נוספים.

זה מאוד תלוי בהקשר, בחברה ובגורמים נוספים.

לגבי בנות, רמה דתית הם בוודאי מעידים.הוד קדומים
כלומר, ברור שלבוש שלא בהתאם להלכה אומר משהו על רמת המחוייבות להלכה.
זה לא שכל מי שהולכת צנוע היא באמת צנועה.
אבל כן להפך. כל מי שהולכת לא צנוע, אז לפחות
בקטע הזה זה אומר משהו לגביה.
בול.עיוני
** חצאית מתחת לברך**את פניך אבקש
דיברתי באופן כללי.הוד קדומים
ברור שגם זה מעיד.יזהר

בסופו של דבר רבים חלקו על המשנה ברורה.

חצאית עד הברך ללא כיסוי של השוק אסור לפי כל הפוסקים , חוץירושליםםםם

מטעות של המ"ב .

אלה כל המקורות שאסף ת"ח חשוב בנושא. מכל המקורות ברור שהשוק הוא מהקרסול עד הברך . והוא חייב להיות מכוסה שיוצאת מהבית .

  1. משנה אהלות (פרק א מ"ח) : מאתים וארבעים ושמונה אברים באדם : 30 בפיסת הרגל , ששה בכל אצבע , עשרה בקרסל , שנים בשוק ,חמשה בארכובה , אחד בירך ,שלשה בקטלית ...

  2. תוספות ,נזיר דף נב: תנינא במסכת אהלות רמ"ח אברים ,וחשיב מלמטה למעלה , פרסות הרגל וחשיב שנים בשוק , חמשה בארכובה ואחד בירך. לכאורה משמע ממתניתין דהתם דשוק למטה מן הארכובה וירך למעלה .

  3. תוספות , מנחות לז. : ומיהו אין ראיה מזרוע דבהמה לזרוע דאדם , דהא שוק דאדם נמי לא הוי כשוק דבהמות, דתנן באהלות , שנים בשוק , 5 בארכובה ואחד בירך . אלמה קרי שוק עצם המחובר לרגל .

  4. תוספות נידה ל: : ובאהלות משמע שמנה לפי סדרי אברי האדם.

  5. הרע"ב , תוספות יו"ט תפארת ישראל וגר"א על המשנה שם : קרסול – מקום חיבור הרגל והשוק .

  6. מבואר במשנה ששוק הוא אבר בעל 2 עצמות והירך הוא בעל עצם אחת . ואכן במציאות באבר שמתחת לברך יש 2 עצמות tibia  ו-fibula , ואילו מעל הברך ישנה עצם אחת.

  7. מסכת חגיגה יג. :תניא אמר ריב"ז –מה השיבתו בת קול לאותו רשע בשעה שאמר "אעלה על במתי עב אדמה לעליון " –יצתה בת קול ואמרה רשע בן רשע ...שנותיו של אדם 70 שנה .. והלא מן הארץ עד לרקיע מהלך 500 שנה ועביו של רקיע מהלך 500 שנה .. למעלה מהן חיות הקדש , רגלי החיות כנגד כולם , קרסולי החיות כנגד כולן , שוקי החיות כנגד כולן , רכובי החיות כנגד כולן , ירכי החיות כנגד כולן, גופי החיות כנגד כולן ...למעלה מהן כסא הכבוד .

  8. זהר בשלח דף נו : ..לעילא מנהון קרסולין דחיות ככלהו , שוקי החיות ככלהו, ארכובין דחיות ככלהו , ירכי דחיות ככלהו...

  9. רמב"ם הלכות איס"ב פ"י, ה"ו : נחתך הולד במעיה ויצא אבר אבר, בין שיצא על סדר האברים כגון שיצאה הרגל , ואחריה השוק ואחריה הירך , בין שיצא שלא על הסדר אינה טמאה לידה עד שיצא רובו .

  10. סמ"ג מצוה ג : עשה לו אברים ... וירכים וברכים ושוקים וקרסולים וכפות רגלים...

  11. מסכת בכורות מה . : במשנה שם מדובר על כהנים שפסולים לעבודה משום מום :"ועקבו יוצא לאחוריו " , מסביר ר אלעזר :"שוקו יוצא באמצע רגלו " , רש"י במקום: ששוקו עומד באמצע רגלו שחצי הרגל לפנים וחצי הרגל לאחור" .

     הרמב"ם מסביר :"מי שעקבו יוצא לאחריו עד שנמצא השוק כאילו הוא באמצע רגלו עומד .

  1. שופטים פרק טו :"ויך אתםשוק על ירך מכה גדולה וירד וישב בסלע עיטם" רד"ק : שוק על ירך על הנופלים בנוסם , כלומר כי לא הפך אחד מהם פניו אליו .. אלא כולם נסו .. ונופלים שוק על ירךכי הנס ונופל על פניו – מתהפך שוקו על ירכו .

          הרלב"ג : דמה הרגלים לשוק , והפרשים הרוכבים בסוסים לירך ,כי השוק למטה מהירך .

  1. המשנה בשבת דף סו: שיוצאים בסמוכות בשבת .מהם הסמוכות ? תוס ביומא דף עח – " מי שנקטעה רגלו עושה לו קבל כמין סנדל .. ונראה כמי שיש לו רגל , ויכול לצאת בו בשבת כמו במנעליו , וכופה שוקו לאחוריו , וקושר סמוכות של עץ .. וסומך בו שוקו..

              וכן הריטב"א בשבת מסביר כך.

  2. אשה שמצאה כתם במקום חבק –טמאה. כותב המאירי נדה דף נז"מפני שהשוק עגול ואינו מתדבק זה בזה על פני כל הרוחב .

  3. לגבי חליצה כותבת המשנה ביבמות פי"ב משנה א :" מן הארכובה ולמטה – חליצתה כשרה , מן הארכובה ולמעלה – חליצתה פסולה ". אומרת על כך הגמרא : אי כתב רחמנא ברגלו , הו"א ברגלו אין , בשוקו לא , כתב .. מעל רגלו דאפילו בשוקו .הרמב"ם הלכות יבום "או שהיה שרוך הנעל קשור על שוקו מן הארכובה ולמטה .

  4. ספר דניאל פרק ב : "הוא צלמא ראשה די דהב טב חדוהי ודרעוהי די כסף , מעוהי וירכתה די נחש. שקוהי די פרזל , רגלוהי מנהון מנהין די פרזל ומנהון די חסף". מצודות דוד שם :3 פרקים ברגל , העליון קרוי ירך , האמצעי קרוי שוק , התחתון קרוי רגל.

  5. שיר השירים : "שוקיו עמודי שש מיוסדים על אדני פז " . אומר ע"כ מדרש תנחומא  " אמר רבי אלעזר הקפר  העמוד הזה אם אין לו כותרת מלמעלה ובסיס מלמטה , אינו נראה נאה ".   אבן עזרא : אדני פז- רגליו ואצבעותיו .יוצא מפה שלא רק בחז"ל אלא גם בתנ"ך ברור ששוק מתחת לברך .

  6. תוספות ישנים , יומא דף עא , בכל מקום בתלמוד קורא שוק , מן הארכובה ולמטה .

  7. יש שרצו לנסות לחלק שאכן בתלמוד שוק מתחת לברך , אך בתורה לא כך. אך ראינו במדרש לגבי שיר השירים ששם השוק מתחת לברך .

  8. וכן בתורה כתוב פעם אחת שוק :"יככה ה בשחין רע על הברכים ועל השקים אשר לא תוכל להרפא , מכף רגלך ועד קדקדך " אבן עזרא שם :אשר לא תוכל להרפא – בעבור היותם חוץ לגוף

  9. לגבי שוק של בהמה נחלקו בתוספתא במסכת חולין : "שוק מארכובה ולמטה , דברי ר יהודה , . וחכמים אומרים מארכובה ולמעלה ". תוספות במנחות כותבים :" שוק דאדם נמי לא הוי כשוק דבהמות ,דתנן באהלות וכו ".

  10. מדוע אצל אדם ברור ששוק מתחת לברך ואצל בהמה נחלקו? מסביר הרב אורי כהן : אצל הבהמה יש 3 חלקים לרגל –חלק עליון המחובר לאגן הירכיים, הוא בתוך הבהמה ואינו נראה לחוץ. חלק אמצעי והרגל. אם נקביל זאת לאדם הרי החלק האמצעי בבהמה מקביל לשוק באדם .והחלק התחתון ברגלי הבהמהמקביל לפרסות הרגל באדם. כאילו הבהמה עומדת על קצות האצבעות . לכן לחכמים בבהמה זה מארכובה ולמעלה . ור' יהודה סובר שכיוון שהחלק העליון לא נראה לעין אנו מסתכלים כאילו לבהמה יש רק 2 חלקים ברגל והתחתון הוא שוק .

  11. הסוגיא בברכות כד : שוק באשה ערוה .כותב הרשב"א שם : שוק באשה מקום צנוע וערוה הוא .. אע"פ שאינו מקום צנוע באיש ".

  12. < > שואל למה כתבה הגמרה דווקא שוק ? ומתרץ שהיינו חושבים שאינו טעון כיסוי כי מלוכלך בבוץ וטיט.

    דשו"ת רע"א תנינא סימן כח :"בשו"ע אבן העזר סימן קסט :וצריך שיהא הקשר על בשר השוק .והרי בודאי אין קושרים למעלה מהקני"א .. ולזה באמת יש חילוק בין אדם לבהמה . וכ"כ תוס מנחות (לחלק ) בין שוק דפרק הזרוע ובין שוק דמסכת אהלות .

  13. < > סימן נ : כד הוינא טליא בהיותי יוצק מים על ידי רבותי הקדושים...למדתי הלכות טריפות ובהגיעני להלכות צומת הגידים, ראיתי פי כל הנביאים מתנבאים בסגנון אחד, שהצומות הן במקום חיבור השוק עם הרגל. אמרתי זה אי אפשר להיות כי אם מקום חיבור הרגל עם הפרסות היא הקרסולים . וסידרתי לי ראיות ברורות : אחת , ממקום חליצה שצריך להיות נקשר על השוק, ש"מ  שזה נקרא שוק, ופרסה תחתונה נקרא רגל. ..וילדות הייתה בי והעזתי פני להציע כן בפני רבי , וגער בי להוציאני חלק מבלי משים לדחות ראיותי כלל...עד שהאיר ה' עיני בתוספות מנחות תל"ז, שהעלו בשוק של אדם איננו שוק של בהמה, ואמרתי ברוך שבחר בהם ובדבריהם.

     שו"ת חת"ס, אה"ע, חלק ב', סימן ס"ט: הנה ג' דברים ברגל אדם, תחתונו נקרא פרסת הרגל...  משם מתחיל השוק גבי אדם , התחלתו מהאסתוירא עד הארכובה שקוראים  קני"א בלשון אשכנז.  והיינו באדם. אבל בבהמה , נקרא גם זה העצם "רגל" . אבל באדם הוה זה שוק. ולחלק בין בהמה לאדם, אם שהוא מוכרח בהרבה מקומות , מ"מ מפורש בתוספות במנחות דף ל"ז ... והכלל: לא נקרא באדם רגל אלא פרסה תחתונה, והעמוד נקרא שוק, ומהארכובה ולמעלה נקרא ירך.

  14. חיי אדם כלל ד', ס"ב: כל גופה של אישה מה שדרכה להיות מכוסה ...וכן פרסות רגליה במקום שדרך לילך יחף  -מותר.אבל זרועותיה ושוקה אפילו רגילים בכך כדרך הפרוצות –אסור.

  15. ספר הלכה לרב מרדכי אליהו זצ"ל :הרגל מחולקת לשלשה חלקים : הירך.. והשוק- החלק מן הברך עד כף הרגל , וכף הרגל . את הירך והשוק אסור לגלות .

  16. שו"ת "אז נדברו " : בשנת תש"ו החזון איש כתב לו מכתב שבו אסר. ובספרו כתב שהדבר ספק . ובבית ברוך על החיי אדם כתב שהביא באזני החזון איש ראיות לאיסור, והחזו"א הודה לו.

  17. < > מקשה ממקור שנראה ששוק הוא מעל הברך : כתוב במסכת שבת דף סג : בירית טהרה . אמר רב יהודה בירית זו אצעדה . מתיב רב יוסף : בירית טהרה .. ואילו אצעדה טמאה היא ! הכי קאמר : בירית תחת אצעדה עומדת . אומר רש"י : תחת אצעדה שבזרוע עומדת בשוק , להחזיק בתי שוקיה ..הלכך טהרה דלאו לנוי היא , ..אלא כלי המשמש כלי .. .  מפה אפשר להבין שכמו שאצעדה בזרוע –כך הבירית בשוק לפני המפרק במקביל לזרוע . אך זה אם נלמד שלרש"י זרוע היא החלק העליון של היד ,אך רואים ברש"י בכמה מקומות שהזרוע היא החלק הסמוך לכף היד :< > בדברי הימים על הפסוק "ושש מעלות לכסא וכבש בזהב לכסא מאחזים וידות מזה ומזה על מקום השבת"  רש"י :ידות - כמין מקלות ..לסמוך זרועותיו עליהם.

     

    וכן במסכת סוטה דף ד הגמרא אומרת "מים ראשונים – צריך שיגביה ידיו למעלה . " רש"י : יגביה ראשי אצבעותיו שיהו המים משפעין לצד זרועותיו . משמע שהזרוע קרובה לאצבעות . וכן הרמב"ם בהלכות תפילין כותב: של יד קושר על שמאל.. (על) הבשר התופח שבמרפק שבין פרק הכתף ובין פרק הזרוע . וכן ברמב"ם הלכות חובל ומזיק :החובל באשת איש אם בגלוי כגון שחבל בפניה .. או בידיה וזרועותיה – השליש שלה ושני שלישים לבעל . וכן הבין הבית יוסף ברמב"ם . יוצא שהרבה פעמים קוראים לחלק הקרוב לכף היד –"זרוע" ולכן אין ראיה מאצעדה , ואולי יש ראיה הפוכה שכן הדרך לקשור תכשיט סמוך לכף היד ולא מעל המרפק וא"כ גם בירית היא סמוך לכף הרגל. 

  18. שו"ת יביע אומר חלק ו, יו"ד סימן יד :"הירך למעלה מן הברך והשוק למטה ממנו (עיין תוס מנחות , ורד"ק שופטים , ושו"ת רע"א , ובשו"ת צור יעקב , ודלא כהפמ"ג סימן עה ואכמ"ל).

  19. דעת החזו"א : "והאי שוק , נראה שהוא פרק התחתון מארכובה עד העקב . אבל מן הארכובה ולמעלה הוא צנוע בהחלט , ולא אצטריך לאשמעינן . והרי כתבו הראב"ד והרשב"א דבאיש הוא מגולה , והב"ח כתב שהוא תמיד מלוכלך , וכל זה אינו אלא בפרק התחתון. אבל מן הארכובה ולמעלה הוא בכלל ירך , ואמרו : מה ירך בסתר , וכבר כתבו תוס במנחות וכו "

  20. דעת הפמ"ג : "והוי יודע שלשון שוק היא מארכובה (ערש"י ויקרא ז לב , ובתיו"ט חולין פ"י מ"ד , וכ"פ הרמב"ם מעשה הקרבנות פ"ט ה"י ) . – הפמ"ג  כותב ששוק הוא מעל הארכובה ומביא ראיות מרש"י ורמב"ם שמדברים על שוק דבהמה .

     רש"י: שוק-מן הפרק של ארכובה הנמכרת עם הראש עד הפרק האמצעי שהוא סובך של רגל . ראינו לעיל בכל הראשונים ששוק באדם הוא מתחת לברך , וכן תוס במפורש מחלק בין אדם לבהמה , דברים אלו כנראה נשמטו מהפמ"ג באותו זמן . ( הפמ"ג כותב לשון "אפשר" ולא לשון ודאי . ). המשנ"ב הביא בסימן ע"ה את הפמ"ג שבמקום שנהגו לילך יחף עד הקניא יכול לקרוא ק"ש כנגדה. כנראה שהפמ"ג חזר בו . בהמשך דבריו הוא כותב כך :עיין בית שמואל אה"ע קס"ט ל"ב , ובאר הגולה סעיף לה אות ש , ובסדר חליצה רשמתי .

    הבית שמואל כותב כך :מן הארכובה ולמעלה – הינו מה שבין השוק לקולית , ולא מה שבין הארכובה הנמכר עם הראש והשוק , וכל השוק נקרא מעל רגלו .

     באר הגולה כותב : פרוש הכרעיים דמיניה כפיף ומיניה זקוף. (לגבי המילה ארכובה.) ושם כתוב הרי שחליצה כשרה בשוק , וכשרה רק מתחת לארכובה , ואם הארכובה היא הברך אז השוק מתחת לברך . ועוד כתב הפמ"ג "בסדר חליצה רשמתי " – התשובה בעניין חליצה הודפסה רק בעשרות השנים האחרונות , ולא היתה לפני המ"ב . שם הוא כותב על "מורה רעה "אחד שקשר הסנדל מעל הברך , וחלק על כך . מדבריו יוצא שגם לדעתו ( כמו דעת הנביאים , המשנה , הראשונים והאחרונים ) השוק באדם מתחת לברך .

  21. שו"ע הרב סי ע"ה ס"א : "אע"פ שהשוק אינו מקום צנוע באיש שדרכו להיות מגולה , (במקומות שהולכים בלא אנפלאות ) , כיוון שהוא מקום צנוע באשה ..."

                      סעיף ג :" אם לבושה דק ונראה בשר מתוכה – אסור , כמו ..בעששית .

  22. פסק הלכה בחתימת הר"ח קנייבסקי ,הרב קרליץ , הרב ש. אוירבך , הרב ברוך שרגא וכו : כאבנו לשמוע אודות המכשלה הנוראה בלבישת גרביים שקופות או בצבע הרגל . מחובתנו להודיע כי ע"פ דין תורה הנ"ל אסור בלבישה. ואין זו חומרא אלא חיוב מעיקר הדין .

לדעתי כן..dora

כל מה שאנחנו עושים מעיד עלינו

הודעההודיה5656
ברור שזה מעיד!
אומנם אין לקבוע את אישיותו ואפיונו של האדם 100% על פי זה. אדם שלובש ציצית וכיפה יכול להיראות הכי דתי חזק שבעולם אבל ההתנהגות שלו והיחס שלו לבן אדם וחברו על הפנים מה שווה כל התחפושת שהוא שם על עצמו....
העיקר זה באמת המידות והאישיות של בנים.
לגבי פאות וכו' זה אולי קצת מראה על סגנון יותר חסידי קצת לפעמים או שהבחור אוהב ולגבי חצאיות בגלל שזה הפך להיות באופנה כל כך חזק וכל כל גורף אסור לשפוט על פי זה...
מענין..ד.

דווקא "חצאיות", שזה דבר ששייך להלכה, נראה לך (ולעוד בנות), שזה לא מעיד.

 

ואילו "פאות" (שאין בכך כל הלכה), ו"גודל כיפה" (שזה גם דבר שאי אפשר לומר שהוא "הלכתי" לגמרי), נראה לכן מעיד...

 

דומני שאצל בנים - בדיוק ההיפך..

 

 

ואולי אפשר ללמוד מזה כל אחד על השני (שהרי אנו רואים שכל אחד נוטה אצל מה שפָּחות מוכר לו לדון לפי הדמיון-שמבחוץ)- כמה שצריך להיזהר משיפוט-גמור עפ"י החיצוניות, ועם זה להשתדל להתאים את ה"חיצוניות" לשאיפה הפנימית, לפחות במה שנוגע להלכה וזהירותה.

לא תמיד.ד.

אבל בד"כ מעיד לפחות על שאיפה בכיוון.

 

אם כי לצערנו יש גם צבועים ממש, או לפחות שאינם מצליחים כלל ללכת בכיוון של ה"תחפושת", גם אם מעידה על מה שהיו רוצים בתיאוריה.

 

וכמובן, יש רבים שזה אכן מראה עליהם.

 

[ולכיוון השני, שלא שאלת עליו כאן - יש גם לא מעטים שכלל לא הולכים כך, והם יראי שמיים מופלגים. בנים עם כיפות קטנות, אע"פ שאני לא "בעד".. וכמובן ללא "זקן ופאות" (מעבר למה שנדרש בהלכה); וגם בנות שלא הולכות ממש "ארוך". אע"פ שבהיות שאצלן זה לפעמים ממש ענין הלכתי - ואז מעיד יותר על היחס למצוות ה'.  אם כי ב"אישיות" יש עוד מרכיבים, וחולשה במרכיב אחד עדיין לא בהכרח מעידה על המכלול.

 

כעת ראיתי שהוספת שהתכוונת למי שהולכת לפי ה"משנה ברורה". ברור שמי שנוהגת בכללי לפיו, וגם בכך - זה לא חייב להעיד על שום דבר ב"אישיות". אם כי נכון שמי שהולכת למרות זאת כדעה המחמירה יותר - לרוב זה מעיד לחיוב על היר"ש. שהרי היא חוששת לדעה השניה, בפרט בנושא של צניעות שגם משמעותו גדולה וגם נסיונו כנראה לא-קטן]

תאכלי גלימתיהלוי מא
רחמנא ליבא בעי
לא זקן בעי
לא חצאית בעי
אני מכיר אנשים שמשתמשים במשפט הזה כדי ליסוע ברכב בשבת...די"מ
דימ זו קריאת כיוון לא הכשר חוסר צניעות וכדהלוי מא
מקווה שאתה מבין את זה
אני רק מסביר מה הבעיתיות במשפט הזהדי"מ
איך שלא עושים את הסממילי הקורץ עם אגודל...הלוי מא
(כן ) די"מ
^^^^^^^^^^הלליש
לא חושבת שזה מעיד משהו.

לא אצל בנים ולא אצל בנות.
מעידים על האישיות. אבל לא תמיד מה שאת חושבת שמעיד..שוקולד לבן

לפעמים העניין החיצוני מעיד על ההפך ממה שהיית חושבת שהוא מעיד,

אבל עדין כל דבר חיצוני קבוע שאדם הולך איתו מבחירה מעיד עליו משהו

כדי לדעת מה צריך לברר ולבדוק..

לפחות אצלי לא מעיד..מ.מ.

כל עוד בגבולות ההלכה אז מה משנה האורך (חוץ מאופנה ולחץ חברתי..).

לדוגמא אצלי- אני לבשתי רק חצאיות ארוכות עד שהגיע מצב כלכלי לא משהו וקיבלתי מחברה חצאיות קצרות (וצנועות) אז עברתי לחצאיות קצרות כי זה מה שיש כרגע וגם זה צנוע.

 

גם שמעתי שיש בנות שמקצרות את החצאית אחרי שנולדים ילדים, נתקע בעגלה בירידה במדרגות וכו'.

 

נארלי אצל בנים אותו דבר- בגבולות ההלכה לא מעיד.

 

דווקא מלא פעמים אתה רואה אמא עם חצאית ארוכה והבתחנטרישש

פחות.......

לא קשור לאישיותשוברת גלים
יכול להעיד על מחויבות הלכתית ויכול להעיד על תחפושת טובה. לא יותר מזה.
עד שאתה לא מכיר את האדם עצמו אין לך שמץ של מושג לגבי האישיות שלו, ולגבי האמונה שלו, ולגבי החיבור שלו להשם ולתורתו.
יכול גם להעיד על מחויבות חברתיתא"י
לאו דווקא על יר"ש.
אין לזה סוף
מעיד על השתייכות לחברה יותר מקפידה" לכאו'חנטרישש


שוברת, לדעתך אין קשר בין מחוייבות הלכתית לחיבור להשם ותורתו?הוד קדומים
זה יותר מחויבות חברתית לצערישוברת גלים
ויש קשר נרחב. אבל הרבה מאוד אנשים חיים מחויבות הלכתית בלי קשר אמיתי להשם ותורתו
כנראה שיש לך הגדרה מסויימת (מוזרה) לאישיות אם מחוייבות לתורהירושליםםםם

לא כלולה אצלך ב"אשיות ".

זה מעיד על רמה תורניתברקת
אבל לדעתי ברוב המקרים לא על אישיות
"רמה תורנית",ד.

אצל מי שהתורניות שלו לא מן השפה ולחוץ - 

 

אמורה גם להיות חלק חשוב מהאישיות.. התורה לא ניתנה כדי ש"סתם כך" יקיימו אותה וזה לא ישפיע על האדם..

 

 

אלא שכנ"ל, לא תמיד ה"תורניות" שבמראה החיצוני היא באמת כזו. וכמו כן, יש עוד מרכיבים, באישיות ובתורניות, נוסף כל כך.

 

 

אז אםאת פניך אבקש
אני הולכת עם חצאית קצרה לפעמים (מתחת לברך כמובן) ופעם עם חצאית ארוכה.. מה זה אומר על הרמה התורנית שלי?
זה מעיד שחשוב לך להקפיד על ההלכהיזהר

או שחשוב לך ללכת לפי הקודים החברתיים המקובלים בחברתך, או שחשוב לך להקפיד על כללי המוסד בו את לומדת. או שילוב מסויים בין אלו.

כל זה, בהנחה שאת הולכת לפי פסקי המשה ברורה. אם לא - התמונה משתנה וכו'.

 

 

 

[אליבא דאמת יש לזכור שהקולא של המשנ"ב מתבססת על הגדרת החלק העליון של הרגל כ"שוק", ולא החלק התחתון. וזוהי הגדרה דחוקה ומוקשית. ללימוד זכות על מנהג ישראל זה מצויין, אבל למבקשי אמת ראוי להחמיר ולכסות את השוק.]

אחרי שלמדתי את הנושא ברור לי שצריך כיסוי גם מתחת לברךירושליםםםם

זה ברור בכל המקורות , . יש משנה מפורשת שהשוק הוא מתחת לברך. ( הלוואי שכל ההלכות היו ברורות לי כמו זו ).

רבי עקיבא איגר , חת"ם סופר, שו"ע הרב , חיי אדם, בן איש חי, הרב וואזנר , הרב מרדכי אליהו, הרב עובדיה , הרב קנייבסקי,  ועוד - פסקו כך.  רואים שהמ"ב לא נכנס לנושא , כי אחרת הוא היה כותב "ביאור הלכה" להסביר למה הוא כביכול חולק על כל גדולי הראשונים והאחרונים בזה . מי שמכיר את דרך הפסיקה של המ"ב - אפילו אם היו ידועות לו דעות לכאן ולכאן, הוא היה מזכיר זאת, וכותב לפחות שראוי להחמיר.    מכל זה ברור שהמשנה ברורה לא הכיר את הדעות בזה, ולא נכנס לעניין, כנראה כי בדורו בקור של ליטא הלכו ארוך בכל מקרה.

אני מצרף את המקורות שהשוק מתחת לברך. מי שלא יכולה להבין וללמוד הכל, לפחות את הפסקים מכמה רבנים בסוף היא יכולה לראות

  1. משנה אהלות (פרק א מ"ח) : מאתים וארבעים ושמונה אברים באדם : 30 בפיסת הרגל , ששה בכל אצבע , עשרה בקרסל , שנים בשוק ,חמשה בארכובה , אחד בירך ,שלשה בקטלית ...

  2. תוספות ,נזיר דף נב: תנינא במסכת אהלות רמ"ח אברים ,וחשיב מלמטה למעלה , פרסות הרגל וחשיב שנים בשוק , חמשה בארכובה ואחד בירך. לכאורה משמע ממתניתין דהתם דשוק למטה מן הארכובה וירך למעלה .

  3. תוספות , מנחות לז. : ומיהו אין ראיה מזרוע דבהמה לזרוע דאדם , דהא שוק דאדם נמי לא הוי כשוק דבהמות, דתנן באהלות , שנים בשוק , 5 בארכובה ואחד בירך . אלמה קרי שוק עצם המחובר לרגל .

  4. תוספות נידה ל: : ובאהלות משמע שמנה לפי סדרי אברי האדם.

  5. הרע"ב , תוספות יו"ט תפארת ישראל וגר"א על המשנה שם : קרסול – מקום חיבור הרגל והשוק .

  6. מבואר במשנה ששוק הוא אבר בעל 2 עצמות והירך הוא בעל עצם אחת . ואכן במציאות באבר שמתחת לברך יש 2 עצמות tibia  ו-fibula , ואילו מעל הברך ישנה עצם אחת.

  7. מסכת חגיגה יג. :תניא אמר ריב"ז –מה השיבתו בת קול לאותו רשע בשעה שאמר "אעלה על במתי עב אדמה לעליון " –יצתה בת קול ואמרה רשע בן רשע ...שנותיו של אדם 70 שנה .. והלא מן הארץ עד לרקיע מהלך 500 שנה ועביו של רקיע מהלך 500 שנה .. למעלה מהן חיות הקדש , רגלי החיות כנגד כולם , קרסולי החיות כנגד כולן , שוקי החיות כנגד כולן , רכובי החיות כנגד כולן , ירכי החיות כנגד כולן, גופי החיות כנגד כולן ...למעלה מהן כסא הכבוד .

  8. זהר בשלח דף נו : ..לעילא מנהון קרסולין דחיות ככלהו , שוקי החיות ככלהו, ארכובין דחיות ככלהו , ירכי דחיות ככלהו...

  9. רמב"ם הלכות איס"ב פ"י, ה"ו : נחתך הולד במעיה ויצא אבר אבר, בין שיצא על סדר האברים כגון שיצאה הרגל , ואחריה השוק ואחריה הירך , בין שיצא שלא על הסדר אינה טמאה לידה עד שיצא רובו .

  10. סמ"ג מצוה ג : עשה לו אברים ... וירכים וברכים ושוקים וקרסולים וכפות רגלים...

  11. מסכת בכורות מה . : במשנה שם מדובר על כהנים שפסולים לעבודה משום מום :"ועקבו יוצא לאחוריו " , מסביר ר אלעזר :"שוקו יוצא באמצע רגלו " , רש"י במקום: ששוקו עומד באמצע רגלו שחצי הרגל לפנים וחצי הרגל לאחור" .

     הרמב"ם מסביר :"מי שעקבו יוצא לאחריו עד שנמצא השוק כאילו הוא באמצע רגלו עומד .

  1. שופטים פרק טו :"ויך אתםשוק על ירך מכה גדולה וירד וישב בסלע עיטם" רד"ק : שוק על ירך על הנופלים בנוסם , כלומר כי לא הפך אחד מהם פניו אליו .. אלא כולם נסו .. ונופלים שוק על ירךכי הנס ונופל על פניו – מתהפך שוקו על ירכו .

          הרלב"ג : דמה הרגלים לשוק , והפרשים הרוכבים בסוסים לירך ,כי השוק למטה מהירך .

  1. המשנה בשבת דף סו: שיוצאים בסמוכות בשבת .מהם הסמוכות ? תוס ביומא דף עח – " מי שנקטעה רגלו עושה לו קבל כמין סנדל .. ונראה כמי שיש לו רגל , ויכול לצאת בו בשבת כמו במנעליו , וכופה שוקו לאחוריו , וקושר סמוכות של עץ .. וסומך בו שוקו..

              וכן הריטב"א בשבת מסביר כך.

  2. אשה שמצאה כתם במקום חבק –טמאה. כותב המאירי נדה דף נז"מפני שהשוק עגול ואינו מתדבק זה בזה על פני כל הרוחב .

  3. לגבי חליצה כותבת המשנה ביבמות פי"ב משנה א :" מן הארכובה ולמטה – חליצתה כשרה , מן הארכובה ולמעלה – חליצתה פסולה ". אומרת על כך הגמרא : אי כתב רחמנא ברגלו , הו"א ברגלו אין , בשוקו לא , כתב .. מעל רגלו דאפילו בשוקו .הרמב"ם הלכות יבום "או שהיה שרוך הנעל קשור על שוקו מן הארכובה ולמטה .

  4. ספר דניאל פרק ב : "הוא צלמא ראשה די דהב טב חדוהי ודרעוהי די כסף , מעוהי וירכתה די נחש. שקוהי די פרזל , רגלוהי מנהון מנהין די פרזל ומנהון די חסף". מצודות דוד שם :3 פרקים ברגל , העליון קרוי ירך , האמצעי קרוי שוק , התחתון קרוי רגל.

  5. שיר השירים : "שוקיו עמודי שש מיוסדים על אדני פז " . אומר ע"כ מדרש תנחומא  " אמר רבי אלעזר הקפר  העמוד הזה אם אין לו כותרת מלמעלה ובסיס מלמטה , אינו נראה נאה ".   אבן עזרא : אדני פז- רגליו ואצבעותיו .יוצא מפה שלא רק בחז"ל אלא גם בתנ"ך ברור ששוק מתחת לברך .

  6. תוספות ישנים , יומא דף עא , בכל מקום בתלמוד קורא שוק , מן הארכובה ולמטה .

  7. יש שרצו לנסות לחלק שאכן בתלמוד שוק מתחת לברך , אך בתורה לא כך. אך ראינו במדרש לגבי שיר השירים ששם השוק מתחת לברך .

  8. וכן בתורה כתוב פעם אחת שוק :"יככה ה בשחין רע על הברכים ועל השקים אשר לא תוכל להרפא , מכף רגלך ועד קדקדך " אבן עזרא שם :אשר לא תוכל להרפא – בעבור היותם חוץ לגוף

  9. לגבי שוק של בהמה נחלקו בתוספתא במסכת חולין : "שוק מארכובה ולמטה , דברי ר יהודה , . וחכמים אומרים מארכובה ולמעלה ". תוספות במנחות כותבים :" שוק דאדם נמי לא הוי כשוק דבהמות ,דתנן באהלות וכו ".

  10. מדוע אצל אדם ברור ששוק מתחת לברך ואצל בהמה נחלקו? מסביר הרב אורי כהן : אצל הבהמה יש 3 חלקים לרגל –חלק עליון המחובר לאגן הירכיים, הוא בתוך הבהמה ואינו נראה לחוץ. חלק אמצעי והרגל. אם נקביל זאת לאדם הרי החלק האמצעי בבהמה מקביל לשוק באדם .והחלק התחתון ברגלי הבהמהמקביל לפרסות הרגל באדם. כאילו הבהמה עומדת על קצות האצבעות . לכן לחכמים בבהמה זה מארכובה ולמעלה . ור' יהודה סובר שכיוון שהחלק העליון לא נראה לעין אנו מסתכלים כאילו לבהמה יש רק 2 חלקים ברגל והתחתון הוא שוק .

  11. הסוגיא בברכות כד : שוק באשה ערוה .כותב הרשב"א שם : שוק באשה מקום צנוע וערוה הוא .. אע"פ שאינו מקום צנוע באיש ".

  12. < > שואל למה כתבה הגמרה דווקא שוק ? ומתרץ שהיינו חושבים שאינו טעון כיסוי כי מלוכלך בבוץ וטיט.

    דשו"ת רע"א תנינא סימן כח :"בשו"ע אבן העזר סימן קסט :וצריך שיהא הקשר על בשר השוק .והרי בודאי אין קושרים למעלה מהקני"א .. ולזה באמת יש חילוק בין אדם לבהמה . וכ"כ תוס מנחות (לחלק ) בין שוק דפרק הזרוע ובין שוק דמסכת אהלות .

  13. < > סימן נ : כד הוינא טליא בהיותי יוצק מים על ידי רבותי הקדושים...למדתי הלכות טריפות ובהגיעני להלכות צומת הגידים, ראיתי פי כל הנביאים מתנבאים בסגנון אחד, שהצומות הן במקום חיבור השוק עם הרגל. אמרתי זה אי אפשר להיות כי אם מקום חיבור הרגל עם הפרסות היא הקרסולים . וסידרתי לי ראיות ברורות : אחת , ממקום חליצה שצריך להיות נקשר על השוק, ש"מ  שזה נקרא שוק, ופרסה תחתונה נקרא רגל. ..וילדות הייתה בי והעזתי פני להציע כן בפני רבי , וגער בי להוציאני חלק מבלי משים לדחות ראיותי כלל...עד שהאיר ה' עיני בתוספות מנחות תל"ז, שהעלו בשוק של אדם איננו שוק של בהמה, ואמרתי ברוך שבחר בהם ובדבריהם.

     שו"ת חת"ס, אה"ע, חלק ב', סימן ס"ט: הנה ג' דברים ברגל אדם, תחתונו נקרא פרסת הרגל...  משם מתחיל השוק גבי אדם , התחלתו מהאסתוירא עד הארכובה שקוראים  קני"א בלשון אשכנז.  והיינו באדם. אבל בבהמה , נקרא גם זה העצם "רגל" . אבל באדם הוה זה שוק. ולחלק בין בהמה לאדם, אם שהוא מוכרח בהרבה מקומות , מ"מ מפורש בתוספות במנחות דף ל"ז ... והכלל: לא נקרא באדם רגל אלא פרסה תחתונה, והעמוד נקרא שוק, ומהארכובה ולמעלה נקרא ירך.

  14. חיי אדם כלל ד', ס"ב: כל גופה של אישה מה שדרכה להיות מכוסה ...וכן פרסות רגליה במקום שדרך לילך יחף  -מותר.אבל זרועותיה ושוקה אפילו רגילים בכך כדרך הפרוצות –אסור.

  15. ספר הלכה לרב מרדכי אליהו זצ"ל :הרגל מחולקת לשלשה חלקים : הירך.. והשוק- החלק מן הברך עד כף הרגל , וכף הרגל . את הירך והשוק אסור לגלות .

  16. שו"ת "אז נדברו " : בשנת תש"ו החזון איש כתב לו מכתב שבו אסר. ובספרו כתב שהדבר ספק . ובבית ברוך על החיי אדם כתב שהביא באזני החזון איש ראיות לאיסור, והחזו"א הודה לו.

  17. < > מקשה ממקור שנראה ששוק הוא מעל הברך : כתוב במסכת שבת דף סג : בירית טהרה . אמר רב יהודה בירית זו אצעדה . מתיב רב יוסף : בירית טהרה .. ואילו אצעדה טמאה היא ! הכי קאמר : בירית תחת אצעדה עומדת . אומר רש"י : תחת אצעדה שבזרוע עומדת בשוק , להחזיק בתי שוקיה ..הלכך טהרה דלאו לנוי היא , ..אלא כלי המשמש כלי .. .  מפה אפשר להבין שכמו שאצעדה בזרוע –כך הבירית בשוק לפני המפרק במקביל לזרוע . אך זה אם נלמד שלרש"י זרוע היא החלק העליון של היד ,אך רואים ברש"י בכמה מקומות שהזרוע היא החלק הסמוך לכף היד :< > בדברי הימים על הפסוק "ושש מעלות לכסא וכבש בזהב לכסא מאחזים וידות מזה ומזה על מקום השבת"  רש"י :ידות - כמין מקלות ..לסמוך זרועותיו עליהם.

     

    וכן במסכת סוטה דף ד הגמרא אומרת "מים ראשונים – צריך שיגביה ידיו למעלה . " רש"י : יגביה ראשי אצבעותיו שיהו המים משפעין לצד זרועותיו . משמע שהזרוע קרובה לאצבעות . וכן הרמב"ם בהלכות תפילין כותב: של יד קושר על שמאל.. (על) הבשר התופח שבמרפק שבין פרק הכתף ובין פרק הזרוע . וכן ברמב"ם הלכות חובל ומזיק :החובל באשת איש אם בגלוי כגון שחבל בפניה .. או בידיה וזרועותיה – השליש שלה ושני שלישים לבעל . וכן הבין הבית יוסף ברמב"ם . יוצא שהרבה פעמים קוראים לחלק הקרוב לכף היד –"זרוע" ולכן אין ראיה מאצעדה , ואולי יש ראיה הפוכה שכן הדרך לקשור תכשיט סמוך לכף היד ולא מעל המרפק וא"כ גם בירית היא סמוך לכף הרגל. 

  18. שו"ת יביע אומר חלק ו, יו"ד סימן יד :"הירך למעלה מן הברך והשוק למטה ממנו (עיין תוס מנחות , ורד"ק שופטים , ושו"ת רע"א , ובשו"ת צור יעקב , ודלא כהפמ"ג סימן עה ואכמ"ל).

  19. דעת החזו"א : "והאי שוק , נראה שהוא פרק התחתון מארכובה עד העקב . אבל מן הארכובה ולמעלה הוא צנוע בהחלט , ולא אצטריך לאשמעינן . והרי כתבו הראב"ד והרשב"א דבאיש הוא מגולה , והב"ח כתב שהוא תמיד מלוכלך , וכל זה אינו אלא בפרק התחתון. אבל מן הארכובה ולמעלה הוא בכלל ירך , ואמרו : מה ירך בסתר , וכבר כתבו תוס במנחות וכו "

  20. דעת הפמ"ג : "והוי יודע שלשון שוק היא מארכובה (ערש"י ויקרא ז לב , ובתיו"ט חולין פ"י מ"ד , וכ"פ הרמב"ם מעשה הקרבנות פ"ט ה"י ) . – הפמ"ג  כותב ששוק הוא מעל הארכובה ומביא ראיות מרש"י ורמב"ם שמדברים על שוק דבהמה .

     רש"י: שוק-מן הפרק של ארכובה הנמכרת עם הראש עד הפרק האמצעי שהוא סובך של רגל . ראינו לעיל בכל הראשונים ששוק באדם הוא מתחת לברך , וכן תוס במפורש מחלק בין אדם לבהמה , דברים אלו כנראה נשמטו מהפמ"ג באותו זמן . ( הפמ"ג כותב לשון "אפשר" ולא לשון ודאי . ). המשנ"ב הביא בסימן ע"ה את הפמ"ג שבמקום שנהגו לילך יחף עד הקניא יכול לקרוא ק"ש כנגדה. כנראה שהפמ"ג חזר בו . בהמשך דבריו הוא כותב כך :עיין בית שמואל אה"ע קס"ט ל"ב , ובאר הגולה סעיף לה אות ש , ובסדר חליצה רשמתי .

    הבית שמואל כותב כך :מן הארכובה ולמעלה – הינו מה שבין השוק לקולית , ולא מה שבין הארכובה הנמכר עם הראש והשוק , וכל השוק נקרא מעל רגלו .

     באר הגולה כותב : פרוש הכרעיים דמיניה כפיף ומיניה זקוף. (לגבי המילה ארכובה.) ושם כתוב הרי שחליצה כשרה בשוק , וכשרה רק מתחת לארכובה , ואם הארכובה היא הברך אז השוק מתחת לברך . ועוד כתב הפמ"ג "בסדר חליצה רשמתי " – התשובה בעניין חליצה הודפסה רק בעשרות השנים האחרונות , ולא היתה לפני המ"ב . שם הוא כותב על "מורה רעה "אחד שקשר הסנדל מעל הברך , וחלק על כך . מדבריו יוצא שגם לדעתו ( כמו דעת הנביאים , המשנה , הראשונים והאחרונים ) השוק באדם מתחת לברך .

  21. שו"ע הרב סי ע"ה ס"א : "אע"פ שהשוק אינו מקום צנוע באיש שדרכו להיות מגולה , (במקומות שהולכים בלא אנפלאות ) , כיוון שהוא מקום צנוע באשה ..."

                      סעיף ג :" אם לבושה דק ונראה בשר מתוכה – אסור , כמו ..בעששית .

  22. פסק הלכה בחתימת הר"ח קנייבסקי ,הרב קרליץ , הרב ש. אוירבך , הרב ברוך שרגא וכו : כאבנו לשמוע אודות המכשלה הנוראה בלבישת גרביים שקופות או בצבע הרגל . מחובתנו להודיע כי ע"פ דין תורה הנ"ל אסור בלבישה. ואין זו חומרא אלא חיוב מעיקר הדין .

 

המשנ"ב עצמו לא מביא את מנהג חלק מהנשים שלא מכסות עדחנטרישש

למטה? וכו ......

ברור לחלוטין למעיין שטעו בהבנת דברי המשנ"ב בהגדרת השוק.הדרכה
מה ההסבר שלך במ"ב? מעניין אותי, כי מכמה דבריםחסדי הים
מוכח שהמ"ב לא סבר שמותר לגלות מתחת לברך.
הסבר (שלי בסוגריים)הדרכה
פרסות הרגל עד השוק והוא (כלומר השוק הוא מסוף פרסת הרגל דהיינו הקרסול) עד המקום הנקרא קניא בלא ( ברך) במקום שדרכן לילך יחף (דהיינו בפרסות דהיינו כף הרגל עד השוק הידועה והמוכרת) וכו'.
פשטות הבנתי גם היה שהמ"ב מתכוון עד ועד בכללחסדי הים
ולכן גם דעתו היא שצריך לכסות עד הקרסול.

אשמח לדעת אם כיוונתי גם לדעתך.
לא מדויק לדעתי, עיין בתשובה לעילהדרכה
להגיד: "המ"ב לא הכיר את הדעות"?..ד.

אז מה שווה כל הבאת המקורות?

 

צריך להתרגל להביא ראיות/מקורות בלי לזלזל כהו-זה בגדולי עולם שאומרים אחרת.

 

המ"ב לא כתב "סתם", וגם מי שהבינו אותו כך, לא "טעו בהבנת דבריו" פשוט.

 

 

לא נכנס למה פסיקת ההלכה - אבל כן לכבודו ולכבודם של האומרים כך בדבריו בפשטות.

ל-ד. האם לצדת את הנושא? אני השקעתי בזה הרבה זמןירושליםםםם

והמשנה ברורה הוא נגד כ-ל המקורות. הוא הוטעה ע"י מה שנכתב בפרי מגדים שניסה להשוות בין שוק אצל אדם ואצל בהמה. אבל הפמ"ג עצמו חזר בו , וכן יש תוספות מפורש במסכת מנחות שכותב ששוק באדם הוא מתחת לברך , ולא כמו בבהמה .

בבקשה תביא לי מקור אחד בתנ"ך ,משנה , גמרא  או ראשונים ששוק נמצא מעל הברך . פשוט אין כזה מקור.

יש מושג בהלכה " טועה בדבר משנה" . כאן זו טעות בדבר משנה , כי יש משנה שהשוק מעל הברך, וכך כתבו כל הפוסקים .

אשמח לתגובה שלך

כתבתד.

שהמ"ב "לא הכיר" את הדעות. זו לא מציאות. לא שייך לומר כך עליו.

 

אמרתי מפורש שאינני דן כעת על עצם הענין (ואני בהחלט מעריך את השקעתך בנושא ההלכתי. דווקא בגלל זה כדאי להיזהר בלשון, שלא יצא שכרו בהפסדו)..

 

 

כמו כן, מישהו אחר "לימד זכות" שלא הבינו את המ"ב..

 

הרצי"ה הבין כך את דברי המ"ב (ואמר שכיוון שפסק, פסק, אבל "היינו מוותרים על הדקדקנות ההלכתית הזו", שלא תיתלה בכך מי שרצונה הוא לגלות בשרה).

 

ה"שבט הלוי", הבין גם כן כך את המ"ב ואמר שהלכה לא כמותו. וכו'.

אני חושב שרק את יודעת מה זה אומרד.

ורק את יודעת ממה זה בא, וגם מה "הרמה התורנית שלך" בלי קשר לזה [בכללי, אני מסכים עם מה שיזהר הגיב על זה].

 

אבל אני גם חושב שמי שכותבת, "מתחת לברך כמובן".. שזה מובן-מאליו בעיניה שכך - זה עצמו אומר עליה בהחלט משהו טוב..

 

 

זה אומר שלא למדת את הנושא ולכן את חושבת שעד הברך זה מספיקירושליםםםם

בכל מקרה ברור שמי שהולכת תמיד עם ארוך קנתה בנפשה מידת צניעות יתרה, על מי שלפעמים הולכת קצר

לא..Hakuna.Matata
זה אומר שהיא אוהבת חצאית ארוכה
מצויין . אני מתפלל שכולם יאהבו את זה. כרגע המצב די רע בנושאירושליםםםם


וזה לא אומר שום דבר על הבחורהHakuna.Matataאחרונה


למה להתעקש על כך שזה לא יותר צנוע אם זה כן?הוד קדומים
זה מעיד משהו, אבל צריך לנתח נכון את המידע..אדם כל שהוא
עבר עריכה על ידי אדם כל שהוא בתאריך ז' בסיון תשע"ה 16:14

לפחות לגבי מה שהוא לא הלכתי במובהק, הדבר העיקרי שזה מעיד עליו לדעתי, זה לאיזו קבוצה האדם רוצה לשייך את עצמו.

ויש דברים שניתן להסיק מהעובדה שהאדם רוצה לשייך את עצמו לקבוצה מסויימת, על האדם.

 

[וגם זה, חשוב לזכור שזה לא 100%].

לאHakuna.Matata
את לא סומכת על אדם שיש לו פיאות שהוא בא למכור לך משהו יותר מאדם שאין לו.

אולי אפשר לומר שיש פה סוג של חזקה. חזקה על אדם עםמ פיאות שהוא במדרגה x, לא עדות.
זה מעיד על הרבה דברים-הקולה טובה

אבל לא תמיד יש לנו את היכולת לדעת על מה.

 

נגיד פעם יצאתי עם בחור שהתלבש ממש כמו ערס- ג'ינס צמוד ומשופשף וכאלה. ואז הוא סיפר שהוא שונא לקנות בגדים אז הוא תמיד לוקח מאח שלו את מה שהוא הפסיק ללבוש.. 

 

או שאני נגיד- מתלבשת בכל מני סגנונות.

יום אחד אני יכולה ללכת עם חצאית ארוכה עד הרצפה ויום אח"כ עם מכנס ומעל חצאית קצרה.

 

זה לא מעיד על רמה דתית, זה בטוח. גג גג מעיד כמה היא מקפידה על הלכה ספציפית, אבל לא אומר כמה היא מקפידה על הלכות אחרות..

אולי מעיד על אופי. נניח אם מישהי הולכת מאד מחוייט או מאד שלוחי (למרות שאני יכולה ללכת גם ככה וגם ככה תלוי במצברוח או לאן אני הולכת..) על בנים זה עוד פחות אומר- כי הרבה פעמים הם מתלבשים כמו שאמא קנתה\אחות אמרה להם שכדאי\חבר אמר להם שנראה טוב..

 

 

וכמובן איך אפשר בלי-

מזל שאחיו לא לבש חצאית סקוטיתאוריה,
ועל זה נאמר לא המעיל מועיל ולא הכובע קובע
וזקן יש גם לתיש..
הבגדים הבוגדים לעולם לא יספקו עדות מהימנה.שום וחניכה

אך זה לא סותר את זה שיש לסממנים החיצוניים משמעות,

קודם כל כלפי האדם עצמו.

בעיני יותר מעיד כמה יחס נותנים לזהנפתלי הדג
אבל כן, ברמה מסוימת.
זה רמזאיש השקים
לא הוכחה
פאות זה לא חובה וחצאית כןאיש השקים
לא רק מה שחובה מעיד.יזהר


יותר מעידדי"מ


בושתנו תכסה כלימתנואיל אחר

איך אורך החצאית מתחת לרף של המקילים נכנס לשאלת הקשר בין החיצוניות לבין הפנימיות? דתיות שמצמצמות פערים מול החילוניות ואומרות שרחמנא ליבא בעי, הן כמו מי שיימנע מליטול לולב בסוכות ויאמר שרחמנא ליבא בעי.

 

ובכלל, הפרטים האלה בצניעות האישה לא אמורים להתדיין בדיאלוג חופשי בין נשים לבין גברים. הדו-שיח הזה הוא עצמו לא צנוע.

 

אז רגע לפני שאני יוצא מהשרשור, רק תחשבו על מי שמתקשרת לרב בגלל שמטרידה אותה השאלה אם שלג הוא מוקצה בשבת, והופעתה החיצונית היא מתחת לרף.    

האם זו ראייה לכך שהחיצוניות לא מעידה או לחוסר הבנה בסיסי?

פלאפון חדש. באיזה מחיר כדאי? מה היתרון של דגם יקר?מתיעצת28

אממ... מניחה שזאת שאלה קצת מצחיקה וילדותית כי זה כמו לשאול למה יש רכב שעולה 50K ולמה פרארי עולה 300K..

ובכל זאת.. אני רוצה לקנות סמארטפון חדש אחרי 5 שנים..  מה היתרונות לקנות ב2000 ולא ב1000/1500 ש"ח? ואולי בכלל כדאי חד"פ להוציא 3000 ש"ח?

 

השאלה מה חשוב לךפשוט אני..

לדעתי, לאדם הממוצע טלפון ב-1,000 ש"ח (מהדור האחרון של שיאומי למשל) יכול לספק את כל הצרכים +++. 

 

אבל אם למשל חשוב לך מצלמה מעולה, כזאת שתאפשר לך לפתח את התמונות שצילמת בלי שיראו שזה צולם בטלפון (כלומר בלי פיקסולים, מריחות וטשטושים), אז המחיר כבר קופץ פי כמה...

 

נתונים נוספים שאם הם חשובים לך, יכולים להשפיע על המחיר: עמידות למים ואבק, בהירות מסך (לנוחות צפייה באור שמש), עמידות לנפילות, זיכרון RAM (ככל שגבוה יותר - הטלפון יוכל לשרוד יותר משימות גם בלי להאט ולהיתקע), קליטה של דור 5 (מאז שיש לי דור 5 - אני כבר לא מחפש WIFI באף מקום, כי האינטרנט שלי במכשיר יותר מהיר מרוב הרשתות הביתיות), אפשרות לסים וירטואלי (בשביל להתחבר לחברות סלולר בלחיצת כפתור בלי צורך בסים פיזי, כולל למשל אם רוצים חבילת גלישה בחו"ל כמעט בחינם), טעינה מהירה, סוללה חזקה...

 

מכשיר שמצטיין בכל מה שכתבתי עכשיו, כנראה יעלה לפחות 3,000 ש"ח. אבל מי שלא חייב את כל התכונות האלה, בהחלט יכול לקנות מכשיר פשוט יותר.

נקודה למחשבה: מכשיר פשוט של היום שעולה רק 1,000 ש"ח, הרבה יותר משוכלל ומתקדם ממכשיר דגל שעלה לפני 5 שנים 3,000 ש"ח.

מצטרף לנאמרנפשי תערוג

הכל תלוי מה תרצי לעשות עם זה

לאחרונה קולגה רכשה את הדגם האחרון של אייפון הכי טוב.

עלה 7000+

שאלתי אותה מה הצורך, היא הסבירה שהיא מצלמת הרבה סרטונים לפרסום העסק שלה והיא חייבת שזה יהיה הכי טוב שיש


לעומת זאת.

אצלי התכונה הכי חשובה במכשיר סלולרי זה אינפרא אדום. לצורך שליטה במזגנים במקום עבודתי. לכן חיפשתי דווקא את התכונה הזאת. 

את חייבת להגדיר לעצמך מה אופי השימוש שלך בוזיויק

כי זה יכול להיות כלי זניח שאת לא נוגעת בו כמעט וזה יכול להיות מרכז היום שלך ללימודים / עבודה וכאלה.

אם למשל את מצלמת ועורכת סרטונים זה גם שיקול ובגלל זה כדאי לחשוב עם עצמך מה הפונקציות שחשובות לך ומה התקציב.

כמו שכתבו כולםפצל"פאחרונה

זה תלוי למה את משתמשת...

וגם לכל חברה ודגם יש יתרונות וחסרונות


אני מציע לך אם את באמת פחות מבינה ומכירה את העולם הזה של מפרטים של פלאפונים וההבדלים ביניהם

אז פשוט תכתבי מה השימושים שאת עושה בפלאפון וכמה מהם במקביל

אם בא לך אז יכולה גם לומר איזה מכשיר יש לך עכשיו ומה את מרוצה ולא מרוצה ממנו ככה יהיה מקום להשוואה וידעו לתת לך יותר מדויק

אם יש לך גם חברה של פלאפונים שאת רוצה רק מהם אז תכתבי

לשבור הרגלים קבועיםזיויק

יוצא לכם? קל? קשה? יש טיפים?


כמו כן היה לי הרגל טוב שנטשתי ורוצה לחזור אליו.

איך שוברים את הכבדות שחוסמת ביני לבינו?

ההובי של חייoo

לשנות הרגלים רעים

ליצור הרגלים טובים


כשהבנתי את הקונספט של ההרגל זה הפך קל


ממליצה על ספר כוחו של הרגל

הוא מסביר את הרעיון של

טריגר- פעולה- תגמול

איך להיפטר/ ליצור הרגל

אמיתי? זה קל לך?זיויק
אחפש את הספר
לשנותoo

או ליצור הרגל זה תהליך מתמשך


הרבה אנשים אוהבים תוצאות של כאן ועכשיו

לא אוהבים תהליכים

וזה גורם לקושי בהשגת דברים


אני כן אוהבת תהליכים

מסוגלת לראות את התוצאה העתידית ולחכות בסבלנות

לרוב גם נהנת מהדרך

לכן בעיניי זה לא קשה

אחרים בטח יקראו לזה קשה עד בלתי ישים

נשמע נדיר ממשזיויק
זה באמת קשה מאד מאד, מתאים לאנשים ספציפייםנפש חיה.
חדמשזיויק
עם זאת זה מאתגר תסכימי איתי
כןנפש חיה.אחרונה
לאט לאטנפש חיה.

ממליצה לקרא קצת טורים של הרב יצחק פנגר

ללכת בצעדים קטנים 

ולחלק את החזון הגדול למטרות קטנות ברות ביצוע

תהיי ספציפית?זיויק
וזה עזר?
אשתדלנפש חיה.

לפני כמה שבועות בעלון הידברות הרב פנגר רשם טורים בנושא שינוי התנהגות

ופירט איך לעשות את זה צעד צעד

זה עלונים לפני חודש- חודש וחצי ככה.


לגבי הצעדים הקטנים-

נגיד שאתה רוצה לרוץ מרתון שזאת המטרה הגדולה, אז

קודם אפשר כצעד ראשון להגביר מוטיבציה ובמקביל להוריד את המושג המופשט (רוצה לרוץ מרתון)

לפס מעשי (שינויים קטנים - לשים את הנעליים ליד הדלת, אפילו בלי לנעול, בשלב מאוחר יותר לקבוע זמן לריצה)


כשהייתה לי מטרה גדולה

השיטה של צעדים קטנים עזרו לי להגיע אליה....


היום אני מתמודדת עם דברים שאותה טכניקה בהחלט תשמש אותי


רק צריך לרצות

ולעשות משהו קטן בכיוון. 

תודההזיויק
מתחילים לאט לאטנפשי תערוג

ומוסיפים כמה שיכולים

חברים - אלו שצופים מדי פעם בסרטים\סדרותשפיכת לב

כמה הייתם מוכנים לשלם עבור שעת וידאו, עבור מעבר על כל התוכן וסינון המקומות שבהם יש בעיה של צניעות (נניח שניתן לבחור מידה - עירום, בגדי ים, או גם מקרים גבוליים יותר כמו שמלות לא צנועות וכד') חותך ומסדר את הקובץ הסופי לצפייה?  אני מדבר פר שעה (נניח לסרט שאורכו שעה וחצי: אני מוכן לשלם 2 שח).

לא הבנתי מה השאלהבנות בזות לי

אתה שואל כמה היינו מוכנים לשלם בכדי שיצנזרו לנו סרטים? אם גוי היה עושה את זה.. הייתי משלם הרבה.

בטח לא 2 שקל..

בעיתונות הכתובה פתרו את הבעיה בצורה יותר חכמהפ.א.

במקום לצנזר ולשפר את בעיות הצניעות בעיתונות החילונית, יש עיתונות המותאמת לציבור הדתי.  

נראה לי מוזר לצרוך תוכן ומדיה עם בעיות צניעות גם אם יש מי שיחתוך וידביק וינקה את מה שמפריע. 

אם זה חותך לגמרי את החלקים הבעייתיים..בנות בזות לי

ולא רק מצנזר בקטע של להסתיר, אז אולי יש בעיה אחרת של עצם הסרט והתוכן שלו. זה כבר דבר אחר..

לא הבנתי כלוםכְּקֶדֶם
ומרגיש לי לא מתאים בכלל 
אם הייתי צופה, הייתי משלם אלף שקל לכלחסדי הים
דקה, אבל הכסף זה גם סיבה לא לצפות.


יש גם בעיה של אלו שצופים כדי לסנן, אבל אולי אתה מתכוון אם איזה אלגוריתם.

הבהרה חשובהשפיכת לבאחרונה

מדובר כמובן על סרטים או סדרות שבגדול הן 'נקיות', אבל לפעמים יש פתאום כמה שניות של בעיה.

הסינון מתבצע ע"י AI ולא ע"י שום אדם יהודי וכד'.
השאלה הייתה האם מבחינתכם הייתם משקיעים סך מסוים שעבור כל סרט או פרק שאתם צופים - תוכלו לשים אותו בתוכנה שתעבור על כולו ותחתוך את המקומות הבעיתיים.

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוט
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
רעיון טוב💪ארץ השוקולד
נקווה שלא יזהו
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
לאבחור עצובאחרונה
אבל משום מה האתר מדי פעם מקפיץ לי הודעה "האם יש לך פיצול אישיות?" 
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עלי

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

הבעיה שזה מונע יצירתיות וכנות.חסדי היםאחרונה

יש צד טוב שאפשר להתבטא ככה, כשאתה ממש לא מול השני.

השיקול שלך מאוד רציני, וזה יכול למנוע הרבה דברים לא נעימים.

קשה להכריע.

ברור לי, צריך להיזהר מאוד במה שכותבים, אבל אולי לא יותר מדי.

חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוט


אני לא בטוח שנכון לקבוע כזאת עובדה מבלי לבדוקנפשי תערוג

יכול להיות שיש 0.000000000000000000001% שזה לא קיים אצלם

מה שחשבתי גםארץ השוקולדאחרונה
רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

מה שלא מתאים רק ל2 מהרשימהארץ השוקולד

שם קוד (יש לו גרסה לזוג),

אליאס,

דיקסיט (אפשר לבצע התאמות שיעבוד לזוג),

Avalon,

Shadows over Camelot

סושי גו,

ולא בטוח לגבי Draftasorus 

תודה רבה!הרמוניה
לכל אחד מתאים משהו אחרנפשי תערוגאחרונה

תלוי איזה סגנון אוהבים

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה

אולי יעניין אותך