שלושת הנעריםהלב והמעין.

הייתם מאמינים שכבר שנה עברה מאז שהם נחטפו ונרצחו?! זה פשוט לא נקלט! אני זוכרת הכל כאילו זה היה אתמול! זה נוגע בי כ"כ... אז בואו לא נשכח את המסר שהיה בעם הזה בימים ההם ונתחזק באהבת ישראל גם בלי שיקרא משהו נורא ואפילו בדברים הקטנים נשתדל להשאר באחדות המדהימה שהייתה! שנזכה..

בעזרת השם!!אתם מקסימים. תובנות.... יקרים!נפש חיה.
בכל מכל כל .
מה הקטע באחדות הזאת?די"מ
זה אחדות עם ערבים ושאר גויים למינהם לא עם השם
ומה הקטע עם התגובה הזאת? זאת לא תגובה זו פרובוקציהחפרנית גאה=)
אני התאחדתי עם העם שלי ..מצוות אהבת ישראל, מכיר?? כשאני מתאחדת עם העם, אני מתאחדת עם ה'
פרובקציה זה לא בהכרח רע.די"מ
כל ה"אחדות" הזאת היא בהגדרה נגד התורה.
הם אמורים במפורש שהם לא רוצים שישתנו.
בטח שאנחנו רוצים שחילונים ישתנו ויקיימו מצוות!

(וזה בלי זה שהם מדברים על "כולנו ישראלים" גם ערבים ושאר הגויים..)
החכמה היא ללמוד על המהות. לא להתווכח על המעטפת.נפש חיה.

אני חושבת שכולם יכולים לדברר סיסמאות.
השאלה האם לומדים לעומק את משמעות הסיסמאות האלה?
כדאי לבדוק ...
בהצלחה.

נ.ב- אתה לא אף אחד מ"התארים" שהדבקת לך.
למה לא תשנה חתימתך?....

לא הבנתי..די"מ
ובקשר לחתימה,לא בזמן הקרוב..
אם תרצה יש אישי. כרגע לא אוכל. יום טוב בינתיים!נפש חיה.


בנקודה הזאת אתה צודקחפרנית גאה=)
זה צרם גם לי
מה זה שונה מהתגובה לפניה?די"מ
וואלה כשמצאו את הגופות זה לא היה הסמן לכתוב דברים כאלה.
אבל שנה אחרי אפשר לצאת נגד הפסטיבל ה"אחדות" המזוויע הזה
למה מזוויע?google
עבר עריכה על ידי cookie_monster בתאריך כ' בסיון תשע"ה 10:26
אחדות...אחדות זה מזוויע??לא משנה עם מי...גם אם הם לא שומרי תורה ומצוות ...אחדות זה מזוויע???אתה לא מתבייש להגיד את זה??תגיד נפלת על הראש??האחדות הזאת בתקופה הזאת הייתה זמן שהרגשתי נראלי הכי טוב בחיים...הלכתי לבית כנסת הכי חרדי הכי ראש בקיר בנתיבות ואחרי התפילה התפללו על הנערים!!כן בבית כנסת הכי חרדי שיש!!כולם היו ביחד חילונים-חרדים-דתיים!!כולם התפללו שהנערים יחזרו...דיברתי עם מישהוא שחזר בשאלה כשהיה צעיר היום הוא בן 50..והוא לא דיבר עם ה' כל החיים שלו,אבל כששמע שהנערים נחטפו הוא התפלל לה'..ככה אתה אומר שזה מזוויע?כל האחדות הזאת...
גוגל, אני מסכים עם מה שאתה אומר..סתמישוו
אני חושב שקודם כל צריך אחדות, וע"י זה אפשר לקרב אנשים לה'. כפייה דתית לא תעזור, תשובה מאהבה זה דרך המלך.

מה שרציתי להגיד לך זה שאני ממליץ לך למחוק ת'שורה האחרונה שלך.
רק חבל שהתורה חולקת עליך.די"מ

היהדות האורתודכסית מאינה בכפייה דתית (זה אפילו מפורש בתורה שבכתב)

תלוי באיזה מקרה..סתמישוו
ככלל היהדות בעדדי"מ
זה שלפעמים לא עושים את זה זה שאלה של יעילות לא משהו עקרוני
יש עניין גדול ביעילות הזאת..סתמישוו
אין עניין לנסות לקרב מישהו ע"י כפייה אם ידוע שהוא לא יתקרב ככה ..
ולכן מוטב שיהיה שוגג ולא מזיד.
צריך להתקרב אליו ושיחזור מאהבה.. זה גדול יותר
מלך המשיח *יכוף* ישראל לקיים מצוות.די"מ
*מלך המשיח*סתמישוו
זה מה שהופך אותו למלך המשיחדי"מ
וְעִקַּר הַדְּבָרִים כָּכָה הֵן: שֶׁהַתּוֹרָה הַזֹּאת - אֵין חֻקֶּיהָ וּמִשְׁפָּטֶיהָ מִשְׁתַּנִּים לְעוֹלָם וּלְעוֹלְמֵי עוֹלָמִים, וְאֵין מוֹסִיפִין עֲלֵיהֶן וְלֹא גּוֹרְעִין מֵהֶן. וְכָל הַמּוֹסִיף אוֹ גָּרַע, אוֹ שֶׁגִּלָּה פָּנִים בַּתּוֹרָה וְהוֹצִיא הַדְּבָרִים שֶׁלַּמִּצְווֹת מִפְּשׁוּטָן - הֲרֵי זֶה בְּוַדַּאי רָשָׁע וְאֶפִּיקוֹרוֹס.
וְאִם יַעֲמֹד מֶלֶךְ מִבֵּית דָּוִד, הוֹגֶה בַּתּוֹרָה וְעוֹסֵק בַּמִּצְווֹת כְּדָוִד אָבִיו, כְּפִי תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וְשֶׁבְּעַל פֶּה, וְיָכֹף כָּל יִשְׂרָאֵל לֵילֵךְ בָּהּ וּלְחַזֵּק בִּדְקָהּ, וְיִלָּחֵם מִלְחֲמוֹת יי - הֲרֵי זֶה בְּחֶזְקַת שֶׁהוּא מָשִׁיחַ. אִם עָשָׂה וְהִצְלִיחַ, וְנִצַּח כָּל הָאֻמּוֹת שֶׁסְּבִיבָיו, וּבָנָה מִקְדָּשׁ בִּמְקוֹמוֹ וְקִבֵּץ נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל - הֲרֵי זֶה מָשִׁיחַ בְּוַדַּאי.

הרמבם פה מאוד ברור.
אין שום דבר שהוא יחודי שרק למלך המשיח מותר לעשות (למעט כמה שמובאים בץחילת הלכות מלכים לגבי חלוקת השלל וכד') יש מקבץ של דברים טובים שצריך לעשות אותם בלי קשר (רק למלך המשיח מותר להילחם מלחמות ישראל?!) ומי שיעשה את כל הדברים האלה (ויעמוד גם בתנאים של "בחזקת משיח" אז הוא מלך המשיח.
אבל זה לא שאלו דברים שהוא ורק הוא צריך לעשות.
לכן הרמבם הקדים את "*ועיקר* הדברים"
אני לא מדבר על מלך המשיח..סתמישוו
דיברתי על מצב של כפייה.. לא של מלך המשיח.

קודם כל , דיברתי על 'כפיה' של יחידים .. וזה לא תופס, כי צריך בי"ד או ראשי העם וכו'.
חוץ מזה, העניין של הכפייה שהרמב"ם מדבר עליו (ואני לא מדבר על המקור של מלך המשיח, אני לא מדבר עליו) זה העניין שכופים כי בעצם הוא באמת קוצה לקיים ת'מצווה.. אבל אם ידוע שאין לו עניין בלקיים את המצווה והוא לא יקיים אותה (אולי רק לשעתה) אז אין בזה עניין ..האור שמח כותב שאם ברור שאם נכה אותו הוא לא יקיים את המצווה אסור לגעת אפילו בשערו ..

כתבת שהיהדות האורתודוכסית מאמינה בזה, אז מה? אני לא.
כמדומני גם שהרב ישראלי כתב שצריך להימנע מכפייה בדורות האלה
גם אני לא דיברתי על מלך המשיח הבאתי דוגמא ממנודי"מ
כל הציטוטים שהבאתי זה שאלה טקטית.

אם אתה קונסרטבי או רפורמי אז אכן נקודות ההנחה שלנו שונות בתכלית
נוו, התכוונתי לא חרדי.סתמישוו
אתה הכללת שם את הדעה של היהדות לפי מה שאתה חושב(?)

לא כולם חושבים ככה.. ולא מדבר על רפורמים ..
הם עיוותו את התורהדי"מ
ממליץ לך לחפש את הספר "טל בנימין" ולקרוא את דבריו של הרב בנימין הי"ד ואת המכתב שרב חרדי שלח לו ואת מה שהרב בנימין הגיב לו.
לצערי אין לי פה את הספר אולי כשאני יביא אותו מהישיבה אני יסרוק ויעלה לפה בלנ"ד
אתה מוזמן..סתמישוו
חוץ מזה, מה שאמרתי זה שאני בטוח שיש רבנים שסוברים כמו מה שאתה אומר..
אבל יש גם הרבה שלא. אין פה אמת אחת
א.ברור שיש אמת אחת אולי היא לא כסאת ברורהדי"מ
ב.אין אף מקור בחז"ל שמתנגד עקרונית לכפייה.
שאל היעילות היא שאלה טקטית בלבד
אין אמת אחת במובן שכרגע יש רבנים שסוברים ככה ויש רבניםסתמישוו
שסוברים אחרת.
כל אחד הולך לפי רבו..
בעז"ה , נדע.. מתיישהו.

טוב, אתה כבר חוזר לאותו דיון כמו מקודם. אתה מדבר בצורה כללית.. אני מדבר על היום, הדורות האלה..
בודאי שישדי"מ
וחובה עלינו לחקור ולברר מה היא

@יזהר (חבל שזה לא באמת עובד לי..)
סלח לי, כן?יזהר

אבל לצערי אין לי פנאי להתעמק בכל שרשור שכזה. אני סומך עליך שתסתדר..

חחחדי"מ
אשריך..
עלינו לחקור, כמובן..סתמישוו
אם היית מלך המשיח היית עושה את זה.shira935


אני גר בטלמון והרגשתי בתקופה הזאת נוראדי"מ

זה היה כל כך מגעיל.

איך בקלות מתאחדים סביב הנקודות הלא נכונות.

"אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ יַעְזֹרוּ וּלְאָחִיו יֹאמַר חֲזָק" (ישעיהו מא,ו)

יש אחדות שהיא לדבר רע.

אחדות זה לא דבר שהוא עצמו טוב.

כשזה לע"ז (כמו בפסוק שהבאתי) זה רע.

שזה אחדות שנותנת ליגיטימציה  השם ירחם לכפירה ועברות.

ויותר גרוע אחדות עם גויים שאינם גרי תושב שנמצאים בע"ז.

זה מזוויע.

 

 

זה חוצפה לבקש מהקב"ה רחמים כשלא מקיימים רצונו.

הוא הזהיר אותנו שאם לא נוריש את יושבי הארץ הם יהיו לשיכים בעיניינו ולצנינים בצידנו.

להתפלל ולבכות ומצד שני לגנות את הצדיקים שהרגו את אבו חדיר זה פשוט אבסורד.

וזה שמי שעושה את זה היא אמא של הנחטף לא הופך את זה לנכון.

 

וגם זה שכביכול הפכו את זה לעניין של התמסכנות "ילדים הם מחוץ למשחק" אז מבוגר ים זה בסדר שהם יהרגו?

צריך לקיים את דבר השם, אנחנו במ לחמה עם הערבים פה זה לא פיקניק.

הערבים פגעו בעם ישראל וצריך להחזיר להם כפליים לא משנה אם מדובר בתינוק או בזקן שגוסס.

מסכים איתך בכל מילה.ארץ ישראל שלנו
הכי התאכזבתי לראות שגם רבנים וגם האמהות של שלושת החטופים גינו אותם.
זה קרה כי ה' רצה, בזכות זה ששרפו אותו נהייתה התחממות בגזרה ופרצה מלחמה וגילינו את כל המנהרות שבעזרתן היו רוצחים וחוטפים המון יהודים..
אז באיזה זכות הם נכנסים לחשבון ה' ומרחמים על האוייב שרוצה להשמיד אותנו..
אחדות זה רע?חסר שם
אחדות זה דבר נפלא שאמרו רבותני על הפסוק "והוא באחד" שאין השכינה שורה על ישראל אלא כשהם באחדות.
וגדולה מזו אמרו במדרש תנחומא על הפסוק "חבור עצבים אפרים הנח לו" שאפילו אם עובדים ישראל עבודה זרה כשהם באחדות אין מידת הדין יכולה לשלוט בהם!
קראת מה כתבתי?די"מ
אחדות לדבר רע היא רעה.
כמו בפסוק שציטטתי בתגובה.
בימיו של אחאב היה שקט בארץחפרנית גאה=)
למרות שעבדו ע"ז, כי היו מאוחדים. נכון, אחדות לדבר רע, ובכל זאת הקב"ה לא העניש אותם.
מתי אחאב נענש? כשחטא בבין אדם לחברו. כשגרם בעקיפין למותו של נבות.
אז לא משנה למה היינו מאוחדים, הפואנטה היא שהיינו מאוחדים, ואני בטוחה שזה עשה המון בשמיים.. (מה גם שלעניות דעתי היינו מאוחדים לדבר טוב- תפילות ודאגה לשלומם)
לא, הקב"ה לא לא העניש אותם בגלל זה...ראשית חכמה

דורו היו יוצאין למלחמה ונוצחין כיוון שלא היו בהן דליטורין (מלשינים למתקשים).

 

עובדיה החביא מאה נביאים במערה ואף אחד לא הלשין עליהם.

ולמה לא היה בהם מלשינים?חסר שם
בגלל האחדות שהיתה בתוכם.
כיתה שכל אחד בה מלשין על השני היא לא כיתה מגובשת ולעומת זאתבכיתה שאין בה מלשינים-הרבה יותר מגובשת.
ה' לא עשה כליה לדור הפלגה כמו שעשה לבני דור המבול בגלל שהם היו מאוחדים!
רק כשנעשה בלבול השפות-מחלוקת, רק אז מידת הדין שלטה בהם והם נענשו.
אבל אחדות סביב משהו רע היא רעהדי"מ
וזה המקרה כאן.
באחדות הסאת יש מקום לגויים אך לא ליהודין צדיקים שנוקמים בגויים
האח. הידד לאחאבטוביה2
שכחתם שהוא ודורו היו רשעים?!
אז נכון שיש יתרונות לאחדות אבל להפוך את זה לאידאל יחידי?! השתגעתם?!
בטח שהאחדות הזו היתה בדווקה אם אלו שהם מתונים ממלכתיים וכו' היחב למחסלי אבו-חדיר היה נורה
אפשר לשאול מה הכוונה "דבר רע"?מוריוש


כן.די"מ
אחדות לנתינת לגיטמציה לאי קיום תורה וממצוות או להימצאות של גויים בארץ. זה אחדות לדבר רע
ומתי ראית אחדות כזאת?מוריוש


כל העניין של "אל תשתנו"די"מ

רציתי לראות עם חבר את הסרטון שלהם כדי להעיר הערות ספציפיות ומדויקות יותר נאלצנו להפסיק באמצע כי זה לא היה צנוע.

בתגובה שלפניה כתבת שאנחנו מתאחדיםחפרנית גאה=)
עם ערבים וגויים, וזה לא נכון. עמ"י הוא עמ"י, לא משנה איך הוא נראה.
בתגובה השניה כתבת שהם אומרים במפורש לא להשתנות וכו' ועם זה הסכמתי. אני לא רואה נק' דימיון בין שתי התגובות
האחדות הזאת הייתה גם עם גויים.ראשית חכמה

דרוזים, 'ערבים טובים' וכו'.

 

ומי שגינה את רוצחי אבו חדייר הוא פסיכי. גם אם נהרג לו/לה ילד.

^^^ "ישראלים" לא משנה אם הם יהודים..די"מ


כדאי קודם לשנות את עצמנו לפני שמתחילים לדבר על "החילונים"shira935


לא קשור.די"מ
יש הבדל בין מי שבהגדרה לא מקיים את מצוות השם למי שפה ושם נופל אבל מבין שהו מחוייב להשם ותורתו
לאמוריוש

יש הבדל בין מי שלא יודע מה נכון למי שיודע ועושה מה שבא לו..

אז באיזשהו מקום יש חילונים שעדיפים מכמה דתיים.

 

תינוק שנשבה זה דיון אחרדי"מ
אבל גם תינוק שנשבה כל העניין זה שלא הורגים אותו על זה.
אבל חס ושלום לתת לזה לגיטימציה
אז על מי ומה אתה מדבר?מוריוש


אני מדבר על חילונים,אבל זה לא קשורדי"מ

(גם אם סוברים שהם תינוקות שנשבו)

אתה חושב שרק הדרך שלך נכונה?פיתה פיתה
כי הדרך שלי נכונה *לי*
ויש הרבה אנשים שמגדירים את עצמם כעובדי השם אבל לא מגדירים את עצמם כדתיים. שישארו ככה. וגם מי שלא מגדיר, אני בטוחה שיש מצוות שהוא מקיים.
אני לגמרי בעד שכל אחד ישאר מה שהוא. כל אחד מוסיף לעם ישראל.
לא דברתי על דתי.די"מ
דברתי על קיום תורה מצוות.
ביהדות האורתודכסית אין דבר כזה להחליט שאני לא שומר שבת או לא שומר נגיעה.

זה שמישהו נופל זה שונה ממימשבהגדרה לא מקיים.
מי החליט את זה? מי התפלל כל התקופה? מי היה בעצרת?shira935

מוחמד? לא. עמ"י על כל גוניו.

ואיפה אהבת ישראל? כולנו יהודים. ואדם שמתפלל לה' גם אם אינו שומר את כל המצוות זו זכות גדולה.

איפה ראית אחדות עם הגויים בתקופה הזאת? אנחנו עמ"י. כולנו צריכים להיות מאוחדים גם אם חלקנו לא שומרים את כל המצוות בשלמותן.

היית בכותל בתקופה הזו? איזה מדההיייםם!!! אלפי יהודים מעמ"י על כל גוניו.

אי אפשר לזלזל בדבר כזה.

באף מקום לא הוזכר העניין של האחדות עם גויים.נועוש=]]!!

כשרחלי פרנקל גינתה את הרצח, היא גינתה את עצם העובדה, היא גינתה את זה בשם מוסר אלוקי מבחינתה. היא לא קראה לאחדות עם גויים, היא קראה לא לרצוח סתם.

אבל אתה יודע מה?

האחדות הזו היא באמת חרטא. ואתה יודע למה?

כי אולי בפנים באמת בלב, אנחנו לא רוצים את האחדות הזו. נוח לנו עם הקיצוניות שלנו, עם ההתבדלות שלנו, עם היריקות על אחרים, נוח לנו. ואנחנו מתרצים לעצמינו שאנחנו עושים את זה למען מטרה נעלה יותר. אנחנו מאמינים שהדרך של התורה היא להגיע לגוש זהב ולא לכור היתוך, אז אנחנו מצדיקים את עצמינו ואת המעשים שלנו.

אבל אולי אנחנו טועים?

הם לא רצחו הם הרגו וזה לא היה "סתם".די"מ
אין לנומשום עניין בכור היתוך הציוני.
ברור שזה לא היה סתם..סתמישוו
זה היה מתוך טיפשות, טימטום..

אלה עוד מילים נעימות.
לא מבין איך בן אדןפם מרשה לעצמו לעשות דבר כזה?!
וזה לא שאני שמאלני .. ח"ו, אבל קצת פרופורציה.
מה אנחנו, רוצחים?!
פשוט בושה האנשים האלה.
נקמה לא עושים ככהסתמישוו
שאף אחד לא יקח ת'חוק לידיים.
דוד המלך שמעון ולוי ושמשון לקחו ת'חוק לידייםדי"מ
זה שונה.סתמישוו
שמה יש עניין אלוקי ..
מעשה אבות סימן לבנים עם שמעון ולוי.
דוד המלך - הוא היה המלך.
שמשון היה נזיר אלוקים..

אי אפשר שכל אחד פה עכשיו ילך לרצוח ערבי כשיתחשק לו.
דוד המלך הרג על דעת עצמו גם לפני שהיה מלךדי"מ
שמעון ולוי-??
שמשון-גם אני יכול לנדור נזירות ויש לי חברים שגם נדרו אז זה מותר לנזירים?מה הקשר?? מאיפה הבאת את זה?
שמעון ולוי אני מדבר על המעשה של אברהם, הרמב"ן כותב את זהסתמישוו
שיכבשו את שכם , העיר הראשונה.
שמשון קיבל כוח אלוקי, במטרה להיות 'שמשון הגיבור'
דוד המלך, יכול להיות.. צריך לעיין.
מה הקשר?די"מ
אין מקרא יוצא מדי פשוטו..
ושמשון קיבל כוח זה בדיוק ההוכחה שזה טוב
אתה לא שם לב שיש הבדל בין שמשון לבין כל אחד מעמ"י כיום?!סתמישוו
לא.די"מ
כי אין
ודוד המלך?סתמישוו
בכל מקרה, בנאדם לא יכול להשוות את עצמו אליהם ולבוא ולהרוג ערבים בטענה כזאת שזה מה שה' רוצה.
כן, גם לא אתה.
צקלגדי"מ
בודאי שאפשר.
מה צקלג?סתמישוו
זה לפני שהוא היה מלךדי"מ
וגם שהוא הביא 200 עורלות במקום 100
אז אתה כופר.מוריוש

וזה לא אני אמרתי- אתה כרגע הוחכת.

מזתומרת אין הבדל בין שמשון לבין כל יהודי אחר היום?!

חחחחדי"מ

למה בדיוק אני כופר?

כי מוריוש החליטהטוביה2
במידה מסויימת היא צודקת.יזהר

שמשון אמנם לא היה שמואל, אבל בהחלט צלחה עליו רוח ה'. אתה לא יכול לטעון שאין שום הבדל.

 

אמנם לעצם הנידון - ברור שאפשר ללמוד. התנ"ך מלמד אותנו שאדם שצלחה עליו רוח ה' - הוא לא נהיה יפה נפש, אלא תוקף את אויבי עם ישראל בעוז ואף באכזריות.

והנפק"מ להלכה היא?..די"מ


ושוב תראה למי אתה משווה את עצמךshira935


מה הקשר?די"מ
התנ"ך זה לא סתם ספר סיפורים הוא נכתב כדי שנלמד מהם
אז מה רצית שהיא תעשה? תעודד?מוריוש

איזה צדיקים?! לא ראיתי אף אחד שמוגדר כצדיק באמת שהלך לרצוח ערבים על דעת עצמו

גדולה נקמה שניתנה שני אותיותדי"מ
דוד המלך,שמעון ולוי,שמשון..
שנתנה בין שתי שמותטוביה2
קל נקמות ה'
שתי אותיות כתוב בגמרא...ראשית חכמה


התכוונתי היום.מוריוש

כל דור והתנאים שלו. חוצמזה תזכור שכל מי שאמרת לא היו סתם אנשים גם במובן החברתי.

השם ירחם,היום המצב קשה.די"מ

התנ"ך נכתב כדי שנלמד ממנו.

 

 

וברוך גולדשטיין היה צדיק והוא הרג מלא ערבים.

יש פרשנים שמראים איך ללמוד ממנו.מוריוש

תראה לי איפה כתוב: לך תהרוג בתור אזרח פשוט איזה גוי ששייך לעם לא נחמד..

אני יכולה לתת לך מלא שמות של צדיקים יותר או פחות שעשו דברים אחרים.

והוא לא הוגדר כגדול הדור (ותבין לבד מה זה אומר)  אז זה לא מספיק לי כדי להוכיח.

זה לא סתם להרוג אזרח גוי פשוט.די"מ

זה להרוג גוי ש...

נמצא בארץ ישראל.

שעובר על 7 מצוות בני נוח (על דינים הוא ודאי עובר,לענ"ד גם ע"ז)

ששייך לא סתם "לעם לא נחמד" אלא לעם שנלחם בנו.

 

לא אמרתי שהגוי אזרח פשוטמוריוש

אמרתי שהרוצח אזרח פשוט שהורג גוי- לא משנה איזה גוי. (ואסלאם זה לא ע"ז)

ומה לעשות שהוא נמצא בא"י כבר 2000 שנה יש פה גויים רק גאולה שלמה תוציא אותם מפה.

איסלאם לפי חלק מהשיטות זה כן ע"ז.די"מ

הוא ממש לא נמצא כאן 2000 בטח לא הוא אישית וגם בכללי העם שלו)

הגאולה לא תיפול מהשמיים אנחנו צריכים להביא אותה.

ולפי חלק זה לא. אבל זה בכלל לא הוויכוח..מוריוש

הוא לא אבל גויים בכללי שעובדים ע"ז ועוברים על 7 מצוות בני נח כן.

 

ואיך לדעתך צריך להביא את הגאולה?

צודקת זה אכן לא חלק מהויכוח.די"מ

כי על דינים הם בהחלט עוברים.

שלא לדבר על זה שהם בארץ והם לא גרי תושב (גם אם הם כן מקיימים 7 מצוות בני נוח)

ובנוסף לכל זה הם גם נלחמים בנו.

בקיצור,לא חסר סיבות למה להרוג.

 

 

לדעתי אין שום עניין "להביא את הגאולה".

מה זה בכלל בכלל אומר?

מה שכן,יש מצוות שצריך לקיים.

כגון לכבוש ולהוריש את הארץ.

לבנות בית הבחירה

למנות מלך

להקים סנהדרין..

 

 

 

(דרך אגב,תמיד יש שיטות לכאן ולכאן,יש גם שיטות שהנצרות זה לא ע"ז)

אני יכול לשלוח אותך לדברי יציב ופוסקים אחרים שפוסקים שזה ע"זדי"מ

אבל נרא לי יהודה עציון בסרטון הזה (דקה 47:40) מסביר את הנקודה בקצרה ובבהירות ופשטות.

http://hot.ynet.co.il/home/0,7340,L-11660-99871,00.html

קודם כל תביאי מקור שאסור.ראשית חכמה

"ולהשמיד את כל יושבי הארץ מפניכם" (יהושע ח)

זה לא הלכה זה ציטוט מנושא לא קשור..מוריוש

זה למה לא הולכים ללמוד תנך בלי פרשנים..

ובימי יהושע עם ישראל פעל בתור עם מאוחד שנלחם. "מפניכם" ולא "מפניך"-

ללמדך שאין יחיד נלחם. ראיתם איך המצאתי פירוש?

בגלל זה היא ביקשה מקור.די"מ

את טוענת שמשהו אסור את זו שצריכה להוכיח.

לפחות שמותרטוביה2
יש את הריטב''א. ובנידודן דידן כנראה שגם רמב''ן וט''ז (ואלי הש''ך)
אז נכון שהרב שלי לא פוסק ככה אבל זה לא כזה פשוט להלכה
איזה צדיקים?! זה בדיוק מה שנקרא חילול ה'.shira935


מה זה "חילול ה'"?די"מ
לא מכיר דבר כזה אז אולי זה באמת זה.

אם התכוונת ל"חילול השם" זה ממש לא.
אם את חושבת שכן אשמח שתסבירי למה
כן, לזה התתכוונתי.shira935

לאף אחד אין רשות לקחת את החוק לידים ולרצוח ערבי. כל עוד הוא לא אדם שמשרת בצבא או שזה לא מחבל, זה לא תפקידנו. נכון שיש ערבים שלא הינו רוצים שיהיו כאן, אבל לבוא ולעשות את זה?! תכלס, זה לעשות מה שהרוצחים יימח שמם עשו לנו. זה לרדת לרמה שלהם, שהיא ככ ירודה.

איפה מצינו איסור "לרדת לרמה שלהם"די"מ

ומאיפה החלוקה בין מי שלובש בגדים בצבע ירוק זית למי שלא?

מהסמכות שיש לאדם הזה.shira935


איזה סמכות???די"מ


מה לא מובן?די"מ


מה זה לא תפקידנו?טוביה2
את לא באמת רוצה להתווכח על זה כי לא באמת למדת את זה - אבל כמו הגב' פרנקל קל לך לחרטט על 'מוסר אלוקי' (שנוטה להקבע ע''י פרופסורים פרוצים העריות מאירופה). אין בעיה לרדת לרמה שלהם - לפי הגישה הזו אסור להתגונן ממי שבא להורגך והתורה צוותה 'הבאלהורגך - השכם להורגו'
תראה, זה לא מסתכם בזה, יש כאן הרבה דבריםshira935

זה עניין שהוא לא פשוט במיוחד בתקופה שאנחנו נמצאים בה שאנחנו לא יודעים מי נקרא גר תושב וכו, ולמרות זאת אני לא חושבת שזה נכון ללכת ולרצוח בעצמך... אלא אם כן הוא בא באמת להרוג אותך...

אף אחד היום לא גר תושב.די"מ

בטח לא הערבים.

שתי טעויות חמורותטוביה2
א. אנחנו לא 'לא יודעים' מה זה גר תושב - אלה לא יודעים אם יש היום דין גר תושב, אבל זה לא משנה כי גם אם היה הערבים לא היח נכללים בו.
ב. אין דבר כזה 'לרצוח' גויים טכנית אפשר רק להרוג אותם שזה חמור כמאט כמו לחלל שבת - אבל לא להוציא דברים מפורפורציה

שוב אני חושב שלא אמורים להרוג סתם - כי הרב שלי פוסק ככה להלכה אבל זה לא פשוט ולכן אמרתי שאת לא באמת מתווכחת ברצינות אלה סתם זורקת סיסמאות
למה לא יודעים אם יש היום דין גר תושב?סתמישוו
גר תושב נוהג כשהיובל נוהג. היבול נוהג כשהמיטה נוהגת, כלומר דאורייתא. והשמיטה נוהגת כשרוב עמ"י נמצא בארצו.
כיום, רוב עמ"י לא נמצא בארצו משמע שאין דין גר תושב.
ו..שאלה. למה אם היה דין גר תושב הערבים לא היו נכללים בו? מה אם יש איזה ערבי שמקבל עליו דינא דמלכותא ו-7 מצוות ואהבת ה' .. למה שלא יהיה גר תושב?
זה מה שהוא כתב.די"מ
הם לא גרי תושב כי הם עובדי ע"ז לא מקיימים את מצוות דינים הם גנבים (לפי הדת שלהם מותר לגנוב מיהודים) זה למה הם עוברים על 7 מצוות בני נוח.
ואפילו אם תמצא תוצים לטעות האלו הם בודאי לא גרי תושב כי..
א.הם "מחדשים דת" עצם זה שהם דתיים בגת כל שהיאמגם אם היא לא ע"ז זה בעיה.
ב.הם לא קיבלו עליהם 7 מצוות בני נוח בפני בית דין
אה, אוקיי .. אבל זה לא שמכלילים פה את כל הערבים..סתמישוו
אם יש כמה שכן יקבלו עליהם ת'-7 מצוות וכו' אז הם יכולים להיות גר תושב
הם גם יצטרכו לא להיות מוסלמים או כל דת אחרתדי"מ
כן .. נכוןסתמישוו
השאלה היא האם זה רק בזמן היובלטוביה2
מחלוקת רמב''ם ראב''ד ולא ברור מה נפסק (אפילו בשו''ע ניתן לומר את שתי האפשרויות)
וכמובן שאם הערבים לא היו ערבים אז האמירה שהערבים לא יכולים לא היתה נכונה. בקיצור - דיברתי על המציאות בה אנו חיים ולא על מד''ב הזוי כלשהו, במציאות של היום הם בברור לא גרי תושב
ולפי הרמב"ם זה לא רק רוב יושביה עליהדי"מ
אלא רוב יושביה עליה מחולקים לשבטים ויושבים בנחלתם.
לא זכור לי שכשלמדתי את הרמב"ם הזה הוא דיבר על חלוקה לשבטיםסתמישוו
תראה לי אם אתה יודע איפה..
הלכות שמיטה ויובל פרק י הלכה חדי"מ
מִשֶּׁגָּלָה שֵׁבֶט רְאוּבֵן וְשֵׁבֶט גָּד וַחֲצִי שֵׁבֶט מְנַשֶּׁה, בָּטְלוּ הַיּוֹבְלוֹת, שֶׁנֶּאֱמַר: "וּקְרָאתֶם דְּרוֹר בָּאָרֶץ לְכָל יֹשְׁבֶיהָ" (שם כה,י) - בִּזְמַן שֶׁכָּל יוֹשְׁבֶיהָ עָלֶיהָ; וְהוּא שֶׁלֹּא יִהְיוּ מְעֻרְבָּבִין שֵׁבֶט בְּשֵׁבֶט, אֶלָּא כֻּלָּן יוֹשְׁבִים כְּתִקְנָן

(והוא גם כותב *כל* ולא רוב זכרתי ככה מקודם אבל לא הייתי בטוח..)
רק היום התוועדתי לפורום הזה והוויכוח הזה עניין אותי-ה' אוהב אותך!

אני לא חושבת שיש לכל אחד רשות לקום ולרצוח. זו לא התנהגות יהודית. אם מגיע מחבל אז בוודאי ובוודאי שצריך לקום ולהרוג אותו כי הקם להורגך השכם להורגו. אבל לקום ולרצוח בלי סיבה הגיונית חוץ מזה שבכללי הם שונאים אותנו זה לא מצדיק. רוצחים שיושבים בכלא צריכים להיתלות בכיכר העיר למען יראו וייראו, וככה אף אחד לא ירצה להמשיך לרצוח יהודים. אבל זו התנהגות ערבית לחלוטין לקום ולרצוח כי העם שלו שונא אותי. גם הנאצים שנאו אותנו, והיו חסידי אומות עולם שעזרו לעם היהודי גם כשהסתכנו בעונש מוות, לך תדע אם הערבי הזה הולך ועוזר ליהודים או רוצח. את זה נשאיר לצה"ל. רק ערבים קמים ורוצחים כי בא להם וכי זו הארץ שלהם ואנחנו השתלטנו להם עליה, ולא נראלי מישהו פה רוצה להידמות לערבי חייתי בהתנהגות.

אני מזכירה לכם שמי שרצח את הערבי ההוא (שכחתי איך קוראים לו) היה עם בעיות נפשיות.

למה החלטת שזה לא התנהגות יהודית?די"מ
וקראת את כל הדיון?
זה ממש לא "בלי שום סיבה הגיונית".


רק הבגיר היה עם בעיות.
שני הקטינים שפויים
--ה' אוהב אותך!

זה לא התנהגות יהודית כי זו חייתיות לרצוח. לא שמעתי על בן מלך שהולך ורוצח באכזריות. ויהודי הוא בן של מלך והתפקיד שלך הוא לקדש את ה' ולהתייחד מאומות אחרות, אז אם אומות אחרות רוצחות בלי סיבה, לך אסור לרצוח בלי סיבה "עכשווית". מה שהיה עם הערבי הזה היה חילול ה'.

קראתי את כל הדיון, לא את כולו הבנתי. 

אני חושבת שלא הבנת נכון את המילים בלי שום סיבה הגיונית: ברור שיש סיבה הגיונית בכללי ללמה לפתוח מלחמות וכן, גם לרצוח ערבים. אבל לא ללכת ברחוב, לראות ערבי, ולרצוח אותו, כי לזה, למקרה הזה אין שום סיבה הגיונית. את רצח הערבים שמגיע להם שירצחו אותם, נשאיר לצה"ל.

דוד המלך היה הרבה יותר אכזרידי"מ
ממש שואה שלמה הוא עשה על חצי זקן..
אז להרוג נער אחד במכות על רצח של שלושה זה הרבה פחות מדוד המלך.
או שמשון שהרג אלפים על שתי עיניים..
אם כבר לומדים מדודלהבה

אז מה יקרה שנלמד מפנחס למשל, שרצח את זמרי בן סלוא אחרי שחטא. נהיה עסוקים כל הזמן בלרצוח את אחינו. (ברור לי שזה ייסתר,אני פשוט רוצה לראות איךקורץ)

באמת לומדים מפנחס וההלכה פבוקה בשו"ע שבועל ארמיתדי"מ
קנאים פוגעים בו
הלכה ואין מורים כן.איש_בנימין


אבל ההלכה היא כך והיא כתובה בשו"עדי"מ
אז בהחלט יש מה ללמוד מפנחס
אבל בתור רב או דיין אסור לך להורות כך.איש_בנימין

(כל שכן בר בי רב דחד יומא...) וד"ל

 

אף אחד לא הורה.תקרא טובדי"מאחרונה
והשאלה היא האם יש לזה מקור כלשהו?טוביה2
או שזה סתם עוד סטיגמה מערבית נחמדה - אני נסיכה עם מלמלה (בת של מלך) ולא נעים לי לראות דם (בעעעעעע), ואתם נסיכים על סוס לבן ותתנהגו באבירות (ל-לנ''ו). או שיש סיבה אמיתית (להבהרה - כזו שמעוגנת במקורות ישראל) לכך שיש בעיה בזה

נ.ב. אני אישית חושב שלפי ההלכה אסור אבל מגעילה אותי האמירה 'זה לא יהודי (מבטא צפונבוני)'

יש כאן דיון כמעט קבוע ואנשים שלו דנים אלה 'לא נראה לי' כבר מתחילים להמאס - אז אני מצטער עם הייתי פוגעני
אתה שוב משווה לדוד המלךה' אוהב אותך!

לדוד היתה מטרה לבסס את המלוכה שלו, והוא היה איש גדול עם רוח ה'. אני לא חושבת שאפשר להשוות את דוד לאנשים אחרים.

וטביה2- האמת שדווקא נהינתי מהתגובה שלך,פשוט הייתי חייבת להגיד את דעתי (מין אופי כזה שכשמשהו מפריע לי אני חייבת להגיד...) ולא, לא הבאתי את זה בור סיסמה אלא כי אני באמת לא חושבת שזה הגיוני להגיד הוא רצח אותי אז אני ארצח אותו בקטע של השוואה. אני מסכימה עם תג מחיר וכו אבל לא עם אמירת השוואה בינינו לבין הערבים

ולנו אין מטרה לבסס??די"מ
כמו שכבר כתבתי כמה פעמים, התנ"ך הוא לא סתם ספק סיפורים כדי שיהיה לנו מעניין הוא נכתב כדי שנלמד ממנו.
דוד הרג 'לכיף' עוד לפני כןטוביה2
למשל במתנת הארוסין שלו.
וברור שיש גם ממד השואתי כשקוראים תנ''ך ולא אתה בעצם מייתר אותו כי אם אי אפשר ללמוד ממנו שום דבר אז אין טעם ללמוד אותו
תגידו אתם למדתם הכל מדוד המלךמוריוש

שכל מה שנשאר לכם כדי להיות דוד המלך מושלם זה להרוג גויים???

מה זה הטענה הדמגוגית הזאת?די"מ
אם מישהו לא שומר שבת אז תגידי לו שגם לא יניח תפילין?
מה הקשר?מוריוש

כל הדיון פה זה לא על הלכה פשוטה, אתם מביאים פה הוכחות מדוד המלך.

לתפילין אתה לא מביא הוכחות מדוד המלך כי זה כתוב מפורש בתורה, נכון?

דוד המלך הרבה יותר מפורש מתפילין..די"מ
לשיטתך מה הבעיה להרוג ערביםטוביה2
הרי כל איסור לא תרצח נאמר לאנשים שהיו נביאים גדולים לא לברברים בהמים כמונו
די"מ

שפכת אותי..

אם נתנו לך איסור לא תרצחה' אוהב אותך!

אז יש לזה כנראה סיבה הגיונית, לא ?

כמו שדי"מ אמר- התנ"ך הוא לא רק ספר סיפורים...

ברוך השם אנחנו לא קראיםדי"מ
ויודעים ש"לא תרצח" זה רק על יהודים.
וזה לא משנה לדיוןטוביה2
או שאתה מקבל את התנ''ך כספר שמצווה על בני אדם או שלא
אם היה איסור לרצוח יהודים רקה' אוהב אותך!

אז לא היה כתוב את זה בתורה כי התורה ניתנה ליהודים ולא לערבים... גם ליהודים אין רשות לרצוח לכיף... אלא אם כן זה במלחמה. 

יכול להיות שעדיף להתווכח על זה באישי ולא לייגע את כל המשתתפים בפורום בדברים האלה

כָּל הוֹרֵג נֶפֶשׁ אָדָם מִיִּשְׂרָאֵליזהר

עוֹבֵר בְּלֹא תַעֲשֶׂה, שֶׁנֶּאֱמַר: "לֹא תִּרְצָח"

(משנה תורה לרמב"ם, הלכות רוצח ושמירת הנפש, א,א בנוסחאות ללא שיבושי הצנזורה)

לא דיברנו על יהודי שרוצח יהודיה' אוהב אותך!

ולצערנו זה לא כ"כ מעניין את הערבים שרוצחים שהם עוברים על מצוות לא תעשה...

לא אמרתי שמותר להרוג כל גוי.די"מ

אבל זה לא רציחה ולא נלמד מ"לא תרצח".

 

בכל מקרה כבר עניתי למה מותר להרוג את הערבים.

כנראה פיספסתי.ה' אוהב אותך!

ואני לא אמרתי שאסור להרוג ערבים. אמרתי שאסור לבן אדם ללכת ברחוב ולהרוג ערבי כי מתחשק לו. זה שהערבים יי'מח שמם עושים את זה זה לא מצדיק את זה שאתה תלך ותעשה את זה! אבל אני מ א ד בעד שצה"ל יקום, שביבי לא יפחד ממה יגידו, ושיפציצו אותם ובגדול!!! (גם צונאמי קטן בעזה לא יזיק...)

(ואשמח שתשלח לי קישור של מה שענית למה מותר להרוג ערבים אם יש לך כוח)

יש ספר שלם שנכתב על כך. מומלץ לקרוא.יזהר


בעקרון זה מחלוקת ראשוניםטוביה2
את יכולה ללמוד 'תורת המלך' יש דעות שמותר להרג גויים סתם
ביום שאשיג את הספר הזה, אולי אקרא.ה' אוהב אותך!

אבל עכשיו יש את מדינת ישראל ואנשים שגרים בדרום, שאני חושבת שלא רוצים שבגלל שמותר להרוג ערבי סתם, ויהודי נחמד יחליט לאמץ את הרעיון, יתחילו להפציץ אותם...חיוך

 

בתכל'ס-- מסכימה עם זה שצריך להרוג אותם, אבל חבל סתם לסבך ת'עניינים, ולהשחית ת'עצמך... יש אנשים שזה התפקיד שלהם וזה שהם לא עושים את זה כי מפחדים ממה שיגידו מצער מאד, ואני מתפללת שהם יתפסו את מה שהולך פה ויתחילו להיכנס עם זה במלא הכח!!!

והאמת- גם קצת עיצבן אותי שאנשים משווים אותם לדוד המלך...

למה זה לא התפקיד שלו?ראשית חכמה

וממתי פחד מהרוגים הוא סיבה לא לצאת למלחמת מצווה?

כי הוא לא יכול לצאת על דעת עצמוה' אוהב אותך!

ולהפוך את כל המדינה בשביל להרוג איזה ערבי!!!

ומתי אמרתי לא לצאת למלחמה בגלל פחד מהרוגים???

 

זה לא על דעת עצמו, זו דעת התורה.ראשית חכמה

הערבים נלחמים בעם ישראל עכשיו? זו מלחמת מצווה? 

חוצמזה שלהפוך את המדינה זה תמיד טוב.

זו מלחמת מצווה, נכוןה' אוהב אותך!

אבל את מסכימה איתי שללכת להרוג ערבי לבד בלי אמצעים נורמליים זו התאבדות?

ולא, לא תמיד. זה שלא מסכימים עם הממשלה בהכל,וגם אם ברוב, זה לא טוב להפוך את המדינה...

מה את מגדירה אמצעים נורמאליים?ראשית חכמה

אה, זו רק הממשלה שלא בסדר?

 

הבתי-משפט, התקשורת, המשטרה והצבא הם כולם 100%?

 

זו לא הממשלה רקובה זו המדינה.

המדינה רקובהיזהר

ובדיוק לכן אין כל טעם ללכת ולהרוג סתם ערבים. זה יכניס לכלא לשנים ארוכות אנשים טובים שיכלו להועיל לקירוב הגאולה במגוון דרכים. המדינה רק תתמוך במשפחות ההרוגים, תתנצל, תתרפס ותפצה. הערבים לא יפחדו במיוחד אחרי שהם יראו את תגובת המדינה הרופסת. קיצר, אין בזה טעם (וממילא - גם אסור ובעייתי, ויוצר חילול השם).

היו כבר כאלה שעשו ולא נכנסו לכלא על זה.ראשית חכמה

ואם יש דבר שיערער את שלטון המדינה פה, זה זה.

לא בית ספר לקולנוע של 'תורת החיים'.

 

 

ותדע לך שכשאני הלכתי ברחוב וערבי הטריד אותי, הזכרתי לו את אבו חדייר והוא עבר למדרכה השנייה.

את חיה בסרטיזהר

ואת מזלזלת בכוחם העצום של סרטים.

ממליץ לך לעייןיזהר
מדבר על המהפכה הנאצית כדרך ריאליתראשית חכמה

ואומר לי ״חיה בסרט״.

למה לא?די"מ

יש לנו הרבה מה ללמוד מהם.

כמו מה למשל?מוריוש


יש, אבל העם היהודי הוא לא העם הגרמני.ראשית חכמה


הסרטים הללו נלמדים בכל העולם.יזהר

גם חומייני הכשיר את השטח למהפכה שלו עם קלטות וידאו עם תעמולה.

ובעידן שלנו המדיה תוספת מקום הרבה יותר מרכזי.

אז מה?די"מ
בהרבה דברים בני אדם לא מאוד שונים
אני יסביר לך מה הבעיה שלי עם הגישה הזאת.די"מ

נתחיל עם זה שאני מסכים שהמעלים של תורת החיים הם אכן חושבים.

 

אבל,הם לא מספקים.

מהפכה תקרה לא רק מכל הדברים הטובים שתורת החיים עושים כגון בית הספר לקולנוע.

הם רק יעזרו לה אולי לצבור תאוצה.

 

הבעיה היא שליהודים טוב בגשמיות הם לא רוצים להחליף את המצב הקיים.

גם לפני הקמת המדינה רוב הישוב לא היה במחתרות.והסתדר עם הבריטים.

 

צריך לעורר את המהפכה מלמטה.

להציף את הבעיות שקיימות במדינה.

לא רק הפצות.

הצפת הבעיות זהו אקט הסברתי.יזהר

אין שום הצדקה שהוא יכלול הריגת ערבים, למשל. גם מצד המחיר האישי, וגם מהצד ההסברתי עצמו: ככל שהמעשה יותר קיצוני ופחות סיבתי במישרין (אין ספק שמלחמות השכנים של יצהר עם הכפרים ליד נתפסות בדעת הקהל כהרבה יותר מוצדקות מאשר תגי מחיר רחוקים ולא קשורים) - הרבה יותר קשה למנף אותו לעניין ההסברתי.

 

המדינה עושה מספיק רע, ויש מספיק על מה לדבר ומה להבליט.

 

אין הכי נמי, יש הרבה סיטואציות שנכון להרעיש עולמות. אני מאוד שמחתי על מה שקרה עם ההסדר בהר ברכה. דברים מסוג מחדדים דברים שצריך להתחדד (אם כי, המכונה המשומנת של העיקר הי"ד חזקה יותר מהכל, ואחרי שהיא הצליחה למסמס את החידודים והבירורים של הגירוש, אירועים כמו ההסדר של הר ברכה היו קטנים עליה).

שוב לא מסכים.די"מ

א.אישית אני באמת חושב שאין צורך להרוג ובאמת חבל.זה לא הרבה יותר שווה מלפנצ'ר רכב אפשר בהרבה פחות סיכון להשיג אותה מטרה.

אבל אני יתמוך במי שעשה את זה.

 

ב.תג מחיר מעביר את הדיון למקום אחר.

ודווקא בגלל שבשונה מהמתחרות למינהם מדובר בהרבה מעשים קטנים במקום בקצת מעשים גדולים.

ולכן תג מחיר תפס.

כי זה משהו עממי,שלא דורש סיכון שלשבת כל החיים בכלא.

(ואפשר לדעת שזה תפס מהאנשים שנתפסו שרובם הם לא מהאנ"ש של יצהר והגבעות..)

 

 

ג.אני לא יודע עם זה בא מהשכל או מהרגש,אבל לא כזה אכפת לי.

לי ברור שהמעשה הוא העיקר ולכן מאוד קשה לי להתחבר לגישה של תורת החיים.

ולא. עם כל הכבוד (בשיא הרצינות!) למפעלי תורת החיים אני לא חושב שזה נקרא "מעשה".

ומה המטרה שהשגת בתג מחיר?מוריוש


זה מזיק למדינה,לא?די"מ


ואז...?מוריוש


זאת המטרה נראלי...ראשית חכמה


מטרה נעלה ביותרמוריוש


נכוןדי"מ
שאלת מה השגתי.די"מ

השגתי פגיעה במדינה.

זו מטרה מאוד מוזרה. המדינה היא לא מציאות.יזהר

הכוח של הערב רב הוא באחיזת עיניים. אין עניין להזיק למדינה באופן ישיר. צריך לפקוח את עיני העם.

גם וגםדי"מ
מישהי שגרה בשנאור אמרה לי ששם היא הבינה שלעולם אל תסמוך על אחרים.
הם חיכו וחיכו ואף אחד לא הגיע כמעט...
תמיד תעשה כל מה ש*אתה* יכול לעשות.
אין כזה דבר ערב רבחנטרישש


שאלתי מה המטרה.מוריוש

פגיעה במדינה זו לא מטרה מטרתית.

הפלת המדינהדי"מ
ואז מה אתה רוצה להביא במקום?מוריוש


שלטון שילך על פי התורהדי"מ
יש לך אנשים שברגע שלא תהיה מדינה תוכל לשים במקום?מוריוש

אתה צריך הרבה.. אני לא חושבת שיש..

דווקא זה ממש לא בעיה.יזהר


אני לא רואה מה כ"כ חכם בהפלת הממשלהה' אוהב אותך!

אם כמה שהיא עושה דברים רעים ומנהלת את המדינה מטומטם, עד שתעשה ממשלה חדשה כל אחד יכול לפגוע בך כי אין לך שלטון.

חוץ מזה- שרון היה מתנחל!!! נהיה ראש ממשלה- תראה מה עשה, לא יעזור להפיל את הממשלה.

ואת מי אתה מגדיר "מדינה"?מוריוש


הממסד השולטדי"מ
הרשות המחוקקת השופטת והמבצעת
ואיך אתה הולך להפיל אותם עם גלגל מפונצ'ר?מוריוש


פעמים רבות אין מה לעשות. אין מעשה מעשי שיכול באמת להועיל.יזהר

ואז המעשים שכן עושים - הם סתם תרפיה. בזבוז כוחות. להיות בלי ולהרגיש עם.

 

"כרע שכב כארי" זו תפיסה הרבה יותר מפוקחת.

אני לא חושב ככהדי"מ
אמרתי שאולי באמת זה עניין רגשי.
לא יודע.
שמחת שהפסיקו את ההסדר?ה' אוהב אותך!

או שהחזירו אותו?

אני גרה בהר ברכהמלך, וזה ממש שימח אותנו שהחזירו להסדר...

שהפסיקויזהר

ושסוגיית מי מעל מי, המפקד או הרב - צפה במלוא עוצמתה במקום להיות מטואטת אל מתחת לשטיח.

יש עומס בעיות מוצפות..מוריוש

כל מה שאנשים עושים כל היום זה להציף בעיות. כל פוליטיקי שאין לו מה להגיד מציף בעיות.

חחחדי"מ

השאלה איזה בעיות..

מה זה משנה, העיקר שמה שהאזרח שומע כל היום זה בעיותמוריוש

אז מתישו המוח מפסיק לקלוט במה בדיוק מדובר..

נרלי בעיקר הרב טל חושב חלקית והם הולכים אחריוחנטרישש


להפוך ? מה להפוך ? למשוך מהרגליים מה בדיוק????חנטרישש


א. זה דעה בראשונים - לא הלכה פסוקהטוביה2
ב. יש כמובן טיעון של פיק''נ אבל אז הנחת היסוד היא לא שלא מוסרי או אסור להרוג גויים אלה שזה לא משתלם ואולי לכן אסור
כשהממשלה דפוקה, זהה' אוהב אותך!

כולל את הכל, כי הממשלה אחראית על בתי המשפט, המשטרה, וכו.

אבל בשבילי מדינת ישראל+ ארץ ישראל, ולכן אני משתדלת לדבר בגנות הממשלה ולא בגנות המדינה, וגם, כי בסה"כ רוב האנשים במדינה טובים.

 

ואמצעים נורמליים אני מגדירה בתו אנשים, נשק, וכד'.

וכשערבי הטריד אותך ברחוב-- זה בדיוק הרגע להראות לו מזה להציק לעמ"י, גם אם זה נגמר באשפוז שלו במצב חמור!

לא סתם כשאת הולכת ברחוב ועצבנית על משהו שקרה אתמול.

ויזהר- אני בהחלט מסכימה איתך שזה יוצר חילול ה'. בעיקר עם התגובות של הממשלה, כמו להכניס את אבו חדיר לרשימה של ההי"ד בטקס יום הזיכרון- נו, באמת, צעד אידיוטי!!

להרוג גויים סתם ?...........?דעות ? או דעה אחת שאפילו לא קרוחנטרישש

בה להיפסק?.......אשמח אם תאיר את עיניי

דעה מוכרתטוביה2
ומדברת על מקרים יותר קלים מהערבים - שם זה כבר יותר מדעה אחת ונפסק ע''י חלק מחשובי האחרונים (ט''ז ואולי גם ש''ך)
אמור שוב-להרוג ככה סתם גוי ?חנטרישש

אני זוכר בערך שיש דעה של אחד בלבד שהאיסור להרוכ\ג ככה סתם גוי זה בל תשחית ......אני לא בקי בנושא לכן אני שואל ( נרלי גם אתה לא יודע יותר מידי

אני לא יודעת איך אפשר בדיוק למצוא את זה אבלשמח כל הזמן

הרב עידו אלבה מקריית ארבע הוציא לפני שנים חוברת של בירור הלכות הריגת גוי. (וישב על זה בכלא)... הוא מביא שם הסברים מפורשים למה מותר להרוג ערבים.

הבנתי שהחוברת לא תקפה הלכתיתחנטרישש


שמעתי שזה לא בירורים" רציניים להלכתא..חנטרישש


יש אתזה בספר על ברוך גודלשטיין "ברוך הגברחנטרישש


הריגת גוי סתם תלויה בהאם הוא זכאי עד שיוכח אחרת או חייבטוביה2
ויש על מחלוקת
בכול מקרה הערבים בארץ בודאי עוברים על דינים ולכן כמו שכתבתי ישיותר מתירים
(הרב שלי לא פוסק ככה והוא חולק על הרב אלבא בהבנת הרמב''ם אבל לשאלתך יש דעות כאלו
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך