מחשבות (די מאוחרות...) אחרי הריקודגליםחיית המתכת

 

הייתי בריקודגלים עם שתי חברות טובות, ודי נהניתי.

 

אני לא אדבר עכשיו על הנתיב בנים, נתיב בנות, נתיב מעורב...

אני גם לא אדבר על בני הנוער שמתנכלים לערבים

                                                      כי לכולם כבר נמאס.

 

אני אדבר על משהו מאודמאוד בולט שראיתי, שהמגזר שלנו, פשוט , סליחה על הפסימיות, מפוצל!!

 

חלק אחד 

די בולט, זה הבנות (לא ככ הייתי אצל הבניםחושף שיניים) הדוסות.

חולצה קצרה של ה' הוא המלך וחולצת בסיס ארוכה מתחת.

חצאית צבעונית ארוכה

טבע נאות.

הולכות עם החברות הטובות.

בנות של (סליחה על ההכללה) האולפנות הכי טובות, פנימיות יקרות.

 

 

חלק שני

חולצה קצרה ופתוחה מכל הכיוונים.

חצאית מעל מעל הברך

כפכפים של הבאינאס.

הולכות עם החברים הטובים.

בנות של (סליחה על ההכללה) תיכונים במרכז הארץ, אולפניות למיניהן.

 

ושתי החלקים נקראים "צינות דתית".

איך זה קרה?

התחרדות או התקלקלות?

התקלקלות. ברור!!גולדן גירל
הדוסיות זה המצב התקין! אין על זה שאלה בכלל!
איחוד מוזר של אנשים לא קשוריםמוריוש

שהמשותף הוא: כיפה\חצאית, יחס חיובי למדינה ולירושלים ו....זהו.

דווקא מאווודדדד קשוריםנולאית
בס"ד


למה מה נראה לך ההרכב של הפורומים כאן?
אני מניחה שזה פשוט גוונים שונים של הציונות הדתית, בעצם ציונות דתית זה דתיים לאומיים מבחינת המדינה (ציונות) וגם מבחינת הפתיחות היחסית לעולם המערבי והמודרני.

ובהגדרה הזאת יש פס רחב של השקפות אידיאולוגיות, חברתיות ודתיות.

וזה לא נכון לדעתי לשאול מה הקשר? כי חוץ מזה שההכללה לגבי 'בנות אולפנות טובות' או לא זה די שטויות, נכון שיש אולפנות שיש בהן רק סוג אחד לטוב או לא, אבל לרוב, באולפנות הנורמליות תוכלי למצוא את שתי סוגי הבנות שחיית המתכת תיארה למעלה.


וחוץ מזה רק המשותף על השונה, חצאית גם אם היא באורך שונה, מצהיר על משהו, על עולם ערכים דומה, וזה שהם הולכות ליום ירושלים גם מצביע על עולם ערכים דומה וקרוב. (לא סתם הולכים לריקודגלים ועוד בעיקר לא כאולפנה שלמה)

איך קשורים?מוריוש

האנשים בפורומים כאן הם גם אנשים שמה שמשותף להם זה- דתיים עם אינטרנט. רואים בכמות וויכוחים ודיונים כמה אנשים פה שונים.

זה לא שאני אומרת שאנחנו לא קשורים, אבל המרחק בין שני הקצוות הוא הרבה יותר גדול מהמרחק ביניהם לחרדים\חילונים..

ממש לא, להיפך,נולאית
בס"ד

שניהם נקראות שייכות לזרם הדתי לאומי בגלל שיש להם הרבה במשותף, ולכן חילוני או חרדי לא נקראים דתיים לאומיים כי הם לא שייכים לזרם הזה,
בזרם יש הרבה זרמים יותר קטנים, שאולי שונים אחד מהשני, אבל עדיין רב המשותף. כמו שאצל חרדים יש המוני זרמים קטנים בתוך הזרם המרכזי 'הזרם החרדי' כך אצל הציבור הדתי לאומי, ולא הבנתי איך הגעת למסקנה שהזרם החילוני או החרדי קרוב אליהן יותר מאשר שני הזרמים שהם מייצגות?
חרדים וחילונים אלה הם זרמים שונים, ואילו הן זה סך הכול קצוות של אותו הזרם
כי את החלטת לחלק שרירותית ככה ל-3 זרמיםמוריוש

ולא את זה כולם.

אבל אם היו מפצלים הכל לתתי- תתי זרמים ומחלקים מחדש ל-3 אני בטוחה שהיתה נוצרת חלוקה שונה.

 

לפרט לך מה שיש לי יותר במשותף עם חרדים מאשר עם דתיים לאומיים לייטים?

לא יודעת מה איתךנולאית
בס"ד

אבל יכול להיות שאצלך זה ככה, אבל באופן כללי דתי לאומי לייט ודתי לאומי תורני נקראים דתי לאומי ויש לכך סיבה ערכים דומים, השקפה חברתית-ישראלית-יהודית דומה, עבודת ה'(מי לפה מי לשם), אידיאולוגיה דומה א"י השלמה, עם ישראל, תורת ישראל,
ועובדה ששני הבנות האלו לא נקראותרחדית ומסורתית.
זה כל כך לא נכוןדי"מ


מדוע ולמה?נולאית
היום ישנם חלקים מהציבור הדתי לאומי שהם לא באמת דתיים.די"מ

למה אני מתכוון?

 

אנשים שהדת מבחינת זה משהו צדדי בחיים שלהם ולא משהו שהכל סובב סביבו.

"דתי חברתי".

הוא דתי כי ככה הוא נולד וככה חברים שלו.

לא כי הוא מחפש לעשות רצון השם בעולם.

כן חוץ מהקטע של תורת ישראל.מוריוש

שזה הבסיס להכל.

נכון שמהבחינה הזאתנולאית
בס"ד

של רמת הדתיות זה אחד ההבדלים המשמעותיים, אבל עדיין זה דתיות, ברמה אחרת, אבל הם עדיין דתיים שומרי תורה ומצוות ועדיין חלק מהציבור הדתי לאומי.
מי שלא שומר נגיעה הוא שומר תורה מצוות?די"מ

במה זה שונה ממי שלא שומר שבת?

דוקא שבת? הרסת את כל הקטע..מוריוש

שבת זו דווקא המצווה שכן אומרת הרבה יותר. (המשל של הח"ח עם השלט) (ויין שנגע בו מחלל שבת בפרהסיה הוא יין נסך)

אז מה?די"מ


שונה שונהנולאית
בס"ד

במה שונה מי שאומר לשון הרע ממי שאוכל חזיר?

והם כן דתיים, יש דתיים לייט ויש דתלשי"ם, אני מדברת על הלייט, שאולי לא הכי חזקים בשמירת תורה ומצוות אבל עדיין עושים את הדברים הבסיסיים,

ןבהמשך לתשובה למעלה, מי אמר שזה ככה כי 'הם' רגילים?
אולי כי הם באמת מכירים את הדרך הזאת בעבודת ה' מהמקום שהם גדלו ומבחינתם זאת דרך לגיטימית לעבוד את ה'?
אין הבדל בין מי שמדבר לשון הרע למי שאוכל חזיר.די"מ

אממה אף דתי שאני מכיר לא אומר "אני לא שומר על לשון הרע" אלא "אני לפעמים נופל בזה".

יש הבדל עצום בין מי שבהגדרה אומר שמצוה כל שהיא מבחינתו מבוטלת למי שנופל פה ושם (ואפילו הרבה)

אמר דוב על לשון הרע?!קשוט עצמך ואז קשוט אחריםחסוי2


???די"מ
קראת מה כתבתי?
אי פעם שמעת אותי אומר שאני "לא שומר על לשון הרע"? זה שאני נופל בזה אני מניח שזה נכון אני נופל גם בדברים יותר חמורים
את יכולה להסביר את 2 השורות האחרונות?מוריוש

לא הבנתי למה התכוונת...

שיש אנשיםנולאית
בס"ד


שהנורמה של להיות דתי מאמין, זה להיות דתי לייט, כלומר מבחינתם אין סתירה בין אורח החיים הדתי לייטי שלהם (זה עדיין 'דתי) לאמונה שלהם ולרצון שלהם לעבוד את ה'
מבחינתם.מוריוש

ויש בן אדם שמבחינתו אין סתירה בין להיות דתי ולאכול טרף. והוא עדיין דתי ורוצה לעבוד את ה'.

זה לא מה שאמרתינולאית
בס"ד
עדיין דיברתי על דתיים, ואני בטוחה שאותה ילדה שתיארת שומרת תורה ומצוות.
אולי זה הטעות של האולפנות 'האליטיסטיות תורניות מאוד' שגורמות ישר לכל סטייה מהנורמה *שלהן* להפוך ללא מתקבל על הדעת ולא 'שלנו', יש הרבה טוב שם ואני לא אומרת שכל חילוני שהולך לבית כנסת רפורמי הוא דתי, אבל חוץ מזה (שלצערי את לא מכירה בכלל את אותה הילדה) שלהכניס זרם שלם קבוצה גדולה של אנשים מהדתי לאומיתחת הגדרה של 'לא משלנו' רק לפי המקום התורני שלך או שאת חושבת שהוא אידיאלי זה טעות,

וממש עצוב לי שאת מרגישה ככה, שוב הטעות העצומה של האולפנות האליטיסטיות התורניות מאוד מאוד.
(ומי אמר שכל דתי לייט, הוא בדיוק לפי הסטיגמה שלך? יש מנעד רחב של אנשים באותה הסטיגמה)

ומעניין שאת מגדירה אותן מאולפניות קטנות או תיכונים קטנים, כשלמעשה הרבה אולפנות תורניות ואיכותיות מקבלות אליהן לא מעט בנות 'מהסוג הזה'.

מה שכן, אני מזדהה עם התמייה שלך איך יכול להיות שבציבור אחד יש שוני כל כך גדול בתתי מגזרים, זה מעניין ומרתק ויפה.
אין לי שום בעיה עם אנשים שעדיין לא מספיק חזקים כדי לשמור הכלמוריוש

אבל מי שבתור אידאולוגיה מבטל מצוות הוא אכן "לא משלנו".

לא משלי, לפחות.

לגמרי הגזמת!!!ציקציק

זה שונה לחולוטין חומרת העבירה על שמירת נגיעה (אגב של לכל הדעות אסורה {כגון לקבל עודף מקופאית וכדו'..}) היא אולי איסור קטן מאד שאפילו התורה לא כתבה עליו ענישה איך אפשר להשוות את זה בכלל לשמירת שבת שיש בה איסור כרת?!

לא דיברתי על עודף מהקופאית אלא על לחבק את החברה שלךדי"מ
ואפילו סתם להחזיק לה יד.

גילוי עריות זה יהרג ואל יעבור שבת לא..
לא בקטע של רמת דתיות בפועל.מוריוש

בקטע של המקום של התורה בחיים ורלוונטיות של כל הלכה שזה מה שקובע.

כמו שהדתלים זה דבר רחבמוטי113

גם חרדי זה דבר רחב..

התקלקלות!!רעיה123
הציונות הדתית נהפך לציר מאוד רחב עם המון גוונים... בסופו של דבר לדעתי ה"נורמליות" הבסיסיןת זלמן זה זה הדוסים...
וגם בתוך הדוסים יש מגוון רחב ...וגם מישהי עם חצאית מעל הברך יכולה ליהיןת דודה בערכים...
הבאת שתי דוגמאות (יחסית מהקצוות)גאהלהיותיהודיה

ושכחת את כל מה שבין לבין.
ה"גבולות" נמתחו לכאן ולכאן,
מה שבטוח - אנחנו מתקדמים בכיוון הנכון.
(רק כדאי שנזדרז קצת ייותר)
אתה קרוב יותר לחרדי או לחילוני?נחשון מהרחברון

השאלה שמראה לדעתי איפה אתה היא : 

"עם מי יש לך יותר חיבור ויותר נושאי שיחה. עם החרדי שאתה מסכים איתו על 611 מצתוות וחולק במצוות יישוב ארץ ישראל וכיבוש. או עם החילוני שחולק עליך ברוב מוחלט של ה613 האלה... המשותף שלך איתו לצערינוכבר לא ציונות... כי כמה אנשים מדברים על ציונות היום? (אחרי הבחירות) המשותף לך איתו זה התרבות המשותפת שלכם...

השירים הספורט החבר'ה וכו'...

 

אז במילים אחרות. התורה היא מה שהחיים שלך מסתובב סביבם - ואז אתה אמור למצוא הרבה יותר עניין עם החרדי. או החבר'ה והתרבות שאז תמצא את השותפות עם החילוני.

 

 

לא מסכימה איתך, יש פה בעניי טעות יסודית של הציבור שלנויום חולין

אדם דתי בעניי הוא לא אדם שעומד על סקאלה מסיומת שקצה אחד שלו הוא חרדי וקצה שני שלו הוא חילוני והוא צריך למקם אותו בינהם- אם הוא יותר קרוב לחרדי אז הוא דוס ואם הוא יותר קרוב לחילוני אז הוא לייט. כי מהדבר הזה לפי דעתי נוצר הבלבול שבדרך, נוצר כל הפיספוסים שלנו בהלכה. כי כשאתה צריך לשלב בין 2 דברים זה מאוד קשה ויש סיכוי גבוה שמרוב שאתה מנסה להחזיק ב2 הקצוות הכל יתפספס. אבל אם אדם דתי בענייך הוא אדם שכמו שלחרדי יש תפיסת עולם ולחילוני יש תפיסת עולם כך לדתי יש תפיסת עולם, והיא לא בינהם אלא היא פשוט עוד נק' נפרדת אז אפשר לפי דעתי להצליח לקיים את ההלכה.

ועוד נק' על הנושא בכללי- לפי דעתי המצב לא כ"כ בטטה כמו שאתם מבכים.. ב"ה הציבור שלנו מאוד מחפש את קרבת ה' ומתעניין, ברור שיש מה להשתפר, אבל אם תשוו את המצב לפעם- ריקודי הורה בבני עקיבאמסמיק-מוציא-לשון רק הרבניות היו הולכות עם כיסוי ראש, אז היום יש כאלה שלא שומרים נגיעה ויש כאלה שהולכות עם סרט, אבל דחילק, תראו איזה דור גאולה מדהים יש לנו!!

תשובה יפה. מסכימה ממשנולאית
לא מסכים כ כנראה לא הבנת.נחשון מהרחברון

לא ל*מי* אני יותר קרוב אלא ל*מה* לתורה או לתרבות החול.

החרדי/חילוני זה מדד...

עזוב, פגשת מישהו שאתה לא מכיר הקשר יתבסס על משהו תורני או על משהו פחות טוב...

ברור שלא מצפה שתדבר גמרא כל יום, אבל... האם התורה היא חלק ממך?

נראלי שהבנתי אותך, ובכל זאתיום חולין
עבר עריכה על ידי יום חולין בתאריך כ' בסיון תשע"ה 19:39

עדיין לא מסכימה. זה לא משנה אם אתה מחליף את הסקאלה מחרדי וחילוני ב2 הצדדים לתורה או תרבות החול מ2 הצדדים- כי באידאולוגיה שלך אתה דוגל בזה שיהיה גם וגם- זה לא התפשרות, אלא שמה שצריך לדאוג הוא איך להצליח גם וגם בלי פשרות. קח דוגמא של אדם שאתה פוגש שהוא דוגל במשחק כדרוגל ובלאכול פופקורן- והוא באמת מצליח לעשות את שני הדברים, ובמקרה איתך הוא מדבר על הפופקרן. זה לא אומר שהוא יותר קרוב לזה! ככה גם אם אתה פוגש מישהו שאתה לא מכיר זה שתדבר איתו על התורה להבדיל/ על התרבות לא מעיד למה אתה יותר קרוב. סורי על הדוגמא הגרועה... למרות שאני מסכימה שאם התורה והתרבות מתנגשים אז התורה קודמת, אך אם לא, זה לא רק שהם לא מתנגשים אלא בלי שניהם זה לא שלם.

ואם בכל זאת לא הבנתי אותך אז סליחה על החפירות המיותרות

ממש לא!!!!!!!! אני לא דוגל בכדורגל זמרים "ישראלים" ששריםנחשון מהרחברון

לועזית ושירי אהבה. לא דוגל בתכניות טלוויזיה מטופשות. לא דוגל בלהתעניין במכוניות. אני דוגל בתורה וחיי מעשה. לא תורה וחיי הוואי ריקנים מתוכן. שחלקם אפילו בעיתיים הלכתית. אני לא דוגל גם בסרטים לא צנועים ושחקנים שמחשקים בהם.

 

טבנולוגיה? סבבה. חדשות - ממממ קיבלתי. אבל רוב השיח היום שיווצר זה על השטויות שכתבתי קודם.

 

אני דוגל במקסימום קודש. נקודה. אני רק טוען שהחול (כשעובדים נכון) לא סותר את הקודש.

 מכאן ועד לומר שאני דוגל בחול או שהציונות הדתית או בעצם התורה איך שאני מבין אותה דוגלת בחול זה שקר.

 

אני לא ראיתי רב אחד שדוגל בחול. גם אם מתירים דברים מסויימים. ויש דברים שאין כמעט רבנים אמיתיים (לא רפורמים) שמתירים (למשל נגיעה, מעורב תפילה לא במניין למרות שיש מניין באיזור וזה לא בשעת העבודה וכו) שמתירים אותם. אבל הדברים האלה אצל קבוצות מסויימות הפכו לנורמה.

יש לי קרובי משפחה דתיים. היינו יחד איפשהו והם הלכו לים והציעו לי להצטרף. הלכתי בשמחה והתלהבות לספר לאבא שלי (הייתי עוד לפני בר מצווה) והוא לא הסכים. אח"כ הסביר לי שהם הולכים למעורב.

היינו אצלם שבוע והם לא ידעו מתי מנחה וערבית ביום חול. כי מי הולך ביום חל למנחה וערבית...

והתברר שהם לא היחידים. גדלתי והבנתי שוואלה יש בעיה גדולה...

אני לא מכיר רב אחד שמתיר לראות פרסומות ללבני נשים בטלוויזיה. אבל זה לא מפריע לאף אחד וגורם לו לזרוק טלוויזיה. ושזה מגיע. (בכמה מקומות אצל חברים ומשפחה ד-ת-י-י-ם כיפה גגדולה!) וואלה אני הסתובבתי בזעזוע והם לא הבינו "ממה אני מתרגש"

 

אז בין לדגול בשילוב הקדושה בעולם החול לבין לדגול בחול יש פער עצום.

 

אין לי בעיה שידבר איתו על מכוניות טכנולוגיה ספרים וסתם הוואי. אבל כשהנקודות המשותפות זה דה וויס המירוץ למיליון ומהיר ועצבני 6 וואלה - כן. מהקודש הוא וודאי רחוק ולחול עצמו. הגשמי. הוא קרוב.

 

העניין בחול הוא לקדש גם אותו. להכניס בו קדושה ולגלות בו את ה'.

 

ולא,, להתפלל שאופיר בן שיטרית תנצח בדה וויס - זה לא נקרא להכניס לשם קדושה

 

@יום חולין

סבוב, בדיוק בשביל זה הוספתי שהתורה קודמת כשזה מתנגשיום חולין

ולכן, אני גם לא דוגלת בחי הוואי ריקנים ביחד עם התורה, אלא כשאני מתכוונת חול אני מתכוונת החיים הכללים שמחוץ לתחום של לימוד התורה כל עוד זה לא מתנגש. כמו שהרב וינברג כותב בשם הרב הירש:"דת וחיים הם היינו הך, ופירושו: דת ישראל הוא יסוד, פרוש ותנאי מוקדם לחיים. לא נתנו המצוות על מנת להיות תחליף לחדוות החיים או לדלג על פני החיים וקשייהם ולשמש להם כפיצוי, אלא המצוות הן בבחינת גורמים פועלים ומשפיעים בתוך תוכו של רגש החיים שלנו" (החומר במחשבת... מסתבר שזוכרים משהו גם אח"כ...)

אז יכול להיות שבסופו של דבר אנחנו מסכימיםכן

התקלקלות, אבל גם מחשבתית.ה' תמיד איתנו
המצב כיום הוא שלא רק שיש כאלה שלא מקפידים על ההלכה [מצוות דאורייתא], כי זה קשה... , אלא שאותם אנשים ממש אינם חיים את חייהם בכללותם כמו שצריך. הם לא מאמינים כי אנו חיים חיי תורה אלא דברים כמו ששמעתי ממש במילים הבאות, מילים שנאמרו לחילונים: "אנחנו חיים את החיים בדיוק כמוכם רק שיש כמה דברים אסורים וצריך ללמוד תורה" מה?! אנחנו לא חיים את החיים כמוכם, אנחנו חיים חיי תורה.
וזוהי נקודת ההבדל, אנשים חיים בלי שהתורה מהווה את דרך חייהם. וכן דוסים יותר קרובים לחרדים... אנו מסכימים כי החיים שלנו חיי תורה ולא חיים נורמלים עם כמה איסורים.
אמנם אני לא רוצה להתעלם מתופעותמוטי113
עבר עריכה על ידי מוטי גולדה בתאריך כ' בסיון תשע"ה 14:07

שמיוצגות כאן מתגובות באופן מושלם ובניתוח נכון מאד.

אבל הבעיה של כל ההתנהגות הזו פה שכולם יודעים לפתוח תפה על כולם.

אם אתם חושבים שזה יעזור לכם לעשות חשבון נפש בשביל האחר, אתם טועים.

אם אתם חושבים שהדתיות שלכם מושלמת אתם טועים ואם אתם חושבים שאתם יודעים יותר מכולם מה צריך לעשות,

אתם שוב טועים.

 

 

בהצלחה למפרידים והמחריבים בשם התורה והדת. 

 

 

התופעה שציינת היא תופעה נפוצה של הציבור שבגלל שיש בו סקאלה מאד רחבה (מדתי ועד דתילונים כמאמר הקווניקים היקרים) תמצאי אנשים שמתנהגים די בחילוניות ואנשים שמתנהגים כמו שצריך.

אנחנו כדתיים לאומיים לדעתי צריכים להרחיב לימוד תורה ולהרחיב קיום הלכה במחוזותינו, דבר שחסר לצערי בחלקים נרחבים מדי.

 

 

WE ARE ALL JEWSלא נולדתי

וזהו! בחייאת שכל אחד יתנהג כפי רצונו.

כמובן שצריך לנהוג עפ"י ההלכה ולכן כן צריך להקפיד על חולצות וכו'

אבל באמת- די להכנס לחיים של אנשים.

זה הסטייל שלה, וזה הסטייל של האחרת. זה הדעה שלה, וזו הדעה של האחרת.

והן מאושרות ושמחות וכולנו שמחים ולא נכנסים לחיים של אנשים אחרים חושף שיניים

חצאית מעל הברך זה בניגוד להלכה לכל השיטות.די"מ


התפצלות,אבל..ב.ש.מ

אבל להגיד לך משהו?

ממש לא כל הבנות מהסוג הראשון שהזכרת, הן כאלה דוסות, יש להן חצאיות ארוכות, מה הלאה..? הרבה מהסגנון לבוש זה בהשפעת החברה.. (לדוגמה אולפנה מסויימת שבה כולן ללא יוצאת מן הכלל נועלות סנדלים תנכיו"ת, או בלנסטון שנועלים עכשיו בכל הארץ)

נכון שהחיצוניות בהחלט מצביעה על עולם ערכים, אבל אם תסתכלי מבפנים על שתי בנות מה"סוגים" השונים שהזכרת, תגלי שלא בטוח שהן כ"כ שונות..

ובאמצע, יש עוד כ"כ הרבה בנות..

מה עם אלו שהולכות עם חולצות שלושתרבעי, חצאיות שעוברות בסנטימטר את הברך (גם בישיבה), וסנדלים תנכיו"ת?

לאן תשייכי אותן? החצאיות שלהם לא נגררות על הרצפה, מצד שני אי אפשר להגיד שהן לא צנועות..

 

אני לא חושבת שהשאיפה היא שהציבור הד"ל יהיה כולו כמו הסוג הראשון שתיארת, לדעתי מה שמיוחד אצלנו זה השוני בין כולם והעובדה שבכ"ז יש דברים שמאחדים את כולנו..

ברור שכן רוצים שכולם יתחזקו ויתקרבו לקב"ה, אבל בעיני טעות לחלק אנשים לפי הבגדים שלהם ולפי החלוקה להכריז שמהגזר התפצל, ל"ע..

לא חשבת על זה שיש משהו באמצע???גפן המתוקה

עכשיו בטח כולם כותבים בתגובות שזאת התקלקלות,

וגם אני- אם לא הייתי יודעת באמת מה שהולך שם- גם אני הייתי רושמת את זה.

אני אישית- בריקודגלים הייתי עם חולצה עד המרפק וחצאית שעוברת את הברך, אבל לא עד הרצפה.

יש דבר כזה?!

--.....מסתבר שיש......--

 

עכשיו, לפני שתתחילי בפעם הבאה לעשות הכללות, ולהביא לפילוג של עמ"י תחשבי טוב טוב מה שאת כותבת...

וואו אני שונאת את הדיונים האלה על הלבוש..מוריוש

אבל תסכימו איתי שלבוש אומר על פנימיות..

עזבו בנות, זה נושא רגיש, אבל מה תאמרו על בחור עם כיפה קטנה, שיער צבוע בכחול וגופיה? אל תסתכלו עליו ככה בפנים הוא ממש דוס...

אולי יש מקום של פנימיות שונה מחיצוניות, אבל חוץ מהרושם זה אומר גם משו על רמת הקפדה בהלכה, לא? לפחות בדרכ..

 

התקלקלות כי...הלב והמעין.

אני חושבת שהגדרה לדתי לאומי זה אחד שמשלב תורה עם ארץ במלוא מובן המילה ואם יש אחד שבתורה מזגזג והוא דתי לאומי אז זה התקלקלות כי השורש של דתי לאומי זה תורה עם ארץ כפשוטו ולו חסר קצת תורה... לא ממש הצלחתי להסביר את עצמי מקווה שתבינו

הי. בנות עם חולצה של ה' הוא המלך הם לא מהציונות הדתית בכלל.שִׁירָה

חחח=)

 

אבל בעצם הן גם לא הולכות לריקודגלים. אז לומשנה.=)

 

 

 

אני חושבת שזה שבנות לובשות חולצות מסויימות וחצאיות מסויימות (לשני הכיוונים) לא אומר מה הם בדיוק. יכולה להיות בת שלובשת בגדים כאלה (צנועים וארוכים וחולצות מודפסות עם ה' הוא המלך,לוידעת מה) בגלל שהיא פשוט אוהבת את המראה, ויכולה להיות בת שמתלבשת פחות צנוע אבל היא ממש מקפידה בהלכות שבת ושמירת הלשון וכשרות ואנערף מה.

 

וכן.בהחלט יכולות להיות גם בנות שלבושות כמו שהן לבושות וזה באמת מראה ומשדר עוד דברים חוצמהלבוש. אני מתכוונת שבת שלבושה בצניעות גם מקפידה (לפחות משתדלת) בשאר ההלכות, ובת שלא כ"כ מתאמצת בצניעות גם לא מתאמצת בשאר ההלכות והמצוות. כן,יש כזה דבר. אבל גם יכול ליות מה שכתבתי למעלה.

 

ובכלל לא קוראים לזה ציונות דתית!אם כבר אז דתי לאומי.. וזה חצי הדרדרות וחצי התקדמות. לוידת איך להגיד.

 

הלוואי שמשני הכיוונים נתקדם.. ונגיע למקום הכי שלם ונכון..

 

איזה לכלוך לא יפה.החיים דבש!
מי שהולך/ת עם חולצה של ה' הוא המלך הוא לא מהציונות הדתית בכלל?? מי נתן לך את הסמכות לקבוע דבר כזה? מן הראוי שתבקשי סליחה ומחילה מכל אלה שאולי נפגעו מהמילים שלך..
הי לא.אני אמרתי אתזה קצת בצחוק=)שִׁירָה

אח"כ אמרתי לומשנה. אוח עזבו. סליחה ומחילה מכל אלה שאולי נפגעו מהמילים שלי.

אופס,זה נשמע ציני..אבל באמת סליחה אם מישו נפגע..

אני ממש לא מסכים.די"מ

המשוואה לא נכונה לשני הכיוונים.

זה שמישהי מתלבשת צנוע אכן לא בהכרח אומר משהו.

אבל זה שמישהי מתלבשת לא צנוע (=באופן של עונה על גדרי ההלכה) בהחלט אומר.

אין להשוות בין הקפדה בהלכות שבת ושמירת הלשון.

כי לא התכוונת שהיא לא שומרת שבת אלא לא,מקפידה היא לא בריש גלי תחלל שבת נכון? היא תתבייש.

היא לא תדבר לשון הרע אם מישהי תגידי לה להפסיק כי זה לשון הרע (או שתמצא תרוץ,אבל לא תגיד לא אכפת לי..)

יש דברים שברור שלא עומדים בגד הלכה לפי כל השיטות. מי שמתלבשת ככה בעצם אומרת שהיא לא מתביישת להמרות את פי השם בריש גלי.

צודקשִׁירָה

אבל לוידת. אמ.שניה,באתי לכתוב משו ואז התבלבלתי. על איזה סוג בת דיברת באמצע?

אופ,סתם לא ממש הבנתי=\ 

מי שלובשת חצאית מעל הברך זה בהחלט אומרי עליה משהו.די"מ


מקווה שתקראי את התגובה שליחפרנית גאה=)
ואני לא כותבת סתם..
קודם כל, בכל ציבור יש מגוון, גם בתוך החילונים, וגם בתוך החרדים: ליטאים, חסידים- וכל חסידות נראת אחרת.. אז הגיוני וטבעי שגם בתוך הציבור הדתי יהיה מגוון.
הציבור הדתי, בחר בדרך קשה. להיות חלק ממדינת ישראל, חלק מהציבור הכללי, ובכל זאת להקפיד על תורה ומצוות. לא להסתגר ולחסום הכל, ולא להיות פתוחים להכל. וזו דרך קשה כי הגבולות לא תמיד הכי ברורים, אז יותר קל לפרוץ אותם. וזה מה שגורם לזה שחלק מהבנות מתלבשות לפי כל כללי הצניעות, וחלק מהבנות, לצערי הרב לא. זה לא הופך אותן ללא דתיות, בעיני. זה אומר שיש להן מה לתקן, ויש לנו מה לתקן כציבור.
מקווה שהצלחתי לענות על השאלה
יש גם עוד כמה סגנונות באמצע ובכללם אני...שולמית מילר
מציאות מורכבת... אבל גם בלתי נמנעת...
מסכימה ממש עם די"מ. אבל חושבת שאנחנונועוש=]]!!

במצב של התחרדות והתקלקלות יחד.

מצד אחד, כל התופעה הזו של לייט שבעיניי זה באמת אנשים שפשוט חוזרים על שגרת חיים קבועה בלי לחשוב ובלי לרצות ולהעמיק בעבודת ה' באמת, ומהצד השני רואים היום הרבה יותר רצון לקיום נטו, טוטאלי של רצון ה' בעולם, זה בעיניי חיובי מאוד.

הבעיה היא הפערים. הפערים העצומים שנוצרים ביניונ גורמים להשאיר את המשבצת של הדתי/תורני לאומי כמעט ריקה. הדוסים הם החרד"לים, הלא דוסים הם הלייט, והדתי לאומי כבר לא כ"כ קיים.

אנחנו צריכים לגרום לזה שהדתי לאומי יהיה תורני לאומי, וישאף לקיום אמיתי של מצוות  ותורה.

יש מלא דתי לאומי שלא לייט ולא חרדל!!מוריוש

לא הבנתי מה לשאוף, לחזק את הלייט ולעשות ת'חרדל פחות דוסים- ואז כולם יהיו דתי לאומי?

יש בנות כאלא. אבל כולן מעמ"י! אסור לשכוח!!סבבה אגוזים!


זה לא מעניין כאן אף אחדמוטי113


את/ה בטוח/ה?סבבה אגוזים!


אולי כמה מעטיםמוטי113

כאן אנשים מעדיפים ללכלך על הציונות הדתית. 

חוצפה!! לך למקום אחר ללכלך על הציונות הדתית!!סבבה אגוזים!

ואולי רק אותך זה לא מעניין!

למה?

עשית סקר את מי זה מעניין??

וחוץ מזה, לא ראיתי שקוראים לפורום הזה 'נוער וגיל ההתבגרות נגד הציונות הדתית' (או שפספסתי משהו).

אבל ניראלי אתה פספסתי משהו! קוראים לפורום הזה רק 'נוער וגיל ההתבגרות'.

אז בבקשה ממך תשתדל לא להגיד דברים שיכולים לפגוע באחרים (או להביך את עצמך).

שיהיה לך יומטוב!

זה היה אמור להיות הדם אבל זה פשוט ארוך מדי..די"מ
לפני שאת מתפוצצת עלי ומשתוללתמוטי113

אני ממליץ לעבור כאן בפורומים.זה הרושם שאפשר לקבל מהפורומים כאן. וזה שזה מעצבן אותך מראה שזה נכון. 

אנשים כאן מעדיפים לומר כמה הציונות הדתית לא בסדר. מאד יכול להיות שאחרים לא, אבל יש כאן הרבה שכן, וזו האווירה הכללית כאן. 

סליחה על ההתפוצצות. לא התכוונתי.סבבה אגוזים!


וגם האמירה לא נכונהמוטי113

לא יצאתי על הציונות הדתית אלא בסך הכל אמרתי שכאן בפורום הספציפי אנשים מלכלכים הרבה על הציונות.

אבל זה בסדר לא נפגעתי אני מבין את הכעס. 

סליחה שוב. ממש לא הבנתי.סבבה אגוזים!


מחול ונסלחמוטי113


אז מה אתם רוצים?מוריוש

שנושא הפורום יהיה- כמה שאנחנו נפלאים? הרוב פה מגדירים את עצמם דתיים לאומיים\ציונות דתית אז מדברים על מה שצריך תיקון..

חוץ מהקטע של הריקודגלים כל שנה שתמיד מישו צריך להרוס את ההרגשה הטובה של כולם עד שיש פה קצת פרגון לעצמנו..

מותר לתת ביקורת עצמיתמוטי113אחרונה

הלוואי וזה היה ביקורת מה שהולך כאן. הלוואי והיה בזה מן התיקון.

 

אין כאן חיפוש פתרונות. פה יודעים רק לכלכך. פה אין הרגשה של מבט קדימה, של ניתוח אמיתי של המציאות.

 

חוץ מזה, אדם שלא מכיר את הצדדים הטובים שבו לא יכול לתקן את מה שלא טוב בו בגלל שכל מה שיש בו נשען על איזון כוחות. זה עובד אותו דבר אבל לאט יותר כשמדובר בציבור. 

 

אנחנו לא יכולים בשום פנים ואופן לכלכך ולבלבל תשכל על בעיות כשאין אנשים רציניים ברקע שמביאים פתרונות. זו בכיינות לשם בכיינות, לכלוך לשם לכלוך.

 

וזה חבל מאד כי נאמרים פה דברים שבבסיסם נכונים אבל מעוותים. 

 

 

וכל מה שאני אומר הוא כמובן נכון להרבה מהפורום והאווירה שמקבלים. לא דיברתי על הפרט גם כי אני לא מכיר אחד אחד וגם כי אני מאמין שכל אחד כאן הוא טוב. ולא מטאפורית אלא באמת. 

 

בעז"ה נעשה ונצליח. 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך