שאלהאנ"ת

הטוב בא להטיב  מישהו יכול להסביר לי למה המשפט הזה כלכך עמוק? תודה מראש

אני לא יודעת למה הוא כ"כ עמוק אבל אני יודעת למה הוא יפהסבבה אגוזים!

אם תתעמקי בו- תביני, שבאמת כל דבר טוב בחיינו- בא להיטיב לנו...

חשבתי דווקא שה׳ הוא הטוב שבעולם ובא להיטיב-לעשות לבניו טוב..עוד אחת!
ה' הוא באמת הטוב בעולם. אבל אנחנו לא רואים אותו ביומיום,סבבה אגוזים!

הוא שולח שליחים שהם עושים טוב ומייטיבים לנו.

אתה מתכוון למשפט "שורש הטוב להיטיב"?סתמישוו
חשבתי על משהונולאית
בס"ד


אפשר להתייחס לזה שם תואר ושם פועל
טוב
מיטיב

הטוב- שם תואר למשהו שמיטיב עם סביבתו
מיטיב- הפעולה שמישהו שמוגדר כ'טוב' עושה ומשפיע על סביבתו


אבל אז למה אומרים הטוב והמיטיב?
הלא ' טוב ה' לכל יראיו' זה סוג של 'פועל'?

אלא שה' 'מראה' את 'הצד' הטוב, ליראיו, החיבור שלהםאל ה' זה אל "הפנים" של ה' "טוב", כעובדה, כשם תואר, כעצם, ומתוך זה שהקשר של יראי ה' אליו זה כטוב, אז מתוך תפיסתם כ'טוב' אז במילא מה שטוב- גם מיטיב,
אז מתוך כך ש'טוב ה' לכל יראיו' אז הוא גם מיטיב.

למרות שאומרים, ברוך 'הטוב ומיטיב' אז למה צריך להגיד 'הטוב והמיטיב?'
אם הוא טוב, אז הוא חייב להיטיב
ואם הוא מיטיב אז הוא נהפך לטוב

אלא שנראה לי, שה' 'טוב' בלי קשר למעשיו, או להשפעתו, אלא מעצם היותו, טוב.

כמו 'ברוך אתה ה' '
ה' לא מבורך, ה' הוא עצם 'הברוך', ברוך- כברוך, מעצם היותו, הוא הברכה, הוא הברוך עצמו.

ברוך אתה ה', ציון עובדה.

טוב ה', טוב זה ה', ובמילא כל טוב שיש בעולם זה התבטאות של ה' בעולם.
ומיטיב זה הפעולה שיש בעולם, אבל כהוא עצמו טוב זה ה' בלי קשר ל'הטבה' שקוראת בפועל.


וחוצמיזה, שאין רע או טוב, יש טוב, אבל בטוב הזה יש מתוק ויש מר, יש נעים ויש כואב.
תודה לעוניםאנ"ת

אבל לנולאית לא נראה לי שהבנתי את הקישור שלך למשפט הראשון

טובנולאית
בס"ד

לא אמרתי שאני מבינה למה המשפט הזה הוא כל כך עמוק,
רק ניסיתי לראות את הקשר של זה טוב ומיטיב מבחינה לשונית וקצת נסחפתי, נראה לי.
לא מה שרציתי אבל ץודה רבה אנ"ת


אהבתי, תודה!מעט מן המעט
דבר ראשון, המשפט הוא "דרך הטוב להיטיב".אני77

דבר שני, משפט הוא עמוק לפי כמה שאפשר ללמוד ממנו.

ומהמשפט הזה אפשר להבין למה הקב"ה ברא את העולם, ומה הוא מצפה מהעולם. שאלה דברים מאוד חשובים, וכשמעמיקים בהם הם יכולים לחנך את האדם.

כמדומני ש"טבע הטוב להיטיב" וזה עמוק מאוד כיחיה רוזאחרונה
זו אחת התשובות ביהדות לסיבת בריאת העולם. יש בזה הסברים ותהיות ותשובות נוספות ואיזון בין התשובות וכו'
אני חושבתestybn

לא יודעת אם זה נכון אבל אני הבנתי שתכלית דבר שהוא טוב זה להיטיב לאחרים, ובזה "נמדד" הטוב שלו. ומכיוון שהקב"ה הוא הטוב המוחלט, אז גם כל מה שהוא עושה זה על מנת להיטיב לנו הנבראים.

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך