בעיות עם מד"שיתמדריכה

אני מדריכה של בנות בכיתה ה' ומאוד אוהבת את חניכות שלי. כמו בכל שבט נורמלי, גם בשבט שלי לפעמים יש דברים שצריך להעיר. הבעיה היא שהמד"שית שלי אף פעם לא מעירה. היא פשוט משאירה את זה לי כי היא יודעת שאני לא אתעלם, כי החניכות חשובות לי. לפני ל"ג בעומר דיברתי עם הקומונרית שלי וממש התעצבנתי על זה שרק אני מעירה, כי חניכות ממש כועסות עלי בגלל זה והיו גם כמה חניכות שבשיחה אישית אמרו לי שהן יותר אוהבות את המדריכה השניה כי היא לא מעירה.. ואז החלטנו שאני אגיד למד"שית שלי מה מפריע לי ואבקש ממנה להעיר יותר.. הבעיה היא שזה לא קרה. היא פשוט לא העירה. ומתישו אמרתי לה שאני רגע הולכת עם חניכה להביא משהו אז שתהיה אחראית שאף אחת לא מתעסקת עם האש וכשאני חוזרת אני רואה אותה יושבת ושרה עם החניכות וכמה בנות מתעסקות עם האש, אז הלכתי להעיר להן והן אמרו לי שהיא הסכימה להן (!!) היא הסכימה לבנות בכיתה ה' לשחק באש. ואז ראיתי שאחת הבנות מחזיקה את הלחי שלה. שאלתי אותה למה והיא אמרה שהיא נכוותה מתי שלא הייתי. (אחרי המדורה אני הייתי צריכה להתנצל כשהורים התקשרו אלי מעוצבנים. מסתבר שהיא לא היתה היחידה. היו 3 כאלה, שהיא פשוט שלחה אותן לבד לשטוף את זה) אחרי זה הבנתי שפשוט היא לא משאירה לי ברירה אלא להמשיך להעיר. ואת האמת? כעסתי עליה ממש. היא חברה שלי, למה היא לא יכולה גם להעיר?! אני גם לא רוצה לצאת המדריכה הרעה!!

בדרך כלל אנחנו מכינות פעולות ממש מושקעות. שבוע שעבר במקרה לא היה לנו זמן (סוף שנה וזה..) והגיע יום רביעי ולא הכנו פעולה (כשביום חמישי צריכה להיות הפעולה) ואמרתי לה שאנחנו חייבות לשבת להכין פעולה והיא אמרה לי שהיא עסוקה ונכין אח"כ. בסופו של דבר הגיע יום חמישי בבוקר ועוד לא היתה לנו פעולה, והיא עוד לא יכולה להכין. ידעתי שכשאגיע הביתה לא יהיה לי זמן להכין, אז ביקשתי מחברה פעולה מוכנה למרות שהיא לא הכי מושקעת. ולא האמנתי למה שקרה בפעולה. דבר ראשון- המד"שית שלי לא הפסיקה להזכיר לחניכות שאני זאת שהכינה את הפעולה הזאת אז זה לא אשמתה שהיא לא טובה. דבר שני- רק אני הייתי צריכה להעיר!! ובגלל שזו לא היתה פעולה מושקעת במיוחד, הן גם לא הקשיבו במיוחד, והיה צריך להעיר הרבה יותר (לא מדברים ככה בפעולות! אם היא מציקה לך את יכולה לבקש ממנה יפה להפסיק או להגיד לנו שאנחנו נגיד לה להפסיק אנחנו לא מוכנות שתדברי ככה בפעולה. אל תפריעו לקבוצות אחרות! וכאלה דברים) ואז כמה חניכות החליטו שמשעמם להן ויצאו להכין כלמיני שלטים לסניף. הן לא הפריעו לאף אחד, אז התעלמתי. כל עוד הן לא מפריעות אין סיבה להעיר להן. ובגלל שהן לא היו בפעולה, לא חילקנו להן את הצ'ופר (וזה כלל אצלנו בפעולות.. לא משהו שהמצאנו באותו רגע..) ואז הן ביקשו שלא נוריד להן את השלטים (וברגע שהן מבקשות את זה זה כבר נשמע מחשיד.. כי בדר"כ אנחנו לא נוגעות להן בשלטים) ואז הלכנו וראינו שלט עם מילים ממש לא יפות (מפאת כבודכם אני אחסוך ממכם את המילים) על מדריכות. אז בהחלטה עם המד"שית שלי הורדנו להן את השלט. וזאת היתה שטות שאני הורדתי. הייתי צריכה להשאיר לה להוריד. (למרות שהיא בחיים לא היתה מורידה, אבל בסדר.) אחת הבנות התעצבנה עלי והתחילה לצרוח עלי באמצע הסניף מול כל החניכות שאני סתם מעצבנת שמעירה על כל דבר ושהיא שונאת אותי ואוהבת את המד"שית שלי כי היא לא מעירה וכו'. ואני ממש אבל ממש נעלבתי. באיזה זכות הבת הזאת אומרת לי את זה?! זאת בת שאני משקיעה בה שעות, עונה לטלפונים, יושבת איתה בשיחות אישיות גם על חשבון פעילויות של הנוער שאני רוצה ללכת אליהן.. מה היא חושבת לעצמה?! בקיצור, חזרתי הביתה ובכיתי מלא. פשוט נפגעתי. ואז בשבת דיברתי איתה והבהרתי לה שזה היה לא לעניין איך שהיא דיברה והיא התנצלה ואמרתי לה שאני בשמחה אשמע הערות אם הן מגיעות בצורה נעימה ולא בצרחות מול כל הקבוצה. אז עם הבת הספציפית הזאת זה הסתדר.

ועכשיו כמה שאלות שאם יש למישו כח לענות אני ממש אשמח.. ושכוייח למי שקרא עד פה

1- מה אני עושה עם המד"שית? זה הרי לא הגיוני שרק אני אעיר!!

2- אם זה קורה שוב (ויש סיכוי שזה יקרה שוב) איך אני אמורה להגיב?

3- איך אני מחליטה מתי להעיר ומתי לא? אני טיפוס ביקורתי וכל פעם מתלבטת מחדש אם היה נכון שהערתי או לא..

 

 

תודה רבה לכל מי שקרא!!

קראתי, וואי..ממש כאב לי לקרוא אתזה באמת..נפגעתי בשבילך..נחל
אין אפשרות שאת מחליפה מד"שית? או לכל הפחות מעבירה את הבעיה הזאת הלאה?
אני חושבת שאם זה היה קורה אצלי אז הייתי מבהירה להטוב ממאוד שהמצב הזה נוראי, שזה לא יכול להמשיך ככה..ואם עוד פעם אחת שזה קורה שאני זאת שמעירה וכו' -את תהיי אחראית להכין את הפעולות, הורים שיתקשרו אלי אעביר אליך ואומר להם שאת היית אחראית עלזה וכו'. ז"א לא הייתי מוותרתת, נלחמת עלזה שמשו ישתנה. ואני חושבת שכשצריך להעיר-מעירים!! אחרת לילדים אין גבולות..הפעולה כבר פחות מהנה שיש רעש או כל הפרעה אחרת..וק"ו להעיר שמדובר בסכנה לילדות.
מקווה שכתבתי אתזה ברור..
אי אפשר להחליף מדשית, והקומונרית יודעת מזה..מדריכה
והיא לא מתכוונת לעשות עם זה שום דבר??נחל
מה עם לדבר איתה ולהסביר לה באופן חד משעמי?
איפה הקומנרית בכל הסיפור?די"מ
הקומנרית צריכה לתפוס אותה ולהעמיד אותה במקום.
להסביר לה קצת מה התפקיד של מדריכה.
הקומונרית לא ממש מתפקדת..מדריכה
וואי באמת מתסכל!החיים דבש!
היה לי מקרה דומה.. אני לא אפרט אבל- נעזרתי במדריכים האחרים, כי לי לא היה נעים. ובאמת שזה ממש עזר לי! תנסי לבקש ממדריכות אחרות לדבר איתה, ונקווה שזה יעזור.. ודבר שני- ברור שזה עצוב שהבנות אומרות לך שהם לא אוהבות אותך אלא את המדשי"ת, אבל החניכים קולטים טוב מאוד איזה מדריך משקיע ואיזה לא, ובסופו של דבר הם מעריכים את מי שבאמת השקיע.. גם אם לא בתוצאה הקרובה, בהמשך הם בטוח יעריכו אותך!
בהצלחה!!
וואי.. עצוב לשמוע את זה!תהל00
אז באמת לשבת איתה ולהסביר, אפילו ממש בעצבים,תפרטי לה הכל. כי היא יכולה להגיד שלא שמה לה וכ'ו. ואפילו לעשות מצפון שאם זה ימשך את תעזבי והיא תישאר לבד!!! גם אם זה לא אמיתי, רק לפחות שמשהו יעיק עליה. הילדה סה''כ מסכנה- לא יודעת מה לעשות עם עצמה! סומכת עלייך שיהיה טוב. בהצלחה נשמה
הסברתי לה. וזה לא עוזר. היא אומרת שזה לא נח לה להעירמדריכה

ושנח לה שאחרים עושים במקומה את העבודה (היא לא אמרה את זה לי אלא לחברה משותפת) אופ.זה פשוט מתסכל!! אני חברה ממש טובה שלה, אבל קטעים כאלה מחרפנים אותי!.. בטח שנח לה שאחרים עושים במקומה את העבודה. החניכות כועסות עלי ולא עליה וכשאני לא מרשה משו כי הוא מסוכן/ מפריע לקבוצות אחרות/ פוגע בבנות הן פשוט הולכות אליה והיא מסכימה להן.. ואז אני סתם יוצאת רעה.. והיא יוצאת המדריכה החמודה הזאת שכיף ללכת אליה.

תגידי לקומונרית שאם היא לא תטפל בזה את תעזבי את הסניףnkfhtkprbx

(לא משנה אם באמת או לא) ואז את תשאירי אותה עם חור...

אם היא לא פועלת את צריכה לגרום לה לפעול...

לא מעניין את הקומונרית שלי אם אני אהיה בצוות או לא.מדריכה

היא גם ככה עודקה עוזבת והיא לא באמת עושה משהו בסניף.

אז ניראלי כדאי שתחכי להבאה. ומהתחלה תסבירי להתהל00
יש כאן בעיה אבל היא לא בך.שירוש16

את פשוט מתפקדת בצורה הטובה ביותר במצב שאת נתונה בו- מד"שית שלא מתפקדת כפי שהיא אמורה.

וזה לא משנה מה התפקיד שלה. זה לא קשור ישירות להערות שלך או שלה. זה נושא שלם שנקרא: לקיחת אחריות. ומצטערת להודיע לך אבל זה נשמע מדבריך שיש פה בעיה רציתי כזו. ולא מהכיוון שלך. את דווקא נשמעת אחראית ובוגרת. אבל חברה שלך (איך נאמר את זה יפה??) לא... . 

צורת ההתנהגות שלה ממש חסרת אחריות. 

ואני לא מדברת ספיציפית על כל מקרה בנפרד. (לתת לילדות בכיתה ה' לשחק עם אש? ואח"כ להכריח אותך לקחת על זה אחריות ולהתנצל לפני ההורים?).

אני מדברת בכלליות- מדובר פה בבעיה כללית.

אני אישית הייתי מבררת האם החוסר אחריות שלה מתבטא בשאר התחומים בחיים שלה (מבחנים/לימודים/משפחה/חברות וכו') ואם כן אז הפתרון הוא די פשוט- היא לא מתאימה לתפקיד. זהו.

לגבי 2-

נסי לקחת את הערות של החניכה שלך במבט קצת שונה- הרי את זו שמשקיעה את כולך בבנות, והן מרגישות את זה. כן תרצי לא תרצי- הן יודעות שאת משקיעה בהן. לא משנה כמה הן ינסו להתכחש לכך. נשמע כאילו החניכה שלך אוהבת אותך ומכירה טובה- היא פשוט בועטת במי שהכי קרובה אליה. את משקיעה, לך אכפת מהבנות, את מעירה להן כדי לעזור להן... וכן. היא גם תבעט במי שהכי קרובה אליה. (עובדה- היא הסכימה להתפייס. ז"א- היא לא רצתה לפגוע בך. היא רצתה את הערכה שלך, את התשומת לב שלך).

לגבי 3-

גם אני טיפוס ביקורתי. מזדהה איתך.

אני חושבת שכל עוד הבנות לא מפריעות לאחרות להנות- זו לא בעיה. שם כבר החלטה שלך איפה להעיר ומתי.

אבל ברגע שבנות מפריעות לאחרות, את לא מעירה להן כי את "ביקורתית". את מעירה להן כדי לעזור לחניכות שלך. את עושה את זה לטובתן.

וכמובן שכל שמירה על כללי הבטיחות היא לטובתן ואין בכך ספק שצריך להעיר.

אולי יעזור לך כשאת מעירה לספר לבנות שזה לטובתן ולהסביר להן במה זה לטובתן. (זוכרות שאמרתי שמסוכן לשחק באש? ראיתן מה קרה לזו וזו כשהיא לא הקשיבה לכללים? חבל. אתן היחידות שמפסידות. משהו בסגנון...).

ובכך את פשוט נוטלת את האחריות מעליך ושמה אותו על הכתפיים של החניכות שלך. שהן תתמודדנה עם התוצאות.

 

בהצלחה!

יקרה אחתת. מבינה מאוד, ומזדהה.בצל סגול

לי זה דווקא נשמע כמו עניין של תחרותיות. שזה מה שגורם לה להתנהג ככה.

הדרך הזאת של לא להעיר, ולתת לך להיות "הרעה"- מראה שהיא פשוט מפתחת תחרות ביניכן,

היא רוצה להיות המדריכה היותר נערצת ואנערף, ולכן היא מתנהגת ככה,

ולא אכפת לה שהיא דופקת אותך, להיפך, זה דפקא עוזר לה להשיג יותר בקלות את התדמית של המדריכה החמודה שכולם אוהבים.

וזה חבל.

מישו צריך להסביר לה(לא את.) שאין עניין לתחרות בין מדשיות. המדשיות פועלות ביחד לטובת השבט.

ובכללי- שהמטרה בהדרכה היא לא שלי יהיה טוב ואני אהיה המדריכה הכי מאמי בתולדות הסניף,

אלא שהשבט יפרח, יתקדם למקום טוב. ושלשבט יהיה טוב.

ולשבט הכי טוב כשהמדשיות שלו פועלות ביחד למטרה הזאת,

ואין ביניהן תחרות שטותית.

צריך להסביר לה שכשתיהיו ביחד, למטרה הזאת, ותקדמו את השבט, ותאהבו אותו ותעשו לו טוב(שאת זה משיגים גם מתוך כללים וגם מתוך זרימה)- אז הן יאהבו אתכן באאמת. את שתיכן. כל אחת בנפרד. הכל!

 

לדעתי- 

כדאי שתדברי עם מישהו שיסביר לה אתזה. (אם ישמצב מורה משותפת או מדריכה באולפנה. או המדריכה שהכניסה אתכם להדרכה. כל מי שקשור לשתיכן ויכול לגשר בצורה טובה. אני מבינה שהקומונרית פה לא אופציה.)

ובנוסף- תשבו ביחד, תגיעו לכללים משותפים שמתאימים לשתיכן, שעל פיהם הולכים ומתקדמים בשבט. (זה אחרי שיסבירו לה שצריך כללים, ושמדריכה שמציבה גבולות היא לא מדריכה רעה ומעצבנת. וככה גם החניכות יבינו את זה)

ועל הכללים שתחליטו- יוחלט ששתיכן מיישמות באותה מידה. אסור להוסיף ואסור להפחית, אלא אם כן יש מקרה ממש חריג, שבו מתייעצים אחת עם השניה.

ככה היא גם לא תרגיש תתחרות- היא תקבל את המקום שלה כמציבת כללים(לא מעצבנת ורעה) ולא את המקום שאת דורשת ממנה להציב את הכללים שלך. (לא בקטע רע, אלא כי היא לא מתפקדת.)

 

מתוך זה- נראלי יהיה לה ברור שאין שום צורך להאשים אותך מול החניכות בפעולה שלא יצאה טובה, או בכל דבר אחר.

מקווה שזה יעזור. אפילו קצתת.

 

בהצלחה נסיכהה.!

את מדריכה מדהימה, אשרי החניכות שלך שזכו בך(=

שיהיה בהצלחה בהכל. ומקווה ששנהבאה תגיע אליכן קומונרית טובה יותר, שתוכלי להתייעץ איתה על דברים כאלה ולפתור בעזרתה את הבעיות. כי זה באמת הכי טוב. וזה התפקיד שלה.

המון הצלחות, וחיבוקיייםם

אז ככהנוקנוק77
1. לדעתי אולי כדאי לך לנסות לדבר איתה.. תשאלי אותה מה היא חשבה כשהחניכה הזאת צרחה עלייך? למה זה קרה? אם גם החניכות רואות אתזה, אז מה זה אומר על הקשר בינכן כמדשיות? איך אפשר למנוע מקרה כזה בהמשך?.
ואחכ כמובן תספרי לה שדברת איתה והכל בסדר וכו'

2. את הגבת מעולה! יכול להיות שדווקא בגלל שזה היה בנחרצות זה לא יקרה שוב ואפילו יעשה רושם על שאר החניכות..
אבללל- יש 4 סוגים של יחס לגבולות וצריך להתאים אותן לכל חניכה בנפרד:
*שיטת ה"ינשוף"- להסביר על הגבול עצמן, לתת את הידע, הסיבה, הדרך לביצוע, מתוך ציפיה והכלה..
*שיטת ה"לב"- להסביר בקשר אישי, מתוך אהבה
* שיטת ה"פיל" - דברי איתה דוגרי, תהיי עיקבית, מתוך נוקשות
*שיטת ה"שור"- פשוט לאיים... אני יודעת שזה נשמע נורא, אבת יש חניכות שזה מה שהן צריכות...

3. הרב שלנן לימד אותנו 10 דרכים להעיר הערות בצורה נכונה- מוזמנת שאפרט בפרטי...
ובכללי- כל פעם תשאלי את עצמך האם ההערה שלי באמת תעזור? איך זה לא ישמע ממש רע?..

בהצלחה!
לגבי ה10 דרכים להעיר נכון...מגדלור באפלה

אשמח שתשלחי לי גם או שתגיבי כאן ככה שכולם יוכלו לראות, אשמח מאוד

11 דרכים להעיר נכוןנוקנוק77
1.לא מתוך כעס!
אדם לא שולט בכעסו ומשדר את הכעס לשני, זה מונע מהם להקשיב אחד לשני והם לא באמת מתכוונים למה שהם אומרים

2. לרצות לתקן!
אם לא באמת רוצים תיקון- הוא לא יהיה. כאשר מנסים להעביר דברים שהצד השני לא מסוגל להגשים אותם זה רק יוצר מריבה

3. הבנה
לשים את עצמך בצד השני ובכך כאשר נעיר את ההערה היא תהיה שונה ועדינה יותר

4. לבחור את הזמן הנכון והמקום הנכון
לא תמיד מתאים להעיר הערה, צריך להסתכל מה הבנאדם עבר באותי יום, איפה הוא נמצא כרגע וכו

5. מתוך רוגע

6. להתחיל בשבח

7. לעורר אצל השני רצון לקבל ביקורת

8. לצמצם כמה שיותר את ההערה, כיוון שאם נעצים אותה הצד השני לא יקבל אותה

9. להכניס את עצמך כחלק מהבעיה
אתה נותן הרגשה שזוהי נקודה רגישה ובעייתית גם לך

(10. להפוך את הבעיה לספציפית ונקודתית)

11. לסיים בטוב- ציפיה ואמון לתיקון

מתוך שיעור של הרב הלל מרצבך
רק עכשיו ראיתי את זה, תודה רבה!מגדלור באפלה
נראה לי אם הייתי יודעת שזה מהרב מרצבך הייתי יכולה ללכת אליו רבע ישוב ישר הביתה ולשאול אותו היה לוקח יותר מהר. תודה בכל מקרה!
וואי! זכית!!נוקנוק77
תדברי עם המדשית שובשירה כהן
אולי תסבירי לה את החשיבות של להעיר? ושגם אם עכשיו בכמה דקות הקרובות החניכות יתעצבנו לתווך הרחוק זה שווה להן? וגם תסבירי לה את איך שאת יוצאת כלפי החניכות במצב הנוכחי שלכן, אולי היא תבין
נערךאיזדרכת
עבר עריכה על ידי איזדרכת בתאריך י"ג בתמוז תשע"ה 10:51

התעצבנתי בשבילך.. מחילה אבל בעיני עם כל החברות שלכן,תהילה רבקה
יש כמה דברים שדרושים תיקון..
ולתשובות-
1. לוקחת אותה לשיחה צפופה ואומרת לה שלא מעניין אותך שהיא רוצה להיות מדריכה שלא מעירה וכו' כי מה שחשוב פה זה טובת החניכות והתנהגןת כזאת היא ממש לא טובת החניכות. תהי החלטית ואם היא אומרת לך שהיא לא רוצה לעשות את זה תגידי לה שאת לא יכולה להמשיך ככה וצריך למצוא פיתרון רציני יןתר(לפנות לגורם גבוה יןתר מהקומונרית למשל). בלי קשר עדיף גם לפנות לגורם גהוה יותר מהקומונרית. בד"כ מי שמטפל בבעיות כאלה זה רכז הדרכה..
2. את יכולה לעשות לחניכות שלך פעולה על הערות. להסבחר להן מה נכון, לעשות איזו מתודה.. ככה הן ילמדו פעם הבאה ובחיים עצמם שזה טוב להעיר(ברור שיש דרך) ומותר. יש מצב שאחרי פעולה כזאת זה לא יחזור על עצמו..
3. תסתכלי על הדברים החשובים שאת יודעת שאם לא תעירי עליהם עכשיו הם יחזרו שוב. בנוסף על דברים שיכולים לפגוע באחרים- ההערה נצרכת. תעשי חושבים עם עצמך איזה דברים עדיף לך להתמקד בהם ושהחניכות יהיו יותר טובות בהם. ברור שעדיף שהן יהיו טובות וישפרו את ההתנהגות שלהן בהכל אבל אם כרגע המצב שאת היחידה שמעירה אז אין ככ ברירה וצריך לוותר קצת על הערות..
אגב, זו השנה הראשונה של ההדרכה שלך?
קראתי ואני ממש מצטערת בשבילך...אחת שלא מבינה

מאיך שזה נראה ממה שכתבת המד"שית שלך היא טיפוס תינוקי ולא אחראי.. כשאת בעצם ההפך מזה, אז היא מנצלת את זה בלהפוך אותך למדריכה ה"רעה".

לדעתי, בעיקר בגלל שהיא חברה טובה שלך את צריכה לדבר איתה ולסגור ביניכם את הענין הזה תגידי לה את מה שאת חושבת על ההתנהגות שלה ועל איך שזה פוגע בך ולא בוגר בלי להתבייש או לחסוך ממנה פרטים... אם את חושבת שזה יגרום למריבה ביניכם אז כדאי שתבקשי מחברה של שתיכן להגיד לה איך זה נראה מהצד, מנקודת המבט שלה כדי שהמד"שית שלך תבין שהיא לא יוצאת טוב.. רק אחרי שהיא תתחיל להתנהג בצורה יותר בוגרת (גם אם את תצטרכי להעיר יותר שהיא לפחות תקח אחריות מסוימת, מה שאמרת על הפעולה הלא מושקעת שהיא דאגה להוציא אותך מושפלת ולהגיד שאת זאת שהכנת את הפעולה זה מראה על התנהגות תינוקית) אז זה יהיה הרבה יותר קל כי גם אם תעירי לבנות הם יבינו שיש סיבה כי גם המד"שית שלך מעירה. והן גם יכבדו אותך יותר כי הם יראו שגם המד"שית שלך לא משפילה אותך וגם מסכימה עם מה שאת אומרת... ואם היא בכל זאת תתעקש להמשיך את ה"תחרות" שלה אל תתני לה לצאת טוב, כשאת מכינה פעולה מושקעת שהחניכות נהנות ממנה תדאגי שהם לא ישכחו שאת הכנת את הפעולה... בכל מקרה גמני טיפוס ביקורתי אבל במקרים כאלה אני חושבת שהרבה יותר טוב להעביר את האחריות עלהין (להסביר להן שאת הכנת פעולה מושקעת ורצית שגם הן יהנו ממנה אבל זה בחירה שלהן אם לשתף פעולה ואם לא רוצות אז לא חיבים  לעשות את הפעולה הזאת וכו') החניכות שלך בסה"כ  בכיתה ה'ההן לא תמיד מבינות את מה שהו עושותואת איך שהן פוגעות בך אבל הכי חשוב זה לא ליצור תחרותיות איתן (לא להעלב מהן יותר מדי אך מצד שני לקחת את מה שהן אומרות כביקורת בונה.. וגם להסביר להן שכל הערות האלה הם מדאגה אליהן...) וגם תדעי לשחרר קצת לא יותר מדי להעיר על מה שלא צריך אם את רואה שהן עושות משו שלא מקובל עלייך אבל לא מזיק לאף אחד תדעי להעלים עין וגם כשאת כן מעירה אל תעשי את זה בכעס תעירי להן כמו לחברות תגידי שזה לא כלכך נעים שהן עושות את זה כי זה מפריע לאחרים ושאם היו עושים להן את זה זה לא היה נעים להן וכו'... הן אולי בכיתה ה' והן לא כלכלך מבינות כל מה שהן עושות אבל אני בטוחה שאם תסבירי להן יפה ולא בכעס הן גם ירצו יותר להקשיב לך וגם יבינו מקווה שעזרתי... 

רציתי לשתף אותך מניסיון אישימאיר.

היינו מדריכים של שבט נבטים ניצנים שנתיים והיינו שלושה מדריכים -שהיינו החברים הכי טובים שיש
אבל מה??לפעולות לא היה לכולם כוח להכין\לעשות\לבצע
היינו ממש אובדי עצות והבנו שהמצב אינו יכול להמשך וצריך שינוי
הקומונרית דיברה איתנו וכו וכו ובסוף הגענו למסקנה שמישו יצטרך לעזוב תסניף וללכת(פה קפצתי משמחה וניסיתי לצאת...אבל הוויכוח היה בין המדשים)
בקיצור החלטנו לתת לעצמנו עוד חודש לנסות
והבעיה נפטרה..פלאים
פשוט סתמנו תפה...אף אחד לא העיר מילה אבל מילה לא העיר לשני..
טמנו תראש בחול ועבדנו קצת יותר קשה...כלומר עשינו פעולות אבל דרך הטלפון קיצור יותר בסבבה

ואחרי שנתיים יצאנו עם וואו!!עשינו את זה
קיצור באמת חשוב שאם את כבר מדריכה אז תסימי תתקופה שלך יפה
פשוט תפסיקי להעיר...תשאלי בעדינות-אפשרי -תות
לא אפשרי-וואלה בעסה אבל תסתדרי לבד..
בסופו של דבר חניכים יודעים מי המשקיע וגם ההורים
לזרוק אחריות זה באמת לא יפה אבל לומדים לחיות עם זה
כעסים בין המד"שים זה הדבר הכי גרוע שיש
בהצלחה

רק נק'-הזכרת לי משהו מהגמראאני77אחרונה

"אמר אביי: האי צורבא מרבנן דמרחמין ליה בני מתא, לאו משום דמעלי טפי אלא משום דלא מוכח להו במילי דשמיא. אמר רבא: מריש הוה אמינא הני בני מחוזא - כולהו רחמו לי. כיון דהואי דיינא, אמינא: מינייהו סנו לי ומינייהו רחמו לי"

 

תרגום: אמר אביי- ת"ח שאוהבים אותו בני העיר, לא משום שהוא טוב יותר, אלא משום שלא מוכיח אותם במילי דשמיא. אמר רבא-בהתחלה חשבתי שבני מחוזא כולם אוהבים אותי. כשנעשיתי דיין אמרתי-מהם אוהבים אותי ומהם שונאים אותי...

 

באמת כל הכבוד לך!

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך