גרביונים/גרבייםדרשתי קרבתךך
ממה שאני רואה ויודעת... [כמובן שכדאי ללמוד את הדברים לעומק!]נפש חיה.
1. "שוק באישה ערווה". נחלקו הפוסקים מהי שוק.
יש מי שאומר שמהירך עד הברך=שוק [ואז לכסות את זה]
ויש מי שאומר שמהברך עד הקרסול = שוק [=ואז בגלל שזה מכוסה לא צריך גרביים]
* מ שמתיר ללכת עד הברך- מחמיר בשמירת הלשון
[חפץ חיים. בעל ה "משנה ברורה" ועוד]
[אגב- גם ה "עד הברך"- אומר שהיא חייבת להיות מכוסה בכל מצב! לכן בד"כ לוקחים עוד 10 ס"מ מתחת לברך- בדומה לחולצות שלושתרבעיי]
מי שהולכת עם חצאית קצרה [כאמור, בהסתמך על "ירך - שוק"]
לתוספת צניעות גורבת גרביים . כדאי לומר שגם בגרביים ישנם עוביים מסויימים כאשר בג. ניילון הדק ביותר שאני יודעת עליו הוא 15 דנייר. והעבה ביותר הוא 70 דנייר.
מקובל בד"כ ללכת עם 40 דנייר. הרוצה להחמיר- תבורך. [בדרך כלל הבנות החרדיות הולכות עם גרביים בגלל החצאית שלא ארוכה מאד- ולכן זה נתפס כמאפיין "חרדי". אבל זה לא "רק" חרדי...
בציבור שלנו בד"כ הולכים עם ארוך [חצאיות "מקסי"] או חצאיות שלושתרבעיי- הברך מכוסה= השוק מכוסה-= אין צורך בתוספת.כמובן- מי שרוצה להחמיר- תבוא עליה ברכה.
צניעות מתבטאת בלבוש שמבטא הלל רוח מסויים.
אדם צריך לשאוף לצניעות
בכל הליכותיו
מעשיו
ומחשבותיו.
אשרייך.
בהצלחה!
זה ממש לא קשור חצאית ארוכה או קרב חרדיות בכל מצב הולכות עם גליאורה 613
גרבים
ועוד משהוא מאיפה ההיתר ללכת עם שרוול מעל המרפק ולרות את עצמות הצוואר...
לכת עם הגרביים זו החמרה. והמחמיר- תבוא עליו הברכהזורוגורו
ממה שאני בררתי-עלה למעלה
הרב שלנו מתיר לכן אני לפעמים הולכת קצרהטוב שבטוב
אבל לרוב אני הולכת ארוך כי זה יפה ...
חשוב לדעת שהצניעות היא סוגיה חשובה ופנימית.נפש חיה.
הבגדים הוא חלק קטן ממנה...
אני יודעת שזה חופר
אבל זה אמיתי....
∆לחלוטין!*צועד*
אולי זה קצת ניצלוש אבל אני חייבת לשאול.המתיקות שבשכחה
לא שאני מזלזלת בלובשות הגרביים. אם נאמין או לא, אני הייתי ביסודי בבית ספר שחייב אותי ללכת עם גרביים עד לחצאית. (חלק אפל בתקופה הזאת של חיי, לא נורא, החיים מדהימים באופן כללי.)
ושאלתי, מה הקטע של גרבי הניילון?
כאילו, בסדר, גרביים, צניעות, סבבה, עובר. (אולי חלקית, אבל עובר.)
אבל מה המטרה של גרבי הניילון? מעבר לזה שהן עושות רע על הנשמה כשמסתכלים עליהן, הן לא שומרות על גדר צניעות כלשהו. לא "מסתירות" "מכסות" או משהו כזה , לא קצת מיותר?
אני באמת אשמח אם מישהי תאיר לי את
העיניים ותסבירו לי את מהות העניין.
תודה וסליחה אם ניצלשתי
באמת מטרת הגרב היא כיסוי של הרגל. ברגע שהיא שקופה/ צמודהנפש חיה.
ובכללי מבליטה את הרגל= היא מושכת תשומת לב מסויימת= לא כל כך צנוע.
יש גם עניין של "מנהג המקום"- מה שמקובל בציבור מסויים, נראה שונה קצת אצל אחרים.
ואם תבחיני תראי שכתבנו על הגרבי ניילון ממה שאנחנו יודעים.
אני אסבירהמתיקות שבשכחה
ועליהם שאלתי.
תודה
לפי דעתי-עדיף לשים גרביים שקופות מאשר בכלל לא...עלה למעלה
או, זה בדיוק מה שאני לא מבינה. למה?המתיקות שבשכחה
כי יש הלכה כזו...עלה למעלה
ללכת עם גרביונים שקופים?!
די"מ
לא!! ללכת עם גרביםעלה למעלה
זה לא שיש הלכה שצריך להיות מציק על הרגל איזה משהודי"מ
זה כמו שתלכי עם חולצה שקופה..
לפי ההלכה-עלה למעלה
תראי אני לא מבין בבגדים של נשים ולא הולך להיכנס לפרטיםדי"מ
לפי ההלכה אם זה שקוף או חצי שקוף זה לא בסדרנשוי שמח
וגם אם כן עדיף חולצה שקופה מאשר כלום...עלה למעלה
אין שום הבדלדי"מ
זה כמו ללכת עם פאה!בת 500
אין הכי נמידי"מ
זה פשוט יותר יפה, אין פה שום עניין של הלכה.מישהי=)
לדעתי.
כל עוד לא מדובר באלו האטומות לגמרי
שזה נראה שהרגל עשויה מגומי חום
אז זה בשביל יופי
וזה באמת מהמם.
ולא נוח.
לא מבינה את הקטעאחת שלא מבינה
זה פעם ראשונה שאני כותבת פה במקרה יצא לי להכנס והסתכלתי בדיון שלכן למעלה. וואלה אני לא מבינה! נכון שאני לא יכולה להגיד על עצמי שאני הולכת לפי כל גדרי ההלכה אבל בנות עם גרביים שקופות לא יותר צנועות מבנות שהולכות עם חצאית שמכסה את הברך,כאילו מה ההבדל שיש להן על הרגל נילון?! וגם אני כמו עדי לא מבינה אתה קטע(מסכימה איתך בכל מילה) ועיצבן אותי שעניתם "זה ההלכה" כאילו מעבר לזה שההלכה היא שהחצאית תכסה את הברך השאלה היא למה הגרביונים השקופים מועילים? אז אולי אם תסבירו אני אוכל להבין תסיבה שהם הולכות כך כי גם אם זה ההלכה זה לא נותן לי הסבר...ובקשר לבגדים אדומים- מי המציא את זה שאסור ללבוש בגדים אדומים?
טוב מצטערת אם שיגעתי או אמרתי דברים קצת לא במקום אני פשוט לא מצליחה להבין את זה...
בע"ה כשאוכל...טוב?^^נפש חיה.
הגמרא בברכות "המציאה" את זה שאסור ללכת עם בגדים אדומיםדי"מ
משמע שאם היא הייתה יהודיה לא הייתה בעיה במעשה!
אבל זה היה פעם אז בטח זה היה מנהג של גויים או משו..מוריוש
כמו השרוכים האדומים שפעם זה היה משו של גויים בלבד
בגמרא משמע שזה עניין של צניעות כי זה צבא בולטדי"מ
בגד של ע"זנטד
סוג של גלימה. לא זוכרת את לשון הגמרא/רש"י בדיוק.
לי זכור אחרתדי"מ
טעיתינטד
רש"י מסביר שכרבלתא זה "שם בגד חשוב".
כי בזמן הגמרא עדיין לא המציאו את המרקרים..מוריוש
אופנה מחרידה.. אז אין קטע לא ללכת עם אדום אבל מרקר כן (ויש כאלה)
???די"מ
התכוונתי שיש אנשים שאדום נחשב אצלם לא צנועמוריוש
יהרג ואל יעבור.. אבל עם צבעים אחרים (כמו צבעי מרקר) הם הולכים בלי בעיה..
וכנראה שבתק' הגמרא לא היו כאלה אז אדום זה דוגמא לצבע בולט אבל צריך לשים לב שיש עוד כאלה..
אבל זה לא אומר שאדום מותרדי"מ
נכון אבל יש איזה קטע מיוחד עם אדוםמוריוש
שתבין רק כשתהיה בבית יעקב..
הבעיה שלא שמים אדום זה כי זה בולט..עוד אחת!
לא צריך למשוך על ידי הבגדים בנים ולכן לובשים צנוע.
זו הסיבה שחייתי איתה עד היום בקשר לצבעי הבגד..
אני שמה גם חצאית שמכסה את הברך וגם גרבייםבת 500
וגם חולצה שמכסה את המרפק , וסגורה עד הצוואר!
בש"ע כתוב "בנות ישראל לא תצאנה באדום.."לפיד בוער!אחרונה
מה שאני שמעתי זה עניין של מחיצה... שקוף או לאשולמית מילר
חוצץ מה?שלא יכנס אבק?מישהי=)
חח דוגמא זכוכית היא שקופה אבל היאיכולה לשמש כהפרדהשולמית מילר
אבל לא רואים את זה, אז אין בזה חציצהמישהי=)
אפילו שלא רואים ... אם נוגעים כן שמים לב...שולמית מילר

אבל לא נוגעים בזה אנשים ברחוב
מישהי=)
בסדר אבל הוא נמצא...שולמית מילר
אפשר גרבי ניילון-עלה למעלה
רק מעל 40 דנייר ואז הם בכלל לא שקופות, ויש הלכה כזאת אז כנראה שיש ענין...
עדי,*צועד*
את מסוגלת להבין למה חרדי נורמאלי, יעדיף שהבת שלו תלך עם גרביון משתלך עם חצאית ארוכה. למה?
טכנית, מבחינת שו"ע הח צ אי ת עדיפה. אז למה?
מושג אחר. גדרים.
אצלינו בציבור הוא פחות נפוץ ציבורית (יש הרבה אנשים שעושים גדרים לעצמם)
יפה. תחשבי שרב חרדי חושב עכשיו איך לדאוג לצניעות.
והוא רוצה משהו כללי! לא להגיד שחיה ככה ושרה ככה ועדי ככה. הוא מנסה ליצור משהו הכי כולל שיש.
להגיד לכולם ללבוש חצאית ארוכה לא היה עובד. אז הגרביונים היה הפתרון.
בהתחלה הכל היה חלק. עד שהתחילו שקוף.
והחרדים מאוד הסתבכו עם זה.
תביני. יש להן ניסיונות בדיוק כמוך. רק זה מתבטא בדבר אחר.
אז יש המון פסקים של חרדים על עובי הגרביון וזה..אבל תסכימי איתי שזה לא גדר ברור אלא דבר שאפשר יותר 'להחליק' בו..
תחשבי שאין כמעט בנות חרדיות בלי גרביון. כל אלו שהולכות בצניעות לא אמיתית, הן אלו שבציבור שלנו הולכות בחוסר צניעות.
רב שלי לשעבר, חרדי מקריית ספר, אמר לי שכמעט העיפו את הבן שלו מהמעון, בגלל שהבת שלו התחילה ללכת בחוסר צניעות - עם חצאית ארוכה וגרביים. במילים אחרות, פרצה את הגדר החרדית אבל לא את ההלכה.
בקיצור. מבחינה הלכתית נטו אין עניין בגרב שקופה. אצל החרדים, זה עוזר לסמן וי על המחויבות החברתית.
אוהו את צודקת! -לומדתתתת
נו בחיאת עברו הימים. תסתכלי טוב מסביבך. כמעט בכל ציבור בימינו יש הרבה שלובשות חצאיות קצרות ואפילו מאד, ממש לא רק אצל חרדים. עם כל אי הסכמתי עם הרבה החלטות אצלהם זה לא סיבה להגיד דברים לא נכונים.
סליחה על ההתקפה- לא אישי בכללל בכלל.
סליחה*צועד*
הקטע עם החצאית הארוכה אצל החרדיםמוריוש
זה שזה נחשב משהו רחובי (כמו ג'ינס..) זה לא מקובל אצלם ובגלל זה לא הולכים ככה.
אם הם היו רוצים ארוך היה עובד להם יופי
באמת גרבי ניילון זה נחשב כאילו ללכת כמו בלינשוי שמח
לפי מה שאני ביררתי והבנתי, זה ממש תלוי בפסיקות של רבניםshira935
זה די מחלוקות בין רבנים וכל אחת הולכת לפי הרב שלה... למה זה נהיה מאפיין חרדי? אני חושבת שהרב עובדיה ממש החמיר בזה ולכן החרדיות מקפידות על זה יותר מהציבור הדתי לאומי שאצלו יש רבנים שמתירים ללכת בלי גרביים לפי גדרי צניעות מסוימים כמובן.
מאפיין חרדי.. חייבת לציין שגם אצלן זה לא הכי צנועבצל ירוק
לפני בערך שנתיים ישבתי בשבת בגן שעשועים בירושלים עם שמלה אדומה (רחמנא ליצלן)
ותחתית לא ממש עד הרצפה.. יושבות בספסל לידי אם חרדית וביתה.
חצאיות יחסית קצרות וצמודות בטירוף (לא היה עובר אצלי בחיים), אבל מה - גרביונים.
אפילו די שקופות. תודה באמת.
ומה החלק המעצבן? הן נועצות בי מבטים כאילו אני פרוצה בטירוף.
וואלה, הרגשתי לידן מה זה צנועה כמו שמעולם לא הרגשתי.
ברור לי שזו הכללה גסה, אבל באמת, גרביונים היום לא באמת עושים משהו.
הם צמודים, לרוב גם שקופים.
לא חושבת שצריך לסבול בגלל שחלק קטן של הרגל לא מכוסה..
בהנחה שהולכים עם חצאית אחרי הברך.
אבל עוד פעם-יש הלכה ללכת עם גרביים,עלה למעלה
^ ויש "מנהג המקום"- ויש גם הסברים. וזה לא חובה מפורשתנפש חיה.
כאשר החצאית מכסה את הרגל עד הסוף [=ארוכה ]
יש ספרות רחבה בנושא
וכדאי פשוט לפתוח.....
בהצלחה
אה חצאית ארוכה ברורעלה למעלה
ואם יש לך טעם לזה אני אשמחעלה למעלה
הדבר היחיד שאני אומרת לעצמי שזה רצון ה'... אבל באמת המורה שלי באיזה שיעור חידדה לי את הענין הזה ממש-שצניעות זה באמת בשבילנו ובאמת בשביל לכבד את עצמנו...^ דמייני לעצמך בת מלך שהולכת בבגדים שלא מכבדים אותה... וד"לנפש חיה.
יותר בעומק
אחשוב ואכתוב בלי נדר.
ויפה לך ממש שאת מעמיקה וחושבת!
זו קביעה לא נכונהחפרנית גאה=)
בגד אדום זה ממש גמרא מפורשתדי"מ
מעצבן אותי לקרוא פה את כל הדיבורים שלכם כל החרדים.בת 500
אוהבים חרדים.*צועד*
אחים שלנו וקרובים מאוד.
דרכינו שונה. וזה בסדר גמור.
צודקת, אנחנו צריכים להדגיש את זה יותר.
לפי מה שאני הבנתי..מי נהר!
כן אבל..דרשתי קרבתךך
כולנו צריכים ללכת לפי ההלכה.*צועד*
חרדי חסר הבנה(לא שכולם ככה!) יראה דתית עם חצאית ארוכה כיותר פרוצה מהבת שלו עם גרב שקופה.
טעות בסיסית. כשהגדר הופך להיות המרכז ודוחק הצידה את ההלכה הבסיסית.
מניסיון של חוזר בתשובה...תסמכו על חכמינופשושון
בתור אחד חוזר בתשובה שהסתובב עם בנות אני יכול להגיד לך ולכל המתלבטות...
תסמכו על חכמינו הם יודעים מה הם אומרים!
כמה פעמים ראיתי בחורות תמימות שמצידן חושבות שזה בסדר שהם מסתובבות עם בחורים...
אומרות "הוא כמו אח" "הוא באמת אוהב אותי" וכו' יושבות עם בנים כי הם מדברים יפה...עושות איתם על האש...כאילו חברים
אם הן היו יודעות מה מדברים עליהם אחרי שהן הולכות הביתה היו בוכות ולא חוזרות יותר...
אז תאמינו לי...תהיו צנועות גם אם עובר לכן בראש "נו באמת זה גורם הירהורים?..זה רק לטובתכן! ראש של גברים זה משהו אחר..ככה זה..ככה ה' ברא וה' יודע מה גורם להרהורים וגילה לחכמינו..
אז שהבנים יעבדו על עצמם.Slow motion
אני לא צריכה להיות מכוסה ברעלה כדי שבנים לא ידברו עלי. צריך להיות צנועים, צריכות להיות צנועות, אבל בגבול כולשהו. אני לא אלך עם רעלה ושק רק כדי שחס וחלילה אף בן לא ידבר עלי. זו לא המטרה וזה מוגזם.
את צריכה לעשות מה שיי אומר לא משנה מה הסיבה.די"מ
כמוצדאני צריך להניח קופסאות שחורות מעור על הראש ועל הזרוע וכמו ששנינו צריכים לא להדליק אש בשבת.
יש כמובן רבדים נוספים אבל זה הבסיס.
נכון.Slow motion
אבל הקב"ה לא אמר לי ללכת ברעלה.
ואם יש דעות של גדולים וחכמים ממני לכן ולכאן- כנראה שניתן להבין את הדברים בכמה צורות. אני לא צריכה ללכת דווקא לפי ההבנה המחמירה ביותר.
זה שיש כמה דעות זה לא סיבה ללכת לפי השיטה המקלה (או המחמירה)די"מ
אגבSlow motion
אני לא אמרתי שמשנה לי הסיבה. פשוט לא אהבתי את הסיבה שפשושון הביא.
ערכתינפש חיה.
לא הזכרתי רעלה ושק...ולא לזה התכוונתיפשושון
התכוונתי לומר שזה לא בריא ולא טוב ללכת על הגבול...כי הפרצה קוראת לגנב..כידוע
חוץ מזה...כתבתי את זה בשביל להגביר את החשק לצניעות..ודאי שלא זאת הסיבה המרכזית.
הסיבה המרכזית למצוות בכלל הן להגיע לאמונה ולהדבק בה'
כתוב בספרים שכל הדרגות בקדושה ואמונה שגבר מגיע אליהם ע"י כל המצוות ולימוד תורה
אשה מגיעה רק ע"י צניעות...אז ממילא תבינו למה יש כזה יצר הרע...
סליחה?!מישהי=)
עם זה אני ממש לא מסכימה!!
פרצה קוראת לגנב?!
כאילו.. לומר לנשים שהן צריכות ללכת בצניעות
כדי שאתם, עם הניסיונותש לכם לא תטעו חלילה ותציצו לעברנו
כי אנחנו חשופות.
אתם צריכים לשמור עיניים ומחשבה בלי קשר לאיך שאנחנו הולכות.
אוקיי?
בת צריכה ללכת צנוע כי זה מה שה' רוצה
כי זה מה שמכבד אותה
וזהו.
לא בשביל בנים.
מצטערת מראש ששברתי לך את התמימות.
אבל אני הולכת בצניעות בשביל עצמי נטו.
בכללי זה לא כזה נכון..עוד אחת!
מכשילות בזה בנים

מאיר.
התגעגעתי לשטויות האלה
מה לא?עוד אחת!
ואסור לבן לראות בת לא צנועה..
יצאתי טמבלית?
לאדי"מ
אבל זה נכון מה שאמרתי?עוד אחת!
לדעתי לא...אבל אין תשובה חותכתמאיר.
די"מ יגיד לך שזה נכון
בסדר לגיטימי שיהיה לנו דעות חלוקות בנושאים מסוימים
די"מ



לא יודעדי"מ
אז מה.
כשמאיר. היה בגילך הוא גם מן הסתם לא היה הרבה יותר חכם ממך אם בכלל.
בכללי אל תתרגשי יותר מדי מזלזול של אחרים.
הייתי הרבה יותר בלי ספק השפרצתי חכמה לכל עברמאיר.
אני לא מזלזל בתשובות כנות שמגיעות ממקום אמיתי
לחזור על הגננת או המורה כמו תוכי
די"מ שנינו יודעים שזה מעורר גיחוך
כל אחד מהצד הרציונלי שבו מבין
שבת עם גרבים או בלי כל עוד היא גם ככה לבושה כדתייה
לא תכשיל אותך
בטח אחד כמוך שאין לו בעיות
לי אין בעיות?!
די"מ
אני לא חושב שמה שהיא אמרה היאנשטות גמוקה.
בפשטות זה נשמע הרבה יותר משאר ההסברים לצניעות.
דובר על זה בברוך בזמנומאיר.
אני חושב שמה שהיא אומרת זה שטות גמורה
שצניעות זה כדי לא להחטיא בנים?!?!
זה לא הגיוני בכלל
דיברתי על צניעות בכללי לא גרביים.עוד אחת!
תחשוב על זה בראש ליטוואק קצתדי"מ
לא, אם אתה סובר ככהמישהי=)
זה כי אתה מרשה לעצמך ליפול
ומפיל את "האשמה" על הבנות.
וזה עיוות.
אני לא סובר ככהדי"מ
את מסרבת לעשות הבדלה.
גם אם בת הולכות ערומה ברחוב זה לא תרוץ לבן ליפול, ועדיין ברור שהיא לא בסדר והיא עברה על "לפני עיוור".
וזה לא סותר שמי שבזה מצדיק את הנפילות שלו הוא לא בסדר.
כי אני לא חושבת שיש בזה מין האמת.מישהי=)
נכון שאם בת תלך צנוע ברחוב זה אולי יקל.
אבל זה ממש לא בשביל זה.
ואני נחרצת ככה
כי אז אני רואה בנות שכותבות
שאוי, כשבן עובר לידי ואני מרגישה צורך
שהוא יראה אותי, יכול להיות שאני מכשילה אותו
וזה ממש לא ככה. זה מראה שהמערכת ההורמונלית שלה תקינה לחלוטין.
או שאולי כדאי ללכת עם בגדים מעוררי דחיה כדי שבנים
לא יסתכלו, לא יתקרבו לא ולא ולא
וכל החיים שלה זה בשביל הבנים, שלא יכשלו
והיא לא מבינה את המהות האמיתית של הצניעות.
את הכבוד שבזה, את המצווה שבזה. את הטוב שבזה.
אלא רק שהבנים לא יחטאו בגללי.
בעע 
את מתכחשת לזה שבהחלט יש בזה משהודי"מ
אם מישהי שהולכת בפריצות (פריצות פריצות,לא בלי גרביים..)
היא לא מכשילה את הבנים?אין בזה בעייתיות מהפן הזה?
תודה
מישהי=)
היא מכשילה, ויש בזה בעייתיות.
בזה אני מסכימה איתך.
היא מכשילה, ולא רק בנים.
והיא לא מכבדת את עצמה וכו'.
א-בל. מה שכתבתי לא על העניין הזה
אלא שבת לא תחשוב לעולם שהצניעות שלה
היא בשביל זה.
היא לא "בשביל זה" היא גם בשביל זהדי"מ
אני בהחלט לא מתלבשת בצניעות בשביל לשמור לבנים על העיניים,חופשיה לנפשי
אלא כי כך צוותי.
אם בנות צריכות להיות צנועות בשבילכם אז בבקשה תשארו בבית/בית מדרש/בית כנסת כדי לא להכשל.
על פניו מחז"ל נראה שזה בהחלט סיבה מרכזיתדי"מ
אל תוותר להם.. אני לא מבין מה קשה לכםtnhhj
זה הדדיות
כן כדי שבנים לא יחטאו
ואתם לא תחטיאו
שיהיה קדושה
שיהיה עולם טוב יותר
שלא יתעסקו בחיצוניות..
בורא עולם ברא ככה את העולם
זה ניסיון של שני המינים
שיהיה טוב. בלי קשר לנסיונות של אפחד.נפש חיה.
זה קשורtnhhj
מוזמן להבהיר מה הקשר. אני רואה פה שרשורפלצת. ...
נפש חיה.
לא! זה לא נכון מה שאמרת. אני משתגעת מזה.המתיקות שבשכחה
אתן אשכרה מתלבשות צנוע כדי לא להכשיל גברים?
זה מה שמחזיק אתכן?
זה מה שאמור להוביל אותנו???
זו בעיה,
אני לא הייתי מסוגלת לקחת חלק בדת כזו,
ולדעתי אנחנו חולקות את אותה הדת.
דת שלא מובלת בכזו קלות אחר תאוות ובהמיות.
בנות, שבו עם עצמכן,
תחשבו למה אתן עושות דברים.
אם זו הסיבה, אז למה לעזאזל אין שום מצווה שדורשת מגברברי הרחוב ללכת עם שני דיקטים ליד העיניים שיכוונו אותם להביט קדימה כמו סוסים כדי שחס וחלילה לא ייראו איזה בת שהולכת עם גרבי ניילון מתחת ל40 דנייר?
מה זה איסור יחוד?די"מ
לא רואה קשר ליחוד-אל תשווה בכללמאיר.
פה זה על שניהם ופה זה חד צדדי
אתה בעצם אומר שזה שלא גזרו עלינו ללכת עם דיקטים זה רק בגלל שבתקופת חז"ל זה לא היה מצוי??
קשה לי עם הביטוי
בןדאי שיש קשרדי"מ
כל מה שאני בא זה להכניס אתכם לפופרציות.
בגדול אני מסכים איתכם.
הבעיה היא שאתם שוללים את זה מכל וכל וזה לא נכון.
יש לזה מקום ואפילו בפשיטות זה נראה הטעם הרבה יותר מאשר מה שאתם מונים.
הבעיה היא חסר הפופרציה
זה שאתן חולקות את אותה דת לא קשור שאתם לא מסכימותמאיר.
בתפיסות האמוניות דתיות
כל אדם חי בתפיסת עולמו לגבי המציאות
עובדה שאת והחרדים שהכריחו אותך לשים גרבים בילדות בני אותה דת
והנה אתם חושבים שונה
לענינו של דבר ברור שאת צודקת בעניין של הצניעות
כמו שאמרתי כדי שבת "תחטיא"(ואני נגעל כשאני משתמש במושג הזה)
היא תצטרך להתאמץ...בטח בתור דתייה
מקבלת לגמרי את ההערה לגבי אי ההסכמה בתפיסות.המתיקות שבשכחה
אשאיר את המשפט האחרון שלי.
הדת שלנו לא מובלת בכזו קלות אחר תאוות ובהמיות.
לדעתי מבחינה עקרונית זה נכון, אבל...ירא ורך לבב
אבל זה צריך להיאמר קצת אחרת, לא כדי לא להכשיל בנים, אלא כדי לא למשוך אותם.
גבר לא אמור ללכת עם דיקטים, אבל הוא גם לא אמור להחזיק את עצמו כמו אני לוידע מה... (נראלי שבנות לא יכולות להבין עד כמה זה יכול להיות קשה, זה תאווה שיש רק לבנים).
לכן התורה קבעה שבנות יכולות להתלבש בצורה יפה, אבל לא בצורה מושכת (וגם אז יש לגבר מעם מה להתמודד, אל תדאגו לו...).
למה לא למשוך...... למה לנסות להתיפיף..?tnhhj
גם לנשים יש תאווה.חופשיה לנפשי
כן קצתמאיר.
נשמע מההודעה שלך שמהות האשה בעולם היא לא להכשיל גברים
לא יודע עד כמה גברים נכשלים מדתיות לבושות מאוד
וללכת עם גרבים לא הופך אותך לפרוצה ..
לפעמים ההפך שזה מושך את העין
אז את מסכימה איתי.מישהי=)
כל כבודה בת מלך פנימה
ולהעתקה ממה שכתבתי:
בת צריכה ללכת צנוע כי זה מה שה' רוצה
כי זה מה שמכבד אותה
וזהו.
מה לא מסכימה איתי?
ואת לא הולכת בצניעות כי אם לא את תכשילי בנים.
זה עיוות.
עיוות מוחלט. את הולכת בצניעות בשביל עצמך והכבוד שלך בתור אישה.
בנים מכשילים את עצמם אם הם מסתכלים על בנות.
זה לא עיוות!עוד אחת!
אם אתה הולכת לא צנוע את לא יודעת מה זה יעשה לאיזה בן שיראה אותך ברחוב ובעצם מכשילה אותו..
את גרמת לו להסתכל על המחשופים שלך. ועברת עבירה.
אי אפשר להכחיש שזו לא סיבה.
לא עברת שום עבירה אם גבר חטא בגללךמאיר.
ואל תדאגי את לא תכשילי אפחד
אלא אם כן תתאמצי להחצין את עצמך
אם היא התלבשה לא בצניעות היא עברה על "לפני עיוור"די"מ
בוא נדבר על זה שניהמאיר.
עד כמה היא צריכה ללכת כמו באפגניסטן??
כמו בת נורמאלית זה סבבה??
חוף ים זה סבבה?
בוא תגדיר שהיא תדע בדיוק
וחוצמזה די"מ סלח לי אם היא תלח בחוף נודיסטים עם בגדים היא תמשוך את העין נכון?
אני בטוח שלא יצופה ממנה להתפשט
אז יש איזשהוא גבול בין לא תתן לבין וחיית בהם
בוא תגדיר אותו
לא חולקדי"מ
שהיא?מאיר.
מסכים לגמרימאיר.
אם היא פסיבית ולא עשתה מאומה
למה שהיא תעבור עבירה??
מה זה "פסיבית לגמרי"?די"מ
דימ אישה שלבושה ממש בצניעות טאליבן וכומאיר.
אבל היא ממש יפה
ואני לא יודע בדיוק איך אפשר לחטוא אבל חטאת
היא אשמה??
לא.tnhhj
לאדי"מ
אם היא עברה על הלכה ובגלל זה מישהו נפל אז כן זה גםמאשמתה.זה לא סותר את זה שזה גם אשמתו.
ומספיק להסתכל על אצבע קטנה של אשה בשביל להנות בשביל שזה יהיה חטא
אז בזה אני לא מסכיםמאיר.
וגם אם תביאו את הגמרא
אני לא מוכן לקבל שכול עם ישראל רשעים
כי כולם הסתכלו...
תשמעמאם אתה לא מקבל הוכחה מפורשת מהתלמודדי"מ
מה אומר ומה אדבר.. הגמראtnhhj
במסכת סוטה בדף כב. : "למדנו יראת חטא מבתולה ... יראת חטא מבתולה דרבי יוחנן שמעה לההיא בתולה דנפלה אאפה וקאמרה רבש"ע בראת גן עדן בראת גיהנם בראת צדיקים ובראת רשעים יהי רצון מלפניך שלא יכשלו בי בני אדם"
אני לא מבין למה כל כך קשה לך להבין את זה.. ככה ה' ברא את העולם.. הבנות צריכות כן, שיהיה להם במודעות לא להחטיא גברים.. וכן זה הטעם העיקרי של הצניעות..
^^^די"מ
וכמובן שגבר שמצדיק בזה את הנפילות שלו הוא לא בסדר (כידוענשגבר תמיד חייב בביאה גם עם אנסו אותו לזה כי היה צריך לגרום שלא יהיה קישוי וד"ל)
אני מנסה להבין סברת הגיוןמאיר.
בלי גרבים האישה תחטא??
ושוב השאלה ששאלתי את די"מ
אשה יפה מאוד שבאמת לבושה בצניעות מקסימלית
וחטאת בה
לפי הגמרא שהבאת היא לא בסדר
בזה אני לא מאמין זה הול
גרביים זה שאלה בפני עצמהדי"מ
גם העקרון אשה צריכה להיות צנועה בגלל שכל כבודה וכו אם וכאשרמאיר.
לא בגלל החטאת גברים
אתה לא מסוגל להתאפק אז היא צריכה להתכסות??
זה לא אני ! זה המין האנושי ככה ה' ברא את העולם ..tnhhj
מה כואב לך בזה? למה אתה מנסה להתעלם ולטייח?
ה' גם ברא את העולם עם אנשים שצמאים לדם.המתיקות שבשכחה
אני לא אצא מהבית כדי שלא אחטיא את אותו אדם ב-"לא תרצח"?
את צריכה לעשות השתדלות מינימלית..עוד אחת!
יפה. זאת אומרת-המתיקות שבשכחה
אני לא אתגרה באותו אדם מסוכן ולא אעצבן אותו
והכל בגבולות הנורמה וההגדרות המוסכמות.
אבל, אני לא עושה את זה כדי שהוא ישלוט על עצמו,
יש לי מניעים אחרים, לא?
לא אכפת לך שיהודי עובר עברה?די"מ
אכפת לי. אבל זו לא הסיבה בגללה אלך בצניעות. נקודה.מישהי=)
ובעיני עיוות לחשוב שזו אפילו סיבה עיקרית!!
אני אגיד לך איך זה באמיתי.
אתה חוטא.
אתה נכשל.
אין לך את מי להאשים
העיניים שלך רק נמשכו וקפצו לעבר מה שמו חשוף.
אז מי האשמה?
האישה כמובן, כי את מי תאשים, את עצמך??
אז אולי אני אלך עם רעלה, עם בגדים מסריחים
כדי שאפילו לא תרצה לירוק לכיוון שלי?
באמת!!
פשטות חז"ל זה הסיבה העקריתדי"מ
את מתכחשת לזה שבהחלט יש בזה משהו - נוער וגיל ההתבגרות ואם לא הבנת על מה דברתי שם תפתחי רמבם הלכות איסורי ביאה סליחה שאני לא זוכר בדיוק איפה זה אולי בהמשך אבדוק אבל נראה לי שזה בפרקים הראשונים
נכון. אבל שוב פעם בפעם האלף.מישהי=)
אישה צריכה ללכת בצניעות.
אני יוצאת נגד זה שאומרים שבשביל בנים
כאילו שזו ה-מטרה ואחת מהמטרות העיקריות
בנות צריכות ללכת בצניעות.
אישה שלא הולכת בצניעות, מביישת אותי
בתור אישה. ונכון, היא גורמת לבנים לחטוא
ויש בזה מין האמת.
אני לא רוצה ששנות יחשבו שעניין הצניעות
הוא בשביל הבנים.
וזהו, כל שאר אני מסכימה איתך 
הבנתי שזה מ. שאת אומרתדי"מ
למה?מישהי=)
גמרא אחת כבר הובאה פה איפשהוא בשרשורדי"מ
טוב, אני אעין שוב בשרשור. בכל מקרה לא נראלי שעניין צניעותמישהי=)
זה עניין לא להחטיא בנים.
זה נשמע ממש לא הגיוני.
צריך לשאול שאלה שכזו בכלל?המתיקות שבשכחה
אבל האם מה שצריך להוביל אותי זו התפיסה שמולי עומד בן אדם
ושכל מהותי היא לא להכשילו? זה מחפיץ אותי ואותו.
האם אני צריכה לנסות להקשות עליו? וודאי שלא.
אבל אני לא אגדיר את הקיום שלי, כביטול לצורך קיום של אחר.
קיום לצורך קיום, זה דבר שמתקבל על הדעת. זה משולב.
אני לא אתגרה ברוצח, מסיבה אחת פשוטה, אני רוצה לשמור על עצמי. בהחלט גם- לא מתאים לי להיות מעורבת בתקרית רצח וכן, כמובן שגם לא מתאים לי לגרום למישהו לרצוח, אבל זה נלווה, זה נוסף. הצניעות עמוקה הרבה יותר מאשר הסתכלות חיצונית, כי גם אם אלך על פי כל גדרי ההלכה, הגבר יוכל לחטוא.
אני אולי צריכה להדגיש,
יש מקום של איזון, רק שאני מתייחסת לטיעון של-
"לא להכשיל את הגבר" ממקום עמוק יותר. כי זו אמירה שמקטינה את כולנו.
אין לי מול העיניים רחוב מלא בעבריינים ורוצחים,
אין לי מול העיניים עם ישראל חטאים.
אבל אני גם לא עיוורת.
וכן, אני אקח את דברי @tnhhj כי אליו בעיקר הופנו דברי כאן.
"הבנות צריכות כן, שיהיה להם במודעות לא להחטיא גברים.. וכן זה הטעם העיקרי של הצניעות.."
אם הטעם העיקרי לצניעות הוא כדי שהגבר לא יחטא, אז אין מקום למהות של האישה. אין מקום למהות של האיש. אין מקום למהות הקשר בינהם. ואם אין כאן מקום שורשי של כבוד עצמי, כבוד הדדי, של שניהם, אז אין לנו כלום.
אני רוצה להגיב..tnhhj
אני לא רואה מה הקשר למהות האשה ולמהות הגבר.. אנחנו מדברים על צניעות .. הקשר בין איש ואישה זה כן קשר של כבוד עצמי הדדי וכו'... אבל לא נראה לי קשור ללכת צנוע.. מדובר פה על עניין טכני .. לא להבליט את עצמך לא לגרום לרע בעולם.. לא לגרום לו לחטוא.. לא לגרום לעולם להתעסק בחיצוניות.. יש גדרים ויש גבול...
זה לא בשביל גברים..tnhhj
זה עם ישראל זה חיצוניות זה רע בעולם זה טומאה .. זה לא עניין לגרום רע למישהו.. זה אחד מהנסיונות בעולם שזה ניסיון הדדי לאישה ולגבר.. וכל אחד עושה את תפקידו.. למען המטרה הנעלה.
את לא תתגגרי בו בגלל שהוא יכול להורגך?עוד אחת!
מה ההשוואה בכלל בין רציחה לזה..???tnhhj
זה לא בטבע האנושי.. תתפלאי..tnhhj
ביהדות יש ערבות הדדיתדי"מ
יש הגדרות מהי צניעות מקסימלית! לא מה שנראה לך.. חכמים הגדירוtnhhj
ממש לא!חופשיה לנפשי
כי אם זאת סיבה עיקרית בזה הרגע אני שולחת את כל הגברים להסתגר במקומות שאין בהם נשים.
מה ממש לא?tnhhj
הצניעות שלי היא בהחלט לא בשבילכםחופשיה לנפשי
היא בשבילי נטו.
אז תסבירי את הגמרא שהוא הביאדי"מ
אז כנראה שאת יראת החטא הזאת רבי יוחנן למד ממישהי אחרת.חופשיה לנפשי
דבר שני אני בשלב של לברר לעצמי למה הצניעות היא בשבילי.
דבר שלישי אין משהו שיכול לגרום לי לחטוא יותר מהטענה שהצניעות שלי היא בשביל הגברים שחיים באותו עולם כמוני.
אז בעצם אני הולכת צנוע כי כל כבודה בת מלך פנימה??עוד אחת!
תהיי בטוחה שהסיבה היא לא החטאת גברים...מאיר.
כשאת הולכת ברחוב סביר להניח שגם עם חצאית קצת מעל הברך וחולצה לפני המרפק
את תהיי מהצנועות
ואם זה ממש מעל הברך ובלי שרוול?עוד אחת!
אם בעניי כבודה בת מלך פנימה זה רק לא ללכת כמו בים..
אז בעצם מותר לי ללכת איך שבא לי?!
לא.לא תקראי צנועה אבל גם לא תחטיאי אותימאיר.
אותך לא אחרים כןדי"מ
אסביר לך בפשטות.מישהי=)
יש פה עניין של בנים, לא שאת מחטיאה אותם
אלו שיסתכלו בך במרצון
ויגדירו אותך כאובייקט מיני מוצלח
להסתכל, לדחוף, לגעת
כי את לא הולכת צנוע, את חושפת את עצמך לסביבה
וכמו בובה ברחוב כולם יוכלו להסתכל עלייך.
אני למשל, לא רואה בזה כבוד.
אני רוצה שתייגו אותי לפי מראה חיצוני ככזו שלא
חושפת את כל הגוף שלה, כי אין לה משהו אחר.
כי אני לא רוצה צומי בצורה כזו.
כי אני לא רוצה שיסתכלו עליי ויגידו שיש לי גוף יפה.
זה מרגיש לי חפץ, זלזול בהיותי אישה וכו'.
העניין הוא שתכבדי את עצמך. תסתכלי על בנות מלכים
איך הן לבושות. הן מכבדות את עצמן.
בנים לא קשורים פה בכלל בפן ההלכתי.
כלומר, מצידם כן. הם מחוייבים לשמור מחשבה ועיניים.
ואנחנו מחוייבות לא להכשיל אותם!עוד אחת!
לא מסכימה איתך..
אם אני חושבת שמכבד אותי ללכת עם מחשופים גדולים אז זה לא אומר שאני יכולה כי זה יכשיל את הבנים..
לא אנחנו לא מחוייבות בגלל זה. נקודה.מישהי=)
תחשבי מה שבא לך.
ללכת עם מחשופים ענקיים לכל הדעות זה לא מכבד.
אז פשוט אל תביאי את זה כטענה אם אני חושבת
כי זה לא לפי מה שאת חושבת.

^^^^^^^^^^^חופשיה לנפשי
^^^^^^^^חופשיה לנפשי
אני מכירה לפחות בן אחד או שניים שמסתכלים על הרצפה/מורידים משקפיים ברחוב-אני לא אומרת שכולנו בדרגה הזאת, אבל בבקשה אל תהפכו את עצמכם למרכז העולם אתם לא השמש והעולם לא סובב סביבכם.
למישהי...נראה לי שאחרי השורה הראשונה ישר עברת למתקפהפשושון
אמרתי במפורש שזאת לא הסיבה המרכזית...זה כדי להגביר את החשק..
אם לך זה לא מגביר...סבבה! קחי את הסיבה שכתבתי אחרי זה שהיא המרכזית!
הסיבה המרכזית למצוות בכלל הן להגיע לאמונה ולהדבק בה'
כתוב בספרים שכל הדרגות בקדושה ואמונה שגבר מגיע אליהם ע"י כל המצוות ולימוד תורה
אשה מגיעה רק ע"י צניעות...אז ממילא תבינו למה יש כזה יצר הרע...
ואם לא זה...תקבלי על זה שכר...
תבחרי מה שמחזק אותך
יצאתי טרול חבל"ז
אגב, יש בהידברות הרצאות יפות על צניעות.. למה זה טוב
אז, מצטערת אם נפלתי עליך או קצת פגעתיחופשיה לנפשי
אצל רוב הבנות שאני מכירה ה,מה הבנים חושבים/מדברים לא מגביר חשק לצניעות אלא ההפך מגביר את האנטי "שהבנים יעבדו על עצמם"
אני לא צנועה בגלל שאני צריכה "לשמור" להם על העיניים אלא בגלל שככה צריך (כי למסקנה שזה בשבילי עוד לא הגעתי, אני לא בדרגה הזאת עדיין"
אפשר מקור בבקשה??לא נולדתי
נשמע לי ממש הזוי:
"כתוב בספרים שכל הדרגות בקדושה ואמונה שגבר מגיע אליהם ע"י כל המצוות ולימוד תורה
אשה מגיעה רק ע"י צניעות"
יש לך את זה ביותר פוגע???
למה זה פוגע? לא הבנתי...פשושון
למה כל דבר אתם מבינים הפוך?
חוץ מזה יש צניעות גם לגברים...
מסופר על ר' ישראל נג'ארה..אחד הצדיקים שהיה גם משורר כידוע...
שהאר"י זל אמר עליו שהמלאכים באים לשמוע אותו שר בשבת... יום אחד תוך כדי שירה הוא הפשיל שרוולים כי היה לו קצת חם... שלח לו האר"י ז"ל את אחד התלמידים שיאמר לו..שבגלל שהוא הרים את השרוולים המלאכים ברחו..
נכון, מסכימה עם הסיפור... אבל עדייןלא נולדתי
צניעות זה מאד חשוב. נכון.
אבל האמירה שעבודת ה' היחידה של נשים זה צניעות, זו אמירה פוגעת.
מה עם תפילות? שמירת כשרות? אמונה? שמירת הלשון?
ובייחוד זה פוגע כשאתה מדגיש שזה כך רק לנשים.
זה גם חשוב מאד...וודאיפשושון
אבל לא הבנתי מה פוגע בזה...
תחשבי שראש הממשלה יום אחד יתעצבן ויגיד לכולם...מה אתם שמים אותי בתוך לימוזינה כל היום?
תנו לי ליסוע באוטובוסים... מה אתם מקיפים אותי במאבטחים? למה אני צריך ללבוש חליפה..?
בא לי ללבוש גופיה עם מכנסי ברמודה... לא יצחיק אותך?
בזכות נשים צדקניות נגאל... נשים הם חשובות לעם ישראל...
ולכן הקב"ה ציווה לשמור עליהם כמו על יהלומים
זה פוגע?
אם גם זה פוגע..אני פורש מהדיון...![]()
לא, הצניעות ח"ו לא פוגעת
לא נולדתי
כמו שהסברת יפה במשל...
אמרתי שהאמירה שלך פוגעת- האמירה שעבודת ה' היחידה של נשים היא צניעות. שאנו עולות במדרגות הקדושה והאמונה רק ע"י צניעות, בניגוד לגברים שעולים במדרגות הקדושה והאמונה ע"י קיום מצוות ולימוד תורה.
כתבת שזה "נכתב בספרים" אז ביקשתי מקור כי אני לא מאמינה שזה כתוב... או שלא הבנתי נכון את מה שכתבת...
אבל בלי קשר מעריכה את רצונך לעורר את עמ"י להתחזק בקיום מצוות! ובפרט צניעות שהיא מאד חשובה, ללא ספק. ![]()
בלי ללמוד את הנושאטוביה2
זה מחלוקת..שעועית ירוקה
והחרדים מחמירים ולכן זה מזוהה איתם..
מי אמר שצריך ללכת עם גרביים?סיזר22
צריך להביןיאירוש
שאי אפשר לפסוק הלכה מהפורומים. מקסימום להתייעץ.
יש ב"ה המוווון ספרים ושותי"ם בנושאים האלה. יש במגזר שלנו המון רבנים.
לפי דעתי הכי פשוט להסתכל באינטרנט, אפשר בכיפה, ישיבה, ועוד אתרים.
ענין שוק מגולה הוא קולא ולא כיסוי השוק הוא חומרא- יש לדייק!אתי
מלכתחילה אמורים לכסות את השוק, כלומר מהברך למטה לכיוון הקרסול(בין עי חצאית בין עי גרביים)
וישנה קולא רק עד אחרי הברך ללא גרביים. זה אמנם לא קל אבל זו ההלכה.
סליחה לא הבנתי פה משהוציורית~
אפשר לחשוב מה כל כך מציק בגרבים שה' ישמור!!! אני שמה גרביים 40 דנייר, לא עבה ולא שקוף, ותאמינו לי, זה הכי נוח שאפשר!! אולי אתם לא תבינו אותי, בגלל שאני שמה תמיד ואני רגילה, אבל אני אף פעם לא אבין נשים ובנות שהולכת בלי גרביים!! זה כל כך מרגיש לא נח ונראה 'שלוחי' אבל אם לא אכפת לכן מהמראה שלכן אז באמת אפשר ללכת בלי עם חצאיות ארוכות, ואם המצב כך אפשר סגור כבר את פורומי הטיפוח והיופי שבאתר, לא?! לבנות כאן לא ממש אכפת מהמראה שלהן שזה מגיע למאפיינים חרדיים.
כדאי שתלמדי לשרשריאירוש
לא שרשרת נכון
דעת הרב אליעזר מלמדמחט
מומלץ לעיין במאמרו של הרב אליעזר מלמד - ערכה של צניעות.
נוער יקר...תפתחו את הסוגיה ותלמדו. להתנצח פה לא יועיל....נפש חיה.
יש ב"ה הרבה מקורות ללמידה
והרבה ספרות תורנית שעוסקת בנושא הזה.
בהצלחה!
* "מול מבוכת המתירנות"
* "כותנות אור"
* ב'חברים מקשיבים' יש הרבה מה לשמוע ולקרא...
ויש עוד....
כמובן- ספר הלכה ולמידת השיטות-
יש את הספר של הרב אליעזר מלמד [או מאמר כפי שהתיעו פה]
שכדאי ממש ללמוד.
בהצלחה!
תזכו בע"ה להוסיף אור וטוב
חופש טוב!
^^^^^^^^^^יאירוש
השאלה הזו צורמת לי....היא אמורה להשאל מהכיוון ההפוךמאיר.
לא האם יש היתר ללכת בלי
אלא האם יש חובה לשים....
וזה בדיוק נקודת המחלוקת שלכן הגרביים מאופינות כחרדי,ההבדל בין הגישה שהכול מותר חוץ מ....
לבין הגישה שהכול אסור חוץ מ....
אני בבית המדרש בו אני חי לא יכול לקבל את העובדה שלכל דבר צריך היתר-לא מאמין שנבנה העולם בשביל לאסור דברים
וזה לגיטימי
לעומתי יהיו אנשים ממגזרים מקפידים יותר שיגידו שהכול גדר ולכן כל מה שלא הותר בפירוש צריך היתר וגם זה לגיטימי
האם יש איסור ללכת בלי גרבים??מאמין שיהיו שיאסרו ויהיו שיתירו
אני סבור שמה שהתורה לא אסרה...היא התירה
ואני באמת חושב שלא נועדנו לחיות פה רק באמה וחצי של הלכה
@די"מ
למה תייגת אותי?די"מ
אתה צודק.
ההפך
מאיר.
אתה חושב שאני חושב שהכל אסור עד שיוכח אחרת?
די"מ
לא...(דמיין סמילי עצוב).עזוב לא משנה היה פה חוסר הסבר מצידימאיר.
אנחנו הולכות עם חצאיות עד הקרסול בלי גרבייםשושנה בין החוחים
ואנחנו נחשבות הכי דוסיות (חוץ מהחרדים...) באזור
כי אני לא נמשכת לזהאופל
כי לפעמים מותר גם לנו חופש וזה לא ממש איסור! ויש הרבה נערות שמקפידות על זה אז מי שרוצה שתשים מי שלא עניין שלה אבל אנחנו לא אומרות שגרביים וגרביונים זה לחרדיות גם אני בחורף שמה גרביונים![]()
לא קראתי הכל אבל המון כתבו שאין ענין בשקוף.יגביש
א. גם שקוף לגמרי עדיף מאשר בלי. משנה ברורה סימן ע"ה ס"ק כ"ה - שאפשר לקרוא ק"ש כנגדה בעצימת עיניים.
ב. זה כל העניין ב 40 דנייר וכדו', שלא נחשב שקוף.
>>הערה חשובה לדיון<<יזהר
סלחו לי שאני קובע מקום לעצמי ולא נכנס בדיון הקיים, אבל נראה לי שיש כאן נקודה שצריכה הדגשה.
לפני כשנה הייתי ברענון נהיגה. בתחילת המפגש הראשון, המדריך הביא כל מיני סיטואציות של תאונות, ושאל מי אשם בתאונה. אנשים ענו כל מיני תשובות. מטרת העניין הייתה להעביר מסר חשוב: זה לא נכון שתמיד יש אשם אחד. יש אקסיומה שהרכב שמאחורה תמיד אשם, כי הוא לא שמר מרחק. זה נכון, אבל גם הרכב מקדימה אשם, שהוא בלם בלימת פתע בלי להביט במראות, וכן על זו הדרך.
גם בדיון הזה יש את נטייה לחלוקה דיכוטומית. או שהגבר אשם או שהאשה אשמה. וממילא - אם אנחנו אומרים שהאשה אחראית, אנחנו לכאורה מסירים את האחריות מהגבר, וזה באמת לא יעלה על הדעת. אלא שהמסקנה הזאת לא נכונה. לא מסירים את האחריות מהגבר. ביהדות יש לאו "לפני עור לא תתן מכשול". המהות שלו היא שיש שותפות וערבות. אם אני מכשיל מישהו - למרות שהחטא הפורמלי הוא רק שלו, ולמרות שיש עליו אחריות והוא לא נפטר מכלום - גם עלי יש אחריות ואשמה, בעצם זה שעזרתי לו לחטוא. ואם הוא לא היה יכול להגיע לחטא הזה בלעדיי - זה לאו דאורייתא גמור של "לפני עור".
^^^^די"מ
ובעיקר את מאיר הוא תייג אותי אז צריך להחזיר לו
תודה!די"מ
ביקשו בעיקר...מאיר.
אבל אם אני, בתור בת, עושה את ההשתדלות שליSlow motion
והולכת צנוע לפי ההלכה שקבעו הרבנים שאני הולכים לפיהם, ומהצד שלי אני בסדר, ולבן יש מחשבות- אני לא חושבת שזו עדיין אשמתי. לא לכל מקרה יש כמה אשמים.
(כלומר, אני יכולה לא לצאת מהבית, אבל לכן יש את ההלכה שמציבה גבולות, כדי שלא נגיד שהכל אסור ולא נחיה, אלא נחיה בצורה שהקב"ה רוצה מאתנו.)
נכוןדי"מ
^^^^^^^חופשיה לנפשי
צודק. וגם דוב צודק.מישהי=)
אני יצאתי נגד זה שבנות חושבות שזה המטרה העיקרית של צניעות.
זה הכל.
צניעות זה קודם לאישה
אח"כ אח"כ אח"כ לגברים.
סיבה עם משקל, אבל לא עם רוב המשקל.
שים לב, שכל הזמן כתבתי שאני נגד צניעות בשביל הבנים.
זה הכל.

עכשיו אני מסכימה איתך..עוד אחת!
מביאה חיזוק
לא נולדתי
הרב מלמד:
רעיון הצניעות
רבים חושבים בשטחיות שמגמת הלבוש הצנוע למנוע הרהורים אצל הגברים, אולם הנושא יותר מורכב ועמוק. מפני שלמנוע כל הרהור – אין סיכוי, וכבר אמרו חכמים (כתובות יג, ב): "אין אפוטרופוס לעריות". כלומר אף אחד לא יכול להיות מובטח שהוא מוגן מכך לגמרי. ואם המטרה היתה למנוע הרהורים היו צריכים לקבוע כללים הרבה יותר מחמירים, לאסור לבישת בגדים בעלי גזרה נאה, וכן לאסור שילובי צבעים מיוחדים, לגזור על נשים שנחשבת יפות במיוחד שלא ייצאו כלל לרחוב, ובעצם לחייב את כל הנשים בלבוש טליבאני. ולא מצינו בהלכה שום דרישה שאשה תכער את עצמה. להיפך, מצינו בתנ"ך ובחז"ל ששבח הוא לאישה שהיא יפה.
אלא עיקר הדרישה ללבוש צנוע נועדה לתת ביטוי לכך שהעיקר הוא הנפש והרוח, ולכן היופי החיצוני צריך להופיע באיפוק ובהסתרה. שאם לא כן, בגלל אופיו של האדם, היופי החיצוני יהפוך לעיקר.
רעיון זה מחייב גם גברים, אלא שהואיל ונשים נחשבות ליפות יותר, כללי הצניעות מחמירים מעט יותר לגביהן. ובתוך כך נוצר המרחק הראוי בין גברים ונשים, והצניעות מרחיקה את האדם מן החטא של גילוי עריות.
די התחברתי.חופשיה לנפשי
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילהאחרונה
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
בדידותהרשפון הנודד
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה לא זההרשפון הנודדאחרונה
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
...הרמוניה
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...