אמת, שקר, קדושה, טהרה, רוחניות.מיצ'ל
משבר באמונה.
אני פשוט לא מאמינה, איך המצב הזה קרה?!
זה לא משהו שאפשר להבין..
פשוט שקר אחד גדול של שנים..
הייתי שם, הייתי קשורה בדבר הזהה, חשבתי שהוא קודש, טהור.
ואז בום אחד גדול!
איך אפשר לסמוך עכשיו ששאר הדברים אינם שקר? איך אפשר להבין מה היה? איך לקחת את זה לטובה?
אותו משבר בדיוק.*צועד*
משהו ציבורי.
ההתמודדות כ"כ קשה.
להאמין או לא?
אם כן אז צה לעשות?
ואם לא, אז מה קורה פה???

מפחיד. מאוד.
משבר.
על מה מדובר?א"י זה קשה


מבינה מאוד מאודאורי-ה1

אלו הרגשות שכולנו חווים עכשיו.. באמת בלבול גדול.

אבל במקום ליפול מזה צריך להתחזק דווקא באמונה ב-ה' יתברך ורק בו לבדו, לזכור שאנחנו עובדים את ה' ולא את השליחים שלו.. לא להאמין לאף אחד עד הסוף- כלומר- לכבד ולהעריך את הצדיקים ולקבל מהם תורה, אבל לדעת כל הזמן שלא אותם אנחנו עובדים אלא את הקב"ה.

באמת שאלות גדולות זה מעלה.. לכל הציבור.. גדולים וקטנים כאחד.

אבל זה גם מעיד על תהליך טוב שקורה- האמת מתבררת לקראת הגאולה בעז"ה, וזה תהליך כואב וקשה, אבל הוא הכרחי ונחוץ כדי שבסופו של דבר אור האמת יאיר בבירור לכולם.

בהצלחה רבה!

חזקי ואמצי!

האמת לא נתפס - לא כי הערצתי אותו*אבי

פשוט לא מתאים ממש לא מתאים 

זה לא סתם בבא אלא אדם יודע ספר 

עוסק בתורה שיעורים וכו הזוי!!

 

בכל אופן לעניינו - נכתבו כל מיני דברים 

איך לזהות ( אחד חולה נפש "חיים גרינברג

חפשי בגוגל כתב שרב שלא אוכל בשר הוא צדיק

{חולה נפש כבר אמרתי 

אז איך לזהות לא יודע-הראיה לא זיהיתי אותו 

(כמוני הרב שמואל וכו וכו והר אליהו זצל {עוצר-הזוי!!

מה נסגר מאיפה זה נחת ודווקא הוא ??

 

חוזר - מה שכן -תורה -לא סתם מלמד מוצאים ספר אלא

תורת חיים אמיתית נביעה חידוש זה לא היה אצלו 

לא הבחנתי בשום דבר שיעורים משעממים וכו חוזר על

דברים בכל אופן לא רב כזה ענק כמו שניסו לעשות ממנו 

( את זה יכול להיות שאני חושב על רבנים שהם גם באמת 

צדיקים והכל רק שאותי הם לא כלכך מעניינם עם כל הכבוד אליהם

 

לא יודע אם זו באמת העצה אבל סתם לחיים לא מחפשים

עוד איזה דיסק שחוזר מנטרות אלא על רב אמיתי 

שמוריד תורה מהשמיים...

ועדיין סיפור הזוי אני לא מפסיק לצבוט את עצמי

אני לומד שם! אבל חבר'ה אם היה כ"כ הרבה אור שהקליפה היתהנחשון מהרחברון

שם תחשבו כמה אור יהיה עכשיו

 

פתאום עולות כ"כ הרבה שאלות עליו שהדחקנו כל השנים...

 

אבל חבר'ה

 תבינו! האנשים כאן מחפשים עבדת ה ולכן הצליחו להתגבר...

 

אולי צריך ללמוד מהציבור החרדי על צניעות שרבנים צריכים..tnhhj

ושיעורים לנשים.. שזה בעיה ...

הבעיה לא התחילה שם. אגב, כלפי חוץ - היה הכי קדושנחשון מהרחברון


מישהו רוצה להסביר באמת מה היה?עוד אחת!
בערוץ שבע לא כל כך מסבירים..
בואי לחד"ר מדברים עכשיונחשון מהרחברון


רב מהצפוןחפרנית גאה=)
הורחק מעירו ע"י הרב שמואל אליהו כי הגיעו תלונות מנשים ש"התעסק" איתם. הרב היה מקובל, ומאד נערץ באזור הצפון, אבל גם בשאר הארץ.. המשפחה מכחישה.
בקצרה ממש..
באתרים הכלליים יותר מפורט, בערוץ 7 מדחיקים. לא נעים להודות שדברים כאלה קרו בציבור שלנו.
חמוד אצל הציבור החרדי יש לא פחות אם לא יותר בעיותדי"מ
רק שרצלם מדחיקים ומסתירים ומתכחשים לזה
^^^אביחי מנחם
ממש נכון.
הרב שלי אמר לי אחרי שהתפוצצה הפרשה של הרב אלון שסיפור כזה בחיים לא היה מתגלה בציבור החרדי.
ורק בסיפור הנוכחי הבנתי על מה הוא דיבר. הישרות של הרב שמואל ראויה להערכה
בטח משבר נורא ואיום..א"י זה קשה


אוף על מה אתם מדברים??shira935


באותו מצב בדיוק כמו שלך..חפרנית גאה=)
זה לא הגיוני. לא נתפס. לא מחברת בין האיש למעשים המיוחסים לו.
אז מה לומדים מזה? איך מתחזקים וצומחים?
לומדים לתת לרבנים את המקום הראוי להם, ולא להאדיר אותם יותר מידי..כי הכח מבלבל ועלול לגרום לנפילות.
לומדים שאם ח"ו קרה לך משהו עם בעל סמכות, צריך לספר! זה שהוא רב לא הופך את זה למותר ובסדר.. תמנעי את המקרים הבאים.
לומדים מזה שבסופו של של דבר כולנו בני אדם, ואפילו רב גדול, הוא עדיין בנאדם ולא סגן של אלוקים.
ולהמשיך לסמוך על רבנים, כי הרוב הם באמת צדיקים וישרים ולא נופלים.. לסמוך, אבל להישאר עם עיניים פקוחות כל הזמן..
לומדים מזה להיזהר..עוד אחת!
לראות שלא הכל מושלם ואפילו רבנים נופלים..
ממשיכים הלאה בחיים.. חבל רק בגלל איזה סוטה אחד לא להאמין לרבנים.. פשוט תשימי לב יותר..
את צודקת, ואני מסכימה איתך לגמריחפרנית גאה=)
אבל אם אפשר לבקש, להיזהר באיך שמדברים עליו.
א. כי גם אם הוא נפל, הוא עשה כ"כ הרבה טוב, ולא מגיע שידברו עליו ככה
ב. תמיד יש סיכוי קטנטן שיתברר שזה לא נכון
ו-ג. זו קצת בקשה אישית, צורם לי, בתור אחת שמכירה אותו, לשמוע שמדברים עליו ככה..ואני בטוחה שאני לא היחידה.
^^^ כל מילה..לולית10


גמני. יודעת מי הרב וקשה לעקל..Tal.
מה השוק?די"מ
הוא בן אדם בשר ודם עם תאוות יצרים ונסיונות בדיוק כמוך
מזתומרת מה השוק??חפרנית גאה=)
כשקורה דבר לא צפוי, במיוחד בקנה מידה כזה , ועוד יותר במיוחד כשאתה מכיר את הבנאדם, טבעי לגמרי שנהיה בשוק.. נכון שלכל בנאדם יש תאוות ויצרים, אבל בדיוק כמו שרב בני האדם ששומרים תורה ומצוות מתגברים על היצרים האלה, אנחנו מצפים מרב שיתגבר על כך ואפילו יותר מבנאדם רגיל, כי הוא רב. ולכן הגיוני לגמרי שנהיה בשוק.
להפך בגלל שהוא רב (ובמיוחד רבנים מהסוג הזה) הסיגוי יותר גבוהדי"מ
כינכשנתעסקים בכל המסיטיקה הזאת יותר מדי זה מסוכן.

ואן כבר הנושא עלה- http://rotter.net/forum/scoops1/225932.shtml
לא יכול להיות הדבר הזה.Tal.
מצד אחד קדושה ומצד אחד ההפך ישמצב שזה משהו בנפש.
תודה על הדברים..מיצ'ל
ואוו!! ממש תודה..זה מיישב המון שאלות שעלו ליחפרנית גאה=)
ככל שהאדם גדול יותר מצפים ממנו ליותרלולית10

ולכן השוק הוא גדול והאכזבה קשה מאוד. עם רגש לא מתווכחים!

כמה שהשכל יכול להבין הלב ממאן...

תודה לכל מי שהגיב..מיצ'ל
כיוונתם למה שחשבתי גם בלי שכתבתי את הנושא..
אני לא רוצה לדון בנושא עצמו מה היה וכו'
אלה לדעת איך לגדול מהמקום הזה..
עדיין קשה לי לעכל את כל הסיפור הזה וזה מרגיש לי כאילו זה חלום ומחר אני יקום וכלום לא יהיה, קשה לי הבין את זה כי אני מכירה אותו ואת משפחתו וזה לי נתפס אצלי בהיגיון..
שמעתי את הדברים על הסיפור מהרב שמואל אליהו, הוא הסביר את המצב, ואני מאמינה שלפני שהוא עשה את זה הוא בירר אם זאת האמת, פשוט אני ממש קשורה לזה אז אני ממנסה להדחיק.
תודה לכל מי שהגיב ואשמח שנדון פה בעניין של את להתחזק באמונת חכמים ועם זה לעבוד את ה' באמת.
אני מבקשת אם אפשר לא לכנות אותו בשמות וכינויים, אני אמנם לא מסוגלת לקרוא לו רב ( הרב שמואל לא אמר את שמו אפילו- במקום שדיברו על הנושא בגלוי כמובן שאסור לפרסם בחדשות) אבל אסור לכנות כל אדם בשמות גנאי וכו..
ובבקשה לא לרשום שום פרטים שלו או של בני משפחתו כל עוד זה לא מתפרסם.. למרות שחלקכם יודעים המי מדובר..

זה לא "איך לגדול מהמקום הזה"די"מ
אלא "מה צריך ללמוד מזה"
ובעיני הלימוד הוא פשוט.
להםסיק עם ההערצה הזאת לרבנים וכל תופעת המיסטיקה.
זה לא מתבטא אצלי בהערצה..מיצ'ל
אני אסביר שוב, כרגע אין לי רב שהלכתי בדרכו... וגם לא שאלתי את אותו אדם שום שאלה בנושא הלכתי או בכלל. . זה לא העניין, פשוט האמנתי שהוא רב, והכרת אותו מקשר עם בני משפחתו.
אבל אתה צודק שהייתה כלפיו הערצה מסוימת לא נכונה אבל בכל זאת הוא הנהיג קהילה, וישיבה ובכל מקום כזה יש "מנהיג" רוחני או איזה ראש והוא היה הראש.
הרי אם לא יהיה ראש לישיבה כל אחד יעשה מה שהוא רוצה, כן צריך ראש וכן צריך שיערכו אותו ותקשיבו לדבריו אבל זה לא מצדיק מעשים מגונים, ולא הופך אותם לתיקון רוחני..
זה כמו נביא שקר, ממש כמו בפרשה שלנו עם בלעם הייתה בו רוח נבואה אבל הוא לא לקח אותה לקדושה אלה לטוממאה
הדרך מהערכה להערצה גדולה מאוד.די"מ
גם אני יש רבנים שאני מעריך ומכבד.
אבל ברור לי שהם בני אנוש כמוני וכמו כל אחד אחר.
ולכן עולמי הרוחני לא יחרב עליי ולא יתעורר בי שום שאלה אמונית אם חס ושלום הם יפלו.

וסתם נקודה למחשבה, על רבנים כמו הרב אוירבעך לדוגמא שעשבו ולמדו ולא התעסקו בכל המיסטיקה הזאת מעולם לא היה סיפורים כאלה,ולא במקרה.
מה זה בא להגיד?אביחי מנחם
מה הקשר בין הקבלה למעשה שלו?
יש דוגמאות למלא מקובלים (אמיתיים) שלא יצא עליהם שום חשד אז אין לי מושג על מה הדוגמא של הרב אוירבאך באה להגיד.
יש מצב של מחטיא. לומד סתרי תורה שלא כראוינפש חיה.
ומגיע למעשים איומים.
זה לעומת זה עשה אלקים.
כפי כח הקדושה שיש לאנשים גדולים
כך יצרם גדול. והסכנה שבנפילתם גדולה יותר.
ויש מי שהרחיק לכת ע"ע שבתאי צבי
וד"ל.
וה' יאירנו במאור תורתו.
זה לא עצם הקבלהדי"מ
לפי הסיפורים זה הי. כביכול חלק מהטיפול הרוחני
הגדול מחבירו יצרו גדול ממנומנחם10


אברהם מגייר את האנשים שרי מגיירת את הנשיםפשושון


רבנים נפלו כבר עם בנים..די"מ


אין מביאים ראיה מן השוטים...זה לא מצויפשושון

כמו שאומרת הגמרא "לא נחשדו ישראל על משכב זכור"

למרות שיש גזירה "לא ישנו שני רווקים בטלית אחת" אבל זה בשינה...בשיעור או ביחוד אין גזירה כזאת וזה לא מצוי

העניין הוא שלא זה ה-בעייהדי"מאחרונה
צריך לדעתשואף לאור

הדגשה כללית הדבר הנ"ל נכון לכל סוגיה כזו,אני לא בא לאשר ולהכחיש חשדות משום שאין לי טיפת ידע בהן

 

א.האמונה שלנו אינה אמונה בבני אדם אלא בה' ,ורבו הפסוקים והמקורות לכך שמדגישים את ההבדל הזה

ב.כדאי להבחין ולמקד את הבעיה,לא מדובר במשבר אמוני בתורת ה' (וחשוב שלא להתבלבל בכך) 

ג.באחרונה פורפורציה,זה דבר שלא מצוי במיוחד בקרב תלמידי חכמים ויראי השם,כדאי להתנער בראש ובראשונה מן הרושם התקשורתי בתקשורת הכללית (אם ישנו אצלך) שמחפשת להרחיב ולהדגיש דווקא מקרים כאלו שנותנים תחושה פופורציונאלית מוטעת ומעוותת.

 

 

מצרפת פה התייחסותנפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך י"ז בתמוז תשע"ה 23:40
אני מצרף כאן סיכום דברים של הרב סבתו ממצפה יריחו היום (יום ששי טז תמוז)
****שיחת ראש הישיבה על הפרשייה הכאובה של הרב המקובל מהצפון:***
לפני שנתחיל את השיעור אני רוצה לגעת בפרשייה האחרונה שמסעירה את כולנו. אני כל פעם צריך לענות תשובות על מקרים כאלו ואחרים. למה אני צריך לקבל עונשים על דברים שאחרים עושים.
קודם כל אני לא רוצה להתייחס לאדם עצמו, כי לבנתיים הכל שמועות, אי אפשר לדון אנשים ככה. אני גם לא אדבר על השאלות האמוניות שמתעוררות אצל הציבור, שאלות כמו מדוע ה' מביא עלינו מהלכים כאלו? איך התורה מתגלית באדם כזה? וכו'.
אני אגע בעתיד, לא בעבר.
אז מה כן ראוי לעשות?
אני אציין ארבעה דברים שאם נקפיד עליהם לא נגיע לדברים כאלה:
1. דבר ראשון זה תופעת האדמורות:
התופעה הזו עושה המון נזקים. זו הסיבה שאני לא פועל כך. אני לא אדמו"ר ואתם לא חסידים. רב צריך לדבר רק על מה שהוא יודע ועל מה שהוא מבין בו. לכל אדם יש דעת, תבונה ושכל טוב. התפקיד שלנו זה לתת כלים שתהיו עצמאיים ותחליטו בעצמכם. אדם נמדד בבחירה החופשית שלו, בלקיחת גורלו ביד עצמו.
2. דבר שני זה תופעת רוח הקודש.
אין היום רוח הקודש. אין אחד בארץ עם רוח הקודש. אם תאמר שכן- אז איך בזמן החטופים אף אחד לא ידע שהם מתים, להפך- כל מי שמתהדר שיש לו רוח הקודש, אמר שהם חיים ונמצאים במקום כזה או אחר.
היום הקבלה פורחת כל אחד שיודע דבר או שניים, נחשב מקובל. מה זה מקובל בימינו? אדם שיכול לומר לך כמה ילדים יש לך ומהם השמות וכו'.. זה מקובל? יש לך גם גויים שעושים דברים כאלו. הוא אדם מוכשר, אינו מקובל. זה שהוא יודע לומר לך כמה דברים נסתרים שאנשים רגילים לא יודעים לומר, הופך אותו למקושר עם הקב"ה?
אנשים במצוקה, וכשהם במצוקה הם נתלים בדברים כאלו. כשאדם במצוקה הוא עושה טעויות, והטעות הכי גדולה זה לתלות את החלטותיך ביד אחרים.
אני אף פעם לא מורה לאדם מה לעשות, אני מציג לו את שני הצדדים-יתרונות וחסרונות, ונותן לשואל לבחור את החלטתו. אני לא רוצה לקחת את חוש הבחירה שלכם.
וזה ממשיך בסגולות המטופשות שמציפות כל חלקה, כל העין הרע וכו'. כל ההבל וריק שממלאים את העיתונות ואת הדפים של יום שישי. זה אחד הגורמים המכשילים.
גם אצל הרבי מילובביץ', כל הסיפור של משיח, זה לא הסיפור שלו, זה הסיפור של החסידים שלו. הוא עמד מולם ואמר להם שיפסיקו עם כל הדבר הזה. ומזה התלמידים שלו הבינו שהעבודה עוברת אליהם ועליהם להביא את המשיח- שזה בעצם הרבי.
קבלה היא לא משחק, אל תמהרו ללמוד קבלה, יש בזה הרבה סכנות. וצריך לומר את זה שוב ושוב, אנשים לא מכניסים את זה ללב. זה כמו בבני ברק שאנשים משקיעים את הכסף שלהם אצל מישהו ואחר כך הוא בורח עם כל הכסף. זה קורה כל כמה חודשים, והם לא לומדים לקח.
רב קיים בשביל ללמד תורה בדרך ה'. הוא לא בשביל לומר לך עם מי תתחתן וכו'. אתה רוצה להתייעץ איתו- שזה יהיה אך ורק בגדר ייעוץ, את ההחלטות תעשה אתה על פי שיקוליך.
אני יודע שתקשו קושיות, אבל התשובות זה מה שקורה עכשיו, מה שיקרה בעוד כמה זמן. סיפורים כאלו לא ייכלו.
שמתייעצים איתי איזה שם לקרוא לילד, דבר ראשון אני שואל איזה שם אתה רוצה. אם יגיד נמרוד- אני אומר לו שנמרוד לא יהיה כל כך מוצלח. אבל להתחיל לעשות חשבונות, שמות וכו'. אני לא מתיימר לדעת ואף אחד שלא ייתיימר לדעת. תתפכחו.
3. הדור הזה נכנס לכיוון של אהבת ה', וזה טוב. אבל שכחו שיש גם יראת ה'. וזו בעיה. אני מדבר על זה קרוב ל30 שנה. יראת ה', שזה מתבטא בהרבה דברים, גם בין היתר בלבוש של אדם, בעמידה מול ה'. ואם רואים שהרב עושה משהו שלא נראה, צריך לשאול אותו למה. יש פה יראת ה', צריך לשאול. תורה היא, וללמוד אנו צריכים.
אף אחד אין לו רשות לעבור על מצוות ה'. גם לא מקובלים!!.
ברגע שאדם רואה שיש משהו לא בסדר הוא צריך לשאול, חייב לשאול. לא להתחיל לעשות חשבון. לעשות את זה מתוך כבוד והערכה. לא מתוך טיפשות. אני אומר את זה כבר שנים.
אם יש זמן תפילה, אי אפשר לקום ב10 ולהגיד ה' אוהב אותי. זו אהבה בלי יראה. כך אמרו נדב ואביהוא ונשרפו באש. יראה ואהבה ביחד ימנעו הרבה נפילות, לא רק של תלמידים, אלא גם של רבנים.
4. יש אמירה שהיא לא נכונה במציאות של ימינו, והיא הייתה נכונה במציאות של פעם "ושמרת לעשות ככל אשר יורוך: על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל". זה נאמר על הסנהדרין. גם הם יכולים לחטוא, פר העלם דבר של שגגת עיני העדה. היום בוודאי שאין סנהדרין אין דבר כזה 'על שמאל שהוא ימין'. ואם מישהו יגיד לכם- תאמרו לו שיסביר לכם ואם זה נכון, אז בסדר.
אני פעם שמעתי את אחד הרבנים מירושלים שביקר בישיבה תיכונית ונתן להם שיחת מוסר- חשוב שתהיו כל היום עסוקים בתורה ותאמרו סברות. לא משנה איזה סברות, לא משנה אם הם שקריות או אמיתיות. אני כמעט התעלפתי ששמעתי את זה.
שימו לב שכמעט 90 אחוז ממה שאני אומר זה מופנה כלפי הציבור. כי זה מתחיל מהאנשים. אם אנשים ישמעו לדברים האלו אז רבנים לא יפלו.
מה שאמר משה רבנו "הצור תמים פועלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא". אנו לא יודעים את כל התמונה. כמו שאני תמיד אומר לכם על ספר קהלת.
כל דבר כזה שמתגלה הוא מרפא את האדמה כדי שלא יהיה שפך דם של נקיים. דברים כאלו שמתרחשים בסתר זה חילול ה' לכן יש הרוגים ופצועים. כשזה מתגלה, זה נפסק. חילול ה' יותר גדול כשזה נעשה בסתר. כשזה בסתר יש כעס על הארץ, ואנו לא יודעים למה יש פצועים והרוגים ואז יש כעס על הקב"ה. כשזה נפסק יורד הדין מעל עמ"י.
אני מקווה שאנחנו, תלמידים חברים, ציבור, נשמע את הדברים הללו ונמנע נפילות.
עד כאן לנושא הזה.
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימון

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

נשמע סיפור מענייןקעלעברימבאראחרונה
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך