איך הייתם מגיבים אם היו מספרים לכם על קרוב משפחהשאלה..,

שמואשם בדברים שפלים שעשה..

חוץ מההלם והשוק והעניין שאתם מכירים אותו וזה לא מסתדר בכלל בכלל עם ההגיון!

אז גם יש את העניין של הפרסום,הלעג של אנשים..בושה..

חוץ מלהאמין שזה סרט רע שיעבור ובעזה יהיה בסדר קשה להתמודד..מה אתם אומרים?

קודם כל, הוא משפחה..יוני
להאמין שזה סרט רע ושזה יעבור זה אחלה התמודדות
תדברי על זה עם ההורים שלך...

איזה רב שאני מכיר הואשם על ידי פורום תקנה שעשה מעשים וכו' ואמרו לו שהוא צריך לעזוב את התפקיד שלו מהר ולהתנתק מהקהילה שלו. הוא הכחיש והאמנתי לו.
אז לא נחמד לשמוע לחישות, או יותר מזה דיבורים בקול וידיעות בתקשורת, אבל לא צריך לקחת ללב וכמובן שלא להיכנס לוויכוחים עם חברות או סתם אנשים שמעדיפים את הלכלוך הזול..

בפועל אותו רב שאני מכיר והואשם על ידי פורום תקנה, יצא נקי מכל אשמה בבית משפט ובמשפט התברר ש'רב' אחר חשק בתפקיד שלו והעליל עליו.. בנדוד של אותו רב מפורום תקנה.

אם את מאמינה לו, תמשיכי בזה! אבל אל תנסי לשכנע אחרים זה סתם יכאב..
אני מקווה שאני מאמינה לו..אבל בכללי גם כואב לישאלה..,

איך שהכל פתאום התהפך..מכבוד והערכה אנשים ככ משמיצים אותו..לפחות שיכבדו 

את המשפחה שלו אם לא אותו..וגם סתם מלחיץ שבחדשות וכאלה אנשים מדברים

על זה בהחלטיות שזה בטוח נכון.

אני מאמינה שאין אפוטרופוס לעריות ואני לא בן ובחיים אני לא יוכל להבין את זה..

אבל אל תדון את האדם עד שתגיע למקומו ונניח שקרה איזה משו..אולי הוא שב בתשובה??

יש בו ככ הרבה טוב וטוהר..כואב לי שאומרים שהוא בכלל לא צדיק וההפך מכך..

ערכתי. אכן לא קל. וזה נסיון . לדעת ...נפש חיה.
אז א. זה מראה לך שכבוד בימינו זה לא באמת כבודיוני
אנשים נותנים כבוד רק לעצמם וכבוד מדומה לסביבה.
ב. ישנם אנשים שמפחדים וישר מתרחקים ברגע שרב אחד אומר משהו, סומכים על הרב השני בעיניים עצומות..
זה קצת היסחפות לדעתי, למה המילה שלו יותר חזקה מהמילה שלו?!

כתוב שאם ראית תלמיד חכם עובר עבירה בלילה אל תזכור לו את זה ביום כי אולי הספיק כבר לעשות תשובה ואומרים שם שאולי זה די בטוח.. (לא זכור איך זה בדיוק נאמר) ככה שאם תלמיד חכם עבר עבירה ועושים מזה פסטיבל, אני ישר חושד שמעורבת בזה פוליטיקה פנימית, רוב הסיכויים שמישהו חושק בכיסא שלו...

אני לא איש הלכה ואני לא יודע על מה מסתמכים אותם רבנים ש'מרחיקים' רב אחר מתפקידו אבל זה לא נשמע לי חד וחלק (אם הימצאות שלו בתפקיד תגרום להמשך פגיעה- אז כן, אבל בתור עונש?!)
רק הערה שיש ממש בהערתך שבסוגריים.נפש חיה.
איך בדיוק?יוני
אם מדובר במורה כיתה א' שמואשם בפדופיליה אז כן

(אני לא מדבר פה על מקרה ספציפי ואני לא יודע על איזה מקרה פותחת השרשור מדברת) אבל נגיד שמדובר ברב שמואשם בזה שהוא היה ביחסים אסורים עם נשים שראו בו דמות רוחנית. זהו? ההלכה אומרת שאסור לו ללמד תורה יותר?
נפש חיה-שיש ממש מה? לא הבנתי..ותודה לעוניםשאלה..,

באמת שזה עוזר..

שיש חשש היזק למעגלים נוספים ואכמ"ל.נפש חיה.
ויוני כן.
אם יש רב שעושה דברים אסורים
ועובר באיסורי כריתות
ומנהיג בצורה לא נאותה ורב הנסתר
על הגלוי שגם ככה נראה לא משהו....
זה בעיה חמורה מאד מאד.

ויש מצווה שהיא לבער הרע. ולא תגורו.
עובדה היא שהוא הורחק.
וה' יאירנו במאור תורתו.

לבער את הרע או את הרעים?יוני
רב הנסתר על הגלוי זאת דמגוגיה וכו'
אף אחד לא נשפט על מעשים שלא ידוע שהוא עשה! אף בית דין לא גוזר על בנאדם על סמך 'רב הנסתר'..

כל אחד יכול לחטוא, כמובן שלא ראוי שרב שמנהיג קהילה יחטא וימשיך לחטוא, אבל אם חזר בתשובה וכנראה שחזר בתשובה, מה אז?


זה שהוא הורחק לא אומר לי כלום חוץ מזה שהרב שהרחיק אותו רצה שהוא יורחק!
עכשיו נשאר לי להבין למה הרב רצה להרחיק אותו, האם המעשה הזה נובע ממקום טוב או מפוליטיקה/ חמדנות או דבר רע אחר.
אם הרב המרחיק מגבה את ההרחקה בפסק הלכתי מפורט אז אני מבין שזה נובע ממקום נכון, אבל אם הרב לא מפרסם את הפסק המפורט אז מותר לי לחשוש שכוונותיו שלו(!) לא טובות ושהרב המואשם הוא קורבן.
במיוחד כשמדובר ברב שכבר האשים וניסה להרחיק רב מסויים שאני מכיר (כמו שכתבתי פה למעלה) והתברר שזאת עלילה..
דמגוגיה זה מה שהכל. למעיישה צריך לעשות כאן דין.נפש חיה.
הורו חז"ל
להרחיק מן הכיעור
ומן הדומה לו
ומן הדומה לדומה לו.
וזה חז"ל אמרו.

והרב שמואל שקל בעצמו לפני שעשה את מעשהו.

וביערת הרע. למען יראו וייראו .
זה לענד לימוד גדול כרגע.
ייתמו חטאים ולא חוטאים זה סוגיה אחרת .

לא רואה טעם לעסוק כרגע בזה.
רק ללמוד מזה הלאה.
לדעת שיש השם ואליו לפנות.
לא להשליך יהבנו על אף אדם
גם אם הוא רב. ואפילו גדול.

מותר לשאול בעצתו.
מכאן ועד לנהות אחריו ----
מרחק גדול.
וזו תורה שללמוד ממנה אנו צריכים.


אם כבר הזכרת את שמו של הרב שמואליוני
אז תעני לי קודם על השאלה הזאת- איך את מקשיבה לו בעיניים עצומות אחרי שהיו כבר מקרים בהם הוא טעה?!
הוא דיבר חריף ובנחרצות ובסוף התברר שבנדודו חשק בתפקיד של הרב המושמץ...

אז למה את מאמינה לו?!

זה כל מה שאני אומר.

כל מה שאני מבקש זה פסק הלכה ברור בנושא!
כל עוד לא הוציא פסק הלכתי ברור אז הרב שמואל חשוד בעיני כמשמיץ את הרב ההוא ולא ההיפך שהרב ההוא יהיה חוטא בעיני..
אני הבאתי מה שאני רואה ומבינה.נפש חיה.
ואני חושבת שהרב שמואל לא טיפש.
במחילה.
הוא ישב על זה וחשב טוב טוב
לפני שזה יצא החוצה.
וזה עדיין לא מאה אחוז
אבל די במה שנראה ונשמע
להבין שמשהו פה מריח לא טוב.
ויש שרשור למטה ....
וה' יאירנו במאור תורתו.
אני לא מבין, את רוצה שאומר את זה בפירוש?יוני
הרב שמואל אליהו כבר ישב וחשב ופסק שרב מסויים אנס נשים ונערות והוא צריך לעזוב את תפקידו
ואחרי שנתיים של גהינום בית משפט קבע שזאת עלילה ומסתבר שמי שעמד מאחורי הדברים זה קרוב משפחתו של הרב אליהו.

עכשיו נראה אותך עונה על זה...
עיין בתגובתי למטה. והשם יעזור. אינני מתכוונת לדון עודנפש חיה.
לא כי אני חושבת שאתה צודק
אלא
כי העמדת מה שנראה כרגע כאמת מול ההיתממות
מסבכת את העניינים יותר.
אם אדם נהג לא כשורה
הוא אמור לתת את הדין.
נקודה.

בזה נסגר הדיון.


מכאן ולהבא-תורה היא וללמוד אנו צריכים.
"אמור לתת את הדין". את שומעת מה את אומרת?!יוני
אני לא אומר שאדם שעבר עבירה לא יקבל עליה את הדין!

אני אומר שרב לא יכול להנפיץ דינים בלי שום בסיס הלכתי ובלי הליך פסיקתי

אדרבה, אם יש פסק הלכתי ברור בנושא שיחשוף אותו לציבור..
לתת את הדין למי??אני77

לבחורים בני 17?!

לבתי המשפט הרקובים של מדינת ישראל?

 

הוא לא חייב דין לאף אחד מלבד לאבינו שבשמיים. (אא"כ זה היה בעדים והתראה ויש סנהדרין.)

כמובן שכדאי לפעול בחכמה כדי למנוע מקרים כאלו, אבל הוא לא חייב שום דבר לאף אחד.

 

הרב המדובר הודה בדברים בפני-מיצ'ל
הרבנים הבאים: הרב שמואל אליהו, הרב בזק, הרב אנגל, והרב גד..
עכשיו הוא מכחיש..
זה לא הגיוני שהוא סתם יבוא ויאשים, ויוציא שם רע סתם..
יש סיבות..
אבל למה זה עניינכם?אני77

תנו לו להסתדר לבד.

 

אם מישהו מכם היה חוטא, הייתם רוצים שכל המדינה תעסוק בזה?

מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך.

כשמדובר בדמות ציבורית כמו רב זה שונהדי"מ
למה? וכמה?אני77


כי אם נשים ידעו להיזהר גם מרבנים יקרו פחות מקרים כאלהדי"מ
ובשביל זה צריך שידעו שזה קורה.
לא צריך לפרסם בפרטים.אני77

כמו שאמרתי-זה צריך להיות ממוקד במניעת מקרים לעתיד, ולא בעיסוק בחטא של האדם הפרטי.

ודיון אישי באדם העושה ולא במעשה, מסיט למקום לא נכון. לפחות לפי ענ"ד.

 

(וכל עוד זה אכן ממוקד רק במניעת מקרים כאלה, אין שום בעיה. אז רק תזהרו מלהסחף.)

אבל יש עוד פן שממנו אתה מתעלם.די"מ
במקרה כמו במה שקרה בצפת מדובר ברב שאנשים היו ממש מבוטלים אליו הוא היה סוג של אדמו"ר בשבילם.
ולדעתי הרב אליהו פעל בתבונה רבה כדי שלא יקרה צה שקרה במקרה של הרב שנמצא במגדל.
כשאנשים מתייחסים לרב ככה (ולדעתימזה טעות גדולה היחס הזה אבל זאת המציאות) צריך להבהיר באופן ברור שהבן אדם חטא.
ותשובה, לפחות בנתיים בודאי לא היתה (בהנחה שהיה חטא) כימנוא מכחיש והכחשה סותרת את תהליכי התשובה כמבואר בהלכות תשובה.
לא יודע מה איתך, אני מפחד מלשון הרע.אני77

יש הרבה סיבות לספר לשון הרע בעולם. לשון הרע זה בסך הכל העברת מידע, דבר שבימינו במיוחד נחשב כמצרך חיוני, אבל זה מידע שכנראה התורה לא כ"כ רצתה בהעברתו בעולם. (כמו שבשר סוס וחזיר או נבילה וטריפה או בשר וחלב, הם סה"כ עוד סוג של אוכל... וכמו שהתורה יכולה לאסור עלינו אוכל, היא יכולה לאסור מידע.)

 

נכון שיש מקרים שמותר. אבל גם אחרי כל ההיתרים, אם הנורה האדומה לא מהבהבת זה מסוכן. אין לך יצר חזק כמו היצר להשגת ידע. "שלח לך מרגלים". יכול להיות שאני מגזים קצת, אבל אני חושב שעכ"פ עדיף ככה מאשר הפרזה לצד השני.

הסברתי למה זה לתועלת גדולהדי"מאחרונה
אני יותר מפחד מפגיעה וניצול מיני
אז שהרבנים הנל יפרסמו פסק דין הלכתייוני
ולא רק יתנו ראיונות לרדיו כאילו הם שופטי ריאליטי...

וזאת בחירה שלך לומר שלא הגיוני שהוא (המאשים) סתם יבוא ויאשים ולא לומר שלא הגיוני שהוא יעשה כאלו מעשים (המואשם)

ואני אומר לך שכבר קרה מקרה שהרב המאשים ופורום תקנה באו והשמיצו והוציאו שם רע סתם! (עוד פרטים באישי)
נסיון היציאה מהארץ בדיוק כשזה התפוצץ מחשיד לא מעטדי"מ
חשדות לא אומרים לי הרבהיוני
ובטח לא מתירים לי לחרוץ דין או לדבר לשון הרע וכו'
זה מתאים יותר לצהובונים (עיתוני רכילות) מאשר לאדם שחי בסביבה תורנית.

קיצר, זה נושא של הלכה
זה כל מה שאני מנסה לומר
אין לך את הזכות לשפוט אותו אם לא חקרת כמו שביד אמור לחקור

וגם אם יש לך סיכון שהוא יעשה מעשים, הסיכון של שפיכת דמו לחינם גדול יותר
בגלל זה יש אנשים שמוסמכים להיות דינים ואתה לא

הרב שמואל שפך את דמו של רב אחד שאני מכיר והזכרתי את זה כמה פעמים בתגובות פה, למה אפחד לא מתייחס לזה?!
מצרפת פה התייחסות לזה-נפש חיה.
אני מצרף כאן סיכום דברים של הרב סבתו ממצפה יריחו היום. (יום ששי טז תמוז)
****שיחת ראש הישיבה על הפרשייה הכאובה של הרב המקובל מהצפון:***
לפני שנתחיל את השיעור אני רוצה לגעת בפרשייה האחרונה שמסעירה את כולנו. אני כל פעם צריך לענות תשובות על מקרים כאלו ואחרים. למה אני צריך לקבל עונשים על דברים שאחרים עושים.
קודם כל אני לא רוצה להתייחס לאדם עצמו, כי לבנתיים הכל שמועות, אי אפשר לדון אנשים ככה. אני גם לא אדבר על השאלות האמוניות שמתעוררות אצל הציבור, שאלות כמו מדוע ה' מביא עלינו מהלכים כאלו? איך התורה מתגלית באדם כזה? וכו'.
אני אגע בעתיד, לא בעבר.
אז מה כן ראוי לעשות?
אני אציין ארבעה דברים שאם נקפיד עליהם לא נגיע לדברים כאלה:
1. דבר ראשון זה תופעת האדמורות:
התופעה הזו עושה המון נזקים. זו הסיבה שאני לא פועל כך. אני לא אדמו"ר ואתם לא חסידים. רב צריך לדבר רק על מה שהוא יודע ועל מה שהוא מבין בו. לכל אדם יש דעת, תבונה ושכל טוב. התפקיד שלנו זה לתת כלים שתהיו עצמאיים ותחליטו בעצמכם. אדם נמדד בבחירה החופשית שלו, בלקיחת גורלו ביד עצמו.
2. דבר שני זה תופעת רוח הקודש.
אין היום רוח הקודש. אין אחד בארץ עם רוח הקודש. אם תאמר שכן- אז איך בזמן החטופים אף אחד לא ידע שהם מתים, להפך- כל מי שמתהדר שיש לו רוח הקודש, אמר שהם חיים ונמצאים במקום כזה או אחר.
היום הקבלה פורחת כל אחד שיודע דבר או שניים, נחשב מקובל. מה זה מקובל בימינו? אדם שיכול לומר לך כמה ילדים יש לך ומהם השמות וכו'.. זה מקובל? יש לך גם גויים שעושים דברים כאלו. הוא אדם מוכשר, אינו מקובל. זה שהוא יודע לומר לך כמה דברים נסתרים שאנשים רגילים לא יודעים לומר, הופך אותו למקושר עם הקב"ה?
אנשים במצוקה, וכשהם במצוקה הם נתלים בדברים כאלו. כשאדם במצוקה הוא עושה טעויות, והטעות הכי גדולה זה לתלות את החלטותיך ביד אחרים.
אני אף פעם לא מורה לאדם מה לעשות, אני מציג לו את שני הצדדים-יתרונות וחסרונות, ונותן לשואל לבחור את החלטתו. אני לא רוצה לקחת את חוש הבחירה שלכם.
וזה ממשיך בסגולות המטופשות שמציפות כל חלקה, כל העין הרע וכו'. כל ההבל וריק שממלאים את העיתונות ואת הדפים של יום שישי. זה אחד הגורמים המכשילים.
גם אצל הרבי מילובביץ', כל הסיפור של משיח, זה לא הסיפור שלו, זה הסיפור של החסידים שלו. הוא עמד מולם ואמר להם שיפסיקו עם כל הדבר הזה. ומזה התלמידים שלו הבינו שהעבודה עוברת אליהם ועליהם להביא את המשיח- שזה בעצם הרבי.
קבלה היא לא משחק, אל תמהרו ללמוד קבלה, יש בזה הרבה סכנות. וצריך לומר את זה שוב ושוב, אנשים לא מכניסים את זה ללב. זה כמו בבני ברק שאנשים משקיעים את הכסף שלהם אצל מישהו ואחר כך הוא בורח עם כל הכסף. זה קורה כל כמה חודשים, והם לא לומדים לקח.
רב קיים בשביל ללמד תורה בדרך ה'. הוא לא בשביל לומר לך עם מי תתחתן וכו'. אתה רוצה להתייעץ איתו- שזה יהיה אך ורק בגדר ייעוץ, את ההחלטות תעשה אתה על פי שיקוליך.
אני יודע שתקשו קושיות, אבל התשובות זה מה שקורה עכשיו, מה שיקרה בעוד כמה זמן. סיפורים כאלו לא ייכלו.
שמתייעצים איתי איזה שם לקרוא לילד, דבר ראשון אני שואל איזה שם אתה רוצה. אם יגיד נמרוד- אני אומר לו שנמרוד לא יהיה כל כך מוצלח. אבל להתחיל לעשות חשבונות, שמות וכו'. אני לא מתיימר לדעת ואף אחד שלא ייתיימר לדעת. תתפכחו.
3. הדור הזה נכנס לכיוון של אהבת ה', וזה טוב. אבל שכחו שיש גם יראת ה'. וזו בעיה. אני מדבר על זה קרוב ל30 שנה. יראת ה', שזה מתבטא בהרבה דברים, גם בין היתר בלבוש של אדם, בעמידה מול ה'. ואם רואים שהרב עושה משהו שלא נראה, צריך לשאול אותו למה. יש פה יראת ה', צריך לשאול. תורה היא, וללמוד אנו צריכים.
אף אחד אין לו רשות לעבור על מצוות ה'. גם לא מקובלים!!.
ברגע שאדם רואה שיש משהו לא בסדר הוא צריך לשאול, חייב לשאול. לא להתחיל לעשות חשבון. לעשות את זה מתוך כבוד והערכה. לא מתוך טיפשות. אני אומר את זה כבר שנים.
אם יש זמן תפילה, אי אפשר לקום ב10 ולהגיד ה' אוהב אותי. זו אהבה בלי יראה. כך אמרו נדב ואביהוא ונשרפו באש. יראה ואהבה ביחד ימנעו הרבה נפילות, לא רק של תלמידים, אלא גם של רבנים.
4. יש אמירה שהיא לא נכונה במציאות של ימינו, והיא הייתה נכונה במציאות של פעם "ושמרת לעשות ככל אשר יורוך: על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל". זה נאמר על הסנהדרין. גם הם יכולים לחטוא, פר העלם דבר של שגגת עיני העדה. היום בוודאי שאין סנהדרין אין דבר כזה 'על שמאל שהוא ימין'. ואם מישהו יגיד לכם- תאמרו לו שיסביר לכם ואם זה נכון, אז בסדר.
אני פעם שמעתי את אחד הרבנים מירושלים שביקר בישיבה תיכונית ונתן להם שיחת מוסר- חשוב שתהיו כל היום עסוקים בתורה ותאמרו סברות. לא משנה איזה סברות, לא משנה אם הם שקריות או אמיתיות. אני כמעט התעלפתי ששמעתי את זה.
שימו לב שכמעט 90 אחוז ממה שאני אומר זה מופנה כלפי הציבור. כי זה מתחיל מהאנשים. אם אנשים ישמעו לדברים האלו אז רבנים לא יפלו.
מה שאמר משה רבנו "הצור תמים פועלו כי כל דרכיו משפט אל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא". אנו לא יודעים את כל התמונה. כמו שאני תמיד אומר לכם על ספר קהלת.
כל דבר כזה שמתגלה הוא מרפא את האדמה כדי שלא יהיה שפך דם של נקיים. דברים כאלו שמתרחשים בסתר זה חילול ה' לכן יש הרוגים ופצועים. כשזה מתגלה, זה נפסק. חילול ה' יותר גדול כשזה נעשה בסתר. כשזה בסתר יש כעס על הארץ, ואנו לא יודעים למה יש פצועים והרוגים ואז יש כעס על הקב"ה. כשזה נפסק יורד הדין מעל עמ"י.
אני מקווה שאנחנו, תלמידים חברים, ציבור, נשמע את הדברים הללו ונמנע נפילות.
עד כאן לנושא הזה.
עצרתי די בהתחלה ואז החלטתי להמשיךיוני
לא פייר שאת מביאה משהו ואני לא יקרא אותו..
ואז הגעתי לבלבול שכל שלו על חבד והחלטתי לעצור שם. א, איך זה קשור לנושא המדובר?! הוא מדבר על זה שתופעת האדמורות זה לא תקין ואז הוא אומר שגם אצל הרבי העניין היה החסידים שלו. תסגר על עצמך, הבעיה היא אלו שלוקחים אדמורות או החסידים?! ב, הוא לא יכול לקחת רב צדיק ולהיכנס בו אז הוא אומר שכל התלמידים שלו מטומטמים.. כן? חוצפן! אם הסידים משוגעים אז גם הרבי משוגע! אין לך זכות להפריד ביניהם.. חוץ מזה שהוא מגלה בורות מבישה בתורתו של הרבי..

כאמור, עצרתי שם..
יוני תרגיע..tnhhj


למה?יוני
זה היה ממש קשורמוריוש

הרבי הוא אחד האדמורים שהחסידים הכי קשורים אליו ומעריצים אותו ולכן הם לא הסכימו להודות שהוא נפטר.

והרבי עצמו ממש לא אהב את כל העניין מסביבו (קראתי פעם כמה ציטוטים שלו בעניין)

וזה לא רק אצל החסידים- כשהסטייפלר  נפטר הרב חיים קנייבסקי (אני חושבת שהוא) אמר שה' לקח את הסטייפלר כדי שנזכר שיש מישהו מעליו- כי מישהו חולה- הולכים לסטייפלר, צריך פרנסה- הולכים אליו ושכחו שצריך להתפלל לה'..

תפקיד של המשפחהariko

בעזהי"ת
 

בכל מקרה, גם אם זה נכון וגם אם לא, המעגל הקרוב(משפחה, חברים וכו') צריך להיות בצד שלו ולתמוך בו.
קורה שאנשים נופלים,  נכון זה לא נכון לא מוסרי וכו', אבל את הנו נו נו הוא יקבל מהאנשים שצריכים לתת לו אותו, וזה לא קל...
הוא עובר עכשיו תהליך פנימי קשה מאוד של תיקון, והיחס מהחברה לא ממש עוזר לו.
המעגל הקרוב לו חייב להשאר איתו, לתמוך בו, לשמח אותו ולשמוח איתו, לדאוג שלא יכנס לעצבות ודכאון, כי העצבות שאחרי החטא היא חלק מעצת היצר, כי אי אפשר לעלות בעבודת ה' ית' בלי שמחה!
ב"הצלחה ענקית!!!

ברמה האישית אני נוטה לחשוב..אדם כל שהוא

שאכן המשפחה צריכה להיות איתו ולעזור לו.

אבל לא להצדיק את הצד שלו מול הצד השני ולהעניק גיבוי תקשורתי וכדו', אא"כ הם יודעים שהוא באמת צודק. 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

את יכולה להפסיק להספיםנקדימוןאחרונה

אף אחד לא רוצה פה לקרוא את מה שאת מציעה. אין לזה היענות.

אין כמעט אנשים חדשים שמצטרפים לפורומים אז מה שאת עושה זה פשוט לטמטם לנו את המוח.


 

אולי די כבר?!

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך