שירים בשלושת השבועותגולדן גירל

יש לי כל מיני מחשבות על שירים ב3 השבועות..

כולנו יודעים מה המטרה לזה שאסור לשמוע שירים, ובכ"ז כולנו כל היום מתלוננים על זה.

עוד יותר- כל האנשים שמחפשים הקלות בזה. מה הקטע??

והכי לא ברור לי זה העניין של השירים הווקאליים. זה מאבד את כל העניין של שלושת השבועות. לא חבל?!

 

כ''כ קשה להתנתק ממוזיקה 3 שבועות בשנה, ולחשוב על ביהמ''ק ועל החורבן?

 

אתם באמת חושבים שזה רצון ה'- שנשמע שירים ווקאלים??

 

סורי אם יצא קצת מתקיף, אבל אני באמת רוצה להבין..

 

תודה לכל העונים!! וצום מועיל בעז''ה!!!

צודקת! ישר כוח!סתמישוו
אממ..מי נהר!
|לוידעת איך להגיד אתזה בלי לצאת משהו שאני לא...| טוב, קודם כל ישר כוח לך, אני עדיין לא ברמה כזאת! אני שומעת שירים, זה סתם מדכא אותי בלי, מן הסתם זה המטרה של חזל באיסור הזה אבל בכל זאת יהיה לי הרבה יותר קשה ממה שהם ציפו..בתשעת הימים אני באמת אשתדל אבל עכשיו אני לא עומדת בזה, זה גם סתם יוציא אותי מהפוקוס של המטרה לא לשמוע שירים חודש...אז פשוט אני באמת אשתדל בתשעת הימים למרות שיהיה לי ממש קשה.. אני חושבת שעדיף שבוע אחד ממש ממש ממוקד מאשר שלושה שבועות עם נפילות, בשבילי..אבל סחטיין למי שמצליח!
לפי דעת הרב שלי אין הבדל בין ווקאלי ללאא"י זה קשה
עבר עריכה על ידי א"י זה קשה בתאריך י"ט בתמוז תשע"ה 21:53

השאלה היא האם זה עצוב או לא וזה הדבר היחיד שקובע.

באמת מאוד מוזר שזה התקבע ברוב המקומות כמנהג השולט.

הסיבה שבגללה אנשים מחפשים קולות זה בגלל שזה קשה לא לשמוע שירים. ולכן כשקשה אז מנסים למצוא דעות מקילות.

והאמת שמאוד קשה להתנתק 3 שבועות ממוזיקה ולהתחבר לחורבן, כי החורבן נראה רחוק ולא קשור אלינו ולכן זה לא כואב לנו.

ואנשים מאוד אוהבים לשמוע מוזיקה אז קשה להתנתק.

ואם זה רצון ה' שנשמע ווקאלי? נראלי הדרך העיקרית לברר את זה זה לראות מה ההלכה שזה כידוע רצון ה'. אפשר גם ללכת על רוח ההלכה אבל זה דבר מאוד מסוכן במיוחד להעביר ביקורת על אנשים אחרים שהם לא עושים כרוח ההלכה.

אם הולכים על פי רוח ההלכה אין מקום שבו לא מחמירים ואז החיים ממש דיכאוניים וקשים ובן אדם מרגיש לא מחובר לעצמו.

ולכן הקב"ה לא סדיסט והוא קבע גדרים הלכתיים, ומי שרוצה להחמיר על עצמו רשאי בתנאי שהוא לא חונק את עצמו ופוגע בעצמו (מסל"ש מידת הפרישות שבה הוא מדבר על הפרישות שצריכה להיות לאט לאט וכו')

יותר הגיוני מלחשוב שרצון ה שלא נשמע שירים....מאיר.


הרב וואזנר אמר שברגע ששומעים ווקאלי דרך רדיוariko

זה כבר לא ווקאלי כי הרדיו הופך להיות כלי נגינה....

קצת קשה לי עם זה כנראה אינני מבינה לעומק הדברשוש123
לכאורה,על פי מה שהבנתי... אין בעיה לבנים לשמוע קול של זמרת דרך הרדיו..זה כלי נגינה שמנגן ולא אישה ששרה
אתה צודק ב-1000%ארי דיסין


שלום איש!די"מ


אני שומע שירי תחנונים חופשידי"מ
ובעת הצורך כל שיר
דעתיאני מאמין!
אני חושבת שיש אנשים שפשוט לא מסוגלים להסתדר בלי שירים! (בתור אחת כזאת) זה ממש לא עוזר לי להתמקד במטרה של התחברות לביהמק, לחורבן וכו' זה רק גורם לי להיות עצבנית יותר וחסרת סבלנות.

מה גם שכשחז"ל קבעו את ההלכה הזאת מוזיקה הייתה דבר ממש לא שגרתי, רק בשמחות- ואולי בגלל זה הם קבעו את ההלכה. יכול להיות שיש מקום לשנות את ההלכה בהתאם לדורנו (כמו שכבר שינו כמה הלכות)
אבא שלי אומרהדובדבן שבקצפת

שבעיקרון מאז החורבן נהגו לאסור כל השנה לשמוע שירים, אבל נוהגים להקל בזה כל השנה כי זה רק מנהג ורוב הציבור לא יכול להחמיר בזה...

אבל בשלושת השבועות נוהגים כן להחמיר כי זה התקפה שבה הכי מתבטאת האבלות שלנו על ביהמ"ק. ההחמרה הזאת לא מוזכרת בשום מקום אצל הראשונים, רק אצל האחרונים. ולכן גם בזה לא נוהגים כ"כ להחמיר.

לי באופן אישי הוא פסק שמותר לי לשמוע שירים, כי זה  ממש לבריאות הנפשית שלי. (זה לא מתבטא רק בקושי גדול, אלא שאני ממש משתגעת אם אני לא שומעת שירים. זה אחד הדברים שבלעדיהם אני פשוט לא שפויה- זה לא רק צורת התבטאות אצלי אלא מציאות ממש.)

מי שלא יכול בשלשת השבועות- יחמיר רק בתשעת הימים. 

לגבי שירים ווקאליים- אני לא יודעת למה מותר מבינה הלכתית, אבל אם את מרגישה שזה ממעיט אצלך את הצער על החורבן- ודאי שעדיף לא לשמוע. (ממה שהבנתי מאבא שלי כל אחד יעשה מה שהוא יכול שיגרום לו להרגיש את הצער על החורבן.)

כן. זה קשה לי. אני לא מבינה את גודל הכאב בכלל. ולכן זה קשהshira935

לי הלוואי שאני אגיע לרמה הזאתת...

אבל זה העניין..~אורטל~
מי שקשה לו לא לשמוע שירים הוא באמת ירגיש את החוסר ואת העצב.. באמת שלי אישית ממש קשה!! אני כל זניה באה להפעיל שירים ונזכרת שאסור.. ובאמת זה קשה! אני שוקלת להגיד לאבא ואז הוא יגיד לי לא לשמוע רק ב9 הימים... אבל ביינתים אני ממש מנסה להרגיש את החוסר של ביהמק..:-/:-/
יש שירים על ירושלים... נראלי מותר לשמוע אותם...ה' אוהב אותך!

ביני לנדאו מותר לשמוע?

למה הוא שונה משלמה ארצי?מאיר.


אני לא כ"כ מכירה זמרים כי לא יוצא לי לשמוע הרבה...ה' אוהב אותך!

תן שירים שלו אולי אני אבין

את רצנית??זה שלמה ארצי....מאיר.

מה הוא שונה מכל זמר אחר??

לומר שוב?ה' אוהב אותך!

אני ממש בורה בשירים, אם אני שומעת שיר ואוהבת אותו אני מחפשת אותו ביוטיוב לפי שם השיר לא לפי הזמר... ביני לנדאו אני מכירה במקרה ואני ממש אוהבת שירים שלו...

אני אחפש עכשיו שלמה ארצי 

יש לו שירים על דוסים כאילו?ה' אוהב אותך!

אם כן אז לא נראלי יש בעיה...

לדעתי האיסור הוא על שירים משמחים... שירים על ירושלים וכו לדעתי אין בעיה לכן לא שמתי היום שירים ?(של ביני) כשסידרתי את החדר כי לא ידעתי אם מותר והיה לי ממש מבאס אבל שירים על ירושלים למה שתהיה בעיה בכלל???

לאו דווקא שירים של ירושליםדי"מ
מה שמותר זה "שירי תחנונים" לא יודע להגדיר הגדרה ברורה.
שירים של ביני נראה לי נכנסים לזה.
הרב אליעזר מלמד כותב...שמואל ש

הרב אליעזר מלמד כותב שעד ראש חודש מותר לשמוע שירים "רגילים". ובתשעת הימים אפשר רק שירים "עצובים"...

פניני הלכה "זמנים"

אפשר לתת לי שם של שיר לחיפוש ממוקד יותר?ה' אוהב אותך!

פאדיחות...

אני לא מצליח לחשוב על שיר של ביני שאסור לשמועדי"מ
בגלל שזה שירים דוסים אז נראלי מותרה' אוהב אותך!

אבל אני לא בטוחה כי יכול להיות שמותר נגיד רק משכן שמדבר ספציפית על ירושלים הבנת?

מאיפה הבאת את העניין שזה רק שירים על ירושלים?די"מ
וגם משכן לא קשור "משכן אבנה לך-בליבי"
....ה' אוהב אותך!

ולא יודעת מאיםה הבאתי את זה נראלי שמעתי על זה איפשהו...

קיצור אני מקשקשת בשכל? אם כן אז הדבר הראשון שאני עושה עכשיו זה לשים ביני...

כן קצת....כל שיר אפשר ליחס לירושלים איכשהואמאיר.

אבל מה זה משנה בין ביני לשלוימלה ואריק?

 

וואי. אתה לא מבין שחוץ מביני שמות של זמרים לא אומרים לי כלוםה' אוהב אותך!

????

אתה רוצה תגיד לי שם של שיר.

אוי הבורות...מאיר.

תכתבי בגוגל\יוטיוב שלמה ארצי
בלי קשר..
מה ההבדל בין ביני לנדאו לכל זמר אחר?

אין הבדל... סתם אמרתי אותו כי זה הזמר שאני מכירה הכי טוב...ה' אוהב אותך!


תודהה' אוהב אותך!

מה לעשות לא יוצא לי לשמוע שירים פשוט יש לי דיסק שהמשפחה קנתה לי של ביני לכן אני שומעת אותו, וכשכן יוצא לי זה שירים שאני שומעת מחברות... ואוהבת...

שימני כחותם על ליבךא"י זה קשה


לפחות בביצוע בדיסק נראה לי זה בסדרדי"מ


טוב לוידעת מה הבעיה עם שירים דוסיםה' אוהב אותך!

הזמנים השתנו יכול להיות שעכשיו כבר מותר לשמוע שירים דוסים...

אבל בטוח אסור לשמוע דרך השלום, מהפכה של שמחה ותוסיפו בכיף שירים בסגנון

חח את חמודה..רעיה123
המטרה היא להמעיט בשמחה, לחשוב על בית המקדש! המטרה היא לא לא לשמטע שירים שאולי התוכן שלהם בעייתי או שהסגנון שלהם לא הכי דוס...
את בטח יודעת כמה שירים דוסים משמחים יש! ! פולל! ! ואסור לשמוע אותם...
יודעת מה?ה' אוהב אותך!

שירים דוסים שמדברים על ירושלים...

בגלל הסיבות של "המקילים"אורלי ואליחי

שכמו שהוזכר גם המצב של האיסור של שלושת השבועות הוא הקלה והיו צריכים לא לשמוע בכלל כל השנה.

 

דבר שני זה שכיום עם כל ההתקדמות הטכנולוגית,(ברדיו ובאמצעים אלקטרונים) אתה למעשה לא שומע את הקול של הבן אדם, אלא עיבוד של הקול שלו (לא רק שזה אותות חשמליים, אלא מלכתחילה בהקלטה עושים כל מיני אפקטים על הקול), וסיבה שלישית שקשורה היא שעם כל העיבודים, יש שירים שהגירסה הווקאלית, היא לא פחות מקפיצה לפעמים מהגירסה עם כלי הנגינה.

 

וכמובן שהמטרה היא לזכור את החורבן ועצבות, ולא שמיעת ווקאלי סתם.

כןארץ_אהבתי
מי שצריך את זה מאוד.. אז ברור שאם יש היתר לשמוע, הוא ישמע.. הרב מלמד אומר שמה שאסור לשמוע בשלושת השבועות זה דווקא שירים שמחים, אבל שירים 'רגילים' אפשר, ובתשעת הימים מותר רק שירים עצובים..
קשה מאוד בעיקר כשהמצב רוח רע ומדוכא ועצבני.חופשיה לנפשי
וזה שאסור לשמוע שירים לא עוזר לי לחשוב על החורבן והאמת גם הצום לא.

הדברים היחידים שיכולים לעזור לי זה מדרשים וסרטים.
כמו שכתבתי, אם בגלל זה את נכנסת לעצבות אין ספק שתשמעי שיריםדי"מ
שתי נקודותאחיה ר

א. בלי קשר לעניין הספציפי, מכל התגובות של אנשים עולה שלא מעט הם אלה שבאמת לא יכולים בלי שמיעת שירים. אז... חבר'ה זה לא קצת מוגזם? סתם בקטע של התלות במשהו חיצוני... (אגב מה אתם עושים בראש השנה? רדיו על שעון שבתקורץ)

ב. לעניין ההלכה, יש רבנים ויש פסיקה בעולם. אבל למרות שאני מאוד אוחז בדעה המקלה (פה ספיציפית) הלכתית, אני לא שומע שירים בכלל מי"ז בתמוז עד ט' באב, וכן זה מציק וחופר (גם אני אוהב מוזיקה) אבל נראה לי שמן הראוי שנקדיש לחסרון העצום של בית המקדש (שהוא חסרון בעצם החיים של כל אחד ואחד מאיתנו) זמן כזה במשך השנה, שנרגיש שכן, בלי המקדש החיים הם חסרים והרבה.

ג. אם קראת עד כאן, תודה על ההקשבה

יומיים ואפילו שלושה ימים זה לא בר השוואה לשלושה שבועות.חופשיה לנפשי
אם כבר הייתי משווה לספירת העומר.

מצטערת אבל מנהגי האבלות לא גורמים לי לחשוב על חורבן בית המקדש, כנראה בגלל שאני לא מרגישה מספיק מחוברת לנושא כי הוא רחוק לי. (אל דאגה אני משתדלת ללמוד ולקרוא בנושא בשביל החיבור.)
ווידוי-בראש השנה אני מתחרפנת משעמום.חופשיה לנפשי
מסגרתאחיה ר

אולי בראש השנה כמו בשלושת השבועות צריך לנסות להבין מה העניין, אני חושב שיש הרבה עומק מאחורי תקנות חז"ל לתקופה הזו והאווירה שהן יוצרות (שוב אני לא מדבר על הצד ההלכתי היבש שודאי שאפשר לסמוך על מי שמתיר)

אממאני מאמין!
בראש השנה אני כל כולי מרוכזת במשו אחר, ובשלושת השבועות זה להמשיך את החיים יחסיץ בשגרה...
וגם בראש השנה אני בנאדם שונה, מה לעשות?

מצד אחד...אתה צודק
מצד שני ממש ממש קשה לי ואני מנסה..במיוחד שכל הסביבה שלי שומעת שירים כי הם נוהגים רק מתשעת הימים:-/

קשהאחיה ר

קושי הוא דבר נורמלי וזה בכל דבר בחיים ככה שאשריך!

(לדעתי כמו שראש השנה הופך אותנו לאנשים אחרים במידה מסויימת כך גם תקופת האבלות על החורבן)

הלוואי שהייתי מרגישה את החיסרון של ביהמ"ק...shira935


בר"ה שמעתי שירים..די"מ
אני בבעיה אחרתדוגית

אני מנסה לא לשמוע שירים אבל אחים שלי הגדולים שומעים בקולי קולות​ ולא איכפת להםעצוב

 

אין בזה בעיה...את צדיקה הכל בסדרפשושוןאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך