על החשיבות להגיע לאומןo112o12

שָׁמַעְתִּי בִּשְׁמוֹ שֶׁאָמַר
אֲנִי אֵין לִי מַה לַּעֲשׂוֹת בְּזֶה הָעוֹלָם כְּלָל
כִּי בִּשְׁבִילִי אֵינִי צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת כְּלָל
רַק בָּאתִי לְהָעוֹלָם לְקָרֵב נַפְשׁוֹת יִשְׂרָאֵל לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ.
אֲבָל אֵינִי יָכוֹל לְקָרֵב
כִּי. אִם מִי שֶׁבָּא אֶצְלִי וּמְסַפֵּר לִי חֶסְרוֹנוֹ
אֲנִי יָכוֹל לְתַקְּנוֹ וְכוּ'

 

רבי נחמן הבטיח תיקון עצום לכל מי שיבוא אל קברו באומן, ייתן פרוטה לצדקה ויאמר את התיקון הכללי.

 

הוא גם סיפר מה הכוח שהוא זכה לו:

אָמַר לְאֶחָד, שֶּׁהַכּחַ שֶׁהָיָה לְדָוִד הַמֶּלֶךְ עָלָיו הַשָּׁלוֹם לוֹמַר שְׁמוֹנֶה פְּעָמִים אַבְשָׁלוֹם בְּנִי בְּנִי וְעַל יְדֵי זֶה הֶעֱלָה אוֹתוֹ מִשִּׁבְעָה מְדוֹרֵי גֵּיהִנּוֹם וְהִכְנִיסוֹ. לְגַן עֵדֶן, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה
זֶה הַכּחַ יֵשׁ לוֹ גַּם כֵּן
שֶׁהוּא יָכוֹל זאת גַּם כֵּן לְהַעֲלוֹת בְּדִבּוּרוֹ בְּעָלְמָא אֶת הָאָדָם
מִכָּל הַשִּׁבְעָה מְדוֹרֵי גֵּיהִנּוֹם
וּלְהַכְנִיסוֹ לְגַן עֵדֶן.

אבל אבליאירוש

יש שם טומאה!

 

בסדר בסדר....מאיר.


זה ממש לא "בסדר בסדר"!שושנה בין החוחים


זה שטויות מה שהוא כתב וזהומאיר.


אני עדיין חושב שארץ ישראל יותר קדושה ומתאימה מאומן,ariko

שכנע אותי (ברצינות)

אין מצב! איך הגעת למסקנה המוזרה הזאת?!די"מ
<צ>

ועדיין זה לא סיבה ללא לטוס בטח למי שמקושר לרבי נחמן
אני חושב שזה מתוך דברים של הרב ארז משה דורוןo112o12

 

מדוע אכן נבחר קברו של משה, כבר בששת ימי בראשית, להיות באדמת ארץ העמים ולא בארץ הקודש? ולא די בכך, אלא 'מול בית פעור'?

כבר ענו על כך חכמינו ז"ל בגמרא (סוטה יד ע"א): "אמר רב חמא ברבי חנינא: מפני מה נקבר משה אצל בית פעור? כדי לכפר על מעשה פעור". כבר בעת בריאת העולם הכין הבורא תרופה למכת בית פעור, והכין שם קבר למשה רבינו; וכדברי רש"י: "קברו היה מוכן שם מששת ימי בראשית לכפר על מעשה פעור".

מלחמה תמידית יש לו שם למשה, הרועה הנאמן, עם הטומאה הנוראית של 'בית פעור'. שכן קליפת 'בית פעור', פוערת תמיד את פיה לקטרג על עוונותיהם של ישראל. "מה עשה הקדוש ברוך הוא? נתן את קברו [של משה] כנגדן, וכל זמן שהם חוטאין והוא רוצה לעלות ולפעור את פיו ולנשוך ברוחו להשחית את ישראל, והוא רואה את קברו של משה כנגדו – הוא מתפחד ויורד למטה לארץ. ולכך נאמר 'ויקבור אותו בגיא מול בית פעור' " (פרקי דרבי אליעזר, פרק מד).

כך גם קברו של רבינו נבחר להיות דווקא שם באומן, העיירה  אשר העיד עליה רבינו הקדוש, בהיכנסו לשם שהיא: "הקצה והסוף של ישראל, במקום שגבול ישראל כלה... ועל כן צריכין שמירה גדולה שלא ניכשל חס ושלום" (חיי מוהר"ן, קצה).

דווקא שם, בקצה הקדושה, מול בית פעור, איווה הצדיק למושב לו, כדי לשלוף משם אלפי רבבות נשמות מציפורני הטומאה והייאוש.

ממרום שבתו בגבהי מרומים, הוא יורד עד לעומק הטומאה, להעלות אתו יחד את כל נשמות ישראל – לקדושת הארץ הקדושה; "ומי כמוהו עולה לשמים בעליה נפלאה כזאת, ויורד בכח הזה לתכלית הירידה שבקבורתו מול בית פעור ועבודה זרה שבחוץ לארץ, עד שיוציא ויעלה גם לכל נפשות ישראל להביאם לארצו ומקומו הנחמד והנחשק!" (ביאור הליקוטים, תורה קנ"ה).

סוד נוסף מגלה לנו מוהרנ"ת על קבורתו של הצדיק הגדול דווקא בחו"ל:

גופו הקדוש של הצדיק טמון דווקא באדמה הטמאה של ארץ העמים, ממש כמו עצם התחובה בגרון הסטרא אחרא – וכך הוא גורם לה להקיא את כל הנשמות וחלקי הקדושה אשר בלעה.

מעתה, כל מי שהטומאה בלעה את נשמתו, או חלקים מקדושתו – מוזמן לבוא דווקא לשם, מול בית פעור, אל הצדיק הגדול שיגרום לסטרא אחרא להקיא אותו ואת כל חלקי קדושתו. "ועל כן שם הכל יתתקנו כראוי; כל מי שיזכה לבוא לשם בחייו" (ליקוטי הלכות, חול המועד ד, טו).

משהו קטן נוסףo112o12

"כשרוצים לבוא לארץ ישראל, ששם עיקר כלליות כל הקדושות, אזי מתגברים ומשתטחים המניעות והעיכובים הנמשכים מבגדים הצואים, שאי אפשר להכניעם כי אם בכוח התורה והצדיקים, והעיקר בכוח קברי הצדיקים שכבר נסתלקו ובאו למנוחתם. ועל כן כשראה כלב שמתגברים מאד עצת המרגלים שרוצים לפגום בקדושת ארץ ישראל, הלך ונשתטח על קברי אבות. ועל כן גם בתחילת גאולת מצרים, שהייתה בשביל לבוא לארץ ישראל, כתיב: ויקח משה את עצמות יוסף עמו, בחינת קבר הצדיק."

(אוצר היראה, ארץ ישראל יא; על פי: ליקוה"ל, אורח חיים, בציעת הפת ה,מז)

 

בעז"ה בזכות זה נזכה לשבת בארץ הקודש בבטח בלי כל ההפרעות  מהישמעאלים ואומות העולם.

אךךך...עשית לי כיסופים לרבינו הקדושפשושון


חחחחח..google

1) אז בא ספר לי אם רוצח אנס וגנב שמגיעים לאומן נותנים שקל לצדקה וקוראים תיקון הכללי אז זהו? קיבלו כרטיס כניסה לגן עדן?  עם כל הכבוד לר' נחמן הוא לא יכול להוציא מישהוא מגהינום ולהכניס אותו לגן עדן...לא התכוונתי לזלזל לא כלום...פשוט רק ה' יכול לעשות זאת,וזה נגד ההיגיון מה שאתה אומר,זה נגד ההיגיון שבכלל הוא יכול להוציא מישהוא מגהינום,וזה בכלל נגד ההיגיון שבגלל שמישהוא התפלל באומן אז הוא יוציא אותו מגהינום,ומישהוא שהתפלל בכותל ישאר בגהינום ...

 

2)ידוע ההלכה המפורשת שיש 3(!) דברים שאפשר לצאת לחו"ל בגללם..אך ורק 3!        1.מציאת אישה 2.לימוד תורה 3.ופרנסה  לא מוזכר פה קברות צדיקים! ולכן זה לא הגיוני שר' נחמן היה מורה לעשרות אלפי אנשים לעלות לקבר שלו כל שנה ביום הכי קדוש בשנה , לפרנס את האוקראינים (ששונאים את ישראל ממש ממש ממש- אנטישמיים ברמות) , ולעבור על ההלכה....

 

3) יש אנשים שבכלל הגזימו...לא רק שהם הולכים לאומן-הם מתפללים לר' נחמן...פשוטו כמשמעו!! זה ע"ז!! אסור להתפלל למישהוא אחר חוץ מה'!! זה פשוט כפירה!! אם כבר הולכים אז מתפללים לה' בזכות ר' נחמן, לא אליו...

 
ארץ ישראל המקוריתפשוט וטוב
אחי, שמת לב מה אתה אומר? לנסוע לאומן כי רבי נחמן קיבל מעלה של דוד המלך והדבר שלו הוא בחינת ארץ ישראל. למה לנסוע לאומן כדי לקבל תחליף? למה לא לנסוע לקבר דוד בארץ ישראל האמיתית, לא בחינת? סע למערת המכפלה! עם כל הכבוד לרבי נחמן, כיבוד הורים קודם.. סע לכותל שממנו לא זזה שכינה! סע להר הזיתים, לצפת, לכל מקום בארץ שמפוצץ בקברי צדיקים! ועוד נקודה שהועלתה פה ומאוד חשובה: להתפלל לה' דרך הצדיק. לא לצדיק עצמו. לא לחלל את זיכרו ולעשות ממנו עבודה זרה כמו שעשו לו ולגבי שמעון ולרחל אימנו.
לא מבין...google

לפפי הדעה הזאת אומן זה תחליף לא"י??מה??

לא תחליף אבל באותה רמה..פשוט וטוב
מפרישין ממנה תרומות ומעשרות?די"מ
מביאין ממנה את העומר ושני הלחם?
יצאת רמבמיסט..א"י זה קשה

א"י איננה קניין חיצוני לאומה והייחוד שלה זה לא שמפרישים ממנה תרומות ומעשרות אלא זה הסימן לייחודיות שלה וזה דבר שצריך בירור.

המצוות התלויות בארץ מעידות על קדושתה של הארץ.

אה"נדי"מ
מילותיי בעינם עומדים
אני לא מבין אז למה אתה מתעקש להשאר בצד הטכניא"י זה קשה

ומסרב להסתכל על העומק. זאת אומרת: אם הקב"ה ציווה לכבוש את הארץ, ויש בה כל מיני מצוות, וכתוב עליה שהיא קדושה, ומשה נתאווה להיכנס אליה וכו' אז אולי יש בא"י משהו שלם וכולל שמעיד על קדושה עצמית ולא על משהו חיצוני שמהווה סימן?

למה לא יכול להיות שיש בארץ ישראל משהו מעבר למצוות גרידא. אפשר להביא לזה מקורות. א"H שקולה כנגד כל המצוות, ויש עוד כמה

כי אני רמבמיסט..די"מ
כי זה ההוכחה לזה..
כשאתה מדבר מיסטיקה אז הם יביאו לך את ליקוטי מוהר"ן על מקום קבורתם של צדיקים.
אבל זה מוכיח שאם כל הכבוד ל"בחינת ארץ ישראל" זה עדיין לא "ארץ ישראל"
אני מסכים איתך. אני לא מדבר מיסטיקה.א"י זה קשה

אני מסכים שקודם כל לפני כל דבר יש את הצד הטכני הלכתי. אחר כך אני מתלונן על זה שכל הקדושה של ארץ ישראל מצטמצמת לפרט הלכתי טכני. ודאי שבחינת ארץ ישראל זה לא ארץ ישראל. אבל עדיין צורם לי שכשאתה בוחר לתאר את קדושת הארץ אתה אומר תרומות ומעשרות. מה עם "תמיד עיני ה' אלוהיך בה מראשית השנה ועד אחרית שנה", מה עם העובדה שאי אפשר להתנבאות אלא בארץ ישראל? 

קיצור אני בא לומר שאני לא אוהב שאתה מצטמצם רק לתרומות ומעשרות, יש צדדים מקיפים יותר וכוללים יותר שמתוכם נובעים הפרטים.

לפעמים קשה לי לקבל את הרוחניות הזאתדי"מ
ולכן אני מעדיף להידבק בהלכה היבשה והפשוטה.
אז בהקשר של השרשור הזה אני מסכים שזה במקום אבל בכלליא"י זה קשה

לגבי ארץ ישראל אני חושב שזה לא נכון וזה התחמקות מהעיקר.

זה לדעתי עניין של אופידי"מ


יש מצב. מההיכרות איתך לא היית חושב שאתה מהסוג הזה, נו שויין.א"י זה קשה


לפעמים ככה לפעמים ככהדי"מ

הלב והמעיין..

נו.. בני אדם הם יצורים מורכבים...א"י זה קשה

פעם ככהמתפלפל

פעם ככה גבעוני

 

אכן די"מ


אגב אני יכול לחפש ציטוטים שלך בפורומים שבהם אתה אומרא"י זה קשה

שאתה לא רמבמיסט. יש בשפע כאלה.קורץ

קשה לך עם שיטת הרמב"ם בעניין הגשמה ועוד הרבה מקומות.

לכן היה את הסמיילידי"מ
אני לפעמיםמכאןמולפעמים כאן.
בכללי יש לי נטייה ליטוואקית-רמבמיסטית על שהיא דץשאכן התבטאתה כאן
גם דרומית לאשקלון לא מפרישים תו"מ וזו א"י. אין ממש קשרלומד ומלמדאחרונה


כן. זו הייתה המטרהא"י זה קשה


סליחה. לא הבנתי את ההקשר. בהקשר שאמרת את זה זה בסדר גמור.א"י זה קשה


אם ככה, אז הרבה גמרות וחז"לים נשארים בצ"עלומד ומלמד

בס"ד

לפי הרמב"ן כל קיום המצוות בחו"ל הוא לא מדין חיוב כלל, ולכן יעקב אע"ה נשא שתי אחיות בחו"ל, וכשנכנס לארץ מתה רחל, שלא יהיה מצב של נשוי לשתי אחיות. ויתירה מזו, בחו"ל יש מקום לומר שמותר לעבוד ע"ז בשיתוף [!!!] ובארץ - ח"ו, ואכן בשכם מבקש יעקב אע"ה מבניו שיסירו את אלוהי הנכר שבידיהם.

דוד המלך ע"ה אומר לשאול שאם אנשים הסיתוהו נגדו, ארורים הם, כי 'גרשוני מהסתפח בנחלת ה', לאמר לך עבוד אלהים אחרים'. גירשו - כן! אמרו לו לעבוד ע"ז - לא! מכאן, שהדר בחו"ל ואפילו בעיר שרובה ישראל, דומה כמי שאין לו אלוה!

עשר קדושות הן, וכולם בארץ ישראל. למרבה הפלא 'אומן' לא מוזכרת שם.

רבים מחסידי ברסלב הראשונים הסבירו שמוהר"ן התכוון לנמצאים בחו"ל ולא לנמצאים בארץ. כ"כ רבים הסבירו ויש לזה סוד בכתובים שמוהר"ן ביקש להקבר דווקא שם בגלל 30,000 יהודים שנרצחו שם, ומהם קדושת המקום. נמצא איפה שנסיעה לפולין לבאבי יאר וכדו' היא במעלה לא פחותה מזו.

אין כאן פסיקה והכוונה, כל אחד יעשה כדברי רבותיו ובא לציון גואל, אומן!

 

תשובה לgoogleefraim37

1) הרעיון שהצדיק מעלה את הנשמות הנפולות זה רעיון  שמופיע הרבה מאוד בחסידות(אתה יכול לפתוח מאור עיניים פר' שלח-נראה לי). אני אומר מסברה שהצדיק מגיע מתוך הכוח של הקב"ה. וזה יתכן כיוון שהצדיק מבוטל לחלוטין לקב"ה.(אותו עיקרון של צדיק גוזר והקב"ה מקיים)

כך שטענתך שרק הקב"ה יכול לעשות זאת כנראה שלא סותרת. אדם שמקשר את עצמו לצדיק, הצדיק לא נשאר חייב (יש לי סיפור חביב(אמיתי) בעניין-אם תרצה, באישי) ולצדיק יש הרבה כוח גם לאחר הסתלקותו (או שמא אתה רוצה לכפור בכל עניין השתטחות על קברי צדיקים)

לא נראה לי שיש אחד מרבני ברסלב שטוען את מה שאתה מתנגד אליו כ"כ בראשית דבריך. 

2)חפש את תגובותיי לגבי יציאה מהארץ למסע לפולין, תגלי שמה שאתה טוען כמוחלט אינו כזה מוחלט ופשוט כמו כאתה מציג אותו וד"ל.

3)משוגעים יש בכל מקום. רוב (ככל)המתפללים לר' נחמן(ר"ל) הם חוזרים בתשובה שכנראה שזה לא הדבר היחיד שצריך לסדר להם בראש, אז בא נקבל פורפורציות.

 

ולמען הסר ספק, אני לא נוסע לאומן ולא מרגיש שום צורך בכך. רק באתי לעדן את הדברים החמורים שנאמרו לעיל ולהראות שהם לא ממש מדויקים ונכונים.

תשובה..google

1) כל הרעיון הזה שאיש יכול להוציא איש אחר מגהינום זה נראלי לא אמיתי וסתם אמונות טפלות...אם כבר אומרים שה' יוציא אותו מגהינום בזכות מה שעשה..סבבה...אבל שהצדיק עצמו יוציא אותו מגהינום-זה נשמע מוזר...כאילו יש לו מונופול על גהינום או משהוא שהוא מחליט שם ולא צריך שה' יסכים או משהוא וקשה לי להאמין שהוא באמת כתב את זה...

2) בעניין יציאה לפולין אפשר להכניס את זה ל"לימוד תורה" כי זה לימוד שאתה יכול רק לעשות שם ולא בשום מקום אחר...

אני לא מבטל לגמרי את הדיעה של הכסף לפולנים יש בזה משהוא, אבל לדעתי זה כמו "האמצעים משרתים את המטרה", לעמות זאת היציאה לאומן אתה לא יכול להכניס לשום אחת מ-3 הקטיגוריות אז בכלל השאלה בנוגע לכסף לאוקראינים יותר חמורה מהסוגיה של פולין ...

3) משוגעים יש בכל מקום- אבל יש מקומות שיש ריכוז ממש גבוה של משוגעים ,הרבה הרבה משוגעים והנה אחד מהמקומות......

בנוסף לכך....google

ר' נחמן היה כלכך מחובר לא"י שכשהוא היה באירופה ולא היה לו יכולת להגיע לישראל ,יש משפט מפורסם שהוא אמר "לכל מקום שאני הולך-אני הולך לא"י "...זאת אומרת שאפילו אם אני הולך לקניות באוקראינה זה בשביל שיהיה לי אוכל ואני יוכל לאגור כח ולהגיע לא"י...המטרה זה להיות בא"י ולהשתקע פה...אז קשה לי להאמין שהוא ציווה על עשרות אלפי אנשים לעזוב את א"י רק בשביל לבקר איזה קבר..זה לא הגיוני...

 

על החשיבות להפעיל את השכלקמנו ונתעודד

בס"ד

 

מדהים שאנשים חכמים באמת מאמינים בזה..

 

אני לא אומר שאין טעם ליסוע לאומן. אם זה עוזר למישהו בעבודת ה'- לחיי. אבל הרעיון שעמידה על קבר, נתינת צדקה ואמירת 'קפיטל תילים' בראש השנה זה הדרך הנכונה לעבוד את ה'... זה יעזור לאדם לתקן את עצמו...

 

ואני לא אומר שאין חשיבות לנתינת צדקה או לאמירת תהילים. רק למה בטומאה?

ממש כואב לי לשמוע דברים כאלהא"י זה קשה

הרבה אנשים והרבה רבנים אמרו על עצמם הרבה דברים. אני לא מחוייב להם!

אני לא תלמיד של רב נחמן, וזה לא נוגע לי לאיזה מדרגות רוחניות הוא הגיע. אם הוא הגיע שיבושם לו, זה לא קשור אלי.

אני לא רואה ברב נחמן יותר מאשר אחד מגדולי הדורות האחרונים. אני לא כפוף אליו יותר מאשר לחפץ חיים או לגר"א.

אדם צריך לעבוד בעצמו על העולם הבא שלו ולא לשחק משחקים קטנוניים של לתחמן את הקב"ה. (כן זה שאני אלך לרב נחמן ואספר לו מה עובר עליי ואז הוא נהר המטהר מכל הכתמים יטהר אותי בלי שאני אעשה מהלך רוחני של תיקון ותשובה אמיתית זה נראה לי קטנוני ולא כל כך אמיתי)

מי שזה מוסיף לו יראת שמים שיהנה ,קשה לומר נגד אבל לעשות את זה עיקר ולהגיד שכולם צריכים?? למה מה קרה?

האמת שאני מאמין שלתפוס את רב נחמן בצורה כזאת זה חוטא לאמת אבל קטונתי מלהתווכח על זה וזה גם לא עקרוני לי.

 

וואו יצא לי ממש מתפרץ אבל פשוט מעצבן אותי שבגלל שרב הבטיח לי משהו מהקב"ה אני צריך ליסוע אליו ולהאמין לכל סברא ואמירה שהוא אומר. הרב אבינר תמיד אומר לכל מי ששואל אותו על כל מיני דברים של ברסלברים: "מה המקור? לי ידוע שאם אומרים דין וחובה אז צריכים להביא לזה מקור" 

אני יעשה את העבודה הרוחנית שלי בלי קשר לעצות וסגולות של אחרונים שאני לא מחוייב לשמוע לסברתם. אם בגמרא לא כתוב שזה חובה אז זה לא. (אולי מנהג ישראל וכו' אבל לא זה המקרה.

ואני לא יודע איך אדם יכול להעיד על עצמו שהוא כמו דוד המלך. זה נראה לי לא במקום.

בכלל צריך לשים לב שהעבודת ה' שלנו תהיה שלנו ולא נתלה אותה בידי אנשים אחרים.

בפירוש זו לא הגישה החסידית ככה שאפשר להביא טונות של מקורות נגדי.

יש מליון קברי צדיקים בארץ ואתה יכול להגיד גם על המיטה תיקוןה' אוהב אותך!

הכללי... למה צריך לצאת מהארץ?

לא מבין למה קבר רבי נחמן עדיף על קבר אברהם אבינו ושאר האבותמאיר.

והאמהות....
נבצר ממני להבין...
במקום בו יש מיסטיקה בדרך כלל יהיה גם חטא

יאללה ויכוחים...פשושון


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך