חייבת להחליט דחוף!תהילה רבקה

לצאת או לא לפולין??מבולבל אשמח אם תפרטו עם נימוקים וכו'..

לצאתמאיר.

@-עדי
היא כבר תתן מספיק נימוקים

לאדי"מ

למה שלא תצאי למסע למקומות של פרעות "ת"ח ות"ט"?

או מסעות הצלב..

 

 

 

מה הקטע כאילו?

הקטע הוא שנרצחו 6 מיליון יהודיםתהילה רבקה

ואני לא מרגישה כל קשר לנושא.. 

ואז?די"מ

ביהדות אין עניין להסתכל אחורה.

עושים את זה לפעמים כדי לדעת איך להמשיך קדימה.

אבל כל "קידוש השואה" שנעשה פה זה בגלל שזו ההצדקה היחידה לציונות החילונית.

כנראה שאתה לא מכיר מקרוב ניצולי שואה...שירוש16

לא, אני אישית לא מכירה כאלו שניצלו ממסעות הצלב וכו' אבל כן יש לי קרובי משפחה ששרדו את השואה. 

 

סבתא שלי ואחות שלה ניצולי שואה.די"מ

מה זה קשור?

 

מה העניין להתמסכן על העבר?

אתה מדבר רק מהשכל. צריך גם רגש.עמית..

השכל צריך להיות זה שמכוין אותנו.די"מ

ללב יש תפקיד חשוב מאוד מאוד והוא אפילו העיקר!

אבל הוא ממש לא זה שצריך להכוין את העניינים ולא דרכו מחליטים "צדיקים ליבם ברשותם"

במקרים כאלה הרגש בד"כ טועהאביגיל.
בשביל זה צריך את שניהם. זה איזון עדין.עמית..

למה לקחת מונופול על הכאב??מאיר.

שאל בצדק למה לא סיור פרעות תרפט

בעיקרון אני חושב שעדיף לא לצאת. אם את מרגישהא"י זה קשה

שחשוב לך לצאת וזה יתרום לך אז תסעי.

אני חושבת שזה יתרום לי אבל זה שווה את היציאה מהארץ?תהילה רבקה


מאיזה בחינה? הלכתית יש מתירים ואפשר בפירוש לסמוך עליהם.א"י זה קשה

מבחינה רוחנית אם את מרגישה היזק אז זה שאלה אבל אני מניח שזה לא הכוונה.

אבל אם את יוצאת אז ראוי שתקראי את הבעיות בתועלת עצמה ז"א למה בעצם יכול להיות שהיציאה עצמה לא נותנת תועלת חינוכית רוחנית למרות שנראה ככה בהתחלה, ואז תדעי להיזהר ולהטמיע את התועלת מהיציאה בך ולא לאבד את זה לשווא.

קיצור נראה לי אם את אישית רואה תועלת לעצמך אז תצאי.

אני יודע שהלכתית יש רבנים שמתיריםתהילה רבקה

אבל מבחינת עצמי אני יודעת שבעז"ה בלי נדר לא אסע לחו"ל  לדברים אחרים אז השאלה היא אם זה שווה את היציאה או לא. בלב כבר וויתרתי אבל אמרו לי שזה הזוי שיום גוש קטיף הרבה יותר עצוב ומזיז לי מיום השואה ויש בזה משהו..

למה זה הזוי?די"מ

בחודשים אייר וסיוון בהם התרחשו מסעות הצלה את גם חושבת שצריך להיות עצובים במיוחד וזה צריך "להזיז לך"?

ביהדות אין דבר כזה אבל לאומי על זה שמלא יהודים מתו.

רק הזכירו את זה על הדרך בט' באב או בעשרב בטבת וכד'.

בט' באב לדוגמא יש קטע כזה לקרוא ספרי שואה וכאלה.

בעיני זה עיוות עצום.

אנחנו מתאבלים על חורבן הבית.

ואפילו לא זה העיקר,אנחנו בעיקר מתאבלים על עכשיו על זה שעכשיו הוא לא נבננ.

לכל אורך היהדות היו פרעות ובכל זאת אף אחד לא חלם לתת להם מקום כמו שנתנו לשואה.

מי שקידם את זה בעיקר הציונים שלפחות לאלה מבינם (והם הרי היו הרוב..) שחילונים זו הצדקה היחידה לקיום המדינה.

אני לא מבין למה דתיים משתתפים בכל הפסטיבל הזה הזה של "זכרון השואה".

אני מסכים שיש בזה משהו הזוי. אני לא בדיוק מבין את הנזקא"י זה קשה

שבלצאת מהארץ. אני כנראה לא אדם מספיק רוחני.

בכל מקרה אני חושב שזה דבר חשוב אם אדם מרגיש שהוא מנותק מזכרון השואה לצאת למסע. אני חושב שיש לימוד והפנמה חשובה של הרבה דברים כאשר נפגשים עם כאבים וחורבן בסדרי גודל כאלה.

יש שיקולים נגד:

יציאה מהארץ (אפשר להתיר מצד לימוד תורה שלא יכול להתקיים בארץ)

פרנסה לגויים אנטישמיים (אכן בעיה, אבל אם יש משהו שחשוב לי לעשות אין איסור לפרנס גויים אפילו אם הם אנטישמיים                                      בשבילו,אולי לא ראוי אבל במקרה כזה שיש לזה חשיבות כל כך גדולה אני חושב שאפשר, אבל                                        צריך לזכור שזה ויתור ברמה מסויימת)

זה חוויה שעוברת מתישהו ולא משאירה רושם (זה טיעון אמיתי השאלה היא האם תצליחי בכל זאת לנסות להטמיע את                                                                         התכנים והמסקנות מהמסע ואז תהיה תועלת חינוכית)

קיצור אם את עושה בירור ורואה בצורה ברורה מה את מרוויחה ומה את מפסידה ואת עושה את השיקולים ומחליטה שיותר חשוב לך לצאת אז בהצלחה.

מה המטרה שלך ביציאה לטיול הזה?..ארץ ישראל שלנו

כל הטיול חופרים על איך בני האדם יכולים להגיע לשפל המדרגה ולהיות כ"כ אכזריים וללמוד מכך להבא ולאהוב כל אדם..

ואת הסיבה האמיתית שמאחורי השואה הם שוכחים.. תשארי בבית וזהו..

אצלנו המסע נעשה עם הרב הנדלרתהילה רבקה
עם הרבה מאוד חסידות. המנהלת שלי אמרה שזה חוויה מאוד רוחנית.. לא תהיה לי עוד הזדמנות למסע כזה..
אני חותם לך שכל מי שיצא לזה יתאכזב ברמותתארץ ישראל שלנו

לפני הטיול עושים לכם הכנות ענקיות על השואה ועל כל הזוועות שקרו שם, ואתם באים עם ציפייה לראות ולהרגיש את זה.

אבל עבר המון שנים מאז, ושיפצו את כל המחנות והכל.. אז הרגש כבר לא יעבוד כ"כ.. 

חברים שלי אמרו שהם התאמצו כדי לבכות שם..

אבל אם את כ"כ רוצה לנסוע אז תסעי.. למרות שלדעתי זה סתם טיול מיותר..

מעולם לא נסעתי לשםהכהניסט הנודד
אך כאחד שזכה להיות תלמיד של הרב הנדלר ומכיר את הסגנון שלו, וזכה לטייל איתו ביד ושם, אני חושב שאת צריכה לנסוע לשם ויש פה מצווה חשובה של זכור את אשר עשה לך עמלק
לא. ממש לא.הכל דבש..

מה יש לך לחפש בחו"ל?!

יש מספיק מקומות שמיציגים הכל בארץ.

אם את רוצה להזדעזע,לכי תשמעי סיפורים מניצולי שואה.

זה גם כסף שהולך לגויים,אנטישמים שסתם מרוויחים מלא מכל המסעות האלה.

שמעתי שיש מסע אחר, קצת דומה בארץ. במקום להוציא את הכסף לגויים,תתרמי אותו לניצולי שואה שחיים בארץ במצב קשה.

 

ולפי דעתי,לא צריך לצאת מהארץ אא"כ זה משהו שיכול להציל חיים,לדוגמת ניתוח שאין בארץ.

זה ארץ הקודש,הארץ שחלמו עליה מלא מלא דורות. נשפכו כ"כ הרבה דמים בעבורה.

 

זוהי דעתי בגדול..

בהצלחה בהחלטה! 

 

גם אני חושבת ככה לגביי קדושת הארץ..תהילה רבקה
אני ממש לא רוצה לצאת ממנה אבל אני ממש בהתלבטות לגביי המסע הזה.. כולם אומרים לצאת וכל פעם אני משתכנעת הפוך. אם אצא זה לא יהיה בלב שלם ואם לא אז גם. אחותי יצאה ואמרה שמרוב שהיה לה משמעותי היא רוצה לצאת שוב..
אז כרגע אל תצאי,ואם תראי שזה חסר לך צאי שנה הבאה..הכל דבש..


המסע שנה הבאה אחרי סוכותתהילה רבקה
אבל אני צריכה להחליט כבר עכשיו.. אפשר לבוא אצלינו רק להכנות ולא למסע אז בינתיים הייתי בהכנה אחת וזה גרם לי כן לרצות לצאת. אבל.. לצאת מהארץ :-/
אז תחכי לשנה אח"כ.הכל דבש..

לפי דעתי,

אם כבר את בוחרת אולי לצאת,

אז עדיף לחכות שנה, או במקרה הצורך אפילו עוד אחת, כדי להיות בטוחה,

במקום לצאת ישר ואז להתחרט..

חשבתי מה יקרה' אם אני לא אתחבר וארגיש את החוויהתהילה רבקה
והגעתי למסקנה שאם זה יהיה אני אתבאס על כל רגע שיצאתי.. עוד שנה אני כבר לא אהיה במסגרת אולפנא וזה יהיה הרבה יותר מסובך..
בטוח יש משלחות בעוד מסגרות,ומקסימום תבקשי מהאולפנא,הכל דבש..

לא נראה לי תהיה להם בעיה..

 

אבל חשוב שתצאי עם החלטה ברורה ולא אני יוצאת אבל לא בטוח שחשוב לי.

 

בהצלחה! נשיקה

תודה!תהילה רבקה
אני יודעת שיש בעוד מסגרות אבל דבר כזה אני אעדיף לעשות עם חברות ולא עם בנות לא מוכרות..
עוד דבר:לא נולדתי

לא מכירה אנשים שהמסע לא הותיר בהם חוויה..!

לדעתי לא מכמה סיבות:אביחי מנחם
*כמו שכבר נאמר פה, העניין הגדול הטא להתקדם קדימה ולא להסתכל על העבר במיוחד בדרך שזה נעשה היום (הופכים את יהודי אירופה לצדיקים תמימים ואפילו בלי מילה אחת על השפל הרוחני של רובם ועל המאיסה בארץ הקודש של כמעט כולם). הרב אצלינו שמנחה את זה אמר "כשאני חוזר לשם עם דגל ישראל אני מרגיש מנצח". זה המשפט שהכי שכנע אותי לא לצאת. לי אין עניין לחזור לשם גם לא כמנצח.
*אפשר ללמוד ולהסיק על השואה גם בארץ בלי לראות רת המקומות האלה בעיניים. ודווקא בארץ זה הרבה יותר חכם כי זה יכול להעשות מתןך עיניים יותר בריאות..
*גם אם תחליטי שכן, אני אמנם לא מכיר את המקום שאת לומדת בו אבל אני יכול להגיד לך שיש אצלינו רב בישיבה שדי תומך במסעות לפולין אבל אומר שזה טעות לצאת בתיכון כי המסע נהיה צחוקים ושטויות, מלא חברים שלי סיפרו לי מלא חוויות של צחוקים, ואמרו שתכלס זה לא השפיע עליהם. אבל זה תלןי בבנאדם ובמקום. זה לא גורף בכלל.
תלוי באופי שלךמי נהר!
אם את צכה עכשיו טלטלה רגשית כזאת חזקה או שגם יכול להתאים לך משו מרגש ויותר בקטנה בארץ-שזה בלי לפרנס גויים..אם את מרגישה שאת חייבת עכשיו איזה משו חזק כזה לניעור, אז לכי עלזה..אבל תחשבי טובטוב לפני פרנוס גויים;)
מה שיש אצלנו למי שלא יוצאת זהתהילה רבקה
מסע של יומיים בניר גלים. אין מסע משואה לתקומה..
תלויהטוב שבטוב

אני חושבת שאם יש לך לב שיכול לכלול את כל הרע אז לצאת אבל אם את אם לב חלש( כמוני ) לא לצאת...

לא לצאתאביגיל.
מה יש לך לחפש שם?
עם שאין עבר ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל!ה' אוהב אותך!

צאי! זה חשוב!

אז למה יש איסור לרדת למצרים?די"מ
כי צריך להיזהר לא לשקוע בתרבות עצמה של העברא"י זה קשה

תריך לבקר בעבר להכיר אותו ולהיזהר ממנו. התרבות המצרית שהייתה חזקה ותופסת וגרמה ל80% מעם ישראל לא לרצות לצאת ממצרים הייתה חזקה מדי ולכן עם ישראל נצטווה להתרחק כיון שהיא עוד עלולה לפתות את האדם לחזור לשם. עם התרבות הנאצית זה לא כל כך אותו דבר.

צר לי לספר לך אבל לפני עליית הנאצים לשלטון, רוב עמ"י לאראשית חכמה

רצה להיגאל ולעלות לארץ ישראל.

כן אבל ברגע שהבינו מה באמת הכוונות של השלטון הנאציא"י זה קשה

כולם רצו לברוח. אף יהודי לא רצה להיות בשלטון הנאצי גם מבחינה אידאולוגית פילוסופית

אז למה שהיום יהיה אסור?די"מ
לא יודע. זה טעמה דקרא. על פי הרמב"ם יש הרבה דברים שטעמםא"י זה קשה

היה העבר והיום הוא לא אקטואלי אבל זה לא אומר שאין טעמים נסתרים אחרים.

על פי הרב קוק יש דברים שנתקדשו מצד זה שהם קניין באומה לנצח ולכן הם נשארים. אבל להשליך בהכרח בין מצרים לכל אומה זה ממש טעמא דקרא וזה בטוח לא מחייב.

זה סיסמא נחמדה,יאירוש

את יודעת מי המציא אותה? יגאל אלון

זה מקור שמוסמך להוריד אנשים מהארץ ולגרום להם לפרנס גויים? לא נראה לי

זאת גם לא הסיסמא המקורית.ראשית חכמה

"עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל".

 

אך כמו שאמרו, לא מפיו של יגאל אלון אנו חיים.

אתה לא מדבר הלכה אלא גם בסיסמאותא"י זה קשה

אגב זה נראה לי סיסמא מאוד יהודית.

אין איסור לפרנס גויים. וכנ"ל על פי רוב הפוסקים (נראה לי על פי כולם) אם נחשיב את התועלת התורנית רוחנית שביציאה לפולין כלימוד תורה אז כולם יתירו.

"הביטו צור חוצבת ומקבת בור נוקבתם הביטו אברהם אביכם ואל שררה תחוללכם"

קיצור נראה לי מוזר שצריך להביא מקור לזה שצריך ללמוד מהעבר ושההתבננות ההיסטורית מגדלת את האדם.

בכרך הראשון מסדרת ‘בינה לעיתים’ צועד הרב זאב סולטנוביץ’ לאורו של ר’ יהודה הלוי בספר הכוזרי, בהסבירו למלך כוזר מדוע נפתחו עשרת הדברות במילים: “אָנֹכִי ה’ אֱ-לֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם” ולא נאמר: אנכי אשר בראתי את העולם והאדם? תשובתו של ריה”ל מבררת את יסוד מחשבתו האמונית: ההתבוננות ההיסטורית. מניתוח המאורעות ההיסטוריים ומבחינת ההתרחשויות העולמיות מתגלה העניין האלוקי. דברי ימי העולם הם המסלול שבו מובילה ההשגחה האלוקית את האנושות מן התוהו אל ימות המשיח. היסטוריה היא המצע לצמיחת רעיונות ומחשבות, והיא שדה ההתגוששות בין התרבויות והתפיסות הרוחניות הגדולות ביותר. אורה של התורה הולך ומאיר לאיטו, ומוביל את העולם אל עתידו הגאולי.

הרב סולטנוביץ באמת עוסק בזה המון

תשאלי את הרב שלך מבחינה הלכתיתה' אוהב אותך!

ומבחינה חוויתית לדעתי נהנים שם... לי יש עוד כמה שנים

זה לא ככ קשור מבחינה הלכתית..תהילה רבקה
ברור שגם אבל העיקר הוא האם שווה לצאת מהארץ בשביל זה(שווה מבחינה רגשית חוויתית כדי להרגיש את מה שעבר על העם שלי ולהתחבר)..
לדעתי כן.ה' אוהב אותך!

אבל אני מדברת בתור אחת שמאד אוהבת היסטוריה...

ואני גם אף פעם לא נסעתי לשם כי אי לא בגיל עדיין...

אני פשוט לא מבין מה הכוונהא"י זה קשה

"אם שווה לצאת בשביל זה מהארץ" מאיזה בחינה? מה פוגע בך שאת יצאת מהארץ?

מבחינת חוויה.תהילה רבקה
הסיבה אם לצאת היא כדי להתחבר לנושא ואם לא אתחבר אתבאס על זה שיצאתי. חוצמזה שאני מאוד קשורה לארץ ומשתדלת לפעול למענה אז שבוע בארץ גויה...(במיוחד שיש מקומות שלא הייתי בהם בארץ). אגב, חשבתי על זה ואני מאוד נגד לפרנס חנויות שלא שומרות שבת כדי לא להיות שותפה לדבר עבירה אז לשלם לגויים חוץ מהטיסה(טסות באל-על) זה גם לעודד אותם לא?
אל על עובדים בשבת...די"מ
נכון. אבל את לא שותפה לדבר עבירה כי את לא רוצה לפרנס אותםא"י זה קשה

אין לך אפשרות אחרת. זה לא איסור הלכתי וזה מותר לכתחילה. אם אדם רוצה דבר והוא לא יכול להשיג אלא מגויי עובד עבודה זרה מותר לו לכתחילה. האיסור לסחור עם עובדי ע"ז זה רק בימי אידיהם או שלושה ימים לפני וכו' אבל מכאן את רואה שכל שאר הזמן מותר.

ולגבי היציאה עצמה אני פשוט לא מבין איזה נזק את רואה בלצאת מהארץ.

אנסה להסביר שוב.תהילה רבקה
אולי זה מוזר אבל הלב אומר להשאר בארץ והשכל אומר לצאת..
אז לרוב נהוג לומר שצריך לתת לשכל להיות המכריע הסופי.א"י זה קשה

אבל שוב זה פשוט התלבטות שלך

מצד שני הלב זה מה שמניע אותי כן לנסועתהילה רבקה
מבחינת רגש וכו'.. אוף! איזה סיבוך
חוויה זה פשוט שיקול שלך. אני לא יודע איך זה מרגיש לךא"י זה קשה

אבל תשקלי את שני הצדדים ותראי מה עדיף. אין לי דרך לעזור או להביע דעה.

בהצלחה!

בוודאי שצריך לזכור את העבריאירוש

לכן קראתי המון בשתי החוברות של העדויות ממשפט אייכמן, מאותה סיבה קראתי גם ספרי שואה רבים. והניצחון של סבא שלי זה ללכת עם הנכדים שלו ברחובות ירושלים. 

לא אמרתי שאסור לפרנס גויים, את פשוט מפרנסת את הצאצאים של הרוצחים, מבחינת ההגיון זה פשוט טפשי

ללכת לשמה, לומר בכל מיני מצעדים שניצחנו, ואח"כ ללכת לקנות קולה מהפולנים זה מזעזע אותי.

זה עניין אינדודואלי מאד.מייה.

אני חושבת שזה דבר נכון לעשות.

לזכור, ולכאוב, ולעולם לא לסלוח.

אבל תלוי עד כמה את רגישה לכאב הזה.

(אני למשל, למרות שאני חושבת שזה רעיון נכון,

לא מסוגלת לדרוך על אדמה עליה נרצח סבא שלי.)

עוד משהו..לא נולדתי

פחדתי ממש ממש שאני אפחד ואלחץ בפולין.

שאני אראה דברים מזעזעים וכאלה.

אבל סה"כ אין דברים מלחיצים. בעיקר שומעים סיפורים, רואים מבנים וכדומה..

המסע (אצלנו לפחות) היה מאוזן רגשית, ונגיד אחרי מיידנאק (מחנה השמדה) הלכנו לישיבת לובלין ורקדנו ושמחנו! אחת החוויות המרגשות. כלומר זה לא כל הזמן רק דברים עצובים מאד, מראים גם את העם היהודי שהיה לפני, כדי להבין את גודל האובדן.

זאת החלטה שלך...לא נולדתי

אני מאד ממליצה לצאת למסע.

אבל חשוב שזה יהיה מבחירה מודעת שלך, תשבי עם עצמך ותחשבי מה את רוצה לקבל במסע, יתרונות וחסרונות של לצאת וכו'

וכך תחליטי האם לנסוע או לא. את לא צריכה להיות בטוחה ב100%, אני למשל יצאתי עם הרבה מאד ספקות ויום לפני עוד התלבטתי לא ללכת.. מזל ששילמתי הרבה בשביל זה

תכל'ס שני ההחלטות שתחליטי- גם אם כן וגם אם לא, יהיו משמעותיות-

אם לא, אז זה מאד משמעותי לבחור לא לצאת מהארץ בכלל, גם למסע.

ואם כן- המסע מאד משמעותי.

בקיצור זה תלוי רק בך, כל החלטה שתעשי בצורה מחושבת תהיה טובה, אם כי אני ממליצה באופן כללי לצאת למסע.

בהצלחה!

היי גם לי יש דעה!איסי

 אני....נגד... למה? קודם כל יש לך את יד ושם פה בישראל!

אנחנו לומדים בבית ספר על המורשת שלהם, וכל מה שהם רצו זה לעלות לארץ, לראות בבנינה

ואנחנו חוזרים לשם!!  מה יש כבר לראות שם??

אנשים מסרו את נפשם, גם בארץ ישראל... יש לך בכל הארץ לטייל....חסר לך מקומות בישראל?

נופים עוצרי נשימה...  קבר רחל, מערת המכפלה...

ועל מסע לפולין צריך לשלם טבין ותקילין והכל הולך לגויים שם...

אני לא אומר שגם לא צריך ללכת לשם, אנשים מסרו את נפשם, אבל למקום כזה,

אני אישית לא יחזור בחיים.   אידאולוגית. 

 

יום טוב.   תחליטי רק טוב!!

 

לפני שאני בכלל מביעה דעה, השאלה הראשונה והעיקרית היא-בצל ירוק

יש לכן מסע חלופי בארץ במקום?

יש לנו מסע של יומיים.. לא רציני כ"כ..תהילה רבקה
ברור שהוא יהיה משמעותי אבל לא כמו בפולין. ואפשר גם להצטרף להכנות של הבנות שטסות..
חושבת שלא.מישהי=)

 

זה חוצלארץ ואת מפרנסת את הפולנים האלו

ובקשר ללהתחבר

תקראי ספרים.

לפרנס גרמנים???בחיים לא!!!הגאולה בפתח
תלמדי ותעמיקי בשואה בדרך אחרתהגאולה בפתח
נא לשרשר נכון!!מישהי=)אחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך