שאלה...אבדתי

הי,הגעתי למצב ממש אבוד שאני חייבת לכתוב...חיללתי שבת כבר כמה פעמים,בהתחלה זה היה בלי כוונה ואחכ זה כבר נהפך לכוונה...אני כבר לא שולטת בזהבוכהמה אני אמורה לעשות??יש דרך שזה יתכפר??דרך לא לעשות את זה יותר??

איפה את נמצאת מבחינה אמונית?א"י זה קשה

את מאמינה בה'? את נותנת אמון בה'? את מאמינה שהדרכת התורה היא מתאימה לך ובונה אותך ומכוונת אותך למקום חיובי ומחייבת אותך?

על כל דבר אפשר לעשות תשובה בעיקרון וצריך לעשות תשובה ולברר למה החטא קורה ולנסות למנוע אותו בעתיד.  אבל השאלה היא האם יש פה בעיה שורשית שצריך לגעת בה ולטפל בה.

אבל קודם כל תרגעי הקב"ה אוהב אותנו ולא בא לדפוק אותנו הוא בא להיטב לנו, ואם כמו שזה נשמע את מתחרטת מאוד על מה שעשית ולכן זה בעצם חרטה על החטא והקב"ה יסלח.

את צריכה לראות אם יש בעיה נפשית אולי שמקשה עליך בתקופה הזו.עצוב כי אם את עושה דברים שהם לא רצוניים אז זה נראה לי בעיה.

בהצלחהחיוך

קודם כל...לא אבדת!פשושון

בנאדם מגיע משוגג למזיד דווקא בגלל הסיבה שהוא מתחיל לחשוב על עצמו שהוא אבוד..

ואז... "כאשר אבדתי אבדתי"...חס ושלום אסור לחשוב ככה!  יש תשובה! והקב"ה סולח אפילו אלף פעמים ויותר!

רק תתחילי כל פעם מחדש..תעשי מה שאת יכולה ועל מה שלא הצלחת תעשי תשובה... בלי הלקאה עצמית...

(תזכירי לעצמך שאת לא עושה עבירות כדי להכעיס...עובדה שאת עצובה מזה)

ואז מצווה תגרור מצווה... וכוח המצוות יעזור לך להפסיק 

 

כתוב שאדם מרגיש שהוא אבוד...מרגיש שאין לו סיכוי.. ואף על פי כן הוא עושה מה שהוא יכול

זאת תשובה מאהבה וזדונות יהפכו לזכויות!

אויישש וואי עצם זה שאת כותבת על זה וזה כואב לך מראה על כמהshira935

אכפת לך.

דבר ראשון, זה נכון שזה עבירה וכו, אבל אל תישברי מזה, את חיבת לזכור שבתורה שלנו ואצל הקב"ה יש מאוד מאוד את העניין של חזרה בתשובה. אז נכון, צאיך לעבור איזה שהיא דרך כדי לחזור בתשובה ולכפר על זה ולהתחזק וכו. אבל אפשר לחזור בתשובה!! ולא להגיד זהו. נכשלתי, ה' לא רוצה אותי או חס וחלילה משהוא כזה. דבר שני, אם אתת צכה, מוזמנת בכייף לאישי...

לזה הכפייה גורמת.שולם עלייכם

להרגיש כל כךך חרא עם עצמך בגלל זה. עזבו שטויות. תחיו את החיים.... שלא יפריעו לכם אי אלו מחשבות.. שתרצו להתחזק ולאהוב את ה' באמת .. תאהבו אותו מהלב. לא במעשים ודיבורים על תורהה והחמרות... תלכו עם הלב !!!!!!!!!

.... אוחח...shira935

אאפאטיחצי חיוך..

כן... אוח... זה כואב לשמוע אותך...shira935


כן כן.. מה שתגידי... מדברת זאתישולם עלייכם

שבת 40 נשואה + 8

אני מדברת לגמרי ברצינות... זה באמת כואב.. אולי כי איפה שהואshira935

בתוך בתוך יש אצלי נקודה קטנה שמרגישה כמו שתיארת? אול להיפך? לא יודעת...

אל תפיל תסביכים שלך על כולם.א"י זה קשה

יש אנשים שמצליחים לפלס לעצמם נתי באישי שמתחבר לליבם בתוך קיום תורה ומצוות בלי לזרוק את הכל ולשבור את הכלים כמו שאתה מציע. זה שהניסיון המר שלך לימד אותך שעדיף לזרוק מחויבות במקום להתמודד עם הקשיים ולתת מקום גם לשכל וגם לרגש זה לא מחייב את כולם וזה מוזר שזה העצה שאתה נותן למישהו עם בעיה- לברוח מהבעיה.

למה אתה חושב שהלב זה העיקר בחיים? אתה לא חושב שיש ערכים אחרים שיכולים להנחות את האדם לפני הלב? השכל?

יש אנשים?שולם עלייכם

חחח כל אחד מגלה את זה באיזשהו גיל...... פתאום קולט מה שמו לו כל החיים. בשביל מה? כדי שבעולם הבא יקבל שכר? חחחח ....טוב..... משכנע..... אוי ואבוי למי שתעיז לדבר עם גברים על דברים שהם לא הא ודא. כל שכן לעשות איתם. וכן הפוך... חסר נשים דוסיות אש שבגיל צעיר מאוד. מתחתנת. מביאה 3-4-5-6-7-8 ילדים לעולם. גיל מסויים קולטת איפה היא שוואלה גם היא רוצה לחיות.  בום. עוזבת/מתאבדת.. ויש עשרות מקרים כאלה... הכל הכל הכל לשמור בבטן תמיד... ואל תגיד לי שאין את זה... למה רוב האתר פה כאלה !!!!!!!!! 

תשמע אתה מתאר עולם ממש מסכן ומדוכא ואני לא בטוח שהעולם ככהא"י זה קשה

אני מכיר הרבה נשים דתיות שהתחתנו מוקדם והם הביאו מספר מכובד של ילדים והיום הם ממשיכות לחיות לאהוב את החיים המשפחה האיש. קיצור אתה רואה את העולם רע מאוד. אני לא יודע אם יש לך סטטיסטיקה שמלמדת שדתיים יותר מסכנים מחילונים ורע להם בחיים. ואני לא יודע על סמך אתה אומר שרוב האתר כאלה? חרטא! 

אני כן מסכים איתך שיש שלב מסוים שאדם פתאום מחפש את עצמו במקום בו הוא נמצא ולפעמים התהליך מלווה בשבר אבל לומר שהכל נגמר באסון זה פשוט שטויות.

אני יחזור על מה שאמרתי- אדם שעבר או עובר חיים קשים גם יראה את העולם בצורה כזאת. אני לא עובר חיים כל כך קשים ,יש התמדדויות יש קשיים אבל מתגברים וממשיכים לאהוב את החיים וההוויה כולה.

קיצור אני מאחל לך חיים טובים.

כמו שאני רואה את הרע.שולם עלייכם

אתה רואה רק את הטוב. אתה / לא משנה מי. לא מתחשב באלה שרע להם..

אני כן. ואני רואה את הרע בעיניים ולא מבין למה אתה חושב שאסורא"י זה קשה

להתמודד עם רצונות ולהתנגד להם.

מה בי לא מתחשב באלה שקשה להם? זה שאני אומר שגם הם צריכים לעשות השתדלות ומאמץ להתמודד עם הרצונות שלהם.

אני לא חושב שלתת לכל תאווה מילוי מידי זה דבר נכון. אגב אני חושב שהיהדות לא אומרת לאדם להתכחש לעצמו ולהזיר את עצמו מהעולם והתעלם מהעצמיות שלו. היהדות מלמדת את האדם לנתב את התאוות שלו למקומות חיוביים כי תאוות זה לא דבר רע אלא דבר חיובי שצריך למצוא לו את המקום ככה שלא יאפיל על האנושיות שלנו ועל האלוקיות שבנו. אני לא יודע איזה יהדות אתה מכיר אבל אני מביא פה דברים בשם רמח"ל כוזרי הרב קוק ועוד. אולי הגילויים של היהדות שאתה רואה מובילים אותך לחשוב שליהדות אין אכפתיות לאדם. 

חוץ מזה שאני חושב שצריך להדגיש את הטוב בעולם לעשות מ'עשרות' מקרים שאתה טוען שאתה מכיר מציאות עובדתית בדוקה. זה רק התחושה שלך.

בעיניי הדיון פה נובע מחינוך . חינוך טוב ונכוןנפש חיה.
אמור לתת כלים וכנפיים
להיבנות
ולפרוץ
כי יש לאדם
כנפי נשרים אבירים

ההתכחשות אליהם
עלולה להפיל רחוק...

וחבל.
מאיזה כיוון את מדברת?א"י זה קשה


אני מדברת על העיקרון שממנו נובע הדיון....נפש חיה.
לפחות בעיניי
כשאני קוראת את המחשבות שכאן
זה מה שעולה לי
כסיבה ל"התפקרות" ולמרידה
שהיא גם שלב חשוב בעיניי
בהתפתחות הרוחנית של האדם
כדתי /מאמין /אמיתי עם עצמו.
ואחוז טוב באמונתו ובמעשיו.
וקצת בדידי הווא....
ו.. וואלה לך לא איכפת מהאנשיםשולם עלייכם

שמתפוצצים מבפנים.. אם זה הורמונים או סתם רצונות לכל מיני דברים שהם גודלים על זה שזה אסור.  ולאוו דווקא שזה קרה לי.. מבין לליבו של האחר.

אכפת לי ואני גם מתפוצץ מבפנים אבל אני מבין שיש התמודדותא"י זה קשה

בעולם ויש דברים שצריך להתגבר ולא לעשות.

למה אתה חושב שכל רצון הוא מקודש וקודם לשכל וחלקים אחרים באדם?

להמ אתה חושב שאסור להתנגד לשום רצון ותאווה?

עזוב. לא ניכנס לזה.שולם עלייכם

שכל אחד ישאר בעולמו.

 

פלורליסט חסר תקנה...א"י זה קשה

קורץ אגב אני חושב שאני מתמודד כמוך ומכיר אנשים עם יצרים חזקים כמוך. 

אגב אני מסכים שאסור להזניח את הלב. אתה צודק בזה.א"י זה קשה


בין ל"הזניח" לבין להתייחס רק אליו יש הרבה מרחבדי"מ
נכון.ולכן זו הייתה התגובה השניה.א"י זה קשה


ממש לא נכון מה שכתבת...שולם עלייכםפשושון
עבר עריכה על ידי פשושון בתאריך כ' בתמוז תשע"ה 23:08

 קודם כל גם אני הייתי פעם דתי בכפיה...ובגלל זה היתה לי תקופה של חילוני לגמרי...

אבל אז גיליתי שבעצם ברחתי מהפח אל הפחת...אז כפו...המלמד שלך לא יודע להעביר מסרים..

זה לא אומר שהמסרים לא נכונים... אז פשוט תחפש ותכניס תוכן למסרים ואז תראה כמה הם נפלאים...

 

דבר שני, לאו דווקא שזה נובע מכפיה... פשוט יש יצר הרע מיוחד להכניס לאדם עצבות 

שהוא לא שווה ויכניסו אותו לגהנום ועוד שקרים כגון אלו...ואפילו הצדיקים הכי גדולים עברו את זה..

אלו שלא כפו עליהם והם היו "שרופים" על הקב"ה... פשוט צריך לדעת שזה שקר.

 

 

 

אני רוצה להגיד משו על זה.... אבל צריך באמת לחשובנפש חיה.
ולא סתם לכתוב.....
קיצר
אולי בעה..
השרשורים פה מבטלים אותי
זה לא פייר!.....
חחח
אה ו...
זה משורשר לא נכון. מחילה . אמור להיות תגובה ל שולם עלייכם שאמר שלזה הכפייה גורמת....
היא לא גורמת ככה לכןלםשולם עלייכם
ולא כולם חווים כפייה ..כל אחד.דתי חילוני ערבי נוצרי מוסלמי הונגרי או זיבי..כל הורה וכל מחנך וכל רחוב..יש לו את ההשפעה שלו על הבן אדם...רק אמרתי בכללי ..שיש כאלה שהכפייה דופקת להם תקופסא. כי אחרי שהם משתחררים ממנה..הו הו...יברחו לחופש הכי חופש שיש...
בזה אתה צודק...כפיה זה משניא...מניסיון מרפשושון


השם ירחם עליך וישלח לך יראה בלעדיה אין משמעות לאהבהדי"מ
.... תזכירו לי לתת פה משפט יפה ששמעתי. טוב?נפש חיה.
בגלל הדיון הזה
שבאמת מעניין וחשוב


אני מזניחה את הבית שלי
שצועק ה צ י ל ו .......


אני צכה עזרה- ... לא לתת לי להגיב עד סיום.. יצרע שכזה...נפש חיה.


אם זה היצרע שלך המצב שלך פאנן שולם עלייכם
...לא נפתח את זה פה... וכן- אני חייבת עזרה. הכלים צועקיםנפש חיה.


בקצרהפשוט וטוב
יש ספר של הרב חיים נבון על הנושא הזה "הגדר הטובה"- ההלכה, שמצד אחד בודקת ומגבילה ומצד שני טובה. מומלץ מאוד לקרוא! עוד דבר (שכתוב שם): שפינוזה היה זה שטען לראשונה שבגלל שהיהדות הופכת את הדת לעניין טכני היא בודאי לא דת אלא חוקה מיושנת, שהרי דת אמת מבוססת על אמונת הלב ורגש. הרב קוק כתב מזל שהקהילה של שפינוזה, שהיה יהודי, החרימה ונידתה אותו, כי אחרת היו טועים לחשוב שהוא צודק..
הנה הוא בא-נפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ"א בתמוז תשע"ה 01:56

אני לא זוכרת מקור לזה

 
אבל מה שרציתי להגיד
 
זה העניין של יראה ואהבה בעבודת ה'
 
"עבוד מיראה- שאין אוהב שונא
עבוד מאהבה- שאין ירא מבעט" [ירושלמי ברכות פרק ט, הלכה ה)


http://www.ybm.org.il/hebrew/LessonArticle.aspx?item=2414


והברטנורא פה- תסתכלו- [על משנה ג פרק א במסכת אבות]
ויהי מורא שמים עליכם אע”פ שאתה עובד מאהבה עבוד ג”כ מיראה. שהעובד מאהבה זריז במצות עשה, והעובד מיראה נזהר ממצות לא תעשה, ונמצאת דעבודתו שלימה. וכן אמרו חז”ל, עבוד מאהבה עבוד מיראה. עבוד מאהבה, שאם באת לשנוא דע שאתה אוהב ואין אוהב שונא. עבוד מיראה, שאם באת לבעוט דע שאתה ירא ואין ירא בועט
 
המינון הנכון של כל צד בעבודת ה'
 
זה מה שנותן את התמונה השלמה ליחס שלנו לה'
 
וגם נוגע לצד המעשי של החיים.

לענ"ד.
א"א תמיד ללכת רק עם "הלב". בבא באלי לא תמיד עובד...- משוררנפש חיה.

הנה הוא בא- - נוער וגיל ההתבגרות
גבולות ומינונים- זה שם המשחק
לתפיסת חיים נכונה.
בכל התחומים.

^^^ משורשר לא נכון. היה צ"ל למעלה אי שם ...נפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך כ"א בתמוז תשע"ה 03:13


אני גם זה ענין של תקופותציקציק


זה דיני נפשות, תשאלי רב.מישהי=)

מי שמחלל שבת חייב כרת, שאלה אם הוא עושה את זה בפרהסיה או לא

ואי אפשר לדון פה בענייני נפשות.

 

אם את רוצה, אני יכולה להביא לך את המספר של הרב 

אליקים לבנון באישי.

 

מה נפקא מינה גם ככה אין סנהדרין...פשושון


לא נראה לי שהרישא של ההודעה רלוונטית לה, מקסימום ההפנייה לרבנפש חיה.

לרב לבנון
יעילה ומעשית בשבילה יותר.

 

--->לפיד בוער!

"יש אדם  שמרגיש את מהות הנפש הרעה,הנפש הטמאה שבקרבנו ומתוך כך הו מלא מרורות על נפשו. אבל צריך הוא לשום אל ליבו,כי לעומת הנפש הטמאה ,יש בו נפש אלוקית טהורה קדושה ונשגבה." (הראי"ה קוק זצ"ל)

 

הרבה פעמים הנסינות שלנו מובילים אותנו להרגשה לא טובה עם עצמנו . פתאום מרגישים שאנחנו לא בכיוון,שהנפש שלנו מתפקדת בצורה לא מי יודע מה..

והתחושה הזאתי גורמת לנו להתמרמרות גדולההה ולפעמים גם לכעז גדול על עצמנו  ועל כל העולם.. מרגישים שלא רק שעשינו מעשה לא טוב אלא  שאנחנו בעצמנו,בעומק נפשיותנו ועצמיותנו לא טובים..

 

במצב כזה אנחנו חייבים להבין שאנחנו טטווועייים!!  מבט כזה על עצמנו זה מבט שיקרי והרסני בטירווף!!

 

נפשו של אדם,של כל אחד ואחד היא טהורה וקדושה ביסודה!!!

על אחת כמה וכמה על מישו מישראל שנפשו חצובה ממקום גבוהה וקדוש הרבה יותר מכל בני האדם..!!

יש בכל אדם טהרה פנימית שהווא לא יכול לבטל ולערער עליה לעולם. את הנפש צריך לגלות במאמצים רבים.

על ידי תהליך של תשובה ותיקון של המעשים וההתנהגוית שלנו-נשוב אל נפשנו וטהרתנו בעז"ה יתברך..

 

ב"הצלחה

תגובה יפה. יישר כח!נפש חיה.
^^מישהי=)אחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הספר:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אולי יעניין אותך