הרב?? מהצפון ...אל ההרים

בעקבות ויכוח סוער עם חבר..

האם צריכים להמשיך לקרוא לרב מהצפון הרב? 

האם מותר לקלל אותו ולבזות אותו?

בסופו של דבר הוא חטא, לכולנו יש יצר ו"תלמיד חכם שחטא אל תהרהר אחריו שמא עשה תשובה"?

האם אנחנו בכלל צריכים לדבר על עליו, או שזה לא מעניננו?   אשמח לשמוע את דעתכם=)

..אביחי מנחם
הוא לא סתם נפל. הוא חטא באופן שיטתי והוא בגדר של "רשע" עכשיו עד שיעשה תשובה.. בינתים הוא מתכחש ולא עושה תשובה אז לא שייך בכלל להגיד שמא עשה תשובה כי הוא לא. אם הוא יעשה תשובה בעתיד זה יהיה משו אחר..
מצד שני אני לא מבין מה יעזור ויועיל לקלל אותו ולבזות אותו. זה יועיל לך במשו?
לכן לדעתי למסקנה- לא צריך לכבד אותו ולא להחזיק אותו בחזקת כשר כי הוא לא. אבל אין מה לבזות ולקלל אותו כי זה לא מועיל לאף אחד...
הרב שמואל אליהו כתב שכרגע הוא נקרא "רשע"shira935

אלא אם כן יחליט לחזור בתשובה שלימה... ואז אני לא יודעת מה הוא ייקרא...

בכלליות כמעט כולם רשעים היוםאדם בכיר

תניא פרק א'

ממש לא נכון!נשוי שמח
תשובות על חלק מדבריךמיצ'ל
הרב אליהו עונה לטו"ב שאלות שכיחות שנשאלו בפרשה.

לא נכון היה יותר לסגור את העניים בין הרבנים?

בתחילה חשבנו שמעשיו הם רק קלקול מוסרי ואין בהם היבטים פלילים, הצענו לו להתרחק מכל מגע עם הציבור ועוד כמה דרישות. הוא קיבל על עצמו את כל התנאים אבל לא עמד בהם. הוא המשיך לשוחח עם תלמידים והצדיק את מעשיו המקולקלים. הרחקנו אותו מהעיר, ההרחקה נתנה אומץ לאשה הראשונה להתלונן אחרי 13 שנה שהיא שמרה את הכאב בליבה. אחריה באו כל האחרות. כשהן התלוננו התברר שיש במעשיו חשש לפלילים.

האם אין בפרסום הזה חילול ה'?

בוודאי שיש בזה חילול ה'. אבל לכסות על הסיפור זה חילול ה' יותר גדול. רק השבוע קראנו בפרשת בלק שה' אומר למשה: "קַח אֶת כָּל רָאשֵׁי הָעָם וְהוֹקַע אוֹתָם לה' נֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ וְיָשֹׁב חֲרוֹן אַף ה' מִיִּשְׂרָאֵל". בוודאי היה חילול ה' גדול כשהתגלה כי נשיא בית אב לשמעוני חוטא בעריות. בכל זאת הניקוי של ישראל מהתועבה הזאת הוא חשוב יותר. וחשוב שיעשה נגד השמש. זה נותן לאנשים אמונה בכח הצדק.

האם העובדה שהיא רב לא גורמת להסתיר את מעשיו?

הגמרא (מועד קטן יז.) מספרת על תלמיד חכם גדול שנפל בעריות. רב יהודה שקל אם ינדו אותו – הציבור יפסיד את חכמתו הגדולה. ואם יכסו עליו – זה חילול ה'. בסופו של דבר החליט רב יהודה לנדות אותו. לפי חז"ל הכיסוי על הקלקול הוא חילול ה'. כאשר לא מוקיעים מעשי זימה של רב גדול זה חילול ה'. מציאות החטא הצועקת לשמים היא חילול ה'. אין לך חילול ה' גדול יותר מחורבן בית המקדש, ואף על פי כן ה' החריבו כדי לתקן את הריקבון שפשט בעם ישראל. שלא יתפשט יותר.

הרב, אנו עוברים משבר אמון. כיצד תלמיד חכם מלא בתורה ובהנהגות של יראת שמים יהיה מקולקל? האם התורה לא משפיעה לטובה?

אם תורה לא משולבת עם מידות טובות היא עלולה להיות "סם מוות". חכמינו אמרו על התורה: זכה – נעשית לו סם חיים. לא זכה – נעשית לו סם מוות. לצערינו ראינו לאורך הדורות תלמידי חכמים שהשתמשו בתורה באופן שלילי, ישו, שבתאי צבי ואחרים. איננו אומרים חלילה שהאיש הזה הוא אחד מהם, אבל לצערינו היו אנשים בעלי כוחות רוחנים שנפלו בגלל מידות רעות של גאוה או תאוה או קנאה וכד'.

האם הוא נקרא רשע או רב?

על פי ההלכה הוא נקרא עכשיו "רשע". (שו"ע חו"מ לד ב) אם הוא יחזור בתשובה לא רק בדיבורים אלא במעשים, ידונו בזה בעתיד ויחליטו על מעמדו.

האם הוא היה תמיד רשע או שרק אחר כך הוא התקלקל?

הגמרא דנה על רבי יוחנן כהן גדול שנעשה באחרית ימיו צדוקי. ושואלת האם הוא היה רשע מעיקרו או שהיה צדיק מעיקרו ואחר כך התקלקל. יש בזה מחלוקת. מסתבר שיכול להיות תלמיד חכם וצדיק גדול שנכנס ויצא לקודש הקודשים שנים רבות, ואחר כך מתקלקל. הגמרא מספרת על נביאי אמת שהתקלקלו כמו חנניה בן עזור. יש חכמים שאומרים כי גם אצל יוחנן כהן גדול היה הרע כנוס בתוכו ולא יצא אל הפועל כל ימי היותו כהן גדול.

איך יכול להיות אדם מושחת עם כוחות רוחניים?

התורה מספרת על בלעם שהייתה לו נבואת אמת והיה מושחת. גם בעם ישראל יכולות להיות תופעות כאלה. יש פרשת בתורה "כִּי יָקוּם בְּקִרְבְּךָ נָבִיא אוֹ חֹלֵם חֲלוֹם וְנָתַן אֵלֶיךָ אוֹת אוֹ מוֹפֵת. וּבָא הָאוֹת וְהַמּוֹפֵת אֲשֶׁר דִּבֶּר אֵלֶיךָ". והגמרא מביאה דוגמא לאחד שעושה ניסים וחוטא. אם האדם הזה אומר לעבור על דברי תורה. "לֹא תִשְׁמַע אֶל דִּבְרֵי הַנָּבִיא הַהוּא אוֹ אֶל חוֹלֵם הַחֲלוֹם הַהוּא כִּי מְנַסֶּה ה' אֱלֹהֵיכֶם אֶתְכֶם לָדַעַת הֲיִשְׁכֶם אֹהֲבִים אֶת ה' אֱלֹהֵיכֶם בְּכָל לְבַבְכֶם וּבְכָל נַפְשְׁכֶם".

מסיימת התורה ואומרת: "אַחֲרֵי ה' אֱלֹהֵיכֶם תֵּלֵכוּ, וְאֹתוֹ תִירָאוּ, וְאֶת מִצְו‍ֹתָיו תִּשְׁמֹרוּ, וּבְקֹלוֹ תִשְׁמָעוּ, וְאֹתוֹ תַעֲבֹדוּ, וּבוֹ תִדְבָּקוּן". לדעתי זו צריכה להיות המסקנה שלנו אחרי שאנחנו נתקלים בתופעה רוחנית שקרית כזו. אין עוד מלבדו.

כיצד ייתכן שהנידון ראה דברים רוחניים שגם היו נכונים?

גם איש טמא יכול לראות דברים רוחניים גדולים. לו ספר התורה חסר אפילו אות אחת מדברי בלעם, הספר כולו פסול. יש חלק מדברי בלעם שהיה נכון למרות היותו מקולקל.

איך רבנים גדולים טעו בו וחשבו שיש לו רוח הקודש?

אלישע הנביא אומר על האשה השונמית שבנה מת: "וה' הֶעְלִים מִמֶּנִּי וְלֹא הִגִּיד לִי". אלישע היה פי שנים ברוחו מאליהו הנביא והוא לא ראה. גם יעקב לא ראה את מכירת יוסף למרות היותו נביא. גם משה לא צפה את הקלקול של המרגלים שכשרים היו באותה שעה. לעיתים ה' מסתיר מעבדיו, כנראה כדי לחלץ את ההנה הזאת מעצמינו.

כעת אני לא יכול להאמין לאף רב. אולי הוא מקולקל?

כשיש תאונות דרכים לא פוסלים את כל הרכבים. כשיש ניצבים שסרחו – לא כל המשטרה פסולה. כשיש קצינים או פרופסורים שסרחו לא הכל פגום. תמיד צריך זהירות ועינים פקוחות. אם אתה רואה משהו חשוד אצל בעל הסמכות – אל תבטל את דעתך בגלל הסמכות.

למה לא להאמין לבעל הסמכות?

צריך לשמוע מבעל הסמכות אבל לא לבטל את דעתך לגמרי. חכמינו אמרו שאדם צריך להיות אמיתי, כך מספרת הגמרא (יומא סט) על ירמיה ודניאל שלא יכלו היה אחרי החורבן לחזור על דברי משה רבינו. משה אמר: 'האל הגדול הגיבור והנורא". ירמיה אמר: נכרים מקרקרין בהיכלו איה נוראותיו? לא אמר 'נורא'. דניאל אמר: נכרים משתעבדים בבניו, איה גבורותיו? לא אמר 'גבור'. מסבירה הגמרא איך הם העזו לשנות את דברי משה: "אמר רבי אלעזר: מתוך שיודעין בהקב"ה שאמיתי הוא, לפיכך לא כיזבו בו". מסקנה. תלמד אצל הרב ותחפש תמיד את האמת. ה' מבקש מאתנו אמת, כנות ולא ציטטות. בבית המדרש האמיתי התלמידים שואלים את הרב: 'מנלן' ו'קשיא'.

האם כל מה שעשה הרב בעבר, ספרים שכתב, עצות שנתן, היו שקר?

רבי מאיר למד תורה מאלישע בן אבויה בו בזמן שרכב על סוסו בשבת. ודאי היו טעויות מהותיות בהגותו של אלישע בן אבויה, אך רבי מאיר ניפה את הפרי מהפסולת. אנחנו לא פוסקים כמו רבי מאיר לכתחילה, אבל בדיעבד כל מה שלמדו ממנו או מספריו צריך בדיקה. יש פרי ויש קליפה. וצריך לבדוק כל מילה וכל שיעור וכל ספר בשבע עינים. אם קיבלת ממנו עצה תבדוק אותו אצל רב אחר – אולי היא פרי ואולי היא קליפה.

כיצד נדע להבא לא לטעות אחר מקרים כאלה?

מוקדם עדיין להסיק את כל המסקנות המתבקשות מהמקרה הזה. ה' יעזרנו על דבר כבוד שמו. אבל מי ששומר על ההלכה לא נופל במקרים כאלו. לצערינו הוא לא שמר על הלכות יחוד ולא על הלכות נגיעה, על כן הוא נפל במקרים קשים ביותר. המסקנה שלנו הראשונית היא לא לחשוב שאני יכול לעבור על הלכות יחוד ונגיעה ולא להתדרדר. מי שמתחיל לוותר – עלול למצוא את עצמו בשיא התועבה.

הרב, אני רוצה להישאר טהור ונקי. האם כל העיסוק סביב הנושא לא בגדר לשון הרע?

הסיפור הזה מפורסם והוא לא בגדר לשון הרע. גם בדבר המפורסם מותר לדבר על זה רק לצורך ולא לרכילות. מותר לדבר רק מה שאמיתי ולא מה שכתוב בעיתונים. אנשים צריכים ללמוד מהסיפור הזה להיזהר ולא ליפול במלכודת שעלולים להניח להם אחרים.

האם הקלקול הזה קשור ללמוד הקבלה?

לימוד הקבלה נותן עוצמות גדולות. וכל גדולה מביאה גם גדולה ביצר. כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו. אבל אלוקים יצר אותנו כ"עם גדול". ועל כן אין לנו ברירה אלא להיות גדולים גם בשמירת העיניים ושמירת הברית. כך היה הבבא סאלי זיע"א וכך ראינו אצל מו"ר הרב אליהו זצוק"ל. קדושה גדולה מביאה עוצמות גדולות וגם מצריכה שמירה גדולה על כל פרט ופרט.

יש איזה מילים של נחמה בכל הסיפור הזה?

יש סיפור בגמרא (יומא סט) שבתחילת ימי הבית השני ביטלו את יצר הרע של עבודה זרה. אחר כך ניסו לבטל את יצר הרע של עריות והסתבר להם שביטולו יצר העריות מבטל גם את יצר ההולדה "לא נמצא ביצה לחולה בכל ארץ ישראל". על כן לא ביטלו את יצר הרע הזה אלא החלישו אותו שלא יפגע בדרך כלל בתוך המשפחה. מסתבר שאי אפשר לבטל מהשורש את החלק הרע של יצר הרע. לכן בביטול היצר הרע של עבודה זרה איבדנו גם את הנבואה והשראת שכינה.

בבנין הבית השלישי תחזור גם הנבואה וגם השראת השכינה. יחד איתם יחזור יצר של עבודה זרה. לא תהיה לנו ברירה אלא להתגבר עליו ולכוון אותו למקום הנכון כדי שנוכל לזכות בנבואה.

לקראת בנין הבית השלישי יחזרו כל כוחות היצירה לעם ישראל ביחד עם היצרים שלם. יתחזק בנו כוח היצירה וההולדה. יתחזק כח יצר העריות. אנחנו מוכרחים לכוון את הכוחות רק למקום היפה והבונה. ליצירה. ליצר הבונה ומטיב ולא ליצר ההורס ומנצל. כך תבוא הגאולה.
תשובה לעניות דעתי -..............

אם היה מדובר במקרה "קטן" של הטרדה, בסדר. הגיוני שהוא נפל פעם אחת וזה.

אבל לא מדובר פה בהטרדה. מדובר פה באונס שיטתי של נשים רבות שבאו לבקש את ברכתו לזרע של קיימא (הגיוני שמסתובבים כעת ילדיים ממזרים שלא יודעים זאת אפילו...)!

 

ולכן, מעשים אלו אינם איזו "נפילה קטנה" אלא מעשים חמורים ביותר!!!!!!!!!!

איך אתה יודע שהרב לא עשה תשובה?אדם בכיר


השלב הראשון בתשובה הוא להודות על החטאדי"מ

והוא מכחיש.

אפשר לדעת מי זה? מה הוא עשה?אביה!!!


ודעתי בנושא..מיצ'ל
-האם לקרוא לו רב? כרגע לא, למרות שזה קשה, זה שינוי תפיסה משמעותית. אני עדיין לא מצליחה לעמוד בזה ומתוך הרגל אומרת עדיין רב אבל אני מתקנת..
-לקלל כל אדם זה לא ראוי, אפילו רשע, ובנוסף אין בכך תועלת.
-בסיפור הזה לא מדובר על יצר, זה משהו שיטתי לפי מה שהרב שמואל אומר. .
-לעניין של האם צריך לדבר על זה, בעיניי לא צריך להיכנס למה שהוא עשה או לא עשה, או כמה ולמה?
אלא צריך ללמוד מכל הסיפור הזה להאמין בה' ולא להיאחז רק ברבנים כי הכל מה' ואין עוד מלבדו וזה עוד חלק מתהליך הגאולה.
בעניין כינויי גנאיnobody
הרב נחום רכל אמר שלא לכנות כינויי גנאי.
עי' בגמרא על רב אשי שאמר מחר נדבר בחברנו מנשה (שעליו כתוב בפרק חלק שאין לו חלק לעולם הבא) ובלילה בא אליו מנשה והוכיחו על זה בחלום ולמחרת אמר נדבר ברבוותא
טכניתיאירוש

לא צריכים לקרוא לו רב, אבל אני באופן אישי כשאני מדבר עליו אני אומר "הוא", "זה", וכה"ג.

למה לקלל אותו? מה יצא לך? עדיין יש לו זכויות רבות.

אין עניין שנדבר עליו לא לצורך, זה רכילות.

 

 

 

משהו משעשע קלות-דרשתי קרבתיך..

אני גרה בעיר של הרב ועשו לנוער שיחה בשבת שעברה על כל הסיפור הזה-כי אנחנו חווים אותו מקרוב ומכירים אישית את האיש.

א-קיצר,כל השיחה לא רצינו להגיד "הרב",וגם את השם שלו (שאסור לי לומר כרגע) לא היה נעים לנו לומר...

אז כל השיחה אמרנו-"אותו האיש","האיש ההוא" וכאלה..

ואז מישו אמר-

 

"זה שאין לנקוב בשמו"צוחק

 

 

לכל מי שלא קרא הארי פוטר-עזבו

אגב אני מרגישה כ"כ הרבה גועל אל האיש ששבר את האמוןדרשתי קרבתיך..

של כולנו---

אז אני מתעצבנת ברגע שמישו קורא לו הרב.

קראויאירוש
עבר עריכה על ידי יאירוש בתאריך כ"ג בתמוז תשע"ה 10:10

לו גם "אתה יודע מי"?צוחק

הוא רשע.ראשית חכמה


כולנו רשעים.אדם בכיר

הרי כולנו עוברים עבורת, אז אנחנו רשעים בדיוק כמו שהוא רשע.

 

(ת'אמת מהתניא זה באמת נכון)

 

 

גם ברשעה יש דרגות.די"מ


תביאו מקור לעיין בתניאנשוי שמח
ממש בהתחלה אאל"טדי"מ
אתה יודע למה נקרא רשע?shira935

נכון שרובנו לא מקיימים את המצוות במלואם, גם משה רבינו להבדיל עבר עבירה ונענש, הוא רשע? חס וחלילה... אני חושבת שהרב מהצפון נקרא רשע בגלל הדרך שעשה את זזה ובגלל שהיתה לו סמכות של רב וכו...

כתוב שמי שת"ח בלי יראת שמיים מצווה לבזותו טליתhalan
עבר עריכה על ידי Short Shadow בתאריך כ"ג בתמוז תשע"ה 13:00

מרדעת של חמור וכו' .

כמו שכתבו זה משהו שיטתי 

לכן חייבים לפרסם את זה שכולם ישנאו אותו ויתרחקו ממנו

אבל עדיין יש צא"פ..יהודה פ.

לי אחרי הכל קשה לקרוא לאדם שהיה רב בכינויים קשים.

 

בסדר, אז לא נקרא לו רב, ולא מקלים ראש במה שהיה, אבל עדיין נפשית זה קשה 

כבר איןדי"מ

א אני באמת לא מבין למה זה נמחק.

אנחנו קיבלנו הוראה מהרב שמואל לא לפרסםדרשתי קרבתיך..

כי עדיין יש צו איסור פירסום

כבר איןדי"מ


עדיין יש. הוא ערער לעליוןאביחי מנחם
יש, עובדה שלא פרסמואדם בכיר


דעתי היא כזאתאדם בכיר
עבר עריכה על ידי אדם בכיר בתאריך כ"ה בתמוז תשע"ה 00:07
עבר עריכה על ידי אדם בכיר בתאריך כ"ה בתמוז תשע"ה 00:06
עבר עריכה על ידי אדם בכיר בתאריך כ"ה בתמוז תשע"ה 00:06

א. בוודאי שצריך לקרוא לו רב. בוודאי שמדובר ברב גדול.

ב. אסור לקלל ולבזות, זה ביזיון התורה.

ג. צודק, הכן גם הצדיקים הגדולים ביותר יכולים ליפול, ומן הסתם הרב עשה גם תשובה, ואם עשה תשובה מדובר כבר באיש אחר, ואפילו בדרגה יותר עליונה שהנפילה הרימה אותו. אין צורך לזרוק את ספריו ואפשר ללמוד את תורתו.

ד. יש עניין שלא לדבר כי מי אנחנו שנדבר פה, אבל יש עניין שכן כי אולי נפיק לקח להזהר יותר במעשינו שהרי גם הצדיקים הגדולים ביותר עלולים ליפול, וכן יש להקפיד על כל סעיף בשולחן ערוך. 

 

וכל זה על בסיס זה שהרב מהצפון עשה תשובה או שהדברים עליו אינם נכונים. ומן הסתם נראה שעשה תשובה כפי ששמעתי (לפי מה שבהנתי אותו אם הבנתי נכון) מרב גדול שאמר שהרב מהצפון עשה תשובה.

במידה ולא עשה תשובה יש שינוים בתשובות אבל אין להרר כי אין אנו יודעים אם עשה תשובה או לא.

 

**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

**טוב, אז מדובר בפרובקציה שבטח הרגיזה אתכם. למה מה דעתי בכלל לעומת כל גדולי הדור. הכן, פרובקציה, ומעניין מה היה הפרצוף שלכם אחרי שקראתם משהו שונה שעוד לא קראתם.  ואני לא מאמין במאה אחוז בדברים שכתבתי אבל שיהיה קצת פרובקציה ומעניין תגיבו. ואני כן מאמין בהבט מסויים בדברים שכתבתי.

הוא בברור לא עשה תשובה.די"מ


אה ואני מאמין בכל מילה ממה שכתבתי זה לא פרובקציה.אדם בכיר

אם מוכח שהרב מהצפון לא עשה תשובה אז בוודאי שהדינים שונים.

אבל לך תוכיח שהוא לא עשה.

הוא בברור לא עשה תשובהדי"מ

לתשובה יש גדרים ברורים אתה מוזמן לקרוא בעצמך.

הוא כן הודה. התוודה בפני הר' שמואל.נועוש=]]!!


עכשיו הוא מכחיש.די"מ

אונס זה בין אדם לחברו והוא צריך להתוודות ברבים כרגע הוא עושה בדיוק ההפך.

אני ממש לא רוצה להיכנס לסוגיהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אבל זה

תביא את הציטוט המדוייק של מה שאת רוצה להוכיח ממנו.די"מ


כל העושה דבר עבירה ומתבייש בו מוחלים לו על כל עוונותיוקמנו ונתעודד

בס"ד

 

זה לא הוכחה לשום דבר, אבל..

אבל זה לא אמור לסתור את הליכי התשובה.די"מ


הוא התבייש ולכן לא הזכיר את האורים ותומיםקמנו ונתעודד

בס"ד

 

משמע- הוא לא התוודה ברבים על החטא הזה, שוודאי שהיה בין אדם לחבירו

יש הבדל גדול בין זה לבין להכחיש.די"מ

במיוחד שבהכחשה שלו הוא בעצם אומר שאותן נשים שקרניות ומעלילות עליו עלילות.

לכן אני אומר שאני לא רוצה לדון במקרה הזהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

רק לזכור את גודלה של הבושה, ומה שהיא עלולה לגרום לאדם לעשות.

בוודאידי"מ

אבל בברור הוא לא עשה תשובה.

אבל יש הבדל!!! כי זו עבירה של בן אדם לחבירוshira935

ועוד לא רק לחברו כי שוב, זה הבדל עצום בן אדם רגיל לבן דמות ציבורית שיש בידה כח לבזות ככ הרבה כמו שכבר הזכרתי את התורה את הקב"ה את תלמידי החכמים וכו...

מעצבן שכולכם אומרים "אונס"הנודד

אולי זה היה ברצון? לבנתיים הנשים שהוא התעמת איתן לא האשימו באונס! וגם הרב שמואל אליהו אמר "חשד" לפלילים! אז אל תהיו בטוחים בכלום! ואין שום ממזרים ואל תבלבלו במוח, זה בדוק. זה לא הופך את זה לפחות מזעזע, אבל אפשר לעשות על זה תשובה. הגמרא אומרת "איזה הוא "מעוות שאינו יוכל לתקון? זה הבא על הערווה והוליד ממנה ממזר" כל עוד אין ממזר- יש תשובה!

ואני מכיר אותו אישית, והוא היה  נראה  אדם נהדר (לפי מה שראינו...) זה בילתי נתפס מבחינתי לא כי הוא רב, אלא כי זה "הרב עזרא"....

אוי נו באמת!!! ומרצון זה בסדר?? יאא ה' ישמור.shira935

חוץ מזה, שהנשים כן מתלוננות על אונס בבירור. תלמד יותר את העניין ותבין את כל החומרא בזה. זה קשה מאוד להבין את זה אבל לא לחיות בסרט.

אתה בן, נכון?שולמית=]

אז פשוט שקט. ואם בטעות את בת אז אני בהלם...

 

כי פשוט לא. בחיים שלך אל תגיד לאישה שעברה אונס או הטרדה כל שהיא- שזה היה ברצון. אוי ואבוי לך..

 

סליחה אם זה היה תוקף וחריף.אבל לדעתי זה היה נדרש.. ...

אין לי כוח להיכנס לכל שאלה-דרשתי קרבתיך..

אני פשוט אגיד לאאאאאאאא!איך אתה מסוגל להגן עליו??עצבניאולי כי אתה רחוק מהדברים,אתה תסתכל על זה בשעמום ואח"כ תעבור לדף על מתכונים לעוגת שכבות(סתם,הגזמתי)..נוח לך  לשרוף קצת זמן בכתיבת דברים שלא ממש חשבת עליהם,בכית מהם,נחרדת\הזדעזעת\נגעלת\לא האמנת אבל קיבלת זאת בהבנה.....כי קשה לך לשמוע על רב שעושה דברים כאלו,ובטח זו שוב התקשורת שעושה עוול לרבנים,ובטח ניפחו את הסיפור...

אז לאאאאאאאאאא!!ובתור מישהי שהדברים נוגעים לה אישית(קצת הגזמתי עם הקטע הזה)חשוב לי לומר לך שאתה

פ ש ו ט  ט ו ע ה !

זהו.

 

 

 

 

^הוג אני דיברתי^

פרובוקציה או לא פרובוקציה-דרשתי קרבתיך..

יש בעיה ללמוד את הספרים שלווהתורה שלו-ובהרחבה:

לפי הספרים והתורה שלו הוא גורס שלאדם אין בחירה חופשית.

יוצא מזה שכמו שפרעה אמר-את הרצון שלי אלוקים החדיר לי כך שכשאני עושה את הרצון שלי

אני בעצם מקיים רצון אלוקים-ועשה דברים נוראים מתוך הגרסה המעוותת הזו...אותו הדבר.

כשהוא אומר שאין בחירה חופשית הוא בעצם אומר שהיצר והרצון הוא משהו שאי אפשר לשלוט בו-צריך לעשותו...

 

"האומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם" הרב שמואל אמר את הטעות בתורתו-אני הוספתי על פרעה...

 

למה רק עכשיו נזכרת בזה?די"מ

פתאום כל התורה שלו בעייתית ולפני שזה התגלה הכל היה בסדר?

 

אם הייתי כותב ככה עלךיו לפני שהתפוצצה הפרשה גם היית מסכימה עם זה?

לא למדתי את התורה שלו לפני-דרשתי קרבתיך..

והקטע הוא שאחרי שהמעשה התגלה הרב סבתו והרב שמואל בדקו את הספרים שלו

(אני משערת שעדיין לא ממש לעומק) אבל הם מביאים ציטוטים ברורים(אבל אני לא יכולה להביא אותם).

ובאמת אני חושבת שרבנים ידעו ולא הסכימו עם התורה שלו-אבל בגלל הקטע של רב קדוש עם כוחות רוחניים-לא התייחסו אל זה ביותר מדי בעייתיות...עכשיו כשרואים לאן זה מוביל-ברור שזה בעיה!וחבל שנזכרנו בזה רק עכשיו,אבל תנסה לדמיין מציאות שבאים לרב גדול ואומרים לו-התורה שלך היא מעוותת(בצורה מסוימת-לא הכל),זה לא הגיוני...עכשיו כשנעלמה ההילה שלו,זה זמן לבדק בית.

 

 

(סליחה שזה ארוך)

לא מאמין ולא מקבל את זה.די"מ

הרב אליהו לא ידע מה כתוב בספרים שלו? נו באמת..

אבל די"מ ימצחיק!!D:שולמית=]

או מצחיקה.. מה שלא תהייה..

 

זה ידוע וזה הלכה שרב שהתברר שחטא בעריות התורה שלו אסורה בלימוד! התלמידים הצדיקים שלו, שהלכו וזרקו (לגניזה אם אני לא טועה..) במו ידיהם את התורה שלו שעליה הם גדלו- צודקים וכל הכבוד להם! כי נכון, אם היית אומר לפני הפרשה כאלה דברים- לא היינו שמחים לשמוע, והרב שמואל אליהו גם כנראה לא היה שמח לשמוע. ברור! אבל יש הבדל בין הלפני לאחרי!! איזה מצחיק אתה.. כי לפני לא ידענו. ועכשיו כשיודעים, כל הכתבים והכשרויות שנתן הם בגדר פסולים וצריך לבדוק אותם טוב טוב.. ולראות ולבדוק מה טוב מה לא.אבל בוודאות יש בעיה איתם!! (לא אומרת מתוך הלכה שלמדתי אלא ממה ששמעתי. ומי שיודע יותר טוב מוזמן לתקן/לאשר את דבריי..)

מאיפה הבאת את "ההלכה" הזאת?די"מ
לא הלכה, הדגשתי. אני אנסה למצוא איפה כתוב בבירורשולמית=]

אבל בוודאות ראיתי את מה שהרב שמואל אליהו כתב שכל הספרים שלו בנתיים צריכים שלא ללמוד אותם עד שיבדקו אחד אחד ויראו שהם בסדר ונקיים...

אז הרב שמואל אמר..די"מ
טוב מאמי.. אם אתה בקטע של לזלזל בכולם חוץ מעצמךשולמית=]

אני מחוץ למשחק. למשחק שלי יש כללים ברורים. אחד מהם הוא כבוד. אחד לשני ולרבנים...

??די"מ
זה שרב שמואל אמר זה לא מקר נראה לי די ברור למה הוא אצר את זה
אני לא מסכימה עם כל מ שאת אומרתמיצ'ל
אבל יש בזה משהו..
הרב שמואל אמנם אמר שהוא אינו נקרא רב וכו אבל ששאלו מה לעשות עם ספריו של אותו אדם הוא השיב שיש לבדוק ספר ספר בדקדוק וישנם ספרים שמותרים כמו כל אדם שכותב דבר אומנם יכול להיות בזה דברים לא נכונים אבל יש הרבה אמונה ולימוד תורה מספריו, לכן לצאת פתאום ולהגיד שיש לו גישות לא נכונות אחרי ש התפוצצה כל הפרשה זה קצת מגוחך.. מה עד עכשיו זה היה בסדר ופתאום לא?
אצלי בבית יש ספרים של אותו אדם ולא זרקנו אותם, עד היום הם היו בספריה והם יישארו שם עד שהוסבר כל הפרשה הזאת ומעבר לכך אם נראה לנכון שיש בספרים הללו דברי קדושה ולימוד אמיתי של אמונה יכול להיות שגם נלמד מהם.
זה מאוד מצחיק אותי שפתאום יוצאים נגד כל התורה שלו, איפה הייתם עד היום? הרי כבר שנים שהוא "רב", שהוא כותב את דעתו וכו..
אז מה פתאום בגלל שיש עליו איזה משהו?
לכן אמרתי שבצורה מסוימת-לא הכל),דרשתי קרבתיך..

אני אענה מחר אני לא יכולה עכשיו...

 

 

_ויש לי מה לענות

יש בספרים שלו דברים טובים.אבל-דרשתי קרבתיך..

זה בא ממקום טמא..אבל בעיקרון אפשר ללמוד,כי רוב הדברים נכונים,אבל זו ממש בעיה!

מסופר שרבי מאיר "רימון מצא תוכו אכל קליפתו זרק".אנחנו צריכים לבדוק-האם אנחנו במעלה של רבי מאיר?

זה מסוכן..אפשר להבין דברים מקולקלים מהספר שלו ולחשוב שהם נכונים..

ובכלל-דעה אישית-אני מעדיפה לא להתעסק עם משהו נגוע

ממש לא הגיוניאביחי מנחם
הספרים שלו הם טובים, לא סתם הם קיבלו הסכמות של המון המון רבנים שאמרו שזה ממש מדרחך אנשים בעבודת ה'. למדתי מהם לא פעם ומאוד אהבתי אותם. יתרה מזאת, אני לא רואה בעיה ללמוד מהם גם עכשיו. הדברים נכונים לא משנה מי כתב אותם.. אם מישו חושב אחרת אשמח שיסביר למה לא ללמוד מהם
ספר שכתבו מין ישרףנשוי שמח
וזה מדובר בספר תורה.
אז הוא לא מין אבל הוא טומאה וע"י ספרים הוא מעביר טומאה בתת מודע.
הוא לא מיןדי"מ
לא סתם זה נאמר דווקא על מין
אבל התעסק הרבה במין ...יותש

( כמובן שמין במקורות חז"ל זה מי שקרוב לנצרות , והמונח מין בימינו ממש מאוחר . התחיל כנראה ע"י מקובלים.

לא יודע מה טוב בספרים . הוא עצמו לא כזה גאון גדולhalan

הספרים נכתבו ע"י תלמידים חלק ע"פ שיעורים

עד כמה שידוע לי 

לא משנה. שיעורים שלואביחי מנחם
א. לא עשה תשובה... הוא עוד מכחיש את העניין...shira935

ב. התשובה שהוא צריך לעשות לא תהיה תשובה וזהו, זה צריך להיות משהוא שנראה לעם אני חושבת, משהוא מאוד מפורסם, כמו שהוא דאג לפרסם את עצמו כרב... ככה צריך לדאוג לפרסם את החזרה בתשובה אם יעשה.. למה? כי הוא לא אדם רגיל, הוא אדם ציבורי והוא פגע בכבוד ישראל, בתורת ישראל. ברבנות ישראל, באמון של אנשים ועוד ככ הרבה...

והוא גם צריך לרצות את כל הנשים שפגע בהן.ראשית חכמה


לא על כל דבר אפשר לעשות תשובה - כמו שכתוב בהלכות תשובהhalan

ברמבם

יש דברים שמעכבים ויש שאינם מספיקין בידם לעשות 

וכו'.

 

זה לא קשור לנד"דדי"מ

זה כמה דברים מאוד מוגדרים שלא קשורים לכאן.

עיין שם.

אין תשובה לדבר כזה!וטהר לבנו

גם אם אחרי הרבה הרבה תשובה וסליחה הוא חושב שזה לכפר הוא טועה!!! פשוט טועה!! כי גם אם בשמים הוא בסדר מבחינתי הוא נמוך מרמת בן אדם מתחת לזה! נכון אולי פעם הוא היה צדיק הדור והיה מדהים והיה רב גדול וצדיק!!

ברגע שבנדם משפיל אישה עד לרמות של אונס ברגע שהתורה פחות חשובה מהיצרים שלו זהו נמחק הכל!!

דרך ארץ קדמה לתורה אז כן לדעתי הוא לא נחשב רב ואפילו לא בנאדם

משו יפה שהרב שלי אמר..שולמית=]

הרב אמר שהתורה שלנו פשוט לוקחת דברים - ומעצימה אותם בטירוף. אדם טוב עם מידות טובות, התורה מעצימה את המידות שאלה שלו. ואדם רע, עם מידות רעות - התורה יכולה פשוט להעצים אותם. האיש שאין לנקוב בשמו (קורץ) הגיע אל התורה הקדושה ממקום כנראה לא מספיק טהור.. עם מידות מקולקלות, וזה העצים אותם. 

רגע..   אז מה איתנו? אם יש לנו מידות רעות זה מעצים גם אותם אצלינו?אז התורה ממש מסוכנת! למה שנלמד אותה? הרי לא כולם מושלמים!!! אולי כי הוא הלך לקבלה לפני הזמן? אבל קבלה זה קבלה ותורה זה תורה.. יואו איזה בלאגן...

יש למישו תשובה על זה?

 

חחח איזה מצחיקה אני.. אמרתי יעני את מה שהרב אמר. אבל קטוע..

בכל מקרה, יש למישו מה לענות לי?

מצחיקה אותי ההגדרה ש"התורה מסוכנת"*צועד*
אבל וודאי שיש בתורה כח להגביר את היכולת של האדם, לטוב ולמוטב.

אז למה ללמוד?
כי זה התפקיד שלנו בעולם! זה כמו לשאול למה להביא ילדים לעולם אם הם יכולים למות וכדו'..

בעולם הזה לוקחים סיכונים הגיוניים. זה בדיוק התפקיד שלנו, לעבוד קשה בשביל לדאוג שנגדל ולא שניפול..
יופי.. עזרת לי.. תודהשולמית=]


חברה! כל מי שאמר שעדיין יש לומישהי חסויה
זכויות זה ממש לא. כי מה שהוא עשה זה לא באמת וכבר פירסמו את השם שלו.
מתוך שלא לשמה בא לשמה...כשרוציםפשושון


כבר כתוב מי שלא לומד לשמה מוטב שנתהפכה שלייתו על פניוזודעתיאחרונה

אבל בכל זאת לעולם ילמד אדם אפילו שלא לשמה שמתוך כך יבוא ללימוד לשמה

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך