ויש גיהנום, כף הקלע, גן עדן וכו'?
מי אמר שזה לא חארטות זה שיש חיים אחרי המוות??
אף אחד לא יכול להוכיח לי, אז למה שאני יאמין שזה אמיתי וייקח את זה ברצינות???
ויש גיהנום, כף הקלע, גן עדן וכו'?
מי אמר שזה לא חארטות זה שיש חיים אחרי המוות??
אף אחד לא יכול להוכיח לי, אז למה שאני יאמין שזה אמיתי וייקח את זה ברצינות???
וגיהנום רמוז בתורה ב- "גיא-בן-הינום"
וכתוב במשניות - "יש לו חלק לעולם הבא.."
של "גיא-בן-הינום" זה אסמכתא לאיזה גמרא בסוף סוכה אם אני זוכר, ממש לא המקור.
והעולם הבא זה לאו דווקא גן עדן.
והעולם הבא זה דווקא גן עדן
שלא מהאסמכתא הזאת. זה סה"כ אסמכתא.
איפה לומדים את זה? אין לי זמן עכשיו, אשתדל יותר מאוחר.
והעולם הבא זה יכול להיות העולם שאחרי תחיית המתים.
אתה בכלל יודע מה זה תחיית המתים האמתית?
לרענן את החומר, ובכל מקרה, מה הנפ"מ בין שתי השיטות?
אישה אלמנה שהתחתנה עם אדם אחר לאחר שבעלה נפטר, ובתחיית המתים
בעלה הראשון קם לתחייה. מה היא עושה אז ?
לא הבדלים.
זה השאלה שמטרידה אותך? מה הבעיה שהיא תתגרש?
וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת עָפָר יָקִיצוּ אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם וְאֵלֶּה לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָם:
וְהָיָה מִדֵּי חֹדֶשׁ בְּחָדְשׁוֹ וּמִדֵּי שַׁבָּת בְּשַׁבַּתּוֹ יָבוֹא כָל בָּשָׂר לְהִשְׁתַּחֲוֹת לְפָנַי אָמַר יְהוָה:
וְיָצְאוּ וְרָאוּ בְּפִגְרֵי הָאֲנָשִׁים הַפֹּשְׁעִים בִּי כִּי תוֹלַעְתָּם לֹא תָמוּת וְאִשָּׁם לֹא תִכְבֶּה וְהָיוּ דֵרָאוֹן לְכָל בָּשָׂר:
וְיָשֹׁב הֶעָפָר עַל הָאָרֶץ כְּשֶׁהָיָה וְהָרוּחַ תָּשׁוּב אֶל הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נְתָנָהּ:
כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה הִנֵּה אֲנִי פֹתֵחַ אֶת קִבְרוֹתֵיכֶם וְהַעֲלֵיתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם עַמִּי וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל:
וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי יְהוָה בְּפִתְחִי אֶת קִבְרוֹתֵיכֶם וּבְהַעֲלוֹתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם עַמִּי
זה לגבי עולם הבא...אבל קל וחומר
זה מה שאני זוכר בינתיים
ומוות קליני זה אולי מוכיח שיש עולם הבא, אבל לא שיש גן עדן, גיהנום, וכף הקלע!
זה לא עוזר.
אבל שוב, זה מוכיח שיש עולם הבא, לא שיש גן עדן, גיהנום, וכף הקלע.
(עכשיו הוא דתי...)
בתנך ובתלמוד כתובות המצוות... אם הוא לא מאמין בזה, מה הוא יעשה עם המידע שיש עולם הבא?
ככה שאי אפשר להוכיח בעזרת זה את העובדה שיש גן עדן, גיהנום וכו.
בעקרון, אנחנו מבוססים על יציאת מצרים, עשר מכות מופלאות, מתן תורה וכו' שנעשה לעיני 600.000 אנשים חוץ מהנשים וילדים שהיו שם...
עכשיו, מזה עצמו ראוי לנו לעבוד את ה' שהוא גדול ונורא... (וממילא אנחנו סומכים גם על משה רבינו שאמר
"למען יאריכון ימיך" שפירשה הגמ' "ליום שכולו ארוך" קרי- העולם הבא)
ומבטיח לנו שאם נקיים מצוותיו הוא יהיה איתנו ויעזור לנו וכל זה...ואם לא... ח"ו
אחרי שאדם עובד את ה' ומקיים את מצוותיו...הוא מבין כמה החוקים טובים וכמה ה' רחמן...
ממילא הוא מעריץ אותו כבר בעולם הזה...ומבין לבד שאין תענוג כמו קירבה לקב"ה...ששומר עליו כמו אבא וכו'
ואז שהוא שומע שמשה רבינו אמר שיש עולם הבא...אווו חבל על הזמן...
אם ככה בעולם הזה שיש בו יצר הרע וכו' כזה תענוג להתקרב לה'.. מי יודע איך מרגישים בעולם הבא
אני מקווה שלא יצא טעות תחת ידי... כי לא העתקתי את זה משום מקום
ככה זכור לי שלמדתי...
לא משנה מה תאמרי לאף אחד, אדם שלא מעוניין להאמין, לא יעזור לך הוכחות שכליות.
אדם שבא לשמוע באמת - מתחילים איתו מי"ג עיקרים ובסיסי האמונה שלנו. בלי זה אין שום טעם לבלבל את השכל על ענייני עולם הבא.
אני מכיר אישית אנשים שהם עצמם עשו סיאנסים, ואומרים לי שאין צל של ספק שזה אמיתי
ו..לא חזרו בתשובה
אני פשוט מנסה להוכיח לעצמי
חוץ מהתורה...
אם כמה שאני מאמינה בתורה מעניין אותי לדעת על זה באמת.
יש לנו על זה מיליון ויכוחים בכיתה...
נפש חיה.
ה' אוהב אותך!
היא כנראה החליטה לפחד מאנשם שמציעים לה לקפוץ מעזריאליה' אוהב אותך!הצעת לאריאלניקית גאה
בס"ד
אתה תלך לפיזיקאי ותשאל אותו למה דברים נופלים למטה בלי הסיבה של הפיזיקה?
תלך לאיש מחשבים ותשאל אותו איך מחשב עובד "רק תדלג על מה שקשור באלקטרוניקה ומתמטיקה"?
אז אותו דבר.
ה' אוהב אותך!וזה לא אותו דבר לדעתי.
תורה זה משהו שאי אפשר להוכיח. איך אפשר להאמין ככה???
קשה!
בס"ד
וגם הפיזיקה ומדעי המחשב מתבססים על אקסיומות רבות
הרי זה לא יעזור לך לדעת. אל תטעי לחשוב שזה מה שיעשה לך את האמונה חזקה יותר כי זו אשליה.
תסתכלי בהידברות הם יכולים להביא לך הוכחות, ויש גם את ספר המהפך שקראתי אותו בערך 3 פעמים ויש שם הוכחות אמיתיות!
בס"ד
כי הוא היה עלול מאוד לגרום לי לאבד את כולה.
בס"ד
הוא מביא גיבוב של שטויות חסרות מקור רציני, שגם הן מוצגות בצורה מגמתית.
באותה מידה יכול מישהו לעשות ספר דומה שמוכיח עד כמה ברור שישו מתגלה בכל פרט בעולם. וכבר היו דברים מעולם.
הספר הראשון לדוגמא (אני מכיר את הראשון ולכן אני כותב לגביו) זכה להערכה ולדברי שבח מצד פרופסורים ישראלים ידועים..
אל לנו להסחף בזרם הזה,הדברים שמובאים בספרי המהפך כולם בעלי מקור והפניה ממוקדת.
בדבר המחקרים עצמם,אין גיחוך גדול יותר מטענות שבאות כביכול בשם המדע שמנסות להתנער מתיאוריות ותפיסות חלופיות בשם המדע ברגע שנשמע על קיומן,הרי זו התנהגות לא מדעית בפני עצמה.
ברגע שתופסים את המדע כ"קהילה מדעית" הרי שזה בודאי לא מדע,לקהילה מדעית אנושית יש אינטרסים,יש מגמות,ויש השקפת עולם,והדבר נכון לגבי כל קבוצה של אנשים.הדברים הללו תופסים מקום ביתר שאת בסוגיות נפיצות (גם חברתיות ולאו דווקא השקפתיות,אומנם אין זה המקום להרחיב).
מובן שיש ערך לדברים של הקהילה המדעית,אך האינפורמציה והבחירות המקצועיות נתונות לכל התכתיבים האנושיים שמניתי,והיוצא מפיה הוא לא בהכרח "מדע" בפני עצמו וצריך לדעת לסנן את העיקר מהטפל,עובדות מתיאוריות והשערות שלהן יכולות להמצא תיארויות חלפויות (וישנן,בפועל בתוך התחום המדעי),ולכן מובן שישנן השקפות ותפיסות אלטרנטיביות שכבודן במקומן מונח.
בכלל כדאי לעדן את היחס לדברים שכתב תלמיד חכם
כדאי גם לקרוא את מה שיזהר כתב- תורה, מדע ומשחקי מחשב. - נוער וגיל ההתבגרות
בס"ד
קודם כל, אני חייב להעיר שיחס כזה בין כמות הטקסט לבין כמות התמונות מזכיר לי את האלבום מהבת-מצווה של בת-דודה שלי. וזה מיד מעורר חשד ברצינות של העסק, בגלל שאם יש לך באמת מה לומר, למה למלא בתמונות?
הערה נוספת, בנוגע לשבחים שהספר קיבל מצד פרופסורים ידועי שם שלא שמעתי עליהם בחיים- גם שיטת דילוגי האותיות בתורה, ולהבדיל תורת התעודות, זכו לתמיכה מגורמים בעולם המחקר, והיום שתיהן נדחו בצורה די גורפת.
בכל אופן, לגופו של ספר. עברתי עליו שוב והגעתי למסקנה שהייתי צריך להתנסח מעט אחרת.
מבנה הפרקים קבוע. מתחילים באיזושהי 'תגלית' מדעית מהשנים האחרונות, מראים שהיא כבר מוזכרת במקורות, ואז אומרים, "מכיוון שזו תגלית חדשה, הדרך היחידה שבה רבותינו יכלו לדעת אותה היא על ידי גילוי א-להי".
העניין הוא, שכל פרק ייפול באחד משני מבחנים:
1. לא מדובר בתגלית מדעית חדשה.
2. מדובר בתגלית מדעית חדשה, אבל אין בדברי חז"ל כדי להוכיח שהם ידעו משהו שלא היה ידוע בזמנם.
אתן מספר דוגמאות:
וכן על זה הדרך.
ובנוגע לעידון היחס, אם וכאשר אני אראה ספר שלו שמראה שהוא אכן תלמיד-חכם, אין ספק שאני אכבד אותו. עד כה לא ראיתי.
א.הספר לא נועד להיות ספר עיון במדע תיאורטי אלא לגשת לציבור הרחב ולהראות להם על הקשר המופלא בין אינפורמציה תורנית רמוזה ושלא רמוזה לבין תגליות מדעיות או תאוריות וכיוצא בזה,מובן שהספר צריך להיות ידידותי ומובן לקורא,זה לא ספר בתיאוריה מתמטית.
גם סרטי היסטוריה מקצועיים מלאים בגרפיקה על מנת להמחיש ולהנעים את זמנו של הצופה ולא רק לספר אותה בצורה של רצף מילולי.גם ספרי לימוד רבים לתלמידי תיכון ואף לתלמידי אקדמיה מלאים בתוכן גרפי במיוחד בתחומי הפיזיקה והביולוגיה.
ב.הערה כללית,גם אם לא שמעת על מדענים מסויימים אין זה אומר שהם אינם מוכרים בתחומם. אני רואה שלא הביאו המלצות בספר הראשון לפחות אומנם פרופ' דורון אורבך כתב על ספר הדומה בסגננו בשם "אנחנו לא לבד" שכתב עדי כהן המביא כמדומני הרבה מן המחקרים והממצאים שמובאים גם במהפך "מבוסס ביותר, כולל מקורות מדעיים חשובים ואמינים.כתוב בצורה רהוטה וברורה.זהו חיבור חשוב מאד לדורנו, שרב בו הבילבול".
פרופ' דורון אורבך הוא מדען מוכר.
ג.הצופן התנכ"י הוא דוגמאת מופת להשפעות של "לא מאמינים" קיצוניים על תודעת הציבור.
בדר"כ כשמביאים סוגיה זו אומרים שגם בספרים עבי כרך אחרים ישנו צופן דומה,וזוהי בורות אלמנטרית.
פרופ' אליהו ריפס שהינו מתמטקאי בעל שם עולמי ופרופ' נוסף מן האוניברסיטה העברית (לצערי אינני זוכר את שמו כי הראיון ששמעתי היה עם פרופ' ריפס, אך ניתן למצוא זאת בנקל) הם שחקרו את התופעה הזו של תרחישים היסטוריים המוצפנים בין מילות התנ"ך והגיעו לממצאים חד משמעיים מבחינה סטטיסטית ומתמטיקאית בדבר כך שאין בדבר סבירות למקריות.
אף אחד מהקהילה המדעית שהדברים הובאו לפניהם לא התווכח על כך שאין בדבר מקריות מבחינה סטטיסטית (וכאן תבין כמה בורות יש בנושא,וכמה אנשים פסבדו מדעיים יודעים מעט על מה שהם מדברים הרבה,שהרי זו הטענה שלהם כנגד הצופן התנכ"י, שזה יכול בודאי יכול להיות "מקרה",בעוד שאף מדען רציני שהדבר הובא לפיתחו לא התפתה לטעון זאת), אלא מה תאמין או לא ללא חקירה פרטנית של הממצאים כלל ובלי שיהיו בעלי כוחות קסם נסתרים כלשהם,הם האשימו אותו בשלט רחק שהוא בודאי זייף את התוצאות !.גישה מדעית בתפארתה ?
זה היחס שמקבל מדען (ואף מדען מכובד בעל שם גדול בתחומו) לממצא שסותר חריפות את ההשקפה המקובלת,והדבר הזה היה נכון לכל אורך ההיסטוריה,וגם בתקופתנו לא מצליחים להתגבר מעל הרתיעה האנושית הזאת.
האם אותם מדענים הם קוסמים ? אולי הם שלחו בלש פרטי לבדוק איפה פרופ' ריפס הסתיר את הראיות לזיוף ? הם מדענים, אילו היו להם שאלות ותהיות הם היו צריכים לבוא ולחקור.להגיד אוטומטית שהוא "בטח" זייף כרפלקס, זה לעג למדע עצמו.
פרופ' אליהו ריפס הוא אדם ירא שמיים ומבוגר יחסית,הוא אינו מדען צעיר שמחפש לעשות שם,הוא כבר מוכר בתחומו.להגיד שאדם כזה זייף ממצאים זה לעג למדע ולסבירות הדעת גם כן.
יש על כך ראיון עימו באתר הידברות,כמדומני שהוא אף הזמין את מי שרוצה לבוא ולראות את תוצאות המחקר בעיניו.
אני מצרף ראיון שנערך עימו בנושא,(ראיונות שונים):
http://www.hidabroot.org/he/video/61090
http://www.hidabroot.org/he/article/3636
ד.אתה מביא את הטענות הללו בצורה מוקצנת,לא נטען שם שמכיוון שהתורה ידעה שהעולם נברא אז זוהי הוכחה בלתי מעורערת על נכונותה,זוהי עוד אינפורמציה שמראה את כללות ידיעותיה של התורה ככזו שניתנה מבורא עולם שיצר הכל.
המידע שהעולם עגול בודאי לא היה ידוע כדבר נפוץ בימי כתיבת הזוהר,אומנם אין הכוונה לטעון שזו גם כן הוכחה אולטימטיבית שעומדת לבדה במערכה,אלא שוב המטרה היא להראות את רוחב ידעותיה של התורה.
אם התורה מרחיבה אופקיה לכל כך הרבה תחומים במקביל הרי זו ראיה כבדת משקל מאד עבור האדם הסביר לבוא ולחקור אותה (אומנם ישנם תחומים שאכן ניתן לראות שמדובר בהוכחה ודאית עצמאית והם גם מובאים בספר).
וכן על זו הדרך.
יש להדגיש שבודאי שאדם צריך ללמוד לימודי אמונה ואת ספר הכוזרי,ולהסתכל על ההשגחה האלוקית במציאות,אלא שיש כאן תוספת הרחבת דעת וכלי לגשת לאנשים ולקרבם לתורה,ולא באותה צורה שכתבת.
ניתן להרחיב עוד הרבה,אומנם אינני יודע אם כאן המקום,אלא שעיקר הדברים שכתבתי הם לביטול האוטומטי שהבעת.
אתה מודע לכך שמדובר ברב ודמות מוכרת של תלמיד חכם ?
במידה וכן זהו ביזוי תלמיד חכם,הרב זמיר כהן הוא רב שנסמך וכמדומני אף משמש כראש ישיבה ובודאי תלמיד חכם,לא יתכן שאתה או אני נתיימר לתת לו אישור בנושא
במידה ולא,יהיה ראוי לתקן את הגישה שכתבת בשורה האחרונה
כל טוב, שבוע טוב
דבר שהוכח לך הוא כבר לא אמונה הוא ידיעה.

ומה שאנו קוראים עולם הזה, זה באמת הגיהנום...
ב.א.רק טיפש חושב שרק מה שהוא רואה קיים.
לא ראיתי מה הגבת.
כל מה שנברא בעולם אינו נאפס מן המציאות לגמרי, אלא מחליף צורה. הבשר מתפרק לחומרים אחרים, שהם היסודות שלו, וזה חלק מהמחזוריות של החומרים.
כאן אנו מדברים על הנפש: היא נפרדת מן הגוף ויש פעולות שמתבטלות ממנה אגב כך. יש פעולות של הנפש, הקשורות בהכרה, שהם אינם זקוקות לגוף ולכן אין סיבה שיתבטלו. הנפש עצמה אינה חומר ולכן היא לא מתפרקת למשהו אחר. צורת החיים שלה משתנה לצורת חיים אחרת ללא גוף.
הישארות הנפש היא דבר שהיה מקובל על פילוסופים רבים ולא רק על אנשי דת מובהקים. הם מצאו לכך הוכחות. איני יודע את ההוכחות האלו, וכתבתי מה ששמעתי ברמזים, ומה שנראה לי לענ"ד.
ענין השכר והעונש קשור למרכיב השני, ואולי העיקרי, של השאלה. האמונה בקיומו של השכר והעונש קשורה באמונה בבורא, משגיח תמיד, שופט בצדק. כמו שאנו מאמינים שהוא שופט בצדק בחיים כך לאחר מכן. מה ההבדל? הנפש, שזכתה להכיר את בוראה ולדבוק בו, מתענגת אחר כך בהכרתה זו לפי מעלתה.
מהו בדיוק טוב העולם הבא ומה משמעותם של אש הגיהנום וכף הקלע וכיוצ"ב? אמרו חכמים: "כל נביאים כולם לא ניבאו אלא לימות המשיח, אבל עולם הבא עין לא ראתה א-לוהים זולתך ייעשה למחכה לו". עולם הבא הוא עולם ללא גוף, וללא עין, לכן ברור שהעין הגשמית לא ראתה. משמעותם של דברי חז"ל היא שגם ההבנה שלנו, כל עוד הנפש קשורה בגוף, לא מסוגלת להכיל את טוב העולם הבא. הדימויים בדברי חכמים הם דימויים גשמיים, כי את זה אנו מסוגלים להבין. כל הדימויים לטוב העולם הבא, ולחילופין לייסורי הגיהנום, הם כאין וכאפס למה שקורה באמת.
א.האמונה בתורה צריכה להיות ודאית ומוכחת וממלא השאלות הללו מקבלות את המענה הראוי,הרי היכן נמצא המידע הבהיר ביותר לגבי עולם, שאנו בגופים פיזיים לא יכולים להכנס אליו או לחוש אותו באופן בלתי אמצעי ? התורה של בורא עולם שיצר וברא את הכל.
מהבחינה הזו ישנם מקורות יהודיים מפורשים ביותר כידוע לכל,גם בתנ"ך ישנם רמיזות ודאיות לקיום החיים שאחר המוות כמו העלאת שמואל באוב לאחר מותו (למרות שהפעולה הזו עצמה אסורה כמובן והיא הטרדת המתים).
תחיית המתים מובאת כנבואה לעתיד לבוא וכו'
ב.ישנה סוגיה של עדויות של מוות קליני,בנושא הזה צריך להפריד בין תפל לעיקר, בין דברים מומצאים והזיות שיש גוים שיכולים לנתב אותם לכיוונים מעוותים ,ובין עדויות וודאיות כמו מתן אינפורמציה שלא הייתה יכולה להיות ידועה לאדם המסויים שחווה את החוויה הזו,וכל שכן כשהוא במצב קריטי.לחילופין ובנוסף עדות מדהימה של עיוור מלידה שראה בפעם הראשונה בחייו את החדר בבית החולים ממבט עילי מאחר ולנשמה אין מגבלות פיזיות או מגבלות כלשהן.
ג.עדויות נדירות של התגלות נשמה לאחר מותה וכיוצא בזה.
כל מה שכתבתי הוא על קצה הקרחון ויש פרטים נוספים...
ישנן הרצאות רבות בנושאים כאלו באתר הידברות,כדאי לחפש שם.
מי שמתנער מקבלת תורה ומצוות נוטה לזלזל באופן ישיר בעדויות מסוג כזה,אומנם בעדויות אין לזלזל יש לגלות יחס של חקר ועניין,ואכן ישנן עדויות חד משמעויות בנושאים הללו וציינתי מעט,אלא שיש אנשים שדברים כאלו נוטים להפחיד אותם מאחר והם נרתעים בחוסר היכרותם מקבלת עול מצוות.
ישנם גם אנשים שומרי מצוות שמפחדים מעדויות מהסוג הזה מאחר וזה עלול לדרבן אותם להקפיד יותר,וגם בתודעה שלהם ישנה חיסור בהירות וקלקול לגבי ההשקפה על העולם היהודי,מחשבות בסגנון כזה שהוא מגביל וכיוצא בזה.
אדם שלמד תורה ומתבונן באופן נקי על המציאות מבין שהתורה היא תפיסת העולם השלמה ביותר,היא מגלה את כל כוחות הנפש שבאדם ומנטבת אותם למקומות הנכונים,היא מיישרת אותו ועושה אותו שלם (ביחס למגבלות האדם כמובן)
בהצלחה
אם אין עולם הבא, ואין שכר ועונש וכו' והאתיאסטים צודקים ח"ו - אנחנו והחילונים תיקו. (הם נהנו בעולם הזה אבל תכלס גם אנחנו נהנים, לפחות אני - שבת וכו' זה כיף, ולוותר על כל הנאות החיים של החילונים למי שיש קצת שכל בקודקודו מבין שזה לא כזה הפסד גדול....) ואחרי שנמות - שנינו לא נרגיש כלום וכו'
אבל אם יש - אוי ואבוי למי שכפר...
לא פותח
ושוב, בעלת האוב מוכיח לי שיש עולם הבא, לא שיש גן עדן וגיהנום. הבנת?
אמרתי את זה שלושים פעם!
ואני אנסה ללמוד כוזרי למרות שאין לנו בבית וגם בספריה לא נראלי
שאלות יש לי ולכן אני מבררת. אנשים שלא מבררים עלולים ליפול.
אם אני מבין נכון את נמצאת בשלב של חיפוש בשל העובדה שנחשפת למידע שגרם לך ספקות.
יש כאלה שיש להם תשובות ברורות ואין להם התלבטויות.ישנם שמקבלים תשובות מאותם גורמים ומאותו סוג כל הזמן.
היום המידע נגיש ואינסופי. אפשר לקרוא על את הכוזרי ומורה נבוכים ואחרים שיתנו לך תשובות מסוג מסוים,אבל אפשר לקרוא גם על הידע המדעי בכל התחומים:אסטרונומיה,ביולוגיה,פיזיקה ועוד.מאחל לך חיפוש ובירור מעמיק עם עצמך ובכלל חדוות הסקרנות ,הבירור והגילוי לצד הידיעה שתמיד אבל תמיד ישארו שאלות.
אני חושבת שזה סתם חארטות אני לא אומרת שאני לא מאמינה שיש אלוהים אולי יש אי אפשר לדעת עברתי המון בחיים והגעתי למסקנה הזואתי שאין צדק בעולם והעולם הזה זה חרא אחד גדול ותאמינו לי שאני יודעת מה אני אומרת כי אני שבעתי מיכול הזבל הזה חאלס עם הרבנים עם השחור לבן דייי !! השקר הזה לבןןןן זה שקוףף אני שונאת תחרדים שינאת מוות ואני יגיד לך שהיייתי בבית ספר ח-ר-ד-י- ל-כ-ו-ל ד-ב-ר 6 שנים וגיליתי תחרא שלהם תשקר הזה עלק אלוהים אלוהים כול היום מדברים על אלוהים ומאחורי הגב עושים תדברים שהאלוהים הזה לא רוצה ובחוץ הם האנשים הכי צדיקים שיש לי נימאס רק ביגלל שחנקוו אותנו כחה כול השיכבה שהייתה איתי עד כיתה ו כופרותתת זה מה שזה גורםם אתם חושבים שאתם מחנכים אתם טועים ובגדוללללל מה מה עם כול הנוער נושר הזההה אין לכם רחמים ילדות בנות 14 15 ניכנסות להריון כול שני וחמישי הבנים מסוממים כול היום ברחובות ורובם הגדול שלהם זה מימשפחות חרדיות או מבית ספר דתיםם אתם לא מבינים שלא הכול אתם יודעים וגם לא הרבניםםם כן מה תגידו על זה על הרב הזה מיצפתתת מהההה היתה לו קהילההה ענקית אנשים היאו באים לבקש ברכות הוא היה כזה צדיקקק ומההה מה יתגלהההההה אין אמוןו באיששש אפילו רבנים טועייםםםם אז מההה אנחנווווווווווווווו
אמונה לא מבוססת על מופתים...ולא על "הנה תראה כולם עושים"
אברהם אבינו היה נגד כל העולם...וכולם צחקו עליו... והקב"ה לא כל כך עזר לו כל שניה..(בלשון המעטה)
ובכל זאת הוא האמין בכל מאודו
הדברים שאת מתארת לא יכולים להתקבל מבחינה סבירה כנחלת הרוב,והם קיצוניים מטבעם.
לכל חברה יש חסרונות,ויש גם פלח אנושי המייצג אותם ביתר שאת,אך את מנקה את החברה החרדית מהיתרונות הגדולים והמובהקים שלהם,מייחסת להם תרחישים קיצוניים שרלוונטיים רק למתי מעט, ומציגה את כל החבילה כהחרדים,זה שגוי ויש בזה גם הוצאת לעז,שימי לב.
אינני יודע באילו תופעת נתקלת אבל ברור שרוב רובה של החברה החרדית נקייה מהתופעות הקשות שתיארת.
לכן דעי לך,שלמרות שאת חושבת שאת מכירה את הציבור הזה את דווקא זקוקה ללמוד על החברה הזו ולעדן את היחס שלך מאחר וככל הנראה לא נתקלת בה,אלא בפלח אנושי שאולי מזוהה כחרדי אך לא מייצג את החברה הזו מבחינה ערכית ותורנית באמת.
דבר שני,אני מניח שאת מדברת מכאב רגשי,אומנם הסוגיות הללו הן סוגיות ברמה העובדתית,חבל שתייחסי לעיקרים יהודיים יחס שלילי מכיוון שנתקלת בתופעות אנושיות שליליות.בכלל האנמנות שלנו היא לבורא עולם,ולא יתכן שנעמעם אותה מכיוון שיש אנשים שמתנהגים שלא כהוגן,יש להם בחירה חופשית והם בחרו ברע.גם את צריכה לקלקל את היחס שלך בגללם ? להפך !
תנסי להבחין בין הכשלים האנושיים שיש אנשים שעושים אותם כבני אדם,לבין עקרונות תורניים שאינם ידי בשר ודם.
גם אם ישנם אנשים שליליים שמדברים של היסודות האלו,זה לא הופך את היסודות הללו ליסודות ל"שלהם" או ליסודות "שקריים" מכיוון שאותם אנשים חיים חיי שקר.., אלא הם משתמשים בהם שלא כהוגן והבעיה היא בהם.זה לא "אשמתם" של המושגים הללו שמשתמשים בהם שלא כהוגן כפי שתיארת.
זה חרא חרא וחרא וחרא זה המצב בארץץץ את המיקרים שאמרתי ליפני הם קוראים בכול עיר בכול מקוםםם מניראלכם כול הנוער שבחוץ זה חילוניםם??!! אתם טועים ובענקקקק חאלס תיפתחו תעניים אני ראיתי את שני הצדדים של החיים הייתי גם בחרדי וגם בחילוניי אני יודעת ת אמת אתם לא יכולים לדעת אותוו עם לא טעמתם מישני הצדדיםם אחשיו תמבינים תהבדללל
בחיים לא טעמתי גם סגריה נרגילה או סמים ואני חי עם זה סבבה.
בא השאל זאת ככה,
מדוע את לא מאמינה שיש אלהים?
כי רע לך?
זה מה שנשמע מדברייך.
ורבנים הם בשר ודם ואי אפשר לסמוך עליהם.
אני יכול להבין אולי מי שקשה לו להאמין שהכל לטובה גם לי קשה.
אבל להאמין שאין אלהים?
רק כי רע לך?
ממש קשה לי עם כל הקטע הזה של אמונה... ברור לי שיש ה' ושהוא עוזר ברמות ועושה ניסים ענקיים אבל מה זה קשור אלי?. תמיד אומרים לי תבררי לעצמך כלמיני דברים, תתחזקי וזה.. איך בדיוק??? אפ פעם לא אומרים איך להתקרב/להתחזק וכו... זה נשמע לי חרטא אחת גדולה!!!!!!!! משיח נראלי ממש לא קשור ומרוחק. לדעתי אין פה מישו שהחלום שלו באמת זה שהמשיח יבוא.. זה לא מציאותי בכלל... בבקשה אל תגידו לי שהאמונה שלי לא מבוססת וכו כי אינלי מושג איך עושים את זה ומהתגובות פה לנויוש נראלי שאפאחד לא עזר לה...
אני אנסה לתמצת...
שאלה... יש שני אנשים שבאים לבקש ממך הלוואה בסכום גדול...
אחד זה אבא שלך, השני בנאדם מהרחוב... למי תביאי? לאבא שלך מן הסתם...
אבל רגע...למה את סומכת עליו יותר מהשני? את לא קוראת מחשבות מי באמת חושב להחזיר...
אלא מה..בגלל שאבא שלך עשה לך הרבה טובות ואת יודעת שהוא אוהב אותך...לעומת האדם השני שאת לא מכירה.
ככה גם פה...תקראי את הפסוקים הבאים
כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנֶיךָ לְמִן הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּׁמָיִם הֲנִהְיָה כַּדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה אוֹ הֲנִשְׁמַע כָּמֹהוּ" הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ כַּאֲשֶׁר שָׁמַעְתָּ אַתָּה וַיֶּחִי: אוֹ הֲנִסָּה אֱלֹהִים לָבוֹא לָקַחַת לוֹ גוֹי מִקֶּרֶב גּוֹי בְּמַסֹּת בְּאֹתֹת וּבְמוֹפְתִים וּבְמִלְחָמָה וּבְיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְמוֹרָאִים גְּדֹלִים כְּכֹל אֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם יְהֹוָה אֱלֹהֵיכֶם בְּמִצְרַיִם לְעֵינֶיךָ: (דברים פרק ט)
עַמִּי זְכָר נָא מַה יָּעַץ בָּלָק מֶלֶךְ מוֹאָב וּמֶה עָנָה אֹתוֹ בִּלְעָם בֶּן בְּעוֹר מִן הַשִּׁטִּים עַד הַגִּלְגָּל לְמַעַן דַּעַת צִדְקוֹת יְהוָה: (מיכה ו')
תשובה תגיע בהמשך...
טוב?
אלא כמישהי שבאה לתקוף.
בקשר למה שאת אמרת.
אם יש אלהים והוא זה שברא את העולם ואותנו ומחיה אותנו בכל רגע זה לא סתם.
ואם הוא אמר לנו לעשות כל מיני דברים או לעשות כל מיני דברים יש להקשיב לו.
משיח זה באמת לא כזה עניינך יש מצוות אותם צריך לקיים וזהו.
וחבל להאמין לכל מיני סיפורים ואגדות שרחוקים מן המציאות וללמוד מה זה משיח מספר הלכה מסודר כמו משנה תורה לרמב"ם הלכות מלכים ומלחמות פרקים יא-יב
באופן כללי ביסוס אמונה והתבגרות של אמונה זה תהליך שקורה כשאדם מרגיש שהתפיסות וההגדרות שלו לדברים רוחניים לא מתאימים למקום בו הוא נמצא. לדוגמא אדם בתור ילד מגדיר את א-לוקים כזקן שיושב בשמים ונותן מתנות לילדים טובים כמו סנטה קלאוס, אבל בלתי נראה.![]()
ואז כשאדם מתבגר קצת כל העולם מושגים שלו משתנה, הוא נהיה אישיות עצמאית הוא מחליט לעצמו והוא קובע (גיל הנעורים) לעצמו, ואז הוא חייב לשבור את ההגדרה הישנה שלו לאלוקים כי כל עולם המושגים שלו הוא כבר לא תלותי ונתמך מאחרים שקובעים לו ולכן לא הגיוני שהזקן בשמים יחליט לו. ואז הוא יעדכן את האמונה שלו ויתן הגדרות פחות מצמצמות ויותר בוגרות לא-לוקים החדש שהוא מאמין בו ויפסיק להאמין באלוקים הישן שלו. יבין שאלוקים הוא מעבר להגדרות כאלה והוא מקור ההויה ונשמתה ועוד 'הגדרות' מפוצצות שהוא חייב להעמיק ולחיות.![]()
כך גם לגבי משיח. אדם התבגר למד מדע למד מתמטיקה ומתעניין בפוליטיקה ופתאום האמונה הילדותית במיסתורין שמשפיעים על העולם. פתאום הוא מאמין בחוקי הטבע ובתנועות ומהלכים ותהיליכים פוליטיים וביולוגים וכימיים וכבר לא בדברים לא ברורים וילדותיים. ואם האדם ימשיך לתפוס את המשיח כמו שהוא תפס עד היום כמו איזה קוסם שיבוא פתאום באמצע החיים בלי קשר לכלום ויעשה קסם וכולם יהיו צדיקים ולא יהיו מלחמות ויתחילו לקרות דברים לא טבעיים נגד חוקי הטבע.![]()
אחרי ההתבגרות של האדם הוא כבר לא מסוגל להאמין ככה כי זה מנותק מכל מהחיים שלו ומעולם המושגים שלו שבו יש הסבר והיגיון לכל דבר. ואז הוא מחוייב לפעמים אפילו בכח להחליף את ההגדרה שלו למשיח, לחבר אותה למציאות החיים שלו. ואז הוא יתחיל להאמין באופק חיובי לעולם, בתיקון מדיני ומוסרי של המציאות, בתהליך בו העם יבשיל לכך ותעלה הנהגה תורנית ומוסרית ברמה גבוהה והיא תרומם את העולם בצורה ממשית ובלי קסמים, והשאיפה המוסרית של האנושות שבימינו כבר מתגלה מאוד תתגבר ותתחבר לקודש שבעולם.![]()
אז אני ממילץ פשוט להעלות שאלות על כל מיני דברים ביהדות שאת מאמינה ולברר לעצמך מה בדיוק את מאמינה ואז לפתוח ספרים או לשאול אנשים ולראות מה נכון ומה לא ומה את משנה באיך שהבנת עד היום.
יש מהר"ל הרב קוק (זרעונים-מומלץ מאוד!) כוזרי, ספרי אמונה של כל מיני רבנים מזרמים שונים.
בהצלחה!![]()
כי לפעמים אני משקיע בתגובה ובטוח שזה היה לחינם
אלו מחשבות של אנשים לא חושבים
ואהבתי!
א.שונאת שאנשים רואים שחור\חושבים שהם מבינים הכל\בטוחים שהעולם רע\חושבים שהם עברו הרבה דברים בחיים\כותבים עם המון אותיות מתמשכות. (דוגמאאאא)
לכי להתייעצות עם מישהו מבוגר שיפקח לך את העיניים.
ובחייאת-תפסיקי לדבר שחור..זה הופך אנשים לדכאונים
מזהים.אני חושבת שאני יכולה לפרט חצי מהסיפור חיים שלך עם טעויות קטנות.
ואני לא מכירה אותך.
אז ככה:
ההורים שלך חוזרים בתשובה שחזרו ממש קיצוני לחרדי,ושמו אותך בחרדי,ואז הם סוג של נפגעו והבינו שזה לא המקום שלהם,וההורים יצאו מהקהילה החרדית,ובנתיים הילדים נחשפו לכל מיני דברים,בסופו של דבר הילדים הדרדרו,והם ברב תחומי\לא לומדים,ויש לי השערה שהמשפחה שלך התפרקה.
ואת על גבול החילוני.
ואת חושבת שעברת המון בחיים.
אז לא.
מלא נערים ונערות בצפת ככה.ב"ה שאני לא קשורה לזה בכלל...
את בת 14. עם כל הכבוד לך ולדיבור שלך, ולכל ההתנשאות הזו, האמת קצת יותר גדולה מהראיה הצרה והחצופה שהבאת פה.
קצת ענווה לא הורגת אף אחד.
לפתוח את הפה על ציבורים שלמים ועל אנשים גדולים, גם אדם בן 80 לא אמור לעשות.
בקיצור, תרגיעי.
לפעמים מדברים ככה מתסכול כלשהו...
אדם יכול וצריך לפני שהוא כותב לחשוב פעמיים האם הוא אומר דברים שהם על ציבור שלם וכיו"ב.
זה לא שאנחנו בשיח בע"פ פה שדברים נפלטים. וודאי שטעויות קורות אבל אם כך היה הרי שהייתה חוזרת בה.
יש דרך להביע צער. הדרך הזו לא חייבת לעבור דרך זלזול והוצאת שם רע ופיזור דברים רעים לכל עבר.
את הרע שיש להוציא אפשר להוציא אבל בוודאי לא בפומבי.
יש שאלות שיש עליהן הוכחות, ויש כאלה שאין עליהן הוכחות, והאמונה בהן היא מתוקף האמונה במסורת ממשה רבנו והנביאים.
יש גישה האומרת שאם אני מאמין במסורת, איני זקוק לשכל. יש גישה האומרת, שכל דבר הניתן להבנה שכלית, יש לעשות מאמץ ולדעת. מי שמעוניין להבין באמת צריך לעבוד קשה מההתחלה. יש ללמוד מספר תחומים, לפחות את יסודותיהם.
לפי הגישה השנייה, את עובדת מציאות ה' וגדולתו הבלתי ניתנת להכלה ניתן להוכיח. פה מתחילים. הישארות הנפש כנראה ניתנת להוכחה. השכר והעונש - לא בטוח שאפשר לקרוא לזה הוכחה, אבל זה מסתבר על פי יסודות אמונה אחרים.
כדי לבנות צריך להניח את היסודות ולוודא שהם חזקים, אם לא יש סכנה שבהמשך הבניין יתמוטט.
באופן עקרוני השאלה לא כל כך מתאימה לפורומים, אני תקווה שהרעיונות יתנו מוטיבציה ללימוד מעמיק יותר בהמשך.
פעם דברתי עם הרב יוחאי מקבילי, ממפעל משנה תורה, והוא אמר לי שהחיים נמשכים כל הזמן אבל מתים רק פעם אחת.
בהצלחה.
אני אמרתי מקודם מה שאמרתי אבל התמקדתם בדברים הלא נכונים... העיקר היה שאני ממש לא מרגישה קשורה לתורה, אמונה וכו ושתמיד אומרים לי שאני צריכה לברר לעצמי כלמיני דברים.... מה זה אומר לעזעזל????????????????????
ודרשתי קרבתך-- דיברת עלי או על נויוש?
אם נניח כמו שאתה אומר אין עולם הבא ואין דין ואין דיין???
הנעלה ביותר זה מתוך אהבת ה'. יש עוד סיבות נפלאות כמו התדבקות באמת ובטוב ביותר לחיים שלנו.
לעשות מצוות רק כי "יש דין ויש דיין" זה במידה רבה עשיית מצוות מתוך יראה שהיא גם מידה מסוימת אבל בדור הקודם התחיל תהליך שמתעצם בדור שלנו שאנשים פחות יעשו תו"מ מתוך יראה ויותר יחפשו את העומק שבדברים וחיפוש העומק האמיתי מוביל לאהבת ה'.(ע"פ מאמר הדור ועוד דברי הרב קוק שאני לא זוכר את המקורות המדויקים כעת)
בס"ד
הרמב"ם מפרש שגן-עדן וגהינם זה משל? מה פתאום?!
אתה יודע מה כותב הרמב"ם על מי שאומר שאין שכר ועונש?
הַטוֹבָה הַצְּפוּנָה לַצַּדִּיקִים הִיא חַיֵּי הָעוֹלָם הַבָּא וְהִיא הַחַיִּים שֶׁאֵין מָוֶת עִמָּהֶן וְהַטּוֹבָה שֶׁאֵין עִמָּהּ רָעָה. הוּא שֶׁכָּתוּב בַּתּוֹרָה (דברים כב-ז) 'לְמַעַן יִיטַב לָךְ וְהַאֲרַכְתָּ יָמִים'. מִפִּי הַשְּׁמוּעָה לָמְדוּ לְמַעַן יִיטַב לָךְ לְעוֹלָם שֶׁכֻּלּוֹ טוֹב וְהַאֲרַכְתָּ יָמִים לְעוֹלָם שֶׁכֻּלּוֹ אָרֹךְ. וְזֶה הוּא הָעוֹלָם הַבָּא. שְׂכַר הַצַּדִּיקִים הוּא שֶׁיִּזְכּוּ [א] לְנֹעַם זֶה וְיִהְיוּ בְּטוֹבָה זוֹ.
שעולם הזה ועולם הבא הם שניהם פה בעולם שלנו החומרי ושגן עדן וגיהנום הם גם פה.
שכר מצווה - מצווה ושכר עבירה - עבירה. וכמובן גם למשפט הזה פירושים שונים.
דבר אחד הוא ודאי,אין מקורות ביהדות שמצדדים בכך שאין עולם הבא חלילה,גן עדן הוא מושג מורכב יותר ואינני יודע אם הוא מקביל ונרדף למושג עולם הבא,ולכן אני אומר שלגבי המושג והמהות של עולם הבא,אין פקפוק.. ואין בזה אף מחלוקת יש להזהר ולדייק בדברים
השאלה מה זה עולם הבא ויש הרבה דעות בנושא.
עושים מצוות על מנת שלא לקבל פרס, אבל עולם הבא יש ויש. יש דין ויש דיין, וזה לא מושג רק לצעירים.
טוב עולם הבא הוא לא תענוג חושי, ולכן איננו יכולים להכיל אותו עדיין. בבוא הזמן "יעשה למחכה לו".
הגישה שנקטת בתגובה שלה היא הגישה של ישעיהו ליבוביץ', שעם כל המילים היפות שלו, הוא סטה מכמה עיקרי אמונה.
כשעולם במדרגות האמונה לא מבטלים את המדרגות הקודמות.
בסך הכל ציינת דבר שנכון כלפי כל דבר בעולם - יש פה מורכבות...
דבש חריףוצריך להיזהר בניסוח, וגם לבאר מה שצריך ביאור. "חכמים היזהרו בדבריכם וכו'..".
נראה שבעניין ה' בורא העולם אין לך ספקות. אז בוא נתחיל מזה. יש בורא לעולם שנתן הוראות איך לחיות בעולם שלו. למה אתה פוגע בו? הרי בחבר שלך שעשה לך טובה או שתיים אתה מתבייש לפגוע, אז למה בעבודת ה' אתה פוגע?
עבודת ה' כבר לא קשורה לעוה"ב ולגיהנום.
אגב, לגבי הוכחה, אביך הוא אביך רק מכח חזקה ולא מכח הוכחה. ועדיין אין פקפוק, לפעמים רואים דמיון לאב ולפעמים לא, אבל אנחנו כבר לא מפקפקים. חוץ מאשר בשלב מסויים בילדות שאנו בטוחים! שאנו מאומצים. אני סבור שתחושה דומה יש באמונה, רק שהילדות שם היא יותר מאוחרת.
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...
למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?
אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?
אתה לא חבר בתנועת נוער?
זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)
א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך?
מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?
תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.
ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...