מי החליט שבאמת יש עולם הבא?ה' אוהב אותך!

ויש גיהנום, כף הקלע, גן עדן וכו'?

מי אמר שזה לא חארטות  זה שיש חיים אחרי המוות??

אף אחד לא יכול להוכיח לי, אז למה שאני יאמין שזה אמיתי וייקח את זה ברצינות???

יג עיקרים לרמבם. עייני בפרק חלק.נפש חיה.
יש שיעורים בנושא.
מוזמנת לחפש..... יש מצב
שהרב שרקי עונה על זה.

אשתדל בלינדר בעניותי מה שאוכל.
בהצחחה בינתיים!!
כל פרק א' בבארשית היה בגן עדן שזה הרמז הכי חזקיצור .. =]

וגיהנום רמוז בתורה ב- "גיא-בן-הינום"

 

וכתוב במשניות - "יש לו חלק לעולם הבא.."

הקטעיאירוש

של "גיא-בן-הינום" זה אסמכתא לאיזה גמרא בסוף סוכה אם אני זוכר, ממש לא המקור.

והעולם הבא זה לאו דווקא גן עדן.

 

אז איפה כתוב הגיהנום בתורה ?יצור .. =]

והעולם הבא זה דווקא גן עדן

בטוחיאירוש

שלא מהאסמכתא הזאת. זה סה"כ אסמכתא.

איפה לומדים את זה? אין לי זמן עכשיו, אשתדל יותר מאוחר.

והעולם הבא זה יכול להיות העולם שאחרי תחיית המתים.

אין לך זמן או שאתה רוצה לברר?יצור .. =]

אתה בכלל יודע מה זה תחיית המתים האמתית?

אני רוצהיאירוש

לרענן את החומר, ובכל מקרה, מה הנפ"מ בין שתי השיטות?

 

שבשיטה הראשונה יש שאלה ענקית באמונהיצור .. =]

אישה אלמנה שהתחתנה עם אדם אחר לאחר שבעלה נפטר, ובתחיית המתים 

בעלה הראשון קם לתחייה. מה היא עושה אז ?

ביקשתי נ"מ,יאירוש

לא הבדלים.

זה השאלה שמטרידה אותך? מה הבעיה שהיא תתגרש?

 

המוות כרת בינו לבינה. זו לא שאלה באמונה.איל אחר


היא תיהיה עם בעלה הראשוןנשוי שמח
"לא יוכל בעלה הראשון לשוב לקחתה אחרי..."איל אחר


לאבי היה מוות קליניזורוגורו


יש את העדויות של אלה שעברו מוות קליניהחיים דבש!
מוות קליני... לי יש הוכחות מקרובת משפחה צדיקה שעברהshira935


כאן...לפחות מה שאני זוכר...פשושון

וְרַבִּים מִיְּשֵׁנֵי אַדְמַת עָפָר יָקִיצוּ אֵלֶּה לְחַיֵּי עוֹלָם וְאֵלֶּה לַחֲרָפוֹת לְדִרְאוֹן עוֹלָם:

וְהָיָה מִדֵּי חֹדֶשׁ בְּחָדְשׁוֹ וּמִדֵּי שַׁבָּת בְּשַׁבַּתּוֹ יָבוֹא כָל בָּשָׂר לְהִשְׁתַּחֲוֹת לְפָנַי אָמַר יְהוָה: 

וְיָצְאוּ וְרָאוּ בְּפִגְרֵי הָאֲנָשִׁים הַפֹּשְׁעִים בִּי כִּי תוֹלַעְתָּם לֹא תָמוּת וְאִשָּׁם לֹא תִכְבֶּה וְהָיוּ דֵרָאוֹן לְכָל בָּשָׂר: 

וְיָשֹׁב הֶעָפָר עַל הָאָרֶץ כְּשֶׁהָיָה וְהָרוּחַ תָּשׁוּב אֶל הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נְתָנָהּ:

 

כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה הִנֵּה אֲנִי פֹתֵחַ אֶת קִבְרוֹתֵיכֶם וְהַעֲלֵיתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם עַמִּי וְהֵבֵאתִי אֶתְכֶם אֶל אַדְמַת יִשְׂרָאֵל:

וִידַעְתֶּם כִּי אֲנִי יְהוָה בְּפִתְחִי אֶת קִבְרוֹתֵיכֶם וּבְהַעֲלוֹתִי אֶתְכֶם מִקִּבְרוֹתֵיכֶם עַמִּי

 

זה לגבי עולם הבא...אבל קל וחומר

זה מה שאני זוכר בינתיים

 

ואם אני צריכה לשכנע מישהו שלא מאמין בתנ"ך?ה' אוהב אותך!

ומוות קליני זה אולי מוכיח שיש עולם הבא, אבל לא שיש גן עדן, גיהנום, וכף הקלע!
זה לא עוזר.

אולי ע"י סיאנסיםהחיים דבש!
סיאנסים זה דבר אסור!! אבל - יש את אלה שעשו ואולי אפשר להוכיח משם.. יש סרטים על זה..
דיברתי עם מישהו שהיה עושה-ה' אוהב אותך!

אבל שוב, זה מוכיח שיש עולם הבא, לא שיש גן עדן, גיהנום, וכף הקלע.

(עכשיו הוא דתי...)

לפי מה שהבנתיהחיים דבש!
אפשר להוריד לסיאנס רק את מי שנמצא בכף הקלע..
מה זה סיאנסים?!ב.א.
מורידים נשמה של מישהו שמתהחיים דבש!
ומתקשרים איתה ע"י כוס שזזה על אותיות.
אז מה יעזור לו שיאמין בעולם הבא...?פשושון

בתנך ובתלמוד כתובות המצוות... אם הוא לא מאמין בזה,  מה הוא יעשה עם המידע שיש עולם הבא?

 

לא... הוא היה חילוני גמור אז...ה' אוהב אותך!


וגם- סיאנסים, אם שואלים שאלות על העולם הבא הכוס מתפוצצתה' אוהב אותך!

ככה שאי אפשר להוכיח בעזרת זה את העובדה שיש גן עדן, גיהנום וכו.

לכן התורה לא בנויה על עולם הבא... בשונה ממוסלמים ונוצריםפשושון


מה? לא הבנתי את התגובה שלך. צר לי. אשמח להסבר.ה' אוהב אותך!


אז ככה...פשושון

בעקרון, אנחנו מבוססים על יציאת מצרים, עשר מכות מופלאות, מתן תורה וכו'  שנעשה לעיני 600.000 אנשים חוץ מהנשים וילדים שהיו שם...

עכשיו, מזה עצמו ראוי לנו לעבוד את ה' שהוא גדול ונורא... (וממילא אנחנו סומכים גם על משה רבינו שאמר

 "למען יאריכון ימיך" שפירשה הגמ' "ליום שכולו ארוך" קרי- העולם הבא)

ומבטיח לנו שאם נקיים מצוותיו הוא יהיה איתנו ויעזור לנו וכל זה...ואם לא... ח"ו

 

 

אחרי שאדם עובד את ה' ומקיים את מצוותיו...הוא מבין כמה החוקים טובים וכמה ה' רחמן...

ממילא הוא מעריץ אותו כבר בעולם הזה...ומבין לבד שאין תענוג כמו קירבה לקב"ה...ששומר עליו כמו אבא וכו'

 

ואז שהוא שומע שמשה רבינו אמר שיש עולם הבא...אווו חבל על הזמן...

אם ככה בעולם הזה שיש בו יצר הרע וכו' כזה תענוג להתקרב לה'..  מי יודע איך מרגישים בעולם הבא

 

אני מקווה שלא יצא טעות תחת ידי... כי לא העתקתי את זה משום מקום

ככה זכור לי שלמדתי...

 

 

מקווה שהניסוח בסדר..פשושון
עבר עריכה על ידי פשושון בתאריך כ"ב בתמוז תשע"ה 15:00


שילמד הכוזרי.. מומלץ עם פירוש של הרב אבינרנשוי שמח
ראיתי לאן השרשור הולךמוטי113

לא משנה מה תאמרי לאף אחד, אדם שלא מעוניין להאמין, לא יעזור לך הוכחות שכליות. 

אדם שבא לשמוע באמת - מתחילים איתו מי"ג עיקרים ובסיסי האמונה שלנו. בלי זה אין שום טעם לבלבל את השכל על ענייני עולם הבא. 

תכלס...צודקפשושון

אני מכיר אישית אנשים שהם עצמם עשו סיאנסים, ואומרים לי שאין צל של ספק שזה אמיתי

ו..לא חזרו בתשובה

אוקי.ה' אוהב אותך!

אני פשוט מנסה להוכיח לעצמי חוץ מהתורה...

אם כמה שאני מאמינה בתורה מעניין אותי לדעת על זה באמת.

יש לנו על זה מיליון ויכוחים בכיתה...

אין תשובה חוץ מהתנ"ך?ה' אוהב אותך!


יש לכל. צריך למצוא... נפש חיה.
בטח שיש..אפשר לקפוץ מעזריאלי ולהגיע לשם ספיישלפשושון


כבר הצעת את זה למישהי פעםה' אוהב אותך!


באמת? אז למה היא עדיין לא באה להודות לי?פשושון


היא כנראה החליטה לפחד מאנשם שמציעים לה לקפוץ מעזריאליה' אוהב אותך!

הצעת לאריאלניקית גאה

תגיד ליקמנו ונתעודד

בס"ד

 

אתה תלך לפיזיקאי ותשאל אותו למה דברים נופלים למטה בלי הסיבה של הפיזיקה?

תלך לאיש מחשבים ותשאל אותו איך מחשב עובד "רק תדלג על מה שקשור באלקטרוניקה ומתמטיקה"?

 

אז אותו דבר.

תגידיה' אוהב אותך!

וזה לא אותו דבר לדעתי.

תורה זה משהו שאי אפשר להוכיח. איך אפשר להאמין ככה???

קשה!

תורה זה משהו שאת לא מכירה את ההוכחה שלו. זה לא אומר שאיןקמנו ונתעודד
עבר עריכה על ידי קמנו ונתעודד בתאריך כ"ג בתמוז תשע"ה 15:18

בס"ד

 

וגם הפיזיקה ומדעי המחשב מתבססים על אקסיומות רבות

לטעמי זה סתמימוטי113

הרי זה לא יעזור לך לדעת. אל תטעי לחשוב שזה מה שיעשה לך את האמונה חזקה יותר כי זו אשליה. 

אי אפשר להוכיחפרח-בר
אם אפשר היה להוכיח רוב האנשים היו שומרי תורה ומצוות
אני ממש לא בטוחה בזהאביגיל.
מה זה משנה.טוביה2
בגלל זה לקיים מצוות?
מצוות אני מקיים (או לא). לפי הקרשר שלי לה'. כמו שאצל בני זוג לא עושים חשבונות של אני יוריד את הזבל ואת בתמורה תשתפי כלים - ככה גם הקשר לה' לא צריך להיות רק על שכר ועונש
ברור שיכולים להוכיח לךבת 500

תסתכלי בהידברות הם יכולים להביא לך הוכחות, ויש גם את ספר המהפך שקראתי אותו בערך 3 פעמים ויש שם הוכחות אמיתיות!

מזל שהאמונה שלי הייתה מבוססת לפני שקראתי את הספר הזהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

כי הוא היה עלול מאוד לגרום לי לאבד את כולה.

חחחחחחחחחחחח וווווואאאאאאייי ממששששששששזורוגורו


למה ?לא צפויה ..
להפך - הספר הזה מביא הרבה דברים שמהם רק מתחזקים שיש בורא לעולם וכל מה שכתוב בתורה - הוא נכון ..
ברגע שאתה מאמין , למה שזה ינווט לכיוון ההפוך ?
(רק מזכירה שהספר הוא של הרב זמיר כהן - בן אדם שהחזיר הרבה מאוד אנשים בתשובה)
כי לאקמנו ונתעודד

בס"ד

 

הוא מביא גיבוב של שטויות חסרות מקור רציני, שגם הן מוצגות בצורה מגמתית.

 

באותה מידה יכול מישהו לעשות ספר דומה שמוכיח עד כמה ברור שישו מתגלה בכל פרט בעולם. וכבר היו דברים מעולם.

אתה מוטעה מהיחס הברוטלי והלא מדעי של "לא מאמינים" קיצונייםשואף לאור

הספר הראשון לדוגמא (אני מכיר את הראשון ולכן אני כותב לגביו) זכה להערכה ולדברי שבח מצד פרופסורים ישראלים ידועים..

אל לנו להסחף בזרם הזה,הדברים שמובאים בספרי המהפך כולם בעלי מקור והפניה ממוקדת.

בדבר המחקרים עצמם,אין גיחוך גדול יותר מטענות שבאות כביכול בשם המדע שמנסות להתנער מתיאוריות ותפיסות חלופיות בשם המדע ברגע שנשמע על קיומן,הרי זו התנהגות לא מדעית בפני עצמה.

 

ברגע שתופסים את המדע כ"קהילה מדעית" הרי שזה בודאי לא מדע,לקהילה מדעית אנושית יש אינטרסים,יש מגמות,ויש השקפת עולם,והדבר נכון לגבי כל קבוצה של אנשים.הדברים הללו תופסים מקום ביתר שאת בסוגיות נפיצות (גם חברתיות ולאו דווקא השקפתיות,אומנם אין זה המקום להרחיב).

 

מובן שיש ערך לדברים של הקהילה המדעית,אך האינפורמציה והבחירות המקצועיות נתונות לכל התכתיבים האנושיים שמניתי,והיוצא מפיה הוא לא בהכרח "מדע" בפני עצמו וצריך לדעת לסנן את העיקר מהטפל,עובדות מתיאוריות והשערות שלהן יכולות להמצא תיארויות חלפויות (וישנן,בפועל בתוך התחום המדעי),ולכן מובן שישנן השקפות ותפיסות אלטרנטיביות שכבודן במקומן מונח.

 

בכלל כדאי לעדן את היחס לדברים שכתב תלמיד חכם

^^^די"מ

כדאי גם לקרוא את מה שיזהר כתב- תורה, מדע ומשחקי מחשב. - נוער וגיל ההתבגרות

הסתכלתי על הספר שוב, ואני לא חוזר ביקמנו ונתעודד

בס"ד

 

קודם כל, אני חייב להעיר שיחס כזה בין כמות הטקסט לבין כמות התמונות מזכיר לי את האלבום מהבת-מצווה של בת-דודה שלי. וזה מיד מעורר חשד ברצינות של העסק, בגלל שאם יש לך באמת מה לומר, למה למלא בתמונות?

 

הערה נוספת, בנוגע לשבחים שהספר קיבל מצד פרופסורים ידועי שם שלא שמעתי עליהם בחיים- גם שיטת דילוגי האותיות בתורה, ולהבדיל תורת התעודות, זכו לתמיכה מגורמים בעולם המחקר, והיום שתיהן נדחו בצורה די גורפת.

 

 

בכל אופן, לגופו של ספר. עברתי עליו שוב והגעתי למסקנה שהייתי צריך להתנסח מעט אחרת.

מבנה הפרקים קבוע. מתחילים באיזושהי 'תגלית' מדעית מהשנים האחרונות, מראים שהיא כבר מוזכרת במקורות, ואז אומרים, "מכיוון שזו תגלית חדשה, הדרך היחידה שבה רבותינו יכלו לדעת אותה היא על ידי גילוי א-להי".

העניין הוא, שכל פרק ייפול באחד משני מבחנים:

1. לא מדובר בתגלית מדעית חדשה.

2. מדובר בתגלית מדעית חדשה, אבל אין בדברי חז"ל כדי להוכיח שהם ידעו משהו שלא היה ידוע בזמנם.

 

אתן מספר דוגמאות:

  • העולם נברא. הפרק הראשון עוסק בשאלה האם עולם נברא או קדמון. ומגיע למסקנה שמכיוון שהיום המדענים בדעה שהעולם נברא, הרי שזה מוכיח את אמיתות התורה שמספרת לנו שה' ברא את העולם. מה הבעיה? שעם ישראל הוא לא היחיד שטען מאז ומעולם שהעולם נברא, יש עוד סיפורים בעמים רבים בעולם על כך שהעולם נברא. ויותר מזה, הנושא היה נתון במחלוקתבין מדענים ופילוסופים מאז ימי יוון העתיקה. תמול דעתם נתטה לכיוון האחר, היום היא נוטה לזה. מי יודע מה יגידו מחר? אותנו זה לא מעניין כי אנחנו כבר יודעים את התשובה, אבל זה ממש לא חידוש של הזמן האחרון, מה גם שגם אם הדיון יוכרע זה לא אומר שתוכח צדקת היהדות. ניסית את מיתוס הבריאה האבאורג'יני?
  • העולם עגול. הפרק הזה יוצא מנקודת הנחה שגוייה ומתבסס על אמונה חסרת ביסוס שעד גילוי אמריקה כולם חשבו שהעולם שטוח. למען האמת כבר בספרים מימי חורבן הבית העובדה שהעולם עגול מופיעה כדבר ידוע, ובטח ובטח בימי כתיבת הזוהר, שאותו מביא הספר כמקור לידע היהודי המוקדם הזה.
  • כל ענייני הכוכבים. אכן, ידוע שחכמי ישראל היו בקיאים בגרמי השמים. בדיוק כמו הבבלים, האשורים, היוונים והמצרים. ובדיוק כמותם, הידע הזה נובע מתצפיות, ולא משום ידע א-להי מיוחד, כפי שאומר הרמב"ם בהלכות קידוש החודש.
  • תלעת השמיר. אמנם, הזיהוי של תולעת השמיר כמכשיר לייזר מתוחכם דווקא מצאה חן בעיני, ואין ספק שהיא יכולה לרתק את אריך פון דניקן, אבל זה שאבותינו השתמשו במכשור מתקדם כזה, לא אומר שהם הבינו איך הוא עובד. חוץ מזה, לא נראה לי שמישהו מצא אי פעם צולעת כזו שפולטת קרני לייזר.

 

וכן על זה הדרך.

 

ובנוגע לעידון היחס, אם וכאשר אני אראה ספר שלו שמראה שהוא אכן תלמיד-חכם, אין ספק שאני אכבד אותו. עד כה לא ראיתי.

תגובה לדבריךשואף לאור
עבר עריכה על ידי שואף לאור בתאריך כ"ז בתמוז תשע"ה 17:12
 

א.הספר לא נועד להיות ספר עיון במדע תיאורטי אלא לגשת לציבור הרחב ולהראות להם על הקשר המופלא בין אינפורמציה תורנית רמוזה ושלא רמוזה לבין תגליות מדעיות או תאוריות וכיוצא בזה,מובן שהספר צריך להיות ידידותי ומובן לקורא,זה לא ספר בתיאוריה מתמטית.

גם סרטי היסטוריה מקצועיים מלאים בגרפיקה על מנת להמחיש ולהנעים את זמנו של הצופה ולא רק לספר אותה בצורה של רצף מילולי.גם ספרי לימוד רבים לתלמידי תיכון ואף לתלמידי אקדמיה מלאים בתוכן גרפי במיוחד בתחומי הפיזיקה והביולוגיה.

 

ב.הערה כללית,גם אם לא שמעת על מדענים מסויימים אין זה אומר שהם אינם מוכרים בתחומם. אני רואה שלא הביאו המלצות בספר הראשון לפחות אומנם פרופ' דורון אורבך כתב על ספר הדומה בסגננו בשם "אנחנו לא לבד" שכתב עדי כהן המביא כמדומני הרבה מן המחקרים והממצאים שמובאים גם במהפך  "מבוסס ביותר, כולל מקורות מדעיים חשובים ואמינים.כתוב בצורה רהוטה וברורה.זהו חיבור חשוב מאד לדורנו, שרב בו הבילבול".

פרופ' דורון אורבך הוא מדען מוכר.

 

ג.הצופן התנכ"י הוא דוגמאת מופת להשפעות של "לא מאמינים" קיצוניים על תודעת הציבור.

בדר"כ כשמביאים סוגיה זו אומרים שגם בספרים עבי כרך אחרים ישנו צופן דומה,וזוהי בורות אלמנטרית.

פרופ' אליהו ריפס שהינו מתמטקאי בעל שם עולמי ופרופ' נוסף מן האוניברסיטה העברית (לצערי אינני זוכר את שמו כי הראיון ששמעתי היה עם פרופ' ריפס, אך ניתן למצוא זאת בנקל) הם שחקרו את התופעה הזו של תרחישים היסטוריים המוצפנים בין מילות התנ"ך והגיעו לממצאים חד משמעיים מבחינה סטטיסטית ומתמטיקאית בדבר כך שאין בדבר סבירות למקריות.

 

אף אחד מהקהילה המדעית שהדברים הובאו לפניהם לא התווכח על כך שאין בדבר מקריות מבחינה סטטיסטית (וכאן תבין כמה בורות יש בנושא,וכמה אנשים פסבדו מדעיים יודעים מעט על מה שהם מדברים הרבה,שהרי זו הטענה שלהם כנגד הצופן התנכ"י, שזה יכול בודאי יכול להיות "מקרה",בעוד שאף מדען רציני שהדבר הובא לפיתחו לא התפתה לטעון זאת), אלא מה תאמין או לא ללא חקירה פרטנית של הממצאים כלל ובלי שיהיו בעלי כוחות קסם נסתרים כלשהם,הם האשימו אותו בשלט רחק שהוא בודאי זייף את התוצאות !.גישה מדעית בתפארתה ?

 

זה היחס שמקבל מדען (ואף מדען מכובד בעל שם גדול בתחומו) לממצא שסותר חריפות את ההשקפה המקובלת,והדבר הזה היה נכון לכל אורך ההיסטוריה,וגם בתקופתנו לא מצליחים להתגבר מעל הרתיעה האנושית הזאת.

האם אותם מדענים הם קוסמים ? אולי הם שלחו בלש פרטי לבדוק איפה פרופ' ריפס הסתיר את הראיות לזיוף ? הם מדענים, אילו היו להם שאלות ותהיות הם היו צריכים לבוא ולחקור.להגיד אוטומטית שהוא "בטח" זייף כרפלקס, זה לעג למדע עצמו.

פרופ' אליהו ריפס הוא אדם ירא שמיים ומבוגר יחסית,הוא אינו מדען צעיר שמחפש לעשות שם,הוא כבר מוכר בתחומו.להגיד שאדם כזה זייף ממצאים זה לעג למדע ולסבירות הדעת גם כן.

יש על כך ראיון עימו באתר הידברות,כמדומני שהוא אף הזמין את מי שרוצה לבוא ולראות את תוצאות המחקר בעיניו.

 

אני מצרף ראיון שנערך עימו בנושא,(ראיונות שונים):

 

http://www.hidabroot.org/he/video/61090

 

http://www.hidabroot.org/he/article/3636

 

 

ד.אתה מביא את הטענות הללו בצורה מוקצנת,לא נטען שם שמכיוון שהתורה ידעה שהעולם נברא אז זוהי הוכחה בלתי מעורערת על נכונותה,זוהי עוד אינפורמציה שמראה את כללות ידיעותיה של התורה ככזו שניתנה מבורא עולם שיצר הכל.

המידע שהעולם עגול בודאי לא היה ידוע כדבר נפוץ בימי כתיבת הזוהר,אומנם אין הכוונה לטעון שזו גם כן הוכחה אולטימטיבית שעומדת לבדה במערכה,אלא שוב המטרה היא להראות את רוחב ידעותיה של התורה.

אם התורה מרחיבה אופקיה לכל כך הרבה תחומים במקביל הרי זו ראיה כבדת משקל מאד עבור האדם הסביר לבוא ולחקור אותה (אומנם ישנם תחומים שאכן ניתן לראות שמדובר בהוכחה ודאית עצמאית והם גם מובאים בספר).

 

וכן על זו הדרך.

 

יש להדגיש שבודאי שאדם צריך ללמוד לימודי אמונה ואת ספר הכוזרי,ולהסתכל על ההשגחה האלוקית במציאות,אלא שיש כאן תוספת הרחבת דעת וכלי לגשת לאנשים ולקרבם לתורה,ולא באותה צורה שכתבת.

 

ניתן להרחיב עוד הרבה,אומנם אינני יודע אם כאן המקום,אלא שעיקר הדברים שכתבתי הם לביטול האוטומטי שהבעת.

 

אתה מודע לכך שמדובר ברב ודמות מוכרת של תלמיד חכם ?

 

במידה וכן זהו ביזוי תלמיד חכם,הרב זמיר כהן הוא רב שנסמך וכמדומני אף משמש כראש ישיבה ובודאי תלמיד חכם,לא יתכן שאתה או אני נתיימר לתת לו אישור בנושא

 

במידה ולא,יהיה ראוי לתקן את הגישה שכתבת בשורה האחרונה 

 

כל טוב, שבוע טוב

 

להוכיח ממחקרים זה לא תופס מי ישמע...פשושון


אל תאמין.מלכישוע

דבר שהוכח לך הוא כבר לא אמונה הוא ידיעה.

"אנשים אומרים שיש שני עולמותחליל הרועים
עולם הזה ועולם הבא.

אבל אני מפקפק אם יש באמת עולם הזה..."

רבי נחמן
המסקנה שלו היא שאין עולם הזה....גבעוני מצוי

ומה שאנו קוראים עולם הזה, זה באמת הגיהנום...

זה קצת ארוך,אבל די ברור...ב.א.
יש דברים שהאמונה שהם קיימים היא עצם הידיעה שבלעדיהם דבר מסויים,מוחשי או ברור יותר,לא היה קיים.
קצת מסובך,אבל אני אתן לך דוגמא זה יסביר את זה טוב יותר...
אם תבקש ממני להוכיח שיש לי אבא,זה יהיה מטופש,כי עצם קיומי היא ההוכחה שיש לי אבא!
יגידו מה שיגידו,גם אם אני לא אצליח לבטא את עצמי במילים,יש לי אבא!
יש דברים שהאמונה שהם קיימים מתבטאת בצורה אחרת,בצורת הידיעה.
לדוגמא-אני לא מאמינה שיש שמש,אבל אני לא צריכה להאמין שיש שמש!
הראייה שלי את השמש היא ההוכחה לאמונה שהיא קיימת.
אם אני מוכיח לך שתורה מהשמיים זה מספיקג'ינג'י
אם אני מוכיח לך שתורה מהשמיים זה מספיקג'ינג'י
מי שאמר שיש עולם הזה.ראשית חכמה

רק טיפש חושב שרק מה שהוא רואה קיים.

אם הגבת לגבי מה שרשמתי...ב.א.
זה בדיוק מה שאני אומרת-שדברים ששייכים לעולם הזה ואפשר לראות אותם,עצם הראייה היא האמונה שהם קיימים!
אבל דברים שברומו של עולם (...),הידיעה היא וודאית,ואינם תלויים בראייה.
זאת אומרת,עצם קיומו של העולם הזה,הוא התנאי לקיומו של העולם הבא.
הגבתי לפותח השרשור.ראשית חכמה

לא ראיתי מה הגבת.

עקרונית, אם נחשוב היטבאיל אחר

כל מה שנברא בעולם אינו נאפס מן המציאות לגמרי, אלא מחליף צורה. הבשר מתפרק לחומרים אחרים, שהם היסודות שלו, וזה חלק מהמחזוריות של החומרים.

כאן אנו מדברים על הנפש: היא נפרדת מן הגוף ויש פעולות שמתבטלות ממנה אגב כך. יש פעולות של הנפש, הקשורות בהכרה, שהם אינם זקוקות לגוף ולכן אין סיבה שיתבטלו. הנפש עצמה אינה חומר ולכן היא לא מתפרקת למשהו אחר. צורת החיים שלה משתנה לצורת חיים אחרת ללא גוף.

הישארות הנפש היא דבר שהיה מקובל על פילוסופים רבים ולא רק על אנשי דת מובהקים. הם מצאו לכך הוכחות. איני יודע את ההוכחות האלו, וכתבתי מה ששמעתי ברמזים, ומה שנראה לי לענ"ד.

ענין השכר והעונש קשור למרכיב השני, ואולי העיקרי, של השאלה. האמונה בקיומו של השכר והעונש קשורה באמונה בבורא, משגיח תמיד, שופט בצדק. כמו שאנו מאמינים שהוא שופט בצדק בחיים כך לאחר מכן. מה ההבדל? הנפש, שזכתה להכיר את בוראה ולדבוק בו, מתענגת אחר כך בהכרתה זו לפי מעלתה. 

מהו בדיוק טוב העולם הבא ומה משמעותם של אש הגיהנום וכף הקלע וכיוצ"ב? אמרו חכמים: "כל נביאים כולם לא ניבאו אלא לימות המשיח, אבל עולם הבא עין לא ראתה א-לוהים זולתך ייעשה למחכה לו". עולם הבא הוא עולם ללא גוף, וללא עין, לכן ברור שהעין הגשמית לא ראתה. משמעותם של דברי חז"ל היא שגם ההבנה שלנו, כל עוד הנפש קשורה בגוף, לא מסוגלת להכיל את טוב העולם הבא. הדימויים בדברי חכמים הם דימויים גשמיים, כי את זה אנו מסוגלים להבין. כל הדימויים לטוב העולם הבא, ולחילופין לייסורי הגיהנום, הם כאין וכאפס למה שקורה באמת. 

כמה קווי חשיבה אותם צריך להרחיבשואף לאור
עבר עריכה על ידי שואף לאור בתאריך כ"ה בתמוז תשע"ה 03:44
 

א.האמונה בתורה צריכה להיות ודאית ומוכחת וממלא השאלות הללו מקבלות את המענה הראוי,הרי היכן נמצא המידע הבהיר ביותר לגבי עולם, שאנו בגופים פיזיים לא יכולים להכנס אליו או לחוש אותו באופן בלתי אמצעי ? התורה של בורא עולם שיצר וברא את הכל.

מהבחינה הזו ישנם מקורות יהודיים מפורשים ביותר כידוע לכל,גם בתנ"ך ישנם רמיזות ודאיות לקיום החיים שאחר המוות כמו העלאת שמואל באוב לאחר מותו (למרות שהפעולה הזו עצמה אסורה כמובן והיא הטרדת המתים).

תחיית המתים מובאת כנבואה לעתיד לבוא וכו'

 

ב.ישנה סוגיה של עדויות של מוות קליני,בנושא הזה צריך להפריד בין  תפל לעיקר, בין דברים מומצאים והזיות שיש גוים שיכולים לנתב אותם לכיוונים מעוותים ,ובין עדויות וודאיות כמו מתן אינפורמציה שלא הייתה יכולה להיות ידועה לאדם המסויים שחווה את החוויה הזו,וכל שכן כשהוא במצב קריטי.לחילופין ובנוסף עדות מדהימה של עיוור מלידה שראה בפעם הראשונה בחייו את החדר בבית החולים ממבט עילי מאחר ולנשמה אין מגבלות פיזיות או מגבלות כלשהן.

 

ג.עדויות נדירות של התגלות נשמה לאחר מותה וכיוצא בזה.

 

כל מה שכתבתי הוא על קצה הקרחון ויש פרטים נוספים...

 

ישנן הרצאות רבות בנושאים כאלו באתר הידברות,כדאי לחפש שם.

 

http://www.hidabroot.org

 

מי שמתנער מקבלת תורה ומצוות נוטה לזלזל באופן ישיר בעדויות מסוג כזה,אומנם בעדויות אין לזלזל יש לגלות יחס של חקר ועניין,ואכן ישנן עדויות חד משמעויות בנושאים הללו וציינתי מעט,אלא שיש אנשים שדברים כאלו נוטים להפחיד אותם מאחר והם נרתעים בחוסר היכרותם מקבלת עול מצוות.

 

ישנם גם אנשים שומרי מצוות שמפחדים מעדויות מהסוג הזה מאחר וזה עלול לדרבן אותם להקפיד יותר,וגם בתודעה שלהם ישנה חיסור בהירות וקלקול לגבי ההשקפה על העולם היהודי,מחשבות בסגנון כזה שהוא מגביל וכיוצא בזה.

אדם שלמד תורה ומתבונן באופן נקי על המציאות מבין שהתורה היא תפיסת העולם השלמה ביותר,היא מגלה את כל כוחות הנפש שבאדם ומנטבת אותם למקומות הנכונים,היא מיישרת אותו ועושה אותו שלם (ביחס למגבלות האדם כמובן)

 

בהצלחה

 

 

משפט אחד -לא צפויה ..
אם את מאמינה - את לא צריכה שום הוכחה.
מומלץ לראות שיעור זה לפני שמתקדמים בשיחהמשה הייזלר

הרב שניאור אשכנזי פרשת בחוקותי ● גן עדן? גהנום? מה חושבת התורה על חיים אחרי המות?

שמעתי משו יפהגבעוני מצוי

אם אין עולם הבא, ואין שכר ועונש וכו' והאתיאסטים צודקים ח"ו - אנחנו והחילונים תיקו. (הם נהנו בעולם הזה אבל תכלס גם אנחנו נהנים, לפחות אני - שבת וכו' זה כיף, ולוותר על כל הנאות החיים של החילונים למי שיש קצת שכל בקודקודו מבין שזה לא כזה הפסד גדול....) ואחרי שנמות - שנינו לא נרגיש כלום וכו'

אבל אם יש - אוי ואבוי למי שכפר...

 

ראשית חכמה- אני פותחת השרשור,ה' אוהב אותך!

לא פותח

ושוב, בעלת האוב מוכיח לי שיש עולם הבא, לא שיש גן עדן וגיהנום. הבנת?

תלמד כוזרי..נשוי שמח
אני בת!!!!!!!!!נערה!!!!!!!!נקבה!!!!!!!!אשה!!!!!!!ה' אוהב אותך!

אמרתי את זה שלושים פעם!

ואני אנסה ללמוד כוזרי למרות שאין לנו בבית וגם בספריה לא נראלי

אוי ואבוידי"מ
מקוה שזה לא רציני
^^^ מוזרמצפאי
‏‎:-O‎
זאת טענה של כומר במקור.ראשית חכמה


אני לא מבין את השאלהדי"מ
יש שאלה האם אלהים קיים
יש שאלה האם הוא נתן לנו את התורה שבכתב.
יש שאלה מה המחויבות שלנו לחז"ל
אם אין לך את השאלות האלה ואת מאמינה שאלהים קיים ונתן לנומטת התורה שבכתב וציוןה אותנו להקשיב לדברי חכמים אין פה שאלה כלל
נכון. גם כאלהה' אוהב אותך!

שאלות יש לי ולכן אני מבררת. אנשים שלא מבררים עלולים ליפול.

 

אלו שאלות עקרוניות הרבה יותרדי"מ
אם יש או אין עולם הבא זו שאלה צדדית ושולית
וחקרת ודרשת וידעת ניטבידעזהכוח

אם אני מבין נכון את נמצאת בשלב של חיפוש בשל העובדה שנחשפת למידע שגרם לך ספקות.

יש כאלה שיש להם תשובות ברורות ואין להם התלבטויות.ישנם שמקבלים תשובות מאותם גורמים ומאותו סוג כל הזמן.

היום המידע נגיש ואינסופי. אפשר לקרוא על את הכוזרי ומורה נבוכים ואחרים שיתנו לך תשובות מסוג מסוים,אבל אפשר לקרוא גם על הידע המדעי בכל התחומים:אסטרונומיה,ביולוגיה,פיזיקה ועוד.מאחל לך חיפוש ובירור מעמיק עם עצמך ובכלל  חדוות הסקרנות ,הבירור והגילוי לצד הידיעה שתמיד אבל תמיד ישארו שאלות.

אני בת 14 ואני לא מאמינה שיבוא משיח ושיש עולם הבאהנויוש

אני חושבת שזה סתם חארטות אני לא אומרת שאני לא מאמינה שיש אלוהים אולי יש אי אפשר לדעת עברתי המון בחיים והגעתי למסקנה הזואתי שאין צדק בעולם והעולם הזה זה חרא אחד גדול ותאמינו לי שאני יודעת מה אני אומרת כי אני שבעתי מיכול הזבל הזה חאלס עם הרבנים עם השחור לבן דייי !! השקר הזה לבןןןן זה שקוףף אני שונאת תחרדים שינאת מוות ואני יגיד לך שהיייתי בבית ספר ח-ר-ד-י-  ל-כ-ו-ל  ד-ב-ר  6 שנים וגיליתי תחרא שלהם תשקר הזה עלק אלוהים אלוהים כול היום מדברים על אלוהים ומאחורי הגב עושים תדברים שהאלוהים הזה לא רוצה ובחוץ הם האנשים הכי צדיקים שיש לי נימאס רק ביגלל שחנקוו אותנו כחה כול השיכבה  שהייתה איתי עד כיתה ו  כופרותתת זה מה שזה גורםם אתם חושבים שאתם מחנכים אתם טועים ובגדוללללל מה מה עם כול הנוער נושר הזההה אין לכם רחמים ילדות בנות 14 15 ניכנסות להריון כול שני וחמישי הבנים מסוממים כול היום ברחובות ורובם הגדול שלהם זה מימשפחות חרדיות או מבית ספר דתיםם אתם לא מבינים שלא הכול אתם יודעים וגם לא הרבניםםם כן מה תגידו על זה על הרב הזה מיצפתתת מהההה היתה לו קהילההה ענקית אנשים היאו באים לבקש ברכות הוא היה כזה צדיקקק ומההה מה יתגלהההההה אין אמוןו באיששש אפילו רבנים טועייםםםם אז מההה אנחנווווווווווווווו

כי האמונה שלך לא מבוססת בצורה נכונה....פשושון

אמונה לא מבוססת על מופתים...ולא על "הנה תראה כולם עושים"

 

אברהם אבינו היה נגד כל העולם...וכולם צחקו עליו... והקב"ה לא כל כך עזר לו כל שניה..(בלשון המעטה)

ובכל זאת הוא האמין בכל מאודו 

זו הכללה מוגזמת מאדשואף לאור
עבר עריכה על ידי שואף לאור בתאריך כ"ה בתמוז תשע"ה 15:56
 

הדברים שאת מתארת לא יכולים להתקבל מבחינה סבירה כנחלת הרוב,והם קיצוניים מטבעם.

לכל חברה יש חסרונות,ויש גם פלח אנושי המייצג אותם ביתר שאת,אך את מנקה את החברה החרדית מהיתרונות הגדולים והמובהקים שלהם,מייחסת להם תרחישים קיצוניים שרלוונטיים רק למתי מעט, ומציגה את כל החבילה כהחרדים,זה שגוי ויש בזה גם הוצאת לעז,שימי לב.

 

אינני יודע באילו תופעת נתקלת אבל ברור שרוב רובה של החברה החרדית נקייה מהתופעות הקשות שתיארת.

לכן דעי לך,שלמרות שאת חושבת שאת מכירה את הציבור הזה את דווקא זקוקה ללמוד על החברה הזו ולעדן את היחס שלך מאחר וככל הנראה לא נתקלת בה,אלא בפלח אנושי שאולי מזוהה כחרדי אך לא מייצג את החברה הזו מבחינה ערכית ותורנית באמת.

 

דבר שני,אני מניח שאת מדברת מכאב רגשי,אומנם הסוגיות הללו הן סוגיות ברמה העובדתית,חבל שתייחסי לעיקרים יהודיים יחס שלילי מכיוון שנתקלת בתופעות אנושיות שליליות.בכלל האנמנות שלנו היא לבורא עולם,ולא יתכן שנעמעם אותה מכיוון שיש אנשים שמתנהגים שלא כהוגן,יש להם בחירה חופשית והם בחרו ברע.גם את צריכה לקלקל את היחס שלך בגללם ? להפך !

 

תנסי להבחין בין הכשלים האנושיים שיש אנשים שעושים אותם כבני אדם,לבין עקרונות תורניים שאינם ידי בשר ודם.

 

גם אם ישנם אנשים שליליים שמדברים של היסודות האלו,זה לא הופך את היסודות הללו ליסודות ל"שלהם" או ליסודות "שקריים" מכיוון שאותם אנשים חיים חיי שקר.., אלא הם משתמשים בהם שלא כהוגן והבעיה היא בהם.זה לא "אשמתם" של המושגים הללו שמשתמשים בהם שלא כהוגן כפי שתיארת.

 

 

בחרדים אחד למראה הוא באמת מאמין תמים באלוהים כול השארנויוש

זה חרא חרא וחרא וחרא זה המצב בארץץץ את המיקרים שאמרתי ליפני הם קוראים בכול עיר בכול מקוםםם מניראלכם כול הנוער שבחוץ זה חילוניםם??!! אתם טועים ובענקקקק חאלס תיפתחו תעניים אני ראיתי את שני הצדדים של החיים הייתי גם בחרדי וגם בחילוניי אני יודעת ת אמת אתם לא יכולים לדעת אותוו עם לא טעמתם מישני הצדדיםם אחשיו תמבינים תהבדללל

 

למה לטעום?די"מ

בחיים לא טעמתי גם סגריה נרגילה או סמים ואני חי עם זה סבבה.

 

בא השאל זאת ככה,

מדוע את לא מאמינה שיש אלהים?

כי רע לך?

זה מה שנשמע מדברייך.

הבעיה שלך שהאמנת ברבנים ולא באלהיםדי"מ

ורבנים הם בשר ודם ואי אפשר לסמוך עליהם.

אני יכול להבין אולי מי שקשה לו להאמין שהכל לטובה גם לי קשה.

אבל להאמין שאין אלהים?

רק כי רע לך?

 

אני קצת מסכימה איתך...בובו

ממש קשה לי עם כל הקטע הזה של אמונה... ברור לי שיש ה' ושהוא עוזר ברמות ועושה ניסים ענקיים אבל מה זה קשור אלי?. תמיד אומרים לי תבררי לעצמך כלמיני דברים, תתחזקי וזה.. איך בדיוק??? אפ פעם לא אומרים איך להתקרב/להתחזק וכו... זה נשמע לי חרטא אחת גדולה!!!!!!!! משיח נראלי ממש לא קשור ומרוחק. לדעתי אין פה מישו שהחלום שלו באמת זה שהמשיח יבוא.. זה לא מציאותי בכלל... בבקשה אל תגידו לי שהאמונה שלי לא מבוססת וכו כי אינלי מושג איך עושים את זה ומהתגובות פה לנויוש נראלי שאפאחד לא עזר לה...

אמת זה המפתח לאמונה...פשושון

אני אנסה לתמצת...

שאלה... יש שני אנשים שבאים לבקש ממך הלוואה בסכום גדול...

אחד זה אבא שלך, השני בנאדם מהרחוב... למי תביאי? לאבא שלך מן הסתם...

אבל רגע...למה את סומכת עליו יותר מהשני? את לא קוראת מחשבות מי באמת חושב להחזיר...

אלא מה..בגלל שאבא שלך עשה לך הרבה טובות ואת יודעת שהוא אוהב אותך...לעומת האדם השני שאת לא מכירה.

 

ככה גם פה...תקראי את הפסוקים הבאים

 כִּי שְׁאַל נָא לְיָמִים רִאשֹׁנִים אֲשֶׁר הָיוּ לְפָנֶיךָ לְמִן הַיּוֹם אֲשֶׁר בָּרָא אֱלֹהִים אָדָם עַל הָאָרֶץ וּלְמִקְצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד קְצֵה הַשָּׁמָיִם הֲנִהְיָה כַּדָּבָר הַגָּדוֹל הַזֶּה אוֹ הֲנִשְׁמַע כָּמֹהוּ"  הֲשָׁמַע עָם קוֹל אֱלֹהִים מְדַבֵּר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ כַּאֲשֶׁר שָׁמַעְתָּ אַתָּה וַיֶּחִי: אוֹ הֲנִסָּה אֱלֹהִים לָבוֹא לָקַחַת לוֹ גוֹי מִקֶּרֶב גּוֹי בְּמַסֹּת בְּאֹתֹת וּבְמוֹפְתִים וּבְמִלְחָמָה וּבְיָד חֲזָקָה וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה וּבְמוֹרָאִים גְּדֹלִים כְּכֹל אֲשֶׁר עָשָׂה לָכֶם יְהֹוָה אֱלֹהֵיכֶם בְּמִצְרַיִם לְעֵינֶיךָ: (דברים פרק ט)

 

עַמִּי זְכָר נָא מַה יָּעַץ בָּלָק מֶלֶךְ מוֹאָב וּמֶה עָנָה אֹתוֹ בִּלְעָם בֶּן בְּעוֹר מִן הַשִּׁטִּים עַד הַגִּלְגָּל לְמַעַן דַּעַת צִדְקוֹת יְהוָה: (מיכה ו')

 

 

 

אז ככה.נפש חיה.


תשובה תגיע בהמשך...
טוב?

 

נויוש לא ממש הגיעה בגישה של מישהי שמבקשת עזרהדי"מ

אלא כמישהי שבאה לתקוף.

 

בקשר למה שאת אמרת.

אם יש אלהים והוא זה שברא את העולם ואותנו ומחיה אותנו בכל רגע זה לא סתם.

ואם הוא אמר לנו לעשות כל מיני דברים או לעשות כל מיני דברים יש להקשיב לו.

משיח זה באמת לא כזה עניינך יש מצוות אותם צריך לקיים וזהו.

וחבל להאמין לכל מיני סיפורים ואגדות שרחוקים מן המציאות וללמוד מה זה משיח מספר הלכה מסודר כמו משנה תורה לרמב"ם הלכות מלכים ומלחמות פרקים יא-יב

אולי אני יכול לעזורא"י זה קשה

באופן כללי ביסוס אמונה והתבגרות של אמונה זה תהליך שקורה כשאדם מרגיש שהתפיסות וההגדרות שלו לדברים רוחניים לא מתאימים למקום בו הוא נמצא. לדוגמא אדם בתור ילד מגדיר את א-לוקים כזקן שיושב בשמים ונותן מתנות לילדים טובים כמו סנטה קלאוס, אבל בלתי נראה.לא

ואז כשאדם מתבגר קצת כל העולם מושגים שלו משתנה, הוא נהיה אישיות עצמאית הוא מחליט לעצמו והוא קובע (גיל הנעורים) לעצמו, ואז הוא חייב לשבור את ההגדרה הישנה שלו לאלוקים כי כל עולם המושגים שלו הוא כבר לא תלותי ונתמך מאחרים שקובעים לו ולכן לא הגיוני שהזקן בשמים יחליט לו. ואז הוא יעדכן את האמונה שלו ויתן הגדרות פחות מצמצמות ויותר בוגרות לא-לוקים החדש שהוא מאמין בו ויפסיק להאמין באלוקים הישן שלו. יבין שאלוקים הוא מעבר להגדרות כאלה והוא מקור ההויה ונשמתה ועוד 'הגדרות' מפוצצות שהוא חייב להעמיק ולחיות.כן

כך גם לגבי משיח. אדם התבגר למד מדע למד מתמטיקה ומתעניין בפוליטיקה ופתאום האמונה הילדותית במיסתורין שמשפיעים על העולם. פתאום הוא מאמין בחוקי הטבע ובתנועות ומהלכים ותהיליכים פוליטיים וביולוגים וכימיים וכבר לא בדברים לא ברורים וילדותיים. ואם האדם ימשיך לתפוס את המשיח כמו שהוא תפס עד היום כמו איזה קוסם שיבוא פתאום באמצע החיים בלי קשר לכלום ויעשה קסם וכולם יהיו צדיקים ולא יהיו מלחמות ויתחילו לקרות דברים לא טבעיים נגד חוקי הטבע.תינוק

אחרי ההתבגרות של האדם הוא כבר לא מסוגל להאמין ככה כי זה מנותק מכל מהחיים שלו ומעולם המושגים שלו שבו יש הסבר והיגיון לכל דבר. ואז הוא מחוייב לפעמים אפילו בכח להחליף את ההגדרה שלו למשיח, לחבר אותה למציאות החיים שלו. ואז הוא יתחיל להאמין באופק חיובי לעולם, בתיקון מדיני ומוסרי של המציאות, בתהליך בו העם יבשיל לכך ותעלה הנהגה תורנית ומוסרית  ברמה גבוהה והיא תרומם את העולם בצורה ממשית ובלי קסמים, והשאיפה המוסרית של האנושות שבימינו כבר מתגלה מאוד תתגבר ותתחבר לקודש שבעולם.דוס

אז אני ממילץ פשוט להעלות שאלות על כל מיני דברים ביהדות שאת מאמינה ולברר לעצמך מה בדיוק את מאמינה ואז לפתוח ספרים או לשאול אנשים ולראות מה נכון ומה לא ומה את משנה באיך שהבנת עד היום.

יש מהר"ל הרב קוק (זרעונים-מומלץ מאוד!) כוזרי, ספרי אמונה של כל מיני רבנים מזרמים שונים.

בהצלחה!חיוך גדול

אם עזרתי אז בבקשה תגיבי שאני ידעא"י זה קשה

כי לפעמים אני משקיע בתגובה ובטוח שזה היה לחינם

הבעיה שנראלי היא לא ממש בראש של זה..דרשתי קרבתיך..

אלו מחשבות של אנשים לא חושבים

^^ לא לחינם. ממש לא.נפש חיה.


סליחה חשבתי שכתבת לנויוש...דרשתי קרבתיך..

ואהבתי!

בואנה את מלחיצה..דרשתי קרבתיך..

א.שונאת שאנשים רואים שחור\חושבים שהם מבינים הכל\בטוחים שהעולם רע\חושבים שהם עברו הרבה דברים בחיים\כותבים עם המון אותיות מתמשכות. (דוגמאאאא)

לכי להתייעצות עם מישהו מבוגר שיפקח לך את העיניים.

 

ובחייאת-תפסיקי לדבר שחור..זה הופך אנשים לדכאונים

ומאיך שאת מדברת אני פשוט בטוחה שאת מצפת.דרשתי קרבתיך..

מזהים.אני חושבת שאני יכולה לפרט חצי מהסיפור חיים שלך עם טעויות קטנות.

ואני לא מכירה אותך.

אז ככה:

 

ההורים שלך חוזרים בתשובה שחזרו ממש קיצוני לחרדי,ושמו אותך בחרדי,ואז הם סוג של נפגעו והבינו שזה לא המקום שלהם,וההורים יצאו מהקהילה החרדית,ובנתיים הילדים נחשפו לכל מיני דברים,בסופו של דבר הילדים הדרדרו,והם ברב תחומי\לא לומדים,ויש לי השערה שהמשפחה שלך התפרקה.

ואת על גבול החילוני.

ואת חושבת שעברת המון בחיים.

אז לא.

מלא נערים ונערות בצפת ככה.ב"ה שאני לא קשורה לזה בכלל...

 

מתוקה \=המלכות של
מאמי את רק בת 14 וחושבת שעברת יותר מכולם פה! אז נשמה תקשיבי אולי עברת הרבה בחיים אבל תאמיני שיש אנשים שמבינים יותר ואולי יצא לך לראות סוג 1 של החרדים והדתיים שהתנהגו בצורה כזאת נוראית ואגב יכול להיות שפשוט עם הסוג הזה של האנשים היית אבל תתפלאי יש גם המון המון חרדים צדיקים מאוד וגם דתיים לאומיים וווורבנים(!) אז מה אם יש כאלה שעשו טעויות חבל לך להסתכל רק על הצד של אלה שלא עשו טוב את יכולה לקחת המון דוגמאות מאותם אנשים( חרדים, דתיים וכו') שהם צדיקים גמורים ולא עשו את כל הטעויות שנחשפת אליהם...
בהצלחה!
יפה שהגעת למסקנה כל כך מהר.מוטי113

את בת 14. עם כל הכבוד לך ולדיבור שלך, ולכל ההתנשאות הזו, האמת קצת יותר גדולה מהראיה הצרה והחצופה שהבאת פה.

קצת ענווה לא הורגת אף אחד.

 

לפתוח את הפה על ציבורים שלמים ועל אנשים גדולים, גם אדם בן 80 לא אמור לעשות.

 

בקיצור, תרגיעי. 

לא נראה לי שצריך לצאת עליה ככה...אין אדם נתפס על צערופשושון

לפעמים מדברים ככה מתסכול כלשהו...

יש דרך להביע צערמוטי113

אדם יכול וצריך לפני שהוא כותב לחשוב פעמיים האם הוא אומר דברים שהם על ציבור שלם וכיו"ב.

זה לא שאנחנו בשיח בע"פ פה שדברים נפלטים. וודאי שטעויות קורות אבל אם כך היה הרי שהייתה חוזרת בה.

 

יש דרך להביע צער. הדרך הזו לא חייבת לעבור דרך זלזול והוצאת שם רע ופיזור דברים רעים לכל עבר.

את הרע שיש להוציא אפשר להוציא אבל בוודאי לא בפומבי. 

 

 

בניין האמונה הוא עיסוק מורכב וקשה לתמצותאיל אחר

יש שאלות שיש עליהן הוכחות, ויש כאלה שאין עליהן הוכחות, והאמונה בהן היא מתוקף האמונה במסורת ממשה רבנו והנביאים.

יש גישה האומרת שאם אני מאמין במסורת, איני זקוק לשכל. יש גישה האומרת, שכל דבר הניתן להבנה שכלית, יש לעשות מאמץ ולדעת. מי שמעוניין להבין באמת צריך לעבוד קשה מההתחלה. יש ללמוד מספר תחומים, לפחות את יסודותיהם.

לפי הגישה השנייה, את עובדת מציאות ה' וגדולתו הבלתי ניתנת להכלה ניתן להוכיח. פה מתחילים. הישארות הנפש כנראה ניתנת להוכחה. השכר והעונש - לא בטוח שאפשר לקרוא לזה הוכחה, אבל זה מסתבר על פי יסודות אמונה אחרים.

כדי לבנות צריך להניח את היסודות ולוודא שהם חזקים, אם לא יש סכנה שבהמשך הבניין יתמוטט.

באופן עקרוני השאלה לא כל כך מתאימה לפורומים, אני תקווה שהרעיונות יתנו מוטיבציה ללימוד מעמיק יותר בהמשך.

 

פעם דברתי עם הרב יוחאי מקבילי, ממפעל משנה תורה, והוא אמר לי שהחיים נמשכים כל הזמן אבל מתים רק פעם אחת.

בהצלחה.

שמעו שלא כזה הבנתי מה הולך פה!!!!!!!!בובו

אני אמרתי מקודם מה שאמרתי אבל התמקדתם בדברים הלא נכונים... העיקר היה שאני ממש לא מרגישה קשורה לתורה, אמונה וכו ושתמיד אומרים לי שאני צריכה לברר לעצמי כלמיני דברים.... מה זה אומר לעזעזל????????????????????

ודרשתי קרבתך-- דיברת עלי או על נויוש?

על נויוש...סליחה אם הבנת לא נכוןדרשתי קרבתיך..


נסי לדבר אמונה..ולדבר עם ה'..."אודיע אמונתך בפי" כתובפשושון


מצד האמת..דבש חריף
זה באמת לא אמור לענין אם יש עולם הבא או אין.. גם אם נניח (והמילה נניח מקבלת משמעות גדולה) שאין ולאחר המוות נגמר, זהו. אדם לא עושה מצוות בגלל איזה עולם שהבטיחו לו.. זה לא אמור לענין אם זה קיים או לא.. גם אם יוכיחו לו מדעית שאין דבר כזה וזה המצאה.. אדם מקיים תורה לא בגלל משהו אלא בגלל שזה אמת. לפחות לשאוף.

גן עדן וגיהנם הרמב"ם מפרש את זה על מקומות בעולם הזה.. או כמשל.

(אני כן מודע שבגילאים מסוימים חובה לומר על עולם הבא כי בכל זאת יש מושג מקדים של יראת העונש.)
אז מה הקטע שאני עושה מצוותפוסעת

אם נניח כמו שאתה אומר אין עולם הבא ואין דין ואין דיין???

 

יש הרבה סיבות למה לקיים מצוותמוטי113

הנעלה ביותר זה מתוך אהבת ה'. יש עוד סיבות נפלאות כמו התדבקות באמת ובטוב ביותר לחיים שלנו.

לעשות מצוות רק כי "יש דין ויש דיין" זה במידה רבה עשיית מצוות מתוך יראה שהיא גם מידה מסוימת אבל בדור הקודם התחיל תהליך שמתעצם בדור שלנו שאנשים פחות יעשו תו"מ מתוך יראה ויותר יחפשו את העומק שבדברים וחיפוש העומק האמיתי מוביל לאהבת ה'.(ע"פ מאמר הדור ועוד דברי הרב קוק שאני לא זוכר את המקורות המדויקים כעת)

 

 

^^^^^^^^^^^דבש חריף
זהירות כפירה והוצאת שם רע לפניך!קמנו ונתעודד

בס"ד

 

הרמב"ם מפרש שגן-עדן וגהינם זה משל? מה פתאום?!

אתה יודע מה כותב הרמב"ם על מי שאומר שאין שכר ועונש?

לשון הרמב"ם הלכות תשובה אפשושון

הַטוֹבָה הַצְּפוּנָה לַצַּדִּיקִים הִיא חַיֵּי הָעוֹלָם הַבָּא וְהִיא הַחַיִּים שֶׁאֵין מָוֶת עִמָּהֶן וְהַטּוֹבָה שֶׁאֵין עִמָּהּ רָעָה. הוּא שֶׁכָּתוּב בַּתּוֹרָה (דברים כב-ז) 'לְמַעַן יִיטַב לָךְ וְהַאֲרַכְתָּ יָמִים'. מִפִּי הַשְּׁמוּעָה לָמְדוּ לְמַעַן יִיטַב לָךְ לְעוֹלָם שֶׁכֻּלּוֹ טוֹב וְהַאֲרַכְתָּ יָמִים לְעוֹלָם שֶׁכֻּלּוֹ אָרֹךְ. וְזֶה הוּא הָעוֹלָם הַבָּא. שְׂכַר הַצַּדִּיקִים הוּא שֶׁיִּזְכּוּ [א] לְנֹעַם זֶה וְיִהְיוּ בְּטוֹבָה זוֹ.

יש דעות שמפרשות את מורה נבוכים כאומרמוטי113

שעולם הזה ועולם הבא הם שניהם פה בעולם שלנו החומרי ושגן עדן וגיהנום הם גם פה.

 

שכר מצווה - מצווה ושכר עבירה - עבירה. וכמובן גם למשפט הזה פירושים שונים.

 

 

צריך להביא לזה מקור ולהבין למה התכוונושואף לאור

דבר אחד הוא ודאי,אין מקורות ביהדות שמצדדים בכך שאין עולם הבא חלילה,גן עדן הוא מושג מורכב יותר ואינני יודע אם הוא מקביל ונרדף למושג עולם הבא,ולכן אני אומר שלגבי המושג והמהות של עולם הבא,אין פקפוק.. ואין בזה אף מחלוקת יש להזהר ולדייק בדברים

יש עולם הבאמוטי113

השאלה מה זה עולם הבא ויש הרבה דעות בנושא. 

מי מפרש ככה????דבש חריף
זה לא פירוש זה בלבול. אתה בטוח שיש פרשן כזה???
יש הבדל במשנתו של הרמב"םדבש חריף
בין עולם הנצח לגן עדן וגהנם..
לרמב"ם יש שכר ועונש.
נריה, הפעם הגזמת.איל אחר

עושים מצוות על מנת שלא לקבל פרס, אבל עולם הבא יש ויש. יש דין ויש דיין, וזה לא מושג רק לצעירים. 

טוב עולם הבא הוא לא תענוג חושי, ולכן איננו יכולים להכיל אותו עדיין. בבוא הזמן "יעשה למחכה לו". 

הגישה שנקטת בתגובה שלה היא הגישה של ישעיהו ליבוביץ', שעם כל המילים היפות שלו, הוא סטה מכמה עיקרי אמונה.

זה נכון שהוא אומר את זה אבל אני לא סובר כמוהו בכלל.דבש חריף
וזה לא מענין מי אומר מה..
ומאיפה הוצאת שנקטתי דעה על האם יש עולם הבא או אין???? לא טענתי שאין. ולא סתם הדגשתי את המילה נניח.
אני לא אמרתי משהוא שכופר בעיקר כלשהוא ולעולם לא כפרתי בשכר ועונש.ברור שיש שכר ועונש. אני לא נכנס לאיך ליבוביץ סובר בנושא כי הוא טעה וסטה כמו ש י.ל סוטה בכמה דברים שהם לדעתי יותר חשובים ועיקריים ביהדות.. לדוגמא כמו מה שהוא אומר שאין דבר כזה עם ישראל..
אתם חייבים לנסות להכניס לעצמכם את קיומו של המושג אוהבי שמים ולא יראי שמים. לא למחוק את הזהות של היראה אלא להוסיף דרגה. יש מושג של אוהב שמים.

גן עדן וגהנם במשנת הרמב"ם המקור שלי הוא פרוש המשנה פרק חלק עיי"ש ומה שהתכוונתי כשאמרתי משל.. זה במורה נבוכים חלק א פרק ב. עיי"ש. וגם בהקדמה על להט החרב המתהפכת.



וכדאי לך להסתכל..דבש חריף
בפירוש המשנה על אנטיגנס איש שוכו..
מה זה פרס?
פרס זה לא שכר.. הוא משתמש בלשון פרס בכוונה.. והרמב"ם מסביר.. שכר זה קבלת תגמול צודק על פועל שמישהו עשה.
פרס זה מתנה ללא קשר למשהו זה לא שכר תמורת עבודה. את העבודה עושים כי היא אמת. וגם אם לא נקבל את אותו פרס שהוא לא שכר.. תשמשו אותו. ואני חושב שי.ל. טעה בכל הנושא של לשמה. הוא הכניס ברמב"ם דברים שהוא לא היה אומר אף פעם.
עושים אותה כי היא אמת. אבל זה לא אומר שאין שכרקמנו ונתעודד


זה אומר שלא מענין אותך מזה.דבש חריף
אם עושים בגלל האמת. למה לחפש שכר??? ?
ברור שיש שכר אבל זה לא מענין.דבש חריף
כי יש ציווי להאמין שיש שכרקמנו ונתעודד


ויש צווי לא להתייחס לאמונה הזו.דבש חריף
לפחות לא כשיש יכולת למשהו טוב יותר. ולעשות את המצוות מהטעם האמיתי.
כשאני אומר לא להתייחס אני לא אומר משהו על נכונותה או אי נכונתה של עיקר האמונה הזה.
זה לא מדויקמוטי113

כשעולם במדרגות האמונה לא מבטלים את המדרגות הקודמות. 

לא אמרתי לשלול. וגם לא להרוס מדרגה.דבש חריף
אבל יש פה מורכבות.
למרות שזה סתירה. זה לא ניגוד.דבש חריף
מה זה יש פה מורכבות? לא ענית על הטענה.מוטי113

בסך הכל ציינת דבר שנכון כלפי כל דבר בעולם - יש פה מורכבות...

אז אני יסביר.דבש חריף
ההבדל בין ניגוד לסתירה..
הרמב"ם מבאר (בספר תימצות שלו לחיבור הלוגיקה של אריסטו.)
ב "ביאור מלאכת ההגיון" את ההבדל בין סתירה לניגוד.

ניגוד בצורתו הקלאסית..
א. ראובן יודע - ב. ראובן לא יודע.
המשפטים מנוגדים אחד לשני הוא מחייב משהו והוא שולל אותו.

סתירה בצורתה הקלאסית..
א. כל אדם יודע. - ב. לא כל אדם יודע.
המשפט השני לא אומר שהמשפט הראשון טעות, אלא שבחלקים מסויימים הוא לא נכון.

גם בנושא שלנו אהבת ה' היא לא ניגוד ליראה. אבל האהבה זה סותר את היראה, לא מנוגד לה. כך גם היראה סותרת את האהבה, משום שבמובן מסויים זה שני דברים שונים, אבל לא מנוגדת לה במהותה, ורק משום כך לא מפרקים מדרגה, מתקדמים מדרגה.
אז בעצם אנחנו לא חולקיםמוטי113


במובן מסויים.. דבש חריף
אני חייב לומר הבהרה..דבש חריף
עבר עריכה על ידי דבש חריף בתאריך כ"ט בתמוז תשע"ה 15:50
בשניה אחת לא מגיעים לאהבה.. ואני לא מתימר חס ושלום לומר שאני כזה. אבל הדרך היא רק דרך אחת לימוד מעשי בראשית.. ללמוד את הבריאה, קרי: מדע. וללמוד על מצוות התורה. ואני מדגיש, על ולא את. לראות את החוכמה שבהם, רק דרך זה מגיעים לאהבה, ועשיה בגלל שזה אמת. ורק על פי הדעה תהיה האהבה.. ולא על פי הדמיון וההונאה העצמית.
אני יכול להבין למה התכוונת, אבל המגיבים הבינו ממך הפוךאיל אחר

וצריך להיזהר בניסוח, וגם לבאר מה שצריך ביאור. "חכמים היזהרו בדבריכם וכו'..".

אני שם לב. אתה צודק.דבש חריף
אלוקיםמלכישוע


למה לא שאלת על מציאות האל?לומד ומלמדאחרונה

נראה שבעניין ה' בורא העולם אין לך ספקות. אז בוא נתחיל מזה. יש בורא לעולם שנתן הוראות איך לחיות בעולם שלו. למה אתה פוגע בו? הרי בחבר שלך שעשה לך טובה או שתיים אתה מתבייש לפגוע, אז למה בעבודת ה' אתה פוגע?

עבודת ה' כבר לא קשורה לעוה"ב ולגיהנום.

אגב, לגבי הוכחה, אביך הוא אביך רק מכח חזקה ולא מכח הוכחה. ועדיין אין פקפוק, לפעמים רואים דמיון לאב ולפעמים לא, אבל אנחנו כבר לא מפקפקים. חוץ מאשר בשלב מסויים בילדות שאנו בטוחים! שאנו מאומצים. אני סבור שתחושה דומה יש באמונה, רק שהילדות שם היא יותר מאוחרת.

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך