אני בת שש עשרה מדריכה בסניף בני עקיבא בישוב שלי.. יש מדריך בצוות הוא בן 17 שנה הבאה י''ב אנחנו בקשר טוב ומדברים הוא צדיק לומד בשיבה שנחשבת טובה ושומר מאה אחוז נגיעה (גם אני) לפני שבועים עשיתי לחניכות שלי פעולה שתוך כדי התחיל פיצוץ ענקי בשבט ומריבות וזה הגיע לרמה של קללות ומכות שלא חשבתי שאני אשמע(אני מדריכת הרא''ה)ניסתי לפתור את העינים אבל זה רק הסתבך יותר ונגמר בזה שאחת מהבנות התחילה לזרוק כיסאות בסניף אחד מהכסאות פגע לי בראש ונפלתי על הרצפה המדריך ראה את זה ורץ לעזור הרים את הכסא ופיזר אותם הבייתה אני ישבת בצד הממומה ועם כאב ראש חזק הוא רץ לבית כנסת ליד והביא לי מים התיישב לידי וניסה להרגיע אותי שזה קורה ולא להתרגש ושזה לא בגללי ואז פשוט מתסכול התחלתי לבכות ושפכתי כל מה שהיה לי מאז שנכנסתי לשבט המורכב הזה... הוא היה בשוק ואז פשוט חיבק אותי ההיתי בשוק ולא ידעת איך להגיב אחרי שתי דקות קמתי הלכתי בשבת הוא בא אלי בערב שבת בזמן שהסתובבתי עם חברות לקח אותי הצידה וניסה להסביר למה הוא עשה את זה הוא אמר שכל כך כאב לו לראות מישהי ככה ולא לעשות כלום שהוא היה חייב לעשות את זה והתנצל מלא פעמים עכשיו אני ממש לא יודעת מה לעשות כי אני הכנסתי את עצמי למצב הזה ההיתי צריכה לא לבכות להתאפק לידו הכנסתי את עצמי לסיטואציה בעיתית ועכשיו אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי כי חוץ מזה גם המדריכה שאיתי סיפרה לי שהוא דיבר איתה עליי ושיש לו משו כלפי אני לא יודעת מה לעשות להמשיך בהדרכה ולדעת שאני מכניסה את עצמי לסיטואציה בעיתית או להשאר ולהתעלם? בבקשה תענה דחוףף!!!
זה ארוך קצת אבל אני לא יודעת מה לעשות עם עצמי וחייבת עזרה!!וטהר לבנו
לדעתי פשוט אל תיצרו קשר.. רק בדברים טכניםנשוי שמח
(בכללי אני נגד מעורב - הייתי קומונר בסניף בני עקיבא נפרד)
זה רק אני או שזה נשמע זוועה?? הזדעזתי מאוד!!!בועת סבון
מנסה לעזור...אני מאמין!
לדעתי באמת כמו שאמרו לפני, הכי כדאי להמשיך בהדרכה ולנסות כמה שיותר להתרחק ממנו...
אם הוא אומר שיש לו משו כלפייך- אז זה רק יהיה טוב לשניכם שתשמרו מרחק
לגבי אם לעזןב את ההדרכה- הבעיה איתו לא אמורה להשפיע לך על ההדרכה, אבל בכללי הסיטואציה שאת תיארת פה מכריחה לחשוב על ההדרכה הזאת-
באמת את מרגישה שאת נותנת להן משו? איך זה הגיע למצב כזה? איפה הייתה המדשית שלך בסיפור?..
קיצר- אשמח לעזור יותר באישי אם את רוצה

צדיקה.תודה!!
תצטרכי להשתדל מאוד לשמור מרחק.. אבל ברור שהוא מצטער על מה שהיה.
בקשר להדרכה קורה יש תקופות סוערות שיש מריבות ובעיות. כמו בכל חברה. זה לא פשוט להיות מדריכה אל תבהלי. תשארי צתרכזי בחניכות בהדרכה ותשתדלי לא להתעסק יותר מדי בקשר שיש בניכם
לדעתיoribz567
בס"ד
נראה לי שממש לא ליצור קשר מכיוונך אפילו לא בדברים טכניים.
אם הוא פונה אלייך תשתדלי לא לגלוש מהנושא הספציפי הזה ואם גולש לפסים אישיים דברי איתו תכל'ס שאת לא רוצה קשר בגיל הזה.
את ממש גיבורה, לדעתי צריך אומץ להודות בדבר כזה ולהיות חזקהשיח סוד
אז כמו שבאמת אמרו פה, תחלישי קצת את הקשר לקשר טכני וכשאת רואה דבר לא מתאים פשוט תעצרי את זה.
את ממש צדיקהyael149
וזה מדהים לקרוא כמה זה מפריע לך ואת חושבת מה לעשות. ממש כל הכבוד.
הכי גרוע במצבים האלו זה לתת לזה להסתבך ולהתפתח ואז זה ממש נהיה בעייתי ורע לכל המעורבים. אני לא חושבת שכדאי לך לעזוב את ההדרכה בגללו, כי הדרכה זה דבר מדהים שחבל לוותר עליו (הלוואי עלי). אני חושבת שבאמת כמו שאמרו פה תעברי לקשר טכני כזה ורק דברים שצריך. אולי גם תשלחי את המדריכה שאיתך (שאמרת שיש לו קשר איתה והוא דיבר איתה עלייך וזה) להבהיר לו בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שזה לא מקובל עלייך. אני מקווה שזה יסתדר לך מהר!
תודה רבה לכולם!!וטהר לבנו
דבר ראשון ממש ממש תודה לכל מי שהגיב וחיזק עודדתם!! דבר שני סתם ככה שתדעו מה קורה בסוף.. אז כל הלילה עבדנו על דברים לסניף כל הצוות והוא ביקש ללוות אותי בהתחלה התעקשתי שלא והוא אמר שזה ממש חשוב לו בדרך הוא אמר שהוא הבין שאני מתלבטת אם לעזוב את ההדרכה בגללו ואמר שלמרות שהוא כן רואה אותי בתור מישי לכל החיים מישי שהוא היה רוצה שככה אישתו תהיה והבית שהוא יקים יהיה עם המידות האלה הוא יתאפק ויחכה ולא ינסה להתחיל משהו ומעכשיו רק דברים של הצוות ובלי שיחות מעבר ושהוא מצטער על הכול..
אז ב''ה הכל יסתדר ושוב ממש ממש תודה הייתי צריכה את התגובות האלה!!
ב"ה
בהצלחה!שיח סוד
באנה! את אמיצה! וצדיקה! אבל ממש.shira935
ממש חמוד מצידו
אני מאמין!
וואו...מישהי=)
וואו.
אולי תגידי לו שאת לא רוצה שיחות מעבר, בשום אופן?
אבל את מבינה שלא היית אשמה, נכון?
הוא גם לא אשם.עוד אחת!
אותה. לא קשור למה שיש לו
כלפיה. .
דבר אחר.. אני ממש מעריצה אותך. על הזעזוע שלך מדברים כאלה.. לבת אחרת זה יכל להיראות אחרת...
אמ בכל זאת, אני לא יודעת...מישהי=)
כאילו מצד אחד אם חברה שלי תבכה לידי
אני אשתוק ואחבק אותה, כן
אבל בנים-בנות זה לגמרי שונה, מבינה?
ועוד שהוא דוס וזה..
אז אני לא יודעת, אני גם לא מחפשת אשמים בכלל.
רק רוצה שהיא לא תרגיש אשמה,
כי הדמעות האלו יצאו- מתסכול, חוסר אונים וכל אלה
והיא לא אשמה שזה יצא דווקא לפניו.
היא לא גרמה לו לחבק אותה, היא הייתה צריכה לשפוך..
לדעתי אף אחד לא אשם.עוד אחת!
לבן אדם היה קשה לראות אותה במצב כזה ונראלי שבלי מחשבה הוא קם וחיבק אותה..
זה לא נכוןשואף לאור
אין לאדם רפלקס "לחבק" כמו המנעות מסכנה וכיוצא בזה שניתן לשלול אותו מההשלכות כלפי מעשיו,זו תולדה של בחירה ואסור לטשטש בין הדברים, אחרת הרבה מאד מעשים היו נכנסים תחת ההגדרה הזו.
הבחירה שלו הייתה שגויה ויש בה עבירה,הוא אולי לא עשה את זה במטרה לספק את יצרו והוא אולי חשב מתוך סחף רגשי שהוא עושה דבר נכון,אך זו עבירה ובחירה שגויה ויש לחזור עליה בתשובה להתוודות להתחרט ולקבל לעתיד לבוא, כמו בכל דבר ואיסור אחר.
יש כאן סדר עדיפויות,שמירת נגיעה היא יסוד חשוב בצניעות אצל כל יהודי ולא מבטלים אותה גם אם אדם נמצא בקושי או קושי רב,בשביל זה יש חבירות משפחה וכו'..
אף בת לא אשמה אנחנו בעולם שובניסטי תוקפני <צ>מגניב%
זה התוצאה של תנועה מעורבתמגניב%
נכון, אבל לא נראה לי שהיא רוצה תוכחה. אלא עיצה. בדיעבד- נכוןנפש חיה.
זה יכול להיות עצה - לכי משם .מגניב%
סבבה. קיבלתי. לפי איך שנראה- זה לא ייסתיים פה וכדאי שלא ננצלנפש חיה.
לה את השרשור...
עקרונית אתה צודק.
וודאי.
יש מלא בפייסבוקג.ג
אתה יודע עוד משהו?יאירוש
זה גם התוצאה של זה שאטומים קיימים...
למה לנצל"ש? למה?!
כל עוד לא עברת על ההלכה ואת מצליחה תישארימאיר.
כשאת עוברת על ההלכה תשאלי רב האם התועל גדולה מההפסד או להפך
לשאול פה זה הרמת הנחתה לאנשים לקדם אגנדות לא מוסריות על הגב שלך
בהצלחה
מה לא מוסרי ? הרבנים שאתם אוהבים הרבמגניב%
שמואל והרב אבינר אומרים
תמיד לא ללכת לתנועה מעורבת
אני בטוחיאירוש
לבזבז זמן עדיף מלנצל אותו בחיבוקים לא רצויים.. לא ככה?פשושון
אני לא הקב"ה,יאירוש
ככה שאני לא יכול להיות הדובר לעניני עברות ועונשם, וביטול תורה זה דבר נוראי, והוא עושה את זה במזיד, בעוד שהחיבוק ההוא היה במצב שיכול להיות שיקרא שוגג (הוא לא היה מודע למעשיו). ככה שיש סברה דווקא הפוכה מהניתוח המעניין שלך, לא ככה?
מבלי להכנס לוויכוחשואף לאור
דבר כזה הוא לא שוגג,בחיים מתמודדים עם הרבה מצבים של דילמות רגשיות וקשיים וההדרכה היא שצריך להתגבר עליהם בעוז ולעבוד על הנפש ולהכינה למצבים כאלה בהם צריכים לאזור כח.
פעולה מודעת כזו היא לא שוגג ולא ניתן לומר שהוא לא היה מודע למעשיו,לאדם אין ריפלקסים טבעיים מלבד אינסטינקטים של התגוננות מפני סכנה,ולכן כל מעשה הוא תולדה של בחירה.בחירות צריכות להעשות בשיקול דעת ומתינות גדולה יותר,במצב כזה צריך לעשות תשובה ולהתרחק מפני מעשים כאלו וסיטואציות בעיתיות כאלו בעתיד,ובזה הדבר הזה צריך להגמר בע"ה,בתשובה.אבל אין להקטין מחומרת המעשה ולשלול ממנו את היתכנות שיקול הדעת במצב כזה
^^^ חסכת ליפשושון
אני הבנתייאירוש
שהבחור הנ"ל עשה את זה בלי לשים לב. בלי שום מודעות. כי הוא רגיל לתת חיבוק לאנשים במצב כזה. בדיוק כמו שאני נושם באופן לא מודע, אבל לא משנה, כבר גלשנו לנושא אחר.
הבחור רוצה להתחתן איתהמגניב%
לא ניתן להשוות בין רפלקס נשימתי ובין מעשה בחירישואף לאור
אלו עולמות שונים לגמרי מבחינה מציאותית פיזיולוגית ומבחינה הלכתית מהותית.
על נשימה אין לאדם בחירה או שליטה,על מעשים כאלו שדרשו מחשבה הפעלת פעולה רגשית וישום מעשי יש דרך רבה,שבכל אחת מצמתיה אדם יכול לשלוט ולמנוע.
גם לא ניתן להתעלם מכך שאם הוא שומר נגיעה באופן כללי,הרי שזו פעולה חריגה ולא בגדר הרגל כמו שכתבת (מה גם שחיבוק בחברת הבנים למצבים כאלו זה לא דבר שכיח בכלל,כך שסביר להניח שהוא גם לא רגיל לזה מהבחינה הזו)וגם אם היה הרגל כזה לאדם יש עדיין מרחב בחירה הוא מסובך יותר אך בהחלט קיים,אין מקום לומר שיש כאן שגגה,יש לעשות תשובה ולהזהר מכך מאד לעתיד..
נניח שכן,יאירוש
אבל הוא עדיין לא ענה לי מה עם הביטול תורה, ועוד התכתבות בפורומים מעורבים.
לזה לא נכנסתי,אבל כל דבר במקומושואף לאור
אני לא אוהב את שניהם...מאיר.
בכל מקרה ההלכה איננה סטיקר
יש מורכבויות
והרבנים שלי בעד תנועה מעורבת מלכתחילה
על מה בדיוק הם סומכים? אפשר לדעת?פשושון
אני יודע שזה אסור.. ראה בגמרא סוכה דף נא
"וספדה הארץ משפחות משפחות לבד משפחת בית דוד לבד ונשיהם לבד" אמרו והלא דברים ק''ו ומה לעתיד לבא שעוסקין בהספד ואין יצר הרע שולט בהם אמרה תורה אנשים לבד ונשים לבד עכשיו שעסוקין בשמחה ויצה''ר שולט בהם על אחת כמה וכמה.
נשמע מופרך... אני הכרתי אישית בחורות מסניפים מעורבים שבעקבות הסניף עברו עבירות שאין המקום לפרטן.
(מאז חזרתי בתשובה ברוך ה')
כל זה בשביל קירוב..? נראה לי יותר שזה מקרב את הגלות
א"א לדעת כי אני לא יודע על מה הם סומכיםמאיר.
אני יודע שהרב שרלו בעד חברה מעורבת מלכתחילה
אני בטוח שהרב דרוקמן יודע מה קורה בבני עקיבא
והוא גדול הדור לפחות בעיני
אני יודע על עשרות ערים וישובים בהם פועלים סניפי בני עקיבא
והרבנים המכובדים לא עושים בנידון כלום כי לא צריך כלום
ותהיה בטוח שגם בסניפים כמו אריאל וכו ומבנות של רבנים
וגדולים יש העושות מעשים ועברות שאין המקום לפרטם
עשיית המעשה אינה מעידה בכהוא זה על רוח הפעילות ואופי התנועה
חבל שיש פה דמגוגים שפלים שמנסים לשחרר אגנדה מטורפת נגד תנועת בני עקיבא שהיא ה-תנועה של המגזר הדתי לאומי
חבל לי שאנשים לוקחים גמרות ומסלפים את המובן מהם
יש פה מצוקה של נערה נכון? היא צריכה עזרה נכון?חיית המתכת
אז למה להתחיל להיתדיין על תנועה מעורבת ורבנים??
היא מבולבלת וצריכה תמיכה ועידוד ועצות טובות,
אז מה הקטע עכשיו להוכיח אותה על תנועה מעורבת?
תנו לה עצות שימושיות, לא תוכחות.
ואם רוצים לעשות על זה דיון,
תפתחו שרשור חדש, לא לנצל שרשור.
שתשאל רב...מאיר.
כמו שאמרתי היהדות איננה סטיקר
יש מציאויות מורכבות ואין פה לאף אחד כוח לפסוק הלכה כמו לרב
אם מפריע לה בהיבט ההלכתי שתלך לשאול רב כי המציאות הזו אינה מופיעה בשולחן ערוך
אם היא רוצה היבט מוסרי נתנו לה פה וזה בדיוק הדיון עכשיו
כאשר הוא אומר שאין לזה מקום ואני אומר שיש
אתה לא הדתיים כן בעיקר נוערמגניב%
אתה יכול להגיד שהם לא הרבנים שלךשואף לאור
אבל לא נכון לומר אני לא אוהב את שניהם,מפאת ביזוי ת"ח,שים לב
אין פה ביזוי תלמידי חכמיםמאיר.
האמירה פה הינה אינדיבידואלית ונוגעת לעצמי בלבד
אין פה שקר ואין פה ביזוי
יש להגיד את האמת והאמת היא שאת שניהם אני פחות אוהב
אם הייתי מספיק חוצפן ולא מפחד שינעלו לי תניק עקב דעות לא במקום על רב מבית אל
הייתי מביא גם קישור לאתר שהוכן עליו אם חומרים מפלילים
יש לך ציווי לאהוב כל אחד מישראל,ק"ו ת"חשואף לאור
להגיד באופן בולט אני לא אוהב אותם אולי כן נוגעת לביזוי ת"ח מאחר והיא מתייחסת להדרכה התורנית שלהם,אני באמת לא מתכוון להתייחס לדברים כמו הסאגה שאתה מעלה כאן ברמז ואני לא מבין בדברים האלו כלל,אני מייעץ גם לך ואילו מכיוון שגם אתה לא יכול להביע דעה בדברים שאין לך נגיעה אישית ו מסתמכים על אמירות שאין מקור לודאותם.
נווו באמת איפה הציווי הזה מופיע בתורה?מאיר.
הוא מופיע ככלל וברור שיש יוצאים ממנו
סביר להניח שאם תשאל את הרב אליהו האם הוא אוהב את "ההוא מהצפון"
התשובה תהיה שלילית
לגבי ההערה השניה נכון שאין לי מה להכנס בסיפור עצמו הספציפי ואף לא עשיתי ולא אעשה את זה פה
אבל רב שחוזר פעם אחר פעם על האגנדה שעשרות ספרים נכתבו עליה בסמס
לא רציני בעיני ועל כן אני אינדיבידואלית לא אוהב אותו
על מה הנו באמת ?שואף לאור
ההשוואה שלך מוגזמת.. בנוסף ואהבת לרעך כמוך זה ציווי,מה ז"א איפה זה כתוב ?
ב.אני אמנע מלהתייחס,גם לא הבנתי את כל הרמוז בדברים שלך
למה ההשוואה שלי מוגזמת?מאיר.
אם יש חיוב לאהוב כל יהודי
אז גם הוא מחויב נכון?
כפי שאמרת יש יוצאים מן הכלל,אך זה לא תלוי בהדרכה התורנית שלהשואף לאור
שלהם או לפסיקות,זה בכלל לא באותו עולם.
מכל מקום אני מקבל את ההערה שהעירו וכדאי להחזיר את הדיון לנושא המקורי,למרות שזה טבעו של פורום לצאת מיסוד הדיון לענפים ארוכים יותר אומנם כששמים לב ראוי לצמצם
נכון אני לא רואה ביזוי תלמיד חכם שאני אומר שאני לא אוהב אותומאיר.
אולי ביטול עשה וגם בזה אני לא חושב שאני עובר
להגיד שאתה לא אוהב מישהו זה לא ביזוידי"מ
זה תלוי בהקשר ובכוונהשואף לאור
ואתה החלטת גם מה ההקשר וגם מה הכוונהמאיר.
אמרתי לך זה אינדיבידואלי
לא "החלטתי" לפרש את הדבריםשואף לאור
כתבת את זה בהקשר מסוים של פסיקת הלכה,אם התכוונת אחרת אתה יכול להגיד,אומנם זה ההקשר שנוצר ביחס למה שהגבת.
לדי"מ בכלל הגבתי כללית.
כפי שאמרתי יש גם בעיה נוספת באמירה הזו כלפי ישראל,ק"ו כלפי תלמיד חכם,ולדעתי אם תחזור ותלמד במקורותנו על היחס כלפי ת"ח אתה גם תריח שמשהו לא בסדר באמירה הזו גם ממבלי להכנס לצד ההלכתי בדקדוק,אתה יכול בקלות לבחור להתנסח בצורה אחרת,זו ההערה שלי,מעבר לזה אין לי מה להוסיף
מתוקה!לא נולדתי
אלף כל את לא אשמה, מותר לך להביע רגשות... ![]()
כמו שאמרו תשמרי מרחק רציני ואל תדברי איתו כ"כ מעבר לדברים טכניים נצרכים.
כל אחד עושה טעיות.slashface
אז הוא עשה טעות ובא להתנצל. אז אני לא מבין מה לא בסדר?!
הם הרי לא רוצים שזה יקרה שוב, נכון?לא נולדתי
לכן הם שומרים מרחק.
ואם היא לא רוצה והוא כן, אז עוד יותר צריך לשמור מרחק ![]()
את ממש לא אשמה...
שונמית
גם מצידו אני לא מסכימה בכלל עם המעשה שלו, אבל אולי הוא באמת היה מובך ולא ידע איך להרגיע אותך.
ואני מבינה את המבוכה שלך ואת הבילבול, וממליצה ממש ליצור קצת מרחק ביניכם ולא להתפתות למחשבות של אופציה לקשר, אם את לא רוצה להיכנס לכל זה עכשיו. את יכולה גם להבהיר לו בצורה מכבדת וברורה שאת לא בעניין של קשר, תודה על התמיכה שנתן וזהו.
מוזמנת בחום לאישי...
את ממש לא אשמה...
שונמית
גם מצידו אני לא מסכימה בכלל עם המעשה שלו, אבל אולי הוא באמת היה מובך ולא ידע איך להרגיע אותך.
ואני מבינה את המבוכה שלך ואת הבילבול, וממליצה ממש ליצור קצת מרחק ביניכם ולא להתפתות למחשבות של אופציה לקשר, אם את לא רוצה להיכנס לכל זה עכשיו. את יכולה גם להבהיר לו בצורה מכבדת וברורה שאת לא בעניין של קשר, תודה על התמיכה שנתן וזהו.
מוזמנת בחום לאישי...
רק עכשיו קראתי את הכל..
וטהר לבנו
אז ככה... אני מסכימה לגמרי עם כל הדעות... יש מקום לזה שיש בעיתיות בתנועה מעורבת... השאלה היא איפה ובאיזה מציאות לדוגמה אצלנו אנחנו ישוב קהילתי דתי קטן סוג של חממה כולם דוסים כולם יודעים הכל על כולם ואוטומתית יש כאלה שזה מפריע להם אז הם עושים הכל כדי לפרוץ כל גבול לכיוון החילוני הם לא יגעו לבני עקיבא או לכל תנועת נוער אחרת אם לא יהיהו בנות והפוך אז ברגע שהם אצלנו אנחנו יכולים לקחת ולמנף אותם להרים אותם אנחנו שומרים עליהם שלא יתפרקו לגמרי ויורידו כל נטל דתי אבל במסגרת מקום שאוהב אותם ועושה צחוקים ולא רק רצינים לפחות בישוב שלי אני מאוד מאוד תומכת בחברה מוערבת ואנחנו בתור צוות הדרכה החברות והחברים הכי טובים של הערסים והערסיות והם יודעים שכל משו אנחנו תמיד בשבילם ושם לדעתי זה חשוב..
וחוצמזה לכל אחד יש את הדעות שלו זה מה שהכי יפה אפשר לדון על זה ולנסות לשכנע אבל לא לערב רבנים וכו' זה קצת מבזה 
את ממש לא אשמה...
שונמית
גם מצידו אני לא מסכימה בכלל עם המעשה שלו, אבל אולי הוא באמת היה מובך ולא ידע איך להרגיע אותך.
ואני מבינה את המבוכה שלך ואת הבילבול, וממליצה ממש ליצור קצת מרחק ביניכם ולא להתפתות למחשבות של אופציה לקשר, אם את לא רוצה להיכנס לכל זה עכשיו. את יכולה גם להבהיר לו בצורה מכבדת וברורה שאת לא בעניין של קשר, תודה על התמיכה שנתן וזהו.
מוזמנת בחום לאישי...
הוא עשה טעות אבל...אחת שלא מבינה
זה קורה כל בנאדם עושה טעויות ואני לא חושבת שבגלל זה היא כלכך צריכה לשמור ממנו מרחק בעיקר שלפי מה שהיא תארה הוא צדיק והוא עשה את זה מתוך מבוכה והוא התנצל והוא גם מודע עכשיו יותר למה שהוא עושה, ובכלל אני לא חושבת שזה רע קשר בגיל הזה אז כן להציב גבולות אבל לא צריך להגזים![]()
קשר שלא לשם נישואין אסור לפי הדרכת התורהשואף לאוראחרונה
ולפי תיאורה בודאי לא מדובר בדבר כזה,ולכן יש בעיתיות רבה מבחינת צניעות והשלכה אפשרית לזה היא כפי מה שקרה .הזהירות הנדרשת מפני מי שנפל בזה היא להתרחק מפני סיטואציה כזו.נפילה אחת יכולה לפתוח פתח לאחרת מכיוון שגדר ההרתעה התעמעם כשחצו אותו
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
..יהודי חסידיאחרונה
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
הפצות!!יהודי חסידי
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
וואודומיה תהילה
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי
וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
...יהודי חסידי
....יהודי חסידי
...יהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
אני חדשההרהמורניק
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
שלוםטאטע מלך העולם
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
אמממטאטע מלך העולם
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
בד"כ זה כן סותריהודי חסידי
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
כן...יהודי חסידי
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
וואי תודה!טאטע מלך העולם
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...






