מה הופך סניף לסניף טוב?Look Smile

בס"ד

 

אהלן,עוד מעט אני נכנס להדרכה בסניף אריאל

כשהייתי חניך הסניף היה סניף פעיל,בזמן האחרון הוא קצת מצוקמ'ק,

פחות חניכים,מדריכים של כ"כ משקיעים מבנה קצת מוזנח...

 

ניסו כמה פעמים להרים אותו,היהו תקפות טובות וגם פחות.

 

ב"ה אני מתכוון לתרום בו כמה שאני יכול,

אז מה לדעתך הופך סניף לסניף טוב?

אשמח לשמוע רעינות הצעות נקודות או כל דבר אחר,

שיכולים לעזור לשפר את הסניף או לעזור בהדרכה

 

תודה מראש

נתנאל

קודם כל, הדבר הכי חשוב זה להאמין בסניף!סבבה אגוזים!

אח"כ (לדעתי) מאוד חשוב לתת לחניכים הרגשה טובה! שתמיד יהיה שמח בסניף! זרימה!

שיהיה שווה כזה.... ושהכל יהיה פעיל.

זה מה שיש לי בנתיים... ברוכה והצלוחה...

תודה Look Smile


הופ טרללה Look Smile


קומונרית/קומונר יכולים לצ'קמק סניף בשניות.מגדלור באפלה
ובאותה מידה להעיף אותו לגבהים מטורפים. הנקודה היא לאוו דווקא קומונר/קומונרית אלא בכללי המובילים של הסניף- אם זה לא הקומונרית זה צריך להיות הצוות. צוות טוב זה סניף טוב.
להפיל על הקומונר זה תמיד נוח וקלדי"מ
אבל צריך לזכור שהקומונר צריך צוות שישתף איתו פעולה בלי זה אין לו הרבה מה לעשות
אתה.חפרנית גאה=)
קודם כל נתחיל בקטן- אתה כמדריך תשקיע בשבט שלך- (פעולות כל שבוע וכו') והם ירצו לבוא.
בגדול יותר- תסחף את הצוות להרים עוד דברים. פעולות סניפיות שוות, מבצעים לגיוס חניכים וכו'..
והכי חשוב, באמת, בלי טיפת ציניות, להאמין שיש לך את הכוח. להאמין שאתה יכול לשנות. להאמין שאתה יכול להרים את הסניף. ואם יש לך את הרצון להרים את הסניף, אז עוף על זה!! בהצלחה רבה!!
גאוות יחידהאני תמיד
תחדירו לחניכים שאנחנו (יכולים להיות) סניף טוב. שהם טובים תשירו מורלים תמציאו מורלים. גאוות יחידה זה חשוב לסניף. מאוד.
תודה רבה Look Smile


קודם כל אתה מדריך ודואג לשבט שלך.מישהי=)

לסניף, יש את הקומונר שהוא דואג לטכני של הסניף

למדריכים וכו'..

 

בתור מדריכה, קודם כל השבט שלי היה לי חשוב

אח"כ הקומונרית ושאר הסניף והצוות וכו'.

למה? כי אני לא באה לשנות את הסניף

אני באה לשנות את השבט שלי.

להפוך אותם לאנשים עם ערכים, והם, כשהם יהיו מדריכים

הם גם ישנו את השבט שלהם, וככה זה יימשך.

 

בקשר לסניף, בישבצים אתה יכול לנסות להציע

לעשות יום שפ"ה, שזה יום שיפור הסניף-

ניקיון, צביעה (חודש ארגון וזה)

ולעשות פעילויות סניפיות, שיגבשו את כולם.

אבל קודם השבט שלך לשבטים אחרים ולסניף.

כי אותם אתה מחנך, בהם אתה משקיע וגם אותם אתה תאהב.

 

זה ממש טוב שבאים מלאי רצון ומוטיבציה, זה כיף לראות את זה.

ואם כל מדריך ישקיע בשבט שלו, יהיו אחלה שבטים.

ותקוו שיהיה קומונר טוב

תודה על הנקודה,קיבלתיLook Smile


תיצרו מטרה לסניףשירה חדשה~

ברגע שיש מטרה לקבוצה, היא נהיית הרבה יותר איכותית.

חוצמזה שברגע שהמדריכים איכותיים ועושים הכל בשביל החניכים שלהם-החניכים מחזירים אהבה..

חפירה... אבל משתלמת תמימוש
דבר ראשון, כל הכבוד על השאלה!
זה מראה שאתה לתפקיד מתוך רצינות ואכפתיות וכאלו מדריכים תנועת נוער צריכה!!

דבר שני, כמו שאמרו פה-
למדריך יש 2 תפקידים עיקריים,
להיות מדריך של הקבוצה שלו על כל המשתמע מכך... (אפרט בהמשך בעז"ה).
והתפקיד השני זה ברמת הצוות והסניף.

סניף:
כדנ שיהיה סניף! טי אפשר שכל קבוצה תפעל לבד.
לכן יש צוות מדריכים, והם צריכים לדאוג לא רק לפעילויות קבוצתיות אלא גם לפעילויות סניפיות.

אחד הדברים שמעלה את כמות החניכים ואת הרצון שלהם לבוא לסניף, זה שיש פעילויות באופן רציף, שלא תהיה תקופת יובש.
מצד שני, חייב לשים לב שהפעילויות ברמה!
כי אם הם יהיו מאורגנות ברגע האחרון, בלי פרסום מספיק ובלי השקעה- זה לא יעבוד!
במקרה כזה עדיף פחות פעילויות ושהקצצ פעילויות שיהיו, יהיו ברמה!
כמובן שאפשר לעשות גם הרבה פעילויות וגם על רמה וזה הכי טוב!
מהנסיון שלי זה מעלה את הכמות של החניכים בצורה משמעותית.

כמובן שטפשר לעשות סתם פעילויות בשביל הכיף, אבל כדי להפוך סניף לאיכותי לא רק בכמות אלא במידות ובאישיות- מומלץ לעשות פעילויות שילמדו מהי ערבות הדדית, עזרה לאחר, בקיצור פעילות ערכית!

בנוסף, כמו שכבר אמרו פה, יש מרכיב מאוד משמעותי והוא המורל הסניפי.
הסניף חייב להרגיש שהוא הסניף הכי טוב, ליצור מורלים חדשים בפעילויות תנועתיות לשים צופר סניפי וכל דבר שיעלה את הגאווה הסניפית.

כמובן שאת כל הדברים האל אי אפשר לעשות לבד, וחייב צוות שיפעל כמו שצריך.
איך עושים את זה?
דבר ראשון ישיבות צוות, זמן שבו מתכננים ארועים, מסכמים דברים שעשיתם ועוד.
דבר שני, כמו שהחניכים צריכים הוואי סניפי וקבוצתי ככה גם הצוות צריכים הוואי צוותי, וזה על יגי ערבי צוות, שיחות לצוות וכו'...
דבר שלישי, הרבה פעמים קורה מצב שלא כל הצוות פעיל, אחד מהדברים שעוזרים זה חלוקת הצוות לוועדות.
לדוגמא: ועדת אירועים, פרסום, הוואי, מפקד ותפילה, בוגרים וכו'
החלוקה לוועדות עוזרת בכך שיש ליותר אנשים מהצוות מקום להביע את עצמם ולפעול.
וגם ככה דברים לא נופלים מתחת לשולחן...
כמו פרסום, צופרים וכו'...
כי לכל אחד יש אחריות.

הגענו לקבוצה...
נכנסת להדריך קבוצה, ויש לך מספר ילדים ונשמות שאתה עכשיו הולך להיות דמות מאוד משמעותית ומשפיעה עבורם.
זה אחריות עצומה!! כל מעשה קטן שלנו משפיע!
אז איך עושים את זה ?!
דבר ראשון, אישיות לדוגמא!
אתה צריך להיות כמה שיותר אישיות בעבורם.
בלבוש, קיום מצוות, ערכים, יחס, סגנון דיבור, השקעה וכו'...
הרבה מהפעולות שמעבירים אחרי כמה שנים משתכחות, ומה שנשאר זה החוויה עם המדריך, מה שלמדנו ממנו, מהאישיות שלו.

דבר שני,
הפעולות עצמם!!
הרבה מדריכים לצערי מכינים ברגע האחרון, ולא מושקע, ולפעמים סתם משחק כדורגל...
יש לך כלי עצום בידיים!
הצניכים באים לשמוע ממך פעולה!
אתה יכול להפוך אותה סתם שיהיה להם כיף, ואתה יכול להפוך את הכיף הזה למשמעותי!
להתחיל לחשוב גבוה!
לא רק ברמה שהיום רוב המדריכים חושבים. כמו: גיבוש והקשבה.
שזה חשוב!! אבל את כל הדברים האלה כמו ערבות הדדית, עזרה לאחר, קבלת השונה אפשר להעביר להם בתוך פעילות יותר עמוקה.
ככל שתדרוש מהם יותר, הם יעלו יותר וגם יהנו יותר.
כמובן שצריך להכין את הפעולה בצורה שתתאים להם, ולומדים את זה.

דבר שלישי,
מה קורה מעבר לפעולות...
אננ ממליצה לעשות לעצמך רשימה של החניכים
(מנסיון זה עובד)
ןלרשום בה תכונה טובה של החניך, כשרון מיוחד, משהו שצריך שיפור , שאתה רוצה לעזור לו לקדם...
ולמלא עם הזמן ולהשתמש בזה!
איך משתמשים?
לדוגמא יש לך חניך כריזמטי, אתה תבנה פעולה שיש לו מקום לסחוף אחריו את הקבוצה למשהו חיובי, תדבר איתו בשחנ"ש על זה שראית שיש לו את הכוח הזה וכמה ד רים אפשר לעשות איתו- זה נקרא להעצים את החניך.
חניך שמבחינה חברתית הוא לא משהו בקבוצה, ואתה רוצה לעזור לו-
יכול להיות שהוא טוב בציור, בהצגה או משהו אחר
ותתן לו מקום בקבוצה להביע את זה, וככה הקבוצה תקבל אותו ותתן לו מקום.

דבר רביעי,
קביעת מטרות קבוצתיות:
הרבה פעמים נוהגים לזלזל בזב- כי למי יש זמן וכוח... אבל זה משמעותי!
אם אתה רוצה לנצל את ההדרכה שלך, ולא לצאת עם תחושת פספוס אח"כ ממליצה בחום לעשות את זה!
לקבוע במה אתה רוצה לקדם את הקבוצה, איזה ערך בוער אצלך ואתה רוצה שגם בקבוצה יבער, מה צריך לשפר, מה צריך לחזק
כל כמה חודשים לעשות את זה,
ולפי זה לבנות את הפעולות והפעילויות!
זה משמעותיייי!!!

טוב חפרתי ממש...

עוד משהו שחשוב לדעתי,
זה לדעת לשלב, אומנם כתבתי פה הרבה דברים וזה דורש זמן והשקעה
אבל חשוב לא להזניח את הבית, המשפחה, הלימודים, החברים...
גם זה דוגמא אישית לחניכים וזה חשוב כי זה יתן לך כוח!

ולסיום, לשאוף למצויינות, לעשות כל דבר בצורה הכי טובה שאפשר!!!

בהצלחה רבה!
וואו בכלל לא חפרת,ממש תודה!קיבלתיLook Smile


משפחתיות...ariko

במיוחד בסניפים קטנים יותר, חשוב לגבש א הסניף בתור סניף, ולא רק את השבטים...
לעשות כל כמה זמן פעולות דו שבטיות, ולאו דווקא שבטים צמודים בגיל, 
שהמדריכים יהיו ביחסים טובים ויכירו גם את החניכים מהשבטים האחרים וכו'

סניף טובמוטי113

סניף טוב לדעתי נמדד במספר מדדים:

א. כמה הוא מהווה חלק מחיי החניך. אם הסניף מהווה חלק גדול בחיי החניכים והם רואים בו סוג של בית וטוב להם וכיף להם לבוא אליו, מדובר בסניף ביתי וטוב.

ב. כמה הוא חינוכי. סניף שהמדריכים בו מעבירים מסרים (לא דווקא בפעולות אלא בעיקר לא בפעולות) חינוכיים וערכיים לחניכים שלו, ושבכל ההחלטות שלו והדברים שהוא עושה מעורבת חשיבה חינוכית, מדובר בסניף חינוכי וטוב.

ג. הבוגרים. זה מדד מעט בעייתי, בגלל שבוגרים בדרך כלל הולכים לסקאלה רחבה של סגנונות (תלוי באיזה סניף אבל בגדול הקביעה הזו נכונה) קשה לפעמים לומר איזה סוג של אנשים הסניף מוציא החוציא. אני חושב שסניף שהבוגרים שלו הם אנשים שבחרו בדרך חיים חיובית, ערכית, תורנית, מעיד על הסניף שיש בו איכות. זה אומנם לא מדויק כי הרבה פעמים זה גם חינוך מהבית, אבל אם סעיף א + ב + ג באים טוב לידי ביטוי זה אומר שלסניף היה חלק משמעותי בחינוך הנער.

ד. יש שיאמרו שהסעיף הזה הוא הבסיס להכל, אני לא בטוח בזה, אבל יש בסעיף הזה חשיבות ענקית בעיניי:

כמה תורניות יש בסניף. לטעמי, סניף, אפילו יש בו בנים בנות אבל הוא תורני והערכים שבו הם תורניים והתפילות בו רציניות הוא סניף מוצלח וטוב.

 

כתבתי את הסעיפים מהבסיס אל שאר אבני הבנין. כך אני גם רואה את זה- לדעתי זה המבט הראוי. 

אפשר להוסיף עוד מדדים כמו כמה הצוות מתפקד, כמה חניכים באים לפעילויות, כמה הבוגרים שותפים במה שנעשה בסניף אבל אני רואה את המדדים הללו כמדדים משניים ולא כמדדים ראשיים כמו הסעיפים שלמעלה.

 

 

לך, כמדריך שנכנס להדרכה, אשמח לומר שלא משנה איך תדריך או כמה חניכים ואיפה, הכי חשוב שתיגש למשימה ברצינות. אל תזרוק על ההדרכה. תבוא בראש של לעבוד קשה. 

 

בהצלחה רבה.

תודהLook Smileאחרונה


חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך