דבר ראשון, כל הכבוד על השאלה!
זה מראה שאתה לתפקיד מתוך רצינות ואכפתיות וכאלו מדריכים תנועת נוער צריכה!!
דבר שני, כמו שאמרו פה-
למדריך יש 2 תפקידים עיקריים,
להיות מדריך של הקבוצה שלו על כל המשתמע מכך... (אפרט בהמשך בעז"ה).
והתפקיד השני זה ברמת הצוות והסניף.
סניף:
כדנ שיהיה סניף! טי אפשר שכל קבוצה תפעל לבד.
לכן יש צוות מדריכים, והם צריכים לדאוג לא רק לפעילויות קבוצתיות אלא גם לפעילויות סניפיות.
אחד הדברים שמעלה את כמות החניכים ואת הרצון שלהם לבוא לסניף, זה שיש פעילויות באופן רציף, שלא תהיה תקופת יובש.
מצד שני, חייב לשים לב שהפעילויות ברמה!
כי אם הם יהיו מאורגנות ברגע האחרון, בלי פרסום מספיק ובלי השקעה- זה לא יעבוד!
במקרה כזה עדיף פחות פעילויות ושהקצצ פעילויות שיהיו, יהיו ברמה!
כמובן שאפשר לעשות גם הרבה פעילויות וגם על רמה וזה הכי טוב!
מהנסיון שלי זה מעלה את הכמות של החניכים בצורה משמעותית.
כמובן שטפשר לעשות סתם פעילויות בשביל הכיף, אבל כדי להפוך סניף לאיכותי לא רק בכמות אלא במידות ובאישיות- מומלץ לעשות פעילויות שילמדו מהי ערבות הדדית, עזרה לאחר, בקיצור פעילות ערכית!
בנוסף, כמו שכבר אמרו פה, יש מרכיב מאוד משמעותי והוא המורל הסניפי.
הסניף חייב להרגיש שהוא הסניף הכי טוב, ליצור מורלים חדשים בפעילויות תנועתיות לשים צופר סניפי וכל דבר שיעלה את הגאווה הסניפית.
כמובן שאת כל הדברים האל אי אפשר לעשות לבד, וחייב צוות שיפעל כמו שצריך.
איך עושים את זה?
דבר ראשון ישיבות צוות, זמן שבו מתכננים ארועים, מסכמים דברים שעשיתם ועוד.
דבר שני, כמו שהחניכים צריכים הוואי סניפי וקבוצתי ככה גם הצוות צריכים הוואי צוותי, וזה על יגי ערבי צוות, שיחות לצוות וכו'...
דבר שלישי, הרבה פעמים קורה מצב שלא כל הצוות פעיל, אחד מהדברים שעוזרים זה חלוקת הצוות לוועדות.
לדוגמא: ועדת אירועים, פרסום, הוואי, מפקד ותפילה, בוגרים וכו'
החלוקה לוועדות עוזרת בכך שיש ליותר אנשים מהצוות מקום להביע את עצמם ולפעול.
וגם ככה דברים לא נופלים מתחת לשולחן...
כמו פרסום, צופרים וכו'...
כי לכל אחד יש אחריות.
הגענו לקבוצה...
נכנסת להדריך קבוצה, ויש לך מספר ילדים ונשמות שאתה עכשיו הולך להיות דמות מאוד משמעותית ומשפיעה עבורם.
זה אחריות עצומה!! כל מעשה קטן שלנו משפיע!
אז איך עושים את זה ?!
דבר ראשון, אישיות לדוגמא!
אתה צריך להיות כמה שיותר אישיות בעבורם.
בלבוש, קיום מצוות, ערכים, יחס, סגנון דיבור, השקעה וכו'...
הרבה מהפעולות שמעבירים אחרי כמה שנים משתכחות, ומה שנשאר זה החוויה עם המדריך, מה שלמדנו ממנו, מהאישיות שלו.
דבר שני,
הפעולות עצמם!!
הרבה מדריכים לצערי מכינים ברגע האחרון, ולא מושקע, ולפעמים סתם משחק כדורגל...
יש לך כלי עצום בידיים!
הצניכים באים לשמוע ממך פעולה!
אתה יכול להפוך אותה סתם שיהיה להם כיף, ואתה יכול להפוך את הכיף הזה למשמעותי!
להתחיל לחשוב גבוה!
לא רק ברמה שהיום רוב המדריכים חושבים. כמו: גיבוש והקשבה.
שזה חשוב!! אבל את כל הדברים האלה כמו ערבות הדדית, עזרה לאחר, קבלת השונה אפשר להעביר להם בתוך פעילות יותר עמוקה.
ככל שתדרוש מהם יותר, הם יעלו יותר וגם יהנו יותר.
כמובן שצריך להכין את הפעולה בצורה שתתאים להם, ולומדים את זה.
דבר שלישי,
מה קורה מעבר לפעולות...
אננ ממליצה לעשות לעצמך רשימה של החניכים
(מנסיון זה עובד)
ןלרשום בה תכונה טובה של החניך, כשרון מיוחד, משהו שצריך שיפור , שאתה רוצה לעזור לו לקדם...
ולמלא עם הזמן ולהשתמש בזה!
איך משתמשים?
לדוגמא יש לך חניך כריזמטי, אתה תבנה פעולה שיש לו מקום לסחוף אחריו את הקבוצה למשהו חיובי, תדבר איתו בשחנ"ש על זה שראית שיש לו את הכוח הזה וכמה ד רים אפשר לעשות איתו- זה נקרא להעצים את החניך.
חניך שמבחינה חברתית הוא לא משהו בקבוצה, ואתה רוצה לעזור לו-
יכול להיות שהוא טוב בציור, בהצגה או משהו אחר
ותתן לו מקום בקבוצה להביע את זה, וככה הקבוצה תקבל אותו ותתן לו מקום.
דבר רביעי,
קביעת מטרות קבוצתיות:
הרבה פעמים נוהגים לזלזל בזב- כי למי יש זמן וכוח... אבל זה משמעותי!
אם אתה רוצה לנצל את ההדרכה שלך, ולא לצאת עם תחושת פספוס אח"כ ממליצה בחום לעשות את זה!
לקבוע במה אתה רוצה לקדם את הקבוצה, איזה ערך בוער אצלך ואתה רוצה שגם בקבוצה יבער, מה צריך לשפר, מה צריך לחזק
כל כמה חודשים לעשות את זה,
ולפי זה לבנות את הפעולות והפעילויות!
זה משמעותיייי!!!
טוב חפרתי ממש...

עוד משהו שחשוב לדעתי,
זה לדעת לשלב, אומנם כתבתי פה הרבה דברים וזה דורש זמן והשקעה
אבל חשוב לא להזניח את הבית, המשפחה, הלימודים, החברים...
גם זה דוגמא אישית לחניכים וזה חשוב כי זה יתן לך כוח!
ולסיום, לשאוף למצויינות, לעשות כל דבר בצורה הכי טובה שאפשר!!!
בהצלחה רבה!