נוער לומד פיתה פיתה

בוקר אור.

 

נוער-אתם לומדים? לבד? בחברותא? בשיעור?

מה אתם לומדים?

 

אז אני, בתור נוער לומד (חברותות. הרב עמיטל, הרב קוק, תנך וקצת גמרא) חשבתי על לרכז כאן את כל מה שאתם חושבים שיכול לעזור לנוער ללמוד.

ללמוד תוך כדי הלימוד לבגרויות, תוך כדי הפעולות בסניף וההתנדבות בעמותה הזאת או האחרת.

 

אז-

איזה ספרים אתם ממליצים ללמוד?

איך?

איך בוחרים עם מי ללמוד?

איך יודעים מה מתאים לי?

 

ו-

איך מוצאים מרץ וזמן ללמוד?

איך מוצאים את החדווה הזאת?

איך הופכים את הלימוד למשמעותי וקבוע?

 

(@*בננית*)

 

ה' עימכם.

אשמח להוסיףמוטי113

אמנם לא הצלחתי השנה מסיבות כאלה ואחרות אך אני רואה את עניין הלימוד כדבר שצריך לקבוע לו עיתים.

מקיץ לפני שנתיים סידרתי "נוהל בוקר" ו"נוהל ערב" כאשר נוהל בוקר מתחיל בלצאת מהמיטה ונגמר כשהגמרא נסגרת אחרי התפילה.

ברגע שאדם קובע זמנים מסודרים וקבועים ביום ללימוד, גם אם זה לא לימוד ארוך אלא 20 דקות סך הכל, זה עושה אותו משהו שונה לגמרי. 

כדאי לעסוק בזמנים הללו בחשיבות לימוד התורה והעיסוק בה- יש את אורות התורה ותפארת ישראל שאפשר ללמוד אותם (הם מורכבים, כדאי לשמוע שיעורים באינטרנט על הספרים הללו)

אויקמנו ונתעודד

בס"ד

 

הזכרת לי כמה אני מתגעגע לגמרא שלי...

 

לומד שמו"ת, גמרא, רמב"ם ולפעמים קצת אורות.

 

לבד ובחברותא עם אבא.

 

כמו שמוטי אמר, הקביעות היא הדרך הטובה ביותר לגרום לעצמך ללמוד.

וחוץ מזה צריך פשוט לאהוב את זה. ולכן צריך למצוא את מה שהאדם יהנה ויאהב ללמוד

קראתי מה אמרתמוטי113

והזכרת לי שני דברים מאד חשובים!

האחד - אדם צריך ללמוד איפה שטוב לו. כלומר ראוי לחפש ביכנ"ס שנעים לך ללמוד בו וטוב לך בו.

השני - ע"פ פסקה של הרב קוק (שוב בעוונותי אני לא זוכר איפה היא) יש לאנשים מסויימים שייכות יותר לאגדתא ולאחרים לשמעתתא, כלומר על האדם ללמוד דברים שהוא חפץ ללמוד, שטוב לו ללמוד ושהוא מרגיש שמפתחים אותו. 

בשלב הראשון של הלימוד לדעתי אדם צריך לעסוק רק במה שטוב לו, זה בא מהאמונה שמתוך שלומד וטוב לו ילמד דברים שלעתים הוא פחות מתחבר אליהם. 

בעיהשואף לאופק

מה אעשה ואני לא נהנה ללמוד כמעט כלום?

ואם אני מתחיל ללמוד תמיד יש דברים שאחשוב עליהם? ( גם אם זה בלימוד בקביעות)

קשה לי להאמין שעברת על כל התורה ולא נהנת מכלוםמוטי113

יש כל כך הרבה ספרים וכל כך הרבה דברים שאפשר ללמוד, בטוח שיש משהו אחד, אחד! שתתחבר אליו. 

עזרהשואף לאופק

יש מצב שתתן כמה סוגים של דברים שאפשר ללמוד מסגנונות שונים שיכולים לעניין גם אנשים רחפנים שלא אוהבים להתעמק יותר מדי אבל מצד שני רוצים ללמוד משהו מעניין ובעל משמעות

ר צדוק. ר מברדיצב. ר נחמן. רמבם. ר' קוק...נפש חיה.
ר צדוק-צדקת הצדיק. פרי צדיק. עוד ממנו...
הברדיצ'ובר- קדושת לוי
ר נחמן על שלל ספריו-השתפכוצ הנפש משיבת נפש לקוטי הלכות ליקוטי עצות

רמבם-הלכות דעות. תשובה. היד החזקה ללמוד על הסדר את היד החזקה.

הרב קוק-אור. אורות. אורות הקודש.. החמישייה הלבנה.....

הכשרת האברכים
חובת התלמידים
שניהם של אדמור מפיאסצנה
בן איש חי-מחולק לפי פרשות השבוע.
הלכה אגדה מוסר ודרש .
מה עוד?
ספרי החפץ חיים-גם הקונטרסים שלו.
יש לו מהממים....
יש ב"מכון מאיר" באתר אינטרנט הרבה סוגי הרצאות ושיעורים בנושאים שונים.
כנל באתר החרדי יותר "הידברות".
רק לבחור.
לטעום ולראות מה אוהבים....
בהצלחה גדולה!
רציתי להוסיףנפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך א' באב תשע"ה 00:38

שלקרוא רק פשט- עם מפרשים- זה מאד מאד יפה!
אפשר להתמקד כל פעם במפרש אחר.
ממליצה- רש"י כבסיס.
על גביו להוסיף כל פעם קצת. 
מה שאוהבים.

מתיקות התורה מובטחת....
בהנאה!!
- השיר הנ"ל לא לשמיעה כרגע [כי הוא עם מוזיקה] - אבל הוא...  מתוק...-



"אם היו בני אדם מרגישים
את מתיקות וערבות טוב התורהאוהב
היו משתגעים ומתלהטים אחריהאוהב
ולא יחשב בעיניהם מלא עולם כסף וזהב- למאומה
כי התורהגבעונימלךדוס כוללת 
כל הטובות שבעולםמרחף"

 

יש לי המלצהקמנו ונתעודד

בס"ד

 

תתחיל בללמוד מה שבכל מקרה חייבים ללמוד, גם אם לא אוהבים. שמו"ת והלכה.

 

ובעז"ה זכות התורה והעמל יעמדו לך שיפתחו בפניך גם שאר מקצועות התורה.

בעיקרון השנה היה לי די פשוטמאיר.

למדתי בבוקר לפני התפילה(כשקמתי בזמן) בלימוד של שני פסקאות ברב סלוביציק ב"על התשובה"
ואחרי התפילה השאיפה הייתה לשני פרקי תנך
בערב גמרא ורמבם יומי
ובין לבין קראתי ספרי הגות של הרב ליכטנשטין הרב שג"ר והר עמיטל
ולפני שבת בחורף בעיקר את הרב מדן על פרשת השבוע
למדתי די לבדי...אבל לפעמים כשיצא עם אחשלי גמרא אז היה לימוד עצבני
מדי פעם הייתי לוקח איזה צעיר מהחמישית ולומד איתו


בעיקרון זו עבודה סיזיפית
אתה לומד ולומד ולא רואה את הסוף
אבל הפסוק אומר לב חכם לימינו ולב כסיל לשמאלו
חכם רואה כמה למד והספיק
הכסיל רואה כמה עוד נשאר
וזה נותן כוחות המון כוחות

רעיון יפה (:ב.ש.מאחרונה

שני פרקים בתנ"ך כרגע ספר שמואל ביום (פשט וקצת פירושים)-לבד, הרמב"ם היומי-לבד,

גמרא עם אבא בשבתות,

ובמסגרת של בית מדרש לנוער פעמיים בשבוע עם מרצים שונים,רק בחופש.

---

לדעתי לא כדאי תמיד ללכת דווקא לדברים הכי רחוקים וקשים,ללמוד מה שמספק אותך.

ולא תמיד יש באמת כוח ומרץ אבל אתה יודע שאם תוותר לעצמך רק היום על פרק זה ילך ויישכח (מניסיון), אז בהתחלה אתה צריך להכריח את עצמך קצת ואח"כ זה כבר בא מתוך שמחה,ככה זה אצלי..

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך