סתם שאלה...google

קראתי את הפרשה ועלתה לי שאלה דיי קשה...בפרשת שבוע לומדים על הצבא של בני ישראל שהרגו את המידיינים,בהתחלה הם הרגו רק את הזכרים ואז אחרי זה שהם חוזרים משה מתעצבן עליהם למה הם לא הרגו את הנשים הרי הן גרמו ליהודים לחטוא...

אז הוא מדגיש "כל אישה היודעת איש הרוגו...וכל הטף אשר לא ידע...החיו לכם"...

רש"י שם אומר (וכל אשה יודעת איש- ראויה להבעל אף על פי שלא נבעלה) שבעצם הם היו מצווים להרוג את כל הנשים של מדיין גם את האלה שלא עשו כלום,נשים של מדיין שלא השתתפו בלהחטים את עם ישראל...

מה ההיגיון פה? למה להרוג את כולם? למה לא להרוג רק את מי שהחטיאו? איפה המוסריות פה?

במקום להעריך את הנשים של מדיין שלא השתתפו בלהחטיא את עם ישראל(אע"פ שהמלכים שלהם עודדו את זה) הורגים אותם גם??

אשמח לתשובות

כנראה המוסרנשח התורה שונה מהמוסר המעוות המקובלדי"מ
אני יודע של ציונים רץאדוקים זה דבר מפתיע
^^^פשושון

חוץ מזה, שודאי אנחנו סומכים על משה רבינו שלא רצה להכות את היאור ואת העפר כי הם הצילו אותו בשעתם,

(אע"פ שהם לא מרגישים כלום ממילא), שהמוסריות שלו מאד גבוהה הרבה יותר משלנו.

 

אבל בעיקרון שאלה יפה... תורה היא וללמוד אנחנו צריכים

 

 

שאךה טובה! אני חושבת שיש לזה תשןבה בחזלנפש חיה.
בעה בלינדר כשיהיה לי זמן אבדוק.
ובכלל אגיב
למה. את לא מששרת נכון?די"מ
אני באמץ צכה לעבוד על זה.... אל יאוש זה יקרה מתישהונפש חיה.
זה ממש פשוט צפי בסרטוןדי"מ
אוי ואבוי!פוסעת

למה העלת את השאלה הזאת??

עכשיו די"מ יחפור לנו שוב כמה ששום דבר לא מוסרי והכל מעוות...

 

סתם... הלוואי עלי להספיק לקרוא את הפרשה לפני שבת, וגם בתוך שבת...

סליחה??מוסר מעוות??google

זה לא מוסר מעוות...זה מוסר...זה מה שהאדם הנורמלי והשכל הפשוט אומר...שאי אפשר לטבוח בנשים שלא עשו כלום...

אולי ספר לנו מה זה מוסר אמיתי לפי הדעה שלך?

 

עוד אחד שחושב שהוא יותר מוסרי מהבורא.הדרכה
אין עניין להתנגח. השאלה כשאלה מצוינת. ויש לברר בה.נפש חיה.
ויש לנצוא תשובות.
ולהבין ממה האמירה נובעת
לא כל תהייה כדאי לה שתזכה ל "מחמאות" ......
כי ככה ה' ציווהארץ ישראל שלנו
צריך לסמוך עליו שזה הצעד הכי טוב בישבילנו
תשובה לא מועילה למה ה' ציווה מה זה מלמד אותנומגניב%


אמונה..אל תיראי
תעשה טובה...google

רציתי תשובה פרקטית שתסביר...לא דברים באוויר...גם אני יודע שכל מה שה' עושה זה טוב וצודק והכל ,אבל דיברתי על סיבה הגיונית שתסביר אתזה...

 

לענ"ד זאת התשובהפשושון

כתוב בפסוק "הן הנה היו לבני ישראל בדבר בלעם..."  פירש רש"י הן הנה- מלמד שהיו מכירים אותן, זו היא שנכשל פלוני בה

משמע שגם הם היו חלק מהתרגיל...

 

ככה גם משמע מהמדרש... שכותב שהם עשו חנויות.. עם זקנה מבחוץ וילדה מבפנים, הזקנה אומרת מחיר גבוהה והילדה אומרת מחיר נמוך. ואח"כ הייתה יוצאת בחורה ומפתה אותו..

 

 

 

בואי נעשה חלוקהמוטי113

יש את אלה שבמקום יענו לך על השאלה יצעקו עליך שאתה ציייוונייי ושאוי לנו מעלבונה של תורה שזה מה שיהודונים עושים.

יש את אלה שיאמרו לך צודק צודק.

 

תראה - מצד אחד, אנו לא שופטים בעיניים של מוסר אנושי אלא בעיניים של מוסר אלוקי. 

זה אומר שאנו לא נלך למקורות זרים אלא נבדוק בפרשנים למה יש דרישה להרוג את כל הנשים.

מצד שני - השאלה אכן ראויה כי לכאורה נראה שאין עניין באמת להרוג את מי שלא חטא.

אני חושב שכדאי לבדוק מה הפרשנים אומרים על העניין הזה. 

לא הבנתי את השאלה..דבש חריף
א. מי קובע מוסר? איך אדם יכול לשאול איפה המוסריות? מי קבע שיש דבר כזה?

ב.הדין מצד הגוי
ט גוי הבא על בת ישראל: אם אשת איש היא - נהרג עליה; ואם פנויה היא - אינו נהרג. י אבל ישראל שבא על הגויה, בין קטנה בת שלש שנים ויום אחד בין גדולה, בין פנויה בין אשת איש, ואפלו היה קטן בן תשע שנים ויום אחד - כיון שבא על הגויה בזדון, הרי זו נהרגת, מפני שבאת לישראל תקלה על ידיה, כבהמה. ודבר זה מפורש בתורה, שנאמר: "הן הנה היו לבני ישראל... וכל אשה יודעת איש למשכב זכר הרוגו" (במדבר לא,טז-יז)

אפשר לומר שלא חילקו שם כי הן היו עובדות עבודה זרה + פוטנציאל להכשלה בעתיד.. וגם אלה שלא הכשילו היו אחוז מועט לעומת המכשילות, ובגלל זה גם עם ישראל יצא להלחם. וגם אני לא יודע איך אפשר להבדיל בין מישהי שהכשילה ללא הכשילה.. לא היו מצלמות.. והם לא הלכו לשם עם ציירים. (ומה שרש"י כתב זה להוציא מהדעה שבדקו האם כל מי שהורגים נבעלה או לא. הרגו כי חזקה על שהיא מן הרב. ככה אני מבין אותו)
אפשר גם לשאולשירוש16

למה התורה ציוותה להרוג את כל העמלקים?

נשים זקנים וטף. וגם את הבהמות והחיות!! הכל. כל מה שהיה שייך לעמלקים היה אמור לההרס ולעבור מהעולם.

שום זכר לעמלק. 

ועל זה אנו מצווים כל יום לזכור בששת הזכירות: "זכור את אשר עשה לך עמלק וכו'..."

ואפילו בימינו, כשאין יותר ראיות או עדויות ברורות איזה עם הוא עמלקי ואיזה לא- אנו עדיין מצווים לזכור למחוק את זכר עמלק ומתכנסים פעם בשנה כדי שכולם ישמעו את זה.

אבל למה? מה התורה כ"כ גזענית? היא דורשת שנזכור לעד מה שעמלק עשה לנו? אנחנו לא יכולים לסלוח להם על מה שעשו לנו לפני למעלה מ3000 שנה?

 

אז זהו שלא. אנחנו לא יכולים לשכוח. ואסור לנו לסלוח. בשום פנים ואופן.

אנו מצווים לזכור את העזות והחוצפה שלהם, את המידה המקולקלת שלהם שהביאה אותם להילחם בנו מייד אחרי שהקב"ה גילה את ידו החזקה בפני כל העולם.

כי זה לא המעשה/העם/התקרית שמקולקל. אלא אותה תקרית מעידה על המידה שממצויה בעם. ואותה מידה- מקולקלת.

לבוא ולהילחם בעם שדקה לפני קיבל גיבוי מלא מבורא עולם זה ממש לקרוא-תיגר על בורא עולם בעצמו. 

לעמוד אל מול הניסים הללו ולהגיד- זה לא מזיז לי- זו מידה גרועה. וכדי שמידה זו לא תסתנן לתוך העם עצמו- היה צורך למחות כל זכר לעם העמלקי.

 

אותו דבר העם המידייני.

עם ישראל היו בשיא הפריחה הרוחנית שלהם. בלעם לא הצליח לקלל את ישראל בגלל שהם היו נתונים ברמה רוחנית כ"כ גבוה. אבל אז בא עם קטן וחמקמק ומצליח להוריד את ישראל לשאול תחתיות.

אותה מידה קלוקלת שהייתה בהם- היו עמ"י חייבים למחות. כדי שעמ"י לא ילמדו ממעשיהם.

בידיוק כמו מה שקרה אצל העמלקים.

 

וכל מי שיטען: אבל הם בני אדם!! איך אפשר ללמד את עמ"י לקח/מידות טובות על חשבון עמים אחרים?

התשובה נמצאת ברש"י על המילה הראשונה בבריאת העולם: "בראשית"- בשביל ראשית שזה ישראל. הקב"ה ברא את כל העולם, את העמלקים, המצריים והמידינים בשביל ישראל. אבל ברגע שעם אחד מלמד את ישראל מידות רעות ומוריד אותו מבחינה רוחנית- כבר אין לו זכות קיום.

 

מוסריות....

סתם שאלה- מי קובע את המוסריות? בנ"א שמשנים את הדעה שלהם כל יום שלישי או התורה שלא השתנתה ושלא תשתנה לעולם?...

לגבי החצי הראשון.דבש חריף
יש פרשנים כמו אבן עזרא ורבי אברהם בן הרמב"ם ובהחלט גם פרשנות יפה ברמב"ם שמצוות מחיית עמלק הושלמה.
ואני אישית חושב ככה.
זה לא "פרשנות" זה השכל הישרדי"מ
מצוות מחיית עמלק לא הושלמה עד שאותה מידה שהייתה בעמלק תושמדשירוש16

מהעולם.

ואותה מידה מסתובבת בשפע פה.

עזוב את הגויים. זה שיש יהודים שרואים ניסים גלויים ואח"כ מסוגלים לזלזל בתורה, מצוות ויר"ש ולהתלוצץ על רבנים (ואני כרגע לא נכנסת לסוגים של רבנים. אלא בכלליות)-

זה כבר מעיד שלא הצלחנו למגר את המידה הזו מהעולם.

 

אגב, המידה הזו נקראת "ליצנות".

תביאי מקור הלכתי לטענה מוזרה זאתדי"מ
רש"י במקוםשירוש16


ממתי פוסקים הלכה מרש"י על התורה?די"מ
ממתי לא פוסקים הלכה מרש"י- פרשן של התורה...שירוש16


לא פוסקײַם הלכה מרש"י על התורה זה לא חיבור הלכתידי"מ
ספר את זה לרמב"ם שחצי מפסיקותיו מתבססות על רש"י...שירוש16


מאיפה הבאת את זה?די"מ
רש"י הוא פרשן לא פוסק.
אז מהפרשנות שלו אל התלמוד אפשר להבין איך הוא הבין את התלמוד ולכן מה הוא פסק.
אבל כידוע לך איננו קראחם ואנו לא פוסקים מהתורה שבכתב ולכן הפרשנות של רש"י לתורה אינה פסיקה הלכתית
*כמה טעויותשירוש16

רש"י הוא אכן פוסק- אא"כ התפילין שלו זו המצאה...

"אז מהפרשנות שלו....איך הוא הבין... ולכן מה הוא פסק"- אתה מדבר על שלושה אנשים או אחד או שניים? ואיפה הרמב"ם בתשובה הזו?

פירוש רש"י אינו תורה שבכתב.

פירוש רש"י אמנם נחשב כ'מקרא' בהלכה של "שניים מקרא ואחד תרגום" אבל הוא לא נחשב כחלק מהתורה שבכתב שנמסר לישראל מסיני.

כמה טעויותדי"מ
רש"י בשונה מהרי"ף הרמב"ם והרא"ש הוא לא פוסק במובן שהוא לוקח את התלמוד ומ.ייחס רק להלכה למעשה הוא לפרש את התלמוד.
אין שום צורך ב"פוסק" ההלכה היא מה שנכתב בתלמוד וכל השאלה מה מנפסק שם וזה תלוי באופן הבנת התלמוד.
הרמב"ם או הרי"ף לא מתייחסים לבווא אמינא ומביאים רק את ההלכה למעשה (לשיטתם) רש"י מסביר את התלמוד גם את ההווא אמינא שבו מהאופן בו הוא מסביר אפשר לדעת מה לדעתו נםסק בתלמוד ולכן מה ההלכה.
הפרו"ש על התורה כמו הפרוש על התלמוד אינו חיבור הלכתי כמו הפרוש על התלמוד וכיוון שבשונה מהתלמוד אנו לא פוסקים ישירות מהתורה שבכתב האופן בו הוא הבין את התורה שבכתב אינו משמעותי להלכה למעשה

את זאת שהכנסת את הרמב"ם ללא קשר לא הבנתי מה את רוצה
רמב"ם מעולם לא הזכיר את רש"יהדרכה
אם כי התייחס לדבריו בעקיפין במקומות בודדים.
אפשר לטעון ברמב"ם את ההפך. לכן זה פרשנות.דבש חריף
והרמב"ם גם יפסוק לך לא ללכת לבית כנסת כל פעם שיש פרשיתשירוש16

מחיית עמלק?

זהו אתה כבר לא לחוץ להספיק את זה? 

 

ולעינינינו- אם אתה מביא מדרש/פרשן אז עדיף כבר עם ציטוט מדויק או מקור מדויק.

מקורות..דבש חריף
אני לא אדון ברמב"ם. אין לי זמן. זה דיוקים לשוניים..

ראב"ע ורלב"ג: במדבר כד - כ
ראב"ם: בבראשית על הפסוק ולאום מלאום יאמץ כה - כג.
ובשו"ת מעשה ניסים.. הובא ביד פשוטה על הרמב"ם הלכות מלכים ומלחמות. ה -ד.
אכןדי"מ
אין חובה לשמוע קראית פרשת זכור לפי הרמבם צריך לזכור אין חובה לקרוא פעם בשנה מהספר זה דעת הרא"ש ואני באמת לא כזה מקפיד על זה
אממ...google

לא נשרלי שאפשר להשוות בין מדיין לעמלק...עמלק יש לו שנאה תמידית לנו והוא רוצה לכלות אותנו,לכן מובנת הסיבה שאנחנו מריכים להכחיד אותם...(

לעומת זאת מדיין לא היו שונאים גדולים של ישראל הם רק חששו מישראל לכן הם עשו את מה שעשו..(אני לא מצדיק את המעשה הנבזה שהם עשו אבל אני רק מראה שאתה לא יכול להשוות) לכן לא מובן הציווי להרוג כל אישה אפילו שלא עשתה כלום...

גם הן לקחו חלק בתרגיל... תראה בתגובה שלי למעלהפשושון


אז לא...google

לא הבנתי את התשובה...

נכון שבנות מואב התחילו ובגללן בני חטאו בבעל פעור אבלנפש חיה.
הכוונה הזדונית הייתה אצל בנות מדיין.
הם לא הסתפקו בדרך שהלכו בה בנות מואב.
הייתה פה מזימה רעה.
בת מלך הלכה לנשיא בית אב!
זה לא דבר קל בכלל!
עיין בדעת מקרא לפרשת מטות
בתקווה שתנוח דעתך

תוספת שלי - ייתכן ורצון התורה הוא להוקיע ולומר שאין מקום לפתוח "פוליטיקה" מי יותר רע ולמי פחות מגיע.
התורה יודעת ורוצה שנדע שעל מנת לשמור על טהרה אמיתית ומוחלטת
יש לנו לשמור היטב על גבולות גיזרה.

וכמו שמישהו אמר פעם "מחבל קטן נהיה מחבל גדול"
ועל מנת לא להיכשל
אנחנו צריכים להיות חדים בעניין.
בהצלחה רבה!
אולי לא הסברתי טוב...שוב..פשושוןאחרונה

כתוב במדרש שהם פתחו חנויות... שמו זקנה בחוץ וילדה בפנים... הזקנה והילדה מתווכחות ביניהם בכמה למכור לו..

ואח"כ הייתה יוצאת בחורה ומפתה את האיש שנכנס...

 

וגם רש"י כותב שם על המילים "הן הנה" שהיו מכירים אותן... וזה מדובר על אותן ילדות..

 

מאן רואים שהילדות האלה היו גם בתרגיל להחטיא את ישראל

יפה... אהבתי את התשובהרייצ'וש

ובמיוחד צל"ש על השפה היפה והמכבדת!

כיהדרכה
גם מי שלא החטיא בפועל תמך באוירה הכללית.
וכי עונש קולקטיבי חיוני ליצירת הרתעה חזקה.
וחזקה על אדם שהוא מזדהה עם עמו למעט באם פועל אקטיבית להיפך (כגון רחב)
יש ב "כלי יקר"...זה ארוך ובלי נדר אם יהיה זמן...נפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך א' באב תשע"ה 18:24
ויש בעוד מפרשים.
קיצר
מקראות גדולות זה טוב.....

שבת שלום!
יש פה שאלות יפות מאד. יישר כח!
אני חושבת שעיון בפרשנים עשוי לתת תשובה .נפש חיה.
קשה למקד על מישו ספציפי
אבל וודאי שיש
ויש מקום ללמוד מה אומרים על "גדול המחטיאו יותר מן ההורגו"

ושבוע טוב!
לא חשבתי על זה...estybn

שאלה מעניינת. אבל אני חושבת שיש עוד הרבה מקרים בתורה שמסופר על דברים שנראים לא מוסריים ולא הכל אנחנו מבינים

אז לכן הוא שואל.. כי הוא לא מבין ורוצה לדעת ;ׂׂרייצ'וש


נכון שבנישראל בגלל בנות מואב חטאו בבעל פעור אבלנפש חיה.
הכוונה הזדונית הייתה אצל בנות מדיין.
הם לא הסתפקו בדרך שהלכו בה בנות מואב.
הייתה פה מזימה רעה.
בת מלך הלכה לנשיא בית אב!
זה לא דבר קל בכלל!
עיין בדעת מקרא לפרשת מטות
בתקווה שתנוח דעתך

תוספת שלי - ייתכן ורצון התורה הוא להוקיע ולומר שאין מקום לפתוח "פוליטיקה" מי יותר רע ולמי פחות מגיע.
התורה יודעת ורוצה שנדע שעל מנת לשמור על טהרה אמיתית ומוחלטת
יש לנו לשמור היטב על גבולות גיזרה.

וכמו שמישהו אמר פעם
"מחבל קטן נהיה מחבל גדול"
ועל מנת לא להיכשל
אנחנו צריכים להיות חדים וברורים בעניין.
למען דעת.
בהצלחה רבה!
חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך