אה ועוד משו, מה הסיכויים של זה להתקבל? ואם ח"ו זה לא יתקבל מתי אני אוכל לגשת לבגרות שוב?
תודה
אבל עדיין אתה חמוד 
אבל, למה שיסכימו לך אם העתקת?

כאילו טיעונים טיעונים אבל ..
בכ"מ, תנסה לעשות את הבגרות בעוד.. 7 שנים?
משהו כזה, זה העונש
"תקשיבו משרד החינוך,
אני לא בקי אבל יש איזה דעה
שמותר להעתיק.
דברו עם איזה אברך מטלזסטוו.."
![]()
נו באמת. העתקת, תתמודד עם התוצאה.
בס"ד
לא שעשיתי את זה ח"ו
![]()
זה ממש לא הנושא!
ולא, אני גם ממש מתנגד, אבל אם אתם לא יכולים/רוצים לעזור אז אל תגיבו!
חחח ושיבדקו אם הם יכולים לענות על השאלות
או........ שהם צכים להתחשב
או שהעתקת מרוב לחץ כי ברח לך החומר ואם ינסו שוב אתה תצליח
אבל בכל אופן הזהרת אותי לא לעשות אתזה גם אז אשרייך
ועזוב... זה כולה בגרות
חחח לי זה קרה במבחן ואז אמרתי למורה שלפני המבחן למדנו מאותו חומר וזה מה שהיה כתוה. שכנראה משם הטעות חח
אבל בבגרויות אני לא כל כך מבינה..
יש אנשים שלא יודעים אנגלית.
איזה טוב ה'!!!!

די"מאחרי התגובה היפה הזאת (באמת!) בלנ"ד אני אשאל את אמא שלי מה היא אומרת.
ב. תוכן השאלה: אני ב"ה לא מעתיקה במבחנים כבר כ- שנה וחצי.. יכול להיות שזו שאלה טיפשית אבל גם בנות שלא מעתיקות אין להם בעיה לגלות לבנות..האם זה בכלל מותר?
תוכן התשובה: שלום רב! קודם כל- כל הכבוד שאת לא מעתיקה במבחנים. זה ממש מכה של הציבור שלנו- הוא מעתיק במבחנים יותר מכל ציבור אחר )למרות שנתפסים פחות(. זה לא רק איסור דאורייתא של "גניבת דעת" )מהמורה, מהמעסיק לעתיד, מההורים, מהאוניברסיטאות והמכללות ומכל גורם אחר שמעוניין בציונים( אלא גם חילול ה́ מאוד מאוד גדול. בעיקר כי ההעתקות ממוסדות כ"כ בתוך בתי הספר שלנו. לכן גם לסייע להעתקות הינו אסור ,אפילו אם הגניבת דעת היא מפחות גורמים- ישנו איסור של "לפני עיוור." שנצליח למגר תופעה בזויה זו ממחוזותינו אריה צוות ישיבת הר עציון התשובה התקבלה מצוות ישיבת הר עציון בתאריך ז שבט תשס"ז.
הרב מלמד-
א) אסור להעתיק במבחן, וזה בכלל איסור "לא תגנובו" (ויקרא יט, יא), שכולל גם איסור גנבת דעת (ריטב"א חולין צד, א). ועיין בפניני הלכה ח"ג ע' 162.
כולל דיינות פסגות- גנבת דעת הינה איסור הטעיית חברו, כגון: שיחשוב שעושה לו טובה ולמעשה אינו כן.
בעניין העתקה במבחנים כתב הרב משה פיינשטיין שאכן מעבר לאיסור גנבת דעת יש בזה גם משום גנבת ממון ממש, אם על סמך ציונים לא אמיתיים אדם יועסק ויקבל משכורת. מומלץ לעיין בתשובתו באגרות משה חלק חושן משפט חלק ב' סימן ל'. בודאי שאסור גם לעזור לאחרים.
ולשאלתך שיהיה בזה חילול ה', נהפוכו! בעצם הסיוע בחטא יש חילול ה' גדול. ומה שנראה לך שהדבר יביא לידי שנאה, מהצד ההלכתי אין בזה כדי להתיר לעבור עבירה. ובנוסף, מההיבט החינוכי דע לך שגם האנשים היותר מקולקלים יודעים להעריך ולהכיר ביופיו של מוסר אמיתי.
בהעתקה מעבר לאיסור ההלכתי ואף לפניו ישנו פגם מוסרי גדול. אדם המקבל ציון שאינו שלו הוא אדם בעל בעיה גדולה במידת האמת. בנוסף הוא מתרגל לחיים של שקר ועצלנות שכלית ומידותית. ולכן לשאלתך אם מותר לך לעזור- התשובה היא כן, לעזור להם להתגבר על יצרם. העזרה האמיתית שהם צריכים לקבל ממך היא ללמוד על מידת היושר והאמת. על ידי שאתה מגלה את התשובות אתה לא עוזר, אתה רק מעמיק אצלם ואצלך את תהום הרמיה והשקר.
קיצור איסור דאורייתא.
אין לי זמן וכוח לחפש את זה אכשיו, אולי בהזדמנות
בלנ"ד אני יחפש את זה או יכתוב מחדש מתי שהוא
הרב אליקים אמר לנו פעם שבגלל שמכניסים משגיח שישמור שלא תעתיק,
אז הבגרות לא עובדת על אמון, ולא מצפים ממך לא להעתיק.
מצפים ממך לא להתפס...
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...