הצילו!לללללללללל

צום תשעה באב זה הצום הראשון שלי, ואני לא יודע איך לצום!יש עצות?

לאכול טוב לפנייאירוש

ועוד יותר חשוב לשתות, לא בבת אחת אלא במהלך כל היום.

לא להיות יותר מדי זמן בשמש, ובאופן כללי לא לעשות פעילויות פיזיות. 

בהצלחה! 

השאלה זה לא איך לצום..כי זה פשוט מאוד.גיברת פלסף.
פשוט לא אוכלים ולא שותים כלום כל היום.
השאלה צריכה להיות איך שורדים. וזה קצת יותר בעיה. ובאמת באסה שט' באב יוצא לך בתור הצום הראשון כי זה הצום הקשה ביותר.
סורי על חוסר העידוד
בהצלחה...שירוש16

לא מומלץ בכלל להסתובב הרבה ברחובות. אם בכלל לצאת מהבית. אמור להיות חם מ-א-ו-ד כך שאפילו מסוכן להסתובב כשא"א לשתות מים.

 

מה אפשר לעשות?

לקרוא ספרים על החורבן/השואה

לראות סרטי שואה וכו'

שואה? לא שמעתי על זה...חסויה

אצלנו רואים סרטים על הגירוש..חושב.

אותה הגברת בשינוי אדרתשירוש16


לפי דעתייאירוש

דיי ברור שאם בחורבן עסקינן אז צריך לראות על השואה, בלי לזלזל בגירוש. אבל אני לא רוצה לנצל"ש.

הקשר בין השואה לחורבן הוא כמו הקשר בין הגירוש לחורבןסתם אחת
תתעסקו בחורבן ובהר ה' לא בדברים אחרים!
והשואה לא היה החורבן של יהדות אירופה?שירוש16

מבלי להוריד בכלום את מה שקרה בגירוש.

אני לא מבינה איך אפשר להגיד שגירוש יהודים מביתם שווה ואפילו גרוע יותר ממותם של 6 (ויותר קרוב ל-7) מיליון יהודים?

לא אמרתי שזה שווהסתם אחת
אמרתי שהקשר בין הדברים האלב לחורבן הוא אותו קשר- תוצאות של הגלות.
וכוונתי היא שבתשעה באב במקום להתעסק בכל מיני דברים מסביב תתעסקו בנושא של היום- חורבן הבית.
זה נכון, אבל יש אנשים שיותר קשה להם להתחברקול דממה
יותר קשה להם להתחבר לחורבן שקרה לפני אלפיים שנה לצערי. גם אני במידה מסוימת. אז אם זה עוזר קודם כל להתעסק בחורבן אחר כמו הגירוש או השואה, שמן הסתם יותר מתחברים אליו, אז שיעשה כך. רק חשוב שזה לא יהיה העיקר, שהעיקר יהיה חורבן המקדש.
אז כשיבינו שהחורבן זה לא משו של לפני אלפיים שנהסתם אחת
אלא משו ששייך לעכשיו. שקורה עכשיו. שחרב עכשיו. אולי יצליחו להתחבר
זה משהו שצריך להבין. וקשה להבין.קול דממה
אני מצטערת להגיד על עצמי שאני עוד לא במעלה הזאת.
אבל שואפת לשם.

(ובע"ה בקרוב מאד מאד כבר לא נתאבל, אלא נשמח על בניין בית המקדש!! )
נראה לי שבשביל להגיע ללשמוח על הבנייןסתם אחת
צריך קודם להבין שקיים חורבן.
שקיים חורבן גם היום.קול דממה
אני מנסה בכל כוחי להגיע למעלה הזאת.
זה לא כזה מסובךדי"מ
תעלי להר הבית ותרגישי טוב מאוד את החורבן בלי הרבה מאמץ..
בע"ה בקרובקול דממה
כשאתחתן או משהו. בינתיים אני לא רוצה להסתבך עם טבילת רווקות
"להסתבך עם טבילת רווקות"די"מ
לא שונה ממי שלא רוצה "להסתבך" בכרת ולכן לא עולה.
עוד לא התעמקתי בזהקול דממה
אולי הגיע הזמן
אם את יודעת למה את טובלת זה הרבה יותר פשוט מהשאלה בכלל לגבידי"מ
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך ט' באב תשע"ה 23:46
עליה להר.

בעליה יש (לכאורה) ספק דאורייתא של כרת ובטבילת רווקות יש (לכאורה) בעיה של מנהג/תקנה של הגאונים (דהיינו אפילו לא דרבנן)
די"משולמית=]

אני מבינה שאתה רואה ערך רב בעליה להר הבית. אבל צריך גם לכבד ולהבין שיש רבנים לא מעטים כלל שמתנגדים לעליה להר, ויש הרבה מניעות ובעיות בעליה. 

ויש רבנים שהתנגדו לעלות לארץ ישראל.די"מ
ויש רבנים המתנגדים לאינטרנט.
אני אומר את דעתי מה רצית שאני אעשה?
זה משכיחדי"מ
הצום הוא בגלל ההווה ולא בגלל העבר
סתם אחת... אני מסכימה איתך.שיח סוד


הנןשא הוא לא חורבן הביתדי"מ
אלא אי בנייתו
שירוש16@--- לדעתי יש הבדל עקרוני גדול מאודשולמית=]

בין השתיים ובחירה שלנו במה אנו רוצים להתמקד.

הרי השואה היא על ידי גויים נאצים ימ"ש שזה האנטישמיות העולמית והאכזריות כלפי היהודים בגלות, הסבל שעם ישראל עבר, העונשים הקשים שהוא חטף בגלות וזה אחד מהם...

הגירוש מגוש קטיף לדעתי בבסיס שלו עומד יותר השנאת חינם, הפילוגים בעם, הויתורים הנוראיים של ארץ ישראל. יש הבדל בין שני הנושאים.

 

ולכן לדעתי יש לגיטימציה לשני הנושאים וכל האחד וההתמקדות שלו בזווית הצער של היום הזה..

שניהם סמפטומים מעציבים של הגלותשירוש16
הם תוצאות של הגלות.
ברור שיש הבדל אבל בנקודה הזו.

וא''א לתייג בכותרת...
מה הקשר לשואה?די"מ
השואה היה חורבן יהדות אירופהשירוש16

אם נוכל בעיקבות כך להרגיש טיפה ממה שהרגישו עמ"י בתקופת החורבן עצמו- דיינו.

 

והשאר ההסברים כנ"ל.

לא מתאבלים על ההרג זה רק "חזי לאיצטרופי"די"מ
מתאבלים על זה שבבית המקדש לא נבנה עדיין.
התכוונת ל:שירוש16

"דור שלא נבנה ביהמ"ק בימיו כאילו נחרב בימיו"...?

 

סבבה. אז זה אותו דבר.

 

אבל יש אנשים שבשגרת חייהם לא מתעסקים ביום יום עם דברים שמזכירים את החורבן ולהם החיים (איך אומרים?) עוברים ב'כיף'.

נכון יש קצת פיגועים פה ושם אבל קשה להם להתחבר למהות החורבן שיש היום.

ולכן לראות סרטי שואה וכו' עוזרים לעורר אותנו שאנו בעצם בגלות.

לראות סרטי שואה זה לעבוד על עצמנודי"מ
הבעיה היא שאנחנו לא קמים ועושים כשבאמת אין מי שימנע ממנו.


אין מי שימנע ממנו?שירוש16

חוץ מזה-

חלק גדול מהבעיה שיהודים רבים חיים את שגרת חייהם מבלי לתת דקה אחת של תשומת לב לעובדה שאנו בגלות.

ובתשעה באב הם מועילים בטובם להיזכר. קצת.

וזה לא רק הת"אניקים למיניהם.

זה גם שומרי תורה ומצוות רגילים שמתפללים 3 פעמים ביום ומזכירים את "ולירושלים" ו"רצה" ו"ותחזינה" כשהם חושבים על הארוחת בוקר שמחכה להם מבלי להבין את משמעות המילים- שאנו בגלות.

מי שמונע זה רק אנחנו.די"מ
לצום ולא לקום ולעשות זה פשוט מגוחך
ואתה מוזמן להיות הראשון שיעלה להר הבית עם הבולדוזר וצ'יק צ'קשירוש16

"ינקה" את ה"ליכלוך" שנמצא על הר הבית.

 

מעניין מה תהיה התוצאה...

הלוואידי"מ
כל עוד זה נשאר בגדר "הלוואי"- זה מחזק אצלי את הידיעה שיששירוש16

משהו שמונע ממנו מלהפוך את ה"הלוואי" ל"מציאות".

המישהו הזה זה עם ישראלדי"מ
*תיקוןשירוש16

מדינת ישראל

 

גם וגםדי"מ
העם יכול להחליף את הממסד אם הוא באמת ירצה
היי היי.. סליחה על ההידחפות אבל וואוושולמית=]

ט' באב, היום שבו מרבים אהבת חינם!

 

מה אתה מתכוון כשאתה אומר עם ישראל?

---האם- עם ישראל שלא קם ועושה ומוחה נגד הימצאות ערבים בהר הבית ונשאר בשאננותו...

---או שמא-החטאים שלנו שבגללם לא זכינו עדיין לגאולה שלימה לכן בנוסף למאמצים המעשיים לקירוב הגאולה כדאי שנתחיל להרבות אהבת חינם וקירבת ה'?

אפשרות א.די"מ
מאיפה הבאת את זה שט' באב זה יום שצריך להרבות בו באהת חינם?
איזה ט' באב?שירוש16

כל השנה אמורים להרבות באהבת חינם.

ואם זה לא ברור מעליו

אולי עמ"י באמת לא מוכן עדיין לבניית בית שלם.

הקב"ה לא רוצה את ביתו, אם זה נבנה ע"ג דם המחלוקת והשנאה שיש בין בניו.

זה נכון גם על שבת תפילין וברית מילנמילה?די"מ
שירוש^^^ תודהשולמית=]

מרבים אהבת חינם תמיד!! תמיד תמיד! החובן חרב על שנאת חינם ויבנה באהבת חינם. ולכן נרבה אהבת חינם תמיד. וגם בט' באב.

 

ודי"מ עצוב לי לשמוע את מה שאתה אומר. מאוד מאוד..

 

כי אני הולכת באמת באמת על אפשרות ב' כי אי אפשר כמו ששירוש אמרה- לבנות על המחלוקת והריב. זה פשוט לא יגיע בצורה כזאת..

יש עוד מלא דברים שכתוב שעליהם נחרב הביתדי"מ
אממ ישמצב, הרעיון של מה שאמרתי זה שתתמקד במה שהיא מאמינה שצרשולמית=]

יך

אם זה הצום הראשון שלך אזזזזזאופל

איך זה הגיוני שבכרטיס שלך כתוב שאתה נשוי???

תקני שמן סיני ותשאפי בצוםציקציק


WAT? Meir B.H

לשתות הרבה מים לפני. משו כמו 16 כוסות במשך כל היום :O

איזה כיף שיש עוד מישהו בסביבת גיל שליאופל

בלי להעליב נראה לי שכולם פה בני 200

תודה מתוק! אבל אנחנו לא כ-אלה זקנים...פוסעת

וכותבים what עם h...

ידוע, אל תדאגיMeir B.H

ו"אופל" הוא שם של בת.

אופל: אבן חן. לקרוא עם פתח או קמץ בפ'.

ברוכה הבאה אופל

חחחחח.... תודהאופל

לא חשבתי שאתם כאלה זקנים אבל פעם דיברתי עם מישהי שחשבתי שהיא נערה ואחר כך התברר לי שהיא אמא ויש לה כבר ילדה בת 17

סליחה....פוסעתאחרונה

יש פה גם וגם..

חיפוש קוראים לסיפור קצר שעומד לצאת לאוראורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 


מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com


 

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירות

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

..יהודי חסידיאחרונה

אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילה
מדהים!
קצת תמונות מהפעילותיהודי חסידי

וקצת תמונות מהאירוע בבניני האומהיהודי חסידי
סיפוריהודי חסידיאחרונה

אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"

 

הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

אולי יעניין אותך