יש נושא שמרתיח אותיברקת

אומנם אני כבר מזמן לא נערה אבל זה משגע אותי-

כל פינוי או הפגנה או כל דבר אחר שכולל התקוממות מול כוחות הביטחון באות נערות למחות על הזוועה שזה דבר לגיטימי שלעצמו,אבל זה יוצר מצבים של נגיעות ואף למצבים יותר גרועים כמו עמונה וכו' ואז כולם מתפלאים אצלנו למה זה קרה ואיזה רשעות מצד המשטרה\הצבא שזה נכון אבל-

למה אתן מגיעות למצב הזה? למה צריך להגיע למצב הזה כי רצית להביע את העמדה שלך? למה החרדים לצורך העניין יכולים לאסור על בנות להגיע כי זה לא צנוע ואז הם נמנעים מהמצבים האלה והציבור הדת"ל רואה,מתקומם אבל זה מושתק?אל תתפלאו שבנות מוטרדות או יותר גרוע מזה,א"י והדת מאוד חשובות אבל לא עד כדי כך שתפגעו בצניעות שלכן.

מסכימה עם כל מילהשירוש16
כנ''ל תנועות אחרות שמביאות לבעיות גדולות של צניעות.
ומי שיגיד פה 'השתדלות'- וודאי מעולם לא היה במצב מביך כמו שבנות יכולות להגיע.
חוץ מזה- ה' לא מצפה מאיתנו לעשות השתדלות אם זה גובל בעבירות אחרות.
על יהודית אחות של החשמונאים שמעת?די"מ
במקרה- כןשירוש16

ומה אתה משווה בין פיקוח נפש שגדולי הדור דאז גזרו עליה לבין בנות שמסתובבות במקומות שמועדים לאי צניעות.

אז את החלטת שזה לא כזה חשובדי"מ
עבר עריכה על ידי Short Shadow בתאריך י"ד באב תשע"ה 09:41
זה כבר דיון אחר.
 
נערך עקב ניסוח פוגעני.


 

 

כנראה שלא מספיקטוביה2
זה היה ביוזמתה
אממ...מי נהר!

בנות הרבה יותר שומרות על קור רוח בדברים האלה ומדברות לעניין... לא בקטע רע פשוט בגלל שבנים אשכרה חוטפים מכות וכאלה אז יש להם הרבה הרבה יותר זעם ולפעמים הם אומרים שטויות.... לדוג' עכשיו בית אל, אני אישית שמעתי משפטים פשוט מזעזעים שאמרו לחיילים מתוך זעם עצום ממש (שדרך אגב אני ממש מבינה אותו) והרגשתי חובה ללכת אחריהם וקצת לעדן את הדברים.... עדיין, גם הבנות לפעמים לא יודעות לדבר ועדיף שישתקו.. אבל מי שוואלה יודעת על עצמה שהיא יודעת לדבר ולא להיכנס לשטויות מזה- לפי דעתי זה מחובתה לעשות אתזה!

 

מנסיוני הלא קטן זה הפוך..די"מ
כי לנשים אסור להביע מחאה.מישהי=)


לא שאסור בוודאי שמותר..אבל רק בדרכי היתר של התורה..ספרדי גאה


אני מתארת לעצמיestybn

שיש הבדל בין לבוא למחות ולהפגין שזה אין סיבה שבנות לא יעשו ובין להתנגד לפינויים ולריב עם חיילים שזה באמת גורם לבעיות צניעות רציניות ולכן אסור.

נראה לי שהיה פעם רב שאמר שאם חייל או שוטר נוגע בבחורה אז זה אשמתו ואין בזה שום פגיעה בצניעות שלה. אבל אני לא כל כך מעורבת בנושאים האלה אז אני לא בטוחה שזה נכון 

האיסור בוודאי רק על החייל או שוטהטוביה2
אבל זה לא אומר שהבחורה לא נפגעת.
לדוגמה אין איסור להאנס אבל הפגיעה בנאנסת זה כמו רצח - לכן השיקול של עברות לא כל כך שיך כאן
אמתתתספרדי גאה

דרך אגב זה אחד מהדברים שבגללם עזבתי את העולם של בני עקיבא ועברתי לציבור החרדי

איך אומרים דברי תורה צריכים חיזוק ובמיוחד בנושא של הצינעות כמו שכתוב בספרים שבלי צניעות עם ישראל לא יכול להתקיים....איך כתוב בתורה אלוקיהם של אלו שונא זימה דהיינו צניעות וראינו מה בלעם עולל לעם ישראל בגלל שפגע להם בצניעות...24.000 נהרגו מישראל

לכן צריך חיזוק בדבר זה אצל כולם חרדים דת"ל כולם כולם....אני באמת אומר את זה מכאב..כואב לי לראות (חס ולשום אם יצא) בת הולכת לא בצניעות...כי זה מה שעושה אותה לבת של מלך למיוחדת ובעיני...בחורה צנועה זה הדבר הכי יפה שיש...

לזה קוראים-די"מ
אגואיסטיות רוחנית.
את לא חושבת שזה חוצפה להאשים את הקרבן?די"מ
עם שוטר נגע בבת ישראל או מעבר הוא זה שלא בסדר
היא לא מאשימה, היא מבקרת.אני77


לי זה היה נשמע כמו האשמה-די"מ
"למה אתן מגיעות למצב הזה? למה צריך להגיע למצב הזה כי רצית להביע את העמדה שלך?"
היא לא פנתה אל הקורבנות שהותקפו בטענה שלא נהגו כשורה,אני77

אלא כלפי אלו שממשיכות ללכת ולא מתעלמות מהסכנה.

איזו "סכנה"?די"מ


יש לי שאלהברקת

איפה אתה חי?אני ממש לא מאשימה,אני מסבירה נגיד שיש דברים שהם נגד ההלכה,בשביל להביע עמדה נגד פינוי לא צריך לשלוח בנות נגד כוחות הביטחון כי ברגע ששוב חייל או שוטר יטריד נערה לי זה לא שווה את זה. כי מצטערת בקצב הזה מקרה כמו עמונה 2 לא רחוק וכולנו יודעים את זה.

למה נוגד את ההלכה?מאיר.


בשביל "להביע עמדה" אולי באמת אין צורך.די"מ

אם רוצים משהו מעבר לזה זה באמת נצרך.
תרי את תשבתו של הרב אליעזר מלמד שגם בעמונה חשב שזה נכון וראוי.

את לא חושבת שזה חוצפה להאשים את הקרבן?די"מ
עם שוטר נגע בבת ישראל או מעבר הוא זה שלא בסדר
לעשות סייגספרדי גאה

חכמים בהרבה דברים נתנו לנו סייגים והזהרות כדי שלא נעבור על צווי ה' יתברך...וזה חלק מהסייגים להתרחק ממקום שיכול לבוא בעקבות זה מכשול מגע בין איש לאשה או פריצות צריך להתרחק מדברים כאלה...כמו שכתוב בגמרא אדם שיש לו שני דרכים אחת קצרה ואחת ארוכה אבל בקצרה יש פריצות ובארוכה אין...מה אומרים חכמים שילך בארוכה ומי שהולך בקצרה...בר מינן

הרי לנו שחכמינו דאגו לנו שניתרחק כמה שיותר מאיסורים כן בכול ההלכות כמו במוקצה יש 4 טעמים למה חששו!! (3 הרמב"ם 1הראב"ד ומי שמעוניין לראות עד איזה חששות היו לחכמים תעיינו בסימן ש"ח בהקדמה של המשנה ברורה לסימן זה מחילה שגלשתי) ומוקצה זה דבר דרבנן וצניעות זה דבר דאורייתא ובשביל לאמת כך הביא בביאור הלכה בסימן ג' בסעיף א' בשם הספר מצוות קטן

זה ועוד איך חוצפה להאשים את הקורבןשירוש16

אבל עוד יותר מכך- זה לשלוח בחורה למקום שהיא תהיה בו הקרבן.

אני אישית לא מבינה את הבנות שהולכות למקומות כאלה.

היהלום בכתר מלכותו של הקב"ה זה צניעות של בת ישראל- הדבר הכי יקר ביהדות.

ובמילים אחרות-

הפקרות של בת ישראל לא שווה את זה.

לא מבחינת השוטר- להפך- מבחינת הבת. זה לא שווה. זה לא כדאי.

ומי שבאמת מבינה בערכה כבת ישראל- לא תכניס את עצמה לסיטואציות שהופכים את הצניעות שלה ל"הפקר".

נכון כול מילה בסלעספרדי גאה


ושוב-אגאוסטיות רוחניתדי"מ
ושוב- אתה לא מסביר את עצמך.שירוש16


לא הבנת מה זה אגואיסטיות או מה זה רוחניות?די"מ
לא הבנת מה זה אגואיסטיות או מה זה רוחניות?די"מ
לא הבנתי איך קישרת את המושגשירוש16
שאגב הרגע הומצא
לתגובה שלי.
הוא מנסה לטעון שאדם צריך להסכים לסכן את עולמו הרוחניאני77

למען טובת הכלל.

אה. אוקי.שירוש16
נראה לי שהסברת טוב מאוד עד כמה זה מגוחך.
זה אמנם נשמע מגוחך ובד"כ זה לא שייך,אני77

וגם במקרה דנן אני לא מסכים איתו, אבל יש לעיקרון שהוא מציג מקום.

 

 

מה שהוא בא לשלול זה דברים בסגנון של אנשים שמפחדים למשל לצאת למלחמה כי זה יפריע להם ללמוד תורה ולהיות גדולים בתורה.

הלימוד תורה וצבא זה נושא אחר לגמרישירוש16

לא קשור משום מקום לנושא שנקרא "צניעות".

"צניעות" זה מושג רחב.די"מ

אין ספק (לי לפחות) שבמצב האידיאלי אין מוקמן של נשים בחזית.

לצערנו איננו במקום אידיאלי.

 

 

הפחד הזה שנשמע מכיוונך שאוי ואבוי חס ושלום הידשקייט האישי והפרטי שלי יפגע זה בעייני אגואסטיות רוחנית.

אתה אשכרה רוצה שבנות ייטרדו כדי להעביר מסר למדינה?שירוש16

תגיד לי אתה איפה אתה חי?

 

איזה אידישקייט ואיזה אגואיסטיות- בנות עברו הטרדה ואתה רוצה לתת לזה לקרות שוב או לקרוא נגד זה?.

ראיתי את המשפט שעשו לאותו מג"ב שהרביץ מכות לבחור באותו מאבק.

ומה עם כל אותן בנות שנשאר להן צלקות בנפש בגלל אותו מקרה? 

אין משפט. אין צדק. סבבה. קלטנו ועברנו הלאה.

אתה רוצה לתת לזה לקרות שוב?

 

אם תשים לב- התורה היא הכי פמניסטית בעולם. היא יודעת כיצד לשמור על האישה ועל כבודה.

לא סתם נאמר "כל כבודה בת מלך פנימה". כמדומני שדוד המלך הוא זה שממשיל את האישה ליהלום יקר ששומרים עליו. וזה לא משפט פטתי (@ברקת). זו האמת.

אני לא מבינה איך חרדים קשורים לנושא. (מה? רק להם מותר לדבר על צניעות?) כי המשל הזה נמצא בכל ספר או ספרות שעוסקת בנושא צניעות.

 

אז לא- אני לא חושבת בזה שבת לא תעסוק בעינינים כאלה בחזית זו "הקצנה דתית" או "אגואיסטיות דתית".

זו דרכה של התורה לשמור עלינו. הבנות. 

מי שמוותרת על השמירה הזו- בכבוד.

אני רק אומרת שיש סיבה לכל מה שהתורה כותבת. ועמונה תעיד כמו אלף עדים מה קורה אם לא...

את מעלה טיוענים בתור עובדות.די"מ

ה"עובדות" שלך שנוים במחלוקת.
א.אני לא חושב שיש סיכוי גדול להטרדה וכמו ש@מאיר. אמר "הטרדה" זה מושג רחב.
ב.אני לא רוצה "להעביר מסר למדינה" אלא הרבה מעבר אך זה נושא בפני עצמו.
ג.את טוענת שעמונה תעיד אז מוזמנת לראות את דברי הרב אליעזר מלמד כאן

אני קראתי הכלשירוש16

ואני אישית חושבת שהטרדה זו הטרדה. אפשר לטאטא את זה מתחת לשטיח ולהגיד: הכל בסדר. אין כלום הכל נגמר. אף אחת לא זוכרת כלום.

אבל בפועל זה לא מה שקרה.

הרב מלמד אולי דיבר עם כמה בנות שלא חוו הטרדה או שהעבירו את זה או לא יודעת מה.

אבל היו אחרות שכן נפגעו. הוא לא יכול להגיד שהוא חד משמעית דיבר עם כל אחת ואחת ואף אחת לא שיקרה לו (כי במציאות- קשה לבת להודות שהיא הוטרדה ושזה פגע בה) אז הטענה הזו רופפת. מאוד.

בפועל בנות באמת נפגעו. 

וזה לא משנה איזו סוג הטרדה. נכון שזה מושג רחב. אבל הטרדה זה הטרדה.

וזה פוגע. לא משנה אם בחורה אחרת לא תפגע. זה מאוד אינדוודואלי לכל אחת וא"א להגיד שבכלליות- לא היו נפגעות או שהן לא אמורות להיפגע ממה שקרה.

 

את חוזרת על אותה מנטרה "הטרדה זה הטרדה הטרדה זה הטרדה"די"מ

אולי תסבירי?
 

 

את יודעת, גם במלחמה לפעמים נהרגים ובכל זאת יוצאים למלחמה.
אכן לוקחים סיכון כל שהוא.
אבל את מציגה את זה כאילו זה ברור שהיא הולכת להיות מוטרדת.

תפנים ידידי...אי אפשר לנצח עם עבירות.פשושון

בזכות נשים צדקניות נגאלנו...

 

איזה עבירות?די"מ


אם כבר...תשאל מה זה צדקניות ותדע לבד את ההפך מזהפשושון


??די"מ

כתבת לי שעם עבירות לא מנצחים.
איזה עבירות?

כל מה שאני אגיד יהיה גלותי... תישאר בחוכמות שלך.פשושון


לא ענית לשאלה פשוטה.די"מ

איזה עבירות?

ולא יראה בך ערוות דבר ושב מאחריך... מוכר לך הפסוק?פשושון

תנסה להזכר...

מטכר לי ואני לא מבין מה הקשר.די"מ
עוזים שרותים באסלה אל תאדג.
ואם לא אז דואגים לכסות.
התבלבלת בין זה לפסוק אחר..."ויתד תהיה לך"פשושון

זה פסוק אחר עם פירוש אחר... שתי מצוות שונות...

תסתכל בספר החינוך...

 

אתה רוצה הסבר?שירוש16

הנה קישור-

 

זה^^^ נקרא אלימות. זה לא מקום מתאים לבחורה להסתובב שם.

מדקה 7- זו הטרדה.

 

כשבן מכה בן- זה נושא אחד. זה אולי אלימות וחסר מוסר בסיסי.

אבל להכות בת- זה כבר נקרא הטרדה.

 

בת לא אמורה לצאת למחמה. ממתי נשים בצבא? בצה"ל המודרני?

בצבא של דוד המלך לא היה זכר לאישה לוחמת.

זה לא דבר שקורה יום ביומו בפינויים.די"מ

בת לא אמורה לצאת למלחמה.
אבל אנחנו לא במצב אידיאלי.
וחוץ מזה אני לא חושב שכל כך נכון להשוות את זה למחלמה.

זה קרה ויכול לקרות שובשירוש16
ואתה השוות את זה למלחמה. לא אני.
גם כשהולכים ברחוב זה "יכול לקרות" גם כשהולכים לשבת משפחתיתדי"מ
אם יש הפגנה אחת נורמאלית שראיתי זה היה בגרוששירוש16

הסיפור עם תפילת הנערות ביישוב נווה דקלים- היה זה קידוש ה' לא נורמלי.

אם אתה רוצה הפגנה עם נשים- זו הדרך היחידה.

הן עשו את מה שכל אישה יודעת לעשות בעת צרה- הן התפללו. הן בכו.

הן קבעו עובדה- שא"י שייכת לעמ"י ואפילו אם ייקחו פיסת אדמה זה לא ישנה את העובדה הזאת.

 

הן שמרו על הצניעות והקדושה. לא היה שם אלימות. (ואם כן אז זה נחתך מהסרט)

הן מחו בדרך שלהן והצליחו להעביר את המסר בצורה ברורה.

זה היה חילול השם.די"מ

הקב"ה שונא שקר.
חותמו של הקב"ה זה אמת.
כל השקר הזה (שלא אותן נערות אשמות בו אלא המרגלים- 

אשמים בכך) של כביכול מאבק.
אם היו נלחמים שם באמת (וגם לא כמו בעכמונה שסתם חטפו מכות) מצבנו היה טוב בהרבה.

אתה עדין לא קולטשירוש16

בפועל- בנות נפגעו.

 

וזה שאתה חושב שזה בסדר או שזה לא כ"כ נורא או ש'גם בנים נפגעו אז מה הן עושות מזה עסק' זו בעיה שלך.

בלי קשר למציאות העגומה.

 

בתכל'ס- זה לא משנה כרגע מי האשם בשביל להתקדם בדיון הזה.

בפועל- הבנות האלה עשו קידוש ה'. גדול.

 

החילול ה' זה לשלוח בנות למקום שיפקירו את הצניעות שלהם במחי יד ומבלי לחשוב קודם שמדובר במשהו יקר.

אם צניעות בעינך זה כלום- אז אין פה בכלל בסיס לדון עליו.

זה לא בסדר שנפגעו בנים או בנות.די"מ

אבל את מציגה את זה כאילו ברור שכל מי שתלך או לפחות חלק גדול תפגע.
מה שממש לא נכון.

אני הצגתי עובדה שנבעה מהעברשירוש16

אתה פשוט מתכחש לעבר. מקום מה.

אבל זה קרה. כן תרצה או לא- זה גם עלול לקרות שוב.

 

וכשיבוא היום ואתה תסכים להכניס את הבת שלך לכזו סיטואציה - אז נדבר...

הטרדה וגם אונס קראו בכל מקום.די"מ

זו שאל פופרציות ואת ממש מגזימה.

כמו שאמרתי- בנים לא יוכלו להביןשירוש16

ושבת תכניס את עצמה למצב בו היא מועדת להיות מוטרדת בכל צורה שהיא לא באה בחשבון.

לא משנה בשביל מה.

זו דעתי.

את מוזמן לחלוק עליה.

אבל אין עוד על מה להידיין.

את לא יוצאת לרחוב?די"מ

לא נפגשת עם גברים גם אם הם קרובי משפחה שלך?

מה זה קשור אלי ספיציפית?שירוש16

יש לך שאלות אישיות- יש לזה מקום.

לא צריכה לענות על דברים כאלה בפורום הזה.

 

אתה יכול לשאול בצורה עינינית האם לדעתי מותר ללכת לרחוב וכו'.

אבל אין קטע להכניס לפה דוגמאות אישיות.

את נתפסת לקטנות.די"מ

האם לדעת זה בסדר ללכת ברחוב?

סבבה לחלוטיןשירוש16
ברחוב סתם כך באמצע היום- אני לא רואה בזה בעיה כלשהיא.
ובלילה כן?וללכת לשבת המשפחתית?די"מ
מה הקשר בין זה לפינוי מה?ברקת

איך אתה משווה בין פינוי שיש המון סיכויים שנגיע למצבים לא נעימים לבין ללכת ברחוב? כמו שכתבתי ואתה מתעלם מזה אני לא קוראת להסתגר בבתים אני קוראת לשמור על צניעות.וקצת קשה לי לראות איך יש צניעות ששוטר גורר נערה זה לא שווה לי את זה מצטערת.

את טוענת שיש הרבה סיכוי כזה ואני טוען שזה בלבול מוחדי"מ
יש סיכוי כזה אבל הוא לא כזה גבוה כמו שאתן מנסות להציג.
תן לי פינוי אחדברקת

שבחורה לא הוטרדה מילולית או פיזית,בהצלחה. אני לא מכירה כאלה

למה כמה פינוים את מכירה?די"מ
וכמו 'כבר נאמר "הטרדה" זה מושג רחב.
כמה אני מכירה?ברקת
אחת לחודש במקרה הטוב יש פינויים בכול יו"ש על מאחזים שלא מוזכרים אפילו בתקשורת
וכמה מהפינוים האלה את יודעת מה קורה שם?די"מ
אני לא בטוחה שהבנת עד הסוף מה זה פמניזםפסידונית

נו מילא.

^^^^^^^^^^^^^^^א"י זה קשה


צניעות של בת ישראל הדבר הכי יקר ביהדות?!?!?מאיר.

תגידי את רצינית?
את מצטטת גננות חרדיות שכל מה שיש להם בראש זה חשש מאונס והטרדה
ובלי קשר איפה מצאת ביהדות שהדבר הכי יקר אצלה זה צניעות של בת ישראל?
לא רצת רחוק מדי עם ההלעטה ושטיפת המוח פה בקשר לזה?
נניח ויש היום בית מקדש את תלכי אליו?הרי יש בו המון עם וגברים בטוח יגעו בך...
לריקודגלים?לרחוב?לאוטובוס?
את יכולה בכלל לצאת מהבית בלי לחשושו לזה?
השתגעת?
את עושה פה הלקאה עצמית בשם הטהרה והקדושה שבעצם את  מסלפת את הדבר היקר ביהדות של "וחיית בהם"
הבת לא אשמה כי שוטר נגע בה כמו שנאנסת לא אשמה שאנסו אותה
ערך של בת ישראל זה להסתגר בבית?!?
זה לא לצאת לרחוב כדי להמנע מסיטואציות בה היא תהפוך להפקר?
זו היהדות שלך????

אני חושב שבהחלט יש מקום לבקר את התוכן של דבריה,אני77

אבל לאור העובדה שהמסקנה שלה לא היתה קיצונית בכלל, אין סיבה להזדעזע כ"כ מהדברים, כי היא לא התכוונה למשל שהצניעות חשובה יותר מע"ז, אלא רק הפריזה בדבריה בלא שימת לב...

הוא יצא נגד שירוש16 שמצטטת את כל החראטות של החרדיםדי"מ
גם אני שותף לעצבים שלו
למה עצבים?שירוש16
מבררים אם זה נכון או לא וממשיכים הלאה.
אבל למה להתעצבן?
מקסימום תאמר שזה שטויות וזהו.
אנשים שמתעצבנים מתוכן כזה או שמוציא את הנאמר מכלל פורפורציה. או מבין שמה שכתוב זה נכון.
אגב-
מדובר פה על נושא הצניעות ושוב- אני לא חושבת שזה לעינין שבנים בכלל דנים בנושא.
אם תשים לב מי שיצו נגד כל מה שאמרתי בכזו נחרצות היו דווקא הבנים- משמע שבנים עוד לא מתחילים להבין את הנושא.
הבנות קלטו. הבינו. ומי שלא מוזמנת בכיף לפירוט באישי.

בנוסף-
צניעות זה לא רק בלבוש. ואמרתי את זה כמה פעמים.
צניעות זה בעיקר בנפש. החיצוניות זה חשוב- אבל בלי הפנימיות זה שווה בידיוק כמו אותן נזירות שראיתי בכותל שצוחקות ומדברות בקולי קולות, עולות על כיסאות כדי להציץ לצד של הגברים ועוד כמה שטויות שהבהירו לי עד כמה הן רק מכוסות אבל המרחק מהן ומהמושג 'צניעות' גדול מאוד.
ובקיצר-
אין לי עינין לדון בנושא צניעות עם בנים.
זה לא שייך ומיותר לחלוטין.
אוקיי על תדוני ...מאיר.

כל פעם את נמלטת איכשהוא
מעבר לעובדה שהפכת את הצניעות לדת יש בזה מעבר...
לא חשוב הבנאדם שבך,לא חשוב הערכים שבך....חשוב איך תיוחצן לעולם
ושחלילה לא יראו לך זרת..|
אל תתממי כרגע דובר אך ורק על צניעות חיצונית על צניעות פנימית מאן דכר שמיה
אני אהבתי את המסקנה שלך שבנים לא הבינו מספיק אני חושב שבנים הבינו...למדו
והבינו שעולם היהדות מתבסס על יותר מחולצה וחצאית(ארוכות...)
יש גם מעבר ובמה שאמרת פה שלבנות אין מקום בהפגנות ובהצגת אידיאולוגיה בשם הצניעות
הרסת את היופי ביהדות
דמגוגיה לא תסיף הרבה ..טעיתי זו מילה מותרת...

מחילהההספרדי גאה
עבר עריכה על ידי ספרדי גאה בתאריך י"ד באב תשע"ה 09:39

צניעות של בת ישראל נדדת בהכול...איך אומררים החיצוניות מעידה על הפנימיות....

יראת שמיים ובחורה צדיקה זאת ששומרת על עצמה נמנעת מחששות מקשיבה לרבנים ולרבניות שלה בין חרדייה בין דת"ל 

אני בתור אחד שגדלתי בבני עקיבא ועזבתי ברוך ה' לישיבה שחורה אני רואה את ההבדלים מה יותר לדרך הצניעות אנחנו צריכים להסתכל על כול השנים שעברו אילו נשים צדקניות היו...לא היו הפגנות כאלה של נשים

לכן בנות יקרות רוצים שתשארו בבית תקראו תהילים תאמינו לי זה יעזור יותר זה רצון ה' הקב"ה לא רוצה שהבת שלו ככה תתבזה....ובשבילי לראות דבר כזה כואב מאוד

 

בחורה צדיקה מחפשת לעשות רצון יי ולא רצון הרבניםדי"מ
עבר עריכה על ידי די"מ בתאריך י"ד באב תשע"ה 17:20


ומה הרבנים רוצים?מוריוש


אני בת. לא הבנתיפסידונית


חצי צודק...מאיר.

אולי המסקנה הייתה בסדר
אבל יש קונטקסט ויש קריאה בין השורות
ההלעטה הזו שצניעות צניעות וצניעות
ועל מנת להיות יהודי טוב וקרוב לאלוקים צריך להיות אשת טאליבן מפאקיסטן
לא תואמת את היהדות בבית המדרש שלי
אני חושב בצורה הכי אנליטית שאפשר,שהפורום הזה
הוא בין השאר כלי שכנוע וככזה
אני יוצא נגד כל מסר שאינו יהודי מבחינתי גם אם המסקנה היא בסדר
(שגם עליה אני חולק אבל ניחא)
כואב לי על העובדה שלפני שבנות מתחנכות להיות אנשים טובים הם מתחנכות להיות כלי מניעה לפיתויי גברים ועטופי שקים וסמרטוטים
ושהצניעות נמצאת במקום כל כך גבוה בשאיפות תורניות רק כי מחנכת ט 3 באולפנה על שם יצחק רבין במעלה יהוחפץ צריכה למלא שיעורי אמונה וחינוך

טעות..מוריוש

זה סמינר בבני ברק לא אולפנה במעלה יהוחפץ...

אבל מה לעשות צריך חיזוקים בצניעות במיוחד בדור הזה שזה כל כך קשה!! נכון יש עוד דברים שנכללים בעבודת ה' אבל צניעות זה נושא שיותר קל לשלוט עליו מכוונה בתפילה למשל..

וכרגע  המצב אצל הרבה בנות זה חוסר צניעות ברמה שגם הרב מהונללו לא מתיר אבל "אני הכי דוסה בפנים.." ואף אחת לא יודעת הלכה אז כן צריך חיזוק ואין פה שום הלעטה!

תתפלאי גם שםמאיר.אחרונה

צניעות זה אחד הדברים הכי לא מוגדרים מבחינה הלכתית
ומשקלה בדורות הראשונים לא היה גדול
ולכן מטבע הדברים וההבנה הפשוטה
זה אחד הדברים הכי פשוטים ביהדות
כמו שלא מחללים שבת אז הולכים צנוע
בדורות האחרונים הפכו את זה לעניין קשה
והרימו על נס את המאבק בצניעות
היא לא כזו מפחידה

אני לא מבינה איך הגעת למסקנה הזאת...שירוש16
אמרתי מה שאמרתי. זה נכון. רוצה מקורות?
סבבה.
אבל לא זו הבעיה. הבעיה פה שהקצנת את דברי.
אני הגעתי למסקנה מאוד ברורה ואני לא יודעת למה הלכת כ"כ רחוק.
לצאת לרחוב וכו' זה נושא אחד. שאגב- אפשר לדון בו אבל לא כרגע.
וללכת להפגנות ולמקומות שמועדות לחוסר צניעות זה נשוא אחר.
למה?מה ההבדל?מאיר.

אגיד לך מה ההבדל
עד היום ותקני אותי אם אני טועה לא היה אונס של שוטרים
אולי מגע,בטח לא מגע של חיבה...
לעומת זאת ברחוב ...
תפתחי עיתון באקראי תגלי כמה אונס יש שמה...

היה בעמונה כך אומרים לפחותדי"מ
לא טוענים לאונס טוענים להטרדה...מאיר.

הטרדה זה מושג לא מוגדר
דוב אתה חמוד היום
דוב נפגע הטרדה מינית
מבין??

אני זוכר מה התאור שנכתב בבשבעדי"מ
אולי לא ממש אונס אבל הרבה מעבר למה שכתבת.
מספיק בשביל ששבוע אחרי היה מסול של תגובות זועמות שלא מתאים לפרסם דברים כאלה בעיתון דתי
לבת יש אחריות לא להיכנס לזה מראש כשהיא יודעת שסיכוי גבוהshira935

שזה יקרה. אל תשחק אותה תמים

השאלה היאמתנחלת בנשמה!!
אם י באמת סיכוי גבוה שזה יקרה..אם כן אז ברור שזה לא המקום בשבילה וכדאי ו אפילו רצוי שלא תיכנס לזה..אבל אולי הסיכון לא גבוה עד כדי כך....
למה?די"מ
אני ממש לא מאשימה את הבתברקת

זה מראה שלא ממש קראת את מה שכתבתי,אני קוראת לכן לשמור על הצניעות שלכן בתור בנות,את הולכת בשביל למחות ולהתנגד,ובסוף את מוטרדת!

עכשיו ברשותך נחזור כמה שנים אחורה לאירועי עמונה,את יודעת כמה בנות הוטרדו שם שלא באשמתן?עכשיו מה יותר נראה לך?שלשוטר אכפת את מי הוא דוחף?במי הוא נוגע?

סליחה?ברקת

אם השוטר מגיע למצב שהוא צריך לפנות בכוח והבת יודעת את זה ובכוונה תחילה נמצאת שם זאת אשמתה בלבד.

הבעיה שלך זו הנגיעה בעצם ההוצאה?די"מ

אין בזה שום בעיה.
כמו כלבים שנוגעים בך ברחוב.

יש לך את זה ביותר מצחיק?ברקת

יש בזה מאוד בעיה,איפה קראת את מה שכתבת?בהלכות הבבא באלי?

איזה בעיה?די"מ

חכי אני יחפש לך את התשובה

אסור רק נגיעה של חיבה-פה אין חיבה אז מותרמאיר.


ועוד איך אין חיבה פסידונית


הרב אליעזר מלמד אותו כינת ה"בבא באלי"די"מ

שאלה:
אינני רוצה חלילה להציג ביקורת על דברי הרב, אך בתשובה שנשאלה לגבי צניעות בנות במאבק, ענה כבוד הרב שבנות אלו לא ניזוקו בנפשן. בתור בת שנכחה בעמונה, אני מבקשת להדגיש שיתכן שבנות כן נשארו עם משקעים נפשיים, ואולי צריך לתת לכך לגיטימיות. לרוב בנות שנפגעות בצורה כזו, מרגישות אשמות על המצב שאליו הגיעו, ויכולות להבין שזה לא בסדר שמרגישות רע עקב מה שקרה להן. כמובן שהן תצאנה בעזרת ה’ מחושלות ומחוזקות, אך קשה לי מחיקת המשקעים הנפשיים. לצערי, בפועל זה לא תמיד עובד כך ואולי יש מקום לתת ביטוי לכל ההשלכות של מעשים מכוערים אלה. אולי להבא כדאי לנו הבנות לחשוב על השלכות מעשיות יותר, כמו לא להגיע למצב שבו בת נמצאת לבד ואין מי שיודע איפה היא, ערנות של הבנים, נוכחות של אנשים מבוגרים בתוך הבתים וכדומה. סליחה אם התפרשו מדברי דברי ביקורת על כבוד הרב ותורתו.

תשובה:
דווקא דברייך מחזקים את דברי, וזו היתה אחת הכוונות. שאם נאמר שבנות לא היו צריכות להיות שם, הבנות תרגשנה אשמות. ואם נאמר שעשו מעשה טוב, ואל להן לשים לב ולהתרגש ממעשיהם ודיבוריהם המכוערים של השוטרים, קרוב לוודאי ששום נזק לא יארע לנפשן. מספרים על רב אחד שבבואו לבית הכנסת, עמד אחד מבני הקהילה וגידף אותו קשות, אולם הרב לא שם ליבו לכך והמשיך כאילו דבר לא אירע. לאחר מכן שאלוהו היאך יכל לשמור על שלוות רוחו בשעה שאותו אדם גידף אותו בפומבי. השיב, כמו שאם כלב היה נובח לא הייתי נעלב, מפני שאני מבין שאין לו דעת ואין ראוי להיעלב ממנו, כך אני יודע שלאדם זה אין דעת ואין ראוי להיעלב ממנו. אף כאן לגבי הבנות, כשם שאם כלב גדול היה מתחכך בהם ומלקק את פניהם, לא היו חשות פגיעה עמוקה בנפשן, אלא רק אי נוחות ואולי תחושת גועל, כך גם כאן. (מי שעצה זו אינה מועילה לה, טוב שתתייעץ עם אשה חכמה ומנוסה). ואין בהליכה למקום כמו עמונה סכנה גדולה יותר מאשר הניסיונות שבת עלולה לעבור במשך שנת שירות, וכמו שאין הבנות נרתעות מללכת לשנת שירות, למרות אי אילו סיכונים, מפני שהן מבינות את חשיבות התרומה לחברה, ואף האמהות והמחנכות מעודדות אותן לכך. כך גם מי שמבינה את חשיבות המאבק על ארץ ישראל אינה צריכה להירתע מלהשתתף בו מחמת חששות אלו. אלא שיש להתארגן בפעם הבאה באופן שיקשה על השוטרים להתנהג בגסות. לפי מה ששמעתי ממקומות שונים, רובן המוחלט של הבנות שהיו בעמונה יצאו משם בתחושה טובה, שעשו דבר למען ישוב הארץ, וההתנהגות הגסה כלפיהן לא החלישה אותן אלא להפך, חישלה את רוחן.

ועוד תשובה שלו בעניין-די"מ

שאלה:
אנחנו 2 בנות מאזור בנימין, קראנו את העדוית על מקרים חמורים של פגיעה בצניעותן של בנות במאבק ("בשבע", אתר המאבק של עמונה וכו’) ורצינו לדעת מה מקומן של הבנות במאבק על א"י בעקבות אירועי עמונה?

תשובה:
אין להירתע מלהמשיך במאבק. נכון שבמצב רגיל היה עדיף שבנות לא ישתתפו באירועים כאלה (וגם בנים), אבל כשהמצב קשה כל כך, אין ברירה. ודווקא מי שתתאמץ לפעול למען העם והארץ תיבנה ותתחזק יותר. וכך שמעתי ממקומות שונים, שכל הבנות שהיו שם התחזקו והתחשלו באמונתם. וגם אם השוטרים התייחסו אליהם באופן מכוער - הדבר הכעיס אבל לא פגם בנפשן. משל היה זה כלב שהתחכך בהן, שלמרות אי הנעימות, אין מזה משקעים. מכל מקום להבא, יש ללמוד להתגונן יותר, ולא לאפשר לשוטרים להתנהג באופן מכוער.

ושתדע לךברקת

אלה שפוגעת בגוף לא משאירה חותם כמו כלב שמתחכך בבן אדם למחשבה.

ממש לאברקת

הרב מלמד לא מדבר על נגיעה אני לא מבינה מה אתה מנסה להוכיח פה,הוא מדבר על גסות,היית צריך לשאול אותו מה קורה ששוטר מטריד נערה גופנית ואז נראה את התגובה שלו.

כנראה לא הבנת מה הרקע לשאלה.די"מ
הרקע לשאלה היה טענות על הטרדות שהיו בפינוי בעמונה.
בלבול מחטוביה2
לשוטה אסחר להיות שם (הוא צריך לסרב פקודה) ולא דיו שהוא גזלן הוא בוחר (נגד הוראות מטכ''ל - למי שזוכר) על דעת עצמו לפגוע בבת ישראל כשרה
שילך לעזזל תפסיגו להגן על הרשעים האלו
אני כרגע לא אכנס לסירוב פקודהברקת

זה לא הדיון כרגע

הוא הדיון כולוטוביה2
כי אם אסור לו להיות שם - אז את בסדר לא עברת על שום איסור (אין חיבה) ו'הלעיטהו לרשע וימות' בב''א
איזה שטויותברקת
ממש לא.למה את חושבת שזה שטויות?די"מ
כי ברקת החליטהטוביה2
חס ושלום שלא תהיה תגובה עניינית
אז למה התורה מאשימה את הנאנסת...?פשושון

כי יִהְיֶה (נער) נַעֲרָה בְתוּלָה מְאֹרָשָׂה לְאִישׁ וּמְצָאָהּ אִישׁ בָּעִיר וכו'

רש"י- ומצאה איש בעיר. לפיכך שכב עמה, פרצה קוראה לגנב, הא אלו ישבה בביתה לא אירע לה (ספרי רמב.)

כתבתי בצניותטוביה2

זה שברקת לא עניינית זה לא מעלה בעיני

אז למה התורה מאשימה את הנאנסת...?פשושון

כי יִהְיֶה (נער) נַעֲרָה בְתוּלָה מְאֹרָשָׂה לְאִישׁ וּמְצָאָהּ אִישׁ בָּעִיר וכו'

רש"י- ומצאה איש בעיר. לפיכך שכב עמה, פרצה קוראה לגנב, הא אלו ישבה בביתה לא אירע לה (ספרי רמב.)

דווקא יש כבר תקדים להאשמת הקרבן בתורה...כי הוא אשםפשושון

 

כִּי יִהְיֶה (נער) נַעֲרָה בְתוּלָה מְאֹרָשָׂה לְאִישׁ וּמְצָאָהּ אִישׁ בָּעִיר וכו'

רש"י- ומצאה איש בעיר. לפיכך שכב עמה, פרצה קוראה לגנב, הא אלו ישבה בביתה לא אירע לה (ספרי רמב.)

 

(ואל תשכח שעל זה שהיא לא צעקה היא נהרגת... אם לא אכפת לה שנוגעים בה כנראה ש...)

צודק!!ח"י
זה ממש לא צנוע זה לא התפקיד של הבנות למחות...
מסכימה ולא מסכימה.מגדלור באפלה

השאלה היא האם יודעים שזה יגרר לאלימות ומגע.

בהפגנות זה בדר"כ לא מגיע לזה, אז אני חושבת שאין בעיה. בפינויים זה יותר מסובך- אני חושבת שאם נערות מגיעות, הן צריכות למחות אבל אם הן רואות שעומדים לקחת אותן בכוח כדאי ועדיף שילכו בעצמן ולא יחכו שיגררו אותן. ולא, אם השוטר לוקח אותן בכוח בסופו של דבר- זה לא אשמתו של השוטר אלא אשמתה של הבת.

אני יכולה להגיד לכם מהמקום האישי שלי-אהבת הארץ

פשוט לא הייתי מסוגלת לעמוד על הגג ( אמרו לכל הבנות לעלות לשם, ולא להיות למטה עם הבנים והיסמ"ניקים )

ואני הרגשתי שאני חייבת להיות למטה ולעשות למטה דברים.                                                                                     אני מבינה את הכעס שזה גורם לחוסר צניעות אבל עדיין קשה לי לא לעשות כלום.

אני לא מסכימה עם הדרך של החרדים! לבנות כואב לא פחות מהם וזו זכותם המלאה להיות, להפגין נוכחות, לא יעזור לנעול אותם בבית!!

זאת דעתי ..

את צודקת שגם לבנות יש זכות להביע עמדה אבלמתנחלת בנשמה!!
לא בדרך הזו אם זה גורם לחוסר צניעות..וגם אם זה קשה אין מה לעשות לא הכל קל בחיים וגם אם זה קשה צריך בכל זאת להבין למה זה לא טוב ו לעשות מה שנכון לעשות...הרי למה בעצם זה כואב לך כל הסיפור הזה?? זה ארץ ישראל שאנחנו צריכים ליישב אותה וזה לא בסדר שיש יהודים שבאים ועושים ההפך מזה אבל תמיד צריך לזכור שיש לנו את התורה והיא גם חלק מהחיים שלנו..
????ספרדי גאה

מה שנאנחנו עושים זה בשביל רצון ה' לא בשביל הרצון שלנו...וה' לא רוצה שיגרם מגע בין איש לאשה זה תועבה...לכן עלינו לעשות את דרך ה' ולא מה שיש לכול אחד בבטו

ודרך אגב הדרך של החרדים הרבה יותר מתאימה ויפה...מה עדיף?! שבחורה תילחם ביס"מ אנחנו את שלנו צריכים לעשות בתפילות תורה וגמילות חסדים את השאר ה' יעשה

ותאמינו לי אם נעשה מה שה' רוצה יהי לנו רק טוב איך אמר רבי עקיבא אם לעוברי רצונו עושה כך אז קל וחומר לעושי רצונו

בדיוקק!!!!מתנחלת בנשמה!!
מה שרציתי להגיד רק יותר ברור בהרבה!!
מה שרצית להגיד רק הרבה יותר בחרדית אגאויסטית גלותית.די"מ
רבי עקיבא תמך בבר כןכבא שעשה מעבר לרק להתפללדי"מ
אם יש איסור זה על אותו מגבניק שמפנה אצל הבת אין חשש שזה מחיבה..
למקרה שלא הבנתהטוביה2
לא הוצגה כאן אפילו לא פסיקה אחת רצינית מהמקורת לכך שיש איסור הלכתי לבת להשתתף בפינוי.

אני אישית חושב שהדיון הוא אחר - האם הפגיעה שהבחורה עוברת באמת שווה את התועלת
ולדעתי היות שהמאבק לא אמית - פשוט חבל על הבנות ועדיף שלא ישתתפו
חברים לצערי לא הבנתם אותיברקת

וגם לקחתם את זה רחוק מידי,אני לא אומרת בואו נהיה חרדיות וזהו ממש ממש לא! אני לא אומרת בואו נישאר בבתים וננעל את עצמנו ולא נחיה- אני אומרת דבר מאוד מאוד פשוט- יש לנו כבנות צניעות שזה דבר חשוב מאין ערוך ולמה שנצטרך להגיע למצב של פינוי שאיש כוחות הביטחון יפנה מישהי בכוח ואני לא רוצה להמשיך יותר הלאה,ואני לא מצטטת גננות חרדיות כמו המשפט הפתטי שנכתב,אני מאוד לא מסכימה עם החרדים בהמון דברים לדעתי הם טועים בהרבה דברים אבל בנושא הזה של הפגנות הם יודעים להגיד עד כאן,והם נמנעים ממקרים של חוסר צניעות שלדעתי היו יכולים להימנע אצלנו אם רק ידענו להעתיק את זה מהם. 

גם אני הייתי בבית אל וכן הייתי יותר בשטח!שונאת ערבים

ניסיתי גם להילחם על הבית שלי!! 

את ראית את הדברים מאחורה.. שיש קצת נגיעות אני יותר הסתכלתי על מה שקורה ואיפה צריכים אותי.. 

ותדעי שזה שכל הבנות למעלה מסתכלות זה לא עוזר כלום!!!!! אנחנו עשינו מלא דברים מלמטה שמאוד עזרו!!!!

ניסיתי להיות יותר בצד לא בתוך כל האנשים. ובזמן שהם הפילו גדרות וכל השוטרים רצו לתת להם מכות, אז לידנו לא היה אף אחד.{לא כדאי שבנות ינצלו את ההזדמנות הזאת??} לקחנו גם כמה גדרות ורצנו.. {ובגלל זה היה עוד בנים שהצליחו לחצות קצת את הגדר.. והיה עוד שוטרים שעזבו את הבנים ורצו אלינו..} לדעתי זה כן היה חשוב.. לפעול בתוך הבאלגן לדעת מתי צריך אותי ומתי אני יכולה להיות בצד.. וכל הבנות שהיו באמצע וצילמו.. {עכשיו בן גביר מטפל בזה..} ממקור ראשון..! צריך בנות בשטח!!! אומנם לא לרוץ עכשיו עם הבנים אבל שהם רצים לרוץ לצד אחר וגם לפרוץ!!! גם להילחם! {בקשר לשמירת נגיעה  תחסכי את זה!!! כל הבנות שהיו בחנות כל פעם שהיה מריבה מלא בנים רצו לחנות על הבנות!! אז בלי שטויות..} פטיש

ובנינו אם כל הבנות היו ביחד בצד וכל פעם שכל השוטרים רצו על הבנים היינו מנצלות הזדמנות לרוץ לכיוון הבתים יש מלא סיכוי שהינו מצליחות!!!! 

לא הבנתי איזה חנות?ברקת

מה הקשר בין שמירת נגיעה לחנות?

החנות זה היה צמוד לבתים.. לשם הכניסו את כל הבנות..שונאת ערבים


לא הייתי בפינוי..?שונאת ערבים


לאברקת

ואגב מצטערת לבשר לך,גם גבר יכול לצלם ולשלוח לבן גביר אז זה לא סיבה מבחינתי לפחות,וגם גבר יכול לקחת גדרות,אל תקחי משהו שאת וחברות שלך עשיתם ואף בן לא עשה ותקדשי את זה הנה עשיתי משהו בפינוי,אם חייל או שוטר היה פוגע בך כנראה שלא היית כותבת את זה.

אגב אני רוצה להתנצל בפני שירוש16ברקת

את צודקת,זה חוצפה שגבר יכתוב כאן שזה לגיטימי שבחורה תוטרד ע"י שוטר בשביל א"י,אני לא חושבת שזה שווה את זה מבחינתי לפחות.

אז את אומרת שבנות לא יכולות להילחם על הבית שלהם?שונאת ערבים


אני לא מאמינה שזאת הדרךברקת

וברגע ששוטר או חייל יעשה לך משהו אני מבטיחה לך שיהיה עוד פינוי קשה לי להאמין שתלכי.

תתפעלי!!שונאת ערבים


אף אחד לא אמר שזה ליגטימי ח"ודי"מ
מאיפה הבאתם את ההשוואה ליהודית החשמונאית?איל אחר

יהודית עשתה מעשה אפקטיבי מתוכנן בקפידה, כמו יעל, של לוחמה לכל דבר ועניין. פה לא מדובר על לוחמה, אלא על מחאה. האפקטיביות של העניין מאוד מוטלת בספק, וזה בלשון המעטה. כבומרנג, הבנות משמשות אמצעי גרייה מיותר לשוטרים. 

גם יעל ויהודית נלחמו בדרכן. המטרה שלהן לא הייתה מושגת אם הן היו נלחמות ליד גברים.

האופי של המאבק נגד פינויים לא יכול להצליח, משום שעדיין לא הפנימו שמדובר במלחמה.

אז לפני שאתם בודקים באיזה סוג נגיעה בדיוק מדובר, כשר או לא כשר לפי הספר, ולפני שאתם עושים השוואות כאלה ואחרות, תבחנו איך נאבקים ואז תדעו גם את מי לגייס ואיך.

זה כבר דיון אחרדי"מ


אם המאבק מראש לא אפקטיבי, אז למה לסכן ערכים וחיים?איל אחר

על זה הדיון. בשביל מחאה בעלמא לא צריך להסתכן כנ"ל.

מאבק (=מלחמה) זה כבר סיפור אחר. יש סיכוי שתשיג משהו, ואז צריך לשקול את השיקולים.

אתה קבעת שזה לא אפקטיבי זה דיון בפני עצמודי"מ
חח מישהי=)

תקשיבי.

ארץ ישראל ומה שיש  בה לא נוגעים לגברים בלבד.

תראי, 

לרוב מה שקורה זה אלימות. 

כשיש הטרדה, זה דבר נדיר.

אוקיי?

אם היא מכניסה את עצמה למשהו, זה אולי לסכנה.

אבל תחשבי שאישה שגרה בגבעה או משהו

ובאים לפנות אותה, היא לא תלך.

ואני לא חושבת שיש פה איסור נגיעה או משהו.

זה לא נגיעת חיבה, לא מכוון לזה 

ולכן גם בנות לא יחשבו מגע של שוטר להטרדה.

ובנות מרגישות את הצורך שלהן גם להגן על ארץ ישראל.

אז, אולי הן לא צריכות להיות שם אבל זה דיון אחר.

 

ו@שירוש16 לא הבנתי איך זה נחשב הטרדה.

אני בת, אני יודעת מה זה. אבל אני לא מבינה למה מגע אלים של שוטר נחשב הטרדה

ולמה לא צנוע שבת תלך.

חמודהברקת
אני לא בטוחה שאת יודעת מה ההגדרה של הטרדה, אז אני אענה לך ככה- יש דברים שלא צריכים לקרות ובחורה לא צריכה להגיע לשם מצטערת, ואם כן שלא תתפלא שיטרידו אתה
לא צנוע!! ועדיף שבנות יעשו מחאה על דברים שהןילדה טובה

באמת צריכות לעשות מחאה 

ולא על דברים שאף אחד לא ביקש מהן 

ובטח  כשזה ממש לא קשור אליהן

מקווה שהבנות יפנימו...

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך