בעקבות הדיבורים על פנאטים ופנאטיות... מי שרוצה להבין קצתנחשון מהרחברון

אמר דוד ( כד יז) הנה אנכי חטאתי ואנכי העויתי ואלה הצאן מה עשו תהי נא ידך בי ובבית אבי והיה העונש ההוא על העם גם בחטאם שהיה להם לתת השקלים מעצמם אם העונש ההוא על זה כדברי רבותינו (ברכות סב) כי לא צוה אותם המלך שלא יתנו השקלים כי הוא לדעת המנין בלבד היה חפץ וענשם וענשו בזה שוה הוא ועוד כי מלבד המנין היה עונש על העם מתחלת דבר כדכתיב ( כד א) ויוסף אף ה' לחרות בישראל ויסת את דוד בהם וכתב שם רש"י לא ידעתי על מה ואני אומר בדרך סברא שהיה עונש על ישראל בהתאחר בנין בית הבחירה שהיה הארון הולך מאהל אל אהל כגר בארץ ואין השבטים מתעוררים לאמר נדרוש את ה' ונבנה הבית לשמו כענין שנאמר (דברים יב ה) לשכנו תדרשו ובאת שמה עד שנתעורר דוד לדבר מימים רבים ולזמן ארוך שנאמר (ש"ב ז א ב) ויהי כי ישב המלך בביתו וה' הניח לו מסביב מכל אויביו ויאמר המלך אל נתן הנביא אנכי יושב בבית ארזים וארון האלהים יושב בתוך היריעה והנה דוד מנעו השם יתברך מפני שאמר (דברי הימים א כב ח) כי דמים רבים שפכת ארצה לפני ונתאחר עוד הבנין עד מלוך שלמה ואלו היו ישראל חפצים בדבר ונתעוררו בו מתחלה היה נעשה בימי אחד מהשופטים או בימי שאול או גם בימי דוד כי אם שבטי ישראל היו מתעוררים בדבר לא היה הוא הבונה אבל ישראל הם היו הבונים אבל כאשר העם לא השגיחו ודוד הוא המשגיח והמתעורר והוא אשר הכין הכל היה הוא הבונה והוא איש משפט ומחזיק במדת הדין ולא הוכשר בבית הרחמים ועל כן נתאחר הבנין כל ימי דוד בפשיעת ישראל ועל כן היה הקצף עליהם ועל כן היה המקום אשר יבחר ה' לשום שמו שם נודע בענשם ובמגפתם  רמבן פרשת קורח.

 

גמרא סנהדרין קג:

 

 ועבר בים צרה והכה בים גלים א''ר יוחנן זה פסלו של מיכה תניא רבי נתן אומר מגרב לשילה ג' מילין והיה עשן המערכה ועשן פסל מיכה מתערבין זה בזה בקשו מלאכי השרת לדוחפו אמר להן הקב''ה הניחו לו שפתו מצויה לעוברי דרכים ועל דבר זה נענשו אנשי פלגש בגבעה אמר להן הקב''ה בכבודי לא מחיתם על כבודו של בשר ודם מחיתם 
 
רש"י - ועל דבר זה. על פסלו של מיכה שלא מיחו ישראל בידו נענשו אנשי פילגש בגבעה שנפלו ביד בנימין והרגו מהם ארבעים אלף:
 
בזכות הפנאטים לפעמים ניצלים מדברים כאלה. מספיק פאנט אחד שהיה הולך ושורף את פסל מיכה (או את הכנסיה ליד הכנרת) כדי למנוע הרג שחל 40000 יהודים!!!!!!!
 
מספיק שהיו מתאמצים באמת בבניין ביהמ"ק ולמנוע הרג של 100 יהודים ביום!!!!
 
אז חבר'ה מה יותר פיקוח נפש? מה יותר מסוכן? להיות פנאט או שלא יהיו בכלל פנאטים?
 
תתעוררו!!!! פנחס קנא את קנאת ה' ועצר את המגיפה לצערינו אחרי שמתו 24000.
 
אסור להיות לא פנאטים!!!
 
 
מי שעושה את זה יודע שהוא משלם מחיר אישי כבד. אבל הוא מציל את עמ"י ועושה את זה במסירות נפש למען עמ"י!!!!
ובמקום להעריך, או לנסות להבין - תוקפים. ישר נגד.
יש הבדל בין פנאטיות של לקיחת אחריות,אני77

שזה מה שעשו דוד ושלמה ופנחס, והיה צריך להעשות עם פסל מיכה.

 

פנחס לא קפץ בחמת זעם והרג את זמרי.

פנחס דבר ראשון-ראה מעשה נפשע והזדעזע, אחר כך-נזכר הלכה שהבועל ארמית קנאים פוגעים בו, אחר כך-רצה שתקוים ההלכה, אבל לא רצה לפעול על דעת עצמו, על כן הלך אל בית דינו של משה והזכיר לו שהבועל ארמית קנאים פוגעים בו. רק אחרי כל זה, קיבל את אישור בית הדין לבצע את ההלכה, ואז מסר את נפשו והרג במעשה קנאות את זמרי.

 

אבל יש פנאטיות חלשה, שבאה לבטא רגשות עזים ואידאלים שלא הצליחו עדין להתגבש כראוי במציאות.

אני לא מזלזל לרגע באותם רגשות ואידאלים, אבל אני חושב שבמקום לנסות להכניס אותם למציאות בכח, צריך לחפש דרכים מתוקנות, ולבנות מערכות שידאגו לדברים האלה כראוי.

וזה בדיוק מה שרוב מוחלט של הפנאטים עושים ואתה לא מודענחשון מהרחברון


זה מה שרוב הפנאטים עושים,אני77

אבל לא אלה המעשים שבגללם אנשים מתנגדים לפנאטים. מתנגדים להם בעיקר בגלל הצד השני.

בגלל פנאטיות שלא לוקחת אחריות.אני77

מעשים שמתנגשים ראש בראש עם המציאות.

התלהמות יתרה. וכדו'.

 

ולקחת אחריות אין פירושו רק לפעול/לקחת יוזמה, לקחת אחריות פירושו ליצור הנהגה, לקיים הנהגה.

כשפנחס קינא, הוא הבהיר את המשטר-משה בראש, ותורת ה' היא הקובעת מה לעשות, כפי שכולם ידעו, ואם מישהו ינסה להפר את הדברים הללו הידועים וברורים לכולם-יעשו בו שפטים.

כשהיה צריך לדון על פסל מיכה, ג"כ היה ברור לכולם שצריך לבער ע"ז, והחיסרון היה רק בעולם המעשה.

כאן מתגלים הגיבורים שמסוגלים להוריד את החוק המופשט אל עולם המעשה.

 

אבל כשאין חוק ואין סדר, ואנשים רבים אחד עם השני, זו לא אותה גבורה נעלה.

לבסס את מערכות את המשפט בעולם-מה טוב.

לבנות מערכות של מאבקים במתנגדינו-בזהירות.

 

החוק הוא התורה ואף אחד לא אומר אחרתנחשון מהרחברון

גם אם לא אחרי כל פעילות של איזה גבעון הוא נותן דוח לחדשות עם כל ההסברים. דיברת פעם עם חבר'ה? ישבת איתם בניסיון באמת להבין?

זה לא מספיק שהחוק הוא התורה באופן מופשט.אני77

זה צריך להיות עניין מדיני-ציבורי. שכל אחד שרוצה להיות חלק מהמדינה מבין שהוא צריך לציית לחוק הזה.

זה לא המצב כרגע.

א. הם לא באמת מתייעצים.א"י זה קשה

אתה יכול לראות הרבה פנאטים שיצטטו הרבה ראשונים ויסבירו למה צריך לעשות תג מחיר וכו' אבל יתעלמו משיטות רבות לדוגמא הרב שאול ישראלי שהיה בעל פסיקה גדול מאוד בנושאי מלחמה ואני לא מכיר פנאטים שלומדים אותו, וכנל הרב ליאור וכנל הרב יעקב אריאל ועוד רבים. הרבה פעמים הם גם פוסקים הלכה לעצמם ולא מתייעצים ברבנים.

ב. זה שיש מקרים שבהם הקיצוניות הייתה נדרשת צריך להבין שרוב הזמן היא לא נדרשת ולעשות דברים בכח זה לא נכון רוב הזמן, כמובן שיש יוצאים מהכלל. אבל הפנאטים יראו בכל מצב צורך מידי בקיצוניות. נשמות של עולם התוהו.

א הם כן. ו... וואלה לומדים המון לפחות את הרב דוב ליאור.נחשון מהרחברון

ב השאלה היא מה את מגדירה קיצונות? לבער עבודה זרה זה קיצוניות? לא זה ההלכה הפשוטה שמשום מה הפכתם לקיצוניות... באמת שאין לי מושג למה! ליישב את ארץ ישראל במאחזים זה קיצוניות? לא זה פשט דברי הרמבן שלא נטשנה בידי האומות או לשממה ! להלחם במי שמגרש אותי זה קיצוניות? זה נורמטיביות... לשנות את נוסח התפילה לשלום המדינה במקום ושלח אורך ואמיתך לראשיה שריה ויועציה לומר והעמד בראשה אנשי חייל אנשי אמת ירא אלוקים ושונאי בצע זה קיצוניות? זה בסיסי כ"כ (אגב, ההצעה הזאת היא של הרב שאול ישראלי אחרי אוסלו... הוא שינה את הנוסח וקרא לראשי המדינה בוגדים ואמר שאין להתפלל שיחלימו אלא יתחלפו.)

 

סתם... סתם סרטון חמוד וכ"כ קולע!!!

 

לרצות להשיג הכל ועכשיו בעזרת קומץ אנשים זה קיצוניות.אני77

אנחנו רוצים הכל. כאן ועכשיו. אבל אנחנו צריכים להבין שזה לא נתון בידיו של פלוני או אלמוני.

 

ואנחנו צריכים להבין שאנחנו לא אמורים לצפות שכולם יבואו אחרינו מיד בלי לשאול שאלות.

 

יתכן בהחלט שנצטרך עוד לקיים הרבה דיונים ציבוריים, הרבה מאבקי תודעה, עד שנוכל לבנות הנהגה אמיתית ויציבה באמת שראויה להתקיים. ורק הנהגה כזאת תוכל באמת לתת לנו את מה שאנחנו רוצים בדרך של משפט צדק.

לא יודע מה איתך. אבל אני יודע שלפני כל המהלכים החשוביםנחשון מהרחברון

יש מינימום של קיום תורה וממצוות ושום מצווה לא נדחית מפני שיקולים של מהלכים

 

כן אני רוצה לקיים מצוות כאן ועכשיו ולא מתבייש בזה. אני חוש שמי שלא שואף לה צריך להתבייש!

 

לא ציפיתי שתבואו אחרי. אבל וודאי שאתם הטועים כי תם מנסים להכניס את מצוות הציונות והסבלנות והתהליכים לתריג ולהוציא את המצוות שלא נוחות לכם לקיים עכשיו.ביעור ע"ז, כיבוש, כל המצוות שקשורות למקדש...

 

דיונים זה חשוב, נכון. אבל במקביל1 לא רק דיונים.

ללודי היסטוריה - ציונות מדינית במקביל לציונות מעשית... לא זה לבד ולא זה לבד.

 

בקשר להנהגה. אני לא מחכה לראש ממשלה טוב. אני מחכה למשיח בן דוד

אבל היכולת המעשית שלך מוגבלת.אני77

למה שלא תלך עכשיו לבנות בימ"ק, כי מצוות לא נדחות מפני תהליכים?

 

 

מצוות לא נדחות בגלל תהליכים, אבל יש דרך לכפות על המצוות ולהאבק עליהן. כמו שיש דרך ללמוד תורה ודרך לקיים מצוות אחרות. והדרך היא כשזה בא מלמעלה. מהנהגה בריאה. זו לא אחריות של כמה אנשים בודדים.

א אני מנסה. בכל דרך שאני רואה כאפשריתנחשון מהרחברון

ב אני לפחות עולה על מנת לבנות. מעביר שיחות על הנושא, ומנסה בכל דרך אפשרית מה אתה עושה חוץ מלחכות לתהליך??<

 

ב ביעור ע"ז היא מצווה שלפעמים ניתן לקיים די בקלות. כמו נקמה או לא תעמוד על דם רעיך או להתיישב ולרשת את הארץ. יש הרבה מצוות שלא צריך לחכות לתהליך כדי להצליח לקיים אותם

א. הרב דוב ליאור פסק לפני הרבה שנים שאסור לגזול גוי(ערבי).א"י זה קשה

מי שעושה תג מחיר שלא יטען שהוא הולך על פי הרב ליאור. ב. יש הרבה דברים שצריך לעשות השאלה היא האם אפשר לעשות כרגע והאם יש דברים שעושים אותם כרגע הם רק מזיקים לטווח הארוך ולא משיגים את מטרתם ופוגעים במטרות מידייות. לדוגמא יש מטרה להשפיע ולתקן את עם ישראל כחלק ממהלך הגאולה, וזה תהליך ארוך. האם בשביל מטרה מידית של איבוד עבודה זרה אני מוכן לפגוע בתדמית שלי ולקפוץ לשלב מאוחר של איבוד עבודה זרה ובגלל זה אני אשניא את  עצמי על החברה הישראלית.

אגב אין לי שום בעיה עם מאחזים אבל אני פשוט חושב שזה לא יעיל וזה לא משנה שום דבר והמאמץ שמושקע הוא גדול מדי. לכן אני אישית לא הולך למאחזים. אני בסך הכל מתלונן אל הפנאטים: תהיו חכמים תעבדו יעיל תעשו דברים שיכולים להשפיע במקום להשקיע את הזמן בלמחות בצורה חסרת תכלית נגד כל דבר.

מי שלא עושה אין לו זכות להביע ביקורת על הדרךנחשון מהרחברון


יש בזה הרבה אמת,אני77

אבל זה עדין לא אומר שמי שעושה צודק בדרכו.

 

גם אם מי שלא עושה לא יכול לבקר, בלי הביקורת שלו אתה חלש יותר. ולכן אתה צריך לחפש אותו, לבקש אותו, למצוא כל אחד ואחד ולאחד אותם, כדי שנהיה כולנו ביחד, ונעשה ביחד, ונבקר את דרכנו ביחד.

לא אומר שאני צודק. אבל לזלזל ולרדת - וודאי אין רשותנחשון מהרחברון

רוצה? תעשה דיון מה מועין ומה נכון. שוב, ע"י  מקורות...

 

אני לא מזלזל בהם בכלל, ואני מאוד מעריך את פעילותם.אני77

אבל, אני לא סובל את ההשמצות שהם ושות' מפזרים כלפי מי שנגדם או הבוז שלהם כלפי מי שלא עוזר/מסכים איתם. זה הדבר היחיד שאני יוצא נגדו. וגם כשאני חילקתי בתחילת השרשור בין פנאטיות של לקיחת אחריות לסוגים אחרים, לא היה כדי לרדת עליהם ולזלזל בהם, אלא כדי להסביר מדוע הטיעונים שהבאת אינם מספיקים כדי להאשים את מי שלא נוהג כמותם בחוסר פנאטיות יהודית.

 

אבל באמת שאני מאוד בעדם, ותומך בהרבה מהדברים שהם עושים, ורואה בהבנה גם את המעשים המלחמתיים שלהם, אבל לטובתם, אני חושב שכדאי שכולנו נלך ביחד, ולא בצורה פרטית שעלולה ליצור אנרכיה. (אע"פ שגם לאנרכיה יש מקום, אבל צריך להיזהר מאוד כשנותנים לה להתפשט בצורה אלימה.)

 

שבת שלום!

פנאט לשעבר.. לא הייתי מהרציניים אבל עדיין..א"י זה קשה
עבר עריכה על ידי א"י זה קשה בתאריך ט"ו באב תשע"ה 09:38


זל הגוי אסור! על זה אין חולק! ם הרב ליאור! אבל בשעת מלחמהי.ל.

זה שונה ועכשיו זה שעת מלחמה.

 

מי שרוצה לדעת מה הרב ליאור אומר צריך לשאול אותו אישית פנים אל פנים ולא בטלפון.

 

להגיד שהוא נגד תג מחיר זה לא מדויק בכלל.

אני ראיתי תשובה שלו מהשנה האחרונה. אבל אני מסכים שהוא לאא"י זה קשה

נחרץ נגד. אבל בשביל לעבור איסור תורה (או חילול ה' או גזל מחלוקת) צריך הוראה ברורה ולא מספיק זה שהוא לא מגנה ממש.

להגיד שהוא בעד תג מחיר זה עוד יותר לא מדויק.

ולומדים בעיקר רמבם הלכות מלכים ופוסקים ממנו הלכות.א"י זה קשה


ועוד משהו יש רמב"ם איפשהו בהלכות סנהדרין או עדותא"י זה קשה

שאומר שמצד הדין תלמידי חכמים צריכים לשבת ועמי ארצות לשבת, אבל בימינו לא עושים כך כי אז עמי ארצות יתעצבנו ואין בנו כוח להעמיד הדת על תילה, זאת אומרת שלפעמים אנחנו נמנעים מלקיים הלכה כי אנחנו יודעים שהנזק שייגרם אם נקיים אותה יהיה מאוד גדול. 

ובפירוש לנסות בימינו לבער עבודה זרה באופן פיזי זה טמטום שאפשר גם להגדיר כקיצוניות. אין לי בעיה שתבער עבודה זרה אבל כשאתה יודע שיש שלטון חוק שיתפוס אותך ויבנה מחדש את הכנסייה ואתה בוחר לעשות את זה בלי להבין את הנזק שאתה גורם- קיצוניות. קיצור שאלה תועלתנית.

אז זהו, שדווקא במקרה של פנחס אדם שרואה את המעשהחופשיה לנפשי
והולך לשאול את הרב-דווקא לו אסור לבצע את ההרג כיוון שכנראה זה לא מספיק בוער בו הזעזוע מזה.

וכמובן שיש עוד המון הלכות בנושא הזה שלא זה המקום לפרטן גם בגלל שמדובר בחוסר צניעות וגם בגלל שאני לא אצליח להתבטא בצורה צנועה.
הדין הראשון שכתבת כאן הוא המצאה.אני77

פנחס שאל.

לא המצאה למדתי את זה, לגבי פנחס בכל מקרה היה אסור לו להרוג אחופשיה לנפשי
אחרי ששאל מיד אלא רק במהלך המעשה עצמו.

נ.ב.יכול להיות שלא הבנתי נכון את הרב שלימד אותנו את זה, קשה לי להאמין אבל אולי.
נ.ב.2 עוד יכול להיות שבגלל שהתורה רק ניתנה אז זה היה בסדר שפנחס שאל את משה בגלל שלא הכל יודעים ישר על ההתחלה.
הדמרא/מדרש מספרת שהוא הלך לשאול. אחרי שמשה לא ענהנחשון מהרחברון

נזכר שכך ההלכה ועשה. אני מאמין לך שהרב אמר ככה. הרבה רבנים לצערינו מלמדים ככה ובונים על הבורות ל התלמידים

 

להיפך. הם למדו את כל התורה 4 פעמים. מפי משה, מפי אהרון, מפי אלעזר ואיתמר ומפי 70 זקנים (הקדמת הרמבם למשנה)

 

שמעו לפני כמה ימים את התורה מגדולי הדור ולמרות שידעו שאל. ושראה שהרב לא עונה החליט לפעול על דעת עצמו

הרב לא אמר לנו את מה שכתבתי בנ.ב.2 הסקתי את זה לבדחופשיה לנפשי
ועכשיו נזכרתי שאתה צודק, משה פשוט לא ענה לו.
נחשון, מה הוא שאל את משה?*צועד*
הוא לא שאל אותו אם להרוג!!! ואם היה שואל, היה עונה לו משה שאסור!

היא צודקת.
והתיאוריה שלך על רבנים שמלמדים תלמידים שטויות בגלל שהתלמידים בורים לא קשורה פה.
סנהדרין פב:אני77

 "וירא פנחס בן אלעזר מה ראה אמר רב ראה מעשה ונזכר הלכה אמר לו אחי אבי אבא לא כך לימדתני ברדתך מהר סיני הבועל את כותית קנאין פוגעין בו אמר לו קריינא דאיגרתא איהו ליהוי פרוונקא "

לפחות לדעת רב הוא שאל.

בוודאי שהוא שאל.*צועד*
אבל מה?

משה שכח הלכה. הוא לא יודע לענות לזמרי. פנחס קופץ ומזכיר לו. לא כך לימדתנו? ומשה נזכר.
ואז הולך פנחס, בלי לשאול, ודוקר אותם.
למיטב הבנתי. תסתכל במקור שהבאת. קצת לפני הציטוט.
דוקר אותם על סמך ההלכה שהוא שאל.אני77אחרונה

הוא ידע שזו ההלכה, ובכל זאת שאל, כדי לא לפעול על דעת עצמו.

אתה טועה.*צועד*
זה לא המצאה. זה כתוב, בדיוק מה שהיא אומרת.

ואכן, אלו מדרשים סותרים.
ומי שטיפה למד מדרשים יודע שזה קורה לא מעט.
פירוט*צועד*
זה לא המצאה. זה כתוב, בדיוק מה שהיא אומרת.
ואכן, אלו מדרשים סותרים לכאורה שאפשר להבין אם טיפה מתעמקים.
ומי שטיפה למד מדרשים יודע שזה קורה לא מעט.

אם אתה שואל, אז במקרה הנ"ל פנחס לא שאל אם לעשות את המעשה, ואם היה שואל אם להרוג היו אומרים לו לא לעשות. הוא שאל אם קיים דין כזה שקנאים יכולים להרוג ללא בי"ד. וזה הדין שהזכיר למשה..
בשביל מה זה טןב??סיזר22
אזרחים לא לוקחים את החוק לידיים..זה התפקיד של כוחות הביטחון גם אם הם לא עושים כלום. לא רק שלעשות מעשים קיצוניים ולהיות פנאטים זה גורם לכך שכל אזרח עושה מה שבראש לו ואין סדר במדינה, זה גם גורם להעמקת הפילוג בעם.
בשביל מה לשרוף כנסייה? מישהו מהנוצרים שם עשה לנו משו??
הבאת את המקרה של פנחס. בואו לא נשווה בין פנחס ליהודים של היום, אני בטוחה שאין כמעט מישהו שמגיע לרמה ןלגדולה של פנחס...אז נשאיר את המעשה הקיצוני הספציפי שעשה פנחס לפנחס ולא נחשוב לעשות משהו כזה בעצמנו.
עוד משהו- למה לרדת לשפלות כזאת? הפאנטיות והמעשים הקיצוניים גורמים לנו להיראות בדיוק כמו הערבים. זה מה שאנחנו רוצים? איפה החלק של להיות אור לגויים? להראות שבתוך החוסר שפיות שמסביבנו אנחנו עדיין נשארים יהודים, רחמנים ומוסריים!
אז איפה החלק הטוב בכל הקיצוניות הזאת??

שבת שלום(:
סיזר22הכהניסט הנודד
אני מסכים איתך שאזרחים לא אמורים לקחת את החוק לידיים ושבשביל זה יש צבא ומשטרה, אך כאשר הם לא עושים כלום אז אנחנו צריכים לשתוק ולהרצח בשקט?!
אהמ..סיזר22
נכון שהרבה פעמים הצבא והמשטרה לא עושים כלום(לדעתנו..לדעתם כנראה שכן) אבל זה לא אומר שאנחנו יכולים לעשות משהו! אני בטוחה שיש דרכים אחרות להתנגד לדברים מסויימים בלי לרצוח/לשרוף ולהשחית.
הנערים שעושים את זה(תג מחיר...) פשוט מסכנים! הורסים את החיים שלהם בשביל מטרה שלא יוצא ממנה כלום- לשרוף כנסייה עושה משהו? עדיף להתרכז בדברים חשובים כמו לבנות את א"י, להראות שליטה ושאנחנו בעלי הבית כאן. למנוע פיגועים בכל מיני צורות- גדרות שמקיפות ישובים, כבישים בטוחים יותר, להעניש מחבלים בחומרה(גם במוות), הגבלות לפלסטינים, מיגון מכוניות, נשק למתנחלים...
הריסוסים על הקירות, פינצ'ור מכוניות לא נראה לי מזיזים לערבים, הם רק משתמשים בזה נגדנו(וכמובן שהרצח של התינוק הפלסטיני גם משמש נגד כל עמ"י וגם פוגע מוסרית ומשחית את הנפש של מי שעשה את זה...והלוואי שיתברר שיהודים לא עשו את זה בכלל)

מבינה את זה שנמאס לכולם שערבים פוגעים בנו ומדינת ישראל לא עושה כלום, אבל בתור אזרחים מה שאנחנו יכולים לעשות זה להעיר את המדינה בצורה חוקית ומוסרית(הפגנות, ליישם דברים שימנעו פיגועים וכו..), ליישב את הארץ ולהתפלל.
כואב לי שהציבור הדתי לאומי מוציא מתוכו התנהגות שמנוגדת לכל התורה.

שבוע טוב!
בקיצור, לדעתך היהודים צריכים לשבת בגטאותהכהניסט הנודד
דבר שהוכח כלא יעיל בכלל! ראי ערך הישוב אתמר שהוא הישוב היחיד בגב ההר שמוקף גדר ובכל זאת הוא הישוב שספג את הפיגועים הקשים באזור, כנראה שגדר לא מונעת פיגועים, נקמה יהודית כן!
ומה נעשה אם לאותו פנאט יש סכין והוא במקרה במצעד הגאווה?שירוש16

איך נוכל להבדיל בין הפנאט ה"בסדר" לאחד שלא?

מתי נדע שפנאט מסכן את עצמו ואת הסביבה ברמה כזו שצריך לאשפז ולא לקבל בסולחה את מעשיו? רק כשזה מגיע לרצח?

 

יש סיבה שפנאטים וקיצוניים למיניהם לא אהובים על הציבור.

כי בשביל לקדם את האג'נדה שלך- הקיצוני הזה הוא בסדר.

אבל בשביל האחר- זה לא.

 

הגבול בין קיצוני לקיצוני מסוכן מידי דק לפעמים עד לא נראה. ולכן יש כאלה שמעדיפים להתרחק בכלליות מכל המושג שנקרא "פנאטיות". ועדיף דקה אחת קודם.

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך