השקט שלפני הסערה-מעטו של הרב בנימין כהנא הי״דהכהניסט הנודד
השקט שלפני הסערה
מעטו של בנימין כהנא

מעולם לא זכו הנביאים לעדנה מעם ישראל. עובדה זו מטיח ירמיהו בפניהם לרוב: "למן היום אשר יצאו אבותיכם מארץ מצרים עד היום הזה, ואשלח אליכם את כל עבדי הנביאים יום השכם ושלוח. ולא שמעו אלי ולא הטו אזנם..." (ירמיהו ז). מה מביא אותנו לאטום אוזנינו כך מול דברי הנביא, בלי לחשוב אולי בכל זאת יש משהו באזהרותיו? תירוצים רבים יש לאדם שאינו מוכן לשמוע תוכחה – ומאמר זה נקדיש לאחד מהם, שמרומז בפרשת "ואתחנן".
לועגים לנביא ה'נודניק'
הנביא יחזקאל מתאר כיצד היו העם לועגים לו על נבואות החורבן שלו: "יארכו הימים ואבד כל חזון" (יחזקאל יב כב), ומסביר מצודת דוד: "על כי יעודי הנביאים לזמן רחוק, היו אומרים: הנה, באריכות הימים יהיה נאבד כל הנבואה, כי לא יזכר בה, ובדרך לעג אמרו". כלומר, אתה מנבא על חורבן כבר שנים רבות ודבר לא קרה, אז כנראה שברבות הימים היא תשתכח ולא תתממש... הנביא ישעיהו מצטט את העם באופן ישיר יותר: "האומרים: ימהר! יחישה מעשהו, למען נראה! ותקרב ותבואה עצת קדוש ישראל ונדעה!" (ישעיהו ה יט). כאן הלעג מתערב עם התרסה חמורה: נו, נראה, שיבוא כבר...
"ודאי אין בנו אשמה..."
הלעג הזה ליווה את הנביאים ורואי האמת לאורך כל הדורות, ואת הבעיה הזו חזתה התורה בפסוק מפרשת "ואתחנן" שקראנו גם בט' באב: "כי תוליד בנים ובני בנים ונושנתם בארץ – והשחתם... (דברים ד כה). ונשאלת השאלה: מה הקשר בין "ונושנתם בארץ" לבין זה שיחטאו? וכי לא חטאו כבר בסמוך לכניסתם לארץ? ה"כלי יקר" אומר על כך את הדברים המאלפים הבאים: "לפי שאין פתגם (=דבר) הרעה נעשה מהרב – על כן מלא לב בני אדם לעשות רע. ואינו מרגיש שהקדוש-ברוך-הוא מאריך אפו – וגבי דיליה (וגובה את שלו, מעניש) באחרית הימים. על כן אמר: 'כי תוליד בנים ' וגו' – רוצה לומר: באותן הימים עצמם אשר תשחיתו – תולידו בנים, ובני בנים, כמנהג העולם – ונושנתם בארץ ; ועל ידי זה תטעו לומר: לו חפץ ה' להמיתכם – כולי האי לא שתיק (כל כך הרבה לא היה שותק!) הרי אנו מולידים כמנהג העולם, ויושבים על הארץ ימים רבים. ואם כן, ודאי אין בנו אשמה".
הסיבה שה' דוחה את העונש לזמן ארוך, היא מפני שהקדוש-ברוך-הוא, ברחמיו הגדולים, רוצה לתת עוד הזדמנות ועוד ועוד ארכה שנחזור בתשובה. אלא שבמקום שהעם יספיק להתעורר בהזדמנות הנוספת שניתנת לו – הם מסיקים את ההפך: הנה, לפני עשרים שנה שמענו את הנביא אומר אותם דברים כמו היום – ומה קרה? כמעט כלום... המסקנה: לא צריך להתייחס לדבריו ברצינות. והעיקר: אני לא צריך לשנות את דרכי...
דברי ה'כלי יקר' כמסר אקטואלי
והאמת? "לכן אמור אליהם... קרבו הימים ודבר כל חזון!" (יחזקאל יב כג). כלומר, אם אתם לועגים כך – אין טעם בארכות נוספות, והעונש יבוא מיד. ואיך העונש יבוא? כל כך ממשיך ה"כלי יקר" ואומר: "אבל אם הקדוש-ברוך-הוא מאריך אפו זמן רב – אז באחרית הימים הוא מביא צרות צרורות זו לזו ותכופות וצרה אל אחותה ניגשת".
כלומר, במקרה כזה הצרה תבוא בצרורות, מכה אחרי מכה, בלי שהות לעיכול.
את דברי ה"כלי יקר" הללו מביא מו"ר הרב מאיר כהנא זצוק"ל הי"ד כהקדמה להוצאה השניה של ספרו "ארבעים שנה". לא לחינם. ספר זה הוא ספר האזהרה. וגם הרב קיבל בעקבות אזהרותיו תגובות דומות מאוד לאלו שתוארו קודם. מאז, קיבלו אזהרותיו, לדאבוננו, גיבוי מהמציאות הקשה. אך גם זה לא ממש הזיז אותנו. השקענו עצמנו עוד יותר בעסקינו – כדי שלא יהיה לנו זמן להתבונן החוצה, ולהיבהל מהקורה – וממה שעומד לקרות! הרב סבר, אולי דברי ה"כלי יקר" ימחישו לנו את מצבנו ויזיזו אותנו.
האזהרות כבר מתממשות, ועדין ניתן לשנות – אבל שינוי מתחיל מכך שלא עוצמים עיניים אל מול האמת. גם אם היא כואבת.
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך